Ha jól tudom a benzineseknél 150-e km-nél ellenőrizni kell a szelephézagot, szükség esetén utánállítani.
Érdeklődnék, kellette-e már valakinek a szelephézagot állítatni.
(Most 192e km-nél vagyok.)
Szerintetek van értelme az olajteknő tisztításnak?
Azért kérdezem, mert több helyen is olvastam, hogy ennél a motornál (1.6 TDCI) elő szokott fordulni, hogy a turbo megadja magát az elégtelen kenés miatt, totalcaron meg olvastam egy cikket, ahol javasolják az olajteknő tisztítását.
180.000 km-rel vettem az autót, előtte céges volt, de rendesen szervízelve, karbantartva, 20ezrenként volt olajcsere. Mióta nálam van, 10ezrenként cserélek olajat, most 208.000 km-nél járunk.
Szóval, mi a véleményetek az olajteknő tisztításáról megelőzés céljából?
Szerintetek van értelme az olajteknő tisztításnak?
Azért kérdezem, mert több helyen is olvastam, hogy ennél a motornál (1.6 TDCI) elő szokott fordulni, hogy a turbo megadja magát az elégtelen kenés miatt, totalcaron meg olvastam egy cikket, ahol javasolják az olajteknő tisztítását.
180.000 km-rel vettem az autót, előtte céges volt, de rendesen szervízelve, karbantartva, 20ezrenként volt olajcsere. Mióta nálam van, 10ezrenként cserélek olajat, most 208.000 km-nél járunk.
Szóval, mi a véleményetek az olajteknő tisztításáról megelőzés céljából?
Igen, én cserélek. De előtte 180ezerig 20ezrenként cserélték, és ez kicsit aggaszt
Mézi írta:
egykutya írta:
Sziasztok!
Szerintetek van értelme az olajteknő tisztításnak?
Azért kérdezem, mert több helyen is olvastam, hogy ennél a motornál (1.6 TDCI) elő szokott fordulni, hogy a turbo megadja magát az elégtelen kenés miatt, totalcaron meg olvastam egy cikket, ahol javasolják az olajteknő tisztítását.
180.000 km-rel vettem az autót, előtte céges volt, de rendesen szervízelve, karbantartva, 20ezrenként volt olajcsere. Mióta nálam van, 10ezrenként cserélek olajat, most 208.000 km-nél járunk.
Szóval, mi a véleményetek az olajteknő tisztításáról megelőzés céljából?
Nem vagyok egy nagy dízel tudós, de ha 10 ezrenként valóban cserélsz olajat, akkor az többet használ, mint az olajteknő takarítás!
Igen, én cserélek. De előtte 180ezerig 20ezrenként cserélték, és ez kicsit aggaszt
Mézi írta:
egykutya írta:
Sziasztok!
Szerintetek van értelme az olajteknő tisztításnak?
Azért kérdezem, mert több helyen is olvastam, hogy ennél a motornál (1.6 TDCI) elő szokott fordulni, hogy a turbo megadja magát az elégtelen kenés miatt, totalcaron meg olvastam egy cikket, ahol javasolják az olajteknő tisztítását.
180.000 km-rel vettem az autót, előtte céges volt, de rendesen szervízelve, karbantartva, 20ezrenként volt olajcsere. Mióta nálam van, 10ezrenként cserélek olajat, most 208.000 km-nél járunk.
Szóval, mi a véleményetek az olajteknő tisztításáról megelőzés céljából?
Nem vagyok egy nagy dízel tudós, de ha 10 ezrenként valóban cserélsz olajat, akkor az többet használ, mint az olajteknő takarítás!
Elküldve:
2014.08.04 19:47:23 Hozzászólás sorszáma a témában: 4718 Hozzászólás témája:
Attila64 írta:
Olajcsere alkalmával olajöblítőt szoktam adni neki.
