Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.09.24. 23:01:03 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: andrasroosz3
Mai: 3
Tegnapi: 3
Összesen: 24254
Látogatók:
Vendégek: 352
Tagok: 7
Összesen: 359

Jelen lévő tagok:
01: Helm
02: dtiborsopron
03: Focusdriver
04: yoker
05: MagicFly
06: Bagoly600
07: semetka

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Rángat az autó
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Rángat az autó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 42, 43, 44
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

44 / 44 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2017.12.21 21:05:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1291
 Hozzászólás témája: Re: rángat a fóka
Hozzászólás az előzmény idézésével

simgeri írta:
balika0107 írta:
Sziasztok!
Adott nekem egy 1.6 benzines Focus. A problémám az, hogy kigyorsításkor rángat mindegyik sebességbe. Pár napja csinálja. Elsőre az üzemanyagra gondoltam, mert most máshol tankoltam, mint szoktam. Mindig a shell-nél szoktam tankolni, most az omv-nél voltam. Pedig tudom, hogy az omv nagyon jó benzin, de elég büdösnek éreztem a shell-hez képest! Na mindegy. Olvasgattam már, hogy mi ilyenkor a teendő vagy mi lehet a gond. Írták a gyertyákat. Nekem 3 éve voltak 158.000km-nél cserélve gyári eredeti Ford gyertyákra és most van az autóban 195.000km. Igazából nem hinném, hogy ilyen gyorsan annyi lenne a gyári gyertyáknak. A mai napon mindenesetre kivettem és megtakarítottam őket + a pipákat is, de semmi eredmény, ugyanúgy rángat. Levegőszűrő is most 2 hete volt cserélve az olajcserével együtt gyári Ford cuccokra persze. Szóval a légszűrő is kilőve. A benzinszűrőm is 2,5 éve volt cserélve 160.000km környékén, természetesen gyári Fordra. Az omv benzint kifogyasztottam úgy, hogy a 0 és negyed között volt a mutató. Tegnap tankoltam rá Shell VPower 95-öt 3/4 tankig. Még mindig csinálja a rángatást. Próbáltam neki eltiporni hátha kidolgoz valami trutymót, de nem. A gyertyakábel és a gyújtótrafó még nem volt cserélve. Én ezekre gondolok még, de majd ki fogom őket mérni! Amitől félek, az a benzinpumpa. Remélem nem azzal lesz a baj! Ja, egyébként a műszerfal nem jelez hibát, nem villan ki a check engine! Esetleg az injektorfejekkel nem lehet gond? Nem lehet, hogy el van kicsit dugulva valamelyik? Vagy ez mindenképp gyújtás probléma lehet?

Első körben cserélj gyertyát..... én a gyári rezeset 20-25 ezrenként cserélem... Te közel vagy a 40 ezerhez, felejtsük el a szervízkönyv ajánlatát, 25 ezrenként érdemes kicserélni.
Ha ritkán volt cserélve a gyertya a trafó is sanszos lehet.....Cseréld a gyertyát, azután majd meglátod..... Nekem 191 ezernél még az eredeti gyújtáskábaelek vannak benne..... a trafó 100 ezer körül volt cserélve (túl hosszú ideig 50-60 ezer használtam a platinás gyertyát.... azóta a rezeset sűrűbben cserélem, ez így jobb)....


Nem lenne jobb azért elmenni egy diagnosztikára, hogy megbizonyosodjon, hogy tényleg gyertya lesz-e??
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2838


HozzászólásElküldve: 2017.12.23 07:19:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1292
 Hozzászólás témája: Re: rángat a fóka
Hozzászólás az előzmény idézésével

balika0107 írta:

Nem lenne jobb azért elmenni egy diagnosztikára, hogy megbizonyosodjon, hogy tényleg gyertya lesz-e??


Műszeres diagnosztikának nem sok értelme van. Csak úgy lehetne meghatározni a hibát, ha egy hozzáértő cserélgetné a gyertyákat, kábeleket és a trafó kimeneteit és figyelné, hogy a hiba átmegy-e a másik hengerre vagy sem. De ilyet autószerelők nem szoktak csinálni, mert túlságosan időigényes = költséges.

A gyertyák kopó alkatrészek és a tieid már elég sokat futottak, ezért mindenképpen indokolt a csere. Ha ez nem oldja meg a problémát, akkor leggyakrabban a trafóval van baj.
Akik nem sajnálják a költséget és biztosra akarnak menni, a kábeleket is cserélik, mert ha a kábel a hibás, tönkreteheti az új trafót is. Köztes megoldásként elég lehet a kábelek ellenállását hajlítgatás közben bemérni, és a külsejüket megtisztítani az olajos koromtól.

