Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.10.23. 04:46:28 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Mose450202
Mai: 0
Tegnapi: 3
Összesen: 24319
Látogatók:
Vendégek: 327
Tagok: 1
Összesen: 328

Jelen lévő tagok:
01: Mose450202

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Katalizátor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Katalizátor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

2 / 2 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Erdelics


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 15.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2015.05.13 10:52:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 31
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bala75


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 28.
Hozzászólások: 857

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.05.13 12:26:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 32
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Erdelics írta:
Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!

Biztos onnan jön a csörgés? A szúrós szag elég tág fogalom. Ha rossz a katica, ha nem, mindkát esetben szúrós szagot érezhetsz, csak másképp "szúr".
_________________
Szerkesztés alatt...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fokidebi


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 03.
Hozzászólások: 134


HozzászólásElküldve: 2015.05.13 12:53:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 33
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Erdelics írta:
Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!


A csörgés lehet valami hővédő lemez is.
_________________
Fiat Seicento Sporting 1998 1,1 55Le
Renault Laguna Coupé GT 2008 2,0 dci 178Le
Galériám a web címemen elérhető.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Erdelics


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 15.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2015.05.15 19:51:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 34
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fokidebi írta:
Erdelics írta:
Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!


A csörgés lehet valami hővédő lemez is.


Sajnos tuti onnan jön,mert elég ha kézzel meg ütögetem egy kicsit és már is hallani!
A szagot meg mitől lehet még ha nem a katalizátortól?

Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Erdelics


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 15.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2015.05.15 19:52:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 35
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bala75 írta:
Erdelics írta:
Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!

Biztos onnan jön a csörgés? A szúrós szag elég tág fogalom. Ha rossz a katica, ha nem, mindkát esetben szúrós szagot érezhetsz, csak másképp "szúr".


Sajnos tuti onnan jön,mert elég ha kézzel meg ütögetem egy kicsit és már is hallani!
A szagot meg mitől lehet még ha nem a katalizátortól?

Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  locker


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 22.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2015.05.28 18:03:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 36
 Hozzászólás témája: Katalizátor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
A fókámhoz keresgéltem katalizátort és ezt találtam a racingon, már ha sikerül beraknom a képet.
Szóval a kérdésem, hogy valóban ez való az autóba vagy rosszul találtam rá?
Focus II, 2005, 1,6 100 lovas kombi.

Katóka
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 724


HozzászólásElküldve: 2015.05.28 20:45:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 37
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Erdelics írta:
Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!

Nagyon egyszerű... tessék szétszedni a rendszert és belenézni/megrázni és rögtön fogod tudni Cool
lehet csak egy darab van törve/elmozdulva a kerámiából és a helyén lévő még szűr annyit, hogy nem jelez a mil
(én legalábbis pont így jártam Laughing )
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  szmate14


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 29.
Hozzászólások: 98

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.05.29 10:00:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 38
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Erdelics írta:
Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!


Szia!

Facelift (2001) előtti Focusokon csak a katalizátor előtt van szonda, tehát a katalizátor után nem méri a kipufogógáz-összetételt, ezért a visszajelző lámpa nem fog világítani, még ha rossz is.

Üdv
Máté
_________________
FordFocus 1.6 Style '07 Ocean Blue
Nyári: Michelin EnergySaver 205/55 R16
Téli: Michelin Alpin A4 195/65 R15

//2011-2018: FordFocus 1.6 Ghia '98
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Marcikutya


Offline
Csatlakozott:
2015. 05. 16.
Hozzászólások: 290

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.05.29 10:06:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 39
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Erdelics írta:
Bala75 írta:
Erdelics írta:
Sziaszto.
Van egy 1999-es 1.4-es kombi focám.
És el kezdett csörögni a catalizátorom alacsony fordulatnál.
Illetve erős szúrós szagot áraszt a kipuffugóm.
Szerintetek kipurcant?
Visszajelző lámpa nem világít

Köszönöm!

Biztos onnan jön a csörgés? A szúrós szag elég tág fogalom. Ha rossz a katica, ha nem, mindkát esetben szúrós szagot érezhetsz, csak másképp "szúr".


