Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.04.19. 23:34:32 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: truckeo7m
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 23894
Látogatók:
Vendégek: 405
Tagok: 6
Összesen: 411

Jelen lévő tagok:
01: Flash87
02: balkor
03: sziku69
04: RazoR8402
05: fiesta
06: Style1

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Alapjárat-szabályozó motor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

41 / 41 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  gonger


Offline
Csatlakozott:
2008. 05. 03.
Hozzászólások: 510

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.02 20:01:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1201
 Hozzászólás témája: Re: alacsony alapjárat
Hozzászólás az előzmény idézésével

Idézet:
Itt megtalálod ha érdekel, ugyan mondi a focus helyett de én is megcsináltam és segített! Viszont én felkapcsolt lámpánál és ventilátornál csináltam, hogy az alap beállítás már tartalmazza a terhelést!

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Motorvezérlő_újratanítása

Másold be az egészet, mert csak egy részét veszi linknek!


Eszem elmegy,mik vannak Smile köszi, kipróbálom, ez semmibe nem kerül. A szervizben ezt nem csinálták meg, mert ha levették volna a sarut, nullázódott volna a napi számlálóm.
Ennek alapján viszont lehet, hogy az utángyártott alkatrész felrakása után sem ártott volna "tanítani".
_________________
Dive now, work later!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 09:04:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1202
 Hozzászólás témája: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Laxxon


Offline
Csatlakozott:
2009. 02. 07.
Hozzászólások: 81

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 13:28:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1203
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

csgabga77 írta:
Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?



Multiméterrel hiába méregeted, Szkóppal lehet csak mérni a kitöltési tényezőt, multival természetes a 12 volt.
Egyszerűbben a 12 voltot "szaggatja" nagyon gyorsan, és így szabályozza az alapjáratot.

Lehúzott csatlakozóval azonnal le kell állnia, falslevegőt szív valahol.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 13:52:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1204
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi!

Az előzmény, az volt, hogy nem ment két hengeremben a gyújtás, ezért kellet IGBT-t cserélnem, mert sajnos a trafó csere nem jött be. A fojtószelep házon van 2db kisebb átmérőjű vákuum cső, ez, ha jól tudom, akkor az üzemanyag tank szellőzésében vesz részt. Amikor 2 hengerem ment, kigyulladt, a hátsó dobban a benzin és elég meleg volt a környékén, még az utastérben a hátsó ülés alatt is megégett a festék. Most, gyönyörűen megy a motor mind a 4 hengerrel, csak pörög 3000-t Amikor beindítom benzin szagot érzek hátul. Elképzelhető, hogy ez a szellőző csövem megsérült?

Üdv,
Tibi

Laxxon írta:
csgabga77 írta:
Sziasztok!

Javították az ECU-t, Gyújtásvezérlő tranzisztort (IGBT) cseréltek párban. Összeraktam a kocsit, indítást követően nem megy lejjebb a fordulatszám 3000 alá, van nyomaték, motor hibát sem jelez, csak, aha lehúzom az alapjárati motort. LEszedtem a csatlakozóját, akkor leesik a fordulatszám, kb 500-700 közé. Így rámértem a csatlakozóra, és 12V dc van rajta,a mi feltételezésem szerint maximumra nyitja a szelepet. Mi lehet a probléma még? Valakinek ötlete?



Multiméterrel hiába méregeted, Szkóppal lehet csak mérni a kitöltési tényezőt, multival természetes a 12 volt.
Egyszerűbben a 12 voltot "szaggatja" nagyon gyorsan, és így szabályozza az alapjáratot.

Lehúzott csatlakozóval azonnal le kell állnia, falslevegőt szív valahol.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Laxxon


Offline
Csatlakozott:
2009. 02. 07.
Hozzászólások: 81

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.10.03 14:07:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1205
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

A hibakeresés idejére le kell zárni őket és kiderül.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2017.10.11 18:06:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1206
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárati motor hiba???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Laxxon írta:
A hibakeresés idejére le kell zárni őket és kiderül.


