Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2017.12.15. 05:17:40 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: bailaszlo
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 23560
Látogatók:
Vendégek: 217
Tagok: 3
Összesen: 220

Jelen lévő tagok:
01: Attesz27
02: zagergo
03: attila64

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Kuplung hiba
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Kuplung hiba
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

11 / 11 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  nagyas


Offline
Csatlakozott:
2017. 02. 09.
Hozzászólások: 33


HozzászólásElküldve: 2017.03.26 01:41:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 301
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hihetetlen, de kezd elmúlni az említett probléma. Shocked
Még várok egy kicsit a kinyomócsapágy cseréjével, hátha teljesen "meggyógyul"! Laughing
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sebi89


Offline
Csatlakozott:
2016. 07. 13.
Hozzászólások: 17


HozzászólásElküldve: 2017.03.29 19:47:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 302
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, hogy természetes az hogy nagyon fennt fog a kuplung? Fogáspont után már csak nagyon keveset jön tovább a pedál. Mivel nemrég került hozzám nem tudhatom hogy milyen volt eddig, vagy ezek ilyenek?
Forcus 1.6 Ti Vct 2008, 80e km
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kelly


Offline
Csatlakozott:
2012. 12. 20.
Hozzászólások: 870


HozzászólásElküldve: 2017.03.29 20:24:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 303
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem normális szerintem legalábbis nekem nem teljesen fent fog.

sebi89 írta:
Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, hogy természetes az hogy nagyon fennt fog a kuplung? Fogáspont után már csak nagyon keveset jön tovább a pedál. Mivel nemrég került hozzám nem tudhatom hogy milyen volt eddig, vagy ezek ilyenek?
Forcus 1.6 Ti Vct 2008, 80e km
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zor19

Érvényes: 2018.10.10.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 20.
Hozzászólások: 87


HozzászólásElküldve: 2017.03.29 20:31:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 304
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sebi89 írta:
Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, hogy természetes az hogy nagyon fennt fog a kuplung? Fogáspont után már csak nagyon keveset jön tovább a pedál. Mivel nemrég került hozzám nem tudhatom hogy milyen volt eddig, vagy ezek ilyenek?
Forcus 1.6 Ti Vct 2008, 80e km


Focus 1.6 Ti VCT 2007 145e km, 83e km-nél vettem 4 éve, azóta ugyanott majdnem teljesen fenn fog a kuplung (de nem csúszik). Nem tudom normális-e, de úgy hallottam, hogy nem egyedi eset. Én már megszoktam.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sebi89


Offline
Csatlakozott:
2016. 07. 13.
Hozzászólások: 17


HozzászólásElküldve: 2017.03.30 07:10:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 305
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zor19 írta:
sebi89 írta:
Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, hogy természetes az hogy nagyon fennt fog a kuplung? Fogáspont után már csak nagyon keveset jön tovább a pedál. Mivel nemrég került hozzám nem tudhatom hogy milyen volt eddig, vagy ezek ilyenek?
Forcus 1.6 Ti Vct 2008, 80e km


Focus 1.6 Ti VCT 2007 145e km, 83e km-nél vettem 4 éve, azóta ugyanott majdnem teljesen fenn fog a kuplung (de nem csúszik). Nem tudom normális-e, de úgy hallottam, hogy nem egyedi eset. Én már megszoktam.


Nem csúszik nekem sem
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zor19

Érvényes: 2018.10.10.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 20.
Hozzászólások: 87


HozzászólásElküldve: 2017.03.30 09:54:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 306
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

elvileg ez azt jelenti, hogy kopott a kuplungtárcsa, de nekem 4 éve ugyanott fenn fog, szóval nem tudom, én szerintem megvárom, amíg elkezd csúszni, aztán cseréltetem
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 119


HozzászólásElküldve: 2017.03.30 16:44:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 307
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sebi89 írta:
Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, hogy természetes az hogy nagyon fennt fog a kuplung? Fogáspont után már csak nagyon keveset jön tovább a pedál. Mivel nemrég került hozzám nem tudhatom hogy milyen volt eddig, vagy ezek ilyenek?
Forcus 1.6 Ti Vct 2008, 80e km

Üdv!
Az enyém is fent fog mióta megvettem.De azt vettem észre ha egyhuzamba megyek vele több órát nagy sebességgel, és nem használom a kuplungot akkor nehéz benyomni először. Mintha szorulna.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zor19

Érvényes: 2018.10.10.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 20.
Hozzászólások: 87


HozzászólásElküldve: 2017.03.30 19:23:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 308
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

nekem alapból "keményebb" volt a pedál más kocsikhoz képest, de ez se változott 4 év alatt. Menet közben sem változik, hanem érzetre mindig ugyanolyan.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Deniwrx

Érvényes: 2018.01.05.

Offline
Csatlakozott:
2011. 04. 24.
Hozzászólások: 258


HozzászólásElküldve: 2017.10.23 19:44:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 309
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Kuplung csere előtt állok, melyik márkát ajánljátok?

Sachs szett, 32.000huf + Kinyomócsapágy: -
Luk szett, 34,000Huf + Kinyomócsapágy: -
Valeo szett, 32.000 vagy 47.000 két ár van hozzá + Kinyomócsapágy 26.000
Eredeti Ford. szett 47.000Huf + Kinyomócsapágy 23.000Huf vagy 26.000Huf

2008 MK2.5 1.6 Ti-Vct.

Aki ettől olcsóbban tud azt szívesen elfogadom:)Smile

Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 409


HozzászólásElküldve: 2017.10.27 13:45:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 310
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hát, elnézést kérek.
Fél év után azért válaszolok.
Nem mondanám határozottan, hogy nem lendkerék, hanem kinyomócsapágy.
A tünetek alapján (amit az egyébként gyakorlott és valóban Fordra képzett szerelő is azonosított) határozottan a lendkereket jelölték meg felelősként, és "minden további" nélkül cserélték is garanciában. (minden további nélkül - 1 hét kuncsorgás, kérés, követelés, fenyegetődzés árán)
Meglepetés volt, hogy rövid idő után visszatért ugyanaz a jelenség, és erre válaszul cserélték a kinyomócsapágyat.
Megint elmúlt egy - most lényegesen hosszabb, mintegy 60.000 km-ig tartó - időre, de megint visszatért a középállású zaj.
És utána jött egy fura jelenség, amit egy másik topikban (váltó, és ami hozzá kapcsolódik) leírtam, kértem is tanácsot.
Előbb csak változóan furán viselkedett a kuplung (változó helyen "fogott", egyre nehezebben váltottam kis rántás és/vagy kis felpörgés nélkül, a váltókar is mintha akadóbb lett volna).
Aztán hosszabb folymatos meneteket követően, túl kis ellenállást éreztem a pedál benyomásakor, bizonyosan padlóig kellett nyomnom a pedált a váltás érdekében, visszaengedéskor túl lassan jött fel, egy idő után már elmaradt a lábamtól, volt, hogy "odacsattant" a talpamhoz.
És aztán már fel sem jött, félúton (inkább még előtte) megakadt, úgy kellett visszahúznom lábbal.
Az állapot egyre gyorsuló ütemben romlott, míg a "fura" viselkedés hónapokig és több 10.000 km-ig tartott, a "lassú feljövetel"-től a megakadásig két hét, és kb 3-4.000 km telt el. (bejelentettem, de várnom kellett, nem szórakozásból járkáltam így)
Ekkor - pont ma - felső munkahengert (vagy kuplung főhenger, vagy kuplung adóhenger, kinek hogy tetszik) cseréltek, légtelenítéskor a feltétlen szükségesnél több fékfolyadék kiszippantásával majd kinyomásával a rendszert némileg átmosva - az elején sötétebb, láthatóan szennyezett darabos-nyúlós cuccokkal jövő volt a folyadék.
Most jó.
És láss csodát, most nem hallom a középállásnál a kerregést sem.
És "visszapuhult" a váltásérzet a váltókaron, és rántás/felpörgés nélkül tudok váltani. (na, csak néhány kilómétert mentem azóta !)
Sajnos lehet, hogy a megjavulás csak időleges, mert mint Attila64 máshol írta, a jelenség (fellevegősödéshez hasonlítható érzés) akár a hibás lendkerék következménye is lehet, és akkor megint elő fog jönni.

nagyas írta:
Robi50 írta:
nagyas írta:
lantika írta:
nagyas írta:
nagyas írta:
Kedves Fórumtársak!
Három hónapja vettem a járgányt, azóta folyamatosan "bizonytalannak" érzem a kuplungot.
Kinyomás és felengedés közben is rezgős, remegős. A legjobban úgy érezhető, ha üresben lenyomom a pedált pár centire.
Ilyenkor teljesen érzem a pedálon a motor járását és rezgését.
Szerintem ez nem normális. Mi lehet a baj? Shocked
Köszi előre is!


Lehet, hogy a kinyomócsapágy kezd tönkremenni?
Vagy esetleg a lendkerék kezdi megadni magát?
Shocked


Kinyomocsapägyat mondanäm elsöre igy lätatlanban. Lendkerek a dizelben van ugy tudom. Benzinesben ritkäbb.


Az enyém dízel.


Nekem dízel 3-as Focusom van, 0 km-esen vettem.
Mindig hosszú utakat megyek, havi 4-5,5 ekm-t tolok bele.
60 ekm körül vettem észre, hogy a kuplung pedál félállásánál - nem szörnyű, de hallható - kerregő hangot adott, és ezt a pedálon is éreztem.
Próba után lendkereket cseréltek- de csak azt, kuplung szerkezetet, tárcsát és kinyomó csapágyat nem.
Nagyon rövid időre (két nap?) úgy tűnt, megoldódott. De nem - visszajött.
Ezután kinyomó csapágyat cseréltek - de kuplungot megint nem.
Most 123 ekm van benne, talán most kezdek megint enyhe rezgéseket érezni.


