Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.04.19. 23:34:46 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: truckeo7m
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 23894
Látogatók:
Vendégek: 405
Tagok: 6
Összesen: 411

Jelen lévő tagok:
01: Flash87
02: balkor
03: sziku69
04: RazoR8402
05: fiesta
06: Style1

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Váltóval kapcsolatos dolgok
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 2-ről -> Váltóval kapcsolatos dolgok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

4 / 4 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 795

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.06.07 13:27:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 91
 Hozzászólás témája: Re: Rükverts
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:
toni777 írta:
soldier84 írta:
Sziasztok!

Egy 2006-os 1.6-os benzines Focuszom van. Az a probléma, hogy a rükverts-et néha kicsit nehezen veszi és csúnya váltó hangot ad ki. A kuplung szerintem nem kopott még nagyon, nem túlságosan fent fog. Plusz a többi sebességnek nem csinálja, hibátlanul, akadás mentesen vált. Kérdés hogy ez mennyire normális ennél a típusnál? (nemrég vettem így még csak ismerkedünk)

Előre is köszi a segítséget.

Üdv
Gábor


Hali!

Mi is kb. 2 hete vettünk 2006-os Focus-t (1.6 benzin) és pontosan ugyanezzel a "problémával" találkoztam. Rakom rükvercbe, hallok egy enyhe kerrenő hangot, feleségem rámnéz: "mi van, nem megy a váltás?" Smile Mondom neki: "de megy, csak valami van". Az autó egyébként műszakilag penge (garantált 118e km), ismerősömtől vettem, második tulaj vagyok. Valszeg valamilyen beavatkozással (váltóolaj vagy alkatrész csere) finomítható a dolog, de ezt inkább hozzáértő emberek tudnák megmondani.

Üdv.:

Tony

Én úgy használom,hogy nem hirtelen rakom be hanem szép komótosan így csak néha akad akkor csak kicsit rá engedem a kuplungot és már bent is van.Külömben nagyon jó váltó még az egyest is gurulóban beveszi a többit meg két ujjal lazán.


Nem szinkronos a rüki ezert csinälja. Müszakilag semmit sem tudsz tenni ellene. 2x kell benyomni a kuplungot.
_________________
Albumom

Utolagos extra
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2778


HozzászólásElküldve: 2017.06.07 23:28:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 92
 Hozzászólás témája: Re: Rükverts
Hozzászólás az előzmény idézésével

lantika írta:
kojomjo írta:

Én úgy használom,hogy nem hirtelen rakom be hanem szép komótosan így csak néha akad akkor csak kicsit rá engedem a kuplungot és már bent is van.Külömben nagyon jó váltó még az egyest is gurulóban beveszi a többit meg két ujjal lazán.


Nem szinkronos a rüki ezert csinälja. Müszakilag semmit sem tudsz tenni ellene. 2x kell benyomni a kuplungot.


Az igaz, hogy nem szinkronizált a hátramenet, de Kojomjo adta a jó tanácsot.

Azért reccsen a váltó berakáskor, mert még túl gyorsan forgnak a fogaskerekek. Ha 1-2 másodperc eltelik a kuplung benyomása és a bot mozgatása között, akkor megfelelően lelassulnak.

Ha hosszabb idő telik el, akkor teljesen meg is állhatnak, ami nem jó, mert nem csúsznak össze. Ekkor jó a kis kuplung ráengedés vagy egy rövid hármasba rakás továbbra is teljesen kinyomott kuplunggal.

A kétszer kuplunggolás újra elindítja a fogaskerekeket. Csak akkor segít a reccsenés ellen, a második kuplungolás felületesebb. De akkor már egyszerűbb egy kicsit lassabban váltani. Smile

Ha a kuplung hibás és nem szakítja meg a kapcsolatot, akkor mindig recseg a hátramenet. Ezt úgy lehet letesztelni, hogy üresben, egy másodperccel a gyors kuplungkinyomás után jól hallhatóan csökken a surrogó zaj. Akkor áll le a váltó forgása.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 18:10:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 93
 Hozzászólás témája: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy 2010-es Focus II Kombit szeretnél vásárolni, 2.0TDCI motorral. 150.000Km-el! Szervízkönyves! (Bár ez sokszor semmit nem jelent)

A dilemmám, hogy autómata váltósat néztem ki.