Egy észrevétel a téma kapcsán: Az olajleeresztő csavar be van süllyesztve az olajteknőbe, így akármennyire is pöpecül engedjük le az olajat, meg belsőtisztítóval mossuk a motort (ahogy én is), akkor is fog maradni az alján egy ujjnyi olaj(sár). Szerintem, aki tudja és megteheti, az vegye le néha és pucolja ki. _________________ FOCUS II. Trend 1.6
Elküldve:
2014.08.05 08:52:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 4720 Hozzászólás témája:
..ha 10 ezrenként van olajcsere, netán még öblítés is van rendszeresen, nehogymá olajsár álljon a teknő alján!
Nem MTZ ez!
A t.c-n keringtek képek arról az elhanyagolt 30e+ os fókamotorról.., na ott volt trutyi rendesen! _________________ 1.6 TDCI 80kW Turnier 2006
képeim
Elküldve:
2014.08.05 10:36:49 Hozzászólás sorszáma a témában: 4721 Hozzászólás témája:
Attila64 írta:
Olajcsere alkalmával olajöblítőt szoktam adni neki.
Hamarosan nálam is aktuális az olajcsere és ezzel az olajöblítővel kapcsolatban hallottam érdekességet. A minap voltam a Würth-nél és érdeklődtem erről is. Az eladó azt mondta, hogy amennyiben eddig nem használtam olajöblítőt, akkor óvatosan kell bánni vele. Ugyanis ez a szer leoldja az eddig lerakódott koszt az olyan helyekről is, ami az olajnyomást befolyásolhatja, pl: mikronban mérhető bordák, stb. Vagyis szerinte az öblítő használata után azon se kell meglepődni, ha olajnyomás problémák adódnak...természetesen van olyan szerük amivel ez a mikronos érdesség kezelhető.
Értettem, hogy mit próbált ecsetelni, de érzésem szerint ez a motor még nem olyan kopott, hogy ilyen dologtól kellene tartani.
Kérdésem az, hogy az öblítő használatát követően volt-e bárkinek ilyen jellegű problémája? _________________ Újra Focus-al!
Galéria
Elküldve:
2014.08.05 13:29:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 4722 Hozzászólás témája:
[quote="Dzsoti"]Hamarosan nálam is aktuális az olajcsere[/quote]
Az öblítőről nem tudok, de az 1.6TDCi olajcserénél érdemes figyelni, hogy a szűrőbetét cseréje előtt NE csavarják vissza az olajleeresztő csavart. A szűrőbetét kiemelésének pillanatában még kifolyik belőle jó adag koszos, sáros olaj. A márkaszervizek ezt szeretik elsumákolni (az olajleeresztéskor meg van emelve az autó, de a szűrőcseréhez leengedik és előtte visszarakják az leeresztő csavart a teknőbe).
Elküldve:
2014.08.06 04:39:36 Hozzászólás sorszáma a témában: 4723 Hozzászólás témája:
Nekem nem volt semmilyen problémám motoröblítés után.
Dzsoti írta:
Attila64 írta:
Olajcsere alkalmával olajöblítőt szoktam adni neki.
Hamarosan nálam is aktuális az olajcsere és ezzel az olajöblítővel kapcsolatban hallottam érdekességet. A minap voltam a Würth-nél és érdeklődtem erről is. Az eladó azt mondta, hogy amennyiben eddig nem használtam olajöblítőt, akkor óvatosan kell bánni vele. Ugyanis ez a szer leoldja az eddig lerakódott koszt az olyan helyekről is, ami az olajnyomást befolyásolhatja, pl: mikronban mérhető bordák, stb. Vagyis szerinte az öblítő használata után azon se kell meglepődni, ha olajnyomás problémák adódnak...természetesen van olyan szerük amivel ez a mikronos érdesség kezelhető.
Értettem, hogy mit próbált ecsetelni, de érzésem szerint ez a motor még nem olyan kopott, hogy ilyen dologtól kellene tartani.
Kérdésem az, hogy az öblítő használatát követően volt-e bárkinek ilyen jellegű problémája?
