Szevasztok!
Az alapjárat hidegen ingadozik. Indításkor még jó de az első megállásnál lemegy 400-ra aztán mielőtt leállna ad egy kis gázt az elektronika és felmegy újra 1000-1100-ra a fordulatszám aztán megint leesik 400-ra és kezdődik elölről a móka. (Ha bemelegedett 800 körül stabilan.)
2005-ös évjárat benzines 2000cm3 C-Maxom van. Ebben a fajta motorban van alapjárati motor?
Elküldve:
2018.06.04 17:06:26 Hozzászólás sorszáma a témában: 2702 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Lehet, hogy rossz topikhoz írom a kérdésemet, ezért elnézést.
Két hete cseréltük le a C-Max-unkat egy fiatalabb Grand C-Max-ra.
Az indítása kulcsnélküli. Indításnál sípol egyet, majd a kijelzőn megjelenik a key battery low replace soon figyelmeztetés.
Vettünk új elemet, ki is cseréltük, de a figyelmeztetés ugyanúgy megmaradt. Erre van valakinek ötlete, hogy miért figyelmeztet még mindig?
A másik kérdésem: a baloldali visszapillantó tükör nem hajlik be az autó lezárásakor. Ez motorhiba, vagy esetleg más is lehet, ami költséghatékonyabb?
Aztán, a hátsó ajtók (tolóajtó) nyikorognak. Főleg meleg időben. A reggeli indulásnál még nem, de munkából hazafelé jövet, amikor már felmelegszik az idő, borzasztó zavaró. Olyan, mintha nem lenne rendesen behúzva, pedig be van.
Előre is köszönök minden segítséget.
Elküldve:
2018.06.07 16:33:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 2704 Hozzászólás témája:
AndrewBoy írta:
9202 Üzemanyag ellátóval nincs kapcsolat
9204 Üzemanyag ellátó rövidzár
9213 Túl kevés programozott kulcs van
A103 Antenna nem csatlakoztatott, hibás vevőegység
9232 Antenna nem csatlakoztatott, hibás vevőegység
9317 Magas üzemi feszültség
9318 Alacsony üzemi feszültség
9342 Központi computer hibás
9356 Indítózás áramköre hibás - nincs kapcsolat
9364 Indítózás áramköre hibás - nincs kapcsolat
9600 Nem PATS kulcs, vagy hibás kulcs.
9601 Programozatlan kulcs, vagy rossz program vana kulcson.
9602 Hibás jel érzékelés a kulcstól, vagy rossz az érzékelés
9681 PATS nem érzékel jelet, szakadt áramkör, stb.
A139 PCM jelzés nem egyezik a műszeren lévővel.
A141 NVM adatkezelés hiba
A143 NVM memória hiba
5284 Olajnyomás kapcsoló érzékelő hiba
D027 Nincs adat, vagy rossz adat a motor fordulatszámáról
D041 Nincs adat, vagy rossz adat az autó sepességéről
D043 Nincs adat, vagy rossz adat a kipörgésgátlótól
D073 Nincs adat, vagy rossz adat a hűtőfolyadékról
D123 Nincs adat, vagy rossz adat a a kilóméterszámlálótól
D147 Nincs adat, vagy rossz adat a jármű biztonsági rendszerétől
D262 SCP üzenet hiányzik.
fiesta írta:
d900=U1900 CAN Communication Bus Fault
9318 Battery voltage low
e197=U2197 Invalid data for vehicle speed (Invalid CAN message)
Elküldve:
2018.06.08 11:07:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 2705 Hozzászólás témája:
fiesta írta:
AndrewBoy írta:
9202 Üzemanyag ellátóval nincs kapcsolat
9204 Üzemanyag ellátó rövidzár
9213 Túl kevés programozott kulcs van
A103 Antenna nem csatlakoztatott, hibás vevőegység
9232 Antenna nem csatlakoztatott, hibás vevőegység
9317 Magas üzemi feszültség
9318 Alacsony üzemi feszültség
9342 Központi computer hibás
9356 Indítózás áramköre hibás - nincs kapcsolat
9364 Indítózás áramköre hibás - nincs kapcsolat
9600 Nem PATS kulcs, vagy hibás kulcs.
9601 Programozatlan kulcs, vagy rossz program vana kulcson.
9602 Hibás jel érzékelés a kulcstól, vagy rossz az érzékelés
9681 PATS nem érzékel jelet, szakadt áramkör, stb.
A139 PCM jelzés nem egyezik a műszeren lévővel.