Sajnos tuti onnan jön,mert elég ha kézzel meg ütögetem egy kicsit és már is hallani!
A szagot meg mitől lehet még ha nem a katalizátortól?



Köszönöm


A szag az elégett benzin szaga (érdekes, hogy ugyanabból a tankolásból származó benzint két eltérő típusú, nem katalizátoros autó különböző szagúan éget el). Ha városi menet után megálláskor (a motort nem szabad leállítani...) beleszagolsz a füstbe, akkor természetes. Ha országúti haladás után szagolod meg, akkor szagtalan gőznek kell kijönnie. Ha nem, akkor csere.

De nem csak bontott és gyári kat. van, hanem univerzális is, 30eFt körül. A kipuffos mester tudni fogja mi fér be.

Egyszer régen még a mondeómban kezdett csörögni a kat., aztán egyszerre állt keresztbe az összes lamella. 60-nál gyorsabban nem ment, viszont az összes füst a motortérbe került, onnan a tűzfalon keresztül meg az utastérbe. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  key


Offline
Csatlakozott:
2012. 12. 13.
Hozzászólások: 142


HozzászólásElküldve: 2015.06.28 12:49:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 40
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok


Ha esetleg tönkre ment a katalizátorom és nem rakok be helyette másikat ,történik valami az autóval?Gyengébb lesz vagy ilyesmi?


köszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  locker


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 22.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2015.07.26 18:08:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 41
 Hozzászólás témája: Kata csere
Hozzászólás az előzmény idézésével

Katalizátor cseréhez mit kellene vennem a katalizátort nem számolva? Nagy munka kicserélni, ha megvan hozzá mindenem? Korábban linkeltem egy képet a katalizátorról, és még mindig érdekel, hogy ez való az én fókámhoz is?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 724


HozzászólásElküldve: 2015.07.26 20:51:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 42
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

key írta:
Sziasztok


Ha esetleg tönkre ment a katalizátorom és nem rakok be helyette másikat ,történik valami az autóval?Gyengébb lesz vagy ilyesmi?


köszi

Az okosok szerint kell alá mert:
1. védened kell a környezetet
2. a motor úgy van tervezve, hogy ezt a fojtást is számításba vették, tehát akár káros is lehet a motorra nézve, szelepnyitás bla-bla...

De van utána is szondád?? ha igen akkor ugye világítani kell a mil lámpának
viszont csak világít, nem avatkozik bele a keverékképzésbe, mivel a 2 szonda csak a katalizátor működését nézi, a keverékképzést az 1 szonda végzi
gyengébb biztos nem lesz a kocsi, egyesek riogatnak többlet fogyasztással, de én pl. nem tapasztaltam egy év aalatt sem problémát, igaz nekem 1.4
By
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Subados


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 24.
Hozzászólások: 19


HozzászólásElküldve: 2015.08.12 12:29:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 43
 Hozzászólás témája: Furcsa tünetek, 0420-as hibakód, de a katalizátoros szerint a hibajelenségért nem a kati a felelős
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

2001-es 1,6-os kombi fókám van (167000 km-rel, bár lehet, hogy több, mert tavaly vettem). A hibajelenség a következő: teljesen hektikus helyzetekben (néha két hétig semmi gond) leesik a fordulatszám, néha a gyújtást is leveszi a rendszer, de ha nem, akkor csak dadogva, alapjárat körül bír menni, tehát félre kell állni azonnal. Leállítás után egyből újraindul, megy 200 métert, aztán megint beszarik. Ha várok 10 percet, akkor szintén pöccre indul, és tudok vele menni rendesen, sokat. A Check Engine lámpa régóta ég, kaptam rá egy 0420-as hibajelzést, ami katalizátor problémát jelent, de egy hónappal ezelőtt simán átment a vizsgán az autó. Elvittem egy Ford szervízbe, ahol rádugták számítógépre, és azt mondták tényleg a katalizátorral van gond, mert a görbék azt mutatják. Ekkor tudtam meg, hogy "hála Istennek" két prostituált lambda szonda is van a Fókában, elől is meg hátul is. Már elkezdtem intézni a katalizátor-cserét, de a fickó azt mondta, hogy az általam leírt jelenséget nem okozhatja elromlott katalizátor. Ismerőseim azt mondják, hogy biztos lambda-szonda probléma lesz az. Az autó kicsit sokat fogyaszt (klímával 10 liter városban, és autópályán sem tudom 8,5 alá vinni), a kérdésem az, hogy szerintetek mi a turó lehet a gond ennél a hibajelenségnél? Mit kéne cserélni?