Sajnos teljesn nem áll le a motor a vákuumcső nyílások lezárását követően sem, de nagyon leesik az alapjárat szinte lefulladás közelébe kerül, de ennek ellenére az alapjárati szelep a csatlakozója visszacsatlakoztatás után azonnal kinyit, hallani, ahogy kimaxolja a levegő áramlást és a motor azonnal 3000-t pörög. Tehát valaki azt mondja neki "ECU", hogy nyiss ki teljesen. De miért?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Roby8720


Offline
Csatlakozott:
2016. 02. 12.
Hozzászólások: 22


HozzászólásElküldve: 2017.11.03 08:54:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1207
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Én kiszereltem az alapjárti szabályozót de nekem így néz ki a bele a többivel ellentétben.. ilyenkor mi van? ezt hogy pucoljam meg? Crying or Very sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lalapapo


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 16.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.11.30 01:07:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1208
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem igy jelzett mielött a generator megadta volna magát egy 1200 km es ut egy negyedén..
Mikor indexeltem világitásnál a fordulatszámmérö elkezdett tiktakkolni..
Lett is egy 20 ezres költségböl 1000 euro utazás szállitás stb..... Embarassed
percy írta:
SzaB írta:

Ez valami töltéshiba lehet, bár ez lehet, hogy nem is hiba, csak egy jelenség.

Én a multkor azt vettem észre, ha megy a magnó (alapon, 3-as hangerő) és világít az utastérvilágítás meg a tompított is ég, akkor ütemre vibrál a belső lámpa. Kiszáltam a kocsiból, megnéztem kívülről, hogy jól látom-e és ekkor azt tapasztaltam, hogy a hátsó lámpa is ugyan ezt csinálja!


Asszem rá kellene kukkantani, hogy mennyire feszes az ékszíj, ugyanis lehet, hogy olyan szenesre égett már mint az enyém annakidején ... Shocked

A mester azt mondta a szervízben, hogy nem sok hiányzott......

Ez különben tényleg okozhat ilyesmit, ugyanis alacsony fordulatszámon az elégtelen feszítés miatt csúszhat, ezáltal észrevehetően ingadozhat a generátor feszültsége .... Egyébként hidegindítás után nem nyöszörög az ékszíj Question (nálam így kezdte)

Aztán lehet, hogy totál nem erről van szó, csak próbálkozom ötleteket adni, ill. segíteni.... Confused

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lalapapo


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 16.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2017.11.30 01:07:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1209
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem igy jelzett mielött a generator megadta volna magát egy 1200 km es ut egy negyedén..
Mikor indexeltem világitásnál a fordulatszámmérö elkezdett tiktakkolni..
Lett is egy 20 ezres költségböl 1000 euro utazás szállitás stb..... Embarassed
percy írta:
SzaB írta:

Ez valami töltéshiba lehet, bár ez lehet, hogy nem is hiba, csak egy jelenség.

Én a multkor azt vettem észre, ha megy a magnó (alapon, 3-as hangerő) és világít az utastérvilágítás meg a tompított is ég, akkor ütemre vibrál a belső lámpa. Kiszáltam a kocsiból, megnéztem kívülről, hogy jól látom-e és ekkor azt tapasztaltam, hogy a hátsó lámpa is ugyan ezt csinálja!


Asszem rá kellene kukkantani, hogy mennyire feszes az ékszíj, ugyanis lehet, hogy olyan szenesre égett már mint az enyém annakidején ... Shocked

A mester azt mondta a szervízben, hogy nem sok hiányzott......

Ez különben tényleg okozhat ilyesmit, ugyanis alacsony fordulatszámon az elégtelen feszítés miatt csúszhat, ezáltal észrevehetően ingadozhat a generátor feszültsége .... Egyébként hidegindítás után nem nyöszörög az ékszíj Question (nálam így kezdte)

Aztán lehet, hogy totál nem erről van szó, csak próbálkozom ötleteket adni, ill. segíteni.... Confused

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csgabga77


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 20.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2018.01.22 19:35:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1210
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Fórumon belül valakinek nincsen eladó LP4-335-ös ECU-ja sajna az enyém javíthatatlan lett...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  majormate84


Offline
Csatlakozott:
2014. 03. 01.
Hozzászólások: 15


HozzászólásElküldve: 2018.01.23 09:29:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1211
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

csgabga77 írta:
Sziasztok!

Fórumon belül valakinek nincsen eladó LP4-335-ös ECU-ja sajna az enyém javíthatatlan lett...


