Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.07.19. 03:50:31 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: lajtoszoltan
Mai: 0
Tegnapi: 4
Összesen: 24092
Látogatók:
Vendégek: 23082
Tagok: 358
Összesen: 23440

Jelen lévő tagok:
01: lajtoszoltan
02: semetka
03: bala
04: pikachu
05: sajtqkac
06: _Petya_
07: csipi66
08: attis
09: szjocib
10: lantika
11: Focusdriver
12: danonhunter
13: Almeida
14: edk
15: attila64
16: Gabor02
17: Mézi
18: oxyff2
19: sulep
20: bossofbosses
21: Pallaci
22: kelly
23: hape
24: gaborka83
25: milan6
26: kleroo
27: Aramitz
28: seif
29: pukkandur
30: bicell
31: frizzi79
32: JuPe
33: Shatterhand
34: helm
35: isti215
36: Peti77
37: nagynandor91
38: theseus
39: iln999
40: nokecmec1986
41: klaci711
42: Chili7
43: sernyovac
44: RS305
45: gustavsson
46: szalai88
47: _Allen
48: Vagyokabajnok
49: fefe1968
50: csabesz66
51: Yasib
52: secret21
53: fiesta
54: PollyApu
55: slyder81
56: dragon
57: kimbala
58: Car-ak
59: Chrysthyan
60: Bagoly600
61: Remo
62: Bobyjack
63: pityu
64: hervai
65: runzice
66: fuco
67: zor19
68: fibri81
69: Kapeti
70: znagy
71: fexi
72: cezar7
73: Flex
74: szuszinho
75: Rockerpali
76: satirka
77: sendrew
78: pogf
79: neopaszta
80: zsigusz
81: popprezoli
82: tata211
83: lekimiklos
84: szcsab1
85: zolterek
86: boszme
87: chris75
88: ferencvoros
89: mike67
90: Szilva87
91: vazso0622
92: Kakszilali
93: tamas_kulcsar_90
94: Sniper85
95: balazsasd
96: placi90
97: Maxbull
98: podpupi
99: balmesz001
100: sylraw
101: fiatnorbi
102: smelo
103: WarTecH
104: gerus
105: mszrdi
106: vanor
107: reklawyks
108: sasa82
109: KTamas51
110: horiisign
111: solol8809
112: Atala86
113: tiszaszipi
114: szelala
115: masu
116: KAndor
117: mugab
118: janeska75
119: Totigyerek
120: majormate84
121: Kavegep
122: farkasbalint1991
123: atibaba
124: saumur
125: bottod
126: czirjek2002
127: tiano
128: vespa50s
129: fecooka
130: dtiborsopron
131: eduba
132: mogyi556
133: Shavo33
134: forestjr79
135: ikim2025
136: amuba
137: szmore
138: kilincs89
139: egyszeru
140: Juva
141: Fagyis
142: kojomjo
143: jano952
144: bazsy_
145: vargaapa
146: gsandor
147: Airmans
148: Gatya
149: radvanyia
150: krekopeter
151: b_sanyi
152: Gabur36
153: voroskaroly82
154: hufiblog
155: aToS88
156: vilu56
157: groszzoltan
158: tamasbobak
159: gyoeri
160: sziko
161: csikszi
162: SilverFox
163: oktato
164: SoRCeReR
165: Sanya12
166: robika6120
167: kuszka
168: Simgeri
169: zolbal
170: davez
171: Tekate
172: bodalaca
173: kisinter
174: blackohu
175: Gabtor
176: namito
177: winotto
178: Csirke
179: gabi77
180: _NiZ_
181: flint78
182: Laci665
183: Letsgo
184: gedikart
185: Geri62
186: traxdata
187: sadykowich
188: add256
189: Guriga72
190: zsonybrasco
191: Klevi75
192: tiertobrian
193: proferry
194: thomas01
195: papap21
196: Riri01
197: krian333
198: zola
199: pfpetee
200: Thomas10100
201: sutyi
202: EuropaiFecske
203: Adamka87
204: Balázs
205: dzseno90
206: Illesvik
207: Charlie7709
208: markastor84
209: nagyas
210: vargakaroly67
211: MagicFly
212: LACKO13
213: zoosz
214: laci7up
215: raga85
216: dragos
217: molnisz
218: Mihajlov
219: Motoman
220: hooked
221: dhodmik
222: guldenius
223: hmilan
224: baf80
225: Siby
226: attilazsolts
227: yada
228: csoege
229: lj
230: detomaso
231: bodajoci
232: semil
233: Mikiász
234: zoni
235: jocc67
236: Calius
237: yoker
238: zozee
239: silboy
240: Koszom
241: beodokb
242: Karesz87
243: mayhem92
244: szvicsa
245: zumike
246: jezol
247: TRL
248: bendeguz
249: ljocco
250: szupergo
251: cufere
252: oriat
253: zotya76
254: paethee
255: tocsaba
256: sebi89
257: Blatty
258: ReFi
259: Traklaci
260: attila_kg
261: dmcgabi
262: Weis
263: ati84
264: Lobo76
265: cyberfly
266: Robosz78
267: FOKIO
268: Zsata
269: Lookee87
270: frogolcsi
271: JNorb
272: Zeller
273: fcstibi
274: givanyi
275: Zeus0521
276: knorbert92
277: balkor
278: Vice
279: szkorhetz
280: sikitomi
281: Csaba105
282: zsorro
283: jomba79
284: cezar9
285: karcsitata
286: sagem94
287: sassi
288: challengeri
289: palati
290: balazs0717
291: huszt81
292: Sopet
293: pathfinder
294: MykeeH
295: pedro86
296: cory19
297: Kofy
298: pjonas
299: doczens
300: kran72
301: lac
302: torogyuri
303: zsiguci
304: Fokuszpok
305: Darth_NewL
306: richard89
307: Szpityak
308: Danee
309: atomizer
310: bury47es
311: soldier84
312: acsaba
313: Mikusz7
314: lelcash
315: kombiwartburg
316: Ernie
317: pyka87
318: Mergen
319: janossur
320: Tom7777
321: alfapapa
322: jago1
323: Peeti55
324: komeiner
325: ClintBarton
326: hohand
327: mrmuscle
328: vargafgyor
329: gflori
330: kisati966
331: snowplow
332: eisento
333: Alientwo
334: hayzoli19
335: kolo
336: rvilike
337: Takker81
338: Radomer
339: wexor
340: fhoksz
341: szergely1126
342: csipu
343: bobibob
344: k44headphones
345: Carpy
346: Bubuapu
347: jozsua
348: hzoltan
349: kaltenberg
350: Morscherszenasigabe
351: erkidaniel
352: papamaci88
353: fakocka
354: pzsoca
355: Rush77
356: zsoltikak
357: karancsg