Elküldve:
2014.08.06 08:12:50 Hozzászólás sorszáma a témában: 4725 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Furcsa rendellenességet tapasztaltam a kocsin: kb. 80 és 110 között gázadásra az egész kasztni remeg. Alatta-felette semmi. CSAK akkor ,ha nyomom a gázt. Mi lehet az oka? Találkozott már valaki ilyennel?
Elküldve:
2014.08.06 08:50:31 Hozzászólás sorszáma a témában: 4726 Hozzászólás témája:
mozgatomi írta:
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Furcsa rendellenességet tapasztaltam a kocsin: kb. 80 és 110 között gázadásra az egész kasztni remeg. Alatta-felette semmi. CSAK akkor ,ha nyomom a gázt. Mi lehet az oka? Találkozott már valaki ilyennel?
belső féltengelycsukló, egy vagy mindkettő _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2014.08.06 08:59:10 Hozzászólás sorszáma a témában: 4727 Hozzászólás témája:
Bagoly600 írta:
mozgatomi írta:
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Furcsa rendellenességet tapasztaltam a kocsin: kb. 80 és 110 között gázadásra az egész kasztni remeg. Alatta-felette semmi. CSAK akkor ,ha nyomom a gázt. Mi lehet az oka? Találkozott már valaki ilyennel?
Elküldve:
2014.08.06 09:11:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 4728 Hozzászólás témája:
Mézi írta:
Bagoly600 írta:
mozgatomi írta:
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Furcsa rendellenességet tapasztaltam a kocsin: kb. 80 és 110 között gázadásra az egész kasztni remeg. Alatta-felette semmi. CSAK akkor ,ha nyomom a gázt. Mi lehet az oka? Találkozott már valaki ilyennel?
belső féltengelycsukló, egy vagy mindkettő
Bizony, a féltengely lesz a ludas. Nekem is cserélni kellett annak idején, de már nem emlékszem, hogy melyiket, csak arra, hogy a jobb oldalon.
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, remélem jó helyen kérdezek. Lenne sajnálatosan egy olyan problémám amiben szeretném a segítségeteket kérni. A kocsi mostanában (2007 focus 1.6 tdci dpf) többet fogyaszt (5 helyett 6l ) és gázadásnál mintha "sűvitene a szél" kb mint a tuningolt wrx imprezáknál. Gondoltam, turbo közeli dolog lesz, de végül átnéztem és nem a turbo cső hanem talán a légtömegmérőből ami megy a hűtőben az a cső repedt meg. Csináltam képeket róla remélem így ez hozzáértő valamennyire látja, hogy melyikről beszélek és segítene beazonosítani, hogy hogyan tudnám megvenni az új darabot ebből. (cikkszám vagy pl link) illetve szeretnék tőletek tanácsot kérni, hogy hol érdemes vennem az új alkatrészt. Próbáltam keresni robbantot ábrát a fókáról de sajnos nem találtam (vagy olyan programot se mint pl vw etka ) szóval ha egy rajz linket küld ír valaki az is tökéletes majd én kibogarászom. Linkelnék két képet amin valamennyire látható az említett cső 12 . Végezetűl meg szeretném köszönni előre is a segítséget. Gábor
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, remélem jó helyen kérdezek. Lenne sajnálatosan egy olyan problémám amiben szeretném a segítségeteket kérni. A kocsi mostanában (2007 focus 1.6 tdci dpf) többet fogyaszt (5 helyett 6l ) és gázadásnál mintha "sűvitene a szél" kb mint a tuningolt wrx imprezáknál. Gondoltam, turbo közeli dolog lesz, de végül átnéztem és nem a turbo cső hanem talán a légtömegmérőből ami megy a hűtőben az a cső repedt meg. Csináltam képeket róla remélem így ez hozzáértő valamennyire látja, hogy melyikről beszélek és segítene beazonosítani, hogy hogyan tudnám megvenni az új darabot ebből. (cikkszám vagy pl link) illetve szeretnék tőletek tanácsot kérni, hogy hol érdemes vennem az új alkatrészt. Próbáltam keresni robbantot ábrát a fókáról de sajnos nem találtam (vagy olyan programot se mint pl vw etka ) szóval ha egy rajz linket küld ír valaki az is tökéletes majd én kibogarászom. Linkelnék két képet amin valamennyire látható az említett cső 12 . Végezetűl meg szeretném köszönni előre is a segítséget. Gábor
Szerintem a jobb oldali (autóban ülve) intercooler cső (töltőlevegő hűtő) adta meg magát, az új cirka 27700 Ft. A kép alapján úgy tűnik, hogy valaki már próbálta javítani, mivel a gyárin nincs ilyen szövet cucc.