"Diagnosztikát" házilag is lehet csinálni. Hagyni kell az autót négyesben alapjáratig lassulni és kitartott fél-háromnegyed gázt adni. Ha az autó lassan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor nem gyujtás a rángatás oka.

A másik amit meg lehet tenni: sötétben ki kell nyitni a motorháztetőt és figyelni, hogy a trafó, a gyertyák vagy a kábelek környékén van-e áthúzás. Legjobb, ha nedves az idő. Közben 1-2 másodpercre nyitni kell a pillangószelepet (magyarul gázt adni), mert ilyenkor az áthúzások gyakoribbak. Ha a gázpedál bowdenes, nem is kell segítő, mert a motortérben is lehet gázt adni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Logi


Offline
Csatlakozott:
2017. 12. 27.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2017.12.27 19:56:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1293
 Hozzászólás témája: Rángat,torpan az autó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Nekem is hasonló gondom van!
2007-es 2-es focus 1.6 benzin 85Kw.
Olyan problémám volna,hogy kisebb fordulaton tartva 1400-1500 fordulaton elkezd torpanni az autó,gázadásra rángat egy kicsit majd megszűnik a jelenség , ilyenkor ha megállok az alapjárat is leesik 400 körülire,ami alap esetben 800 szokott lenni,és ami a legbosszantóbb,hogy nem mindig csinálja van amikor tökéletesen teszi a dolgát.Találkozott már vaki íiyesmi problémával?Köszönöm a segítséget előre is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2017.12.29 17:32:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1294
 Hozzászólás témája: Még mindig rángat
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Fentebb írtam, hogy rángat az autó gyorsításkor! Mondtátok, hogy cseréljek gyertyát! Mind a 4 gyertyát kicseréltem erdeti Fordra, ill. vettem 4 gyertyakábelt is. A helyzet az, hogy továbbra is rángat. Most megrendeltem hozzá a trafót is. Amennyiben az új trafóval is rossz lesz, akkor mi lehet a kocsi gondja, baja??
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2018.01.02 14:14:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1295
 Hozzászólás témája: Re: Rángat,torpan az autó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Logi írta:
Sziasztok!

Nekem is hasonló gondom van!
2007-es 2-es focus 1.6 benzin 85Kw.
Olyan problémám volna,hogy kisebb fordulaton tartva 1400-1500 fordulaton elkezd torpanni az autó,gázadásra rángat egy kicsit majd megszűnik a jelenség , ilyenkor ha megállok az alapjárat is leesik 400 körülire,ami alap esetben 800 szokott lenni,és ami a legbosszantóbb,hogy nem mindig csinálja van amikor tökéletesen teszi a dolgát.Találkozott már vaki íiyesmi problémával?Köszönöm a segítséget előre is.


Valahol olvastam, hogy ha az alapjárattal van gondod, akkor le kell venni az alapjárati motort, kitakarítod, visszarakod és elvileg ez megoldja azt a hibát! Mivel neked is rángat az autó, így gyújtás probléma lesz ott is. Neked is ajánlom a gyertyák cseréjét. Mondjuk én cseréltem a gyertyakábeleket is. Inkább szánd rá te is azt a pénzt! Sajnos nekem még mindig rángat, majd ma fogok elmenni a trafóért is. Remélem azzal már jó lesz! Te is zongorázd végig ezeket a dolgokat. Amennyiben a rángatás megszűnik, de az alapjárat rossz lesz, akkor foglalkozz az alapjárati motorral!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2018.01.03 04:33:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1296
 Hozzászólás témája: Na végre
Hozzászólás az előzmény idézésével

Végre megszűnt a rángatás! A gyújtótrafó volt a hibás, 3 helyen meg volt repedve a ház! Rolling Eyes
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tofti7


Offline
Csatlakozott:
2017. 12. 20.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.01.03 09:23:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1297
 Hozzászólás témája: Az új hoszbordás szíj csúszik!
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok olyan hibám van a kocsimon 2002es focus kombi hogy az új hosszbordás szíj is már csúszik rajta már kb 2 hónapja van rajta mi lehet ennek az oka ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  codox


Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 30.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.01.04 12:18:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1298
 Hozzászólás témája: Érdekes hiba
Hozzászólás az előzmény idézésével

...