A141 NVM adatkezelés hiba
A143 NVM memória hiba
5284 Olajnyomás kapcsoló érzékelő hiba
D027 Nincs adat, vagy rossz adat a motor fordulatszámáról
D041 Nincs adat, vagy rossz adat az autó sepességéről
D043 Nincs adat, vagy rossz adat a kipörgésgátlótól
D073 Nincs adat, vagy rossz adat a hűtőfolyadékról
D123 Nincs adat, vagy rossz adat a a kilóméterszámlálótól
D147 Nincs adat, vagy rossz adat a jármű biztonsági rendszerétől
D262 SCP üzenet hiányzik.
fiesta írta:
d900=U1900 CAN Communication Bus Fault
9318 Battery voltage low
e197=U2197 Invalid data for vehicle speed (Invalid CAN message)
e200 = U2200 Invalid data for odometer
Remélem csak azért dobta be mert akksi ki-be volt benne.
Olvastam korrábbi hsz-ben, hogy ilyenkor ECU-t is kell programozni.Esetleg valaki, hogy ez miként történik mert az autó indul, megy, pöfög rendesen.
Elküldve:
2018.06.09 10:35:27 Hozzászólás sorszáma a témában: 2706 Hozzászólás témája:
Sziasztok. Nem reg vettem egy focus c-max ghia t 2005 2.0 tdci. Par nappal a megvetel utan megneztem az olajnivot es azt vettem eszre hogy maximum felet kb 2cm van az olajszint es hideg motornal picit ingadozik az alapjarat.
par napja olajat csereltunk benne , azota megtettem 150km csak varosban es azt veszem eszre hogy megint novekszik az olajszint.
Talalkoztatok ilyen problemaval? Kerestem a forumon de nem talaltam. Koszi!
Elküldve:
2018.06.10 19:27:23 Hozzászólás sorszáma a témában: 2707 Hozzászólás témája:
baltazar181 írta:
Sziasztok. Nem reg vettem egy focus c-max ghia t 2005 2.0 tdci. Par nappal a megvetel utan megneztem az olajnivot es azt vettem eszre hogy maximum felet kb 2cm van az olajszint es hideg motornal picit ingadozik az alapjarat.
par napja olajat csereltunk benne , azota megtettem 150km csak varosban es azt veszem eszre hogy megint novekszik az olajszint.
Talalkoztatok ilyen problemaval? Kerestem a forumon de nem talaltam. Koszi!
Elküldve:
2018.06.17 07:35:23 Hozzászólás sorszáma a témában: 2708 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Tegnap azt vettem észre, hogy 6-os váltónál nehezebben veszi a 2-at, eddig minden sebességbe finoman ugrott, de most határozottan kell behúzni. Találkozott már valaki ilyen problémával?
Elküldve:
2018.06.19 12:00:21 Hozzászólás sorszáma a témában: 2709 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus C-max EPB (elektromos kézifék) magadta magát.
Sziasztok!
Nekem is lenne egy problémám az EPB-el! Az autóm C-max 2005-ös évjáratú.
Az EPB kapcsolójának lenyomásakor a féknek a kuplung lenyomására is ki kellene oldania, de nem csinálja csak a fék pedáljának a lenyomására. A kézifékes elindulás ezért rendkívül körülményes, pláne nagy emelkedőn. Ezenkívül minden tökéletesen működik az elektromos kéziféken. Szoftverfrissítés megoldaná a problémám, vagy van valamiféle jeladó a kuplungnál, ami kommunikál az EPB kapcsolójával?