Köszi,
Subados
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bala75


Offline
Csatlakozott:
2006. 05. 28.
Hozzászólások: 857

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2015.08.13 21:58:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 44
 Hozzászólás témája: Re: Furcsa tünetek, 0420-as hibakód, de a katalizátoros szerint a hibajelenségért nem a kati a felelős
Hozzászólás az előzmény idézésével

Subados írta:
Sziasztok!

2001-es 1,6-os kombi fókám van (167000 km-rel, bár lehet, hogy több, mert tavaly vettem). A hibajelenség a következő: teljesen hektikus helyzetekben (néha két hétig semmi gond) leesik a fordulatszám, néha a gyújtást is leveszi a rendszer, de ha nem, akkor csak dadogva, alapjárat körül bír menni, tehát félre kell állni azonnal. Leállítás után egyből újraindul, megy 200 métert, aztán megint beszarik. Ha várok 10 percet, akkor szintén pöccre indul, és tudok vele menni rendesen, sokat. A Check Engine lámpa régóta ég, kaptam rá egy 0420-as hibajelzést, ami katalizátor problémát jelent, de egy hónappal ezelőtt simán átment a vizsgán az autó. Elvittem egy Ford szervízbe, ahol rádugták számítógépre, és azt mondták tényleg a katalizátorral van gond, mert a görbék azt mutatják. Ekkor tudtam meg, hogy "hála Istennek" két prostituált lambda szonda is van a Fókában, elől is meg hátul is. Már elkezdtem intézni a katalizátor-cserét, de a fickó azt mondta, hogy az általam leírt jelenséget nem okozhatja elromlott katalizátor. Ismerőseim azt mondják, hogy biztos lambda-szonda probléma lesz az. Az autó kicsit sokat fogyaszt (klímával 10 liter városban, és autópályán sem tudom 8,5 alá vinni), a kérdésem az, hogy szerintetek mi a turó lehet a gond ennél a hibajelenségnél? Mit kéne cserélni?

Köszi,
Subados


Városban klímával 10 liter nem sok. Budapest egy nagy parkoló... Amúgy pedig tisztítsd ki első lépésként az alapjárati motort.
_________________
Szerkesztés alatt...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2015.08.23 11:32:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 45
 Hozzászólás témája: szelepvedo adalek
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.

Használt mar valaki szelepvédő adalékot, ólompótlót, ....??
Nem teszi tönkre a katalizátort??? Olyat is tálaltam, Amire rá van írva hogy katalizátorral is használható.de elsődlegesen lpg-vel üzemelő autókhoz van.
Sima benzinnel is használhatóak????
Régebben az off-os autómban használtam egy benzinhez adható cuccot, de mar nem emlékszem mi volt az,!!!
Elméletileg ezek az adalékok kenik a henger felső részét plussz védik a szelepeket.
Mi a véleményetek?? Van értelme illetve szabad ilyet használni??
Köszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bazsi001


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 15.
Hozzászólások: 136


HozzászólásElküldve: 2016.01.15 21:51:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 46
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Motorhiba topikban megtalálhatóak az előzmények de a kérdésem inkább most ide illik: elég sok bontós oldalt átnéztem de nem találtam még katalizátort sehol. A Cromax oldalán viszont belefutottam egy utángyártottba viszont nem tudom hogy érdemes-e belefektetni a pénzt vagyis mennyire megbízható.. Az eredeti Ford 131k náluk, amit most néztem az meg 41k: JMJ katalizátor valakinek esetleg van tapasztalata ezzel a márkával? "standard alkatrész" címke van rajta.
_________________
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Smith96


