Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.06. 04:11:54 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 452
Tagok: 0
Összesen: 452

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Váltó recseg tolatáskor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> Váltó recseg tolatáskor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

1 / 2 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2016.12.27 08:33:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1
 Hozzászólás témája: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

az autót májusban vettük át, 8600km van benne. Egy problémát látok: viszonylag sűrűn történik, amikor a sebváltót tolatásba rakom, olyan mintha nem venné be a sebességet és recseg. Újból kuplung és utána megy.
Az elején arra gondoltam, hogy ez az még normális (habár az előző Astra is új volt, de sohasem volt ilyen gond), de úgy érzem ez már nem normális. Az elmúlt 16 évben, 3 autóval összesen nem recsegtettem meg ennyiszer a sebváltót, mint ezzel 7 hónap alatt.
Tapasztalatok:
- berakom sebességbe, a tolató radarok aktiválódnak, tehát elméletileg sebességben van, de aztán recseg...és olyan érzésem van, mintha nem igazán lenne végállásban (hiába akarom tovább nyomni, nem megy). Összehasonlítva az Astra-val: ott is előfordult ritkán, hogy nem vette be a sebességet, de az egyértelműen érezhető volt hogy nincs végállásban, itt viszont nem...és ez zavar.
- utána újra kuplung és akkor érezhetően tovább ugrik a váltó, nem recseg.
- az összes többi sebességbe tökéletes ugrik be, sohasem raktam még mellé, amikor előre mentem.

Tapasztalt valaki hasonlót? Ötlet? Nyilván visszamegyek a kereskedéshez, de előtte szeretnék informálódni, mivel nem szeretném a sebváltót tönkre tenni.

Köszönöm a visszajelzéseket.

Gábor
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GergoK


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 27.
Hozzászólások: 76


HozzászólásElküldve: 2016.12.27 08:55:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GaborJ írta:
Sziasztok,

az autót májusban vettük át, 8600km van benne. Egy problémát látok: viszonylag sűrűn történik, amikor a sebváltót tolatásba rakom, olyan mintha nem venné be a sebességet és recseg. Újból kuplung és utána megy.
Az elején arra gondoltam, hogy ez az még normális (habár az előző Astra is új volt, de sohasem volt ilyen gond), de úgy érzem ez már nem normális. Az elmúlt 16 évben, 3 autóval összesen nem recsegtettem meg ennyiszer a sebváltót, mint ezzel 7 hónap alatt.
Tapasztalatok:
- berakom sebességbe, a tolató radarok aktiválódnak, tehát elméletileg sebességben van, de aztán recseg...és olyan érzésem van, mintha nem igazán lenne végállásban (hiába akarom tovább nyomni, nem megy). Összehasonlítva az Astra-val: ott is előfordult ritkán, hogy nem vette be a sebességet, de az egyértelműen érezhető volt hogy nincs végállásban, itt viszont nem...és ez zavar.
- utána újra kuplung és akkor érezhetően tovább ugrik a váltó, nem recseg.
- az összes többi sebességbe tökéletes ugrik be, sohasem raktam még mellé, amikor előre mentem.

Tapasztalt valaki hasonlót? Ötlet? Nyilván visszamegyek a kereskedéshez, de előtte szeretnék informálódni, mivel nem szeretném a sebváltót tönkre tenni.

Köszönöm a visszajelzéseket.

Gábor


Szia, nálam dettó ugyanez van, eddig már kétszer is sikerült így "félreváltanom" de mielőtt darált volna, azonnal visszaraktam üresbe, ilyet eddig más autóban még soha nem sikerült produkálnom. Rá lehet fogni az enyémre, hogy 1300km van benne, de úgy tűnik, a szinkron hiánya nem csak ezen múlik.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2016.12.27 16:42:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GergoK írta:
GaborJ írta:
Sziasztok,

az autót májusban vettük át, 8600km van benne. Egy problémát látok: viszonylag sűrűn történik, amikor a sebváltót tolatásba rakom, olyan mintha nem venné be a sebességet és recseg. Újból kuplung és utána megy.
Az elején arra gondoltam, hogy ez az még normális (habár az előző Astra is új volt, de sohasem volt ilyen gond), de úgy érzem ez már nem normális. Az elmúlt 16 évben, 3 autóval összesen nem recsegtettem meg ennyiszer a sebváltót, mint ezzel 7 hónap alatt.
Tapasztalatok:
- berakom sebességbe, a tolató radarok aktiválódnak, tehát elméletileg sebességben van, de aztán recseg...és olyan érzésem van, mintha nem igazán lenne végállásban (hiába akarom tovább nyomni, nem megy). Összehasonlítva az Astra-val: ott is előfordult ritkán, hogy nem vette be a sebességet, de az egyértelműen érezhető volt hogy nincs végállásban, itt viszont nem...és ez zavar.
- utána újra kuplung és akkor érezhetően tovább ugrik a váltó, nem recseg.
- az összes többi sebességbe tökéletes ugrik be, sohasem raktam még mellé, amikor előre mentem.