Elküldve:
2018.07.03 21:58:58 Hozzászólás sorszáma a témában: 2710 Hozzászólás témája:
Hali! Abban kérném a segítségeteket, hogy kigyulladt a motordiagnosztika lámpa egy
P024A Charge Air Cooler Bypass Controll A Range/ Performace
P024B Töltőlevegő hűtő megkerülő vezérlés A megszorulás hibakódokkal.
Ha minden igaz, akkor szorulhat a megkerülő szelep. Ennek a szelepnem a helye megvan a motortérben, de interneten egyáltalán nem találok (még a nevére sem), hol tudnék ilyet beszerezni. Nekem bontott is jó, sőt, csak működjön, vagy elég tisztítani?
Focus Cmax 1.6tdci 2006
Köszönöm a segítséget. _________________ . : Zeller : .
Elküldve:
2018.07.03 22:01:48 Hozzászólás sorszáma a témában: 2711 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus C-max EPB (elektromos kézifék) magadta magát.
demefree írta:
Sziasztok!
Nekem is lenne egy problémám az EPB-el! Az autóm C-max 2005-ös évjáratú.
Az EPB kapcsolójának lenyomásakor a féknek a kuplung lenyomására is ki kellene oldania, de nem csinálja csak a fék pedáljának a lenyomására. A kézifékes elindulás ezért rendkívül körülményes, pláne nagy emelkedőn. Ezenkívül minden tökéletesen működik az elektromos kéziféken. Szoftverfrissítés megoldaná a problémám, vagy van valamiféle jeladó a kuplungnál, ami kommunikál az EPB kapcsolójával?
Köszönöm a válaszokat!
Nekem ugyan ez volt és a fékpedál kapcsoló cserével orvosolták. Bontóban ingyen kaptam, annyira sok volt Neki _________________ . : Zeller : .
Elküldve:
2018.07.23 17:56:52 Hozzászólás sorszáma a témában: 2712 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Van egy 2005 évjáratú 1.6 benzines 100 pacis c max gépsárkányom 110 e km futott. azt vettem észre, hogy egy kicsit erőtlenebb lett, gyertyák cserélve, pillangót tisztítottam, olaj fogyasztás nincs szép az alapjárat. Ha pl: emelkedőnél egy kicsit odalépek akkor megtorpan és fokozatosan húzza ki magát.
Egyenes szakaszon nem olyan feltűnő hamar gyorsul.
Mit nézzek meg a kocsin? nincs hibaüzenet.
Lehet ez akár valami szenzor probléma, esetleg eldobta magát a szoftver? A szerelőmnek jeleztem és azt mondta, hogy ő a kipufogórendszerrel kezdené.
Elküldve:
2018.07.23 22:22:10 Hozzászólás sorszáma a témában: 2713 Hozzászólás témája:
bjocika1234 írta:
Sziasztok!
Van egy 2005 évjáratú 1.6 benzines 100 pacis c max gépsárkányom 110 e km futott. azt vettem észre, hogy egy kicsit erőtlenebb lett, gyertyák cserélve, pillangót tisztítottam, olaj fogyasztás nincs szép az alapjárat. Ha pl: emelkedőnél egy kicsit odalépek akkor megtorpan és fokozatosan húzza ki magát.
Egyenes szakaszon nem olyan feltűnő hamar gyorsul.
Mit nézzek meg a kocsin? nincs hibaüzenet.
Lehet ez akár valami szenzor probléma, esetleg eldobta magát a szoftver? A szerelőmnek jeleztem és azt mondta, hogy ő a kipufogórendszerrel kezdené.
Volt már valami hasonló problémátok?
Válaszokat előre is köszönöm!
Ha a kipufogoban lenne hiba akkor a lambda szonda hibät jelezne. Mi a helyzet a gyujtäskäbelekkel? Mekkora az üzemanyag nyomäs? Mondjuk ez utobbi is dobna hibakodot.
Klímagáz töltése után indítottam a klímát , de nem kapcsol be a hűtőventilátor, s így a klímakompresszor is leáll egy bizonyos nyomás elérése után! Másik ventilátorral is próbáltuk, az sem indul! Megnéztük a csati kivezető szálait, kap áramot mindhárom szál! Mi lehet a hiba? Lehet a másik ventilátor is rossz? Merre érdemes keresni a hibát?
C-MAX 2.0 Tdci 2006-os évjárat!
Most olvastuk ki a hibát: P0691 Hűtőventilátor vezérlő áramkör hibás működés
Merre induljunk? _________________ Zolterek
Elküldve:
2018.07.24 17:57:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 2715 Hozzászólás témája:
lantika írta:
bjocika1234 írta:
Sziasztok!
Van egy 2005 évjáratú 1.6 benzines 100 pacis c max gépsárkányom 110 e km futott. azt vettem észre, hogy egy kicsit erőtlenebb lett, gyertyák cserélve, pillangót tisztítottam, olaj fogyasztás nincs szép az alapjárat. Ha pl: emelkedőnél egy kicsit odalépek akkor megtorpan és fokozatosan húzza ki magát.
Egyenes szakaszon nem olyan feltűnő hamar gyorsul.
Mit nézzek meg a kocsin? nincs hibaüzenet.
Lehet ez akár valami szenzor probléma, esetleg eldobta magát a szoftver? A szerelőmnek jeleztem és azt mondta, hogy ő a kipufogórendszerrel kezdené.
Volt már valami hasonló problémátok?
Válaszokat előre is köszönöm!
Ha a kipufogoban lenne hiba akkor a lambda szonda hibät jelezne. Mi a helyzet a gyujtäskäbelekkel? Mekkora az üzemanyag nyomäs? Mondjuk ez utobbi is dobna hibakodot.
Helló!
Kicseréltem a gyújtó kábeleket, sokat még nem tudtam menni , holnap emelkedőnél kiderül.
Esetleg valaki Veszprém közelében diagnosztikát tud csinálni?
Elküldve:
2018.08.13 17:25:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 2716 Hozzászólás témája:
Sziasztok,egyben köszönöm a felvételt a csoportba. 2000-es benzines,2006-os évjáratú C Max-om van.
Tegnap egy tiszai túrán leállítottam az autót...15 perc séta után vissza,autó beindít,el is indul,de le áll...Ezt megcsináltam v. 10-szer...semmi...az autó nem megy.Haza húztak,autó leállít szerelőmhöz este.Szerelőm ma nekifogott,szétszedte,üzemanyag ellátásra gyanakodott,megnézte az üzemanyag szivattyú relét,megnézte az Üzemanyag pumpát...Semmire sem jutott,mindkettő elméletileg jó,hibakód olvasás csak annyit jelez,hogy üzemanyag ellátási probléma,v.színű hogy a relé és az AC pumpa között nem jó v.mi,talán vezeték szakadás...
Talán nektek van már ebben tapasztalatotok,hogy mi is lehet a hiba...
Elküldve:
2018.08.14 09:23:04 Hozzászólás sorszáma a témában: 2717 Hozzászólás témája:
polyhos írta:
Sziasztok,egyben köszönöm a felvételt a csoportba. 2000-es benzines,2006-os évjáratú C Max-om van.
Tegnap egy tiszai túrán leállítottam az autót...15 perc séta után vissza,autó beindít,el is indul,de le áll...Ezt megcsináltam v. 10-szer...semmi...az autó nem megy.Haza húztak,autó leállít szerelőmhöz este.Szerelőm ma nekifogott,szétszedte,üzemanyag ellátásra gyanakodott,megnézte az üzemanyag szivattyú relét,megnézte az Üzemanyag pumpát...Semmire sem jutott,mindkettő elméletileg jó,hibakód olvasás csak annyit jelez,hogy üzemanyag ellátási probléma,v.színű hogy a relé és az AC pumpa között nem jó v.mi,talán vezeték szakadás...
Talán nektek van már ebben tapasztalatotok,hogy mi is lehet a hiba...
Eltömődött üzemanyagszűrő, injektorok vezérlése(ECU), rossz kontakt, AC nem szállít elég üzemanyagot...stb. Sajnos sok minden lehet.
Elküldve:
2018.08.14 10:21:21 Hozzászólás sorszáma a témában: 2718 Hozzászólás témája:
misu írta:
polyhos írta:
Sziasztok,egyben köszönöm a felvételt a csoportba. 2000-es benzines,2006-os évjáratú C Max-om van.
Tegnap egy tiszai túrán leállítottam az autót...15 perc séta után vissza,autó beindít,el is indul,de le áll...Ezt megcsináltam v. 10-szer...semmi...az autó nem megy.Haza húztak,autó leállít szerelőmhöz este.Szerelőm ma nekifogott,szétszedte,üzemanyag ellátásra gyanakodott,megnézte az üzemanyag szivattyú relét,megnézte az Üzemanyag pumpát...Semmire sem jutott,mindkettő elméletileg jó,hibakód olvasás csak annyit jelez,hogy üzemanyag ellátási probléma,v.színű hogy a relé és az AC pumpa között nem jó v.mi,talán vezeték szakadás...
Talán nektek van már ebben tapasztalatotok,hogy mi is lehet a hiba...
Eltömődött üzemanyagszűrő, injektorok vezérlése(ECU), rossz kontakt, AC nem szállít elég üzemanyagot...stb. Sajnos sok minden lehet.
Igen...sok minden lehet...most vizsgálják majd du.gépre teszik...
Elküldve:
2018.08.20 19:29:50 Hozzászólás sorszáma a témában: 2719 Hozzászólás témája: BAL hátsó kerék csörgés
Sziasztok! 2006 évjáratú 1,6 benzines 85 KW Ford Focus C max-nál az alábbi problémám merült fel: A bal hatsó kerék egyenetlen úton csörög. Kicseréltem már a féknyerget, a fékbetétet, a lengés csillapított, a csapágyat, a szilentet, a toronycsapágyat de ennek ellenére továbbra is fenn áll a probléma. Esetleg ez a probléma már jelentkezett esetleg valakinél. A válaszokat köszönöm.
Adott egy 2005-ös Focus C-Max 1.6 benzines Trend. Az alábbi hibajelenséget produkálta az autó: gyújtás levétele után bekapcsolt az ablaktörlő (!) az irányjelzők felváltva villogtak, s a világítást nem lehet lekapcsolni, valamint ment a navigáció mobiltelefonról a szivargyújtón át töltve. A parkolófény folyamatosan világít. A kulcs kivétele után is jár az ablaktörlő. Akkusaru le volt véve, kb két órán keresztül, de nem áll vissza alaphelyzetbe a kompjuter. A biztosítéktábla felől folyamatos kattogó hang van (utastér és motortér). Ha beindítom a motort, majd minden hibajelenség megszűnik. Hibüzenetet és hibakódot nem ad fel a rendszer. Kábelek sértetlenek, nem látok esetleges rágcsáló által elkövetett "akciót".
Elküldve:
2018.11.30 18:25:48 Hozzászólás sorszáma a témában: 2721 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Van egy ford focus cmax-om, ami 2003-as ,1.8-as benzineses es kb.1 hete vettem eszre, hogy hirtelen gazadasra sipol valami a motor felol. Meg nem deritettem ki pontosan honnan,de ugy sejtem,hogy levegovel kapcsolatos. A masik problema pedig ma jelentkezett eloszor. Elozni szerettem volna 2 esben es nem ment a fordulat 5 ezer fole,meg padlozasra sem. Utana probalgattam a kulonbozo sebessegi fokozatokban es az eredmeny elegge erdekes. 1 esben semmi baj, 2 esben maximum 5000 es ha sokaig nyomom, akkor rangat. 3 .ban mar csak kb 4000 - 4500 es ugyan ugy rangat. A motor hangja is megvatozott. Sokkal jobban horog gyorsitasnal. Ha valakinek van valami otlete mi lehet a gond, kerem ossza meg velem.
cmax 1.6tdci manuális váltó 2006
Hátha tudtok segíteni, mert sok pénzem és időm bánta már.
Nem tudom mennyire normális, de engem nagyon zavar az, hogy előfordul olyan (kb 10-ből 6 alkalommal, hogy bármilyen üzemállapotban (hideg vagy meleg motornál, mindegy) amikor 1. vagy 2. fokozatot akarok kapcsolni, kuplung be, és nehéz betenni a fokozatba, nem recseg, csak mintha szorulna/nyúlna, erővel kell benyomni, nem pedig szépen beugrik.
Amit cseréltem:
Váltóolaj, bowden, kinyomócsapágy, semmi változás.
Ez annyira felidegesített, hogy váltót is cseréltem és FULL UGYAN AZ! semmi nem változott!!!
Mit kell csinálni ezzel? _________________ . : Zeller : .
Szia,
A privát üzenetedre is választoltam, de ide is bemásolom, hátha másnak is hasznos lesz.
Szóval nálam is hasonló probléma volt, itt írtam róla, ebben a topicban, és a megoldás nálam:
Kuplung csere volt. Gyári kuplungra, illetve a váltóolajat is lecserélték (Kuplungszett, kinyomócsapágy, 2 féltengely szimmering, váltóolaj cseréje). ESS Bagolyék csinálták.
Azt mondták nem volt még elkopva, kb 40-50%-os lehetett, de a rugós szerkezete meg volt nyúlva, és az okozhatta a problémát.
Ez után megszűnt a gond.
Remélem segítettem.
Zeller írta:
cmax 1.6tdci manuális váltó 2006
Hátha tudtok segíteni, mert sok pénzem és időm bánta már.
Nem tudom mennyire normális, de engem nagyon zavar az, hogy előfordul olyan (kb 10-ből 6 alkalommal, hogy bármilyen üzemállapotban (hideg vagy meleg motornál, mindegy) amikor 1. vagy 2. fokozatot akarok kapcsolni, kuplung be, és nehéz betenni a fokozatba, nem recseg, csak mintha szorulna/nyúlna, erővel kell benyomni, nem pedig szépen beugrik.
Amit cseréltem:
Váltóolaj, bowden, kinyomócsapágy, semmi változás.
Ez annyira felidegesített, hogy váltót is cseréltem és FULL UGYAN AZ! semmi nem változott!!!
Mit kell csinálni ezzel?
_________________ Ford C-Max 1.6 VCT, 2007 (2007-2010)
...1. vagy 2. fokozatot akarok kapcsolni, kuplung be, és nehéz betenni a fokozatba, nem recseg, csak mintha szorulna/nyúlna, erővel kell benyomni, nem pedig szépen beugrik...
Azt kell tudni erről, hogy ez a nyúlós ellenállás a szinkrongyűrű küzdelme, hogy a váltó kerék felőli és motor felőli felét azonos fordulatra hozza. Ha ez sikerül, akkor a szinkrongyűrű becsúszik a helyére, a váltórúd meg beugrik a fokozatba.
Ha nem, akkor két eset van.
1. A kuplung nem emel ki teljesen. Nem szakad meg a kapcsolat a motor és a váltó között. A motor a gyengén surlódó kuplungon keresztül akadályozza, hogy a szinkronizálás megtörténjen.
Ebben az esetben az is jellemző, hogy az ember akármeddig vár benyomott kuplunggal a váltás előtt, a hátramenet recseg. És a váltó üresben hallható kis surrogó zaja benyomott kuplungnál sem szűnik meg. Mert a váltó motor felőli részének a forgása nem áll le, továbbra is hajtást kap a motortól.
2. Lehet, hogy ez normális és ez van. Főleg, ha nagy a fordulatszámkülönbség. Pl. visszakapcsolásnál a sebesség túl nagy a motorfordulatszámhoz képest.
Néha segíthet a jobb időzítésű, többnyire gyorsabb váltás.
Vagy kettős kuplungolás. (Kuplung, üres, kuplung félig fel, gázfröccs, kuplung, fokozat). De ez csak annak kell, aki mindenáron májerkedni akar. Mittudomén, hatvannál visszakapcsolni kettesbe és 5000-től 7000-ig kihuzatni.
Vagy vegyünk egy hétköznapibb esetet. Üresben, felengedett kuplunggal gurulunk a piros lámpa felé. Esetleg enyhén fékezve. Hirtelen sárga, zöld. Egyesbe vagy kettesbe kellene rakni, hogy gyorsulni tudjunk. Ilynekor jót tesz egy jól megválasztott méretű kis gázfröccs a kuplung kinyomása előtt.
Köszönöm szépen a válaszokat!
A helyzet a következő. Kettőstömegű új, kuplungszett új, kinyomócsapágy új, váltó egyben kettőben akad. Semmi "májerkodás" nincs, csak szeretnék elindulni álló helyzetből, mikor zöld a lámpa. Nem tudom egybe rakni megakad vagy nyúlik, éppen milyen kedve van. Egyből kettőbe akad, visszaváltáskor 2be akad. Ha pl állok járó motorral kuplung benyomva 1be akarom rakni akad, de onnan kiveszem és visszarakom full simán bemegy akár 200x (végig nyomott kuplunggal). Innen ha kiengedem a kuplungot és vissza benyomom, már alig tudom egybe rakni annyira akad. Váltót cseréltünk és pontosan ugyan olyan. Most akkor mind a két váltó ugyan olyan szinkrongyűrű hibás?? Se előre se hátra kapcsoláskor nem recseg, soha nem recsegett, egyszerűen akad. hozzáteszem 3 4 az teljesen sima.... borzalmasan zavar ez az egész
fiesta írta:
Zeller írta:
...1. vagy 2. fokozatot akarok kapcsolni, kuplung be, és nehéz betenni a fokozatba, nem recseg, csak mintha szorulna/nyúlna, erővel kell benyomni, nem pedig szépen beugrik...
Azt kell tudni erről, hogy ez a nyúlós ellenállás a szinkrongyűrű küzdelme, hogy a váltó kerék felőli és motor felőli felét azonos fordulatra hozza. Ha ez sikerül, akkor a szinkrongyűrű becsúszik a helyére, a váltórúd meg beugrik a fokozatba.
Ha nem, akkor két eset van.
1. A kuplung nem emel ki teljesen. Nem szakad meg a kapcsolat a motor és a váltó között. A motor a gyengén surlódó kuplungon keresztül akadályozza, hogy a szinkronizálás megtörténjen.
Ebben az esetben az is jellemző, hogy az ember akármeddig vár benyomott kuplunggal a váltás előtt, a hátramenet recseg. És a váltó üresben hallható kis surrogó zaja benyomott kuplungnál sem szűnik meg. Mert a váltó motor felőli részének a forgása nem áll le, továbbra is hajtást kap a motortól.
2. Lehet, hogy ez normális és ez van. Főleg, ha nagy a fordulatszámkülönbség. Pl. visszakapcsolásnál a sebesség túl nagy a motorfordulatszámhoz képest.
Néha segíthet a jobb időzítésű, többnyire gyorsabb váltás.
Vagy kettős kuplungolás. (Kuplung, üres, kuplung félig fel, gázfröccs, kuplung, fokozat). De ez csak annak kell, aki mindenáron májerkedni akar. Mittudomén, hatvannál visszakapcsolni kettesbe és 5000-től 7000-ig kihuzatni.
Vagy vegyünk egy hétköznapibb esetet. Üresben, felengedett kuplunggal gurulunk a piros lámpa felé. Esetleg enyhén fékezve. Hirtelen sárga, zöld. Egyesbe vagy kettesbe kellene rakni, hogy gyorsulni tudjunk. Ilynekor jót tesz egy jól megválasztott méretű kis gázfröccs a kuplung kinyomása előtt.
Ha pl állok járó motorral kuplung benyomva 1be akarom rakni akad
Amint kinyomod a kuplungot, rögtön mozgatod a sebváltókart?
