Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.11.15. 10:08:28 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Blackstar
Mai: 1
Tegnapi: 2
Összesen: 24374
Látogatók:
Vendégek: 344
Tagok: 8
Összesen: 352

Jelen lévő tagok:
01: NomadND1
02: lucifer
03: kupibazsi
04: Mergen
05: peti77
06: neopaszta
07: smelo
08: fraszika87

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Szervízlámpa
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Szervízlámpa
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

6 / 7 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  p33ty


Offline
Csatlakozott:
2012. 07. 19.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2012.07.24 12:01:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 151
 Hozzászólás témája: Re: ford focus 2002 rángat... gyújtótrafó - kábelok- gyertya csere után is...
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Ford p1132: Lack Of Heated Oxygen Sensor Bank 1 Sensor 1 Switches - Sensor Indicates Rich = a katalizátor előtti lambda szonda nem váltogat dús és szegény keverék között, állandóan dúsat mutat.

Találtam két részletesebb javítási tanácsot, de nem túl meggyőzőek
A második pl. kifejezetten olyan dolgokat sorol fel, amik szegény keveréket okoznak.
http://suite101.com/article/ford-mass-air-flow-sensors-a1973
http://forums.corral.net/forums/general-mustang-tech/1214615-dtc-p1132-p1152-p0175-p0172.html

A MAF szenzor elszennyeződéséről is beszélnek, de azt gondolnám, hogy az is inkább szegény keveréket okoz.
Az akkukábel levétele talán tisztábbá tenné a helyzetet. Akkor az ECU nem tudna a rossz szenzorok helyett rögzített értékekből dolgozni és a hibák jobban előjönnének.

Ha van elérhető OBD tesztered, érdemes lenne folyamatosan nézni az alapjeleket (lambda szondák, MAF szenzor, szívótorok nyomásmérő{ha van}, hőmérsékletek, stb) hátha látsz valami gyanúsat.

Az kizárt, hogy visszajött a gyújtáshiba?


Üdv Fiesta!

Köszi a válaszodat! Megnézem az angol cikkeket...

Akkor sorjában: Arra mi is gondoltunk, hogy nem jött-e vissza a gyújtáshiba... az új trafóval visszacserélt gyári kábelokkal, aztán új kábelokkal és másik két bontott trafóval is próbáltam, minden ugyanúgy volt... nem befolyásolta a működést.

próbáltuk egy másik hasonló kocsiból kivenni a MAF szenzort, azzal igazából nem javult csak minimálisan... inkább kicsit más jellegű volt... meg próbáltam lehúzott szenzorral is, de ugyanaz volt kb... az aksi levélelt meg lehet próbálni, az OBD teszter kérdőjeles... 3-ból 1-el működött.. a másik kettő - az a WOW! tipus az konzekvensen nem tudott kommunikálni vele... üdv, p33ty
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2012.07.24 12:16:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 152
 Hozzászólás témája: Re: ford focus 2002 rángat... gyújtótrafó - kábelok- gyertya csere után is...
Hozzászólás az előzmény idézésével

p33ty írta:
fiesta írta:
Találtam egy ipsét, aki egy hónapig küzdött a P1132-vel, és a végén arra jött rá, hogy az EGR hibája becsapta az O2 szenzort.

EGR csere segített neki. Neked van EGR-ed?


Kedves Fieszta! már gondoltunk erre is.. van a kocsiban igen, elég ezt vajon első körben kipucolni? korábban volt egy Opel Corsa B 1.4 16V-m, azon hasonló jelenség volt és ott is az EGR csere oldotta meg. Plusz adat, a gyújtótrafó cserekor kb 10 km-t mentem 2 hengerrel (a szerelőig)... az kinyirhatta az EGR-t? üdv, p33ty


Nem hiszem.
Esetleg a katalizátornak nem tett jót, de lehet, hogy az ECU lekapcsolta a benzinbefecskendezést a beteg hengerekről és akkor nem lehet gond. Smile

Az EGR tisztítást érdemes megpróbálni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  p33ty


Offline
Csatlakozott:
2012. 07. 19.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2012.07.24 12:24:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 153
 Hozzászólás témája: Re: ford focus 2002 rángat... gyújtótrafó - kábelok- gyertya csere után is...
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Nem hiszem.
Esetleg a katalizátornak nem tett jót, de lehet, hogy az ECU lekapcsolta a benzinbefecskendezést a beteg hengerekről és akkor nem lehet gond. Smile

Az EGR tisztítást érdemes megpróbálni.


Kedves Fiesta!