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Olajfogyasztás
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Olajfogyasztás
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 38, 39, 40
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

40 / 40 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Pinterg


Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 11.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2016.10.11 21:55:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1171
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Olajszivárgással kapcsolatban kérném a segítségeteket. A szelepfedélen az intercooler cső alatt, kör alakú ha jól tudom forgattyúsház szellőztetőnek nevezett helyen szivárog az olaj. Az kocsi nem füstöl, nemrég vettem igy nem tudom megmondani eszi-e az olajat? Az olajsapkát levéve sem füst, sem gőz, sem nagyon extrém nyomás nem tapasztalható.

Mi lehet az oka, van a fedélnél belül valami tömítés, ami cserére szorul?

Kep:
https://www.dropbox.com/s/l305t05jrkmencu/IMG_20161010_180940.jpg?dl=0
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  frizzi79


Offline
Csatlakozott:
2015. 07. 31.
Hozzászólások: 251


HozzászólásElküldve: 2016.11.09 17:33:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1172
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ma megkapta a gépem a friss olajat, olajszűrőt, levegő szűrőt.
10 000 km alatt 3 dl-t kellett utána töltenem.Azt hiszem, ez elég jó adat, tekintve, hogy 218 830 km van a motorban.Smile
_________________
MK 1 Ford Focus 1.8 Ghia, 2003.09.
Nyári: 205/40 R17 Hankook Ventus V12 evo2 (St170-es alufelnin)
Téli: 185/60 R15 Michelin Alpin A4, acélfelnin
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő

Érvényes: 2018.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 23676


HozzászólásElküldve: 2016.11.09 17:54:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1173
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

frizzi79 írta:
Ma megkapta a gépem a friss olajat, olajszűrőt, levegő szűrőt.
10 000 km alatt 3 dl-t kellett utána töltenem.Azt hiszem, ez elég jó adat, tekintve, hogy 218 830 km van a motorban.Smile


Ez teljesen jó. Smile
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ironmen


Offline
Csatlakozott:
2013. 07. 08.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2016.11.15 18:06:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1174
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mgpre írta:
Köszi az ötleteket! Elviszem a héten a szerelő spanhoz, meglátom mit mond rá. Hogy milyen olaj volt benne csere előtt, azt most nem tudom megmondani pontosan, de tutira nem gyári olaj volt. És direkt jó minőségűt vettem, nem volt olcsó. 20e km-t mentem vele 1 év alatt. Most a szerelő már egy olcsóbb Castrolt rakott bele, azzal nézzük, hogy fogyasztja-e vagy sem.

Irom majd a fejleményeket!

Üdv,

A.

Az enyém is eszi, együtt kell vele élni!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2017.10.12 12:57:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1175
 Hozzászólás témája: Olajfogyasztás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Februárban vettem egy 1.6 benzin fókát 258 ezerrel.
Azóta volt rajta olajcsere. 70%-ban pályán használom ~115-120-as tempóval, illetve pesti városi tötymörgésre. Fogyasztás szerintem normális, az általam beletett 13 ezerre 7,2l/100. Max 9,3 volt, min 6,5.
Olaj Magnatec professional 10W40.
Olajfogyasztás ~4-5 deci/1000km. G astranak nem sok, de én kissé soknak érzem ehhez.
Füstölést nem látok, alatta olajfolt nincs.
Az elmúlt ~ 5 ezer óta Valvoline Maxlife-ot töltöttem bele utántöltésre (lehet nem tanácsos keverni, de ezt ajánlották mint tömítésregenerálót).
Mindig max közelébe töltöm. Onnan mintha gyorsabban fogyna és a szint csökkenésével lassul. Lehet felesleges mindig maxra töltenem?

Szerintetek a km-állás alapján ez normális? Mivel lehetne orvosolni? Érdemes egyáltalán?
Közeleg az olajcsere (mostaniban 8 ezer van, 10-nél akarom), mit töltsek bele? Korábban írták, hogy a nem szintetikustól kokszosodnak a gyűrűk és az is okozhat olajfogyást. Ha most teszek bele 5W30-at félek, hogy azt még jobban fogja enni.

Köszönöm!
Zoli
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  flint78


Offline
Csatlakozott:
2009. 11. 28.
Hozzászólások: 495


HozzászólásElküldve: 2017.10.12 15:09:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1176
 Hozzászólás témája: Re: Olajfogyasztás
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
Sziasztok!

Februárban vettem egy 1.6 benzin fókát 258 ezerrel.
Azóta volt rajta olajcsere. 70%-ban pályán használom ~115-120-as tempóval, illetve pesti városi tötymörgésre. Fogyasztás szerintem normális, az általam beletett 13 ezerre 7,2l/100. Max 9,3 volt, min 6,5.
Olaj Magnatec professional 10W40.
Olajfogyasztás ~4-5 deci/1000km. G astranak nem sok, de én kissé soknak érzem ehhez.
Füstölést nem látok, alatta olajfolt nincs.
Az elmúlt ~ 5 ezer óta Valvoline Maxlife-ot töltöttem bele utántöltésre (lehet nem tanácsos keverni, de ezt ajánlották mint tömítésregenerálót).
Mindig max közelébe töltöm. Onnan mintha gyorsabban fogyna és a szint csökkenésével lassul. Lehet felesleges mindig maxra töltenem?

Szerintetek a km-állás alapján ez normális? Mivel lehetne orvosolni? Érdemes egyáltalán?
Közeleg az olajcsere (mostaniban 8 ezer van, 10-nél akarom), mit töltsek bele? Korábban írták, hogy a nem szintetikustól kokszosodnak a gyűrűk és az is okozhat olajfogyást. Ha most teszek bele 5W30-at félek, hogy azt még jobban fogja enni.