Legutóbb codox szerkesztette (2018.02.04 12:07:08), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2018.01.04 17:30:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1299
 Hozzászólás témája: Re: Az új hoszbordás szíj csúszik!
Hozzászólás az előzmény idézésével

tofti7 írta:
Sziasztok olyan hibám van a kocsimon 2002es focus kombi hogy az új hosszbordás szíj is már csúszik rajta már kb 2 hónapja van rajta mi lehet ennek az oka ?


Szia!
Lehet, hogy valamelyik vezetőgörgővel lesz a probléma. Ajánlanám a cseréjüket!

Az egyik a generátorszíj vezetőgörgő:
https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasekszij_vezetogorgo/?pathway=1

A másik pedig a rugós feszítő görgője:
https://cromax.hu/ford/focus_1998-2005_/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Logi


Offline
Csatlakozott:
2017. 12. 27.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.01.06 11:34:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1300
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm a segítséget a gyújtótrafó cseréje oldotta meg a problémámat
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bradock


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 18.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.01.18 12:52:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1301
 Hozzászólás témája: Ford Focus 1.4 2000
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Nos sajnos lenne egy kis gondom az 1.4 2000-es évjáratú kombi Focus-ommal és gondoltam megkérdezlek titeket mi lehet a gond, mert szervizeket már végigjártam, de eredmény nem született.

A következő a hibaleírás:

1. Hidegindításkor felpörög a motor, majd azzal a lendülettel le is áll, csak úgy tudok vele közlekedni, ha járatom a motort 2000-es fordulaton egy 4-5 percig. Felmelegszik a víz, bár elég lassan, megvan az üzemi hőfok és mehetek. Teszem hozzá az alapjárat sem a legjobb, azért ki szokott ingadozni.

2. Menet közbe berángat a kocsi, olyan, mintha lefojtana valami, és hiába nyomom a gázpedált a kocsi nem hogy nem gyorsul, szabályosan gázadásra elkezd lassulni, a fordulatszám is ezzel arányosan csökken, ha benyomom a pedált elkezd erőteljesen fojtani. Elakadásjelző ki, leáll az útszélen és kicsit járatom a motort, utána go tovább. Városba ez kegyetlen kellemetlen. Ez ugyan úgy jelentkezik sok esetbe váltás után is, mikor alacsony a fordulatszám sajnos.

Mai nap elvittem a kocsit hibakód kiolvasásra, P0171 Túl szegény keverék (1-es hengersor) lett az eredmény, csak ugye az a problémám, hogy ez elég sok dolgot takarhat. Vákuumcsövek szakadása, fojtószelephiba, injektorhiba, stb...

Esetleg hasonló hibával/hibákkal találkozott már valaki és tudna tanácsot adni, hogy mi lehet esetlegesen a legközelebbi hibaforrás? Csak mert jelenleg elég tanácstalan vagyok, mivel elég sok minden ki lett már cserélve, a hibák meg még mindig ott vannak ugyan úgy és már nagyon idegesítő a pénzkidobás és a folyamatos rángatás.

Amik lettek cserélve vagy tisztítva az utóbbi 3-4 hónapba:

Kuplungtárcsák és kinyomócsapágy
Gyújtótrafó
Gyertyák
Gyújtáskábelek
Injektorsor (használt sor volt, de működött mindegyik injektor, előttem lett letesztelve)
Fojtószelep tisztítás
Alapjárati motor tisztítás
Levegőszűrő, olajszűrő és olajcsere

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat és a segítséget.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Csirke


Offline
Csatlakozott:
2005. 03. 23.
Hozzászólások: 362

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.01.22 21:43:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1302
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus 1.4 2000
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bradock írta:
...P0171 Túl szegény keverék (1-es hengersor)...


Dugulás az üzemanyagrendszerben, alacsony üzemanyagnyomás szintén szóba jöhet. Üzemanyagszűrő, valamint szükség esetén a gyenge szivattyú cserélendő.
_________________
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bradock


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 18.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.01.23 14:53:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1303
 Hozzászólás témája: Ford Focus 1.4 2000
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm a választ, megnézetem ezeket.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fokatulaj


Offline
Csatlakozott:
2018. 02. 18.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.02.18 10:07:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1304
 Hozzászólás témája: Nem "rángat" hanem "ránt" néha egyet.
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok, a következő problémám.