Köszi! jaja a pucolást kipróbáljuk... azért csak egy 10-éves kocsi... hozattam egy másik légtömegmérőt is - egy újjat, hogy ki tudjuk próbálni, ha nem kell, vissza tudjuk legalább vinni... Very Happy

folytatódik a kinlódás... Very Happy a hibakód kisütésre az aksi levétel jó tipp... a szerelők tegnap akik ránéztek ezt valahogy nem erőltették Smile mármint mi értelme próbálkozni hibakód törlés nélkül... OBD vagy aksi levéttel de valahogy... Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2012.07.24 17:18:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 154
 Hozzászólás témája: Re: ford focus 2002 rángat... gyújtótrafó - kábelok- gyertya csere után is...
Hozzászólás az előzmény idézésével

p33ty írta:
... a hibakód kisütésre az aksi levétel jó tipp... a szerelők tegnap akik ránéztek ezt valahogy nem erőltették Smile mármint mi értelme próbálkozni hibakód törlés nélkül... OBD vagy aksi levéttel de valahogy... Very Happy


Az nem baj, hogy nem törölték ki ész nélkül, mint egyes szerelők szokták. Smile

De most talán jót tesz egy akksilevétel.

Az áramtalanításnál nem csak a hiba kód törlődik ki, de ha az ECU korábban észrevette, hogy valamelyik szenzor hibás, és elkezdett egy helyettesítő (régebbi) értékkel dolgozni, akkor ez most megszűnik.
És kitörlődik a korábbi ellenőrzések (lambda szonda, katalizátor, stb) eredményei is. Ezek az ellenőrzések, újra kezdődnek.

Arra kell számolni, hogy eltűnik a hiba, majd lehet, hogy rövid időn belül, vagy két menet (kb. két nap) múlva visszajön.
Esetleg több hibaüzenet is lesz, mert az ECU nem fogja tudni tovább "elrejteni" a hibákat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  p33ty


Offline
Csatlakozott:
2012. 07. 19.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2012.07.24 17:30:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 155
 Hozzászólás témája: Re: ford focus 2002 rángat... gyújtótrafó - kábelok- gyertya csere után is...
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
p33ty írta:
... a hibakód kisütésre az aksi levétel jó tipp... a szerelők tegnap akik ránéztek ezt valahogy nem erőltették Smile mármint mi értelme próbálkozni hibakód törlés nélkül... OBD vagy aksi levéttel de valahogy... Very Happy


Az nem baj, hogy nem törölték ki ész nélkül, mint egyes szerelők szokták. Smile

De most talán jót tesz egy akksilevétel.

Az áramtalanításnál nem csak a hiba kód törlődik ki, de ha az ECU korábban észrevette, hogy valamelyik szenzor hibás, és elkezdett egy helyettesítő (régebbi) értékkel dolgozni, akkor ez most megszűnik.
És kitörlődik a korábbi ellenőrzések (lambda szonda, katalizátor, stb) eredményei is. Ezek az ellenőrzések, újra kezdődnek.

Arra kell számolni, hogy eltűnik a hiba, majd lehet, hogy rövid időn belül, vagy két menet (kb. két nap) múlva visszajön.
Esetleg több hibaüzenet is lesz, mert az ECU nem fogja tudni tovább "elrejteni" a hibákat.


Kedves Fiesta!
Köszi szépen! Az látszik, hogy nagyn képben vagy ! Elismerésem!

Na az van, hogy beraktunk egy gyári gyújtástrafót és most jó. No comment a VALEO-nak Very Happy

Kösz szépen a segítséget és a tanácsokat.

üdv, p33ty
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2012.07.25 10:33:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 156
 Hozzászólás témája: Re: ford focus 2002 rángat... gyújtótrafó - kábelok- gyertya csere után is...
Hozzászólás az előzmény idézésével

p33ty írta:


Kedves Fiesta!
Köszi szépen! Az látszik, hogy nagyn képben vagy ! Elismerésem!

Na az van, hogy beraktunk egy gyári gyújtástrafót és most jó. No comment a VALEO-nak Very Happy

Kösz szépen a segítséget és a tanácsokat.

üdv, p33ty


Szia!
Csak annyira vagyok képben, amennyit a netről látok.
Az én Fiestám sosem romlik el, nincs gyakorlati tapasztalatom. Cool
Pedig van OBD olvasóm is. Smile

A gyújtás hiba magyarázza a rángatást.
De ha esetleg visszajön a P1132 és sikerül megoldani, írd meg, hadd legyünk okosabbak.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ironmen


Offline
Csatlakozott:
2013. 07. 08.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2017.03.04 18:39:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 157
 Hozzászólás témája: kontroll lámpa
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Vki találkozott már ilyen problémával?
A hiba a következő. Autó egy 2004 es 1.6os benzines focus.
Szóval beinditottam és kigyulladt a fogaskerék (benne a felkiáltójel) lámpa majd rövidesen elaludt. Na mondom, mi lehet? Ilyet még nem csinált. Majd fel az autópályára majd előzés közben autó nem gyorsul, csak lassul, mintha nem kapott volna üzemanyagot. Gyújtás, szervo, minden volt az autón, közben ujra kigyulladt az emlitett kontrol lámpa. Félrehuzodás, leállás, autó leállít, majd beindit. És ez azóta nem jött elő, mintha minden okés lenne.
Van erre vkinek tanácsa? Vagy volt ilyen vkinek?
Előre is köszönöm.
Tk.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tobi


Offline
Csatlakozott:
2017. 12. 24.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2017.12.24 01:49:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 158
 Hozzászólás témája: Motordiagnosztika lampa
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok !

A segítségeteket szeretném kérni.
2003/12 ben gyártott , Ford Focus Turnier, benzines, 1.6 osom van. Jól kezdem, 2 durva hibát is elkövettem: régóta nem ellenőriztem az olajszintet,
ki is gyulladt
a diagnosztika sárga lámpa. Szervizbe mentem (külföldön dolgozom), de csak januárra kaptam időpontot. Azért töltöttem
egy kis olajat
a motorba, el is aludt később a lámpa. Másnap újra kigyulladt, kinyitottam a motorháztetőt és minden csupa
olaj volt Sad Elfelejtettem előző nap a sapkát visszatenni . Újra töltöttem bele egy kis olajat, és csak később vettem észre,
hogy nem 10w40-t , hanem 5w30-t kellett volna utántölteni. A korábbi autómnál 10w40-t használtam. Olajcsere azóta már
megtörtént, de azóta is időnként kigyullad a lámpa, és csak a motor lehűlése után alszik el. Úgy vettem észre, hogy amikor
már eléggé felmelegedett a motor, kb. 20-30 km után gyullad ki a lámpa. De nem minden nap. Napi 90 km-t megyek az autóval. A motor működésében nem vettem észre változást. Mi lehet a probléma? Mire készüljek majd a januári szerviznél?
Köszönöm, és Boldog Karácsonyt !
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2017.12.24 12:39:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 159
 Hozzászólás témája: Re: Motordiagnosztika lampa
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tobi írta:
...Másnap újra kigyulladt, kinyitottam a motorháztetőt és minden csupa
olaj volt Sad ...de azóta is időnként kigyullad a lámpa, és csak a motor lehűlése után alszik el. ...


Szia!

Lehet, hogy olajosak lettek a gyujtáskábelek, a trafó és a gyertyák. Bemelegedett motornál, sötétben nem látsz áthúzást a motortérben? Rövid, de erőteljes gázadásoknál.

A gyertyakábeleket mindenképpen le kellene tisztítani benzines vagy féktisztítós ronggyal. (Kesztyűben.)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tobi


Offline
Csatlakozott:
2017. 12. 24.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.01.01 20:22:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 160
 Hozzászólás témája: Re: Motordiagnosztika lampa
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia!

Lehet, hogy olajosak lettek a gyujtáskábelek, a trafó és a gyertyák. Bemelegedett motornál, sötétben nem látsz áthúzást a motortérben? Rövid, de erőteljes gázadásoknál.

A gyertyakábeleket mindenképpen le kellene tisztítani benzines vagy féktisztítós ronggyal. (Kesztyűben.)[/quote]

----------------
Szia !

Megnéztem, jópárszor megnyomtuk a gázpedált, nem láttam áthúzást.
Lekopogom, pár napja nem gyulladt ki a motorhiba lámpa.
Féktisztító helyett más is megfelel?

Köszönöm és BUÉK ! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.01.01 23:55:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 161
 Hozzászólás témája: Re: Motordiagnosztika lampa
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
...A gyertyakábeleket mindenképpen le kellene tisztítani benzines vagy féktisztítós ronggyal. (Kesztyűben.)


Bármi jó, ami oldja az olajat. Szerves oldószer. Pl. benzin.
Vagy akár száraz ronggyal is át lehet törölni jó alaposan, ha végképp nincs más.

Boldog Újévet Neked is. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  simgeri


Offline
Csatlakozott:
2004. 02. 26.
Hozzászólások: 3832


HozzászólásElküldve: 2018.01.02 19:15:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 162
 Hozzászólás témája: Re: kontroll lámpa
Hozzászólás az előzmény idézésével

ironmen írta:
Sziasztok!
Vki találkozott már ilyen problémával?
A hiba a következő. Autó egy 2004 es 1.6os benzines focus.
Szóval beinditottam és kigyulladt a fogaskerék (benne a felkiáltójel) lámpa majd rövidesen elaludt. Na mondom, mi lehet? Ilyet még nem csinált. Majd fel az autópályára majd előzés közben autó nem gyorsul, csak lassul, mintha nem kapott volna üzemanyagot. Gyújtás, szervo, minden volt az autón, közben ujra kigyulladt az emlitett kontrol lámpa. Félrehuzodás, leállás, autó leállít, majd beindit. És ez azóta nem jött elő, mintha minden okés lenne.
Van erre vkinek tanácsa? Vagy volt ilyen vkinek?
Előre is köszönöm.
Tk.

Kicsit régi a bejegyzés..... de ugye nem írtad, hogy automata váltós-e a kocsid....
Ezek szerint azzal lenne a gond....
https://www.buzzblog.eu/itt-van-az-osszes-muszerfal-visszajelzo-lampa-jelentese-most-megnezheted-amit-eddig-nem-tudtal/
_________________
Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tobi


Offline
Csatlakozott:
2017. 12. 24.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.02.25 00:51:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 163
 Hozzászólás témája: Re: Motordiagnosztika lampa
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
fiesta írta:
...A gyertyakábeleket mindenképpen le kellene tisztítani benzines vagy féktisztítós ronggyal. (Kesztyűben.)


Bármi jó, ami oldja az olajat. Szerves oldószer. Pl. benzin.
Vagy akár száraz ronggyal is át lehet törölni jó alaposan, ha végképp nincs más.

Boldog Újévet Neked is. Smile


Áttöröltem, amennyire tudtam...egy ideig keveset jártam az autóval, de mostanában sajnos újra többször kigyulladt a diagnosztika lámpa...privátban tudnál írni? Elég kezdő vagyok, szerintem nem lenne túl érdekes a sok amatőr kérdésem Smile

kösz Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tobi


Offline
Csatlakozott:
2017. 12. 24.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.03.11 00:29:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 164
 Hozzászólás témája: Re: Motordiagnosztika lampa
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="Tobi"][quote="fiesta"]
fiesta írta:
...A gyertyakábeleket mindenképpen le kellene tisztítani benzines vagy féktisztítós ronggyal. (Kesztyűben.)


Bármi jó, ami oldja az olajat. Szerves oldószer. Pl. benzin.
Vagy akár száraz ronggyal is át lehet törölni jó alaposan, ha végképp nincs más.

+++++++


Azóta már voltam szerelőnél : kiolvasta a hibákat: P0723 hibakód : kimeneti sebesség érzékelő hibát, és P0460kód : tartály szintérzékelő hibát talált. Korábban még volt egy másik hiba is : időnként a sebességmutató leesett 0-ra, majd később magához
tért. Nem gondoltam, hogy összefügg a motordiagnosztika lámpa kigyulladásával, de úgy látszik, mégis. A szerelő kicserélte a sebességmérő szenzort, és azóta megszűnt mindkét hiba (remélem nem jönnek újra elő).
Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Üdv,
Tobi Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.08.22 19:42:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 165
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Mindenki!
Kedves Fiesta!


Rég szenvedek P0420 hibakóddal.
kb. 150 km megtétele után jön a MIL lámpa. Piston alkalmazással szoktam nézni, illetve kiütni a hibakódot telóval. A szondák jelei váltakoznak az első kicsit mozgékonyabb, de a második szonda is ugrál. Motorféknél mindkettő 0 mutat.
A hátsó szonda ugrálása ezzel a hibakóddal egész jó támpont katalizátor hibára. Műszakin viszont azt mondták, hogy jó a katalizátor. Embarassed (ezért is cseréltem szondát)
Nagyjából 4 éve volt cserélve katalizátor, egy 18000 univerzálisat kapott. Ezen az áron nem lepődnék meg ha tényleg kukás lenne esetleg.
Most cseréltem hátsó szondát, Bosch került beszerelésre. 50 km után jött is a menetrendszerinti MIL. Smile
Szondát már csak kizárnám a rossz alkatrészek közül, leginkább a katalizátor lehet a haldokló.
Idézet Fiestától:
"Ha a második szonda jele hasonlít az elsőére, akkor a szonda jól működik, de a katalizátor elhalt. "
Idézet totalcar.hu-tól:
"A hátsó szonda a katalizátor működését, hatásfokát mutatja. Itt a kerámia és a felületén levő kemikáliák átalakító hatását, munkavégzését láthatjuk. Ha itt is az elsőhöz hasonló hullámzást látnánk, az a katalizátor hatástalanságát jelentené. "
Kedves Fiesta. Mit értesz az alábbi alatt:
"Várj legalább 3 napot.
Az 3 ciklus lehűlt motorral kezdve.
Valószínűleg elég, hogy kialudjon a lámpa, ha nincs egyéb baj."