Köszönöm!
Zoli


7290 forint 5 liter 5w30 gyári olaj.
https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=1154
Ha ezt is eszi ennyire, akkor nem az olaj miatt van, lehet inkább mechanikai hiba okozza
Először a pcv szelepet nézd meg.
https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kartergaz_rendszer_alkatreszei/kartergaz_szelep_ford_focus_2004-2008/c-max2004_01-2007_24417
Ha nem ez a baj, akár kopás is okozhatja.
Egy motorgenerál nem 2 forint, neked kell mérlegelned, megéri-e vagy öntögeted inkább bele az olajat és használod vidáman tovább így.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 125


HozzászólásElküldve: 2017.10.13 19:42:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1177
 Hozzászólás témája: Re: Olajfogyasztás
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
Sziasztok!

Februárban vettem egy 1.6 benzin fókát 258 ezerrel.
Azóta volt rajta olajcsere. 70%-ban pályán használom ~115-120-as tempóval, illetve pesti városi tötymörgésre. Fogyasztás szerintem normális, az általam beletett 13 ezerre 7,2l/100. Max 9,3 volt, min 6,5.
Olaj Magnatec professional 10W40.
Olajfogyasztás ~4-5 deci/1000km. G astranak nem sok, de én kissé soknak érzem ehhez.
Füstölést nem látok, alatta olajfolt nincs.
Az elmúlt ~ 5 ezer óta Valvoline Maxlife-ot töltöttem bele utántöltésre (lehet nem tanácsos keverni, de ezt ajánlották mint tömítésregenerálót).
Mindig max közelébe töltöm. Onnan mintha gyorsabban fogyna és a szint csökkenésével lassul. Lehet felesleges mindig maxra töltenem?

Szerintetek a km-állás alapján ez normális? Mivel lehetne orvosolni? Érdemes egyáltalán?
Közeleg az olajcsere (mostaniban 8 ezer van, 10-nél akarom), mit töltsek bele? Korábban írták, hogy a nem szintetikustól kokszosodnak a gyűrűk és az is okozhat olajfogyást. Ha most teszek bele 5W30-at félek, hogy azt még jobban fogja enni.

Köszönöm!
Zoli

Üdv!
Szerintem nem normális. Az olaj sem belevaló, biztos,hogy nincs Ford jóváhagyása az olajnak. Talán 400-ezer környékén fogyaszthatna ennyit. A katalizátor még működik? A vékonyabb olaj biztos jobban fogy de it már mind1 .Persze ez csak az én véleményem .
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2017.10.20 08:20:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1178
 Hozzászólás témája: Re: Olajfogyasztás
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:
zoltanbagi írta:
Sziasztok!

Februárban vettem egy 1.6 benzin fókát 258 ezerrel.
Azóta volt rajta olajcsere. 70%-ban pályán használom ~115-120-as tempóval, illetve pesti városi tötymörgésre. Fogyasztás szerintem normális, az általam beletett 13 ezerre 7,2l/100. Max 9,3 volt, min 6,5.
Olaj Magnatec professional 10W40.
Olajfogyasztás ~4-5 deci/1000km. G astranak nem sok, de én kissé soknak érzem ehhez.
Füstölést nem látok, alatta olajfolt nincs.
Az elmúlt ~ 5 ezer óta Valvoline Maxlife-ot töltöttem bele utántöltésre (lehet nem tanácsos keverni, de ezt ajánlották mint tömítésregenerálót).
Mindig max közelébe töltöm. Onnan mintha gyorsabban fogyna és a szint csökkenésével lassul. Lehet felesleges mindig maxra töltenem?

Szerintetek a km-állás alapján ez normális? Mivel lehetne orvosolni? Érdemes egyáltalán?
Közeleg az olajcsere (mostaniban 8 ezer van, 10-nél akarom), mit töltsek bele? Korábban írták, hogy a nem szintetikustól kokszosodnak a gyűrűk és az is okozhat olajfogyást. Ha most teszek bele 5W30-at félek, hogy azt még jobban fogja enni.

Köszönöm!
Zoli

Üdv!
Szerintem nem normális. Az olaj sem belevaló, biztos,hogy nincs Ford jóváhagyása az olajnak. Talán 400-ezer környékén fogyaszthatna ennyit. A katalizátor még működik? A vékonyabb olaj biztos jobban fogy de it már mind1 .Persze ez csak az én véleményem .



Katalizátort vétel után cserélni kellett, mert check engine-ezett.
Az most új van benne. Utána be is mérték, és kb 2 hónapja volt műszakin is, sehol sem mondták, hogy gond lenne.

Olajat direkt "jobbat" vettem, nem sajnálva a törődést tőle. Ezek szerint a gyáriban "kell" bízni. Elsőre azt akartam, de az üzletben úgy mondták, hogy a gyári olajak gyenge minőségűbbek. (Lehet csak a drágábbat akarták rámsózni, de ismerős a boltos, nem hinném, hogy az hajtotta.)

A szelepet még nem néztem meg, de köszönöm a tippet, arra egyáltalán nem gondoltam.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 125


HozzászólásElküldve: 2017.10.20 16:54:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1179
 Hozzászólás témája: Re: Olajfogyasztás
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
kojomjo írta:
zoltanbagi írta:
Sziasztok!

Februárban vettem egy 1.6 benzin fókát 258 ezerrel.
Azóta volt rajta olajcsere. 70%-ban pályán használom ~115-120-as tempóval, illetve pesti városi tötymörgésre. Fogyasztás szerintem normális, az általam beletett 13 ezerre 7,2l/100. Max 9,3 volt, min 6,5.
Olaj Magnatec professional 10W40.
Olajfogyasztás ~4-5 deci/1000km. G astranak nem sok, de én kissé soknak érzem ehhez.
Füstölést nem látok, alatta olajfolt nincs.
Az elmúlt ~ 5 ezer óta Valvoline Maxlife-ot töltöttem bele utántöltésre (lehet nem tanácsos keverni, de ezt ajánlották mint tömítésregenerálót).
Mindig max közelébe töltöm. Onnan mintha gyorsabban fogyna és a szint csökkenésével lassul. Lehet felesleges mindig maxra töltenem?

Szerintetek a km-állás alapján ez normális? Mivel lehetne orvosolni? Érdemes egyáltalán?
Közeleg az olajcsere (mostaniban 8 ezer van, 10-nél akarom), mit töltsek bele? Korábban írták, hogy a nem szintetikustól kokszosodnak a gyűrűk és az is okozhat olajfogyást. Ha most teszek bele 5W30-at félek, hogy azt még jobban fogja enni.