Ford Focus 1.4 16v/75Le/2004. Nem rángat, hanem inkább ránt egyet. Ez a másodperc töredéke és már megyünk is tovább. Főleg alacsony fordulatról történő gyorsításnál. Gyújtás szettet (trafó/kábel/gyertyák) egy hete cseréltem az autó nálam töltött kb. 100k km alatt másodjára, de ez nem szüntette meg ezt a jelenséget. A pillangószelep tiszta mint az új, magam tisztítottam (az alapjárati szelep kíséretében de ez most valszeg mellékes.) A T alakú kartergázcső is új. A lambdaszonda új.

Üzemanyagszűrő lenne? Vagy az nem csak ilyen rövid rántásokat okozna. Az még talán a gyári (158k km)

Egyébként egy jó állapotú autó, nagyon szépen üzemel, csak ez a kis bosszantó jelenség zavarja meg általában vidám és élvezetes utazásainkat.

Előre köszi a válaszokat!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  add256


Offline
Csatlakozott:
2015. 08. 20.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.04.22 20:04:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1305
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok

Gyertyakábelt illetve Trafót milyen márkájút érdemes venni illetve hol?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sajtqkac


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 02.
Hozzászólások: 80

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.04.23 08:52:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1306
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

add256 írta:
Sziasztok

Gyertyakábelt illetve Trafót milyen márkájút érdemes venni illetve hol?


Szia!

Én SWAG trafót vettem bele, az 3 ezer km után feladta. Most Delphi van benne, és Valeo kábelek, igaz, még csak 4 ezret mentem ezzel az összeállítással, de eddig jó.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Dorien


Offline
Csatlakozott:
2015. 05. 19.
Hozzászólások: 40


HozzászólásElküldve: 2018.04.24 20:48:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1307
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

add256 írta:
Sziasztok

Gyertyakábelt illetve Trafót milyen márkájút érdemes venni illetve hol?


Én Bremi trafót, Tesla kábelszettet vettem bele tavaly. Azóta jó, semmi rángatás, torpanás.
Cromax
_________________
2003 Focus Mk1 facelift kombi 1.4 benzin
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Dorien


Offline
Csatlakozott:
2015. 05. 19.
Hozzászólások: 40


HozzászólásElküldve: 2018.04.24 20:51:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1308
 Hozzászólás témája: Re: Nem "rángat" hanem "ránt" néha egyet.
Hozzászólás az előzmény idézésével

fokatulaj írta:
Sziasztok, a következő problémám.

Üzemanyagszűrő lenne? Vagy az nem csak ilyen rövid rántásokat okozna. Az még talán a gyári (158k km)


Huhh, cseréld le gyorsan...
Nem biztos, hogy az okozza, de tele lesz már dzsuvával. Nekem alacsony fordulatszámon, jellemzően parkoláskor fulladozott tőle az autó.
_________________
2003 Focus Mk1 facelift kombi 1.4 benzin
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dzseno90


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 03.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2018.05.17 11:48:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1309
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
reggelente hideg indításnál az első pár kilométeren gázadásra elég lomhán reagál, kicsikét rángat is. Lehetséges, hogy a gyújtótrafóval van probléma? Meleg motorral, hosszabb távokon nem veszem észre a problémát.
Most volt 150ezres szervizen, gyertyákat cserélték.
1.6 TIVCT ford focus 2007

köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2838


HozzászólásElküldve: 2018.05.18 08:55:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1310
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

dzseno90 írta:
... Lehetséges, hogy a gyújtótrafóval van probléma? ...


Teszt:
Hagyni kell az autót négyesben alapjáratig lassulni és kitartott fél-háromnegyed gázt adni. Ha az autó lassan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor nem gyujtás a rángatás oka.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dzseno90


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 03.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2018.05.25 23:07:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1311
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
dzseno90 írta:
... Lehetséges, hogy a gyújtótrafóval van probléma? ...


Teszt:
Hagyni kell az autót négyesben alapjáratig lassulni és kitartott fél-háromnegyed gázt adni. Ha az autó lassan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor nem gyujtás a rángatás oka.



Kipróbáltam, szép egyenletesen gyorsul.Akkor viszont mi lehet az oka?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2838


HozzászólásElküldve: 2018.05.26 13:43:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1312
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

dzseno90 írta:

Kipróbáltam, szép egyenletesen gyorsul.Akkor viszont mi lehet az oka?


Előrebocsájtanám, hogy nekem 16 éves 8 szelepes Fiestám van, ezért nincs gyakorlati tapasztalatom a hibajelenségekkel úgy általában. Smile

De azt mondják, hogy a motornak 3 dolog kell: levegő, benzin és gyújtás. És kompresszió, de úgy nem jönne ki a három.
És akkor innentől kezdve csak találgatni lehet.

