Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.07.18. 12:33:27 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: runzice
Mai: 1
Tegnapi: 2
Összesen: 24089
Látogatók:
Vendégek: 22312
Tagok: 350
Összesen: 22662

Jelen lévő tagok:
01: Remo
02: Bobyjack
03: pityu
04: oxyff2
05: hervai
06: runzice
07: fuco
08: fiesta
09: zor19
10: fibri81
11: slyder81
12: attila64
13: Focusdriver
14: Kapeti
15: znagy
16: semetka
17: fexi
18: cezar7
19: Flex
20: szuszinho
21: szalai88
22: kleroo
23: dragon
24: Car-ak
25: edk
26: gaborka83
27: Aramitz
28: pukkandur
29: Rockerpali
30: satirka
31: sendrew
32: bala
33: sulep
34: pogf
35: nagynandor91
36: lantika
37: neopaszta
38: zsigusz
39: popprezoli
40: tata211
41: lekimiklos
42: Peti77
43: RS305
44: gustavsson
45: milan6
46: Pallaci
47: szcsab1
48: attis
49: fefe1968
50: sernyovac
51: Shatterhand
52: Yasib
53: kelly
54: zolterek
55: boszme
56: chris75
57: helm
58: ferencvoros
59: csabesz66
60: theseus
61: secret21
62: Vagyokabajnok
63: mike67
64: _Petya_
65: Szilva87
66: Bagoly600
67: vazso0622
68: Gabor02
69: Kakszilali
70: tamas_kulcsar_90
71: kimbala
72: Sniper85
73: Mézi
74: balazsasd
75: placi90
76: Maxbull
77: podpupi
78: balmesz001
79: sylraw
80: fiatnorbi
81: smelo
82: WarTecH
83: gerus
84: mszrdi
85: vanor
86: isti215
87: hape
88: reklawyks
89: sasa82
90: KTamas51
91: horiisign
92: JuPe
93: solol8809
94: Atala86
95: tiszaszipi
96: szelala
97: Chili7
98: masu
99: KAndor
100: mugab
101: janeska75
102: _Allen
103: Totigyerek
104: majormate84
105: Kavegep
106: farkasbalint1991
107: atibaba
108: saumur
109: bottod
110: czirjek2002
111: tiano
112: vespa50s
113: fecooka
114: dtiborsopron
115: eduba
116: mogyi556
117: Shavo33
118: danonhunter
119: pikachu
120: forestjr79
121: ikim2025
122: amuba
123: szmore
124: kilincs89
125: egyszeru
126: Juva
127: bossofbosses
128: Fagyis
129: kojomjo
130: jano952
131: bazsy_
132: nokecmec1986
133: vargaapa
134: gsandor
135: Airmans
136: Gatya
137: radvanyia
138: krekopeter
139: b_sanyi
140: Gabur36
141: voroskaroly82
142: hufiblog
143: aToS88
144: vilu56
145: groszzoltan
146: tamasbobak
147: gyoeri
148: sziko
149: csikszi
150: Almeida
151: SilverFox
152: oktato
153: SoRCeReR
154: Sanya12
155: robika6120
156: kuszka
157: Simgeri
158: zolbal
159: davez
160: Tekate
161: bodalaca
162: kisinter
163: blackohu
164: Gabtor
165: namito
166: winotto
167: Csirke
168: gabi77
169: _NiZ_
170: flint78
171: Laci665
172: Letsgo
173: gedikart
174: Geri62
175: traxdata
176: sadykowich
177: add256
178: Guriga72
179: zsonybrasco
180: sajtqkac
181: Klevi75
182: tiertobrian
183: proferry
184: thomas01
185: papap21
186: Riri01
187: krian333
188: zola
189: pfpetee
190: Thomas10100
191: sutyi
192: EuropaiFecske
193: Adamka87
194: Balázs
195: dzseno90
196: Illesvik
197: Charlie7709
198: markastor84
199: nagyas
200: vargakaroly67
201: MagicFly
202: LACKO13
203: zoosz
204: laci7up
205: raga85
206: dragos
207: molnisz
208: Mihajlov
209: Motoman
210: hooked
211: dhodmik
212: guldenius
213: hmilan
214: baf80
215: Siby
216: attilazsolts
217: yada
218: csoege
219: lj
220: detomaso
221: bodajoci
222: semil
223: Mikiász
224: zoni
225: jocc67
226: Calius
227: yoker
228: zozee
229: silboy
230: Koszom
231: beodokb
232: Karesz87
233: mayhem92
234: PollyApu
235: szvicsa
236: zumike
237: jezol
238: TRL
239: bendeguz
240: ljocco
241: szupergo
242: cufere
243: oriat
244: zotya76
245: paethee
246: tocsaba
247: frizzi79
248: sebi89
249: Blatty
250: ReFi
251: Traklaci
252: attila_kg
253: dmcgabi
254: Weis
255: ati84
256: Lobo76
257: cyberfly
258: Robosz78
259: FOKIO
260: Zsata
261: Lookee87
262: frogolcsi
263: JNorb
264: Zeller
265: fcstibi
266: givanyi
267: Zeus0521
268: knorbert92
269: balkor
270: Vice
271: szkorhetz
272: sikitomi
273: Csaba105
274: zsorro
275: jomba79
276: cezar9
277: karcsitata
278: sagem94
279: sassi
280: challengeri
281: palati
282: balazs0717
283: huszt81
284: Sopet
285: pathfinder
286: MykeeH
287: pedro86
288: cory19
289: Kofy
290: pjonas
291: doczens
292: kran72
293: lac
294: torogyuri
295: zsiguci
296: Fokuszpok
297: Darth_NewL
298: richard89
299: Szpityak
300: Danee
301: atomizer
302: bury47es
303: soldier84
304: acsaba
305: Mikusz7
306: lelcash
307: kombiwartburg
308: Ernie
309: pyka87
310: Mergen
311: janossur
312: Tom7777
313: alfapapa
314: jago1
315: Peeti55
316: komeiner
317: ClintBarton
318: hohand
319: mrmuscle
320: vargafgyor
321: gflori
322: kisati966
323: snowplow
324: eisento
325: Alientwo
326: hayzoli19
327: kolo
328: rvilike
329: Takker81
330: Radomer
331: wexor
332: fhoksz
333: szergely1126
334: csipu
335: bobibob
336: k44headphones
337: Carpy
338: Bubuapu
339: jozsua
340: hzoltan
341: kaltenberg
342: Morscherszenasigabe
343: erkidaniel
344: papamaci88
345: fakocka
346: pzsoca
347: Rush77
348: zsoltikak
349: karancsg