Köszönöm!
Zoli

Üdv!
Szerintem nem normális. Az olaj sem belevaló, biztos,hogy nincs Ford jóváhagyása az olajnak. Talán 400-ezer környékén fogyaszthatna ennyit. A katalizátor még működik? A vékonyabb olaj biztos jobban fogy de it már mind1 .Persze ez csak az én véleményem .



Katalizátort vétel után cserélni kellett, mert check engine-ezett.
Az most új van benne. Utána be is mérték, és kb 2 hónapja volt műszakin is, sehol sem mondták, hogy gond lenne.

Olajat direkt "jobbat" vettem, nem sajnálva a törődést tőle. Ezek szerint a gyáriban "kell" bízni. Elsőre azt akartam, de az üzletben úgy mondták, hogy a gyári olajak gyenge minőségűbbek. (Lehet csak a drágábbat akarták rámsózni, de ismerős a boltos, nem hinném, hogy az hajtotta.)

A szelepet még nem néztem meg, de köszönöm a tippet, arra egyáltalán nem gondoltam.

Üdv!
Én nem a gyári Ford olajra gondoltam hanem a motornak előírt megfelelő olajra.Nekem is 1.6-os van de 5w30-as olajat használok még mindig és 1000 km ként 0.5 dl olajjal fogyasztással számolok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2017.10.20 17:53:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1180
 Hozzászólás témája: Re: Olajfogyasztás
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:
zoltanbagi írta:
kojomjo írta:
zoltanbagi írta:
Sziasztok!

Februárban vettem egy 1.6 benzin fókát 258 ezerrel.
Azóta volt rajta olajcsere. 70%-ban pályán használom ~115-120-as tempóval, illetve pesti városi tötymörgésre. Fogyasztás szerintem normális, az általam beletett 13 ezerre 7,2l/100. Max 9,3 volt, min 6,5.
Olaj Magnatec professional 10W40.
Olajfogyasztás ~4-5 deci/1000km. G astranak nem sok, de én kissé soknak érzem ehhez.
Füstölést nem látok, alatta olajfolt nincs.
Az elmúlt ~ 5 ezer óta Valvoline Maxlife-ot töltöttem bele utántöltésre (lehet nem tanácsos keverni, de ezt ajánlották mint tömítésregenerálót).
Mindig max közelébe töltöm. Onnan mintha gyorsabban fogyna és a szint csökkenésével lassul. Lehet felesleges mindig maxra töltenem?

Szerintetek a km-állás alapján ez normális? Mivel lehetne orvosolni? Érdemes egyáltalán?
Közeleg az olajcsere (mostaniban 8 ezer van, 10-nél akarom), mit töltsek bele? Korábban írták, hogy a nem szintetikustól kokszosodnak a gyűrűk és az is okozhat olajfogyást. Ha most teszek bele 5W30-at félek, hogy azt még jobban fogja enni.

Köszönöm!
Zoli

Üdv!
Szerintem nem normális. Az olaj sem belevaló, biztos,hogy nincs Ford jóváhagyása az olajnak. Talán 400-ezer környékén fogyaszthatna ennyit. A katalizátor még működik? A vékonyabb olaj biztos jobban fogy de it már mind1 .Persze ez csak az én véleményem .



Katalizátort vétel után cserélni kellett, mert check engine-ezett.
Az most új van benne. Utána be is mérték, és kb 2 hónapja volt műszakin is, sehol sem mondták, hogy gond lenne.

Olajat direkt "jobbat" vettem, nem sajnálva a törődést tőle. Ezek szerint a gyáriban "kell" bízni. Elsőre azt akartam, de az üzletben úgy mondták, hogy a gyári olajak gyenge minőségűbbek. (Lehet csak a drágábbat akarták rámsózni, de ismerős a boltos, nem hinném, hogy az hajtotta.)

A szelepet még nem néztem meg, de köszönöm a tippet, arra egyáltalán nem gondoltam.

Üdv!
Én nem a gyári Ford olajra gondoltam hanem a motornak előírt megfelelő olajra.Nekem is 1.6-os van de 5w30-as olajat használok még mindig és 1000 km ként 0.5 dl olajjal fogyasztással számolok.


En most rendeltem ford formula 10w40-et. Ha kicsit javul valtok 5w30ra. Viszonz az olajbetoltot leveve alapjaraton ugy fujtat mint a kipufogo... Igy nem is lep meg a fogyas. Remelem a PCV csere megoldja.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  frizzi79


Offline
Csatlakozott:
2015. 07. 31.
Hozzászólások: 251


HozzászólásElküldve: 2017.10.21 16:26:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1181
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Reggel ránéztem az olajszintre.
Csere után 8500 km-el alig valamivel a felső nívó jel alatt picivel van a szint.Még nem kellett utána töltenem.Smile
_________________
MK 1 Ford Focus 1.8 Ghia, 2003.09.
Nyári: 205/40 R17 Hankook Ventus V12 evo2 (St170-es alufelnin)
Téli: 185/60 R15 Michelin Alpin A4, acélfelnin
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2017.10.30 08:21:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1182
 Hozzászólás témája: Xado
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kétségbeesésemben hajlamos vagyok elveszteni a realitásérzékemet, ezért inkább kérdezek.
Szerintetek ez a csodatrutyi képes arra, amit ígér? (gyűrűk korommentesítése)
Link
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2017.11.06 18:35:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1183
 Hozzászólás témája: PCV szelep
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Hétvégén megvolt az olaj- és légszűrőcsere is. Bekerült a helyére az új PCV. Hülye voltam és nem fújtam bele az újba, így nincs viszonyítás, de a régi egyik irányban sem zár teljesen. (szájjal fújva) Megrázva zörög.
Viszont szerelés közben szomorúan láttam, hogy a kartergázcső generátor felé menő ága el van deformálódva, motort beindítva még össze is lapul... Tapintásra teljesen puha, akár egy olcsó locsolótömlő.
Még annak a cseréje visszavan és kiderül, hogy a PCV rendszer okozta-e a fogyást.

Köszönöm az eddigieket!
Z.