Offline
Csatlakozott:
2014. 05. 13.
Hozzászólások: 36


HozzászólásElküldve: 2016.01.25 23:25:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 47
 Hozzászólás témája: Hibakód
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

MK1 1.4 benzin. A jómúltkorában hibakódolvasóval megnéztem, hogy ugyan miért világíthat a motorvisszajelző (vagy hogy mondják helyesen magyarul Very Happy ) és a P0420-as Catalyst System Efficiency Below Threshold hibaüzenetet kaptam.
Ahogy utánaolvastam, több tényező is okozhatja.
Viszont mi lehet az, ami a leginkább jellemző erre a kódra? Esetleg volt már valakinek ilyen hibaüzenete?

Köszönöm!
_________________
Ford Focus MK1 1.4i Fresh


MK1 1.4 vadállat Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bazsi001


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 15.
Hozzászólások: 136


HozzászólásElküldve: 2016.01.25 23:47:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 48
 Hozzászólás témája: Re: Hibakód
Hozzászólás az előzmény idézésével

Smith96 írta:
Sziasztok!

MK1 1.4 benzin. A jómúltkorában hibakódolvasóval megnéztem, hogy ugyan miért világíthat a motorvisszajelző (vagy hogy mondják helyesen magyarul Very Happy ) és a P0420-as Catalyst System Efficiency Below Threshold hibaüzenetet kaptam.
Ahogy utánaolvastam, több tényező is okozhatja.
Viszont mi lehet az, ami a leginkább jellemző erre a kódra? Esetleg volt már valakinek ilyen hibaüzenete?

Köszönöm!


Szia!

Nekem ugyan ez a problémám van már jó ideje, megoldás még nem született (eddig). Pénteken megyek márkaszervizbe hátha ott többet tudnak majd mondani. Az eddigi történetet megtalálod innen és ide is írtam korábban. Amint többet tudok az esetleges megoldásáról a motorhiba topikba le fogom írni. Folyamatosan világít a visszajelző vagy van hogy magától elalszik majd visszajön?
_________________
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Smith96


Offline
Csatlakozott:
2014. 05. 13.
Hozzászólások: 36


HozzászólásElküldve: 2016.01.26 00:03:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 49
 Hozzászólás témája: Re: Hibakód
Hozzászólás az előzmény idézésével

bazsi001 írta:
Smith96 írta:
Sziasztok!

MK1 1.4 benzin. A jómúltkorában hibakódolvasóval megnéztem, hogy ugyan miért világíthat a motorvisszajelző (vagy hogy mondják helyesen magyarul Very Happy ) és a P0420-as Catalyst System Efficiency Below Threshold hibaüzenetet kaptam.
Ahogy utánaolvastam, több tényező is okozhatja.
Viszont mi lehet az, ami a leginkább jellemző erre a kódra? Esetleg volt már valakinek ilyen hibaüzenete?

Köszönöm!


Szia!

Nekem ugyan ez a problémám van már jó ideje, megoldás még nem született (eddig). Pénteken megyek márkaszervizbe hátha ott többet tudnak majd mondani. Az eddigi történetet megtalálod innen és ide is írtam korábban. Amint többet tudok az esetleges megoldásáról a motorhiba topikba le fogom írni. Folyamatosan világít a visszajelző vagy van hogy magától elalszik majd visszajön?



Szia!
Mindjárt elolvasom amit küldtél. Most jelenleg egy ideje folyamatosan világít, de volt hogy kiforgattam rendesen, akkor eltűnt, majd kis idő múlva ismét visszajött. Volt, hogy világított, aztán jó ideig nem, aztán megint. Teljesen kiszámíthatatlan, hogy mikor jön elő. Megpróbáltam valamelyik nap, hogy kitörlöm és megnézem milyen körülmények között és mennyi idő után jön vissza. Azt hiszem 3 indítás kellett hozzá, és konkrétan tökmindegy neki, hogy állok, vagy megyek, ez előjön. Very Happy
_________________
Ford Focus MK1 1.4i Fresh


MK1 1.4 vadállat Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bazsi001


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 15.
Hozzászólások: 136


HozzászólásElküldve: 2016.02.05 10:45:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 50
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Katalizátorgyártókkal kapcsolatban szeretnék vélemény kérni hátha valakinek van hasznos információja. Most nem mennék bele nagyon az előzményekbe más topikokban írtam eleget, lényeg a lényeg: márkaszervizben megerősítették hogy a katalizátorom állapota olyan hogy frankón megoldvadt a kerámia és kezdi eltömíteni a rendszert.

Nem várnám meg hogy komolyabb probléma legyen ebből úgyhogy mielőbb szeretném kicserélni. Három gyártó jött szóba:

JMJ - univerzális és típus specifikus termékek, Lengyel gyártó, az itthoni forgalmazók azt mondják hogy sokat adnak el és nem szokott velük probléma lenni. Ez 30-40eFt

BOSAL - márkaszervizben ezt ajánlották mondták hogy megbízható márka és jó alapanyagokból dolgoznak. Meg tudnám szerezni 50eFt környékén

WALKER - a forgalmazó azt mondta hogy normális utángyártott katalizátorok terén szerinte ők gyártják a legjobb termékeket. Olyan 54eFt körül lenne az ára.

Így első körben azt mondanám hogy a Walker lesz a befutó, vélemények?
_________________
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mykyss


Offline
Csatlakozott:
2016. 09. 28.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2016.09.28 19:25:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 51
 Hozzászólás témája: Katalizátor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Új vagyok és a segítségeteket szeretném kérni.Van egy 2002-es 1.4 focus kombi autóm.Beépíthető-e univerzális katalizátor az eredeti helyett?
Válaszokat előre is köszönöm.Mykyss
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csabesz66


Offline
Csatlakozott:
2010. 05. 29.
Hozzászólások: 616


HozzászólásElküldve: 2016.09.28 19:46:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 52
 Hozzászólás témája: Re: Katalizátor
Hozzászólás az előzmény idézésével

mykyss írta:
Sziasztok!

Új vagyok és a segítségeteket szeretném kérni.Van egy 2002-es 1.4 focus kombi autóm.Beépíthető-e univerzális katalizátor az eredeti helyett?
Válaszokat előre is köszönöm.Mykyss
Szia! Én 2002-es 1.6 kombiba szereltettem be és azóta is működik rendesen!
_________________
/volt/FORD FOCUS TURNIER 1.6 16V /tulaj/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Floo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 22.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2017.04.30 15:06:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 53
 Hozzászólás témája: Katalizátor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv!

Katalizátor csere érett Focus 1.6. benzin, 2002 évjárat, kombi.
Milyen típus kell hozzá, ill. tudtok e linket adni? Köszi előre is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  adamka87


Offline
Csatlakozott:
2012. 09. 10.
Hozzászólások: 21


HozzászólásElküldve: 2017.05.12 12:06:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 54
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kocsimban kat csere állok .. lenne egy euro3 as 1 szondas kat gyari uj az enyém viszont 2 szondás euro 4 es ..1.8 as benzines. A kérdés hogy azon kivul hogy a masodik szondának nincs benne a kialakítása van e esetleg különbség? MErt ha nincs kipufogossal a második szondának tudnék csináltatni kialakítást!

??

Előre is köszi !!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  g323ngu2

Érvényes: 2019.05.28.

Offline
Csatlakozott:
2008. 09. 07.
Hozzászólások: 23


HozzászólásElküldve: 2017.12.16 12:50:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 55
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Vásároltam egy benzines Focus II –őt , pár ezer km után katalizátor hibás lett, de lehet már az is volt (kigyulladt a sárga lámpa a műszerfalon, több szerelő is nézte azt kellene cseréltetnem a kocsin, ami nem olcsó mulatság), szerintem ez is egy fő alkatrész, amire szavatossági garancia van. Kereskedőnél egy év, privát személynél fél év szavatosság van törvény szerint. Két hónapja vettem a kocsit, vigyázok rá, nem hajtom, karban tartom, szervizeltetem. A katalizátor ennyi idő és futás teljesítmény alatt szerintem nem romolhat, el amennyi ideje nálam van a kocsi.