Vegyem le az akksit?
HA jön hibakód ne üssem ki? Várjak hátha kialszik? Smile
Forscannal is tudok vizsgálódni. Azzal érdemes? És ha igen akkor mit nézzek meg?
Tutira mehetek OBD-vel?, vagy guruljak egy szervizbe? Szervizbe mit mondjak, hogy ki is javítsák a hibát és ne csak pénzt keressenek rajtam? Nyilván a szerviz is csak a taglalt alkatrészelet akarná csereberélni. Shocked Vagy nem ?
Leginkább akkor jön a MIL ha kicsit meghajtom. Hibakód mindig az említett.
Köszönöm a segítségeteket. Wink
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.08.23 01:03:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 166
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:
...
Kedves Fiesta. Mit értesz az alábbi alatt:
"Várj legalább 3 napot.
Az 3 ciklus lehűlt motorral kezdve.
Valószínűleg elég, hogy kialudjon a lámpa, ha nincs egyéb baj."
...


Üdv Pathfinder!

Ez egy olyan kérdésre adott válasz volt, hogy mit tegyen az illető, ha megjavították az autót, de nem törölték a hibát és ezért a MIL lámpa világít. A kérdezőnek nem volt saját OBDII eszköze, ezért a fizetős törlés helyett javasoltam a várakozást, normál napi használattal egybekötve.

Neked van lehetőséged bármikor törölni a hibát, ezért számodra ennek a tanácsnak nincs jelentősége.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.08.23 01:34:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 167
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:
...
A hátsó szonda ugrálása ezzel a hibakóddal egész jó támpont katalizátor hibára. Műszakin viszont azt mondták, hogy jó a katalizátor....


Lehet, hogy úgy értették, hogy a CO és CH értékek alatta vannak a szabványnak. De a szabvány követelményei nagyon enyhék. A saját autómon látott mérések alapján azt tudom mondani, hogy a jó gyári katalizátorral a CO és CH szinte mérhetetlnül alacsony a szokásos műszer számára. 0 vagy legfeljebb az utolsó számjegy egyes. Szóval lehet, hogy a kompjuter rossznak minősíti, amit a gázelemző elfogad.

Amikor bépíttetted az utángyártott katalizátort, akkor a MIL lámpa hosszabb ideig nem jelzett?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.08.23 07:40:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 168
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:
...
A hátsó szonda ugrálása ezzel a hibakóddal egész jó támpont katalizátor hibára. Műszakin viszont azt mondták, hogy jó a katalizátor....


Lehet, hogy úgy értették, hogy a CO és CH értékek alatta vannak a szabványnak. De a szabvány követelményei nagyon enyhék. A saját autómon látott mérések alapján azt tudom mondani, hogy a jó gyári katalizátorral a CO és CH szinte mérhetetlnül alacsony a szokásos műszer számára. 0 vagy legfeljebb az utolsó számjegy egyes. Szóval lehet, hogy a kompjuter rossznak minősíti, amit a gázelemző elfogad.

Amikor bépíttetted az utángyártott katalizátort, akkor a MIL lámpa hosszabb ideig nem jelzett?

Szia!
Ha jól emlékszem a méréskor eléggé a határ közelébe voltak az értékek. A szaki azt mondta nincs vele baj, nem is büdös Smile
A beépítés után kb. 2 évig nem jelzett egyszer sem. Lassan talán már egy éve, hogy játszadozik velem.
Reggel néztem hidegindítást követően. 2. szonda 0,005 voltról indult és 0,010 stb menetelt felfelé. Bemelegedést követően ugrált az elsőhöz hasonlóan, de nem olyan intenzíven és nem akkora amplitúdóval. Leginkább 0,060 és 0,650 között. Mikor első 0,8 volt akkor hátsó 0,6. Azaz első mindig nagyobb, illetve kisebb értékeken volt. Motorféken 0 mindkettő.
Köszi a segítséget.
Szia.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.08.23 08:59:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 169
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia!

pathfinder írta:
...
A beépítés után kb. 2 évig nem jelzett egyszer sem. Lassan talán már egy éve, hogy játszadozik velem.
...

Azt olvastam (saját tapasztalatom nincs), hogy az utángyártott szondák főleg azért olcsóbbak, mert spórolnak bennük a katalizátor platinával. Ezért sajnos rövidebb az élettartamuk.

pathfinder írta:
...
Reggel néztem hidegindítást követően. 2. szonda 0,005 voltról indult és 0,010 stb menetelt felfelé. ...

Amíg a szonda nem melegedett fel üzemi hőméréskletre, addig nem ad jelet.
pathfinder írta:
...
Bemelegedést követően ugrált az elsőhöz hasonlóan, de nem olyan intenzíven és nem akkora amplitúdóval. Leginkább 0,060 és 0,650 között. Mikor első 0,8 volt akkor hátsó 0,6. Azaz első mindig nagyobb, illetve kisebb értékeken volt. Motorféken 0 mindkettő.

