Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.06.20. 00:22:25 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: zores
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 24012
Látogatók:
Vendégek: 1689
Tagok: 74
Összesen: 1763

Jelen lévő tagok:
01: ReFi
02: satirka
03: jomba79
04: Pfpetee
05: kolo
06: fiesta
07: attis
08: Peti77
09: attila64
10: lekimiklos
11: wexor
12: JuPe
13: edk
14: lj
15: pedro86
16: mugab
17: fefe1968
18: Shatterhand
19: ljocco
20: hohand
21: RS305
22: Helm
23: szalai88
24: detomaso
25: Bobyjack
26: kelly
27: majormate84
28: dragon
29: csabesz66
30: fhoksz
31: Motoman
32: theseus
33: Gábor02
34: szvicsa
35: Bagoly600
36: Bala
37: nokecmec1986
38: szergely1126
39: csipu
40: Focusdriver
41: Mergen
42: bendeguz
43: gyoeri
44: Vagyokabajnok
45: Kran72
46: pathfinder
47: Jancsi07
48: sulep
49: Almeida
50: kojomjo
51: frizzi79
52: atibaba
53: bobibob
54: JNorb
55: k44headphones
56: Traklaci
57: mogyi556
58: ikim2025
59: Carpy
60: balkor
61: Bubuapu
62: jozsua
63: hzoltan
64: Illesvik
65: kaltenberg
66: Morscherszenasigabe
67: erkidaniel
68: tamasbobak
69: papamaci88
70: fakocka
71: pzsoca
72: Rush77
73: zsoltikak
74: karancsg

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 354, 355, 356, 357  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

355 / 357 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  astrojoe


Offline
Csatlakozott:
2016. 09. 10.
Hozzászólások: 16


HozzászólásElküldve: 2018.02.21 11:31:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10621
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

A váltó bovdenemnél hiányzik a végéről egy kis fekete henger, amivel a váltóhoz csatlakozik.

Itt van kép róla. Esztergálnék bele másikat, de ilyen mocsok időben nem akarózik alámászni. Tudja esetleg valaki a méretét?

Kép: https://drive.google.com/file/d/1Cv3nKN-RQnUAf25bTpWlyOxYT5NMW3tx/view?usp=sharing

Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  astrojoe


Offline
Csatlakozott:
2016. 09. 10.
Hozzászólások: 16


HozzászólásElküldve: 2018.02.21 12:38:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10622
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

astrojoe írta:
Sziasztok!

A váltó bovdenemnél hiányzik a végéről egy kis fekete henger, amivel a váltóhoz csatlakozik.

Itt van kép róla. Esztergálnék bele másikat, de ilyen mocsok időben nem akarózik alámászni. Tudja esetleg valaki a méretét?

Kép: https://drive.google.com/file/d/1Cv3nKN-RQnUAf25bTpWlyOxYT5NMW3tx/view?usp=sharing

Köszönöm!


Megvan a méret!

Külső átm: 16mm, Belső átm: 8mm, Szélesség: 10mm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gergo01


Offline
Csatlakozott:
2005. 05. 23.
Hozzászólások: 151


HozzászólásElküldve: 2018.02.22 09:04:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10623
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

astrojoe írta:
astrojoe írta:
Sziasztok!

A váltó bovdenemnél hiányzik a végéről egy kis fekete henger, amivel a váltóhoz csatlakozik.

Itt van kép róla. Esztergálnék bele másikat, de ilyen mocsok időben nem akarózik alámászni. Tudja esetleg valaki a méretét?

Kép: https://drive.google.com/file/d/1Cv3nKN-RQnUAf25bTpWlyOxYT5NMW3tx/view?usp=sharing

Köszönöm!


Megvan a méret!

Külső átm: 16mm, Belső átm: 8mm, Szélesség: 10mm


Szia(sztok),
Ha kuplungozták a vasat, akkor sajnos lehagyták, én is így jártam.
Még egy kérdés, nem kell, hogy válla legyen ennek a perselynek?
Tibi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  add256


Offline
Csatlakozott:
2015. 08. 20.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.02.22 09:31:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10624
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Ford Focus Mk1 1.6 2000 évjáratú autón váltóolajat kell vagy érdemes e cserélni?

Hivatalosan leeresztő csavar nincs a váltón de van egy csavar ami a mechanikát rögzíti ez alkalmas a leeresztésre?

Előre is köszönöm a válaszokat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2018.02.22 09:46:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10625
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hivatalosan élettartamra szól a gyári, ezért sincs rajta leeresztő külön.
Ha nincs panasz, biztos, hogy nem nyúlnék hozzá. Ha van akkor még az olaj ára összemérhető egy bontott valtóéval és azért nem... 😉
Ha nagyon meg akarod nyugtatni a lelked max töltsd szintre, ha kell ☺️

Szerk:
Nem megfelelő olajjal könnyen le is nullazhatod, illetve a mechanika felől cserélesnek is vannak buktatói.

add256 írta:
Sziasztok!

Ford Focus Mk1 1.6 2000 évjáratú autón váltóolajat kell vagy érdemes e cserélni?

Hivatalosan leeresztő csavar nincs a váltón de van egy csavar ami a mechanikát rögzíti ez alkalmas a leeresztésre?

Előre is köszönöm a válaszokat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 120

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.22 11:32:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10626
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

add256 írta:
Sziasztok!

Ford Focus Mk1 1.6 2000 évjáratú autón váltóolajat kell vagy érdemes e cserélni?

Hivatalosan leeresztő csavar nincs a váltón de van egy csavar ami a mechanikát rögzíti ez alkalmas a leeresztésre?

Előre is köszönöm a válaszokat.


Papíron élettartam kenésű. De szerintem 200e felett érdemes már cserélni, nálam például elég okádék olaj jött le 250e-nél amikor cseréltem. Nekem sikerült azon a bizonyos csavaron keresztül leengedni, de állítólag szétugorhat valami odabent ha nagyon piszkálod. Ford WSD-M2C200-C, specifikációnak kell megfeleljen. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90, vagy a gyári Ford olaj jó bele.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Paethee


Offline
Csatlakozott:
2008. 08. 22.
Hozzászólások: 402

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.22 21:16:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10627
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

add256 írta:
Sziasztok!

Ford Focus Mk1 1.6 2000 évjáratú autón váltóolajat kell vagy érdemes e cserélni?

Hivatalosan leeresztő csavar nincs a váltón de van egy csavar ami a mechanikát rögzíti ez alkalmas a leeresztésre?

Előre is köszönöm a válaszokat.


Mi most cseréltük ki egy 2001-es 1.4-esnek a váltójában. Óra 154ezret mutat, de ennek a dupláját is elhinném. Ismerős már a 4. tulaj ennyi év alatt.
Na de a lényeg, sokkal jobb lett a váltási érzet, szó szerint simábban siklik a fokozatok között a kar!
_________________

Nyáron: Dunlop SP Sport Blueresponse 195/60R15
Télen: Continental Wintercontact TS850 195/60R15
Paethee ejtsd: Peti Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  add256


Offline
Csatlakozott:
2015. 08. 20.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.02.23 13:45:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10628
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Paethee írta:
add256 írta:
Sziasztok!

Ford Focus Mk1 1.6 2000 évjáratú autón váltóolajat kell vagy érdemes e cserélni?

Hivatalosan leeresztő csavar nincs a váltón de van egy csavar ami a mechanikát rögzíti ez alkalmas a leeresztésre?

Előre is köszönöm a válaszokat.


Mi most cseréltük ki egy 2001-es 1.4-esnek a váltójában. Óra 154ezret mutat, de ennek a dupláját is elhinném. Ismerős már a 4. tulaj ennyi év alatt.
Na de a lényeg, sokkal jobb lett a váltási érzet, szó szerint simábban siklik a fokozatok között a kar!


Hogy sikerült leereszteni az olajat a váltóból? A féltengelyek kivételével vagy a mechanikát tartó csavarral ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csernip


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 26.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.02.27 21:01:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10629
 Hozzászólás témája: Fordos szaki Pilisvörösváron
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Aki tudja esetleg az alábbi autószerelő elérhetőségét Pilisvörösváron, az kérem írja meg:

Balla László, valamikor a Ford Solymárnál dolgozott, de már régóta maszek
BL-Autó Kft elvileg a vállalkozásának a neve, de a neten található 0630999... telefonszám nem az övé, más veszi fel és nem ismeri őt.

Köszi előre is!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  grabber


Offline
Csatlakozott:
2018. 02. 17.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.04 12:56:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10630
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hello!

Tegnap kiszereltem a vezető oldali ülést,mert nem működött az ülésfűtés. Szetkaptam,találtam egy vezetékszakadást. Megforrasztottam,de nem lett jó. Megmértem az ellenállást és zárlatot mutatott utana. Előtte szakadás volt temészetesen. Találtam egy kapcsolt 12v azt megkapja,ha benyomom az ülésfűtést. Itt csam 2 vezeték van,nem tudom a termisztoros dolog itt hogyan kéne működnie. Van valakinek javaslatat mi kellene tennem?
https://prohardver.hu/dl/upc/2018-03/69381_20180303_180907.jpg[/img]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wtpnova001


Offline
Csatlakozott:
2017. 08. 21.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.12 16:06:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10631
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
nem tudom, menyire jó témában írok, de lenne egy kérdésem.
Van egy 1999-es, 1.4-es kombi Focus-unk. Ennek már egy ideje, a hideg idő beköszöntével elkezdett ingadozni az alapjárata.
Ezután nemsokára voltak hűtővíz szivárgási gondjaim --> a gödi EssMotor szervízben ezt szépen megoldották (termosztátház-csere), + egy lyukas kartergázcső cseréje után az alapjárat ingadozás is rövid ideig úgy tűnt, hogy javul.

Aztán pár nappal később ismét elkezdett ingadozni (kb. 2-300 fordulatot), nagyon gyenge lett (újra) a motorfék (nem nagyon/lassan ejti a fordulatot), fékezéskor lement a fordulat, majd fel és elkezdett ingadozni (normális alapjárat kb. 800, ilyenkor kb. 600 és 1000 között mozgott valahol).
Ennek "örömére" némi utánajárás és informálódás után tegnap megpróbáltam elvégezni az alapjárati szabályozó és a fojtószelep megtisztításást. Mindkettőt itt az oldalon található leírás alapján:

Alapjárati szabályozó
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=187
Fojtószelep
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=155

Az alapjárati szelepnél mindent a leírás szerint csináltam.
A fojtószelepnél is, azt leszámítva, hogy itt 1.4-esnél máshogy volt elhelyezve a szelep, így kivettem az akkumulátort/az akkumulátortartó "dobozt" (nem tudom, hogy mondják) + gyújtótrafót és a levegőcsövet, hogy hozzáférhessek a Torx-fejekhez. Illetve az enyhe mosogatószeres szivacsos tisztítás után finom papírzsebkendővel megtöröltem és denaturált szeszes finom ruhával még párszor áttöröltem (nagyon koszos volt, úgy gondoltam, ráfér).