A kérdésem erre vonatkozik, hogy mik a tapasztalatok és az észrevételek ezzel a váltóval? Egyáltalán ez milyen váltó, mert még nem a powershift, hanem az azelőtti!! Ez is CVT vagy más? Leírásban 6 sebességes autómatát ír, de nem Powershift! Akkor mi és milyen? Használható? Milyen a reakcióideje?


Vagy próbáljak inkább Powershift-eset keresni? Bár arról mindenki la akar beszélni!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5044


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 21:22:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 94
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:
Egy 2010-es Focus II Kombit szeretnél vásárolni, 2.0TDCI motorral. 150.000Km-el! Szervízkönyves! (Bár ez sokszor semmit nem jelent)

A dilemmám, hogy autómata váltósat néztem ki.

A kérdésem erre vonatkozik, hogy mik a tapasztalatok és az észrevételek ezzel a váltóval? Egyáltalán ez milyen váltó, mert még nem a powershift, hanem az azelőtti!! Ez is CVT vagy más? Leírásban 6 sebességes autómatát ír, de nem Powershift! Akkor mi és milyen? Használható? Milyen a reakcióideje?


Vagy próbáljak inkább Powershift-eset keresni? Bár arról mindenki la akar beszélni!

Powershift ez is, más nem is volt 2,0 dízelhez. Ezek talán jobbak, tartósabbak mind a pár évvel későbbiek, de egy bolygóművessel nem veszi fel a váltás-minőségben a versenyt. Próbáld ki neked tetszik-e.
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 21:27:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 95
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:
Egy 2010-es Focus II Kombit szeretnél vásárolni, 2.0TDCI motorral. 150.000Km-el! Szervízkönyves! (Bár ez sokszor semmit nem jelent)

A dilemmám, hogy autómata váltósat néztem ki.

A kérdésem erre vonatkozik, hogy mik a tapasztalatok és az észrevételek ezzel a váltóval? Egyáltalán ez milyen váltó, mert még nem a powershift, hanem az azelőtti!! Ez is CVT vagy más? Leírásban 6 sebességes autómatát ír, de nem Powershift! Akkor mi és milyen? Használható? Milyen a reakcióideje?


Vagy próbáljak inkább Powershift-eset keresni? Bár arról mindenki la akar beszélni!

Powershift ez is, más nem is volt 2,0 dízelhez. Ezek talán jobbak, tartósabbak mind a pár évvel későbbiek, de egy bolygóművessel nem veszi fel a váltás-minőségben a versenyt. Próbáld ki neked tetszik-e.


Köszönöm! Esetleg ehhez van valami leírás, vagy video arról, hogyan vált? Mert nem nagyon találok youtube-on sem ilyet!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5044


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 21:57:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 96
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:


Köszönöm! Esetleg ehhez van valami leírás, vagy video arról, hogyan vált? Mert nem nagyon találok youtube-on sem ilyet!

sima olajfürdős dupla kuplungos automata. Keress a powershift szóra vagy indulj ebből: https://www.youtube.com/watch?v=FXNjpcg9mhI
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 06:14:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 97
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:


Köszönöm! Esetleg ehhez van valami leírás, vagy video arról, hogyan vált? Mert nem nagyon találok youtube-on sem ilyet!

sima olajfürdős dupla kuplungos automata. Keress a powershift szóra vagy indulj ebből: https://www.youtube.com/watch?v=FXNjpcg9mhI


Értem, így már más a helyzet, bár a különbséget nem értem ez, és a powershift között, ha ez is powershift végül is. Akkor ez a szerkezet valamivel megbízhatóbb? Inkább az elődjének tekinthető? Mitől megbízhatóbb?

Tudom sok a kérdés, de szeretném megérteni!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5044


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 06:53:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 98
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:


Értem, így már más a helyzet, bár a különbséget nem értem ez, és a powershift között, ha ez is powershift végül is. Akkor ez a szerkezet valamivel megbízhatóbb? Inkább az elődjének tekinthető? Mitől megbízhatóbb?

Tudom sok a kérdés, de szeretném megérteni!

nincs mit megérteni, ez a powershift fantázianevű mps6 vagy 6DCT450 kódjelű váltó. Valószínű a spórolás miatt lettek a későbbiek gyengébbek.
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 07:31:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 99
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:


Értem, így már más a helyzet, bár a különbséget nem értem ez, és a powershift között, ha ez is powershift végül is. Akkor ez a szerkezet valamivel megbízhatóbb? Inkább az elődjének tekinthető? Mitől megbízhatóbb?