Az egyik mérési módszer, hogy a kompjuter a közepes értéken való átmeneteket számolja. Amíg az első szondánál ez sokkal több, addig jónak tekinti a katalizátort.
Sajnos a kisebb amplitudó ugyanannyi átmenetet ad.

Én megpróbálnék karambolos autóból bontott katalizátort venni. Más alkatrészekkel (lámpa, generátor) az a tapasztalatom, hogy a bontott gyári jobb, mint az utángyártott.
Neten is lehet keresni és utánvéttel elküldetni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.08.23 09:27:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 170
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Szia!

pathfinder írta:
...
A beépítés után kb. 2 évig nem jelzett egyszer sem. Lassan talán már egy éve, hogy játszadozik velem.
...

Azt olvastam (saját tapasztalatom nincs), hogy az utángyártott szondák főleg azért olcsóbbak, mert spórolnak bennük a katalizátor platinával. Ezért sajnos rövidebb az élettartamuk.

pathfinder írta:
...
Reggel néztem hidegindítást követően. 2. szonda 0,005 voltról indult és 0,010 stb menetelt felfelé. ...

Amíg a szonda nem melegedett fel üzemi hőméréskletre, addig nem ad jelet.
pathfinder írta:
...
Bemelegedést követően ugrált az elsőhöz hasonlóan, de nem olyan intenzíven és nem akkora amplitúdóval. Leginkább 0,060 és 0,650 között. Mikor első 0,8 volt akkor hátsó 0,6. Azaz első mindig nagyobb, illetve kisebb értékeken volt. Motorféken 0 mindkettő.

Az egyik mérési módszer, hogy a kompjuter a közepes értéken való átmeneteket számolja. Amíg az első szondánál ez sokkal több, addig jónak tekinti a katalizátort.
Sajnos a kisebb amplitudó ugyanannyi átmenetet ad.

Én megpróbálnék karambolos autóból bontott katalizátort venni. Más alkatrészekkel (lámpa, generátor) az a tapasztalatom, hogy a bontott gyári jobb, mint az utángyártott.
Neten is lehet keresni és utánvéttel elküldetni.

Akkor úgy érzed, hogy a katalizátor lehet rossz?
Ezekkel ne is foglalkozzak?
https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/katalizator/katalizator_ford_focus_1998-2005_benzines_1_4_eec_1_koddal_10446

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/katalizator/katalizator_ford_focus_1998-2005_benzines_1_4_eec_7_koddal_10449

https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/katalizator/katalizator_ford_focus_1998-2005_benzines_1_6_eec_7_koddal_10454

Köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.08.23 15:19:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 171
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:

Akkor úgy érzed, hogy a katalizátor lehet rossz?

A leírtak alapján igen.
Egy régebbi mérésben az én szondáim, jó katalizátorral ilyen jelet adtak.
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=363500#363500

pathfinder írta:

Ezekkel ne is foglalkozzak?
...

Nem tudom. Én csak olvastam, hogy egyes utángyártottaktól rövid élettartam várható. Ez nálad így is történt.
Persze azt is tudni kell, hogy mitől ment tönkre az első katalizátor, és az a hiba (gyujtáskimaradás, olajfogyasztás) megszünt-e és nem az tette tönkre a következőt is.

Nem tudom, hogy milyen minőségű ez a JMJ. A net alapján talán lengyel és a Cromax szerint "Gazdaságos és megbízható".
És végül nem 20 ezerbe kerül, hanem majdnem negyvenbe. Lehet, hogy van benne anyag.

Neked kell döntened. Confused
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.08.23 20:20:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 172
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

Akkor úgy érzed, hogy a katalizátor lehet rossz?

A leírtak alapján igen.
Egy régebbi mérésben az én szondáim, jó katalizátorral ilyen jelet adtak.
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=363500#363500

pathfinder írta:

Ezekkel ne is foglalkozzak?
...

Nem tudom. Én csak olvastam, hogy egyes utángyártottaktól rövid élettartam várható. Ez nálad így is történt.
Persze azt is tudni kell, hogy mitől ment tönkre az első katalizátor, és az a hiba (gyujtáskimaradás, olajfogyasztás) megszünt-e és nem az tette tönkre a következőt is.

Nem tudom, hogy milyen minőségű ez a JMJ. A net alapján talán lengyel és a Cromax szerint "Gazdaságos és megbízható".
És végül nem 20 ezerbe kerül, hanem majdnem negyvenbe. Lehet, hogy van benne anyag.

Neked kell döntened. Confused

Köszi.
Elég lutri lehet ez. 40 ért talán nem irtó gagyi. A bontott is járhatja a végét...
2010-ben mikor vettem már egy bosal, nem gyári volt alatta. (Gyárinak 6 évnél többet kéne tudni. Smile )Az kb. 2014-ben feladta a harcot, lehet az én hibán mert kicsit odaütöttem az alját. Kicsit ködös már a dolog. A lényeg hogy széttört a kerámia. Aztán vettem ezt a vackot 18- ért. Smile
Forscannal tudok olyan diagramot varázsolni, mint amit mutattál??
Köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.08.29 12:09:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 173
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

Akkor úgy érzed, hogy a katalizátor lehet rossz?