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Váltóval kapcsolatos dolgok
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 2-ről -> Váltóval kapcsolatos dolgok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

4 / 4 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 841

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.06.07 13:27:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 91
 Hozzászólás témája: Re: Rükverts
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:
toni777 írta:
soldier84 írta:
Sziasztok!

Egy 2006-os 1.6-os benzines Focuszom van. Az a probléma, hogy a rükverts-et néha kicsit nehezen veszi és csúnya váltó hangot ad ki. A kuplung szerintem nem kopott még nagyon, nem túlságosan fent fog. Plusz a többi sebességnek nem csinálja, hibátlanul, akadás mentesen vált. Kérdés hogy ez mennyire normális ennél a típusnál? (nemrég vettem így még csak ismerkedünk)

Előre is köszi a segítséget.

Üdv
Gábor


Hali!

Mi is kb. 2 hete vettünk 2006-os Focus-t (1.6 benzin) és pontosan ugyanezzel a "problémával" találkoztam. Rakom rükvercbe, hallok egy enyhe kerrenő hangot, feleségem rámnéz: "mi van, nem megy a váltás?" Smile Mondom neki: "de megy, csak valami van". Az autó egyébként műszakilag penge (garantált 118e km), ismerősömtől vettem, második tulaj vagyok. Valszeg valamilyen beavatkozással (váltóolaj vagy alkatrész csere) finomítható a dolog, de ezt inkább hozzáértő emberek tudnák megmondani.