Tapasztalt valaki hasonlót? Ötlet? Nyilván visszamegyek a kereskedéshez, de előtte szeretnék informálódni, mivel nem szeretném a sebváltót tönkre tenni.

Köszönöm a visszajelzéseket.

Gábor


Szia, nálam dettó ugyanez van, eddig már kétszer is sikerült így "félreváltanom" de mielőtt darált volna, azonnal visszaraktam üresbe, ilyet eddig más autóban még soha nem sikerült produkálnom. Rá lehet fogni az enyémre, hogy 1300km van benne, de úgy tűnik, a szinkron hiánya nem csak ezen múlik.


Az a zavaró, hogy nem igazán érezni, hogy benn van-e. Az Astra-nál szinte csak félig ment be, egyből lehetett tudni. Itt érzésre 90%-ig bemegy, de még mindig recseg. Mit lehet csinálni?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2946


HozzászólásElküldve: 2016.12.27 17:36:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GaborJ írta:

Az a zavaró, hogy nem igazán érezni, hogy benn van-e. Az Astra-nál szinte csak félig ment be, egyből lehetett tudni. Itt érzésre 90%-ig bemegy, de még mindig recseg. Mit lehet csinálni?


Próbáld kuplungolás után fürgébben sebességbe rakni. Cool

Ha leáll a váltó forgása, a hátramenet nem megy be a helyére.

Persze lehet reklamálni is, de ez ilyen.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mikiasz


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 24.
Hozzászólások: 358

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2016.12.27 17:46:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 5
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
GaborJ írta:

Az a zavaró, hogy nem igazán érezni, hogy benn van-e. Az Astra-nál szinte csak félig ment be, egyből lehetett tudni. Itt érzésre 90%-ig bemegy, de még mindig recseg. Mit lehet csinálni?


Próbáld kuplungolás után fürgébben sebességbe rakni. Cool

Ha leáll a váltó forgása, a hátramenet nem megy be a helyére.

Persze lehet reklamálni is, de ez ilyen.

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked
_________________
2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 930


HozzászólásElküldve: 2016.12.27 18:16:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 6
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mikiasz írta:
fiesta írta:
GaborJ írta:

Az a zavaró, hogy nem igazán érezni, hogy benn van-e. Az Astra-nál szinte csak félig ment be, egyből lehetett tudni. Itt érzésre 90%-ig bemegy, de még mindig recseg. Mit lehet csinálni?


Próbáld kuplungolás után fürgébben sebességbe rakni. Cool

Ha leáll a váltó forgása, a hátramenet nem megy be a helyére.

Persze lehet reklamálni is, de ez ilyen.

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


2x kell Kuplunggolni. Esetleg a kezed a välton tartani,es megakadäjozni,hogy kiugorjon. Sok benzines autonäl van ilyen problema.
_________________
https://fordlanti.blogspot.com/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mikiasz


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 24.
Hozzászólások: 358

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2016.12.27 20:19:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 7
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lantika írta:
Mikiasz írta:
fiesta írta:
GaborJ írta:

Az a zavaró, hogy nem igazán érezni, hogy benn van-e. Az Astra-nál szinte csak félig ment be, egyből lehetett tudni. Itt érzésre 90%-ig bemegy, de még mindig recseg. Mit lehet csinálni?


Próbáld kuplungolás után fürgébben sebességbe rakni. Cool

Ha leáll a váltó forgása, a hátramenet nem megy be a helyére.

Persze lehet reklamálni is, de ez ilyen.

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


2x kell Kuplunggolni. Esetleg a kezed a välton tartani,es megakadäjozni,hogy kiugorjon. Sok benzines autonäl van ilyen problema.

Ez nem esetleg egy régi konstrukciójú 5 sebességes váltó?
_________________
2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2946


HozzászólásElküldve: 2016.12.28 19:53:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 08:37:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 9
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2946


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 10:01:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GaborJ írta:
...
Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.


Csak az számít, hogy a motor-váltó kapcsolat megszakadása után mennyi idő telik el, amíg a váltókarral sebességbe teszed. Valószínűleg a dupla kuplungolásnál jobban fel vagy készülve és ez az idő rövidebb.

Ha egy kuplungolással is gyorsabb lennél, akkor úgy is menne a dolog.
Megteheted, hogy már a kuplung kinyomása közben elmozdítod a váltókart jobbra de csak akkor húzod hátra, amikor a kuplung teljesen ki van nyomva.

De általában nincs szükség ilyen trükkökre. Csak tempósan kell a sebességváltást csinálni.

Szinte biztos vagyok benne, hogy ha reklamálsz a kereskedésben, a szerelő 10-ből 10-szer gond nélkül hátramenetbe rakja. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 11:17:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 11
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 11:41:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 12
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!


Ki és mit fikázott? Kifejtenéd bővebben mire is gondoltál? Mert eléggé furcsa...sőt akár mondhatnám alpári véleményt mondtál...

Ha rám gondoltál: 20 éve vezetek rendszeresen, 5. autóm (mindegyik különböző) és még sosem volt ilyen jellegű gondom...sosem sikerült váltót tönkretennem, stb. Szóval visszább az arccal...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mikiasz


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 24.
Hozzászólások: 358

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 12:14:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 13
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!

No komment...
_________________
2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 14:50:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 14
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!


Ki és mit fikázott? Kifejtenéd bővebben mire is gondoltál? Mert eléggé furcsa...sőt akár mondhatnám alpári véleményt mondtál...

Ha rám gondoltál: 20 éve vezetek rendszeresen, 5. autóm (mindegyik különböző) és még sosem volt ilyen jellegű gondom...sosem sikerült váltót tönkretennem, stb. Szóval visszább az arccal...



Ezen hozzászólások elején arról van szó, hogy visszafejlődés!
Ezt én fikázásnak vettem, bár lehet van benne valami és igaz a dolog!! Smile
Abban az esetben ha tényleg a váltó a hibás és nem a kezelője!! Nekem a 99-es autóval nincsen ilyen problémám!!!

Mint azt te is írtad, hogy 1000 éve vezetsz erre írtam, hogy minden autó más és más, próbálgatni kell, hogy mennyi idő alatt állnak össze a dolgok. egyébként ez az adott típussal szembeni tapasztalatlanság hiánya is egyben!

Alpári véleményt mondtam!? Ezt meg te is kifejthetnéd mire gondoltál!?
Van egy problémád a 20 éves vezetési tapasztalatoddal is, erre próbáltam megírni neked... nem értem mi volt ebben az alpári!
Bár biztos alapból alpári vagyok ezért nem értem!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 930


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 16:26:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 15
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!


Ki és mit fikázott? Kifejtenéd bővebben mire is gondoltál? Mert eléggé furcsa...sőt akár mondhatnám alpári véleményt mondtál...

Ha rám gondoltál: 20 éve vezetek rendszeresen, 5. autóm (mindegyik különböző) és még sosem volt ilyen jellegű gondom...sosem sikerült váltót tönkretennem, stb. Szóval visszább az arccal...



Ezen hozzászólások elején arról van szó, hogy visszafejlődés!
Ezt én fikázásnak vettem, bár lehet van benne valami és igaz a dolog!! Smile
Abban az esetben ha tényleg a váltó a hibás és nem a kezelője!! Nekem a 99-es autóval nincsen ilyen problémám!!!

Mint azt te is írtad, hogy 1000 éve vezetsz erre írtam, hogy minden autó más és más, próbálgatni kell, hogy mennyi idő alatt állnak össze a dolgok. egyébként ez az adott típussal szembeni tapasztalatlanság hiánya is egyben!

Alpári véleményt mondtam!? Ezt meg te is kifejthetnéd mire gondoltál!?
Van egy problémád a 20 éves vezetési tapasztalatoddal is, erre próbáltam megírni neked... nem értem mi volt ebben az alpári!
Bár biztos alapból alpári vagyok ezért nem értem!


Jo,hät meg kellene jobban ismerni az autok szerkezetet. 24 eve vezetek,19 eve foglalkozok auto gyärtässal,sok autot javitottam is magamnak meg mäsnak is.
Elöször is nem a vältäs nem tudäsäban van a hiba,hiszen akinek jogositvänya van az szerintem tudja a kupplungot,meg a botot kezelni.
Eddig 3 japän,1 koreai,6 nemet autom volt. A rudas vältoval szerelt autoknäl nincs ilyen problema. A bowdenes vältoval szerelt benzineseknek szokott ilyen gondja lenni. 1.8 TDCi-m soha nem produkält ilyen gondot,de a mostani 1.6i az igen. A swiftem sem csinälta,de a wagon r az igen. A fiestäm is csinälta anno,es most is csinälja asszonynak a fiesta. Azt sem szabad elfelejteni,hogy az IB5 nem mai gyerek (fejlesztes).
_________________
https://fordlanti.blogspot.com/


Legutóbb lantika szerkesztette (2016.12.29 17:09:57), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 25488


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 17:00:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 16
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az olajkályhákon "hál istennek" szinkronos a rükverc.

Ha nem a sajátot vezetem, akkor mindig odafigyeléssel, kivárással kapcsolom a rükit, és nincs semmi gond.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 17:43:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 17
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!


Ki és mit fikázott? Kifejtenéd bővebben mire is gondoltál? Mert eléggé furcsa...sőt akár mondhatnám alpári véleményt mondtál...

Ha rám gondoltál: 20 éve vezetek rendszeresen, 5. autóm (mindegyik különböző) és még sosem volt ilyen jellegű gondom...sosem sikerült váltót tönkretennem, stb. Szóval visszább az arccal...



Ezen hozzászólások elején arról van szó, hogy visszafejlődés!
Ezt én fikázásnak vettem, bár lehet van benne valami és igaz a dolog!! Smile
Abban az esetben ha tényleg a váltó a hibás és nem a kezelője!! Nekem a 99-es autóval nincsen ilyen problémám!!!

Mint azt te is írtad, hogy 1000 éve vezetsz erre írtam, hogy minden autó más és más, próbálgatni kell, hogy mennyi idő alatt állnak össze a dolgok. egyébként ez az adott típussal szembeni tapasztalatlanság hiánya is egyben!

Alpári véleményt mondtam!? Ezt meg te is kifejthetnéd mire gondoltál!?
Van egy problémád a 20 éves vezetési tapasztalatoddal is, erre próbáltam megírni neked... nem értem mi volt ebben az alpári!
Bár biztos alapból alpári vagyok ezért nem értem!


Mi volt alpári? Hát maga az egész kifejezés, amit anélkül írtál, hogy bármit tudnál rólam, tapasztalatomról, vezetési stílusomról...azért az ember ilyeneket nem ír, hogy fikázás...én alapból összehasonlítással éltem a korábbi autókkal kapcsolatban, elkerülendő hogy a saját hülyeségemet írjam le. De mivel már egy ideje vezetek (nem vagyok profi)...ezért volt furcsa nekem, hogy ilyen a váltó...és láthatóan nem vagyok egyedül.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  semetka


Offline
Csatlakozott:
2007. 10. 11.
Hozzászólások: 210


HozzászólásElküldve: 2016.12.29 23:46:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 18
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Az olajkályhákon "hál istennek" szinkronos a rükverc.

Ha nem a sajátot vezetem, akkor mindig odafigyeléssel, kivárással kapcsolom a rükit, és nincs semmi gond.


Gondolom ez az Ecoboostokra is igaz.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  petrol


Offline
Csatlakozott:
2008. 11. 19.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2016.12.31 15:23:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 19
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

NE aggódjátok túlSmile))) Egyetlen oka van, mint ahogy írtátok nincs szinkron a hátramenethez.
Én szervízben voltam, ekkor rákérdeztem és néztek butának, hozzáteszem jogosan:).
A válasz: Elolvastam a kezelési utasítást? Mert ugyanis abban benne van, hogy mikor R-et kapcsolnál előtte kinyomott kuplunggal 4-5 mp-et várni kell és csak utána mehet a kapcsolás....
Gratulálok a mérnököknek....
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mikiasz


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 24.
Hozzászólások: 358

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2016.12.31 16:45:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 20
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

petrol írta:
NE aggódjátok túlSmile))) Egyetlen oka van, mint ahogy írtátok nincs szinkron a hátramenethez.
Én szervízben voltam, ekkor rákérdeztem és néztek butának, hozzáteszem jogosan:).
A válasz: Elolvastam a kezelési utasítást? Mert ugyanis abban benne van, hogy mikor R-et kapcsolnál előtte kinyomott kuplunggal 4-5 mp-et várni kell és csak utána mehet a kapcsolás....
Gratulálok a mérnököknek....

Én is erre utaltam, hogy ez nem igazán elfogadható egy 2016-ban gyártott új autónál ami amúgy kinyalja az ember seg*ét elektronikai szempontból..... Confused
_________________
2006 Focus Cmax 1.8 TDCi Trend
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2017.01.03 12:42:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 21
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!


Ki és mit fikázott? Kifejtenéd bővebben mire is gondoltál? Mert eléggé furcsa...sőt akár mondhatnám alpári véleményt mondtál...

Ha rám gondoltál: 20 éve vezetek rendszeresen, 5. autóm (mindegyik különböző) és még sosem volt ilyen jellegű gondom...sosem sikerült váltót tönkretennem, stb. Szóval visszább az arccal...



Ezen hozzászólások elején arról van szó, hogy visszafejlődés!
Ezt én fikázásnak vettem, bár lehet van benne valami és igaz a dolog!! Smile
Abban az esetben ha tényleg a váltó a hibás és nem a kezelője!! Nekem a 99-es autóval nincsen ilyen problémám!!!

Mint azt te is írtad, hogy 1000 éve vezetsz erre írtam, hogy minden autó más és más, próbálgatni kell, hogy mennyi idő alatt állnak össze a dolgok. egyébként ez az adott típussal szembeni tapasztalatlanság hiánya is egyben!

Alpári véleményt mondtam!? Ezt meg te is kifejthetnéd mire gondoltál!?
Van egy problémád a 20 éves vezetési tapasztalatoddal is, erre próbáltam megírni neked... nem értem mi volt ebben az alpári!
Bár biztos alapból alpári vagyok ezért nem értem!


Abban teljesen igazad van, hogy minden autót ki kell ismerni...pl.: mindegyik másképpen reagál a kormánymozdulatra, stb...
Az alpári kifejezés a "fikázás" volt. Nem fikáztam az autót, mivel nagyon tetszik, de már van összehasonlításom. Ilyen kifejezést alapból nem használok más tevékenységére, miközben nem tudok róla semmit.
Egyébként tényleg: 1993, 2001 és 2009-s Astra-k váltójával nem volt ilyen problémám.
Visszafelé: pl.: beülsz egy másik autóba és ott valamit nem találsz meg vagy elnézle valamit, mivel nem ismered autót és utána mondod, hogy ez nem így volt a másiknál...akkor mondjam én is, hogy gyakorolni és nem "fikázni" kell????

Részemről a téma túl van tárgyalva, azóta 2x kuplungolva mindig ok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2017.01.03 12:51:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 22
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!


Ki és mit fikázott? Kifejtenéd bővebben mire is gondoltál? Mert eléggé furcsa...sőt akár mondhatnám alpári véleményt mondtál...

Ha rám gondoltál: 20 éve vezetek rendszeresen, 5. autóm (mindegyik különböző) és még sosem volt ilyen jellegű gondom...sosem sikerült váltót tönkretennem, stb. Szóval visszább az arccal...



Ezen hozzászólások elején arról van szó, hogy visszafejlődés!
Ezt én fikázásnak vettem, bár lehet van benne valami és igaz a dolog!! Smile
Abban az esetben ha tényleg a váltó a hibás és nem a kezelője!! Nekem a 99-es autóval nincsen ilyen problémám!!!

Mint azt te is írtad, hogy 1000 éve vezetsz erre írtam, hogy minden autó más és más, próbálgatni kell, hogy mennyi idő alatt állnak össze a dolgok. egyébként ez az adott típussal szembeni tapasztalatlanság hiánya is egyben!

Alpári véleményt mondtam!? Ezt meg te is kifejthetnéd mire gondoltál!?
Van egy problémád a 20 éves vezetési tapasztalatoddal is, erre próbáltam megírni neked... nem értem mi volt ebben az alpári!
Bár biztos alapból alpári vagyok ezért nem értem!


Abban teljesen igazad van, hogy minden autót ki kell ismerni...pl.: mindegyik másképpen reagál a kormánymozdulatra, stb...
Az alpári kifejezés a "fikázás" volt. Nem fikáztam az autót, mivel nagyon tetszik, de már van összehasonlításom. Ilyen kifejezést alapból nem használok más tevékenységére, miközben nem tudok róla semmit.
Egyébként tényleg: 1993, 2001 és 2009-s Astra-k váltójával nem volt ilyen problémám.
Visszafelé: pl.: beülsz egy másik autóba és ott valamit nem találsz meg vagy elnézle valamit, mivel nem ismered autót és utána mondod, hogy ez nem így volt a másiknál...akkor mondjam én is, hogy gyakorolni és nem "fikázni" kell????

Részemről a téma túl van tárgyalva, azóta 2x kuplungolva mindig ok.


Talán az volt a baj, hogy két hozzászólásra válaszoltam egyben!
A "fikázást a kollégának szántam, neked pedig azt, hogy gyakorolj még, hogy mennyi időnek kell eltelnie a váltások között!
Persze nem akarok/akartam senkit megbántani hisz én sem vagyok tökéletes!!!(bár már nem kell hozzá sok!! Smile Laughing )
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2017.01.03 12:55:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 23
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
GaborJ írta:
...
Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.


Csak az számít, hogy a motor-váltó kapcsolat megszakadása után mennyi idő telik el, amíg a váltókarral sebességbe teszed. Valószínűleg a dupla kuplungolásnál jobban fel vagy készülve és ez az idő rövidebb.

Ha egy kuplungolással is gyorsabb lennél, akkor úgy is menne a dolog.
Megteheted, hogy már a kuplung kinyomása közben elmozdítod a váltókart jobbra de csak akkor húzod hátra, amikor a kuplung teljesen ki van nyomva.

De általában nincs szükség ilyen trükkökre. Csak tempósan kell a sebességváltást csinálni.

Szinte biztos vagyok benne, hogy ha reklamálsz a kereskedésben, a szerelő 10-ből 10-szer gond nélkül hátramenetbe rakja. Smile


Abban én is biztos vagyok, hogy a szerelő 10-ből 10-szer hátramenetbe rakja...de akkor jön a másik oldal: én pedig símán berakom úgy hátramenetbe, hogy ég a tolatólámpa + parkolóradar is aktív, de nincs benn a sebességben és kerreg, recseg...jogilag nem igazol semmit, hogy a szerelő be tudja rakni sebességbe...ez kb. olyan, minthogy egy Microsoft programozó vs. mezei user (pl.: én)...a usernek csak "használni" kell tudni a SW-t. Nyilván nem fog az ember jogászkodni, mivel megoldható nehézségról van szó és amellett meg nagyon tetszik autó.

Tapasztalat: 2x kuplung és mindig ok.

Egyébként egy megjegyzés: itt alapvetően férfiak forumoznak gondolom...de nálunk mindketten vezetjük az autót. A nők sem vezetnek feltétlenül rosszabbul, de nekik kevesebb érzékük van ilyen "apróságokra": az autót meg kell "tanulni"...ha más lesz a zaja, esetleg megtorpan valahol, stb., akkor egyből reagálni kell rá....de ez nem a nők erőssége. Az eddig tapasztalat: beszállnak, mennek és kiszállnak....Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2017.01.03 13:00:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 24
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
lacko13 írta:
GaborJ írta:
fiesta írta:
Mikiasz írta:

Hát akkor ez visszafejlődés... Sad Nekem egyszer sem fordult elő ilyen a 2006-os Cmax-al... Méghogy 2016-ban nem lehet olyan váltót csinálni ami nem recseg hátramenet váltásakor??? Shocked


Nem erről van szó.
Nem váltáskor recseg Gábor váltója, hanem elinduláskor.

Tedd be a hátramenetet félig a fokozatba, a Tied is recsegni fog. Smile


Igen, így van. A berakás csöndes, de amikor felengedem a kuplungot, akkor nem zárnak össze a fogaskerekek és recseg.

Belegondolva az előző autónál is előfordult, hogy nem ment be...de akkor megállt félúton, tehát egyértelmű volt. Itt az a baj, hogy kb. 5-10% van hátra a váltó útjából...tehát nem mindig érzékelhető egyértelműen.

Egyébként köszönöm a tippet: 2x kupplungolva, mindig érezhetően beugrik a helyére...ezek szerint meg kell szokni az automatikus 2x kupplungolást. Azért persze rákérdezek a kereskedésnél is.



Minden autónál más és más!
Meg kellene tanulni hogyan is kell váltani, a tudás hiányát meg nem fikázással kell pótolni hanem gyakorolni kell!


Ki és mit fikázott? Kifejtenéd bővebben mire is gondoltál? Mert eléggé furcsa...sőt akár mondhatnám alpári véleményt mondtál...

Ha rám gondoltál: 20 éve vezetek rendszeresen, 5. autóm (mindegyik különböző) és még sosem volt ilyen jellegű gondom...sosem sikerült váltót tönkretennem, stb. Szóval visszább az arccal...



Ezen hozzászólások elején arról van szó, hogy visszafejlődés!
Ezt én fikázásnak vettem, bár lehet van benne valami és igaz a dolog!! Smile
Abban az esetben ha tényleg a váltó a hibás és nem a kezelője!! Nekem a 99-es autóval nincsen ilyen problémám!!!

Mint azt te is írtad, hogy 1000 éve vezetsz erre írtam, hogy minden autó más és más, próbálgatni kell, hogy mennyi idő alatt állnak össze a dolgok. egyébként ez az adott típussal szembeni tapasztalatlanság hiánya is egyben!

Alpári véleményt mondtam!? Ezt meg te is kifejthetnéd mire gondoltál!?
Van egy problémád a 20 éves vezetési tapasztalatoddal is, erre próbáltam megírni neked... nem értem mi volt ebben az alpári!
Bár biztos alapból alpári vagyok ezért nem értem!


Abban teljesen igazad van, hogy minden autót ki kell ismerni...pl.: mindegyik másképpen reagál a kormánymozdulatra, stb...
Az alpári kifejezés a "fikázás" volt. Nem fikáztam az autót, mivel nagyon tetszik, de már van összehasonlításom. Ilyen kifejezést alapból nem használok más tevékenységére, miközben nem tudok róla semmit.
Egyébként tényleg: 1993, 2001 és 2009-s Astra-k váltójával nem volt ilyen problémám.
Visszafelé: pl.: beülsz egy másik autóba és ott valamit nem találsz meg vagy elnézle valamit, mivel nem ismered autót és utána mondod, hogy ez nem így volt a másiknál...akkor mondjam én is, hogy gyakorolni és nem "fikázni" kell????

Részemről a téma túl van tárgyalva, azóta 2x kuplungolva mindig ok.


Talán az volt a baj, hogy két hozzászólásra válaszoltam egyben!
A "fikázást a kollégának szántam, neked pedig azt, hogy gyakorolj még, hogy mennyi időnek kell eltelnie a váltások között!
Persze nem akarok/akartam senkit megbántani hisz én sem vagyok tökéletes!!!(bár már nem kell hozzá sok!! Smile Laughing )


OK, rendben nincs probléma.Smile
Egy kicsit gyakoroltam, mennyire érzem mikor van sebességben...végül is egy kis gyakorlás után meg lehet érezni. A 2x kuplung inkább a biztonsági (100%-os) megoldás a másik vezetői fél számára (a feleségem)...így neki nem kell ezzel játszani.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 25488


HozzászólásElküldve: 2017.01.03 20:20:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 25
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Annak idején vezettem a keleti autógyártás egyik csodáját "Zuk"-ot, amellyel megszenvedtem, mert a rüki, és az egyes fokozat aszinkron volt.
Megszenvedtem vele, de idővel megtanultam azt "mellékzörej" nélkül kapcsolgatni, így a mai autók nem okoznak gondot.
A Fókám rükije is szinkronizált, de az aszinkron rükverc sem okoz gondot. csak több figyelmet legfeljebb.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2017.01.08 17:46:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 26
 Hozzászólás témája: Re: Váltó recseg tolatáskor
Hozzászólás az előzmény idézésével

GergoK írta:
GaborJ írta:
Sziasztok,

az autót májusban vettük át, 8600km van benne. Egy problémát látok: viszonylag sűrűn történik, amikor a sebváltót tolatásba rakom, olyan mintha nem venné be a sebességet és recseg. Újból kuplung és utána megy.
Az elején arra gondoltam, hogy ez az még normális (habár az előző Astra is új volt, de sohasem volt ilyen gond), de úgy érzem ez már nem normális. Az elmúlt 16 évben, 3 autóval összesen nem recsegtettem meg ennyiszer a sebváltót, mint ezzel 7 hónap alatt.
Tapasztalatok:
- berakom sebességbe, a tolató radarok aktiválódnak, tehát elméletileg sebességben van, de aztán recseg...és olyan érzésem van, mintha nem igazán lenne végállásban (hiába akarom tovább nyomni, nem megy). Összehasonlítva az Astra-val: ott is előfordult ritkán, hogy nem vette be a sebességet, de az egyértelműen érezhető volt hogy nincs végállásban, itt viszont nem...és ez zavar.
- utána újra kuplung és akkor érezhetően tovább ugrik a váltó, nem recseg.
- az összes többi sebességbe tökéletes ugrik be, sohasem raktam még mellé, amikor előre mentem.

Tapasztalt valaki hasonlót? Ötlet? Nyilván visszamegyek a kereskedéshez, de előtte szeretnék informálódni, mivel nem szeretném a sebváltót tönkre tenni.

Köszönöm a visszajelzéseket.

Gábor


Szia, nálam dettó ugyanez van, eddig már kétszer is sikerült így "félreváltanom" de mielőtt darált volna, azonnal visszaraktam üresbe, ilyet eddig más autóban még soha nem sikerült produkálnom. Rá lehet fogni az enyémre, hogy 1300km van benne, de úgy tűnik, a szinkron hiánya nem csak ezen múlik.


Megkérdeztem a kereskedésben: nem tagadtak semmit, azt mondták a Fiesta és Focus ilyen.
2 megoldást javasoltak: 2x kuplung vagy 3-4mp várakozás.
Ez van, erre kell figyelni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Jafar


Offline
Csatlakozott:
2017. 04. 15.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.06.09 07:26:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 27
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Most vásároltam egy új Focus kombit, és nekem is előjött egy a hátramenetkor ez a recsegés. Az autóban 800km van.
Nálam talán ezt 6-7 eljátszotta és volt recsegés, ugye ekkor elengedtem mindent, kapcsoltam újból, és ok.
Olvastam feljebb, hogy is kell csinálni, várni picit, kinyomni kétszer stb.

A kérdésem az lenne ez a 6-7 rosszul kinyomás és recsegés mennyire károsította a fogaskerekeket vagy bármit? A kereskedéssel beszéltem mondták hogy ez nem tesz jót de ennyiből még nincs gond. De ő is mondta hogy Focusnál és Fiestánál ez van
Szerintetek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2017.06.09 07:59:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 28
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Jafar írta:
Sziasztok!

Most vásároltam egy új Focus kombit, és nekem is előjött egy a hátramenetkor ez a recsegés. Az autóban 800km van.
Nálam talán ezt 6-7 eljátszotta és volt recsegés, ugye ekkor elengedtem mindent, kapcsoltam újból, és ok.
Olvastam feljebb, hogy is kell csinálni, várni picit, kinyomni kétszer stb.

A kérdésem az lenne ez a 6-7 rosszul kinyomás és recsegés mennyire károsította a fogaskerekeket vagy bármit? A kereskedéssel beszéltem mondták hogy ez nem tesz jót de ennyiből még nincs gond. De ő is mondta hogy Focusnál és Fiestánál ez van
Szerintetek?


Szia,

tapasztalatok 16ekm után: most már nem recseg (szerintem egy kicsit össze is "kopott"). Nekem is ezt mondták a kereskedésben, valószinüleg így van. Abban igaza van a kereskedésnek, ha valaki rendszeresen recsegteti, akkor előbb utóbb valami tönkremegy.

Amit csináltam:
- egy kicsit érdemes gyakorolni, mikor is van a helyén tényleg. 1x kupplungolok és egy kicsit erősebben nyomom hátrafelé, azaz nem arra várok, hogy "magától" beugorjon a helyére.
- ha egy kicsit is bizonytalan vagyok, hogy benn van-e (ez nyilván csak érzés), akkor 2x kupplungolok és akkor érezhetően beugrik a helyére.
- az első 10ekm-n többször recsegett. Aztán elkezdtem 2x kupplungolni és jobban odafigyelni...és azóta 6ekm alatt azt hiszem talán 2x recsegett, ami böven belefér...annyit mindenki összehoz.

Szóval egy kis odafigyelést igényel és akkor teljesen rendben megy hátrafelé is.
Az 1-5 fokozatok szerintem nagyon jól mennek, nagyon könnyű váltani.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Jafar


Offline
Csatlakozott:
2017. 04. 15.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.06.09 08:46:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 29
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

GaborJ írta:
Jafar írta:
Sziasztok!

Most vásároltam egy új Focus kombit, és nekem is előjött egy a hátramenetkor ez a recsegés. Az autóban 800km van.
Nálam talán ezt 6-7 eljátszotta és volt recsegés, ugye ekkor elengedtem mindent, kapcsoltam újból, és ok.
Olvastam feljebb, hogy is kell csinálni, várni picit, kinyomni kétszer stb.

A kérdésem az lenne ez a 6-7 rosszul kinyomás és recsegés mennyire károsította a fogaskerekeket vagy bármit? A kereskedéssel beszéltem mondták hogy ez nem tesz jót de ennyiből még nincs gond. De ő is mondta hogy Focusnál és Fiestánál ez van
Szerintetek?


Szia,

tapasztalatok 16ekm után: most már nem recseg (szerintem egy kicsit össze is "kopott"). Nekem is ezt mondták a kereskedésben, valószinüleg így van. Abban igaza van a kereskedésnek, ha valaki rendszeresen recsegteti, akkor előbb utóbb valami tönkremegy.

Amit csináltam:
- egy kicsit érdemes gyakorolni, mikor is van a helyén tényleg. 1x kupplungolok és egy kicsit erősebben nyomom hátrafelé, azaz nem arra várok, hogy "magától" beugorjon a helyére.
- ha egy kicsit is bizonytalan vagyok, hogy benn van-e (ez nyilván csak érzés), akkor 2x kupplungolok és akkor érezhetően beugrik a helyére.
- az első 10ekm-n többször recsegett. Aztán elkezdtem 2x kupplungolni és jobban odafigyelni...és azóta 6ekm alatt azt hiszem talán 2x recsegett, ami böven belefér...annyit mindenki összehoz.

Szóval egy kis odafigyelést igényel és akkor teljesen rendben megy hátrafelé is.
Az 1-5 fokozatok szerintem nagyon jól mennek, nagyon könnyű váltani.



Szia!

Akkor ebből a 6-7 recsegtetésből feltehetően nem lesz gond. Nekem szimpatikusabb a 3-4 sec-ig tartom a kuplungot üresbe és utána kapcsolom a hátramenetet. De este a könyvét elolvasom mert állítólag ez van benne.

Volt még egy olyanom hogy a 3. 4. fokozatot erősebben kellett berakni, ez 800. km nél már könnyebben megy tuti kupik befelé.

Komolyan mondom a 14 éves Thaliámnál nem volt ilyen gondom!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  GaborJ


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 31.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2017.06.13 07:45:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 30
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Jafar írta:
Szia!

Akkor ebből a 6-7 recsegtetésből feltehetően nem lesz gond. Nekem szimpatikusabb a 3-4 sec-ig tartom a kuplungot üresbe és utána kapcsolom a hátramenetet. De este a könyvét elolvasom mert állítólag ez van benne.

Volt még egy olyanom hogy a 3. 4. fokozatot erősebben kellett berakni, ez 800. km nél már könnyebben megy tuti kupik befelé.

Komolyan mondom a 14 éves Thaliámnál nem volt ilyen gondom!


Sajnos van 1-2 dolog, amire azt mondhatják a szervízben hogy ez ilyen...és sokat nem tud az ember csinálni, mert nem ők építik az autót. Nagyon kis piac vagyunk (vajon miért nincs a naviban magyar nyelv), ezért sokat sajnos nem lehet ugrálni.

Amit lehetne csinálni, hogy külföldön megnézni, milyen...de ott meg nincs ez a motor (1.6 125LE).
DE-ben valami 85LE-s verzió van és az valószinüleg más kipufogó, stb. AT-ben talán nincs is szívó benzines.

A hétvégén láttam egy Mk3-s Focust, facelift előtti (rendszám: MEx-xxx) és ott például jobban nézett ki a hátsó kipufogódob, mint nálam az 1 éves autónál (rozsdafoltok a dobon). A Facelift után állítólag csöndesebb lett az autó (amivel egyébként tökéletesen elégedett vagyok) és valahol spórolni kellett.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> Váltó recseg tolatáskor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra 1, 2  Következő
Ugrás:   

1 / 2 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.68 másodperc