Levegő: A pillangószelep elektromos vezérlésű? Lehet, hogy akad, vagy az elektronika kiméli hidegen a motort? Vagy a szelepvezérlés elöregedett és hideg olajjal már nem működik jól?

Benzin: A keverék túl szegény, vagy túl dús. Mit mutat a kipufogó egy rövid menet után? Milyen szaga van? A MAF szezor már rosszul mér és csak a felmelegedett lambdaszonda korrekciója hozza rendbe az arányt. Hamis levegő jön be valahol, amit nem mér a MAF? A hőmérsékletszenzor rossz értéket továbbít az elektronikának és a keverék nincs a hideghez dúsítva?

Gyújtás: A próba alapján akkor is van szikra, ha nagyobb gyújtófeszültség szükséges a nagyobb nyomásra feltöltött hengerekben.

Kompresszió: Tegyük fel, hogy rendben van.

Konklúzó és javaslat: Ezt egy átlagszerelő ezt nem fogja megoldani csak találgatással és cserélgetéssel. Vagy úgy sem.
Szerintem ne foglakozz vele, amig a hiba nem válik komolyabbá.
Ha éppen arra jársz és fennáll a hiba, akkor mutasd meg egy szerelőnek, hátha ráérez. De ha csak találgat, ne költsd a pénzt.
Esetleg megoldás lenne, egy hidegen végzett, menetközbeni diagnosztika az összes szenzor jeleivel, összehasonlítva a hibátlan meleg működéssel. De ilyet szinte senki nem csinál.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Calius


Offline
Csatlakozott:
2015. 03. 06.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.07.05 16:42:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1313
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Van egy 2006-os fókám 1.6 benzin. Nem egész egy éve gyertya csere közben észrevettem, hogy tele van fagyállóval a gyertyák körül. Gondoltam hogy ereszt a fagydugó, kitörölgettem, aztán hívtam a szerelőt hogy ki kéne cserélni őket. Elég későn tudta elválalni. Gondoltam sebaj, ugyse okozott problémát. 2-3 héttel későb egyszercsak gyújtáskimaradás, sárga lámpa, majd gázadáskor gyors rángatás. Innentől kezdve amint bemelegedett, gázadáskor megtorpant, gyors ütemben rángatott. Ha finoman adagoltam a gázt akkor ment viszonylag normálisan, ki is pörgött rendesen. Kicserélték a fagydugót, meg is szünt a probléma.
A bökkenő az, hogy tegnap (9 hónappal később) megint elő jött ugyan ez a probléma. Lehúztam a pipákat, egy kis páralecsapódás van, semmi más.
Szerintetek hol keressem a problémát? Cseréljem a gyújtókábeleket? Vagy lehet hogy ennyi idő elteltével most nyekkenhetett meg a trafó?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2838


HozzászólásElküldve: 2018.07.06 06:48:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1314
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Calius írta:
...Lehúztam a pipákat, egy kis páralecsapódás van, semmi más.
...


A gyertyapipákban és a gyertyákon nem szabad semennyi párának lenni. A víz jól vezeti az elektromosságot és itt 40 000 voltról van szó. Az a legkisebb nedvességet is kihasználja, hogy megkerülje a gyertyahézagot.

Szerintem első körben töröld szárazra a pipákat és töröld le a kormot a kábelek külsejéről. Utána szereld úgy vissza a kábeleket, hogy ne érjenek egymáshoz.

Ha kész, tesztelni kell, hogy mennyire hajlamos a gyujtásrendszer az áthúzásra. Négyesben hagyni kell alapjáratig lassulni. Utána 1/2-3/4 folyamatos gáz. Ha lassan, de rángatás nélkül felveszi a sebességet, akkor a nagyfesz kör szigetelőképessége rendben van.

Érdemes a trafóba menő 3 szálas csatlakozót és vezetéket járó motornál megmozgatni. Az is okozhat kihagyást kontakthiba miatt.

Majd írd meg, mi lett az eredmény.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Calius


Offline
Csatlakozott:
2015. 03. 06.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.07.09 09:26:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1315
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Calius írta:
...Lehúztam a pipákat, egy kis páralecsapódás van, semmi más.
...


A gyertyapipákban és a gyertyákon nem szabad semennyi párának lenni. A víz jól vezeti az elektromosságot és itt 40 000 voltról van szó. Az a legkisebb nedvességet is kihasználja, hogy megkerülje a gyertyahézagot.