Üdv.:

Tony

Én úgy használom,hogy nem hirtelen rakom be hanem szép komótosan így csak néha akad akkor csak kicsit rá engedem a kuplungot és már bent is van.Külömben nagyon jó váltó még az egyest is gurulóban beveszi a többit meg két ujjal lazán.


Nem szinkronos a rüki ezert csinälja. Müszakilag semmit sem tudsz tenni ellene. 2x kell benyomni a kuplungot.
_________________
Albumom

Utolagos extra
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2017.06.07 23:28:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 92
 Hozzászólás témája: Re: Rükverts
Hozzászólás az előzmény idézésével

lantika írta:
kojomjo írta:

Én úgy használom,hogy nem hirtelen rakom be hanem szép komótosan így csak néha akad akkor csak kicsit rá engedem a kuplungot és már bent is van.Külömben nagyon jó váltó még az egyest is gurulóban beveszi a többit meg két ujjal lazán.


Nem szinkronos a rüki ezert csinälja. Müszakilag semmit sem tudsz tenni ellene. 2x kell benyomni a kuplungot.


Az igaz, hogy nem szinkronizált a hátramenet, de Kojomjo adta a jó tanácsot.

Azért reccsen a váltó berakáskor, mert még túl gyorsan forgnak a fogaskerekek. Ha 1-2 másodperc eltelik a kuplung benyomása és a bot mozgatása között, akkor megfelelően lelassulnak.

Ha hosszabb idő telik el, akkor teljesen meg is állhatnak, ami nem jó, mert nem csúsznak össze. Ekkor jó a kis kuplung ráengedés vagy egy rövid hármasba rakás továbbra is teljesen kinyomott kuplunggal.

A kétszer kuplunggolás újra elindítja a fogaskerekeket. Csak akkor segít a reccsenés ellen, a második kuplungolás felületesebb. De akkor már egyszerűbb egy kicsit lassabban váltani. Smile

Ha a kuplung hibás és nem szakítja meg a kapcsolatot, akkor mindig recseg a hátramenet. Ezt úgy lehet letesztelni, hogy üresben, egy másodperccel a gyors kuplungkinyomás után jól hallhatóan csökken a surrogó zaj. Akkor áll le a váltó forgása.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 18:10:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 93
 Hozzászólás témája: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy 2010-es Focus II Kombit szeretnél vásárolni, 2.0TDCI motorral. 150.000Km-el! Szervízkönyves! (Bár ez sokszor semmit nem jelent)

A dilemmám, hogy autómata váltósat néztem ki.

A kérdésem erre vonatkozik, hogy mik a tapasztalatok és az észrevételek ezzel a váltóval? Egyáltalán ez milyen váltó, mert még nem a powershift, hanem az azelőtti!! Ez is CVT vagy más? Leírásban 6 sebességes autómatát ír, de nem Powershift! Akkor mi és milyen? Használható? Milyen a reakcióideje?


Vagy próbáljak inkább Powershift-eset keresni? Bár arról mindenki la akar beszélni!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5053


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 21:22:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 94
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:
Egy 2010-es Focus II Kombit szeretnél vásárolni, 2.0TDCI motorral. 150.000Km-el! Szervízkönyves! (Bár ez sokszor semmit nem jelent)

A dilemmám, hogy autómata váltósat néztem ki.

A kérdésem erre vonatkozik, hogy mik a tapasztalatok és az észrevételek ezzel a váltóval? Egyáltalán ez milyen váltó, mert még nem a powershift, hanem az azelőtti!! Ez is CVT vagy más? Leírásban 6 sebességes autómatát ír, de nem Powershift! Akkor mi és milyen? Használható? Milyen a reakcióideje?


Vagy próbáljak inkább Powershift-eset keresni? Bár arról mindenki la akar beszélni!

Powershift ez is, más nem is volt 2,0 dízelhez. Ezek talán jobbak, tartósabbak mind a pár évvel későbbiek, de egy bolygóművessel nem veszi fel a váltás-minőségben a versenyt. Próbáld ki neked tetszik-e.
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 21:27:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 95
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:
Egy 2010-es Focus II Kombit szeretnél vásárolni, 2.0TDCI motorral. 150.000Km-el! Szervízkönyves! (Bár ez sokszor semmit nem jelent)

A dilemmám, hogy autómata váltósat néztem ki.

A kérdésem erre vonatkozik, hogy mik a tapasztalatok és az észrevételek ezzel a váltóval? Egyáltalán ez milyen váltó, mert még nem a powershift, hanem az azelőtti!! Ez is CVT vagy más? Leírásban 6 sebességes autómatát ír, de nem Powershift! Akkor mi és milyen? Használható? Milyen a reakcióideje?


Vagy próbáljak inkább Powershift-eset keresni? Bár arról mindenki la akar beszélni!

Powershift ez is, más nem is volt 2,0 dízelhez. Ezek talán jobbak, tartósabbak mind a pár évvel későbbiek, de egy bolygóművessel nem veszi fel a váltás-minőségben a versenyt. Próbáld ki neked tetszik-e.


Köszönöm! Esetleg ehhez van valami leírás, vagy video arról, hogyan vált? Mert nem nagyon találok youtube-on sem ilyet!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5053


HozzászólásElküldve: 2017.06.25 21:57:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 96
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:


Köszönöm! Esetleg ehhez van valami leírás, vagy video arról, hogyan vált? Mert nem nagyon találok youtube-on sem ilyet!

sima olajfürdős dupla kuplungos automata. Keress a powershift szóra vagy indulj ebből: https://www.youtube.com/watch?v=FXNjpcg9mhI
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 06:14:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 97
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:


Köszönöm! Esetleg ehhez van valami leírás, vagy video arról, hogyan vált? Mert nem nagyon találok youtube-on sem ilyet!

sima olajfürdős dupla kuplungos automata. Keress a powershift szóra vagy indulj ebből: https://www.youtube.com/watch?v=FXNjpcg9mhI


Értem, így már más a helyzet, bár a különbséget nem értem ez, és a powershift között, ha ez is powershift végül is. Akkor ez a szerkezet valamivel megbízhatóbb? Inkább az elődjének tekinthető? Mitől megbízhatóbb?

Tudom sok a kérdés, de szeretném megérteni!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5053


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 06:53:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 98
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:


Értem, így már más a helyzet, bár a különbséget nem értem ez, és a powershift között, ha ez is powershift végül is. Akkor ez a szerkezet valamivel megbízhatóbb? Inkább az elődjének tekinthető? Mitől megbízhatóbb?

Tudom sok a kérdés, de szeretném megérteni!

nincs mit megérteni, ez a powershift fantázianevű mps6 vagy 6DCT450 kódjelű váltó. Valószínű a spórolás miatt lettek a későbbiek gyengébbek.
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 07:31:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 99
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:


Értem, így már más a helyzet, bár a különbséget nem értem ez, és a powershift között, ha ez is powershift végül is. Akkor ez a szerkezet valamivel megbízhatóbb? Inkább az elődjének tekinthető? Mitől megbízhatóbb?

Tudom sok a kérdés, de szeretném megérteni!

nincs mit megérteni, ez a powershift fantázianevű mps6 vagy 6DCT450 kódjelű váltó. Valószínű a spórolás miatt lettek a későbbiek gyengébbek.


Magyarul ezt akkor megvehetem, valószínűleg kevesebb az esély a meghibásodásra, mint az újabbaknál?
Te vennél ilyet? Ajánlható ez a váltó vagy inkább manuális párti vagy?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5053


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 07:44:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 100
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

BanyaiRicsi írta:


Magyarul ezt akkor megvehetem, valószínűleg kevesebb az esély a meghibásodásra, mint az újabbaknál?
Te vennél ilyet? Ajánlható ez a váltó vagy inkább manuális párti vagy?

A tapasztalat az, hogy a korai powershit-ek jobban bírják.

Nekem bolygóműves van, de ha vágyat éreznék újabb automata autóra, akkor nem tudnám kikerülni és akkor szomorúan, de megbarátkoznék vele. A kézi váltót elengedtem, jobb az automata Smile
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  BanyaiRicsi


Offline
Csatlakozott:
2017. 06. 25.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.06.26 08:03:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 101
 Hozzászólás témája: Re: 2010-es Focus II-nek milyen az autómatája?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
BanyaiRicsi írta:


Magyarul ezt akkor megvehetem, valószínűleg kevesebb az esély a meghibásodásra, mint az újabbaknál?
Te vennél ilyet? Ajánlható ez a váltó vagy inkább manuális párti vagy?

A tapasztalat az, hogy a korai powershit-ek jobban bírják.

Nekem bolygóműves van, de ha vágyat éreznék újabb automata autóra, akkor nem tudnám kikerülni és akkor szomorúan, de megbarátkoznék vele. A kézi váltót elengedtem, jobb az automata Smile


Értelek! Még annyit, hogy mire kell figyelni ezeknél a szerkezeteknél? Mivel még sohasem ültem ilyenben, így ha kipróbálom, mit figyeljek a váltásnál? Magyarul mielőtt megvenném, mit ellenőrizzek rajta, és mi az, amit ha hallok vagy érzek, rögtön megköszönjem a lehetőséget, és eljöjjek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  addibigg

Érvényes: 2019.04.11.

Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 30.
Hozzászólások: 16


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 13:21:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 102
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

MK2,5 1.6 benzin 100le-s kocsim van. Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón". Nem egetrengető probléma de utánajárnék.
Arra gondoltam hogy felhúzom a váltószoknyát és egy kicsit kitakarítom alatta a kulisszát, plusz egy kis szilikonsprayt vagy műanyagra használható zsírsprayt nyomnék rá. Mit gondoltok?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS

Érvényes: 2018.08.20.

Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1168


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 15:48:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 103
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

addibigg írta:
MK2,5 1.6 benzin 100le-s kocsim van. Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón". Nem egetrengető probléma de utánajárnék.
Arra gondoltam hogy felhúzom a váltószoknyát és egy kicsit kitakarítom alatta a kulisszát, plusz egy kis szilikonsprayt vagy műanyagra használható zsírsprayt nyomnék rá. Mit gondoltok?

Gondolni sok mindenre lehetne...Talán inkább kuplung, ami nem emel ki rendesen?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  addibigg

Érvényes: 2019.04.11.

Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 30.
Hozzászólások: 16


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 19:09:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 104
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
addibigg írta:
MK2,5 1.6 benzin 100le-s kocsim van. Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón". Nem egetrengető probléma de utánajárnék.
Arra gondoltam hogy felhúzom a váltószoknyát és egy kicsit kitakarítom alatta a kulisszát, plusz egy kis szilikonsprayt vagy műanyagra használható zsírsprayt nyomnék rá. Mit gondoltok?

Gondolni sok mindenre lehetne...Talán inkább kuplung, ami nem emel ki rendesen?


Nem érzem hogy amúgy problémás lenne a kuplung.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2018.04.09 20:18:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 105
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

addibigg írta:
... Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón"....


Az a tippem, hogy amit elválasztónak gondolsz, az nem egy fizikai akadály, hanem a fogaskerekek szinkronizálásának hatása.

Akkor érezni az akadályt a váltókar mozgásában, amikor a szinkrongyűrű becsúszik a forgó alkatrészek közé és megpróbálja őket összefékezni. Amíg ez nem megy, addíg a váltókart nem lehet a sebességbe benyomni.

Azért van, hogy néha sikerül, néha nem, mert ha eleve jók a fordulatszámok, akkor könnyebb dolga van a szinkrongyűrűnek.

A szinkronizálás akkor is nehezített, ha a kuplung nem kapcsol szét teljesen, de akkor minden sebességben jelentkezne.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  addibigg

Érvényes: 2019.04.11.

Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 30.
Hozzászólások: 16


HozzászólásElküldve: 2018.04.10 07:14:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 106
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
addibigg írta:
... Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón"....


Az a tippem, hogy amit elválasztónak gondolsz, az nem egy fizikai akadály, hanem a fogaskerekek szinkronizálásának hatása.

Akkor érezni az akadályt a váltókar mozgásában, amikor a szinkrongyűrű becsúszik a forgó alkatrészek közé és megpróbálja őket összefékezni. Amíg ez nem megy, addíg a váltókart nem lehet a sebességbe benyomni.

Azért van, hogy néha sikerül, néha nem, mert ha eleve jók a fordulatszámok, akkor könnyebb dolga van a szinkrongyűrűnek.

A szinkronizálás akkor is nehezített, ha a kuplung nem kapcsol szét teljesen, de akkor minden sebességben jelentkezne.


Köszi!
Akkor lehet hogy a 2-3 közötti kapcsolat már kicsit kopottabb mint a többi és azért van hogy érzékenyebb. Váltóolajcsere volt most a kocsin, majd megpróbálom hosszabb távon hogy eredményezett-e változást.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 701


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 12:54:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 107
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
addibigg írta:
... Néha 2-ből 3-ba nem megy elsőre a kapcsolás, mintha megakadna az 1-3 közötti "elválasztón"....


Az a tippem, hogy amit elválasztónak gondolsz, az nem egy fizikai akadály, hanem a fogaskerekek szinkronizálásának hatása.

Akkor érezni az akadályt a váltókar mozgásában, amikor a szinkrongyűrű becsúszik a forgó alkatrészek közé és megpróbálja őket összefékezni. Amíg ez nem megy, addíg a váltókart nem lehet a sebességbe benyomni.

Azért van, hogy néha sikerül, néha nem, mert ha eleve jók a fordulatszámok, akkor könnyebb dolga van a szinkrongyűrűnek.

A szinkronizálás akkor is nehezített, ha a kuplung nem kapcsol szét teljesen, de akkor minden sebességben jelentkezne.

Üresben gurulva nem mindig akar bemenni hármasba, az is ezért lehet?
Amikor nem veszi be, akkor előbb négy, onnan szépen átmegy 3-ba.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 15:57:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 108
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:

Üresben gurulva nem mindig akar bemenni hármasba, az is ezért lehet?


Igen. Ez is a szinkronizálással kapcsolatos.

Ha elválasztónak gondoljuk azt a pontot, ahol a szinkrongyűrűnek szinkronizálni kell, akkor a váltószerkezetnek, mint alkatrészek csoportjának, van egy motor felőli része és egy kerék felőli része.

Amikor az autó üresben gurul, akkor a kerék felőli rész gyorsan forog. De a motor felőli rész lassú, mert a motor alapjáraton jár. Nagy a sebességkülönbség, a szinkrongyűrűnek nehéz a feladata. Ezért akad meg a váltókar a hármas előtt. Ilyenkor szokták a szinkron nélküli múltban kettős kuplungolással felpörgetni a váltó motor felőli részét.

Én is gurulok néha üresben. Ilyenkor váltás előtt adok egy kis gázfröccsöt és csak utána nyomom ki a kuplungot. Könnyebben beveszi a sebességet és nem kopik a szinkrongyűrű.

Nálad a négyesbe rakás azért segít, mert ilyenkor a négyes szinkrongyűrű felgyorsítja a motor felőli szakaszt és ezzel elvégzi a hármas gyűrű munkájának egy részét.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 701


HozzászólásElküldve: 2018.04.13 10:14:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 109
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

Üresben gurulva nem mindig akar bemenni hármasba, az is ezért lehet?


Igen. Ez is a szinkronizálással kapcsolatos.

Ha elválasztónak gondoljuk azt a pontot, ahol a szinkrongyűrűnek szinkronizálni kell, akkor a váltószerkezetnek, mint alkatrészek csoportjának, van egy motor felőli része és egy kerék felőli része.

Amikor az autó üresben gurul, akkor a kerék felőli rész gyorsan forog. De a motor felőli rész lassú, mert a motor alapjáraton jár. Nagy a sebességkülönbség, a szinkrongyűrűnek nehéz a feladata. Ezért akad meg a váltókar a hármas előtt. Ilyenkor szokták a szinkron nélküli múltban kettős kuplungolással felpörgetni a váltó motor felőli részét.

Én is gurulok néha üresben. Ilyenkor váltás előtt adok egy kis gázfröccsöt és csak utána nyomom ki a kuplungot. Könnyebben beveszi a sebességet és nem kopik a szinkrongyűrű.

Nálad a négyesbe rakás azért segít, mert ilyenkor a négyes szinkrongyűrű felgyorsítja a motor felőli szakaszt és ezzel elvégzi a hármas gyűrű munkájának egy részét.


Wow!!!
Miket tudok meg...köszi Smile
viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be? én rontottam el?
illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2018.04.14 14:57:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 110
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:

viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be?

Ha fokzatosan romlott el, akkor kopottá vált a szinkrongyűrű.
Ha hirtelen, akkor kitört belőle egy darab. Halványan emlékszem, hogy láttam ilyen esetet a VOX tv Autodoktoren szerelős műsorában. De ott talán nem is volt kapcsolható a fokozat.

pathfinder írta:

illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??

A minimum, hogy fokozott kopás lesz az eredménye. Próbáld ki a módszert, amit javasoltam.
Nagyon rövid gázfröccs, kuplung, váltókar. Nem kapkodva, de várakozás nélkül.
A gázfröccs szükséges nagyságát üresben gurulva be lehet gyakorolni. Úgy emlékszem, hogy én kb. 2000-ig szoktam felpörgetni a motort.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 125


HozzászólásElküldve: 2018.04.15 11:42:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 111
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be?

Ha fokzatosan romlott el, akkor kopottá vált a szinkrongyűrű.
Ha hirtelen, akkor kitört belőle egy darab. Halványan emlékszem, hogy láttam ilyen esetet a VOX tv Autodoktoren szerelős műsorában. De ott talán nem is volt kapcsolható a fokozat.

pathfinder írta:

illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??

A minimum, hogy fokozott kopás lesz az eredménye. Próbáld ki a módszert, amit javasoltam.
Nagyon rövid gázfröccs, kuplung, váltókar. Nem kapkodva, de várakozás nélkül.
A gázfröccs szükséges nagyságát üresben gurulva be lehet gyakorolni. Úgy emlékszem, hogy én kb. 2000-ig szoktam felpörgetni a motort.

Érdekes használat.Én csak megálláskor használom az ürest,a vissza kapcsolásnál példának okáért 5-ből 3-romba gázfröccsel. Üresből meg csak 1 vagy hátramenet.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2814


HozzászólásElküldve: 2018.04.15 13:53:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 112
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:

Érdekes használat....


Vitorlázás. Egy üzemanyagtakarékossági technika. A mi környékünkön elég sok az enyhe domborzati hullám, ahol jó időzítéssel, kis sebességvesztéssel, pont végig lehet gurulni.

Nem annyira a pénz miatt, inkább szórakozásból. Lakott területen, nem lehet mással, pl. határon vett kanyarokkal szinezni az autózást.

Legalább ezzel próbára teszem magam. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 701


HozzászólásElküldve: 2018.04.16 12:16:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 113
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

viszont ez a hármasba nem akar bemenni gondom kb. pár hónapja jött elő. előtte miért vette be?

Ha fokzatosan romlott el, akkor kopottá vált a szinkrongyűrű.
Ha hirtelen, akkor kitört belőle egy darab. Halványan emlékszem, hogy láttam ilyen esetet a VOX tv Autodoktoren szerelős műsorában. De ott talán nem is volt kapcsolható a fokozat.

pathfinder írta:

illetve ezzel rontom a váltót, ha beleerőszakolom üresbe gurulva hármasba??

A minimum, hogy fokozott kopás lesz az eredménye. Próbáld ki a módszert, amit javasoltam.
Nagyon rövid gázfröccs, kuplung, váltókar. Nem kapkodva, de várakozás nélkül.
A gázfröccs szükséges nagyságát üresben gurulva be lehet gyakorolni. Úgy emlékszem, hogy én kb. 2000-ig szoktam felpörgetni a motort.

csak üresből nem akar mindig beugrani 3.ba- néha van, hogy igen.
fel vagy visszaváltásnál nincs gond.
próbálom hanyagolni a "technikámat"
köszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 2-ről -> Váltóval kapcsolatos dolgok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4
Ugrás:   

4 / 4 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.37 másodperc