Alkatrészeket akár nálam is vásárolhatsz. _________________ FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók | Elektronikus alkatrész-katalógus
Doppingmentes táplálékkiegészítők:
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, remélem jó helyen kérdezek. Lenne sajnálatosan egy olyan problémám amiben szeretném a segítségeteket kérni. A kocsi mostanában (2007 focus 1.6 tdci dpf) többet fogyaszt (5 helyett 6l ) és gázadásnál mintha "sűvitene a szél" kb mint a tuningolt wrx imprezáknál. Gondoltam, turbo közeli dolog lesz, de végül átnéztem és nem a turbo cső hanem talán a légtömegmérőből ami megy a hűtőben az a cső repedt meg. Csináltam képeket róla remélem így ez hozzáértő valamennyire látja, hogy melyikről beszélek és segítene beazonosítani, hogy hogyan tudnám megvenni az új darabot ebből. (cikkszám vagy pl link) illetve szeretnék tőletek tanácsot kérni, hogy hol érdemes vennem az új alkatrészt. Próbáltam keresni robbantot ábrát a fókáról de sajnos nem találtam (vagy olyan programot se mint pl vw etka ) szóval ha egy rajz linket küld ír valaki az is tökéletes majd én kibogarászom. Linkelnék két képet amin valamennyire látható az említett cső 12 . Végezetűl meg szeretném köszönni előre is a segítséget. Gábor
Először én is a drágábbat vettem,de akárhogy forgattam nem ment a helyére.Vissza ,csere.Erre meg vettem az ócsóbbat és tádám ,jó lett.A Cromaxba se tudták pontosan,hogy melyik megy az autóba _________________ http://vizszereles.hupont.hu/
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, remélem jó helyen kérdezek. Lenne sajnálatosan egy olyan problémám amiben szeretném a segítségeteket kérni. A kocsi mostanában (2007 focus 1.6 tdci dpf) többet fogyaszt (5 helyett 6l ) és gázadásnál mintha "sűvitene a szél" kb mint a tuningolt wrx imprezáknál. Gondoltam, turbo közeli dolog lesz, de végül átnéztem és nem a turbo cső hanem talán a légtömegmérőből ami megy a hűtőben az a cső repedt meg. Csináltam képeket róla remélem így ez hozzáértő valamennyire látja, hogy melyikről beszélek és segítene beazonosítani, hogy hogyan tudnám megvenni az új darabot ebből. (cikkszám vagy pl link) illetve szeretnék tőletek tanácsot kérni, hogy hol érdemes vennem az új alkatrészt. Próbáltam keresni robbantot ábrát a fókáról de sajnos nem találtam (vagy olyan programot se mint pl vw etka ) szóval ha egy rajz linket küld ír valaki az is tökéletes majd én kibogarászom. Linkelnék két képet amin valamennyire látható az említett cső 12 . Végezetűl meg szeretném köszönni előre is a segítséget. Gábor
Szerintem a jobb oldali (autóban ülve) intercooler cső (töltőlevegő hűtő) adta meg magát, az új cirka 27700 Ft. A kép alapján úgy tűnik, hogy valaki már próbálta javítani, mivel a gyárin nincs ilyen szövet cucc.