Köszönöm a tanácsot! Ereszt a fagydugó ismét... Kiszárítottuk, próbaképp tettünk rá másik gyújtókábeleket. Jó lett, mászkáltam vele, este mire megnéztem újra, már megint volt benne fagyálló (megkóstoltam, édes Very Happy).

Ui.: közben látom hogy nem abba a topicba írtam az eredeti kérdést ahova kellett volna, elnézést érte! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  radvanyia


Offline
Csatlakozott:
2017. 05. 16.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2018.07.10 19:33:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1316
 Hozzászólás témája: Rángatás és anomáliák
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Van egy Ford Focus C-Max, 2.0 Tdci ( G6DB )...

A tapasztalatok...
Az auto néha el kezd rángatni. Hektikusan. Olykot be is áll szerviz üzemmódba. Ez előtt amikor rángat, ha gázt adok, meglódul, teszi a dolgát. Olyan 1800-2000-es fordulat kötül jön elő a rángatás. Aztán a múltkor Check Engine is kigyulladt a műszerfalon, aztán pár óra állás után ez eltűnt.
Hibakód leolvasás infók:
1. Hűtőfolyadék bypass jel magas. (wtf? Ez mit takar? )
2. Hamutároló tele. Vagy korom tároló. ( Ellenben havi 1 alkalommal minimum leküldök vele 1500km-t egy huzamban, tehát elvileg a katalizátornak ki kellene tisztulnia. ) Kell ezekhez valami külön folyadék a katalizátorhoz?
Ekkor kiütötték a hibakódokat, az autó jön megy, de megint elkezdte a táncát 3 hét után.

Először arra gyanakodtam, hogy a tankban van valami, mert ha negyed alá ment, akkor kezdte el és ha tele tankoltam, megszűnt. Aztan volt, hogy tele tanknál is. Aztán gondoltam gázpedál jeladóra, hogy mindig ennek a fordulatnál jön elő ( ha jól tudom elektromos ), de ha a tempomatot használom, akkor is előjön.

Valami ötlete valakinek? Na jó, ötletnél konkrétabb, azaz hasonló cipőben járt e valaki?

Egyéb kérdés. A TDCI elvileg megbízható, de a szervizes srác a motorkód alapján azt mondta, ez a széria ( G6DB ) pont nem az.... Ezügyben vélemény? Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  szabojozsefhose


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 30.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2018.07.24 14:53:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1317
 Hozzászólás témája: rángat...rángat - de hova vigyem
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv mindenkinek!
Két éve vettem egy 1-es fókát. 1999-es évjárat, 1,8 benzin, sedan. Pár hónap használat után az alapjáratom ad-hoc jelleggel emelkedni kezdett, amint kivettem az autót sebességből. Alapjárati motor cserével orvosoltuk a problémát. Állítólag tisztítani is lehet, de én inkább egy újat vettem. Gondoltam minek kockáztatni. Fél év múlva megint ugyanaz...ekkor alapból felmerült bennem, hogy a szerelőm csak kitisztította és át lettem b...-va. Irány egy másik szerelő, megbízhatónak tűnt, ránézett. A motor új volt (tehát nem vertek át), gondoltam nem veszek megint egyet, így inkább a tisztítás mellett döntöttem. Pár hónap múlva az autó alacsony fordulaton erősebb gázadásnál rángatni kezdett. Nem nagyon csak egy kicsit, inkább úgy mondanám, hogy csak egy pillanatra mintha kihagyna belőle a húzás és motorfék lenne, aztán húz tovább. Visszavittem, megkérdeztem mi lehet, kicseréltük a gyertyákat. Pár hónapig szép és jó volt minden, de a rángatás ismét megjelent. És a hab a tortán: ezúttal az alapjárat is elkezdett emelkedni üresben. Laikusként következő lépésként a gyujtótrafót és kábelét venném górcső alá, de kéne valaki aki megnézi, és még bízni is lehet benne, mert már kezdem unni a szaladgálást. Cromax-ot próbáltam tegnap, de miután a hiba sima megállapításáért is diagnosztikáztatnom kellene (nem egyértelmű) inkább keresnék egy másik megoldást. Van esetleg ötlet, hogy mit nézessek meg? Volt esetleg bárkinek hasonló hiba/hibák együttállása? Esetleg ismertek egy szakit akit javasolni tudtok?

Előre is köszi,
Józsi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Rángat az autó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 42, 43, 44
Ugrás:   

44 / 44 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.31 másodperc