Szerintetek ebben az esetben mennyire élhetek a szavatosság jogával, ha privát személytől vettem a kocsit?

Gyári katalizátort szeretnék bele, mert a bontott és az utángyártott is lutri úgy olvastam.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  flint78


Offline
Csatlakozott:
2009. 11. 28.
Hozzászólások: 496


HozzászólásElküldve: 2017.12.16 22:52:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 56
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

g323ngu2 írta:
Sziasztok!

Vásároltam egy benzines Focus II –őt , pár ezer km után katalizátor hibás lett, de lehet már az is volt (kigyulladt a sárga lámpa a műszerfalon, több szerelő is nézte azt kellene cseréltetnem a kocsin, ami nem olcsó mulatság), szerintem ez is egy fő alkatrész, amire szavatossági garancia van. Kereskedőnél egy év, privát személynél fél év szavatosság van törvény szerint. Két hónapja vettem a kocsit, vigyázok rá, nem hajtom, karban tartom, szervizeltetem. A katalizátor ennyi idő és futás teljesítmény alatt szerintem nem romolhat, el amennyi ideje nálam van a kocsi.

Szerintetek ebben az esetben mennyire élhetek a szavatosság jogával, ha privát személytől vettem a kocsit?

Gyári katalizátort szeretnék bele, mert a bontott és az utángyártott is lutri úgy olvastam.


Szerintem túl sok esélyed nincs, esetleg az eladó jófejségében bízhatsz, bár így, hogy te új katalizátort szeretnél....azt én se szeretnêm kifizetni utólag, ha egyszer eladom a kocsit....
Neked kellene bizonyitanod, hogy már a vásárláskor rossz volt.
Az eladó simán azzal védekezhet, hogy nála még tökéletesen működött, ezt az is bizonyítja hogy megvetted.

Ha az eladó jófejségből nem vâllal valamennyit a javítás költségéből én nem kezdenék jogászkodâsba, magánszeméllyel szemben baromi nehéz bebizonyítani hogy már nála is rossz volt.
Kereskedővel szemben sokkal könnyebb lenne az egész.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rokarudi


Offline
Csatlakozott:
2018. 02. 09.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.02.09 13:41:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 57
 Hozzászólás témája: katalizátor (?) hiba
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Adva van egy 2004 decemberi faceliftes Focus kombi, aminél nem nagyon tudom, hogy mit csináljak. Egy éve használom, azóta cseréltem benne ezt azt, vezérlést, kuplungot, meg apróbb dolgokat, viszont tavaly év végén egyre több dolog kezdett kinyiffanni benne. Sajnos nem nagyon értek az autókhoz, viszont az eladó készséges volt, beszéltem a szerelőjével is, és a kocsi a korának megfelelő állapotú volt. Akkor nem tűnt fel, de egy pár ezer kilométer után kiderült, hogy a váltó kettesben néha reccen egyet, illetve azóta elkezdett rángatni, és a gyújtást is ki kellett cserélnem. Az év elején kigyulladt a motorhiba jelző lámpa, és kiderült, hogy a katalizátornak is kampó, plusz egy ideje a kilométeróra is hülyéskedik és néha leesik nullára a sebesség. Úgyhogy a típushibák nagy részét sikeresen benyeltem Sad

A lényeg, hogy a szerelő azt mondta, hogy a katalizátort nem annyira érdemes cserélni, mert, hogy az olajat is eszi, és motorfelújítás nélkül előbb, mint utóbb azt is ki fogja nyírni. Plusz van még a váltóprobléma is, ami szintén nem olcsó. Most azon gondolkodtam, hogy eddig kb. 200 ezret költöttem rá mindennel együtt, és kb. még ennyit, ha nem többet kellene ráköltenem (700 ezerért vettem tavaly decemberben). A kérdésem annyi lenne, hogy ti mit javasoltok, a hibalistával együtt próbáljam eladni (és bukjak rajta még egy valag pénzt), és vegyek egy másik használtat drágábban, és lehet, hogy előbb-utóbb, ugyanazokkal a hibákkal, vagy próbáljam ezt rendberakni? Árban szerintem kb. hasonló lenne a két opció. Amúgy főleg a gyereket furikázom városon belül, hosszabb utakra ritkán megyek, egy évben kb. 8-9 ezer kilométert utaznék vele.