Alkatrészeket akár nálam is vásárolhatsz.
Köszönöm a gyors válaszokat! Én tekertem körbe, hogy időlegesen amíg találok hozzá alkatrészt, hátha javít a helyzeten. Cromaxos kép alapján ő lesz a "tettes" . És lehet én vagyok a filléreskedő (mivel munkámból kifolyólag műanyaggal is foglalkozunk mint újrahasznosítást stb) azért 20-30 e forintért melegnek gondolom egy műanyag darabért. De ha esetleg az utángyártottal másnak rossz tapasztalat lenne az még légyszíves írjon( a következő segítő írta, hogy neki is volt ez , ergo ez valami típushiba vagy csak szimplán elöregedett az anyag?)
Köszönöm a gyors válaszokat! Én tekertem körbe, hogy időlegesen amíg találok hozzá alkatrészt, hátha javít a helyzeten. Cromaxos kép alapján ő lesz a "tettes" . És lehet én vagyok a filléreskedő (mivel munkámból kifolyólag műanyaggal is foglalkozunk mint újrahasznosítást stb) azért 20-30 e forintért melegnek gondolom egy műanyag darabért. De ha esetleg az utángyártottal másnak rossz tapasztalat lenne az még légyszíves írjon( a következő segítő írta, hogy neki is volt ez , ergo ez valami típushiba vagy csak szimplán elöregedett az anyag?)
Elküldve:
2014.08.06 22:02:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 4734 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
2006 évvégi Focus 2 Dupla digit klímás.
A hibajelenség a következő:
Párátlanítás: minen OK.
Ablakra fújás: (csak fel) esetén megy lábra is.
Csak lábra fújásnál: csak lábra megy vagyis OK
Középre (a négy nagy ovális kiömlőnél) semmi
Megnéztük mindhárom mozgató motor rendben üzemel, külön-külön is.
A motorok ki be szerelésénél ellenőrizte a szerelő a lamellákat, nincsenek megszorulva a fűtésboxban, mindegyik elfordult könnyedén. (az egyetlen amit nem néztünk, az az, hogy a fűtésboxon belül tényleg működnek-e a terelő lamellák)
A dupla digit elektronikát kicseréltük egy másik autóéra, azzal sem változott semmi, tehát az is OK.
Mi lehet a hiba???
Nem gazdaságos a szét és összeszerelése, mivel közel 6-8 óra. A teljes, pontos hiba megállapításhoz az ajtókat is le kellene szedni...
Valakinek van ötlete? Szedett szét már valaki ilyet?
Esetleg tud valaki egy digit klímás bontott fűtésbox-ot? (fűtés és motorok nélkül...)
Előre is köszi.
Köszönöm a gyors válaszokat! Én tekertem körbe, hogy időlegesen amíg találok hozzá alkatrészt, hátha javít a helyzeten. Cromaxos kép alapján ő lesz a "tettes" . És lehet én vagyok a filléreskedő (mivel munkámból kifolyólag műanyaggal is foglalkozunk mint újrahasznosítást stb) azért 20-30 e forintért melegnek gondolom egy műanyag darabért. De ha esetleg az utángyártottal másnak rossz tapasztalat lenne az még légyszíves írjon( a következő segítő írta, hogy neki is volt ez , ergo ez valami típushiba vagy csak szimplán elöregedett az anyag?)
Teljesen jó ez a cső!
Jó féléve ugyanilyet tettem be, sokkal erősebb a bordázott gyárinál, ami az összeeresztésnél nyílik ki mint a tubarózsa.