Miután kiszárítottam/szárazra töröltem, mindent visszaépítettem (az elektronikai csatlakozókat is, gázbowdent is, stb.).
Az autó indításkor normálisan beröffent, kb. 1200-1300-as fordulatra (innen szokott visszaesni 800 környékére). Mikor azonban üresben ráléptem a gázpedálra, a fordulat felment 1800 fölé és nem igazán akart visszaesni.
Amikor pedig megpróbáltam elindulni kisebb gázzal, a fordulat először felpörög akár 3000-ig, majd ahogy elindulok visszaesik az 1000-1500-as tartományba, majd amikor megállok, újra visszamegy az alapjárat 1800-ra.
(Bár a hőmérő nem jelzett extrém melegedést, de ahogy kinyitottam a motorháztetőt pár perces állóhelyzeti járatás után, csak úgy sütött bentről a forróság)
Gázpedál nem ragad, bowdent ellenőriztem. Elvileg minden elektronikai csatolakozót/csövet visszaraktam.
Van valakinek ötlete, hogy mi baja lehet? (levegőt kap valahol, vagy sérült a pillangószelep a tisztítástól?)
Elvinném szervízbe, de így a melegedés miatt nem mernék elindulni Gödre... :S
(Bocsi, még egy topicba elküldtem, de nem tudom, melyikbe illik bele jobban)
Előre is hálásan köszönök minden segítséget! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2802


HozzászólásElküldve: 2018.03.12 23:49:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10632
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

wtpnova001 írta:
... Mikor azonban üresben ráléptem a gázpedálra, a fordulat felment 1800 fölé és nem igazán akart visszaesni.,,,


Nem Focus-os tapasztalat, de idősebb autóknál elfordul, hogy kikopik a pillangószelep tengelye.
Emiatt lötyögni kezd, fennakad, nem zár a tányér.

Ha hirtelen visszaengeded a gázpedált, néha nem javul meg? A lendülettöl esetleg a lötyögés ellenére leküzdi az akadást.
Ez azt jelentené, hogy valószínűleg nem az alapjáratival van baj.

Ha van rá energiád, vedd ki megint a pillangószelepet és vizsgáld meg a fény felé tartva. Látszik-e rés a tányér mentén, hogyan mozog, stb. Esetleg, ha a tengely mellett feltöltöd zsírral, nem javul-e legalább ideiglenesen a helyzet.


Legutóbb fiesta szerkesztette (2018.03.13 08:37:51), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sojo


Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 03.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2018.03.13 08:25:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10633
 Hozzászólás témája: vezérműlánc
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
2004 1.8 Tdci vezérműlánc csere hány km után esedékes?
Előre is köszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Balcsix


Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 10.
Hozzászólások: 31


HozzászólásElküldve: 2018.03.13 21:07:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10634
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Azt szeretném kérdezni, hogy az mennyire normális, hogy ha kisebb zárt térbe megyek a kocsival (pl.: garázs), és egy helyben elkezdek váltogatni, lehúzott ablaknál hallani lehet, ahogy sebességet váltok, ahogy berakom sebességbe kattanás szerű hangot hallok. A váltótartó teljesen új, egyébként szinte élvezet váltani vele, még a 10 évvel idősebb Mondeo-tól is jobb a váltásérzete, nagyon könnyen és pontosan veszi a sebességeket.
1999, 230.000 körüli kilométerrel.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2018.03.14 19:43:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10635
 Hozzászólás témája: Re: Fordos szaki Pilisvörösváron
Hozzászólás az előzmény idézésével

csernip írta:
Sziasztok!

Aki tudja esetleg az alábbi autószerelő elérhetőségét Pilisvörösváron, az kérem írja meg:

Balla László, valamikor a Ford Solymárnál dolgozott, de már régóta maszek
BL-Autó Kft elvileg a vállalkozásának a neve, de a neten található 0630999... telefonszám nem az övé, más veszi fel és nem ismeri őt.

Köszi előre is!


Szia!
Nekem megvan Very Happy Laughing
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csernip


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 26.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.15 13:57:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10636
 Hozzászólás témája: Re: Fordos szaki Pilisvörösváron
Hozzászólás az előzmény idézésével

csernip írta:
Sziasztok!

Aki tudja esetleg az alábbi autószerelő elérhetőségét Pilisvörösváron, az kérem írja meg:

Balla László, valamikor a Ford Solymárnál dolgozott, de már régóta maszek
BL-Autó Kft elvileg a vállalkozásának a neve, de a neten található 0630999... telefonszám nem az övé, más veszi fel és nem ismeri őt.

Köszi előre is!


Időközben megtaláltam a helyes számot.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fotosgabesz


Offline
Csatlakozott:
2012. 04. 09.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.16 16:04:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10637
 Hozzászólás témája: Égett gumi szag a motortérben
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Ford Focus 1.6 TDCi DPF, 2009-es évjárat, 195.000km.
Néhány napja munkából hazafele menet egyszer csak szabad szemmel is jól látható égett gumi szagú füstöt kezdett el betolni a szellőztetés az utastérbe. Motor azonnal leállít, kipattantunk felnyitottuk a motorháztetőt és azt lehetett látni, hogy a szemből nézve a motortér bal oldala felől száll fel a füst járó hűtőventilátor mellett.
Néhány perc állás után elindítottam a motort, a jelenség megszűnt.
Ma ismét mentünk az autóval és éppen hazaértünk hallom, hogy megint jár a hűtőventilátor, felnyitottam a motorteret, most nem volt füst viszont ismételten égett gumi szag volt érezhető.

Generátor nem rég volt cserélve, turbó, kuplung is új.

Hétfőn elgurulok vele a szervizbe, de addig is remélem tudtok valami ötletet mondani, mi okozhatja a problémát?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv, Gábor
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2018.03.16 21:16:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10638
 Hozzászólás témája: Re: Égett gumi szag a motortérben
Hozzászólás az előzmény idézésével

fotosgabesz írta:
Sziasztok,

Ford Focus 1.6 TDCi DPF, 2009-es évjárat, 195.000km.
Néhány napja munkából hazafele menet egyszer csak szabad szemmel is jól látható égett gumi szagú füstöt kezdett el betolni a szellőztetés az utastérbe. Motor azonnal leállít, kipattantunk felnyitottuk a motorháztetőt és azt lehetett látni, hogy a szemből nézve a motortér bal oldala felől száll fel a füst járó hűtőventilátor mellett.
Néhány perc állás után elindítottam a motort, a jelenség megszűnt.
Ma ismét mentünk az autóval és éppen hazaértünk hallom, hogy megint jár a hűtőventilátor, felnyitottam a motorteret, most nem volt füst viszont ismételten égett gumi szag volt érezhető.

Generátor nem rég volt cserélve, turbó, kuplung is új.

Hétfőn elgurulok vele a szervizbe, de addig is remélem tudtok valami ötletet mondani, mi okozhatja a problémát?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv, Gábor


Nem regenerált éppen a dpf?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tfalcon96


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 26.
Hozzászólások: 17


HozzászólásElküldve: 2018.03.16 21:49:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10639
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok, lenne pár problémaám. Most volt hétfőn komplett vezérlés csere, vízpumpa, stb. A kocsinál már eddig is baj volt az alapjárati remegéssel, valószínűleg valamelyik motorbak, talán. Alapjárati szelep cserélve, folytó tisztítva, semmi javulás. Most viszont azt vettem észre, hogy rengeteget megy a hűtő ventilátor, szinte folyamatosan, ha beindítom a kocsit és a ventilátor kapcsolót 1 állásba rakom, rögtön bekapcsol, és akkor sem kapcsolja le ha a kapcsolót visszatekerem nullára, pedig nincs kint meleg. A másik bajom, hogy akárhányszor a ventilátor kapcsolót 0ból 1-es állásba rakom, egy kattanó hangot hallok a motor tér irányából, ki-be kapcsolásnál ugyanez. Ez normális?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gabor02


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 22.
Hozzászólások: 20


HozzászólásElküldve: 2018.03.19 11:41:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10640
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tfalcon96 írta:
Sziasztok, lenne pár problémaám. Most volt hétfőn komplett vezérlés csere, vízpumpa, stb. A kocsinál már eddig is baj volt az alapjárati remegéssel, valószínűleg valamelyik motorbak, talán. Alapjárati szelep cserélve, folytó tisztítva, semmi javulás. Most viszont azt vettem észre, hogy rengeteget megy a hűtő ventilátor, szinte folyamatosan, ha beindítom a kocsit és a ventilátor kapcsolót 1 állásba rakom, rögtön bekapcsol, és akkor sem kapcsolja le ha a kapcsolót visszatekerem nullára, pedig nincs kint meleg. A másik bajom, hogy akárhányszor a ventilátor kapcsolót 0ból 1-es állásba rakom, egy kattanó hangot hallok a motor tér irányából, ki-be kapcsolásnál ugyanez. Ez normális?


Szia!

Valószínűleg, azért hallod a kattanó hangot, illetve megy a venti, mert a klíma be van kapcsolva (a légterelő kapcsoló nincs szélvédő-fújásra álllítva?).

Üdv: NG
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bala


Offline
Csatlakozott:
2004. 02. 05.
Hozzászólások: 291


HozzászólásElküldve: 2018.03.19 12:00:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10641
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Gabor02 írta:
tfalcon96 írta:
Sziasztok, lenne pár problémaám. Most volt hétfőn komplett vezérlés csere, vízpumpa, stb. A kocsinál már eddig is baj volt az alapjárati remegéssel, valószínűleg valamelyik motorbak, talán. Alapjárati szelep cserélve, folytó tisztítva, semmi javulás. Most viszont azt vettem észre, hogy rengeteget megy a hűtő ventilátor, szinte folyamatosan, ha beindítom a kocsit és a ventilátor kapcsolót 1 állásba rakom, rögtön bekapcsol, és akkor sem kapcsolja le ha a kapcsolót visszatekerem nullára, pedig nincs kint meleg. A másik bajom, hogy akárhányszor a ventilátor kapcsolót 0ból 1-es állásba rakom, egy kattanó hangot hallok a motor tér irányából, ki-be kapcsolásnál ugyanez. Ez normális?


Szia!

Valószínűleg, azért hallod a kattanó hangot, illetve megy a venti, mert a klíma be van kapcsolva (a légterelő kapcsoló nincs szélvédő-fújásra álllítva?).

Üdv: NG

Fater kocsijában volt ilyesmi, állandóan ment a klíma. VAlami 6000 forintból megjavították, talán a klímavezérlőben forrasztottak valamit. Pontosan nem emlékszem, de az tuti hogy nem volt nagy pénz és meló.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fotosgabesz


Offline
Csatlakozott:
2012. 04. 09.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.19 18:20:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10642
 Hozzászólás témája: Re: Égett gumi szag a motortérben
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:


Nem regenerált éppen a dpf?


Nem hiszem, ma már szerelőnél van, elvileg a hűtő ventillátor zárlatos..
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2018.03.20 21:30:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10643
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Fecskendővel a feltöltő csavar nyílásán leszívva mennyire elvetemült/kivitelezhető a váltóolaj-cseréje?
Mennyi "törmelékre" lehet számítani, mert ugye a fecskendő nyílása korlátos. (egyáltalán a feltöltőnyíláson le tudok tolni egy csövet az aljáig?)
Csak ezért nem akarom szerelőhöz vinni, de ha így kivitelezhető, jó délutáni szöszölés lehet egy nyári napon Very Happy

Olajból mi az ajánlott? Elég széles a palette 75W90 terén, pedig csak kauffert néztem. A Ford messze a legdrágább, tud valami extrát? Olvastam olyat, hogy valakinek Castrol-tól lett csapágyas Shocked meghogy a gyári töltet az eredeti Ford-nál is spécibb Rolling Eyes ami elég furán hangzik... Smile

add256 írta:
Paethee írta:
add256 írta:
Sziasztok!

Ford Focus Mk1 1.6 2000 évjáratú autón váltóolajat kell vagy érdemes e cserélni?

Hivatalosan leeresztő csavar nincs a váltón de van egy csavar ami a mechanikát rögzíti ez alkalmas a leeresztésre?

Előre is köszönöm a válaszokat.


Mi most cseréltük ki egy 2001-es 1.4-esnek a váltójában. Óra 154ezret mutat, de ennek a dupláját is elhinném. Ismerős már a 4. tulaj ennyi év alatt.
Na de a lényeg, sokkal jobb lett a váltási érzet, szó szerint simábban siklik a fokozatok között a kar!


Hogy sikerült leereszteni az olajat a váltóból? A féltengelyek kivételével vagy a mechanikát tartó csavarral ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 120

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.03.21 14:00:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10644
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
Fecskendővel a feltöltő csavar nyílásán leszívva mennyire elvetemült/kivitelezhető a váltóolaj-cseréje?
Mennyi "törmelékre" lehet számítani, mert ugye a fecskendő nyílása korlátos. (egyáltalán a feltöltőnyíláson le tudok tolni egy csövet az aljáig?)
Csak ezért nem akarom szerelőhöz vinni, de ha így kivitelezhető, jó délutáni szöszölés lehet egy nyári napon Very Happy

Olajból mi az ajánlott? Elég széles a palette 75W90 terén, pedig csak kauffert néztem. A Ford messze a legdrágább, tud valami extrát? Olvastam olyat, hogy valakinek Castrol-tól lett csapágyas Shocked meghogy a gyári töltet az eredeti Ford-nál is spécibb Rolling Eyes ami elég furán hangzik... Smile


A fencskendős témában nem tudok nyilatkozni, de szerintem normálisan lereeresztve biztos több kosz jön ki, mint leszívva.

Az olaj kapcsán, nálam Castrolra lett cserélve. 70e kmt mentem azóta, semmi jelét sem tapasztaltam, hogy csapágyassá lett volna tőle. Teljesíti a gyári előírást és nem kétes eredetű helyről vettem.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  frizzi79


Offline
Csatlakozott:
2015. 07. 31.
Hozzászólások: 250


HozzászólásElküldve: 2018.03.25 08:22:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10645
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hirtelen nem találtam rá topicot, így itt kérdeznék!
A hátsó kerékjárati dobbetétek megegyeznek a különböző kaszni típusoknál?
Cserélném a filcest műanyagra.
_________________
MK 1 Ford Focus 1.8 Ghia, 2003.09.
Nyári: 205/40 R17 Hankook Ventus V12 evo2 (St170-es alufelnin)
Téli: 185/60 R15 Michelin Alpin A4, acélfelnin
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 25


HozzászólásElküldve: 2018.03.27 21:44:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10646
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Alapjáraton járó motornál az olajbetöltő nyílás kupakját levéve erőteljes kifúját-beszívást tapasztalok, érezhetően odaszívja az ember kezét. Ez mire utalhat? Erős motorolaj fogyasztás kapcsán jutott eszembe ellenőrzni (sajnos későn).

Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2802


HozzászólásElküldve: 2018.03.29 13:01:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10647
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
Sziasztok!

Alapjáraton járó motornál az olajbetöltő nyílás kupakját levéve erőteljes kifúját-beszívást tapasztalok, érezhetően odaszívja az ember kezét. Ez mire utalhat? Erős motorolaj fogyasztás kapcsán jutott eszembe ellenőrzni (sajnos későn).

Köszönöm!


Bizonyos fokú pöfögést a jó autó is mutat az olajbeöntő nyílásnál. Ha ez túlzott mértékű, az a szelepszárszimmeringek hibájára utal.

Ha a dugattyúgyűrűkkel van a baj, az olaj inkább a karter felől jön, amit az olajbeöntő pálcát kivéve lehet érezni.

A beöntőnyílás lefogását én még soha nem próbáltam, de a túlzott szívás utalhat a PCV szelep hibájára.

Mind a három dolog magas olajfogyasztást okoz.

Ha tudod, próbáld a jelenségeket összehasonlítani egy olajat nem fogyasztó Focus-szal vagy egy hasonló méretű más motorral.

Majd írd meg, hogy mi lett a vége, mert ez sokakat érint. Sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 25


HozzászólásElküldve: 2018.03.30 23:16:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10648
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
balkor írta:
Sziasztok!

Alapjáraton járó motornál az olajbetöltő nyílás kupakját levéve erőteljes kifúját-beszívást tapasztalok, érezhetően odaszívja az ember kezét. Ez mire utalhat? Erős motorolaj fogyasztás kapcsán jutott eszembe ellenőrzni (sajnos későn).

Köszönöm!


Bizonyos fokú pöfögést a jó autó is mutat az olajbeöntő nyílásnál. Ha ez túlzott mértékű, az a szelepszárszimmeringek hibájára utal.

Ha a dugattyúgyűrűkkel van a baj, az olaj inkább a karter felől jön, amit az olajbeöntő pálcát kivéve lehet érezni.

A beöntőnyílás lefogását én még soha nem próbáltam, de a túlzott szívás utalhat a PCV szelep hibájára.

Mind a három dolog magas olajfogyasztást okoz.

Ha tudod, próbáld a jelenségeket összehasonlítani egy olajat nem fogyasztó Focus-szal vagy egy hasonló méretű más motorral.

Majd írd meg, hogy mi lett a vége, mert ez sokakat érint. Sad


Nagyon köszi!

PCV szelepet már cseréltem, a jelenség, amit leírtam már az új szelepnél jelentkezett, viszont egyelőre még gyűjtöm a tapasztalatokat, de úgy tűnik csipigeti az olajat továbbra is. a következő lépés a szelepszár szimering csere lenne, nem tudom hol tudnám megcsináltatni, esetleg otthon megoldható-e.

mivel többször is felmerült már a másik olajfogyasztásos topicban: nem, az ESS Motor nem foglalkozik vele, ismerem őket, voltam mármás ügyben náluk. írtam is nekik az olajfogyás miatt, szerintük (látatlanban) az olajfogyás miatt teljes motorgenerál kell és pont, a szelepszár szimering cserét firtató kérdésemre nem reagáltak. így most marad az öndiagnosztika és a ti segtségetek, amit köszönök.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2802


HozzászólásElküldve: 2018.03.31 15:24:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10649
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
...a következő lépés a szelepszár szimering csere lenne, nem tudom hol tudnám megcsináltatni, esetleg otthon megoldható-e....


Most, hogy ez felmerült, utánakerestem a google-on.

Főleg szerelői oldalról vannak ellenvélemények, miszerint nem érdemes, mert szerintük a szelepvezetők kopása is jelen van, azt is javítani kellene.
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/20010711/
https://racingbazar.hu/jokerdes/szelepszarszimeringet_lehet_cserelni_a_hengerfej_levetele_nelkul

A bonyolultsága meglehetős. Itt egy jó leírás egy egyszerűbb autón (Lada). A vezérműszíj cserében való járatosság a minimum. Utána kell még célszerszám és egy-két rizikósabb művelet.
http://zsiguli.hu/cikk/429

Nincs menekvés a szerelők és szervizek karmaiból. Smile

De a másik autóval való összehasonlítást továbbra is javaslom, hátha az egész csak vaklárma.


Legutóbb fiesta szerkesztette (2018.03.31 18:26:19), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 25


HozzászólásElküldve: 2018.03.31 15:37:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10650
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:


De a másik autóval való összehasonlítást továbbra is javaslom, hátha az egész csak vaklárma.


Köszönöm az utánajárást és a sok infót! Sajnos annyiban biztosan nem vaklárma, hogy az olajam elég gyors ütemben fogy, 1l/ezer km nagyságrendileg. Ezt próbálom körüljárni, hátha megúszom a teljes motorgenerált, ami alaphangon 300ezer ft. Sajnos egyre kevesebb esélyt látok erre, ami egy közel 170ezret futott motornál elég szomorú. Pedig az olajfogyást leszámítva nincs semmi gondom vele.

Egyébként a nívópálca nyílásnál nem tapasztaltam kifújást, illetve ha volt, akkor alig észrevehetően.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 354, 355, 356, 357  Következő
Ugrás:   

355 / 357 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 1.33 másodperc