Köszönöm a segítséget.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2844


HozzászólásElküldve: 2018.02.11 16:17:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 58
 Hozzászólás témája: Re: katalizátor (?) hiba
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia!

Rozsdásodik a karosszéria teherhordó helyeken? Ezt nézesd meg valahol, ahol ismerik a típus kritikus pontjait (pl. Fordokat javító karosszériás). Mindent lehet cserélni az autón, de ha a rozsda miatt elkezdik vágni és hegeszteni, onnantól kezdve begyorsulva fogy a fém.

Az olajfogyással kapcsolatban próbáld felméretni egy jó szerelővel, hogy elég lenne-e szelepszár szimmering csere. Hengerfej levétel nélkül ez filléres tétel. Nem mindenki tudja megcsinálni, de lehetséges.

A teljes motorgenerálról sok tapasztalat van, hogy drága és nagy esély van rá, hogy nem sikerül rendesen. Ne ugorj bele. Sokan inkább bontott motort javasolnak.

A katalizátorcsere csak akkor jogos, ha előtte a lambdaszondák jele alapján tisztázták, hogy tényleg az-e a rossz. Nem elég a hibaüzenet. Az sokszor téves. Érdemes karambolos autóból bontott gyári katalizátorra vadászni, még ha sokáig tart is. Az olcsó utángyártott katalizátorokban sokszor alig van platina és ezért hamar elfogynak.

És a legfontosabb, hogy idősebb autót csak akkor tudsz gazdaságosan és csalódások nélkül üzemeltetni, ha beletanulsz. Pl. az OBDII diagnosztikához jobban kell értened, mint amit egy átlag sufniszerelő tud, különben soha nem fogod becsukni a pénztárcád.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rokarudi


Offline
Csatlakozott:
2018. 02. 09.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.02.14 11:13:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 59
 Hozzászólás témája: Re: katalizátor (?) hiba
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia, köszönöm a választ, akkor utánanézek azoknak, amiket írtál.

fiesta írta:
Szia!

Rozsdásodik a karosszéria teherhordó helyeken? Ezt nézesd meg valahol, ahol ismerik a típus kritikus pontjait (pl. Fordokat javító karosszériás). Mindent lehet cserélni az autón, de ha a rozsda miatt elkezdik vágni és hegeszteni, onnantól kezdve begyorsulva fogy a fém.

Az olajfogyással kapcsolatban próbáld felméretni egy jó szerelővel, hogy elég lenne-e szelepszár szimmering csere. Hengerfej levétel nélkül ez filléres tétel. Nem mindenki tudja megcsinálni, de lehetséges.

A teljes motorgenerálról sok tapasztalat van, hogy drága és nagy esély van rá, hogy nem sikerül rendesen. Ne ugorj bele. Sokan inkább bontott motort javasolnak.

A katalizátorcsere csak akkor jogos, ha előtte a lambdaszondák jele alapján tisztázták, hogy tényleg az-e a rossz. Nem elég a hibaüzenet. Az sokszor téves. Érdemes karambolos autóból bontott gyári katalizátorra vadászni, még ha sokáig tart is. Az olcsó utángyártott katalizátorokban sokszor alig van platina és ezért hamar elfogynak.

És a legfontosabb, hogy idősebb autót csak akkor tudsz gazdaságosan és csalódások nélkül üzemeltetni, ha beletanulsz. Pl. az OBDII diagnosztikához jobban kell értened, mint amit egy átlag sufniszerelő tud, különben soha nem fogod becsukni a pénztárcád.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Katalizátor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2
Ugrás:   

2 / 2 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.35 másodperc