Bár a végéről hiányzik a derékszögű kanyar, de ez neked úgy látom megvan. _________________ 1.6 TDCI 80kW Turnier 2006
képeim
Köszönöm a gyors válaszokat! Én tekertem körbe, hogy időlegesen amíg találok hozzá alkatrészt, hátha javít a helyzeten. Cromaxos kép alapján ő lesz a "tettes" . És lehet én vagyok a filléreskedő (mivel munkámból kifolyólag műanyaggal is foglalkozunk mint újrahasznosítást stb) azért 20-30 e forintért melegnek gondolom egy műanyag darabért. De ha esetleg az utángyártottal másnak rossz tapasztalat lenne az még légyszíves írjon( a következő segítő írta, hogy neki is volt ez , ergo ez valami típushiba vagy csak szimplán elöregedett az anyag?)
Teljesen jó ez a cső!
Jó féléve ugyanilyet tettem be, sokkal erősebb a bordázott gyárinál, ami az összeeresztésnél nyílik ki mint a tubarózsa.
Bár a végéről hiányzik a derékszögű kanyar, de ez neked úgy látom megvan.
Ma felhívtam a cromaxot alvázszám után azt mondták, hogy nekem az nem jó hanem ez lenne a jó de ugye készleten lévő az gyári utángyártott meg sok idő amig megérkezne erre esetleg valakinek ötlet, hogy ezt honnan lehetne (amúgy úgy néz ki mint amit itt linkeltek plusz az idom (de ugye az nem sérült ergo nem lenne rá szükségem) nagyon kezdem úgy érezni, hogy ebből gyári lesz mert ezt nagyon megtervezte/kitalálta a ford
Ma felhívtam a cromaxot alvázszám után azt mondták, hogy nekem az nem jó hanem ez lenne a jó de ugye készleten lévő az gyári utángyártott meg sok idő amig megérkezne erre esetleg valakinek ötlet, hogy ezt honnan lehetne (amúgy úgy néz ki mint amit itt linkeltek plusz az idom (de ugye az nem sérült ergo nem lenne rá szükségem) nagyon kezdem úgy érezni, hogy ebből gyári lesz mert ezt nagyon megtervezte/kitalálta a ford
Bárditól szereztem pontezt a csövet, nem volt nekik készleten, de kivártam mert cimbimnek ott van 50%-os kedvezménye, s így megállt tizenpárezer Ft-ból, idomostul. _________________ 1.6 TDCI 80kW Turnier 2006
képeim
Elküldve:
2014.08.07 12:20:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 4738 Hozzászólás témája:
Szia!
én szedtem már szét! Szopás! Az ajtó levétel is korrekt. Az a baj, hogy lehet másik boxot kapni, de olyan 35e től indul. Talán azt még megpróbálnám, hogy a terelő motort lebontanám, és megmozgatva a terelő lemezt felmegy -e a levegő a középső rostélyokhoz. Iletve, a másik boxhoz, ha egyben cserélik klíma és víz leengedés feltöltés is szükséges... _________________ Focus II 1.6 TDCI 109 Le
Extrák utólag (fedcomp,tempomat,sonymp3,bluetooth,USB lejátszás,tükörindex,Digitklíma)
http://fordfocus.5mp.eu
Elküldve:
2014.08.07 13:00:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 4739 Hozzászólás témája:
Köszi a választ.
LacBp írta:
Szia!
én szedtem már szét! Szopás! Az ajtó levétel is korrekt. Az a baj, hogy lehet másik boxot kapni, de olyan 35e től indul. Talán azt még megpróbálnám, hogy a terelő motort lebontanám, és megmozgatva a terelő lemezt felmegy -e a levegő a középső rostélyokhoz. Iletve, a másik boxhoz, ha egyben cserélik klíma és víz leengedés feltöltés is szükséges...
Elküldve:
2014.08.15 17:30:51 Hozzászólás sorszáma a témában: 4740 Hozzászólás témája:
bocsi. sajnos nem találok a problémámnak helyet igyide irom.
szeretném az óracsoportot kiszedni a kocsiból. az alsó 2 csavart kiszedtem, de nem tudom a helyéről kiszedni. felül mi fogja. vmi fül?Válaszokat előre is köszönöm
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban