Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.07.18. 12:33:06 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: runzice
Mai: 1
Tegnapi: 2
Összesen: 24089
Látogatók:
Vendégek: 22312
Tagok: 350
Összesen: 22662

Jelen lévő tagok:
01: Remo
02: Bobyjack
03: pityu
04: oxyff2
05: hervai
06: runzice
07: fuco
08: fiesta
09: zor19
10: fibri81
11: slyder81
12: attila64
13: Focusdriver
14: Kapeti
15: znagy
16: semetka
17: fexi
18: cezar7
19: Flex
20: szuszinho
21: szalai88
22: kleroo
23: dragon
24: Car-ak
25: edk
26: gaborka83
27: Aramitz
28: pukkandur
29: Rockerpali
30: satirka
31: sendrew
32: bala
33: sulep
34: pogf
35: nagynandor91
36: lantika
37: neopaszta
38: zsigusz
39: popprezoli
40: tata211
41: lekimiklos
42: Peti77
43: RS305
44: gustavsson
45: milan6
46: Pallaci
47: szcsab1
48: attis
49: fefe1968
50: sernyovac
51: Shatterhand
52: Yasib
53: kelly
54: zolterek
55: boszme
56: chris75
57: helm
58: ferencvoros
59: csabesz66
60: theseus
61: secret21
62: Vagyokabajnok
63: mike67
64: _Petya_
65: Szilva87
66: Bagoly600
67: vazso0622
68: Gabor02
69: Kakszilali
70: tamas_kulcsar_90
71: kimbala
72: Sniper85
73: Mézi
74: balazsasd
75: placi90
76: Maxbull
77: podpupi
78: balmesz001
79: sylraw
80: fiatnorbi
81: smelo
82: WarTecH
83: gerus
84: mszrdi
85: vanor
86: isti215
87: hape
88: reklawyks
89: sasa82
90: KTamas51
91: horiisign
92: JuPe
93: solol8809
94: Atala86
95: tiszaszipi
96: szelala
97: Chili7
98: masu
99: KAndor
100: mugab
101: janeska75
102: _Allen
103: Totigyerek
104: majormate84
105: Kavegep
106: farkasbalint1991
107: atibaba
108: saumur
109: bottod
110: czirjek2002
111: tiano
112: vespa50s
113: fecooka
114: dtiborsopron
115: eduba
116: mogyi556
117: Shavo33
118: danonhunter
119: pikachu
120: forestjr79
121: ikim2025
122: amuba
123: szmore
124: kilincs89
125: egyszeru
126: Juva
127: bossofbosses
128: Fagyis
129: kojomjo
130: jano952
131: bazsy_
132: nokecmec1986
133: vargaapa
134: gsandor
135: Airmans
136: Gatya
137: radvanyia
138: krekopeter
139: b_sanyi
140: Gabur36
141: voroskaroly82
142: hufiblog
143: aToS88
144: vilu56
145: groszzoltan
146: tamasbobak
147: gyoeri
148: sziko
149: csikszi
150: Almeida
151: SilverFox
152: oktato
153: SoRCeReR
154: Sanya12
155: robika6120
156: kuszka
157: Simgeri
158: zolbal
159: davez
160: Tekate
161: bodalaca
162: kisinter
163: blackohu
164: Gabtor
165: namito
166: winotto
167: Csirke
168: gabi77
169: _NiZ_
170: flint78
171: Laci665
172: Letsgo
173: gedikart
174: Geri62
175: traxdata
176: sadykowich
177: add256
178: Guriga72
179: zsonybrasco
180: sajtqkac
181: Klevi75
182: tiertobrian
183: proferry
184: thomas01
185: papap21
186: Riri01
187: krian333
188: zola
189: pfpetee
190: Thomas10100
191: sutyi
192: EuropaiFecske
193: Adamka87
194: Balázs
195: dzseno90
196: Illesvik
197: Charlie7709
198: markastor84
199: nagyas
200: vargakaroly67
201: MagicFly
202: LACKO13
203: zoosz
204: laci7up
205: raga85
206: dragos
207: molnisz
208: Mihajlov
209: Motoman
210: hooked
211: dhodmik
212: guldenius
213: hmilan
214: baf80
215: Siby
216: attilazsolts
217: yada
218: csoege
219: lj
220: detomaso
221: bodajoci
222: semil
223: Mikiász
224: zoni
225: jocc67
226: Calius
227: yoker
228: zozee
229: silboy
230: Koszom
231: beodokb
232: Karesz87
233: mayhem92
234: PollyApu
235: szvicsa
236: zumike
237: jezol
238: TRL
239: bendeguz
240: ljocco
241: szupergo
242: cufere
243: oriat
244: zotya76
245: paethee
246: tocsaba
247: frizzi79
248: sebi89
249: Blatty
250: ReFi
251: Traklaci
252: attila_kg
253: dmcgabi
254: Weis
255: ati84
256: Lobo76
257: cyberfly
258: Robosz78
259: FOKIO
260: Zsata
261: Lookee87
262: frogolcsi
263: JNorb
264: Zeller
265: fcstibi
266: givanyi
267: Zeus0521
268: knorbert92
269: balkor
270: Vice
271: szkorhetz
272: sikitomi
273: Csaba105
274: zsorro
275: jomba79
276: cezar9
277: karcsitata
278: sagem94
279: sassi
280: challengeri
281: palati
282: balazs0717
283: huszt81
284: Sopet
285: pathfinder
286: MykeeH
287: pedro86
288: cory19
289: Kofy
290: pjonas
291: doczens
292: kran72
293: lac
294: torogyuri
295: zsiguci
296: Fokuszpok
297: Darth_NewL
298: richard89
299: Szpityak
300: Danee
301: atomizer
302: bury47es
303: soldier84
304: acsaba
305: Mikusz7
306: lelcash
307: kombiwartburg
308: Ernie
309: pyka87
310: Mergen
311: janossur
312: Tom7777
313: alfapapa
314: jago1
315: Peeti55
316: komeiner
317: ClintBarton
318: hohand
319: mrmuscle
320: vargafgyor
321: gflori
322: kisati966
323: snowplow
324: eisento
325: Alientwo
326: hayzoli19
327: kolo
328: rvilike
329: Takker81
330: Radomer
331: wexor
332: fhoksz
333: szergely1126
334: csipu
335: bobibob
336: k44headphones
337: Carpy
338: Bubuapu
339: jozsua
340: hzoltan
341: kaltenberg
342: Morscherszenasigabe
343: erkidaniel
344: papamaci88
345: fakocka
346: pzsoca
347: Rush77
348: zsoltikak
349: karancsg

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Alapjárat-szabályozó motor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

41 / 41 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  gonger


Offline
Csatlakozott:
2008. 05. 03.
Hozzászólások: 510

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.02 20:01:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1201
 Hozzászólás témája: Re: alacsony alapjárat
Hozzászólás az előzmény idézésével

Idézet:
Itt megtalálod ha érdekel, ugyan mondi a focus helyett de én is megcsináltam és segített! Viszont én felkapcsolt lámpánál és ventilátornál csináltam, hogy az alap beállítás már tartalmazza a terhelést!

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Motorvezérlő_újratanítása

Másold be az egészet, mert csak egy részét veszi linknek!


Eszem elmegy,mik vannak Smile köszi, kipróbálom, ez semmibe nem kerül. A szervizben ezt nem csinálták meg, mert ha levették volna a sarut, nullázódott volna a napi számlálóm.
Ennek alapján viszont lehet, hogy az utángyártott alkatrész felrakása után sem ártott volna "tanítani".
_________________
Dive now, work later!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 09:04:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1202
 Hozzászólás témája: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Laxxon


Offline
Csatlakozott:
2009. 02. 07.
Hozzászólások: 81

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 13:28:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1203
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

csgabga77 írta:
Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?



Multiméterrel hiába méregeted, Szkóppal lehet csak mérni a kitöltési tényezőt, multival természetes a 12 volt.
Egyszerűbben a 12 voltot "szaggatja" nagyon gyorsan, és így szabályozza az alapjáratot.