Szerk:
Videó
Készítettem egy videót a "nyomásviszonyokról". Jól látszik a videón, hogy az olajbetöltő kupakat "ráejtve" a szelepfedélre először kilökné, majd behúzza. Eddig csak fújta és jóval erősebben. A cső állapota is látszik, videón még valami sziszegés is hallatszik, ami lehet onnan jön.
Vezetve semmi változást nem érzek, kipufogógáz színe/mennyisége sem változott eddig szemre.


Legutóbb zoltanbagi szerkesztette (2017.11.07 09:08:17), összesen 2 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2017.11.07 08:38:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1184
 Hozzászólás témája: Re: PCV szelep
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
Sziasztok!

Hétvégén megvolt az olaj- és légszűrőcsere is. Bekerült a helyére az új PCV. Hülye voltam és nem fújtam bele az újba, így nincs viszonyítás, de a régi egyik irányban sem zár teljesen. (szájjal fújva) Megrázva zörög.
Viszont szerelés közben szomorúan láttam, hogy a kartergázcső generátor felé menő ága el van deformálódva, motort beindítva még össze is lapul... Tapintásra teljesen puha, akár egy olcsó locsolótömlő.
Még annak a cseréje visszavan és kiderül, hogy a PCV rendszer okozta-e a fogyást.

Köszönöm az eddigieket!
Z.


Várom a fejleményt!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2017.11.10 08:57:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1185
 Hozzászólás témája: Re: PCV szelep
Hozzászólás az előzmény idézésével

Megtörtént a cső cseréje is. Nem csak puha volt, kb nyúlt amikor húztam a fogóval... Leszedtem, a csonkok kicsit kokszosak voltak, azokat WD-40-nel befújtam és beindítottam pár másodpercre (szépen tisztára szívta), majd felraktam az új csövet.
Egyelőre nincs értékelhető eredményem, városi dugóban kaotikus a fogyasztás (olajé is). Amit észrevettem, hogy alapjáraton eddig 0.7-1.0 l/h között ugrált, most inkább 0.5-07 l/h. Ez lehet időjárásfüggő, de 0.5-öt még sosem láttam, ez garantált Smile
Tartós teszt jövő héten, azon a hétvégén vár rá ~350km autópálya.
Régi cső.
Régi cső belseje, lerakódás.
Ha az olajfogyást nem is oldja meg, tuti hogy nem ilyennek kell lennie Smile Legalább megnyugtat, hogy nem hiába matattam vele Smile
Eddigiek alapján az egész PCV rendszer kuka volt. Eleve mindig nyitva volt a szelep, a csőnek egyik ága meg ki tudja mit szívott...
Köszönet még egyszer a tippért. Ott volt az orrom előtt, de eszembe nem jutott volna foglalkozni vele. (Első autó lévén, eddig nem is tudtam, hogy van ilyen Embarassed )

Z.

lacko13 írta:
zoltanbagi írta:
Sziasztok!

Hétvégén megvolt az olaj- és légszűrőcsere is. Bekerült a helyére az új PCV. Hülye voltam és nem fújtam bele az újba, így nincs viszonyítás, de a régi egyik irányban sem zár teljesen. (szájjal fújva) Megrázva zörög.
Viszont szerelés közben szomorúan láttam, hogy a kartergázcső generátor felé menő ága el van deformálódva, motort beindítva még össze is lapul... Tapintásra teljesen puha, akár egy olcsó locsolótömlő.
Még annak a cseréje visszavan és kiderül, hogy a PCV rendszer okozta-e a fogyást.

Köszönöm az eddigieket!
Z.


Várom a fejleményt!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gergo01


Offline
Csatlakozott:
2005. 05. 23.
Hozzászólások: 151


HozzászólásElküldve: 2017.11.16 19:08:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1186
 Hozzászólás témája: Re: Xado
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
Kétségbeesésemben hajlamos vagyok elveszteni a realitásérzékemet, ezért inkább kérdezek.
Szerintetek ez a csodatrutyi képes arra, amit ígér? (gyűrűk korommentesítése)
Link

Szia,
Szerintem nem rossz anyag, a xado-ról tudnék mesélni, ha nem próbálom,nem hiszem el.
Tibi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  joey89


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 25.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.01.25 15:07:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1187
 Hozzászólás témája: 1.6Tdci
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv

Motorikus kérdésem volna 2011 1.6Tdci 95Le Nem Focusba van de mivel a motor egyezik reménykedem tud valaki érdemben tanácsot adni.
Nos tavaly novemberben vásároltunk egy 2011 es Fiestát Fentebbi paraméterekkel. nem sok használat után egyszer egy körforgalomba olaj lámpa felvillant.
Előző tulaj-t megkérdezve 10w40 volt benne hát 1 Liter után a nivó pálca nem sokat mutatatott.
Azóta egy olaj csere történt gyári paraméter szerint 5w30 került bele tavaly november óta elszivárgot majd 2 liter olaj ezt kb 2 hete pótoltam. azóta naponta/2 naponta figyelem a szintet. az autó napi 150 Km ert megy autópálya főleg 130 as tempó.
Kérdésem az volna mivel a motortérbe olajat nem látok illetve füstölni se szokott a kocsi. Hogy hova a fenébe tünik az olaj?
Turbó/ szelepszárszimering tippet kaptam már lehet e még valami ami nincs ekkora költség és megoldja a problémát?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.03.05 21:00:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1188
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Facelift utáni 2001-es mk1 Focusról van szó, 1.6 benzin, elvileg 160-170 ezer km körüli futással (külföldről behozott). A probléma az, hogy elég extrém olajfogyasztást tapasztalok, ami 500km-en 0,5-1litert is jelent akár, ezt nehéz pontosan megsaccolni, de töltöm utána szorgalmasan. Ami az érdekes, hogy egyébként semmilyen jelét nem tapasztalom, hogy a motorral bármi gond lenne, apróságok vannak persze, de ahogy itt olvasom ezek nem kifejezetten ritkák és nem is jelentősek (pici csörgés indulásnál alacsony fordulaton, néha ingadozó alapjárat, kissé nehéz indulás: 4-5öt is forgat az önindító). Az autó nem füstöl durván, hidegen talán kicsit jobban, de ez tiszta fehér, nem kék színű. Teljesítményre teljesen jó, fogyasztás 7,5-8 liter vegyesben (Budapest, pálya, minden, télen). Olajfolt az autó alatt nincs, a motortérben sem látom olajosnak.
Jelenleg Mannol 7707 Ford 5w-30 olaj van (vagyis nincs) benne.