A leírtak alapján igen.
Egy régebbi mérésben az én szondáim, jó katalizátorral ilyen jelet adtak.
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=363500#363500

pathfinder írta:

Ezekkel ne is foglalkozzak?
...

Nem tudom. Én csak olvastam, hogy egyes utángyártottaktól rövid élettartam várható. Ez nálad így is történt.
Persze azt is tudni kell, hogy mitől ment tönkre az első katalizátor, és az a hiba (gyujtáskimaradás, olajfogyasztás) megszünt-e és nem az tette tönkre a következőt is.

Nem tudom, hogy milyen minőségű ez a JMJ. A net alapján talán lengyel és a Cromax szerint "Gazdaságos és megbízható".
És végül nem 20 ezerbe kerül, hanem majdnem negyvenbe. Lehet, hogy van benne anyag.

Neked kell döntened. Confused


Azon agyaltam, hogy katalizátor helyére üres csövet beteszek, (nem kell hegeszteni magamnak tudom cserélni oldható kötéssel a katalizátort) akkor legalább az kiderülhet, hogy ha egy csővel ugyanazok a lambda értékek vannak akkor, elég nagy eséllyel a katalizátor hasztalan. Hogy gondolod?
Köszi.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.08.30 00:39:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 174
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:

Azon agyaltam, hogy katalizátor helyére üres csövet beteszek, (nem kell hegeszteni magamnak tudom cserélni oldható kötéssel a katalizátort) akkor legalább az kiderülhet, hogy ha egy csővel ugyanazok a lambda értékek vannak akkor, elég nagy eséllyel a katalizátor hasztalan. Hogy gondolod?
Köszi.


Igen, ez egy jó teszt.

De ha így akarod hagyni, nem biztos, hogy a motor viselkedése nem változik meg.
Lecsökken a folytás a kipufogó irányába. Talán autópályán jobban fog menni, és lehet, hogy megnő a városi fogyasztása.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.08.30 12:12:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 175
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

Azon agyaltam, hogy katalizátor helyére üres csövet beteszek, (nem kell hegeszteni magamnak tudom cserélni oldható kötéssel a katalizátort) akkor legalább az kiderülhet, hogy ha egy csővel ugyanazok a lambda értékek vannak akkor, elég nagy eséllyel a katalizátor hasztalan. Hogy gondolod?
Köszi.


Igen, ez egy jó teszt.

De ha így akarod hagyni, nem biztos, hogy a motor viselkedése nem változik meg.
Lecsökken a folytás a kipufogó irányába. Talán autópályán jobban fog menni, és lehet, hogy megnő a városi fogyasztása.

Ha azt mondod, hogy jó teszt akkor megcsinálom.
Nem akarom úgy hagyni, mert egész fazék hangja van olyan 2000 környékén. Smile
Köszi.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.09.10 07:41:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 176
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

Azon agyaltam, hogy katalizátor helyére üres csövet beteszek, (nem kell hegeszteni magamnak tudom cserélni oldható kötéssel a katalizátort) akkor legalább az kiderülhet, hogy ha egy csővel ugyanazok a lambda értékek vannak akkor, elég nagy eséllyel a katalizátor hasztalan. Hogy gondolod?
Köszi.


Igen, ez egy jó teszt.

De ha így akarod hagyni, nem biztos, hogy a motor viselkedése nem változik meg.
Lecsökken a folytás a kipufogó irányába. Talán autópályán jobban fog menni, és lehet, hogy megnő a városi fogyasztása.

Beraktam az üres csövet, a szonda értékei nem változtak, a hátsó ugyanúgy ugrál, mint a katalizátorral. Úgy érzem vennem kell alá egyet. Gyári bontottat nem találtam. Azaz csak 1.6-oshoz és azt mondták az nem jó az 1.4 be.
Crying or Very sad
update:
keresgélés után az marad leginkább, hogy cromaxost tudok venni 36-ért Confused
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pepetv