Lehúzott csatlakozóval azonnal le kell állnia, falslevegőt szív valahol.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 13:52:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1204
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi!

Az előzmény, az volt, hogy nem ment két hengeremben a gyújtás, ezért kellet IGBT-t cserélnem, mert sajnos a trafó csere nem jött be. A fojtószelep házon van 2db kisebb átmérőjű vákuum cső, ez, ha jól tudom, akkor az üzemanyag tank szellőzésében vesz részt. Amikor 2 hengerem ment, kigyulladt, a hátsó dobban a benzin és elég meleg volt a környékén, még az utastérben a hátsó ülés alatt is megégett a festék. Most, gyönyörűen megy a motor mind a 4 hengerrel, csak pörög 3000-t Amikor beindítom benzin szagot érzek hátul. Elképzelhető, hogy ez a szellőző csövem megsérült?

Üdv,
Tibi

Laxxon írta:
csgabga77 írta:
Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?



Multiméterrel hiába méregeted, Szkóppal lehet csak mérni a kitöltési tényezőt, multival természetes a 12 volt.
Egyszerűbben a 12 voltot "szaggatja" nagyon gyorsan, és így szabályozza az alapjáratot.

Lehúzott csatlakozóval azonnal le kell állnia, falslevegőt szív valahol.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Laxxon


Offline
Csatlakozott:
2009. 02. 07.
Hozzászólások: 81

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 14:07:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1205
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

A hibakeresés idejére le kell zárni őket és kiderül.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.11 18:06:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1206
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Laxxon írta:
A hibakeresés idejére le kell zárni őket és kiderül.


Sajnos teljesn nem áll le a motor a vákuumcső nyílások lezárását követően sem, de nagyon leesik az alapjárat szinte lefulladás közelébe kerül, de ennek ellenére az alapjárati szelep a csatlakozója visszacsatlakoztatás után azonnal kinyit, hallani, ahogy kimaxolja a levegő áramlást és a motor azonnal 3000-t pörög. Tehát valaki azt mondja neki "ECU", hogy nyiss ki teljesen. De miért?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Roby8720


Offline
Csatlakozott:
2016. 02. 12.
Hozzászólások: 22


HozzászólásElküldve: 2017.11.03 08:54:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1207
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Én kiszereltem az alapjárti szabályozót de nekem így néz ki a bele a többivel ellentétben.. ilyenkor mi van? ezt hogy pucoljam meg? Crying or Very sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lalapapo


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 16.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.11.30 01:07:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1208
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem igy jelzett mielött a generator megadta volna magát egy 1200 km es ut egy negyedén..
Mikor indexeltem világitásnál a fordulatszámmérö elkezdett tiktakkolni..
Lett is egy 20 ezres költségböl 1000 euro utazás szállitás stb..... Embarassed
percy írta:
SzaB írta:

Ez valami töltéshiba lehet, bár ez lehet, hogy nem is hiba, csak egy jelenség.

Én a multkor azt vettem észre, ha megy a magnó (alapon, 3-as hangerő) és világít az utastérvilágítás meg a tompított is ég, akkor ütemre vibrál a belső lámpa. Kiszáltam a kocsiból, megnéztem kívülről, hogy jól látom-e és ekkor azt tapasztaltam, hogy a hátsó lámpa is ugyan ezt csinálja!


Asszem rá kellene kukkantani, hogy mennyire feszes az ékszíj, ugyanis lehet, hogy olyan szenesre égett már mint az enyém annakidején ... Shocked

A mester azt mondta a szervízben, hogy nem sok hiányzott......

Ez különben tényleg okozhat ilyesmit, ugyanis alacsony fordulatszámon az elégtelen feszítés miatt csúszhat, ezáltal észrevehetően ingadozhat a generátor feszültsége .... Egyébként hidegindítás után nem nyöszörög az ékszíj Question (nálam így kezdte)

Aztán lehet, hogy totál nem erről van szó, csak próbálkozom ötleteket adni, ill. segíteni.... Confused

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lalapapo


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 16.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.11.30 01:07:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1209
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem igy jelzett mielött a generator megadta volna magát egy 1200 km es ut egy negyedén..
Mikor indexeltem világitásnál a fordulatszámmérö elkezdett tiktakkolni..
Lett is egy 20 ezres költségböl 1000 euro utazás szállitás stb..... Embarassed
percy írta:
SzaB írta:

Ez valami töltéshiba lehet, bár ez lehet, hogy nem is hiba, csak egy jelenség.