Tudom sok a kérdés, de szeretném megérteni!

nincs mit megérteni, ez a powershift fantázianevű mps6 vagy 6DCT450 kódjelű váltó. Valószínű a spórolás miatt lettek a későbbiek gyengébbek.


Magyarul ezt akkor megvehetem, valószínűleg kevesebb az esély a meghibásodásra, mint az újabbaknál?
Te vennél ilyet? Ajánlható ez a váltó vagy inkább manuális párti vagy?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5044


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 07:44:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 100
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:


Magyarul ezt akkor megvehetem, valószínűleg kevesebb az esély a meghibásodásra, mint az újabbaknál?
Te vennél ilyet? Ajánlható ez a váltó vagy inkább manuális párti vagy?

A tapasztalat az, hogy a korai powershit-ek jobban bírják.

Nekem bolygóműves van, de ha vágyat éreznék újabb automata autóra, akkor nem tudnám kikerülni és akkor szomorúan, de megbarátkoznék vele. A kézi váltót elengedtem, jobb az automata Smile
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 08:03:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 101
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:


Magyarul ezt akkor megvehetem, valószínűleg kevesebb az esély a meghibásodásra, mint az újabbaknál?
Te vennél ilyet? Ajánlható ez a váltó vagy inkább manuális párti vagy?

A tapasztalat az, hogy a korai powershit-ek jobban bírják.

Nekem bolygóműves van, de ha vágyat éreznék újabb automata autóra, akkor nem tudnám kikerülni és akkor szomorúan, de megbarátkoznék vele. A kézi váltót elengedtem, jobb az automata Smile


Értelek! Még annyit, hogy mire kell figyelni ezeknél a szerkezeteknél? Mivel még sohasem ültem ilyenben, így ha kipróbálom, mit figyeljek a váltásnál? Magyarul mielőtt megvenném, mit ellenőrizzek rajta, és mi az, amit ha hallok vagy érzek, rögtön megköszönjem a lehetőséget, és eljöjjek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  addibigg

Érvényes: 2019.04.11.

Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 30.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 13:21:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 102
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

MK2,5 1.6 benzin 100le-s kocsim van. Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón". Nem egetrengető probléma de utánajárnék.
Arra gondoltam hogy felhúzom a váltószoknyát és egy kicsit kitakarítom alatta a kulisszát, plusz egy kis szilikonsprayt vagy műanyagra használható zsírsprayt nyomnék rá. Mit gondoltok?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS

Érvényes: 2018.08.20.

Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1153


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 15:48:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 103
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

addibigg írta:
MK2,5 1.6 benzin 100le-s kocsim van. Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón". Nem egetrengető probléma de utánajárnék.
Arra gondoltam hogy felhúzom a váltószoknyát és egy kicsit kitakarítom alatta a kulisszát, plusz egy kis szilikonsprayt vagy műanyagra használható zsírsprayt nyomnék rá. Mit gondoltok?

Gondolni sok mindenre lehetne...Talán inkább kuplung, ami nem emel ki rendesen?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  addibigg

Érvényes: 2019.04.11.

Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 30.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 19:09:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 104
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
addibigg írta:
MK2,5 1.6 benzin 100le-s kocsim van. Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón". Nem egetrengető probléma de utánajárnék.
Arra gondoltam hogy felhúzom a váltószoknyát és egy kicsit kitakarítom alatta a kulisszát, plusz egy kis szilikonsprayt vagy műanyagra használható zsírsprayt nyomnék rá. Mit gondoltok?

Gondolni sok mindenre lehetne...Talán inkább kuplung, ami nem emel ki rendesen?


Nem érzem hogy amúgy problémás lenne a kuplung.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2778


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 20:18:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 105
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

addibigg írta:
... Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón"....


Az a tippem, hogy amit elválasztónak gondolsz, az nem egy fizikai akadály, hanem a fogaskerekek szinkronizálásának hatása.

Akkor érezni az akadályt a váltókar mozgásában, amikor a szinkrongyűrű becsúszik a forgó alkatrészek közé és megpróbálja őket összefékezni. Amíg ez nem megy, addíg a váltókart nem lehet a sebességbe benyomni.

Azért van, hogy néha sikerül, néha nem, mert ha eleve jók a fordulatszámok, akkor könnyebb dolga van a szinkrongyűrűnek.

A szinkronizálás akkor is nehezített, ha a kuplung nem kapcsol szét teljesen, de akkor minden sebességben jelentkezne.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  addibigg

Érvényes: 2019.04.11.

Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 30.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2018.04.10 07:14:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 106
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
addibigg írta:
... Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón"....


Az a tippem, hogy amit elválasztónak gondolsz, az nem egy fizikai akadály, hanem a fogaskerekek szinkronizálásának hatása.

Akkor érezni az akadályt a váltókar mozgásában, amikor a szinkrongyűrű becsúszik a forgó alkatrészek közé és megpróbálja őket összefékezni. Amíg ez nem megy, addíg a váltókart nem lehet a sebességbe benyomni.

Azért van, hogy néha sikerül, néha nem, mert ha eleve jók a fordulatszámok, akkor könnyebb dolga van a szinkrongyűrűnek.

A szinkronizálás akkor is nehezített, ha a kuplung nem kapcsol szét teljesen, de akkor minden sebességben jelentkezne.


Köszi!
Akkor lehet hogy a 2-3 közötti kapcsolat már kicsit kopottabb mint a többi és azért van hogy érzékenyebb. Váltóolajcsere volt most a kocsin, majd megpróbálom hosszabb távon hogy eredményezett-e változást.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 676


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 12:54:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 107
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
addibigg írta:
... Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón"....


Az a tippem, hogy amit elválasztónak gondolsz, az nem egy fizikai akadály, hanem a fogaskerekek szinkronizálásának hatása.

Akkor érezni az akadályt a váltókar mozgásában, amikor a szinkrongyűrű becsúszik a forgó alkatrészek közé és megpróbálja őket összefékezni. Amíg ez nem megy, addíg a váltókart nem lehet a sebességbe benyomni.

Azért van, hogy néha sikerül, néha nem, mert ha eleve jók a fordulatszámok, akkor könnyebb dolga van a szinkrongyűrűnek.

A szinkronizálás akkor is nehezített, ha a kuplung nem kapcsol szét teljesen, de akkor minden sebességben jelentkezne.

Üresben gurulva nem mindig akar bemenni hármasba, az is ezért lehet?
Amikor nem veszi be, akkor előbb négy, onnan szépen átmegy 3-ba.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2778


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 15:57:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 108
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:

Üresben gurulva nem mindig akar bemenni hármasba, az is ezért lehet?


Igen. Ez is a szinkronizálással kapcsolatos.

Ha elválasztónak gondoljuk azt a pontot, ahol a szinkrongyűrűnek szinkronizálni kell, akkor a váltószerkezetnek, mint alkatrészek csoportjának, van egy motor felőli része és egy kerék felőli része.

Amikor az autó üresben gurul, akkor a kerék felőli rész gyorsan forog. De a motor felőli rész lassú, mert a motor alapjáraton jár. Nagy a sebességkülönbség, a szinkrongyűrűnek nehéz a feladata. Ezért akad meg a váltókar a hármas előtt. Ilyenkor szokták a szinkron nélküli múltban kettős kuplungolással felpörgetni a váltó motor felőli részét.

Én is gurulok néha üresben. Ilyenkor váltás előtt adok egy kis gázfröccsöt és csak utána nyomom ki a kuplungot. Könnyebben beveszi a sebességet és nem kopik a szinkrongyűrű.

Nálad a négyesbe rakás azért segít, mert ilyenkor a négyes szinkrongyűrű felgyorsítja a motor felőli szakaszt és ezzel elvégzi a hármas gyűrű munkájának egy részét.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 676


HozzászólásElküldve: 2018.04.13 10:14:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 109
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

Üresben gurulva nem mindig akar bemenni hármasba, az is ezért lehet?


Igen. Ez is a szinkronizálással kapcsolatos.

Ha elválasztónak gondoljuk azt a pontot, ahol a szinkrongyűrűnek szinkronizálni kell, akkor a váltószerkezetnek, mint alkatrészek csoportjának, van egy motor felőli része és egy kerék felőli része.

Amikor az autó üresben gurul, akkor a kerék felőli rész gyorsan forog. De a motor felőli rész lassú, mert a motor alapjáraton jár. Nagy a sebességkülönbség, a szinkrongyűrűnek nehéz a feladata. Ezért akad meg a váltókar a hármas előtt. Ilyenkor szokták a szinkron nélküli múltban kettős kuplungolással felpörgetni a váltó motor felőli részét.

Én is gurulok néha üresben. Ilyenkor váltás előtt adok egy kis gázfröccsöt és csak utána nyomom ki a kuplungot. Könnyebben beveszi a sebességet és nem kopik a szinkrongyűrű.

Nálad a négyesbe rakás azért segít, mert ilyenkor a négyes szinkrongyűrű felgyorsítja a motor felőli szakaszt és ezzel elvégzi a hármas gyűrű munkájának egy részét.


Wow!!!
Miket tudok meg...köszi Smile
viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be? én rontottam el?
illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2778


HozzászólásElküldve: 2018.04.14 14:57:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 110
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:

viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be?

Ha fokzatosan romlott el, akkor kopottá vált a szinkrongyűrű.
Ha hirtelen, akkor kitört belőle egy darab. Halványan emlékszem, hogy láttam ilyen esetet a VOX tv Autodoktoren szerelős műsorában. De ott talán nem is volt kapcsolható a fokozat.

pathfinder írta:

illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??

A minimum, hogy fokozott kopás lesz az eredménye. Próbáld ki a módszert, amit javasoltam.
Nagyon rövid gázfröccs, kuplung, váltókar. Nem kapkodva, de várakozás nélkül.
A gázfröccs szükséges nagyságát üresben gurulva be lehet gyakorolni. Úgy emlékszem, hogy én kb. 2000-ig szoktam felpörgetni a motort.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 123


HozzászólásElküldve: 2018.04.15 11:42:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 111
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be?

Ha fokzatosan romlott el, akkor kopottá vált a szinkrongyűrű.
Ha hirtelen, akkor kitört belőle egy darab. Halványan emlékszem, hogy láttam ilyen esetet a VOX tv Autodoktoren szerelős műsorában. De ott talán nem is volt kapcsolható a fokozat.

pathfinder írta:

illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??

A minimum, hogy fokozott kopás lesz az eredménye. Próbáld ki a módszert, amit javasoltam.
Nagyon rövid gázfröccs, kuplung, váltókar. Nem kapkodva, de várakozás nélkül.
A gázfröccs szükséges nagyságát üresben gurulva be lehet gyakorolni. Úgy emlékszem, hogy én kb. 2000-ig szoktam felpörgetni a motort.

Érdekes használat.Én csak megálláskor használom az ürest,a vissza kapcsolásnál példának okáért 5-ből 3-romba gázfröccsel. Üresből meg csak 1 vagy hátramenet.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2778


HozzászólásElküldve: 2018.04.15 13:53:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 112
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:

Érdekes használat....


Vitorlázás. Egy üzemanyagtakarékossági technika. A mi környékünkön elég sok az enyhe domborzati hullám, ahol jó időzítéssel, kis sebességvesztéssel, pont végig lehet gurulni.

Nem annyira a pénz miatt, inkább szórakozásból. Lakott területen, nem lehet mással, pl. határon vett kanyarokkal szinezni az autózást.

Legalább ezzel próbára teszem magam. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 676


HozzászólásElküldve: 2018.04.16 12:16:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 113
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be?

Ha fokzatosan romlott el, akkor kopottá vált a szinkrongyűrű.
Ha hirtelen, akkor kitört belőle egy darab. Halványan emlékszem, hogy láttam ilyen esetet a VOX tv Autodoktoren szerelős műsorában. De ott talán nem is volt kapcsolható a fokozat.

pathfinder írta:

illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??

A minimum, hogy fokozott kopás lesz az eredménye. Próbáld ki a módszert, amit javasoltam.
Nagyon rövid gázfröccs, kuplung, váltókar. Nem kapkodva, de várakozás nélkül.
A gázfröccs szükséges nagyságát üresben gurulva be lehet gyakorolni. Úgy emlékszem, hogy én kb. 2000-ig szoktam felpörgetni a motort.

csak üresből nem akar mindig beugrani 3.ba- néha van, hogy igen.
fel vagy visszaváltásnál nincs gond.
próbálom hanyagolni a "technikámat"
köszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 2-ről -> Váltóval kapcsolatos dolgok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4
Ugrás:   

4 / 4 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.23 másodperc