Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.07.19. 03:49:21 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: lajtoszoltan
Mai: 0
Tegnapi: 4
Összesen: 24092
Látogatók:
Vendégek: 23082
Tagok: 358
Összesen: 23440

Jelen lévő tagok:
01: lajtoszoltan
02: semetka
03: bala
04: pikachu
05: sajtqkac
06: _Petya_
07: csipi66
08: attis
09: szjocib
10: lantika
11: Focusdriver
12: danonhunter
13: Almeida
14: edk
15: attila64
16: Gabor02
17: Mézi
18: oxyff2
19: sulep
20: bossofbosses
21: Pallaci
22: kelly
23: hape
24: gaborka83
25: milan6
26: kleroo
27: Aramitz
28: seif
29: pukkandur
30: bicell
31: frizzi79
32: JuPe
33: Shatterhand
34: helm
35: isti215
36: Peti77
37: nagynandor91
38: theseus
39: iln999
40: nokecmec1986
41: klaci711
42: Chili7
43: sernyovac
44: RS305
45: gustavsson
46: szalai88
47: _Allen
48: Vagyokabajnok
49: fefe1968
50: csabesz66
51: Yasib
52: secret21
53: fiesta
54: PollyApu
55: slyder81
56: dragon
57: kimbala
58: Car-ak
59: Chrysthyan
60: Bagoly600
61: Remo
62: Bobyjack
63: pityu
64: hervai
65: runzice
66: fuco
67: zor19
68: fibri81
69: Kapeti
70: znagy
71: fexi
72: cezar7
73: Flex
74: szuszinho
75: Rockerpali
76: satirka
77: sendrew
78: pogf
79: neopaszta
80: zsigusz
81: popprezoli
82: tata211
83: lekimiklos
84: szcsab1
85: zolterek
86: boszme
87: chris75
88: ferencvoros
89: mike67
90: Szilva87
91: vazso0622
92: Kakszilali
93: tamas_kulcsar_90
94: Sniper85
95: balazsasd
96: placi90
97: Maxbull
98: podpupi
99: balmesz001
100: sylraw
101: fiatnorbi
102: smelo
103: WarTecH
104: gerus
105: mszrdi
106: vanor
107: reklawyks
108: sasa82
109: KTamas51
110: horiisign
111: solol8809
112: Atala86
113: tiszaszipi
114: szelala
115: masu
116: KAndor
117: mugab
118: janeska75
119: Totigyerek
120: majormate84
121: Kavegep
122: farkasbalint1991
123: atibaba
124: saumur
125: bottod
126: czirjek2002
127: tiano
128: vespa50s
129: fecooka
130: dtiborsopron
131: eduba
132: mogyi556
133: Shavo33
134: forestjr79
135: ikim2025
136: amuba
137: szmore
138: kilincs89
139: egyszeru
140: Juva
141: Fagyis
142: kojomjo
143: jano952
144: bazsy_
145: vargaapa
146: gsandor
147: Airmans
148: Gatya
149: radvanyia
150: krekopeter
151: b_sanyi
152: Gabur36
153: voroskaroly82
154: hufiblog
155: aToS88
156: vilu56
157: groszzoltan
158: tamasbobak
159: gyoeri
160: sziko
161: csikszi
162: SilverFox
163: oktato
164: SoRCeReR
165: Sanya12
166: robika6120
167: kuszka
168: Simgeri
169: zolbal
170: davez
171: Tekate
172: bodalaca
173: kisinter
174: blackohu
175: Gabtor
176: namito
177: winotto
178: Csirke
179: gabi77
180: _NiZ_
181: flint78
182: Laci665
183: Letsgo
184: gedikart
185: Geri62
186: traxdata
187: sadykowich
188: add256
189: Guriga72
190: zsonybrasco
191: Klevi75
192: tiertobrian
193: proferry
194: thomas01
195: papap21
196: Riri01
197: krian333
198: zola
199: pfpetee
200: Thomas10100
201: sutyi
202: EuropaiFecske
203: Adamka87
204: Balázs
205: dzseno90
206: Illesvik
207: Charlie7709
208: markastor84
209: nagyas
210: vargakaroly67
211: MagicFly
212: LACKO13
213: zoosz
214: laci7up
215: raga85
216: dragos
217: molnisz
218: Mihajlov
219: Motoman
220: hooked
221: dhodmik
222: guldenius
223: hmilan
224: baf80
225: Siby
226: attilazsolts
227: yada
228: csoege
229: lj
230: detomaso
231: bodajoci
232: semil
233: Mikiász
234: zoni
235: jocc67
236: Calius
237: yoker
238: zozee
239: silboy
240: Koszom
241: beodokb
242: Karesz87
243: mayhem92
244: szvicsa
245: zumike
246: jezol
247: TRL
248: bendeguz
249: ljocco
250: szupergo
251: cufere
252: oriat
253: zotya76
254: paethee
255: tocsaba
256: sebi89
257: Blatty
258: ReFi
259: Traklaci
260: attila_kg
261: dmcgabi
262: Weis
263: ati84
264: Lobo76
265: cyberfly
266: Robosz78
267: FOKIO
268: Zsata
269: Lookee87
270: frogolcsi
271: JNorb
272: Zeller
273: fcstibi
274: givanyi
275: Zeus0521
276: knorbert92
277: balkor
278: Vice
279: szkorhetz
280: sikitomi
281: Csaba105
282: zsorro
283: jomba79
284: cezar9
285: karcsitata
286: sagem94
287: sassi
288: challengeri
289: palati
290: balazs0717
291: huszt81
292: Sopet
293: pathfinder
294: MykeeH
295: pedro86
296: cory19
297: Kofy
298: pjonas
299: doczens
300: kran72
301: lac
302: torogyuri
303: zsiguci
304: Fokuszpok
305: Darth_NewL
306: richard89
307: Szpityak
308: Danee
309: atomizer
310: bury47es
311: soldier84
312: acsaba
313: Mikusz7
314: lelcash
315: kombiwartburg
316: Ernie
317: pyka87
318: Mergen
319: janossur
320: Tom7777
321: alfapapa
322: jago1
323: Peeti55
324: komeiner
325: ClintBarton
326: hohand
327: mrmuscle
328: vargafgyor
329: gflori
330: kisati966
331: snowplow
332: eisento
333: Alientwo
334: hayzoli19
335: kolo
336: rvilike
337: Takker81
338: Radomer
339: wexor
340: fhoksz
341: szergely1126
342: csipu
343: bobibob
344: k44headphones
345: Carpy
346: Bubuapu
347: jozsua
348: hzoltan
349: kaltenberg
350: Morscherszenasigabe
351: erkidaniel
352: papamaci88
353: fakocka
354: pzsoca
355: Rush77
356: zsoltikak
357: karancsg

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Alapjárat-szabályozó motor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

41 / 41 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  gonger


Offline
Csatlakozott:
2008. 05. 03.
Hozzászólások: 510

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.02 20:01:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1201
 Hozzászólás témája: Re: alacsony alapjárat
Hozzászólás az előzmény idézésével

Idézet:
Itt megtalálod ha érdekel, ugyan mondi a focus helyett de én is megcsináltam és segített! Viszont én felkapcsolt lámpánál és ventilátornál csináltam, hogy az alap beállítás már tartalmazza a terhelést!

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Motorvezérlő_újratanítása

Másold be az egészet, mert csak egy részét veszi linknek!


Eszem elmegy,mik vannak Smile köszi, kipróbálom, ez semmibe nem kerül. A szervizben ezt nem csinálták meg, mert ha levették volna a sarut, nullázódott volna a napi számlálóm.
Ennek alapján viszont lehet, hogy az utángyártott alkatrész felrakása után sem ártott volna "tanítani".
_________________
Dive now, work later!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 09:04:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1202
 Hozzászólás témája: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Laxxon


Offline
Csatlakozott:
2009. 02. 07.
Hozzászólások: 81

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 13:28:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1203
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

csgabga77 írta:
Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?



Multiméterrel hiába méregeted, Szkóppal lehet csak mérni a kitöltési tényezőt, multival természetes a 12 volt.
Egyszerűbben a 12 voltot "szaggatja" nagyon gyorsan, és így szabályozza az alapjáratot.

Lehúzott csatlakozóval azonnal le kell állnia, falslevegőt szív valahol.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 13:52:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1204
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi!

Az előzmény, az volt, hogy nem ment két hengeremben a gyújtás, ezért kellet IGBT-t cserélnem, mert sajnos a trafó csere nem jött be. A fojtószelep házon van 2db kisebb átmérőjű vákuum cső, ez, ha jól tudom, akkor az üzemanyag tank szellőzésében vesz részt. Amikor 2 hengerem ment, kigyulladt, a hátsó dobban a benzin és elég meleg volt a környékén, még az utastérben a hátsó ülés alatt is megégett a festék. Most, gyönyörűen megy a motor mind a 4 hengerrel, csak pörög 3000-t Amikor beindítom benzin szagot érzek hátul. Elképzelhető, hogy ez a szellőző csövem megsérült?

Üdv,
Tibi

Laxxon írta:
csgabga77 írta:
Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?



Multiméterrel hiába méregeted, Szkóppal lehet csak mérni a kitöltési tényezőt, multival természetes a 12 volt.
Egyszerűbben a 12 voltot "szaggatja" nagyon gyorsan, és így szabályozza az alapjáratot.

Lehúzott csatlakozóval azonnal le kell állnia, falslevegőt szív valahol.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Laxxon


Offline
Csatlakozott:
2009. 02. 07.
Hozzászólások: 81

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 14:07:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1205
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

A hibakeresés idejére le kell zárni őket és kiderül.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.11 18:06:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1206
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Laxxon írta:
A hibakeresés idejére le kell zárni őket és kiderül.


Sajnos teljesn nem áll le a motor a vákuumcső nyílások lezárását követően sem, de nagyon leesik az alapjárat szinte lefulladás közelébe kerül, de ennek ellenére az alapjárati szelep a csatlakozója visszacsatlakoztatás után azonnal kinyit, hallani, ahogy kimaxolja a levegő áramlást és a motor azonnal 3000-t pörög. Tehát valaki azt mondja neki "ECU", hogy nyiss ki teljesen. De miért?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Roby8720


Offline
Csatlakozott:
2016. 02. 12.
Hozzászólások: 22


HozzászólásElküldve: 2017.11.03 08:54:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1207
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Én kiszereltem az alapjárti szabályozót de nekem így néz ki a bele a többivel ellentétben.. ilyenkor mi van? ezt hogy pucoljam meg? Crying or Very sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lalapapo


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 16.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.11.30 01:07:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1208
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem igy jelzett mielött a generator megadta volna magát egy 1200 km es ut egy negyedén..
Mikor indexeltem világitásnál a fordulatszámmérö elkezdett tiktakkolni..
Lett is egy 20 ezres költségböl 1000 euro utazás szállitás stb..... Embarassed
percy írta:
SzaB írta:

Ez valami töltéshiba lehet, bár ez lehet, hogy nem is hiba, csak egy jelenség.

Én a multkor azt vettem észre, ha megy a magnó (alapon, 3-as hangerő) és világít az utastérvilágítás meg a tompított is ég, akkor ütemre vibrál a belső lámpa. Kiszáltam a kocsiból, megnéztem kívülről, hogy jól látom-e és ekkor azt tapasztaltam, hogy a hátsó lámpa is ugyan ezt csinálja!


Asszem rá kellene kukkantani, hogy mennyire feszes az ékszíj, ugyanis lehet, hogy olyan szenesre égett már mint az enyém annakidején ... Shocked

A mester azt mondta a szervízben, hogy nem sok hiányzott......

Ez különben tényleg okozhat ilyesmit, ugyanis alacsony fordulatszámon az elégtelen feszítés miatt csúszhat, ezáltal észrevehetően ingadozhat a generátor feszültsége .... Egyébként hidegindítás után nem nyöszörög az ékszíj Question (nálam így kezdte)

Aztán lehet, hogy totál nem erről van szó, csak próbálkozom ötleteket adni, ill. segíteni.... Confused

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lalapapo


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 16.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.11.30 01:07:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1209
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem igy jelzett mielött a generator megadta volna magát egy 1200 km es ut egy negyedén..
Mikor indexeltem világitásnál a fordulatszámmérö elkezdett tiktakkolni..
Lett is egy 20 ezres költségböl 1000 euro utazás szállitás stb..... Embarassed
percy írta:
SzaB írta:

Ez valami töltéshiba lehet, bár ez lehet, hogy nem is hiba, csak egy jelenség.

Én a multkor azt vettem észre, ha megy a magnó (alapon, 3-as hangerő) és világít az utastérvilágítás meg a tompított is ég, akkor ütemre vibrál a belső lámpa. Kiszáltam a kocsiból, megnéztem kívülről, hogy jól látom-e és ekkor azt tapasztaltam, hogy a hátsó lámpa is ugyan ezt csinálja!


Asszem rá kellene kukkantani, hogy mennyire feszes az ékszíj, ugyanis lehet, hogy olyan szenesre égett már mint az enyém annakidején ... Shocked

A mester azt mondta a szervízben, hogy nem sok hiányzott......

Ez különben tényleg okozhat ilyesmit, ugyanis alacsony fordulatszámon az elégtelen feszítés miatt csúszhat, ezáltal észrevehetően ingadozhat a generátor feszültsége .... Egyébként hidegindítás után nem nyöszörög az ékszíj Question (nálam így kezdte)

Aztán lehet, hogy totál nem erről van szó, csak próbálkozom ötleteket adni, ill. segíteni.... Confused

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2018.01.22 19:35:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1210
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Fórumon belül valakinek nincsen eladó LP4-335-ös ECU-ja sajna az enyém javíthatatlan lett...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  majormate84


Offline
Csatlakozott:
2014. 03. 01.
Hozzászólások: 16


HozzászólásElküldve: 2018.01.23 09:29:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1211
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

csgabga77 írta:
Sziasztok!

Fórumon belül valakinek nincsen eladó LP4-335-ös ECU-ja sajna az enyém javíthatatlan lett...


Hívj, fel, lehet van
_________________
---Bontott Focus MK1 alkatrészek---Tel.: 06206170622---
Ford Focus MK1 club a Facebookon:
https://www.facebook.com/groups/1628067197283817/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tfalcon96


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 26.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 09:33:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1212
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Megpróbálom leírni a problémámat. Kb. két hete vettem egy egy Ford Focus mk1 1.6 ferdehátút. A jelenség a következő: amikor az autó éléri az üzemi hőfokot az autó alapjáraton elkezd remegni, akkor ha mondjuk fölkapcsolom a világítást, feljebb tekerem a ventilátort, vagy álló helyzetben megpróbálom mozgatni a kormányt. Ha megy a ventilátor, akkor ritmikusan remeg, de ha közben megpróbálom mozgatni a kormányt, akkor ugyanazzal a remegéshez morog egyet. A remegés nem folyamatos, hanem amolyan ritmikus ütemben megy, viszont néha, szintén alapjáraton átmegy folyamatos remegésbe, és olyankor mintha a motor elkezdene kapkodni, majd miután megyek egy kicsit, majd megint megállok , abbamarad, és visszatér alapjáraton a ritmikus remegés. Ha lekapcsolok mindent, akkor van hogy szinte teljesen megszűnik. Illetve még az is észrevehető, hogy amikor előjön ez a remegés, a fényszórók világítása is pislákoló. A szerelő szerint az injektort tisztítani kellene, viszont, most arra gyanakszik, hogy a generátor-akku párosnak is lehet közé a hibához.Mikor rámért az akkura miközben ment a motor alapjáraton 15 V körül mért, ez szerinte sok és ez terhelheti le a motort, ezért ajánlott lehet egy feszszabályzó csere. De szerinte méressem be az akkut is, nem e az a ludas. Villamos szakember szerint a 15 V normális az intelligens töltés miatt, akku, generátor jó.
Gondoltam már gyújtáshibára is viszont az autó nem rángat, próbáltam már 4-5 fokozatban is alapjáratról gyorsítani, és akkor sem rángatott. Elindulásnál jobban kell pörgetni, de ez az első benzines autóm, szóval nem gondolom, hogy rendellenesség, illetve lejtőn felfelé 5 személlyel lehetne nagyobb ereje, de nem fulladt le, és nem is kezdett el kapkodni.
Elég hosszú lett, de remélem tudtok segíteni.

Gurus topic-an már tárgyaltuk, de legtöbben az alapjárati motorra gyanakodnak. Én hosszú olvagatás után arra jutottam hogy alapjárati szelep, pillangó szelep, fojtószelep tisztítás, kartercsövek ellenőrzése lenne a következő lépés. Ezt megpróbálom most kivitelezni . Ha utána sem jó, akkor az alapjárati léptetőmotor, vagy más néven szabályzó szelep cseréje következik? Hanspries gyártmányúról mi a véleményetek? Céges kedvezménnyel 11400-ért kapnám. Ha bármi véleményetek, észrevételetek van, szívesen fogadom.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 122

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 14:13:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1213
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tfalcon96 írta:
Sziasztok. Megpróbálom leírni a problémámat. Kb. két hete vettem egy egy Ford Focus mk1 1.6 ferdehátút. A jelenség a következő: amikor az autó éléri az üzemi hőfokot az autó alapjáraton elkezd remegni, akkor ha mondjuk fölkapcsolom a világítást, feljebb tekerem a ventilátort, vagy álló helyzetben megpróbálom mozgatni a kormányt. Ha megy a ventilátor, akkor ritmikusan remeg, de ha közben megpróbálom mozgatni a kormányt, akkor ugyanazzal a remegéshez morog egyet. A remegés nem folyamatos, hanem amolyan ritmikus ütemben megy, viszont néha, szintén alapjáraton átmegy folyamatos remegésbe, és olyankor mintha a motor elkezdene kapkodni, majd miután megyek egy kicsit, majd megint megállok , abbamarad, és visszatér alapjáraton a ritmikus remegés. Ha lekapcsolok mindent, akkor van hogy szinte teljesen megszűnik. Illetve még az is észrevehető, hogy amikor előjön ez a remegés, a fényszórók világítása is pislákoló. A szerelő szerint az injektort tisztítani kellene, viszont, most arra gyanakszik, hogy a generátor-akku párosnak is lehet közé a hibához.Mikor rámért az akkura miközben ment a motor alapjáraton 15 V körül mért, ez szerinte sok és ez terhelheti le a motort, ezért ajánlott lehet egy feszszabályzó csere. De szerinte méressem be az akkut is, nem e az a ludas. Villamos szakember szerint a 15 V normális az intelligens töltés miatt, akku, generátor jó.
Gondoltam már gyújtáshibára is viszont az autó nem rángat, próbáltam már 4-5 fokozatban is alapjáratról gyorsítani, és akkor sem rángatott. Elindulásnál jobban kell pörgetni, de ez az első benzines autóm, szóval nem gondolom, hogy rendellenesség, illetve lejtőn felfelé 5 személlyel lehetne nagyobb ereje, de nem fulladt le, és nem is kezdett el kapkodni.
Elég hosszú lett, de remélem tudtok segíteni.

Gurus topic-an már tárgyaltuk, de legtöbben az alapjárati motorra gyanakodnak. Én hosszú olvagatás után arra jutottam hogy alapjárati szelep, pillangó szelep, fojtószelep tisztítás, kartercsövek ellenőrzése lenne a következő lépés. Ezt megpróbálom most kivitelezni . Ha utána sem jó, akkor az alapjárati léptetőmotor, vagy más néven szabályzó szelep cseréje következik? Hanspries gyártmányúról mi a véleményetek? Céges kedvezménnyel 11400-ért kapnám. Ha bármi véleményetek, észrevételetek van, szívesen fogadom.


Az irány jó, nincs ehhez köze a generátornak és az akksinak, sokkal inkább az általad felsorolt dolgoknak (alapjárati, fojtó szelep, kartercsövek, esetleg szoftver frissítés). Mondjuk én egyből Gödön csináltatnám az ESS Motornál. Ha a fentiek egyike sem válik be akkor ők megtalálják mi a baj.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tfalcon96


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 26.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 18:22:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1214
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sajnos Miskolci vagyok, elég messze lenne. Nem ismerték egy Ford szakít itt Miskolcon? Ma voltam egy szerviznél, hétfőn viszem a kocsit, megcsináltatom a tisztítást, átnézettetem a motort. A szerelő arra is gondolt, hogy lehet a motor tartó gumiból hibája is. Bár ez kicsit off, de lehet a bakokat valahogy ellenőrizni?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 122

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.08 08:16:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1215
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tfalcon96 írta:
Sajnos Miskolci vagyok, elég messze lenne. Nem ismerték egy Ford szakít itt Miskolcon? Ma voltam egy szerviznél, hétfőn viszem a kocsit, megcsináltatom a tisztítást, átnézettetem a motort. A szerelő arra is gondolt, hogy lehet a motor tartó gumiból hibája is. Bár ez kicsit off, de lehet a bakokat valahogy ellenőrizni?


De az is javíthat a dolgon. Nekem például minden egy picit javított a bajon, egy kicsit összetett a gond. Először a fojtószelep és alapjárati lett tisztítva Gödön. Sokkal jobb lett tőle, már lehetett például normálisan klímázni dugóban is, de nem lett hibátlan. Aztán márkaszervízben frissíttettem a szoftvert, akkor is picit jobb lett érzésre. A végső tökéletes állapot akkor állt be, amikor Gödön más okból ajánlották, hogy cseréljük le az egyik bakot (nyomatéktámasz), mert kivan a gumi benne. Teljesen más lett a kocsi, hibátlan. Még fel is hívtam őket, hogy csináltak-e valamit az alapjárattal, mert teljesen más a kocsi. Egyáltalán nem remeg be. Azt gondoltam a remegések csillapításában a nagy hidraulikás baknak van nagy szerepe, de a gyakorlat azt mutatja, hogy mind a három baknak megfelelő állapotban kell lennie, különben rezgések mehetnek át a kasznira.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Csokisgreg


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 16.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.02.23 20:48:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1216
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Mk1, 1.6 zetec - alapjárat ingadozás

Segítségeteket kérném hogy mi okozhatja a következőt, a 2004-es benzines járgányomon, az a problémám hogy ha megyek az autóval nincs semmi tünet, de ha lassítok majd megállok akkor az alapjárat leesik kb 400-as fordulatra, onnan megemeli kb 1100-ra, megint leejti 400-ra (ezt mindig 2x csinálja meg), majd beáll az ideális 800 körüli értékre. Ezt eljátsza minden egyes lassítás és megállásnál, hideg illetve meleg motornál is, ritkán le is áll a motor. Csináltam videót is róla hogy könnyebben érthető legyen mi is a problémám.

alapjárat problémáról a videó

Amiket eddig megcsináltam hogy megszüntessem a problémát de egyik se oldotta még meg:
Fojtószelepet megtisztítottam, TPS-t kimértem és az is rendben van, IAC-t kitakarítottam és Forscannel ellenőriztem (hibátlan a működése) majd csere darabbal is kipróbáltam de semmi változás, kartergázcsövet kicseréltem a szívósor mögött mert elöregedett már, gyertyákat újra kicseréltem, gyertyakábelből is új került be, vákuum csövek rendben vannak, akkumulátor kimérve (nyugalmi állapotban 12,6V és terhelés alatt 14,2V).

Mire nem gondoltam még? Mitől lehet ez a tünet?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wtpnova001


Offline
Csatlakozott:
2017. 08. 21.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.12 15:38:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1217
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
nem tudom, menyire jó témában írok, de lenne egy kérdésem.
Van egy 1999-es, 1.4-es kombi Focus-unk. Ennek már egy ideje, a hideg idő beköszöntével elkezdett ingadozni az alapjárata.
Ezután nemsokára voltak hűtővíz szivárgási gondjaim --> a gödi EssMotor szervízben ezt szépen megoldották (termosztátház-csere), + egy lyukas kartergázcső cseréje után az alapjárat ingadozás is rövid ideig úgy tűnt, hogy javul.

Aztán pár nappal később ismét elkezdett ingadozni (kb. 2-300 fordulatot), nagyon gyenge lett (újra) a motorfék (nem nagyon/lassan ejti a fordulatot), fékezéskor lement a fordulat, majd fel és elkezdett ingadozni (normális alapjárat kb. 800, ilyenkor kb. 600 és 1000 között mozgott valahol).
Ennek "örömére" némi utánajárás és informálódás után tegnap megpróbáltam elvégezni az alapjárati szabályozó és a fojtószelep megtisztításást. Mindkettőt itt az oldalon található leírás alapján:

Alapjárati szabályozó
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=187
Fojtószelep
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=155

Az alapjárati szelepnél mindent a leírás szerint csináltam.
A fojtószelepnél is, azt leszámítva, hogy itt 1.4-esnél máshogy volt elhelyezve a szelep, így kivettem az akkumulátort/az akkumulátortartó "dobozt" (nem tudom, hogy mondják) + gyújtótrafót és a levegőcsövet, hogy hozzáférhessek a Torx-fejekhez. Illetve az enyhe mosogatószeres szivacsos tisztítás után finom papírzsebkendővel megtöröltem és denaturált szeszes finom ruhával még párszor áttöröltem (nagyon koszos volt, úgy gondoltam, ráfér).

Miután kiszárítottam/szárazra töröltem, mindent visszaépítettem (az elektronikai csatlakozókat is, gázbowdent is, stb.).
Az autó indításkor normálisan beröffent, kb. 1200-1300-as fordulatra (innen szokott visszaesni 800 környékére). Mikor azonban üresben ráléptem a gázpedálra, a fordulat felment 1800 fölé és nem igazán akart visszaesni.
Amikor pedig megpróbáltam elindulni kisebb gázzal, a fordulat először felpörög akár 3000-ig, majd ahogy elindulok visszaesik az 1000-1500-as tartományba, majd amikor megállok, újra visszamegy az alapjárat 1800-ra.
(Bár a hőmérő nem jelzett extrém melegedést, de ahogy kinyitottam a motorháztetőt pár perces állóhelyzeti járatás után, csak úgy sütött bentről a forróság)
Gázpedál nem ragad, bowdent ellenőriztem. Elvileg minden elektronikai csatolakozót/csövet visszaraktam.
Van valakinek ötlete, hogy mi baja lehet? (levegőt kap valahol, vagy sérült a pillangószelep a tisztítástól?)
Elvinném szervízbe, de így a melegedés miatt nem mernék elindulni Gödre... :S
Előre is hálásan köszönök minden segítséget! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  policepityu


Offline
Csatlakozott:
2015. 12. 12.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.04.15 10:52:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1218
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat-szabályozó motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv, takaritsd ki az alapjárati motort,nekem megoldódott az alapjárat gondom, egy csomag fülpiszka,és WD 40 kellett, de a You Tuboen van jó kis videó a müveletről!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  imike72


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 13.
Hozzászólások: 12


HozzászólásElküldve: 2018.04.25 18:12:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1219
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni.A problémám tárgya 2003 foka 1,8 benzin .Eddig alapjárat problémám volt -van lássan esik le. Tisztítottam a folytószelepházat nem nagyon javul.Nézetm az alapjárati szelepet ki nem vettem csak a csatit húztam le úgy nagyon le esett a fordulat így vissza raktam.Végül járó motornál a folytószelepnél adtam gáz és furcsa sziszegő hangot hallottam.nagy nehezen megtaláltam honnan jön.A fotón bekarikáztam,piros bilincses cső az,Tudtam mozgatni ha megfeszítettem abbamaradt a sziszegés.A másik cső meg sem mozdul az jónak tűnik.Mi ez a cső ,mi a neve ki lehet váltani valamivel.
Segítsetek.
]motor[/url]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Ugrás:   

41 / 41 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.69 másodperc