Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.10.17. 16:47:07 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: sasjoco
Mai: 1
Tegnapi: 1
Összesen: 24300
Látogatók:
Vendégek: 364
Tagok: 8
Összesen: 372

Jelen lévő tagok:
01: Focusdriver
02: semetka
03: MagicFly
04: TRL
05: sparta2
06: lucifer
07: gyoeri
08: vikken09

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Gyújtógyertya
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gyújtógyertya
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

24 / 24 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  zsoltikak


Offline
Csatlakozott:
2016. 04. 06.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.05.10 08:16:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 691
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok gyertya csere előtt állok és tanácstalan vagyok milyet vegyek bele segítsetek légyszi
sajna én analfabéta vagyok ehhez,úgyhogy hülyegyerek módjára magyarázzátok el nekem milyen márka milyen tipus kell bele
Az autó : 2010-es focus 1.6 benzines 74kw 100 LE nem a TI- VCT motoros
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 724


HozzászólásElküldve: 2018.05.10 08:55:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 692
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsoltikak írta:
Sziasztok gyertya csere előtt állok és tanácstalan vagyok milyet vegyek bele segítsetek légyszi
sajna én analfabéta vagyok ehhez,úgyhogy hülyegyerek módjára magyarázzátok el nekem milyen márka milyen tipus kell bele
Az autó : 2010-es focus 1.6 benzines 74kw 100 LE nem a TI- VCT motoros

cromaxhoz be kell fáradni és megvenni a bele való gyárit.
attól jobb nincs bele
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.05.10 12:22:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 693
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
simgeri írta:

Cserélj trafót!!!
Nekem az első 6 évben rendszertelenül csinálta havonta kb. 1x az indításoknál a 3 hengert, leállít indít minden ok..... 100 ezernél trafóhiba sárga lámpa ég..... trafócsere...... az elmúlt 10 évben egyszer sem csinálta újra.... tehát trafó volt.....


Te milyen márkájú trafót tettél bele? Nem tudom, hogy pl. egy Bremi mennyire lehet silány.


Erre valaki? Milyen márkájú trafót érdemes venni mk1 Focusba? A Topran 7ezer és a gyári 18ezer között elég nagy árrés van, nem tudom megéri-e a felár.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoltikak


Offline
Csatlakozott:
2016. 04. 06.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.05.10 19:51:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 694
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:
zsoltikak írta:
Sziasztok gyertya csere előtt állok és tanácstalan vagyok milyet vegyek bele segítsetek légyszi
sajna én analfabéta vagyok ehhez,úgyhogy hülyegyerek módjára magyarázzátok el nekem milyen márka milyen tipus kell bele
Az autó : 2010-es focus 1.6 benzines 74kw 100 LE nem a TI- VCT motoros

cromaxhoz be kell fáradni és megvenni a bele való gyárit.
attól jobb nincs bele


Köszönöm szépen a kimerítő tipus és márka megnevezést sokkal okosabb lettem
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 854


HozzászólásElküldve: 2018.05.10 21:41:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 695
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsoltikak írta:
pathfinder írta:
zsoltikak írta:
Sziasztok gyertya csere előtt állok és tanácstalan vagyok milyet vegyek bele segítsetek légyszi
sajna én analfabéta vagyok ehhez,úgyhogy hülyegyerek módjára magyarázzátok el nekem milyen márka milyen tipus kell bele
Az autó : 2010-es focus 1.6 benzines 74kw 100 LE nem a TI- VCT motoros

cromaxhoz be kell fáradni és megvenni a bele való gyárit.
attól jobb nincs bele


Köszönöm szépen a kimerítő tipus és márka megnevezést sokkal okosabb lettem


 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.05.27 15:29:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 696
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

simgeri írta:
balkor írta:
fiesta írta:
Dorien írta:
balkor írta:

Köszönöm. Majd ellenőrzöm. Egyébként sajnos az új gertyával sem indul könnyebben az autó, pedig ebben reménykedtem, 5-6ot simán forgat az önindító, mire beröffen.


Trafó és kábel csere kéne, akkor valószínűleg jó lesz.


Vagy nem. Cool

Ha a trafóval vagy a kábellelel lenne baj, azt így kell ellenőrizni:

Négyesben hagyni kell alapjáratig lassulni az autót.
Tartósan fél/háromnegyed gázt kell adni.
Ha az autó komótosan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor nincs áthúzás a gyújtásrendszerben.


Most látom, hogy még él a téma. Köszi a tippet, legutóbbi tapasztalatom az volt, hogy alacsony fordulatnál nagyobb gázra egy picit torpanva indult meg, de már 2-es fokozatban is, egyébként semmi gond nincs az autóval, ez is véletlenül tűnt fel, mert olyan volt a forgalmi helyzet. Rettenetes egyébként ahogy hidegen beindul, mintha nem minden henger járna, de a következő indítás mindig sima. Lehet akkor egy trafócserével kezdem. Úgy látom a gyári 19ezer ft, beru 14 ezer. Egyéb márkával van tapasztalata valakinek?

Cserélj trafót!!!
Nekem az első 6 évben rendszertelenül csinálta havonta kb. 1x az indításoknál a 3 hengert, leállít indít minden ok..... 100 ezernél trafóhiba sárga lámpa ég..... trafócsere...... az elmúlt 10 évben egyszer sem csinálta újra.... tehát trafó volt.....


Na hát a következő a helyzet. A probléma nem oldódott meg. Motorcraft gyertyák vannak benne, kicseréltem a kábeleket is Valeo-ra, nem lett jobb. Ezután következett a trafó, amiből Bosch-t vettem, de ez sem hozott semmilyen javulást. Egyébként eddig is 3 éves Bremi trafó volt benne, mint kiderült. Ugyanúgy nehezen indul hidegen elsőre és darabosan jár, vagy csak másodikra indul, akkor viszont pöccre. Mivel próbálkozzak még? A gyújtásrendszer ezek szerint rendben van.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2843


HozzászólásElküldve: 2018.05.27 21:38:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 697
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:

Na hát a következő a helyzet. A probléma nem oldódott meg. Motorcraft gyertyák vannak benne, kicseréltem a kábeleket is Valeo-ra, nem lett jobb. Ezután következett a trafó, amiből Bosch-t vettem, de ez sem hozott semmilyen javulást. Egyébként eddig is 3 éves Bremi trafó volt benne, mint kiderült. Ugyanúgy nehezen indul hidegen elsőre és darabosan jár, vagy csak másodikra indul, akkor viszont pöccre. Mivel próbálkozzak még? A gyújtásrendszer ezek szerint rendben van.


Ezt kipróbáltad?
"Négyesben hagyni kell alapjáratig lassulni az autót.
Tartósan fél/háromnegyed gázt kell adni.
Ha az autó komótosan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor nincs áthúzás a gyújtásrendszerben."

Rángatott? Csak azért kérdezem, mert szeretném tudni, hogy Téged becsapott-e a módszer.

Nekem működött.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.05.27 22:19:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 698
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
balkor írta:

Na hát a következő a helyzet. A probléma nem oldódott meg. Motorcraft gyertyák vannak benne, kicseréltem a kábeleket is Valeo-ra, nem lett jobb. Ezután következett a trafó, amiből Bosch-t vettem, de ez sem hozott semmilyen javulást. Egyébként eddig is 3 éves Bremi trafó volt benne, mint kiderült. Ugyanúgy nehezen indul hidegen elsőre és darabosan jár, vagy csak másodikra indul, akkor viszont pöccre. Mivel próbálkozzak még? A gyújtásrendszer ezek szerint rendben van.


Ezt kipróbáltad?
"Négyesben hagyni kell alapjáratig lassulni az autót.
Tartósan fél/háromnegyed gázt kell adni.
Ha az autó komótosan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor nincs áthúzás a gyújtásrendszerben."

Rángatott? Csak azért kérdezem, mert szeretném tudni, hogy Téged becsapott-e a módszer.

Nekem működött.


Igen próbáltam, nem gyorsított teljesen simán, apró döccenések voltak. Bár ez a módszer szerintem elég kétes, mert gyakorlatilag kínzod a mechanikát, nem szívesen szórakoztam vele 10 mp-nél többet. A 4.-ben alapjáratról gyorsítást egy egészséges autó sem szereti. Smile Szenved tőle az autó érezhetően, kérdés ki mit tekint rángatásnak ilyen körülmények között, nehéz összehasonlítani a tapasztalatokat.

Szóval úgy döntöttem fokozatosan kicserélek mindent, aztán majd elválik. Most, hogy végül a gyertya-kábel-trafó hármasból egyik sem okozta, elég tanácstalan lettem. Pedig abban is reménykedtem, hogy a részterhelésen csörgést is megoldja, de az is ugyanúgy fennáll.

Akksi lehet? Nem kalciumos van benne jelenleg.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2843


HozzászólásElküldve: 2018.05.28 08:48:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 699
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
Igen próbáltam, nem gyorsított teljesen simán, apró döccenések voltak. Bár ez a módszer szerintem elég kétes, mert gyakorlatilag kínzod a mechanikát, nem szívesen szórakoztam vele 10 mp-nél többet. A 4.-ben alapjáratról gyorsítást egy egészséges autó sem szereti. Smile Szenved tőle az autó érezhetően, kérdés ki mit tekint rángatásnak ilyen körülmények között, nehéz összehasonlítani a tapasztalatokat...


Köszi a visszajelzést. Én továbbra is jónak tartom a módszert.

A mechanika kínzása:
Alacsony fordulaton nagy gázt adva valóban megnő a robbanások ereje. Ez terheli a hajtókarokat és a csatlakozási pontokat. De nem okoz azonnali hibát, csak fokozott öregedést egy rövid ideig. Ezzel szemben áll, hogy ha nem deritjük ki a gyujtáshibát, akkor tönkremehet a katalizátor.
Nem kell sokáig gyorsítani. Ha a motor eléri a kb. 2000-res fordulatot, akkor az onnantól majdnem normál üzem: nem ad új információt.

Ki mit tekint rángatásnak:
Valóban, jobb meg fogalmazás, hogy égés/gyujtáskimaradásból adódó rángatás.
Vagy ha ez tapasztalat híján nem egyértelmű, akkor a rángatásnak sokkal biztosabban, sűrűbben és erőteljesebben kell előjönni a teszt alatt, mint a normál üzemű panasz.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Abus


Offline
Csatlakozott:
2015. 06. 04.
Hozzászólások: 12


HozzászólásElküldve: 2018.05.28 14:01:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 700
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szóval úgy döntöttem fokozatosan kicserélek mindent, aztán majd elválik. Most, hogy végül a gyertya-kábel-trafó hármasból egyik sem okozta, elég tanácstalan lettem. Pedig abban is reménykedtem, hogy a részterhelésen csörgést is megoldja, de az is ugyanúgy fennáll.

Akksi lehet? Nem kalciumos van benne jelenleg.[/quote]

Valamikor régen olvastam, hogy mintha valakinek a gyújtótrafóra csatlakozó kisfesz vezeték volt megtörve. Szerelő is véletlenül jött rá.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balkor


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 11.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2018.05.28 19:06:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 701
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Abus írta:

Valamikor régen olvastam, hogy mintha valakinek a gyújtótrafóra csatlakozó kisfesz vezeték volt megtörve. Szerelő is véletlenül jött rá.


Köszi a tippet, ránézek! Azt nem tudod véletlenül a 3-ból melyik lehet?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Abus


Offline
Csatlakozott:
2015. 06. 04.
Hozzászólások: 12


HozzászólásElküldve: 2018.05.29 08:14:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 702
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balkor írta:
Abus írta:

Valamikor régen olvastam, hogy mintha valakinek a gyújtótrafóra csatlakozó kisfesz vezeték volt megtörve. Szerelő is véletlenül jött rá.


Köszi a tippet, ránézek! Azt nem tudod véletlenül a 3-ból melyik lehet?

Sajnos nem. Viszont megtaláltam a hozzászólás sort a témában neked. Ebből a topicból az 1231-től érdemes olvasni. 2016. november 17-i hozzászólás beresgabor fórumtárstól.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2843


HozzászólásElküldve: 2018.05.29 10:12:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 703
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Abus írta:

Sajnos nem. Viszont megtaláltam a hozzászólás sort a témában neked. Ebből a topicból az 1231-től érdemes olvasni. 2016. november 17-i hozzászólás beresgabor fórumtárstól.


Nem ebben a topikban van, de itt a link:
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=473760#473760

Ha erre gyanakszik valaki, akkor meg kell mozgatni a csatlakozót és az odavezető vezetékeket. Ha erre
szakadozottá válik a motor üzeme, akkor ott a hiba.

Egyáltalán nem biztos, hogy ez a megoldás. Ez a hiba nem csak hideg motoros indításnál okozna hengerkimaradást,
ahogy korábban írtad. A gyujtáskimaradás sem megtorpanás vagy lusta beindulás jellegű, hanem durva rántás. Olyan,
mintha valaki nagy erővel visszarántaná a motort, majd azonnal előre.

De mivel a teszt egyszerű, érdemes megcsinálni.

A három vezeték: a középső a föld (vagy fix 12V, meg kellene nézni a kapcsolási rajzot), a két szélső az 1-4 és 2-3 gyertyák meghajtása. A trafó az innen jövő
elektromos energiát transzformálja nagyfeszültséggé.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  free82


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 09.
Hozzászólások: 29


HozzászólásElküldve: 2018.10.10 13:32:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 704
 Hozzászólás témája: Motor rángás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Gyertyacsere után (Ford volt benne, most is az került bele, Cromax) produkál olyat az autó (1.6 2003 Focus), hogy ha kicsit alacsonyabb a fordulat akkor ránt egyet az autó, de után normális. Nem mindig produkálja.
Lehet egy gyertya hiba?
Benzinszűrő lett cserélve.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gyújtógyertya
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
Ugrás:   

24 / 24 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.38 másodperc