Érdeklődtem egy szerviznél, elsőre látatlanban teljes motorgenerált ajánlottak (nem diagnosztikát, nem azt, hogy hozd el, megnézzük, mérünk egy kompressziót, de ez most mindegy is, elhiszem nekik, hogy nem az elsőt látják, biztos tudják), ami szerintem egy ilyen idős autónál eléggé irracionális, tekintve, hogy többszázezer forint lenne, vetekszik az autó értékével.

A kérdésem, hogy mik a lehetőségeim? Tényleg a motorgenerál az egyetlen járható út? Pár hónapja vettem, szóval most finoman szólva elég bánatos vagyok.

Köszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  flint78


Offline
Csatlakozott:
2009. 11. 28.
Hozzászólások: 495


HozzászólásElküldve: 2018.03.05 22:05:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1189
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
Sziasztok!

Facelift utáni 2001-es mk1 Focusról van szó, 1.6 benzin, elvileg 160-170 ezer km körüli futással (külföldről behozott). A probléma az, hogy elég extrém olajfogyasztást tapasztalok, ami 500km-en 0,5-1litert is jelent akár, ezt nehéz pontosan megsaccolni, de töltöm utána szorgalmasan. Ami az érdekes, hogy egyébként semmilyen jelét nem tapasztalom, hogy a motorral bármi gond lenne, apróságok vannak persze, de ahogy itt olvasom ezek nem kifejezetten ritkák és nem is jelentősek (pici csörgés indulásnál alacsony fordulaton, néha ingadozó alapjárat, kissé nehéz indulás: 4-5öt is forgat az önindító). Az autó nem füstöl durván, hidegen talán kicsit jobban, de ez tiszta fehér, nem kék színű. Teljesítményre teljesen jó, fogyasztás 7,5-8 liter vegyesben (Budapest, pálya, minden, télen). Olajfolt az autó alatt nincs, a motortérben sem látom olajosnak.
Jelenleg Mannol 7707 Ford 5w-30 olaj van (vagyis nincs) benne.

Érdeklődtem egy szerviznél, elsőre látatlanban teljes motorgenerált ajánlottak (nem diagnosztikát, nem azt, hogy hozd el, megnézzük, mérünk egy kompressziót, de ez most mindegy is, elhiszem nekik, hogy nem az elsőt látják, biztos tudják), ami szerintem egy ilyen idős autónál eléggé irracionális, tekintve, hogy többszázezer forint lenne, vetekszik az autó értékével.

A kérdésem, hogy mik a lehetőségeim? Tényleg a motorgenerál az egyetlen járható út? Pár hónapja vettem, szóval most finoman szólva elég bánatos vagyok.

Köszi!


Elsősorban olyan szerviz kellene aki ért is a kocsihoz.
Pl. Essmotor.hu

Vidd el, megnézik, lehet nem is olyan nagy a baj.
Lehet csak szakadt egy szimering valamelyik szelepen.
De lehet, hogy tényleg kuka az egész motor.Ezt így senki nem mondja meg abból, hogy megeszik egy liter olajat tankonként.
Próbáld gyári 5w30-cal pótolni hátha azt nem eszi ennyire.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2018.03.05 22:15:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1190
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
...
A kérdésem, hogy mik a lehetőségeim? Tényleg a motorgenerál az egyetlen járható út? Pár hónapja vettem, szóval most finoman szólva elég bánatos vagyok.


Szia!

Hát, ha az ember optimista, akkor lehet más olcsóbban javítható hiba is.

Amikről én olvastam:
- leragadt dugattyúgyűrűk -> tisztító adalék
- elromlott pcv szelep
- szelepszár szimmering -> halottam róla, hogy egyesek hengerfejlevétel nélkül is megoldják a cserét
Ezeknek kellene utánaolvasnod.

Viszont egy 17 éves (feltehetően német) autóban valószínütlen a 170-180 ezer km. Az első tulajdonos családnál lehet, hogy csak feleségautó volt. De a másodiknál vagy harmadiknál?
A futásteljesítmény lehet kétszer vagy háromszor több és akkor már indokolt a kopás. Sad


Legutóbb fiesta szerkesztette (2018.03.05 22:19:00), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.03.05 22:16:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1191
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

flint78 írta:
balkor írta:
Sziasztok!

Facelift utáni 2001-es mk1 Focusról van szó, 1.6 benzin, elvileg 160-170 ezer km körüli futással (külföldről behozott). A probléma az, hogy elég extrém olajfogyasztást tapasztalok, ami 500km-en 0,5-1litert is jelent akár, ezt nehéz pontosan megsaccolni, de töltöm utána szorgalmasan. Ami az érdekes, hogy egyébként semmilyen jelét nem tapasztalom, hogy a motorral bármi gond lenne, apróságok vannak persze, de ahogy itt olvasom ezek nem kifejezetten ritkák és nem is jelentősek (pici csörgés indulásnál alacsony fordulaton, néha ingadozó alapjárat, kissé nehéz indulás: 4-5öt is forgat az önindító). Az autó nem füstöl durván, hidegen talán kicsit jobban, de ez tiszta fehér, nem kék színű. Teljesítményre teljesen jó, fogyasztás 7,5-8 liter vegyesben (Budapest, pálya, minden, télen). Olajfolt az autó alatt nincs, a motortérben sem látom olajosnak.
Jelenleg Mannol 7707 Ford 5w-30 olaj van (vagyis nincs) benne.

Érdeklődtem egy szerviznél, elsőre látatlanban teljes motorgenerált ajánlottak (nem diagnosztikát, nem azt, hogy hozd el, megnézzük, mérünk egy kompressziót, de ez most mindegy is, elhiszem nekik, hogy nem az elsőt látják, biztos tudják), ami szerintem egy ilyen idős autónál eléggé irracionális, tekintve, hogy többszázezer forint lenne, vetekszik az autó értékével.

A kérdésem, hogy mik a lehetőségeim? Tényleg a motorgenerál az egyetlen járható út? Pár hónapja vettem, szóval most finoman szólva elég bánatos vagyok.

Köszi!


Elsősorban olyan szerviz kellene aki ért is a kocsihoz.
Pl. Essmotor.hu

Vidd el, megnézik, lehet nem is olyan nagy a baj.
Lehet csak szakadt egy szimering valamelyik szelepen.
De lehet, hogy tényleg kuka az egész motor.Ezt így senki nem mondja meg abból, hogy megeszik egy liter olajat tankonként.
Próbáld gyári 5w30-cal pótolni hátha azt nem eszi ennyire.


Köszi a választ. Igen, én is így vélem, hogy legalább valamiféle diganosztika felmerülhetett volna, viszont ezt írta a szerviz, idézem: "a motor olajfogyasztását csak a motor felújításával lehet megszüntetni." Ezért lettem kissé tanácstalan. Esetleg Budapest területén ismer valaki ajánlott szervizt?

Az autó egyébként hollandiából származik, én vagyok az első hazai tulajdonosa, nyilván gyanakszik az ember, hogy valószínűtlenül kevés a futás, nem is ez volt a szempont a vásárlásnál elsősorban, hanem az állapota, ami nem utalt több futásra egyáltalán. Nyilván az olajfogyást akkor még nem tudhattam. Egy dolog valószínűsíti, hogy tényleg valós a km: a légszűrőn, amivel vettem talán 130ezer km-es feljegyzés volt (rá volt írva, gondolom a cserekori állás), de ez nyilván jelentheti azt is, hogy 200ezer km-rel ezelőtt volt cserélve, azért remélem nem, annyira nem volt durva állapotban.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2018.03.05 22:34:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1192
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:

...Esetleg Budapest területén ismer valaki ajánlott szervizt?...


Egy ilyen korú autóhoz szerintem nem való a szerviz. Munkafelvevővel, változó szerelőgárdával, stb.

Inkább egy megbízható egyéni szerelőt kellene keresni, aki megfelelő tapasztalattal rendelkezik és visszatérő módon gondját viseli az autónak. Én még ahhoz is ragaszkodnék, hogy ne legyen tanulója, sőt még alkalmazottja is csak akkor, ha a tulaj állandó felügyelete alatt áll. (Egyébként az ajánlott ESS motor is egy aktívan dolgozó autószerelő tulajdonoson alapul.)

A mostani hiba egy jó alkalom, hogy felkeressél akár 5-6 szerelőt is a környéken, hogy mit javasolnak. Tájékozódás céljából. Nem kell azonnal elfogadni, mondhatod, hogy még gondolkozol, vagy össze kell gyüjtened a pénzt.

Sajnos, akinek öreg autója van, annak vagy az autóhoz vagy az emberekhez (konkrétan a szerelőkhöz) értenie kell. Shocked
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.03.05 22:47:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1193
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
balkor írta:

...Esetleg Budapest területén ismer valaki ajánlott szervizt?...


.... Inkább egy megbízható egyéni szerelőt kellene keresni, aki megfelelő tapasztalattal rendelkezik és visszatérő módon gondját viseli az autónak. ...


Világos, nyilván amit tudok, azt általában én javítom, de van egy határ, ami felett nem nyúlok hozzá, a szelepszár szimering csere már ilyen. Budapesten szerelők terén sajnos a helyismeret hiányzik, én azt is megköszönöm, ha egyéni szerelőre tud valaki adni egy tippet, akár privátban is. Próbálkoztam már, eddig nem jött be. Volt egy olyan öreg szaki, akinél gyakorlatilag én végeztem a szerelést "segítsek valamiben?" alapon, de legalább voltak szerszámok és akna, oda azért nem vinném újra vissza. lehet túra lesz belőle, de az a baj, hogy a lehúzást akkor tudod meg, amikor kifizeted, elhozod, és nem lett jobb. Ennek az 5-6 alkalommal való megismétlést próbálnám elkerülni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2018.03.06 10:06:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1194
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
... nyilván amit tudok, azt általában én javítom, de van egy határ, ami felett nem nyúlok hozzá...


Amikor azt írtam, hogy érteni kell az öreg autóhoz, nem arra gondoltam, hogy sajátkezűleg javítani. Csak annyi a fontos, hogy az ember meg tudja saccolni, hogy mi a hiba, és amit a szerelő javasol, az ésszerű-e.
De az újabb információk alapján, gondolom Te is így állsz hozzá.

Még egy dolgot érdemes megtenni. Ha van laptopod vagy okostelefonod, akkor rendelni kell Kínából egy OBDII adaptert. A mechanikához jól értő szakik mellé kell a hibakereső támogatás. És ez erre nagyon jó.

Sajnos szerelőt nem tudok ajánlani. Akihez én járok, gond nélkül lecseréli az olajat, de egy lambdaszonda kivétellel már kb. egy órát küzdött. De rendes ember, lehet vele beszélgetni és amíg nincs komoly baja az autómnak, nem keresek mást. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2018.03.06 10:43:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1195
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hasonlóval kűzdöttem én is.
Javaslatotokra le is cseréltem a PCV-t, illetve csere közben láttam, hogy a cső is szét volt repedve, szóval azt is. Beindítva a motort ráadásul az ép csonkot össze is szívta a motor. Ha tapintásra nem érzed keménynek szerintem megéri cserélni.
Mindez kb 7k volt Cromax-ból és nagyjából 1 óra munka. Egyelőre jobbnak látom a helyzetet, de olajcseréig nem akarok nyilatkozni. (2 olajcsere között a motorba töltött mennyiség alapján számolom)
Előző alkalommal 10 liter ment el 10 ezer alatt, azaz 4.25l-es feltöltési mennyiséggel számolva kb 0,575l/1000km.
Most 3500km után kb 5.5l ment el, ami kb 0,35l/1000.

Ezzel már kezdek megbékélni. Egyedül az alig egyéves katalizátort féltem... Rolling Eyes

A kocsiban (legalább) 276 ezer van, így talán ez még tolerálható.

A gyűrűleragadásról én is sok helyen olvastam, több adaléknál is írják, megoldja. Olcsó/drága, olajba/hengerbe... viszont egyiket sem mertem próbálni, nehogy valami sz@rt öntsek bele, ami többet árt.
Esetleg tudsz valami bevált formuláról? Én csak a szétszedős/kikaparós/áztatás szenvedést hallottam megoldásként, ezért is kételkedem benne, hogy egykönnyen meg lehet ezt oldani holmi "lötyivel". Persze összecsapnám a kezeimet, ha lenne ilyen Cool


fiesta írta:
balkor írta:
...
A kérdésem, hogy mik a lehetőségeim? Tényleg a motorgenerál az egyetlen járható út? Pár hónapja vettem, szóval most finoman szólva elég bánatos vagyok.