Pontosan ugyanez van nálam is! Kerregés is van középállásban.
Most volt szervizben, váltóolaj és fékfolyadék csere után jobb lett egy kicsit de továbbra is érezhető és idegesítő. Evil or Very Mad
Az általad leírtak szerint ez nem lendkerék probléma, hanem a kinyomócsapágy lesz a ludas?! Exclamation Idea

_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csovi74


Offline
Csatlakozott:
2011. 09. 28.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.11.05 17:24:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 311
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok
Olyan problémám van pár hónapja ha elindulok kis emelkedőről a kuplung lelől fémes kattanás hallatszik.
Mostanában úgy hallom 2-is mint ha csinálná, lehet hogy csinálja máskor is csak nem hallani.
A kocsi 1.6 benzin 150e km, kuplung nem csúszik, nem fog fent. A kinyomócsapágynak van egy ki hangja.
válaszokat köszönőm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vorosat


Offline
Csatlakozott:
2014. 02. 13.
Hozzászólások: 11

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.12.06 23:01:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 312
 Hozzászólás témája: csúszó kuplung?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Van egy 2006-os Focusom 1.6 Ti-VCT motorral, 5 fokozatú kézi váltóval, 191 ezer jó magyar km-el. Amikor szép óvatosan engedem fel a kuplungot, akkor nem fullad le, sőt alapjáraton el tud indulni araszolva az autó. 1-es fokozatban és hátramenetben is tudja. A fordulatszámmérő gyakorlatilag mozdulatlan, a kocsi pedig szépen elkezd kúszni előre, mint egy automata, csak hát ez nem az. Ez normális, vagy ez már a kuplung kopásából adódó jelenség?
üdv és köszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1141


HozzászólásElküldve: 2017.12.07 09:41:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 313
 Hozzászólás témája: Re: csúszó kuplung?
Hozzászólás az előzmény idézésével

vorosat írta:
Sziasztok!
Van egy 2006-os Focusom 1.6 Ti-VCT motorral, 5 fokozatú kézi váltóval, 191 ezer jó magyar km-el. Amikor szép óvatosan engedem fel a kuplungot, akkor nem fullad le, sőt alapjáraton el tud indulni araszolva az autó. 1-es fokozatban és hátramenetben is tudja. A fordulatszámmérő gyakorlatilag mozdulatlan, a kocsi pedig szépen elkezd kúszni előre, mint egy automata, csak hát ez nem az. Ez normális, vagy ez már a kuplung kopásából adódó jelenség?
üdv és köszi!


Szia!


Smile Smile
Ha belegondolsz, hogy hogyan is működik a motor@hajtáslánc......(van alapjárat, ami egy adott fordulaton tartja a motort.. Very Happy ) de lelövöm a poént, ez így jó, így kell működnie.
Nagyobb köbcentis kocsiknál amiben nem túl hosszú a 2., még abban is simán viszi az alapjárat a szekeret. Dugóban, fos úton jól jöhet. De 2ős tömegűvel szerelt autóknál kicsit gyilkos inkább.
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!

Elégedett Ford Focus Ghia Mk1 User
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2708


HozzászólásElküldve: 2017.12.07 17:10:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 314
 Hozzászólás témája: Re: csúszó kuplung?
Hozzászólás az előzmény idézésével

vorosat írta:
...Amikor szép óvatosan engedem fel a kuplungot, akkor nem fullad le, sőt alapjáraton el tud indulni araszolva az autó. 1-es fokozatban és hátramenetben is tudja....


Azért nem fullad le, mert nagyjából 2000-óta a benzinesek elektronikus szabályozásúak.
Ha a fordulatszám csökken, akkor a kompjuter az alapjáratszabályozó motor segítségével egy kis gázt ad és ezzel stabilan tartja a fordulatszámot.

Kuplunghiba csak akkor van, ha ebben a szituációban rálépsz a fékre, az autó megáll és a motor mégsem fullad le.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vorosat


Offline
Csatlakozott:
2014. 02. 13.
Hozzászólások: 11

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.12.08 11:05:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 315
 Hozzászólás témája: Re: csúszó kuplung?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:

Ha belegondolsz, hogy hogyan is működik a motor@hajtáslánc......(van alapjárat, ami egy adott fordulaton tartja a motort.. Very Happy ) de lelövöm a poént, ez így jó, így kell működnie.

fiesta írta:

Kuplunghiba csak akkor van, ha ebben a szituációban rálépsz a fékre, az autó megáll és a motor mégsem fullad le.


Köszönöm a magyarázatokat! Kipróbálva: ha a féket nyomom, (vagy be van húzva a kézifék) akkor lefullad, tehát nincs gond Cool
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Kuplung hiba
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Ugrás:   

11 / 11 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.22 másodperc