Én a multkor azt vettem észre, ha megy a magnó (alapon, 3-as hangerő) és világít az utastérvilágítás meg a tompított is ég, akkor ütemre vibrál a belső lámpa. Kiszáltam a kocsiból, megnéztem kívülről, hogy jól látom-e és ekkor azt tapasztaltam, hogy a hátsó lámpa is ugyan ezt csinálja!


Asszem rá kellene kukkantani, hogy mennyire feszes az ékszíj, ugyanis lehet, hogy olyan szenesre égett már mint az enyém annakidején ... Shocked

A mester azt mondta a szervízben, hogy nem sok hiányzott......

Ez különben tényleg okozhat ilyesmit, ugyanis alacsony fordulatszámon az elégtelen feszítés miatt csúszhat, ezáltal észrevehetően ingadozhat a generátor feszültsége .... Egyébként hidegindítás után nem nyöszörög az ékszíj Question (nálam így kezdte)

Aztán lehet, hogy totál nem erről van szó, csak próbálkozom ötleteket adni, ill. segíteni.... Confused

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2018.01.22 19:35:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1210
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Fórumon belül valakinek nincsen eladó LP4-335-ös ECU-ja sajna az enyém javíthatatlan lett...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  majormate84


Offline
Csatlakozott:
2014. 03. 01.
Hozzászólások: 16


HozzászólásElküldve: 2018.01.23 09:29:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1211
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

csgabga77 írta:
Sziasztok!

Fórumon belül valakinek nincsen eladó LP4-335-ös ECU-ja sajna az enyém javíthatatlan lett...


Hívj, fel, lehet van
_________________
---Bontott Focus MK1 alkatrészek---Tel.: 06206170622---
Ford Focus MK1 club a Facebookon:
https://www.facebook.com/groups/1628067197283817/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tfalcon96


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 26.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 09:33:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1212
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Megpróbálom leírni a problémámat. Kb. két hete vettem egy egy Ford Focus mk1 1.6 ferdehátút. A jelenség a következő: amikor az autó éléri az üzemi hőfokot az autó alapjáraton elkezd remegni, akkor ha mondjuk fölkapcsolom a világítást, feljebb tekerem a ventilátort, vagy álló helyzetben megpróbálom mozgatni a kormányt. Ha megy a ventilátor, akkor ritmikusan remeg, de ha közben megpróbálom mozgatni a kormányt, akkor ugyanazzal a remegéshez morog egyet. A remegés nem folyamatos, hanem amolyan ritmikus ütemben megy, viszont néha, szintén alapjáraton átmegy folyamatos remegésbe, és olyankor mintha a motor elkezdene kapkodni, majd miután megyek egy kicsit, majd megint megállok , abbamarad, és visszatér alapjáraton a ritmikus remegés. Ha lekapcsolok mindent, akkor van hogy szinte teljesen megszűnik. Illetve még az is észrevehető, hogy amikor előjön ez a remegés, a fényszórók világítása is pislákoló. A szerelő szerint az injektort tisztítani kellene, viszont, most arra gyanakszik, hogy a generátor-akku párosnak is lehet közé a hibához.Mikor rámért az akkura miközben ment a motor alapjáraton 15 V körül mért, ez szerinte sok és ez terhelheti le a motort, ezért ajánlott lehet egy feszszabályzó csere. De szerinte méressem be az akkut is, nem e az a ludas. Villamos szakember szerint a 15 V normális az intelligens töltés miatt, akku, generátor jó.
Gondoltam már gyújtáshibára is viszont az autó nem rángat, próbáltam már 4-5 fokozatban is alapjáratról gyorsítani, és akkor sem rángatott. Elindulásnál jobban kell pörgetni, de ez az első benzines autóm, szóval nem gondolom, hogy rendellenesség, illetve lejtőn felfelé 5 személlyel lehetne nagyobb ereje, de nem fulladt le, és nem is kezdett el kapkodni.
Elég hosszú lett, de remélem tudtok segíteni.

Gurus topic-an már tárgyaltuk, de legtöbben az alapjárati motorra gyanakodnak. Én hosszú olvagatás után arra jutottam hogy alapjárati szelep, pillangó szelep, fojtószelep tisztítás, kartercsövek ellenőrzése lenne a következő lépés. Ezt megpróbálom most kivitelezni . Ha utána sem jó, akkor az alapjárati léptetőmotor, vagy más néven szabályzó szelep cseréje következik? Hanspries gyártmányúról mi a véleményetek? Céges kedvezménnyel 11400-ért kapnám. Ha bármi véleményetek, észrevételetek van, szívesen fogadom.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Online
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 122

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 14:13:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1213
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tfalcon96 írta:
Sziasztok. Megpróbálom leírni a problémámat. Kb. két hete vettem egy egy Ford Focus mk1 1.6 ferdehátút. A jelenség a következő: amikor az autó éléri az üzemi hőfokot az autó alapjáraton elkezd remegni, akkor ha mondjuk fölkapcsolom a világítást, feljebb tekerem a ventilátort, vagy álló helyzetben megpróbálom mozgatni a kormányt. Ha megy a ventilátor, akkor ritmikusan remeg, de ha közben megpróbálom mozgatni a kormányt, akkor ugyanazzal a remegéshez morog egyet. A remegés nem folyamatos, hanem amolyan ritmikus ütemben megy, viszont néha, szintén alapjáraton átmegy folyamatos remegésbe, és olyankor mintha a motor elkezdene kapkodni, majd miután megyek egy kicsit, majd megint megállok , abbamarad, és visszatér alapjáraton a ritmikus remegés. Ha lekapcsolok mindent, akkor van hogy szinte teljesen megszűnik. Illetve még az is észrevehető, hogy amikor előjön ez a remegés, a fényszórók világítása is pislákoló. A szerelő szerint az injektort tisztítani kellene, viszont, most arra gyanakszik, hogy a generátor-akku párosnak is lehet közé a hibához.Mikor rámért az akkura miközben ment a motor alapjáraton 15 V körül mért, ez szerinte sok és ez terhelheti le a motort, ezért ajánlott lehet egy feszszabályzó csere. De szerinte méressem be az akkut is, nem e az a ludas. Villamos szakember szerint a 15 V normális az intelligens töltés miatt, akku, generátor jó.
Gondoltam már gyújtáshibára is viszont az autó nem rángat, próbáltam már 4-5 fokozatban is alapjáratról gyorsítani, és akkor sem rángatott. Elindulásnál jobban kell pörgetni, de ez az első benzines autóm, szóval nem gondolom, hogy rendellenesség, illetve lejtőn felfelé 5 személlyel lehetne nagyobb ereje, de nem fulladt le, és nem is kezdett el kapkodni.
Elég hosszú lett, de remélem tudtok segíteni.

Gurus topic-an már tárgyaltuk, de legtöbben az alapjárati motorra gyanakodnak. Én hosszú olvagatás után arra jutottam hogy alapjárati szelep, pillangó szelep, fojtószelep tisztítás, kartercsövek ellenőrzése lenne a következő lépés. Ezt megpróbálom most kivitelezni . Ha utána sem jó, akkor az alapjárati léptetőmotor, vagy más néven szabályzó szelep cseréje következik? Hanspries gyártmányúról mi a véleményetek? Céges kedvezménnyel 11400-ért kapnám. Ha bármi véleményetek, észrevételetek van, szívesen fogadom.


Az irány jó, nincs ehhez köze a generátornak és az akksinak, sokkal inkább az általad felsorolt dolgoknak (alapjárati, fojtó szelep, kartercsövek, esetleg szoftver frissítés). Mondjuk én egyből Gödön csináltatnám az ESS Motornál. Ha a fentiek egyike sem válik be akkor ők megtalálják mi a baj.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tfalcon96


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 26.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 18:22:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1214
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sajnos Miskolci vagyok, elég messze lenne. Nem ismerték egy Ford szakít itt Miskolcon? Ma voltam egy szerviznél, hétfőn viszem a kocsit, megcsináltatom a tisztítást, átnézettetem a motort. A szerelő arra is gondolt, hogy lehet a motor tartó gumiból hibája is. Bár ez kicsit off, de lehet a bakokat valahogy ellenőrizni?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Online
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 122

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.08 08:16:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1215
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tfalcon96 írta:
Sajnos Miskolci vagyok, elég messze lenne. Nem ismerték egy Ford szakít itt Miskolcon? Ma voltam egy szerviznél, hétfőn viszem a kocsit, megcsináltatom a tisztítást, átnézettetem a motort. A szerelő arra is gondolt, hogy lehet a motor tartó gumiból hibája is. Bár ez kicsit off, de lehet a bakokat valahogy ellenőrizni?


De az is javíthat a dolgon. Nekem például minden egy picit javított a bajon, egy kicsit összetett a gond. Először a fojtószelep és alapjárati lett tisztítva Gödön. Sokkal jobb lett tőle, már lehetett például normálisan klímázni dugóban is, de nem lett hibátlan. Aztán márkaszervízben frissíttettem a szoftvert, akkor is picit jobb lett érzésre. A végső tökéletes állapot akkor állt be, amikor Gödön más okból ajánlották, hogy cseréljük le az egyik bakot (nyomatéktámasz), mert kivan a gumi benne. Teljesen más lett a kocsi, hibátlan. Még fel is hívtam őket, hogy csináltak-e valamit az alapjárattal, mert teljesen más a kocsi. Egyáltalán nem remeg be. Azt gondoltam a remegések csillapításában a nagy hidraulikás baknak van nagy szerepe, de a gyakorlat azt mutatja, hogy mind a három baknak megfelelő állapotban kell lennie, különben rezgések mehetnek át a kasznira.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Csokisgreg


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 16.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.02.23 20:48:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1216
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Mk1, 1.6 zetec - alapjárat ingadozás

Segítségeteket kérném hogy mi okozhatja a következőt, a 2004-es benzines járgányomon, az a problémám hogy ha megyek az autóval nincs semmi tünet, de ha lassítok majd megállok akkor az alapjárat leesik kb 400-as fordulatra, onnan megemeli kb 1100-ra, megint leejti 400-ra (ezt mindig 2x csinálja meg), majd beáll az ideális 800 körüli értékre. Ezt eljátsza minden egyes lassítás és megállásnál, hideg illetve meleg motornál is, ritkán le is áll a motor. Csináltam videót is róla hogy könnyebben érthető legyen mi is a problémám.

alapjárat problémáról a videó

Amiket eddig megcsináltam hogy megszüntessem a problémát de egyik se oldotta még meg:
Fojtószelepet megtisztítottam, TPS-t kimértem és az is rendben van, IAC-t kitakarítottam és Forscannel ellenőriztem (hibátlan a működése) majd csere darabbal is kipróbáltam de semmi változás, kartergázcsövet kicseréltem a szívósor mögött mert elöregedett már, gyertyákat újra kicseréltem, gyertyakábelből is új került be, vákuum csövek rendben vannak, akkumulátor kimérve (nyugalmi állapotban 12,6V és terhelés alatt 14,2V).

Mire nem gondoltam még? Mitől lehet ez a tünet?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wtpnova001


Offline
Csatlakozott:
2017. 08. 21.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.12 15:38:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1217
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
nem tudom, menyire jó témában írok, de lenne egy kérdésem.
Van egy 1999-es, 1.4-es kombi Focus-unk. Ennek már egy ideje, a hideg idő beköszöntével elkezdett ingadozni az alapjárata.
Ezután nemsokára voltak hűtővíz szivárgási gondjaim --> a gödi EssMotor szervízben ezt szépen megoldották (termosztátház-csere), + egy lyukas kartergázcső cseréje után az alapjárat ingadozás is rövid ideig úgy tűnt, hogy javul.

Aztán pár nappal később ismét elkezdett ingadozni (kb. 2-300 fordulatot), nagyon gyenge lett (újra) a motorfék (nem nagyon/lassan ejti a fordulatot), fékezéskor lement a fordulat, majd fel és elkezdett ingadozni (normális alapjárat kb. 800, ilyenkor kb. 600 és 1000 között mozgott valahol).
Ennek "örömére" némi utánajárás és informálódás után tegnap megpróbáltam elvégezni az alapjárati szabályozó és a fojtószelep megtisztításást. Mindkettőt itt az oldalon található leírás alapján:

Alapjárati szabályozó
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=187
Fojtószelep
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=155

Az alapjárati szelepnél mindent a leírás szerint csináltam.
A fojtószelepnél is, azt leszámítva, hogy itt 1.4-esnél máshogy volt elhelyezve a szelep, így kivettem az akkumulátort/az akkumulátortartó "dobozt" (nem tudom, hogy mondják) + gyújtótrafót és a levegőcsövet, hogy hozzáférhessek a Torx-fejekhez. Illetve az enyhe mosogatószeres szivacsos tisztítás után finom papírzsebkendővel megtöröltem és denaturált szeszes finom ruhával még párszor áttöröltem (nagyon koszos volt, úgy gondoltam, ráfér).

Miután kiszárítottam/szárazra töröltem, mindent visszaépítettem (az elektronikai csatlakozókat is, gázbowdent is, stb.).
Az autó indításkor normálisan beröffent, kb. 1200-1300-as fordulatra (innen szokott visszaesni 800 környékére). Mikor azonban üresben ráléptem a gázpedálra, a fordulat felment 1800 fölé és nem igazán akart visszaesni.
Amikor pedig megpróbáltam elindulni kisebb gázzal, a fordulat először felpörög akár 3000-ig, majd ahogy elindulok visszaesik az 1000-1500-as tartományba, majd amikor megállok, újra visszamegy az alapjárat 1800-ra.
(Bár a hőmérő nem jelzett extrém melegedést, de ahogy kinyitottam a motorháztetőt pár perces állóhelyzeti járatás után, csak úgy sütött bentről a forróság)
Gázpedál nem ragad, bowdent ellenőriztem. Elvileg minden elektronikai csatolakozót/csövet visszaraktam.
Van valakinek ötlete, hogy mi baja lehet? (levegőt kap valahol, vagy sérült a pillangószelep a tisztítástól?)
Elvinném szervízbe, de így a melegedés miatt nem mernék elindulni Gödre... :S
Előre is hálásan köszönök minden segítséget! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  policepityu


Offline
Csatlakozott:
2015. 12. 12.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.04.15 10:52:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1218
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat-szabályozó motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv, takaritsd ki az alapjárati motort,nekem megoldódott az alapjárat gondom, egy csomag fülpiszka,és WD 40 kellett, de a You Tuboen van jó kis videó a müveletről!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  imike72


Offline
Csatlakozott:
2014. 11. 13.
Hozzászólások: 12


HozzászólásElküldve: 2018.04.25 18:12:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1219
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni.A problémám tárgya 2003 foka 1,8 benzin .Eddig alapjárat problémám volt -van lássan esik le. Tisztítottam a folytószelepházat nem nagyon javul.Nézetm az alapjárati szelepet ki nem vettem csak a csatit húztam le úgy nagyon le esett a fordulat így vissza raktam.Végül járó motornál a folytószelepnél adtam gáz és furcsa sziszegő hangot hallottam.nagy nehezen megtaláltam honnan jön.A fotón bekarikáztam,piros bilincses cső az,Tudtam mozgatni ha megfeszítettem abbamaradt a sziszegés.A másik cső meg sem mozdul az jónak tűnik.Mi ez a cső ,mi a neve ki lehet váltani valamivel.
Segítsetek.
]motor[/url]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Ugrás:   

41 / 41 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.44 másodperc