Szia!

Hát, ha az ember optimista, akkor lehet más olcsóbban javítható hiba is.

Amikről én olvastam:
- leragadt dugattyúgyűrűk -> tisztító adalék
- elromlott pcv szelep
- szelepszár szimmering -> halottam róla, hogy egyesek hengerfejlevétel nélkül is megoldják a cserét
Ezeknek kellene utánaolvasnod.

Viszont egy 17 éves (feltehetően német) autóban valószínütlen a 170-180 ezer km. Az első tulajdonos családnál lehet, hogy csak feleségautó volt. De a másodiknál vagy harmadiknál?
A futásteljesítmény lehet kétszer vagy háromszor több és akkor már indokolt a kopás. Sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.03.06 12:01:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1196
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:

A gyűrűleragadásról én is sok helyen olvastam, több adaléknál is írják, megoldja. Olcsó/drága, olajba/hengerbe... viszont egyiket sem mertem próbálni, nehogy valami sz@rt öntsek bele, ami többet árt.
Esetleg tudsz valami bevált formuláról? Én csak a szétszedős/kikaparós/áztatás szenvedést hallottam megoldásként, ezért is kételkedem benne, hogy egykönnyen meg lehet ezt oldani holmi "lötyivel". Persze összecsapnám a kezeimet, ha lenne ilyen Cool


Alapvetően én ezekben az adalékokban nem hiszek, tartok tőle, hogy több kárt okozok vele, mint hasznot, leginkább arra lennék kíváncsi, hogy az állítólagos leoldott koromdarabok hová kerülnek, mi a helyzet a kenéssel, amikor betolod a blokkba ezt az oldószert? Örül-e ennek a hengerfal? Viszont, ha tényleg pozitív a tapasztalat, részletes beszámolót szívesen olvasnék, mert sejtelemes "nem hittem, de mégis csoda" jellegű, marketing szagú "tapasztalatokon" kívül nem hallani semmi mást. Ha valaki tudna mesélni, hát meséljen! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1174


HozzászólásElküldve: 2018.03.06 13:54:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1197
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
Egyelőre jobbnak látom a helyzetet, de olajcseréig nem akarok nyilatkozni. (2 olajcsere között a motorba töltött mennyiség alapján számolom)
Előző alkalommal 10 liter ment el 10 ezer alatt, azaz 4.25l-es feltöltési mennyiséggel számolva kb 0,575l/1000km.
Most 3500km után kb 5.5l ment el, ami kb 0,35l/1000.

Ezzel már kezdek megbékélni. Egyedül az alig egyéves katalizátort féltem... Rolling Eyes

Ezt nem értem hogyan jön ki.
Ha 10k km alatt 10l olaj megy bele rátöltés ügyileg, akkor az minimum 1l/1000km
De inkább több. Ugyanis gondolom olajcsere előtt nem töltötd vissza minimumról maxra, ergo még egy további közel 1litert rá kéne tolni, hogy hiteles legyen a “kalkuláció” hiszen max jelzéssel indult.
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2018.03.06 13:59:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1198
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Motorba töltött mennyiség, nem rátöltés. Beleszámolva azt is, ami a feltöltéshez kell.
2 olajcsere között -> ebben a formában ez valóban nem igaz, mert benne van maga az olajcsere is.

Kleroo írta:
zoltanbagi írta:
Egyelőre jobbnak látom a helyzetet, de olajcseréig nem akarok nyilatkozni. (2 olajcsere között a motorba töltött mennyiség alapján számolom)
Előző alkalommal 10 liter ment el 10 ezer alatt, azaz 4.25l-es feltöltési mennyiséggel számolva kb 0,575l/1000km.
Most 3500km után kb 5.5l ment el, ami kb 0,35l/1000.

Ezzel már kezdek megbékélni. Egyedül az alig egyéves katalizátort féltem... Rolling Eyes

Ezt nem értem hogyan jön ki.
Ha 10k km alatt 10l olaj megy bele rátöltés ügyileg, akkor az minimum 1l/1000km
De inkább több. Ugyanis gondolom olajcsere előtt nem töltötd vissza minimumról maxra, ergo még egy további közel 1litert rá kéne tolni, hogy hiteles legyen a “kalkuláció” hiszen max jelzéssel indult.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1174


HozzászólásElküldve: 2018.03.06 14:23:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1199
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
Motorba töltött mennyiség, nem rátöltés. Beleszámolva azt is, ami a feltöltéshez kell.
2 olajcsere között -> ebben a formában ez valóban nem igaz, mert benne van maga az olajcsere is.

Kleroo írta:
zoltanbagi írta:
Egyelőre jobbnak látom a helyzetet, de olajcseréig nem akarok nyilatkozni. (2 olajcsere között a motorba töltött mennyiség alapján számolom)
Előző alkalommal 10 liter ment el 10 ezer alatt, azaz 4.25l-es feltöltési mennyiséggel számolva kb 0,575l/1000km.
Most 3500km után kb 5.5l ment el, ami kb 0,35l/1000.

Ezzel már kezdek megbékélni. Egyedül az alig egyéves katalizátort féltem... Rolling Eyes

Ezt nem értem hogyan jön ki.
Ha 10k km alatt 10l olaj megy bele rátöltés ügyileg, akkor az minimum 1l/1000km
De inkább több. Ugyanis gondolom olajcsere előtt nem töltötd vissza minimumról maxra, ergo még egy további közel 1litert rá kéne tolni, hogy hiteles legyen a “kalkuláció” hiszen max jelzéssel indult.


Jaa!
Értem. Egyébként szerintem ez nem annyira égbekiáltó baj még, Opeleknél ez a gépkönyvben is elfogadott olajfogyi még Twisted Evil
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.03.06 18:54:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1200
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Abban tudok segíteni, hogy egy egészséges és egy beteg PCV szelep között mi a különbség? Hogyan állapítható meg, hogy rossz?
Úgy zörög megrázva, mint egy csörgő, egyik irányba sem zár fújásra.
Egy alig észrevehető hosszanti repedést fedeztem fel a PCV házon, szóval valószínűleg ez (is) a hibás.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Olajfogyasztás
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 38, 39, 40
Ugrás:   

40 / 40 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.50 másodperc