Hívj, fel, lehet van
_________________
---Bontott Focus MK1 alkatrészek---Tel.: 06206170622---
Ford Focus MK1 club a Facebookon:
https://www.facebook.com/groups/1628067197283817/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tfalcon96


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 26.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 09:33:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1212
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Megpróbálom leírni a problémámat. Kb. két hete vettem egy egy Ford Focus mk1 1.6 ferdehátút. A jelenség a következő: amikor az autó éléri az üzemi hőfokot az autó alapjáraton elkezd remegni, akkor ha mondjuk fölkapcsolom a világítást, feljebb tekerem a ventilátort, vagy álló helyzetben megpróbálom mozgatni a kormányt. Ha megy a ventilátor, akkor ritmikusan remeg, de ha közben megpróbálom mozgatni a kormányt, akkor ugyanazzal a remegéshez morog egyet. A remegés nem folyamatos, hanem amolyan ritmikus ütemben megy, viszont néha, szintén alapjáraton átmegy folyamatos remegésbe, és olyankor mintha a motor elkezdene kapkodni, majd miután megyek egy kicsit, majd megint megállok , abbamarad, és visszatér alapjáraton a ritmikus remegés. Ha lekapcsolok mindent, akkor van hogy szinte teljesen megszűnik. Illetve még az is észrevehető, hogy amikor előjön ez a remegés, a fényszórók világítása is pislákoló. A szerelő szerint az injektort tisztítani kellene, viszont, most arra gyanakszik, hogy a generátor-akku párosnak is lehet közé a hibához.Mikor rámért az akkura miközben ment a motor alapjáraton 15 V körül mért, ez szerinte sok és ez terhelheti le a motort, ezért ajánlott lehet egy feszszabályzó csere. De szerinte méressem be az akkut is, nem e az a ludas. Villamos szakember szerint a 15 V normális az intelligens töltés miatt, akku, generátor jó.
Gondoltam már gyújtáshibára is viszont az autó nem rángat, próbáltam már 4-5 fokozatban is alapjáratról gyorsítani, és akkor sem rángatott. Elindulásnál jobban kell pörgetni, de ez az első benzines autóm, szóval nem gondolom, hogy rendellenesség, illetve lejtőn felfelé 5 személlyel lehetne nagyobb ereje, de nem fulladt le, és nem is kezdett el kapkodni.
Elég hosszú lett, de remélem tudtok segíteni.

Gurus topic-an már tárgyaltuk, de legtöbben az alapjárati motorra gyanakodnak. Én hosszú olvagatás után arra jutottam hogy alapjárati szelep, pillangó szelep, fojtószelep tisztítás, kartercsövek ellenőrzése lenne a következő lépés. Ezt megpróbálom most kivitelezni . Ha utána sem jó, akkor az alapjárati léptetőmotor, vagy más néven szabályzó szelep cseréje következik? Hanspries gyártmányúról mi a véleményetek? Céges kedvezménnyel 11400-ért kapnám. Ha bármi véleményetek, észrevételetek van, szívesen fogadom.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 114

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 14:13:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1213
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tfalcon96 írta:
Sziasztok. Megpróbálom leírni a problémámat. Kb. két hete vettem egy egy Ford Focus mk1 1.6 ferdehátút. A jelenség a következő: amikor az autó éléri az üzemi hőfokot az autó alapjáraton elkezd remegni, akkor ha mondjuk fölkapcsolom a világítást, feljebb tekerem a ventilátort, vagy álló helyzetben megpróbálom mozgatni a kormányt. Ha megy a ventilátor, akkor ritmikusan remeg, de ha közben megpróbálom mozgatni a kormányt, akkor ugyanazzal a remegéshez morog egyet. A remegés nem folyamatos, hanem amolyan ritmikus ütemben megy, viszont néha, szintén alapjáraton átmegy folyamatos remegésbe, és olyankor mintha a motor elkezdene kapkodni, majd miután megyek egy kicsit, majd megint megállok , abbamarad, és visszatér alapjáraton a ritmikus remegés. Ha lekapcsolok mindent, akkor van hogy szinte teljesen megszűnik. Illetve még az is észrevehető, hogy amikor előjön ez a remegés, a fényszórók világítása is pislákoló. A szerelő szerint az injektort tisztítani kellene, viszont, most arra gyanakszik, hogy a generátor-akku párosnak is lehet közé a hibához.Mikor rámért az akkura miközben ment a motor alapjáraton 15 V körül mért, ez szerinte sok és ez terhelheti le a motort, ezért ajánlott lehet egy feszszabályzó csere. De szerinte méressem be az akkut is, nem e az a ludas. Villamos szakember szerint a 15 V normális az intelligens töltés miatt, akku, generátor jó.
Gondoltam már gyújtáshibára is viszont az autó nem rángat, próbáltam már 4-5 fokozatban is alapjáratról gyorsítani, és akkor sem rángatott. Elindulásnál jobban kell pörgetni, de ez az első benzines autóm, szóval nem gondolom, hogy rendellenesség, illetve lejtőn felfelé 5 személlyel lehetne nagyobb ereje, de nem fulladt le, és nem is kezdett el kapkodni.
Elég hosszú lett, de remélem tudtok segíteni.