Offline
Csatlakozott:
2008. 07. 20.
Hozzászólások: 15


HozzászólásElküldve: 2018.09.17 19:12:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 177
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.Zetec 2000 cm focus motorban kigyújtotta a MIL lámpát.Az első lambda szonda cserélve volt,így is jelentkezik a hiba.A kipufogó vég abszolut tiszta,se korom se benzin stb nem látszik rajta,mondhatni a cső belül fém tiszta+pici rozsda.A neten néztem,vákuum cső problémától kezdve a PCV,Maf stb minden lehet.Esetleg valakinek nem volt ilyen problémája?Tipp?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.09.24 12:11:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 178
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Drága kocsim csak nem nyugszik.
Kicseréltem katalizátort JMJ cromaxból, hátsó szondát is (bosch.)
kb. 50 km utám MIL világit. Laughing
hibakód: P0420
Subsystem - Auxiliary Emission Controls
Catalisyt System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Mi az a Bank 1?? első szonda ???
Elsőre örültem, mert néztem az élő adatokat és már nem ugrált olyan intezíven a hátsó szonda jele, 0,700-0,750 között ingázott. Azt hittem tuti lett.
Aztán csak felvillant.
Gyújtsam fel a kocsit?
Az is érdekes, hogy mindegy mi van alatta, bizonyos táv megtétele után jön a hibakód. Értem ezalatt, azt, hogy egy teszt erejéig egy üres csövet tettem a rossznak vélt katalizátor helyére és 200 km alatt nem jött hibakód. Visszatettem a rossznak vélt katalizátort és 5 km után villant. Töröltem hibakód. Mentem 200 km és cseréltem a katalizátort a JMJ-re. A szonda jelei normálisat mutatnak és 50 km után jött a P0420. Rolling Eyes
Ma már nem törlöm, helyette akksit veszem le, hátha.
Na most ezzel, hogy menjek szervizbe?
Köszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.09.24 20:02:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 179
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:

Mi az a Bank 1??...


A Bank1 az első hengersor. Nálunk csak 1 hengersor van, szóval a Bank1 semmit nem jelent.
Van olyan Focus, ahol 2 szonda van a katalizátor után, ott az egyik Bank1, a másik Bank2, annak ellenére, hogy ott is csak 1 hengersor van.

Sajnálom, hogy visszajött a hiba. Pedig, a leírásod alapján most működik a katalizátor. Esetleg megpróbálod visszatenni az előző (gyári) szondát?

Ki kellene olvasni, hogy a monitorok hogy állnak. Hátha abból látni lehet valamit.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 725


HozzászólásElküldve: 2018.09.24 20:22:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 180
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
pathfinder írta:

Mi az a Bank 1??...


A Bank1 az első hengersor. Nálunk csak 1 hengersor van, szóval a Bank1 semmit nem jelent.
Van olyan Focus, ahol 2 szonda van a katalizátor után, ott az egyik Bank1, a másik Bank2, annak ellenére, hogy ott is csak 1 hengersor van.

Sajnálom, hogy visszajött a hiba. Pedig, a leírásod alapján most működik a katalizátor. Esetleg megpróbálod visszatenni az előző (gyári) szondát?

Ki kellene olvasni, hogy a monitorok hogy állnak. Hátha abból látni lehet valamit.

Visszatudom tenni a gyári szondát, igaz csak hétvégén lenne rá időm.
Most volt akksilevétel, ha hétvégéig lesz MIL akkor visszateszem a gyárit...és bőgők egy sort.
A monitorok hogy állnak kifejezés mit takar? Laptopon FORsvan-nel? Bocsi az értetlenkedésért.
Köszönöm.

"Megjegyzés: Egy új katalizátorral, amely kevesebbet mint 100 mérföldet futott, megjelenhet a P0420 vagy P0430 hibakód a belső szövet gázleadása miatt. A problémát kijavíthatja, ha a járművet autópályán működteti, körülbelül 1 órán keresztül."
"Ezután az ECM a HO2S 2-t figyelve üzemanyagot adagol és von el. Ha a katalizátor megfelelően működik, a HO2S 2 válasza a plusz üzemanyagra a TWC előtt elhelyezkedő HO2S 1 válaszával összehasonlítva lassú. Ha a HO2S 2 válasza közel azonos, mint a HO2S 1-gyé, lehet, hogy a katalizátor oxigén tárolási képessége és hatékonysága az elfogadható küszöbérték alá süllyedt."
" motor alapjáratáról, növelje a motor fordultszámát 1 500 /perc értékre 1 percig, majd engedje vissza stabil alapjáratra. Figyelje meg az 1. és 2. fűtött oxigénérzékelő paramétereket egy leolvasó eszközzel. Az 1. fűtött oxigénérzékelő feszültségének aktívabbnak kell lennie, mint a 2. fűtött oxigénérzékelőnek.
⇒ Ha a 2. fűtött oxigénérzékelő ugyanolyan aktív, mint az 1. fűtött oxigénérzékelő, akkor cserélje ki a katalizátort."
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0211/hu/documents_2011/captiva/sm-c140/92230299.hu.html
második idézet is azt erősíti, hogy a második szonda hasonló jelet mutat az elsőhöz akkor kukás a katalizátor.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Szervízlámpa
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Ugrás:   

6 / 7 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.27 másodperc