Nem feltételezem, hogy nálad is előfordul, de vannak akik kinyomott kuplunggal várják a zöldet. Az nem jó, mert akkor a szinkrongyűrűnek újra fel kell pörgetni a váltót.
Ha különböző időzítésekkel csinálod, a kuplung benyomást->sebváltó kapcsolást, akkor érzel különbséget?
Ha üresben állva gyorsan tövig nyomod a kuplungot, hallod, hogy mikor áll meg a váltó? Normál esetben kb. 1 másodperc késleltetéssel eltűnik egy surrogó komponens a hangjából.
Bár ez valószínűleg nem egyszerű használati hiba. Gondolom a szerelő is ment vele próbakörre.
Elküldve:
2018.12.17 12:35:21 Hozzászólás sorszáma a témában: 2727 Hozzászólás témája:
TomaV írta:
Sziasztok!
Van egy ford focus cmax-om, ami 2003-as ,1.8-as benzineses es kb.1 hete vettem eszre, hogy hirtelen gazadasra sipol valami a motor felol. Meg nem deritettem ki pontosan honnan,de ugy sejtem,hogy levegovel kapcsolatos. A masik problema pedig ma jelentkezett eloszor. Elozni szerettem volna 2 esben es nem ment a fordulat 5 ezer fole,meg padlozasra sem. Utana probalgattam a kulonbozo sebessegi fokozatokban es az eredmeny elegge erdekes. 1 esben semmi baj, 2 esben maximum 5000 es ha sokaig nyomom, akkor rangat. 3 .ban mar csak kb 4000 - 4500 es ugyan ugy rangat. A motor hangja is megvatozott. Sokkal jobban horog gyorsitasnal. Ha valakinek van valami otlete mi lehet a gond, kerem ossza meg velem.
Valaszokat elore is koszonom
Meglett a hiba. Katalizator volt a baj. Csere ota minden rendben a fordulattal es az auto is megy rendesen. Azota beszereztem egy hibaolvasot es van nehany hiba kod. Az 1 es lambda szonda is furcsa erteket produkal. Folyamatosan 1.27 volton van es csak akkor esik vissza 0-ra ha padlozok[/url]
Elküldve:
2018.12.22 21:31:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 2728 Hozzászólás témája:
sziasztok, arra van ötletetek, hogy mi lehet az alábbi jelenség: Párszor leblokkolt fékezéskor a kerék a jégen és a jobb első kerék felől sűrű kattogás hallatszik, miközben csúszik a kerék. Abs nincs a kocsiban tudtommal. 2006 decemberi focus cmax. köszönöm.
Elküldve:
2018.12.22 23:43:27 Hozzászólás sorszáma a témában: 2729 Hozzászólás témája:
fede94 írta:
sziasztok, arra van ötletetek, hogy mi lehet az alábbi jelenség: Párszor leblokkolt fékezéskor a kerék a jégen és a jobb első kerék felől sűrű kattogás hallatszik, miközben csúszik a kerék. Abs nincs a kocsiban tudtommal. 2006 decemberi focus cmax. köszönöm.
ABS biztos van az autódban, régesrégesréges régóta nem is lehet nélküle árulni. Azt hallod valószínűleg. recsegropog kattog vibrál ) _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
Elküldve:
2018.12.25 10:20:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 2730 Hozzászólás témája:
Kleroo írta:
fede94 írta:
sziasztok, arra van ötletetek, hogy mi lehet az alábbi jelenség: Párszor leblokkolt fékezéskor a kerék a jégen és a jobb első kerék felől sűrű kattogás hallatszik, miközben csúszik a kerék. Abs nincs a kocsiban tudtommal. 2006 decemberi focus cmax. köszönöm.
ABS biztos van az autódban, régesrégesréges régóta nem is lehet nélküle árulni. Azt hallod valószínűleg. recsegropog kattog vibrál )
értem, és csak az egyik oldal, az is normális? Köszi a választ.
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban