Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.09.20. 14:21:08 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: gabiorsi
Mai: 1
Tegnapi: 4
Összesen: 24244
Látogatók:
Vendégek: 174
Tagok: 7
Összesen: 181

Jelen lévő tagok:
01: TRL
02: dragon
03: Heni87
04: foker
05: mr_smith
06: kleroo
07: sulep

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Sebességmérő - egyszer mér, egyszer nem!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Sebességmérő - egyszer mér, egyszer nem!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

11 / 11 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Gstyler


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 28.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2016.09.19 10:16:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 301
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Gstyler írta:
1, Nálam először a sebesség mutató esett le néha.

2, Aztán volt olyan, hogy minden mutató leesett és a digitális megtett km óra is üres lett.

3, Ma pedig úgy akadt be, hogy a mutatók megálltak egy adott értéken és onnan nem mozdultak.
De pl. az index visszajelzés tökéletesen működik a műszerfalon ilyenkor.

Mindegyik jelenség kb 10-20 mp, aztán minden a legnagyobb rendben megy tovább.

Okozhat ekkora galibát a sebesség jeladó meghibásodása?


Nálam maga az óraegység hibásodott meg. Crying or Very sad
Valamelyik nap elviszem a Haudekhez, hogy tudják-e javítani.

UPDATE: Haudek Úr 2 nap alatt megoldotta (13.ker) , 20ropi, 1 év gari és minden rendben. Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lmilaj9


Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 14.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2016.10.14 18:11:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 302
 Hozzászólás témája: leall a motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

a hiba a kovetkezo: az autonak az alapjarata ingadozik, menet kozben ha uresbe rakom akkor szinte lefullad a motor es megall az auto, utana siman indul be es par perc utan megint eljatsza ugyanazt. Ma egy kicsit be is fostam mert kanyarodnek egy utcaba jobbra es leallt az auto elment a szervo es keresztbe alltam meg, megjo hogy nem jott senki mert tuti neki mentem volna. Utana inditom be es az alajarat durvan ingadozott.
Az olvasottak alapjan lehet hogy fotengely jelado? vagz szerintetek mi lehet?

Elore is koszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2836


HozzászólásElküldve: 2016.10.15 23:40:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 303
 Hozzászólás témája: Re: leall a motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

lmilaj9 írta:
Sziasztok,

a hiba a kovetkezo: az autonak az alapjarata ingadozik, menet kozben ha uresbe rakom akkor szinte lefullad a motor es megall az auto, utana siman indul be es par perc utan megint eljatsza ugyanazt. Ma egy kicsit be is fostam mert kanyarodnek egy utcaba jobbra es leallt az auto elment a szervo es keresztbe alltam meg, megjo hogy nem jott senki mert tuti neki mentem volna. Utana inditom be es az alajarat durvan ingadozott.
Az olvasottak alapjan lehet hogy fotengely jelado? vagz szerintetek mi lehet?

Elore is koszi!


Szia!

A szabvány válasz az elpiszkolódott és emiatt nehezen mozgó alapjárati szelep. (Ha van, mert az elektromos vezérlésű pillangószelepeknél általában nincs.)

De éppen a múlt héten volt a kedvenc műsoromban (VOX tévé, Autodoktoren) egy Seat, hasonló tünetekkel. Ott a tankgőzöket szállító EVAP rendszer szelepe nem zárt rendesen.
Próbáld azt a csövet lezárni, hátha elmúlik az ingadozás és akkor arrafelé kell keresni a hibát.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attesz27


Offline
Csatlakozott:
2014. 02. 23.
Hozzászólások: 339


HozzászólásElküldve: 2016.10.16 04:44:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 304
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

"tankgőzöket szállító EVAP rendszer szelepe"


Az hogy néz ki, merre keressük?
_________________
ford focus 1.6 16v
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2836


HozzászólásElküldve: 2016.10.16 09:26:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 305
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attesz27 írta:
"tankgőzöket szállító EVAP rendszer szelepe"


Az hogy néz ki, merre keressük?


Az 1-es Focuson a rajzaim szerint egy kocka, amibe bemegy egy elektromos csatlakozó és 2 cső.
Az egyik cső a tank felöl jön, a másik vagy közvetlenül a szívócsőbe megy, vagy a karter levegőztető csövekbe.

Helyileg a motortér jobb szélén, hátul van. Gondolom, a tűzfalra van rögzítve.

Ha megtalálod, jól jönne egy fénykép, hogy mindenkinek egyértelmű legyen. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attesz27


Offline
Csatlakozott:
2014. 02. 23.
Hozzászólások: 339


HozzászólásElküldve: 2016.10.16 13:12:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 306
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Attesz27 írta:
"tankgőzöket szállító EVAP rendszer szelepe"


Az hogy néz ki, merre keressük?


Az 1-es Focuson a rajzaim szerint egy kocka, amibe bemegy egy elektromos csatlakozó és 2 cső.
Az egyik cső a tank felöl jön, a másik vagy közvetlenül a szívócsőbe megy, vagy a karter levegőztető csövekbe.

Helyileg a motortér jobb szélén, hátul van. Gondolom, a tűzfalra van rögzítve.

Ha megtalálod, jól jönne egy fénykép, hogy mindenkinek egyértelmű legyen. Smile



Utána olvasgattam ennek az EVAP szelepnek. Másnéven, tankszellőztető szelep, vagy kaniszter szelep. A cromax tüzelőanyag páratartály néven hozza (feltéve ha az az amire én gondolok).

https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/uzemanyag_tartaly_cso_szuro/uzemanyagcso_alkatreszei/tuzeloanyag_paratartaly_focus98-05connect02-_24858
_________________
ford focus 1.6 16v
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2836


HozzászólásElküldve: 2016.10.16 14:43:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 307
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attesz27 írta:

Utána olvasgattam ennek az EVAP szelepnek. Másnéven, tankszellőztető szelep, vagy kaniszter szelep. A cromax tüzelőanyag páratartály néven hozza (feltéve ha az az amire én gondolok).

https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/uzemanyag_tartaly_cso_szuro/uzemanyagcso_alkatreszei/tuzeloanyag_paratartaly_focus98-05connect02-_24858


Igen. Erről van szó.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  keke


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 12.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2017.06.07 12:04:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 308
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A legtöbb hozzászólásban leeső mutatóról írtok, nekem viszont olyan problémám van, hogy időnként felugrik a mutató, pl. 90-100-zal haladva egyszer csak felugrál 140-160-ig, aztán vissza. A többi műszer működik rendesen, nem megy el a km számláló, semmi egyéb. Focus I 2002. Ilyet látott már valaki? Ha igen, mi volt a hiba oka?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balika0107


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 26.
Hozzászólások: 109


HozzászólásElküldve: 2018.01.24 20:17:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 309
 Hozzászólás témája: óra
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

A km óra mutatóm már egy ideje csinálja, hogy leesik 0-ra. Ez random szokott előjönni, szerintem befolyásolja az időjárás is, ahogyan én megtapasztaltam Laughing Van amikor sokáig bírja, van amikor kevésbé, de van amikor sokszor csinálja. Leginkább télen rosszalkodik többet, mint nyáron. Hallottam olyat, hogy ha a váltóban lévő km óra jeladót kivesszük és megtisztítjuk, újra zsírozzuk, akkor elvileg gond nélkül fog működni! Valaki esetleg próbált vele ilyesmit? vagy mindenképp új kell? Egyébként nagyon macerás a kiszerelése? mert ha nem muszáj, akkor azért nem vinném szerelőhöz! Mik a tapasztalatok?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csabesz66


Offline
Csatlakozott:
2010. 05. 29.
Hozzászólások: 612


HozzászólásElküldve: 2018.01.25 06:10:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 310
 Hozzászólás témája: Re: óra
Hozzászólás az előzmény idézésével

balika0107 írta:
Sziasztok!

A km óra mutatóm már egy ideje csinálja, hogy leesik 0-ra. Ez random szokott előjönni, szerintem befolyásolja az időjárás is, ahogyan én megtapasztaltam Laughing Van amikor sokáig bírja, van amikor kevésbé, de van amikor sokszor csinálja. Leginkább télen rosszalkodik többet, mint nyáron. Hallottam olyat, hogy ha a váltóban lévő km óra jeladót kivesszük és megtisztítjuk, újra zsírozzuk, akkor elvileg gond nélkül fog működni! Valaki esetleg próbált vele ilyesmit? vagy mindenképp új kell? Egyébként nagyon macerás a kiszerelése? mert ha nem muszáj, akkor azért nem vinném szerelőhöz! Mik a tapasztalatok?
Nekem is csinálta, én is próbáltam kiszedni , de sajnos nem sikerült.Ha kijött volna , én biztos újra cserélem. /evvel a hibával adtam el az autót, mivel időnként rosszalkodott csak/
_________________
/volt/FORD FOCUS TURNIER 1.6 16V /tulaj/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  molbalazs


Offline
Csatlakozott:
2018. 02. 04.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.02.19 19:00:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 311
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Kb. másfél hónapja vagyok tulaja egy 1999-es 1.6 benzines 5 ajtós Focusnak. Előző gazdája felhívta figyelmem a műszerfal rakoncátlankodására, konkrétan azt produkálja teljesen véletlenszerűen, hogy gyújtás ráadás után már csak 3 visszajelzőlámpa villan föl, a motorhőfok, fordulatszámmérő, sebességmérő illetve az üzemanyagszint visszajelző mutatók meg sem mozdulnak, a km számláló kijelző sem mutat semmit. Így hoztam el, időnként produkálta, volt hogy fél napig nem akart helyrejönni, olykor 10 perc után jó lett. Menet közben soha nem fordul elő ez a hiba. Megjárta a szerelőt, többek között ez is említve lett neki, szét is szedte, megtakarította, kontakt sprayvel befújkálta a műszerfal csatlakozóit. Több mint egy hónapig tökéletesen működött minden áldott nap, egészen ma reggelig, ugyanis megint előjött ez a hiba. Kb. fél óráig produkálta, gyújtást kapcsolgattam, kulcs ki-be...semmi eredmény. Mentem egy kört a lakótelep körül, mikor megálltam, leállítottam, mondom teszek még egy próbát...visszafordítva a kulcsot gyújtásra jó lett és azóta is jó. Mi a véleményetek? Válaszokat előre is köszi.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoci2


Offline
Csatlakozott:
2012. 10. 15.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2018.03.31 18:09:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 312
 Hozzászólás témája: Sebességmérő - egyszer mér, egyszer nem!
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

az én műszerfal problémám a következő, melyhez a segítségeteket szeretném kérni:

2003-as 1,6-os fókánknál a mi problémánk 2010 elején kezdődött.
Hol mutatta, hol nem a sebességet, fordulatszámot, világított a sárga motor lámpa, a kilóméteróra számlálón vízszintes vonalak jelentek meg, egyedül az üzemanyag volt pontos. Ekkor még leállítással-újraindítással meg lehetett „javítani” a működést.

Első próbálkozásunk még 2010-ben a Haudek szerviz volt, ahol nem találták meg a hiba okát, de minden forrasztást újra forrasztottak, hátha csak elöregedett.

Ekkor részlegesen megjavult, de sajnos 2 hónap múlva ismét fel-felbukkantak a korábbi problémák.

Ezt megunva 2012-ben megtörtént a sebesség jeladó cseréje.

Ezután kicsit hosszabban volt talán jó, de 2014 óta ismét rosszalkodik.
Korábban télen volt gyakrabban hibás a működése, mostanság a melegedő nyári időszak a kritikusabb.
Pl. tavaly nyáron egyáltalán nem működött, majd télen teljesen megjavult és most az idő melegedésével jött elő ismét a probléma.

A mostani állapota szerint ha nem működik, akkor a gyújtás ráadása után 2 mp-ig mutatja az aktuális/összes kilométert, majd jön a „--------„ jelzés. Most már az újraindítás sem segít.

Korábban, amikor nem működött, az aktuális megtett kilométert egyáltalán nem mérte, de az összes kilométert viszont igen. Amikor újra jól működött láttuk, hogy az összesített adat a megfelelően növekedett adatot mutatta. Most viszont hibás működésnél már egyiket sem méri.

Mit javasoltok, milyen irányban érdemes elindulni? Egy pár ötletet összegyűjtöttem, nem tudom melyik használható az esetemben - mit javasoltok?:

-Haudek,
- műszercsoport: „kicsit megtakarítottam, a csatlakozónál wd40-el megfújtam, összeraktam,”
- műszercsoport-csere. Valaki írta, hogy „Hátul szét volt égve egy része és hol érintkezett ,hol nem”. Nekem most év elején ki kellett cserélnem a tompított izzó foglalataimat, mert szétégtek.
- sebesség jeladó csere,
- „a jeladóhoz menő kábeleket nézzem meg nem e sérültek, szakadtak, mert az indukciós jeladó nem romlik el”
- „tisztítás: A jeladóról a csatlakozót lehúztam kontakt tisztító spray-el befújtam majd pár perc száradást követően visszadugtam”
- „2-es, 3-as hengernél, hogy a kábelköteg hozzáért a gyertyakábelhez, ami bevezetett zavaró jelet a műszercsoportba”
- „akkumulátor alatt a karosszérián a gyári testpontok elkorrodáltak”
- „gyújtó kábeleket széjelebb húzta egymáshoz képest ,hogy ne fedjék egymást és meg szűnt a probléma”
- „Ez a jele annak, hogy kezd meghalni az akumlatorod”
- „egyszerű kontakthiba valamelyik csatlakozóban – kontakt spray”
- „Ezt a hibát inkább a valahol a főáramkörben keresd. Vizsgáld meg a generátor főkábelt, az akkumulátor kábeleit valahol nem tökéletes a kontakt érdemes lenne a kábelvégeket megtisztítani leforrassztani.”

Kérlek írjátok meg, Ti mivel kezdenétek a javítást.

Köszönöm szépen a segítségeteket!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tomato77


Offline
Csatlakozott:
2013. 11. 27.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.09.10 11:49:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 313
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Engem is utolért a sebességmérő jeladó hibája. Illetve már évek óta kísértett azzal, hogy néha nem mér, de az utóbbi időben rendszeressé vált, hogy 10-15 percig tippelni kell a sebességet. Ez már elég jól megy: 4. fokozatban 1500-nál van az 50 km/h, 5. fokozatban 2500-nál a 100, 2000-nél a 80, stb. Ezekhez lehet viszonyítani, fejben számolgatni. Aztán megjelentek a "- - - -" jelek is az órán a km helyett. A motor érzetre megváltozik. Nem gyengébb lesz, mint ahogy másoknál olvastam, inkább olyan érzékenyebb, közvetlenebb a gázpedálra, és lesz motorfék! Ez ugyanis nekem hiányzik a Focusból, más autókhoz képest fura, hogy menet közben megemeli a gázt, látszik is a pillanatnyi fogyasztáson, ezáltal szerintem gyenge a motorfék. Érdekes, hogy tempomattal tud rendesen fékezni, ha akar, olyankor ki is írja a 0 fogyasztást és érezhetően megfogja lejtőn az autót. Szóval ha nem mér sebességet, másképp viselkedik a motor, de ugyanolyan erősnek érzem, odalépve megindul, ahogy szokott. A másik jelenség: a kuplungot kinyomva vagy a váltót üres fokozatba téve hajlamos menet közben leállni. Feltételezem, hogy ilyenkor is jeladó vicceli meg az autót. Azt tippelem, hogy úgy érzékeli, mintha állna az autó, a főtengely fordulat viszont magasabb az alapjáratnál, és talán ezért veszi el a gázt, amitől leáll. A szóbanforgó autó egy 2002-es, 1.8-as benzines kombi, már a szerelőnél javul. Amikor telefonban bejelentkeztem hozzá, egyből mondta, hogy van ott egy nehezen kiszedhető stift, azaz tisztában van vele, hogyan kell cserélni, aminek örülök.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 721


HozzászólásElküldve: 2018.09.14 10:38:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 314
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tomato77 írta:
Sziasztok!

Engem is utolért a sebességmérő jeladó hibája. Illetve már évek óta kísértett azzal, hogy néha nem mér, de az utóbbi időben rendszeressé vált, hogy 10-15 percig tippelni kell a sebességet. Ez már elég jól megy: 4. fokozatban 1500-nál van az 50 km/h, 5. fokozatban 2500-nál a 100, 2000-nél a 80, stb. Ezekhez lehet viszonyítani, fejben számolgatni. Aztán megjelentek a "- - - -" jelek is az órán a km helyett. A motor érzetre megváltozik. Nem gyengébb lesz, mint ahogy másoknál olvastam, inkább olyan érzékenyebb, közvetlenebb a gázpedálra, és lesz motorfék! Ez ugyanis nekem hiányzik a Focusból, más autókhoz képest fura, hogy menet közben megemeli a gázt, látszik is a pillanatnyi fogyasztáson, ezáltal szerintem gyenge a motorfék. Érdekes, hogy tempomattal tud rendesen fékezni, ha akar, olyankor ki is írja a 0 fogyasztást és érezhetően megfogja lejtőn az autót. Szóval ha nem mér sebességet, másképp viselkedik a motor, de ugyanolyan erősnek érzem, odalépve megindul, ahogy szokott. A másik jelenség: a kuplungot kinyomva vagy a váltót üres fokozatba téve hajlamos menet közben leállni. Feltételezem, hogy ilyenkor is jeladó vicceli meg az autót. Azt tippelem, hogy úgy érzékeli, mintha állna az autó, a főtengely fordulat viszont magasabb az alapjáratnál, és talán ezért veszi el a gázt, amitől leáll. A szóbanforgó autó egy 2002-es, 1.8-as benzines kombi, már a szerelőnél javul. Amikor telefonban bejelentkeztem hozzá, egyből mondta, hogy van ott egy nehezen kiszedhető stift, azaz tisztában van vele, hogyan kell cserélni, aminek örülök.

Vajon van összefüggés a jeladó és a leginkább 1.4-1.6 osokat sújtó "klímánál lefullad a motor" jelenség között?
Klíma nélkül is néha bedadog, ha elektromos fogyasztó megy, pl. ventilátor. Fél év alatt kétszer esett le nullára a km/h, ami azonnal magához is tért... Rolling Eyes
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Sebességmérő - egyszer mér, egyszer nem!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Ugrás:   

11 / 11 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.18 másodperc