Gurus topic-an már tárgyaltuk, de legtöbben az alapjárati motorra gyanakodnak. Én hosszú olvagatás után arra jutottam hogy alapjárati szelep, pillangó szelep, fojtószelep tisztítás, kartercsövek ellenőrzése lenne a következő lépés. Ezt megpróbálom most kivitelezni . Ha utána sem jó, akkor az alapjárati léptetőmotor, vagy más néven szabályzó szelep cseréje következik? Hanspries gyártmányúról mi a véleményetek? Céges kedvezménnyel 11400-ért kapnám. Ha bármi véleményetek, észrevételetek van, szívesen fogadom.


Az irány jó, nincs ehhez köze a generátornak és az akksinak, sokkal inkább az általad felsorolt dolgoknak (alapjárati, fojtó szelep, kartercsövek, esetleg szoftver frissítés). Mondjuk én egyből Gödön csináltatnám az ESS Motornál. Ha a fentiek egyike sem válik be akkor ők megtalálják mi a baj.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tfalcon96


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 26.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2018.02.07 18:22:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1214
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sajnos Miskolci vagyok, elég messze lenne. Nem ismerték egy Ford szakít itt Miskolcon? Ma voltam egy szerviznél, hétfőn viszem a kocsit, megcsináltatom a tisztítást, átnézettetem a motort. A szerelő arra is gondolt, hogy lehet a motor tartó gumiból hibája is. Bár ez kicsit off, de lehet a bakokat valahogy ellenőrizni?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bobyjack

Érvényes: 2019.03.28.

Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 04.
Hozzászólások: 114

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.08 08:16:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1215
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tfalcon96 írta:
Sajnos Miskolci vagyok, elég messze lenne. Nem ismerték egy Ford szakít itt Miskolcon? Ma voltam egy szerviznél, hétfőn viszem a kocsit, megcsináltatom a tisztítást, átnézettetem a motort. A szerelő arra is gondolt, hogy lehet a motor tartó gumiból hibája is. Bár ez kicsit off, de lehet a bakokat valahogy ellenőrizni?


De az is javíthat a dolgon. Nekem például minden egy picit javított a bajon, egy kicsit összetett a gond. Először a fojtószelep és alapjárati lett tisztítva Gödön. Sokkal jobb lett tőle, már lehetett például normálisan klímázni dugóban is, de nem lett hibátlan. Aztán márkaszervízben frissíttettem a szoftvert, akkor is picit jobb lett érzésre. A végső tökéletes állapot akkor állt be, amikor Gödön más okból ajánlották, hogy cseréljük le az egyik bakot (nyomatéktámasz), mert kivan a gumi benne. Teljesen más lett a kocsi, hibátlan. Még fel is hívtam őket, hogy csináltak-e valamit az alapjárattal, mert teljesen más a kocsi. Egyáltalán nem remeg be. Azt gondoltam a remegések csillapításában a nagy hidraulikás baknak van nagy szerepe, de a gyakorlat azt mutatja, hogy mind a három baknak megfelelő állapotban kell lennie, különben rezgések mehetnek át a kasznira.
_________________
Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Csokisgreg


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 16.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.02.23 20:48:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1216
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Mk1, 1.6 zetec - alapjárat ingadozás

Segítségeteket kérném hogy mi okozhatja a következőt, a 2004-es benzines járgányomon, az a problémám hogy ha megyek az autóval nincs semmi tünet, de ha lassítok majd megállok akkor az alapjárat leesik kb 400-as fordulatra, onnan megemeli kb 1100-ra, megint leejti 400-ra (ezt mindig 2x csinálja meg), majd beáll az ideális 800 körüli értékre. Ezt eljátsza minden egyes lassítás és megállásnál, hideg illetve meleg motornál is, ritkán le is áll a motor. Csináltam videót is róla hogy könnyebben érthető legyen mi is a problémám.

alapjárat problémáról a videó

Amiket eddig megcsináltam hogy megszüntessem a problémát de egyik se oldotta még meg:
Fojtószelepet megtisztítottam, TPS-t kimértem és az is rendben van, IAC-t kitakarítottam és Forscannel ellenőriztem (hibátlan a működése) majd csere darabbal is kipróbáltam de semmi változás, kartergázcsövet kicseréltem a szívósor mögött mert elöregedett már, gyertyákat újra kicseréltem, gyertyakábelből is új került be, vákuum csövek rendben vannak, akkumulátor kimérve (nyugalmi állapotban 12,6V és terhelés alatt 14,2V).

Mire nem gondoltam még? Mitől lehet ez a tünet?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wtpnova001


Offline
Csatlakozott:
2017. 08. 21.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.12 15:38:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1217
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
nem tudom, menyire jó témában írok, de lenne egy kérdésem.
Van egy 1999-es, 1.4-es kombi Focus-unk. Ennek már egy ideje, a hideg idő beköszöntével elkezdett ingadozni az alapjárata.
Ezután nemsokára voltak hűtővíz szivárgási gondjaim --> a gödi EssMotor szervízben ezt szépen megoldották (termosztátház-csere), + egy lyukas kartergázcső cseréje után az alapjárat ingadozás is rövid ideig úgy tűnt, hogy javul.

Aztán pár nappal később ismét elkezdett ingadozni (kb. 2-300 fordulatot), nagyon gyenge lett (újra) a motorfék (nem nagyon/lassan ejti a fordulatot), fékezéskor lement a fordulat, majd fel és elkezdett ingadozni (normális alapjárat kb. 800, ilyenkor kb. 600 és 1000 között mozgott valahol).
Ennek "örömére" némi utánajárás és informálódás után tegnap megpróbáltam elvégezni az alapjárati szabályozó és a fojtószelep megtisztításást. Mindkettőt itt az oldalon található leírás alapján:

Alapjárati szabályozó
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=187
Fojtószelep
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=155

Az alapjárati szelepnél mindent a leírás szerint csináltam.
A fojtószelepnél is, azt leszámítva, hogy itt 1.4-esnél máshogy volt elhelyezve a szelep, így kivettem az akkumulátort/az akkumulátortartó "dobozt" (nem tudom, hogy mondják) + gyújtótrafót és a levegőcsövet, hogy hozzáférhessek a Torx-fejekhez. Illetve az enyhe mosogatószeres szivacsos tisztítás után finom papírzsebkendővel megtöröltem és denaturált szeszes finom ruhával még párszor áttöröltem (nagyon koszos volt, úgy gondoltam, ráfér).

Miután kiszárítottam/szárazra töröltem, mindent visszaépítettem (az elektronikai csatlakozókat is, gázbowdent is, stb.).
Az autó indításkor normálisan beröffent, kb. 1200-1300-as fordulatra (innen szokott visszaesni 800 környékére). Mikor azonban üresben ráléptem a gázpedálra, a fordulat felment 1800 fölé és nem igazán akart visszaesni.
Amikor pedig megpróbáltam elindulni kisebb gázzal, a fordulat először felpörög akár 3000-ig, majd ahogy elindulok visszaesik az 1000-1500-as tartományba, majd amikor megállok, újra visszamegy az alapjárat 1800-ra.
(Bár a hőmérő nem jelzett extrém melegedést, de ahogy kinyitottam a motorháztetőt pár perces állóhelyzeti járatás után, csak úgy sütött bentről a forróság)
Gázpedál nem ragad, bowdent ellenőriztem. Elvileg minden elektronikai csatolakozót/csövet visszaraktam.
Van valakinek ötlete, hogy mi baja lehet? (levegőt kap valahol, vagy sérült a pillangószelep a tisztítástól?)
Elvinném szervízbe, de így a melegedés miatt nem mernék elindulni Gödre... :S
Előre is hálásan köszönök minden segítséget! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  policepityu


Offline
Csatlakozott:
2015. 12. 12.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.04.15 10:52:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1218
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat-szabályozó motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv, takaritsd ki az alapjárati motort,nekem megoldódott az alapjárat gondom, egy csomag fülpiszka,és WD 40 kellett, de a You Tuboen van jó kis videó a müveletről!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Alapjárat-szabályozó motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Ugrás:   

41 / 41 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.34 másodperc