Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.12.16. 11:06:49 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: balhmm
Mai: 0
Tegnapi: 2
Összesen: 24433
Látogatók:
Vendégek: 339
Tagok: 6
Összesen: 345

Jelen lévő tagok:
01: peti77
02: attis
03: NomadND1
04: Lucifer
05: csabesz66
06: sasjoco

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Focus II. motorproblémák
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 146, 147, 148  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

147 / 148 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2851


HozzászólásElküldve: 2018.08.17 20:10:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4381
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Misike16 írta:
Nincsen sajnos!Az üzemanyag szűrő az eredeti és jól működik!A magasnyomású szivattyú nem nyom elég üzemanyag vagyis egyszer nyom S egyszer nem S amit nyom azt is habosan!Lehet a szivattyúval is gond?Vagy az üzemanyag pompa nem jó?


Habosan? Levegő keveredik a gázolajjal és felhabzik? Akkor valahol lyuk lehet az üzemanyag vezetékben.

Nekem nincs tapasztalatom dízellel, de a VOX német tévében láttam az Autodoktoren műsorban, hogy a gázolajvezeték egy részét átlátszóra cserélték és buborékokat találtak. Így keresték meg a menyétharapások okozta szinte láthatatlan lyukakat.

Ennek azért is érdemes utánanézni, mert ez házilag javítható lenne.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Guriga72


Offline
Csatlakozott:
2017. 10. 29.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2018.08.20 17:50:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4382
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az is előfordulhat, hogy a vezeték csatlakozásánál van tömítetlenség. Ez miatt az üzemanyag mellé levegőt is szív a rendszer.
Érdemes lenne ezt is megnézni.


fiesta írta:
Misike16 írta:
Nincsen sajnos!Az üzemanyag szűrő az eredeti és jól működik!A magasnyomású szivattyú nem nyom elég üzemanyag vagyis egyszer nyom S egyszer nem S amit nyom azt is habosan!Lehet a szivattyúval is gond?Vagy az üzemanyag pompa nem jó?


Habosan? Levegő keveredik a gázolajjal és felhabzik? Akkor valahol lyuk lehet az üzemanyag vezetékben.

Nekem nincs tapasztalatom dízellel, de a VOX német tévében láttam az Autodoktoren műsorban, hogy a gázolajvezeték egy részét átlátszóra cserélték és buborékokat találtak. Így keresték meg a menyétharapások okozta szinte láthatatlan lyukakat.

Ennek azért is érdemes utánanézni, mert ez házilag javítható lenne.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  emzeperiksz


Offline
Csatlakozott:
2018. 07. 23.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.08.26 21:30:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4383
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Ma menet közben kaptam váratlanul egy "Engine systems fault" hibajelzést, változást az autón nem tapasztaltam, ennek ellenére azonnal félreálltam. Leállítottam, elindultam vele újra, jöttem 20km-t de nem jelzett be.

Bármi ötlet, vagy egyből hibakódot kell hogy nézessek?
Mielőtt elindultam, pollenszűrőt cseréltem amihez a gázpedált le kellett szerelni, lehet ez összefüggésben a hibával (meghúztam egy kábelköteget, pedálnak van esetleg valami szenzora)?

Előre is köszi a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968

Érvényes: 2019.05.20.

Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 384

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.08.27 14:41:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4384
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

emzeperiksz írta:
Sziasztok!

Ma menet közben kaptam váratlanul egy "Engine systems fault" hibajelzést, változást az autón nem tapasztaltam, ennek ellenére azonnal félreálltam. Leállítottam, elindultam vele újra, jöttem 20km-t de nem jelzett be.

Bármi ötlet, vagy egyből hibakódot kell hogy nézessek?
Mielőtt elindultam, pollenszűrőt cseréltem amihez a gázpedált le kellett szerelni, lehet ez összefüggésben a hibával (meghúztam egy kábelköteget, pedálnak van esetleg valami szenzora)?

Előre is köszi a segítséget!

A gázpedált nem gondolnám. Én hasonló okból teljesen ki is vettem, lekötöttem. Gázpedál hibával dobhat egy észrevétlen hibakódot, de mást nem.
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Freaky


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 09.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2018.08.29 10:04:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4385
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia!

Csak tipp a részemről, nem vagyok szakértő: a DPF-fel kapcsolatos hibák pont így néznek ki, ahogy leírtad. Enged utána menni, egy idő után viszont letilthat 80 km/h-ra. A computer viszont a DPF-hibákról biztosan tartalmaz bejegyzéseket, ezt kellene megnézni. Legfejjebb ha más hiba van, az is jó eséllyel kiderül a computerből.


emzeperiksz írta:
Sziasztok!

Ma menet közben kaptam váratlanul egy "Engine systems fault" hibajelzést, változást az autón nem tapasztaltam, ennek ellenére azonnal félreálltam. Leállítottam, elindultam vele újra, jöttem 20km-t de nem jelzett be.

Bármi ötlet, vagy egyből hibakódot kell hogy nézessek?
Mielőtt elindultam, pollenszűrőt cseréltem amihez a gázpedált le kellett szerelni, lehet ez összefüggésben a hibával (meghúztam egy kábelköteget, pedálnak van esetleg valami szenzora)?

Előre is köszi a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  emzeperiksz


Offline
Csatlakozott:
2018. 07. 23.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.08.29 22:33:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4386
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem DPF-es a kocsi Rolling Eyes és nem szabályozott le a motor

Freaky írta:
Szia!

Csak tipp a részemről, nem vagyok szakértő: a DPF-fel kapcsolatos hibák pont így néznek ki, ahogy leírtad. Enged utána menni, egy idő után viszont letilthat 80 km/h-ra. A computer viszont a DPF-hibákról biztosan tartalmaz bejegyzéseket, ezt kellene megnézni. Legfejjebb ha más hiba van, az is jó eséllyel kiderül a computerből.


emzeperiksz írta:
Sziasztok!

Ma menet közben kaptam váratlanul egy "Engine systems fault" hibajelzést, változást az autón nem tapasztaltam, ennek ellenére azonnal félreálltam. Leállítottam, elindultam vele újra, jöttem 20km-t de nem jelzett be.

Bármi ötlet, vagy egyből hibakódot kell hogy nézessek?
Mielőtt elindultam, pollenszűrőt cseréltem amihez a gázpedált le kellett szerelni, lehet ez összefüggésben a hibával (meghúztam egy kábelköteget, pedálnak van esetleg valami szenzora)?

Előre is köszi a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nagy0906


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 31.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.08.31 13:18:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4387
 Hozzászólás témája: Remegő motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Lehet, hogy már lesz valamelyik topicban hozzászólás a kérdéseimmel kapcsolatban, akkor elnézést.

2006. 1.4 benzines focusom van.

A hibajelenség: 80-90 ikm/h között remeg a motor. 3-4-5 fokozatban is.

A kereket centíroztattam illetve hátsót előre raktam , eredmény ugyanaz.
Alsó váltótartóbakot szét volt szakadva. Cseréltük , de úgy tűnik ez már csak okozat volt és nem a gyökérok.

Még mindig remeg, de már kisebb mértékben 80-90 között. A kormány és a futómű nem ráz.
A gázpedálon, kuplungon és a kasztnin lehet érezni a rázkódást.
Csak terheléskor lép fel, tehát ha gázt adok. HA elveszem a gázt megszűnik a remegés.

Amit látunk még hibát a kipufogó leömlő alatti tömítést cserélni kell ott kifúj a motor. ( talán ez okozhatja)

Nagyon remélem tud valaki nekem segíteni és átélt már hasonló problémát illetve tudja a megoldást.

Második kérdésként feltenném, hogy mehetek-e az autóval ha ég a töltésjelző lámpa vagy rá van kötve a generátorra vízpumpa vagy más ,amivel nagy kárt okozhatok? ( ma gyulladt ki és merül az aksim )

Nagyon köszönöm előre is a segítséget. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mugab


Offline
Csatlakozott:
2005. 03. 04.
Hozzászólások: 360


HozzászólásElküldve: 2018.08.31 18:55:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4388
 Hozzászólás témája: Re: Remegő motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

nagy0906 írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy már lesz valamelyik topicban hozzászólás a kérdéseimmel kapcsolatban, akkor elnézést.

2006. 1.4 benzines focusom van.

A hibajelenség: 80-90 ikm/h között remeg a motor. 3-4-5 fokozatban is.

A kereket centíroztattam illetve hátsót előre raktam , eredmény ugyanaz.
Alsó váltótartóbakot szét volt szakadva. Cseréltük , de úgy tűnik ez már csak okozat volt és nem a gyökérok.

Még mindig remeg, de már kisebb mértékben 80-90 között. A kormány és a futómű nem ráz.
A gázpedálon, kuplungon és a kasztnin lehet érezni a rázkódást.
Csak terheléskor lép fel, tehát ha gázt adok. HA elveszem a gázt megszűnik a remegés.

Amit látunk még hibát a kipufogó leömlő alatti tömítést cserélni kell ott kifúj a motor. ( talán ez okozhatja)

Nagyon remélem tud valaki nekem segíteni és átélt már hasonló problémát illetve tudja a megoldást.

Második kérdésként feltenném, hogy mehetek-e az autóval ha ég a töltésjelző lámpa vagy rá van kötve a generátorra vízpumpa vagy más ,amivel nagy kárt okozhatok? ( ma gyulladt ki és merül az aksim )

Nagyon köszönöm előre is a segítséget. Smile
Az első hiba szinte biztos féltengely, (aztán meg motortartó bak is lesz talán).
Ha ég a töltésjelző akkor nincs töltés, ettől még megy minden, amíg le nem merül az akku.
Ha töltögeted eljárhatsz vele sokáig...
Ha azért égne a töltésjelző mert megragadt a csapágy, akkor azt hallanád...
Szerintem.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2851


HozzászólásElküldve: 2018.08.31 19:06:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4389
 Hozzászólás témája: Re: Remegő motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

mugab írta:
...Ha ég a töltésjelző akkor nincs töltés, ...


Ez a Fordoknál nem feltétlenül van így.

Itt ún. intelligens töltés működik, ahol a generátor kommunikál a kompjuterrel. Ha ez a kapcsolat megszakad, akkor kigyullad a töltésjelző és 13,9V-ra csökken a töltőfeszültség. Ami általában elég a szokásos fogyasztással.

Feltéve, hogy a generátor főbb részei (tekercsek, diódák) hibátlanok.

Abból lehet megtudni, hogy van valami töltés, ha a belső világítás egy kicsit kifehéredik a motor beindulása után.

Vagy feszültségmérővel. Vagy az LCD panel tesztjével.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zohlih


Offline
Csatlakozott:
2018. 05. 24.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2018.09.10 07:26:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4390
 Hozzászólás témája: rendellenes hangok
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Van egy 2008-as évjáratú faceliftes Focus a családban, 1.6 Ti-Vct.
A motor hangja reggeli indításnál nem túl jó, főleg, hogy az 1.8-as cmax-om full csendes, bár kicsit utánaolvasva a VCT-nél akár normális is lehet ez a hang.

Viszont menet közben egy bizonyos fordulat felett, vagy váltásnál mikor visszaesik a fordulat van egy fura fémes hang a motor felől, mint amikor valamilyen lemez nincs megfelelően rögzítve és a rezgéstől visszarezonál. (hidegen-melegen egyaránt hallani)

Tudtok olyan hibáról, amely így hallatt magáról, vagy a VCT kerék döglődése adhat ilyen hangot?

Köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ernie


Offline
Csatlakozott:
2013. 04. 22.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.09.19 09:01:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4391
 Hozzászólás témája: Felpörgött a motor!
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Olyan problémám van,hogy hazafelé úton előzés közben kattogó hangot hallottam a motor felől és egyszer csak elkezdett pörögni a motor mint állat. Gyorsan lehúzódtam és 5. sebességben sikerült lefullasztani a motort. Előről fehér füst hátulról fekete dőlt azt autóból. Elvittem szervízbe ahol kiderült a turbónak semmi baja így tovább keresték a hibát. Az olajszínt jelző a max jel felett mutatta az olajszintet tehát gázolaj került a blokkba. A szerelők kiszedték a porlasztókat és láss csodát az egyik széttört menet közben és ezért pörgött a kocsi szerintük. A cooler szétment, harmonika cső szétment és az egész motor a befecskendezésnél úszott az olajban. Valószínű, hogy a hajtókar is meghajlott.

Az lenne a kérdésem hallott már ilyenről valaki mert semmilyen fórumon nem találtam hasonló hibát.

Előre is köszönöm válaszaitokat!
_________________
Ford Focus 1.6 TDCI
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5075


HozzászólásElküldve: 2018.09.19 09:14:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4392
 Hozzászólás témája: Re: Felpörgött a motor!
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ernie írta:
Sziasztok! Olyan problémám van,hogy hazafelé úton előzés közben kattogó hangot hallottam a motor felől és egyszer csak elkezdett pörögni a motor mint állat. Gyorsan lehúzódtam és 5. sebességben sikerült lefullasztani a motort. Előről fehér füst hátulról fekete dőlt azt autóból. Elvittem szervízbe ahol kiderült a turbónak semmi baja így tovább keresték a hibát. Az olajszínt jelző a max jel felett mutatta az olajszintet tehát gázolaj került a blokkba. A szerelők kiszedték a porlasztókat és láss csodát az egyik széttört menet közben és ezért pörgött a kocsi szerintük. A cooler szétment, harmonika cső szétment és az egész motor a befecskendezésnél úszott az olajban. Valószínű, hogy a hajtókar is meghajlott.

Az lenne a kérdésem hallott már ilyenről valaki mert semmilyen fórumon nem találtam hasonló hibát.

Előre is köszönöm válaszaitokat!

ritkán előfordul
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dadis09


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 19.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2018.09.19 20:11:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4393
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
2 hete vásároltam egy 1.6 benzines, 2008-as 74kW-os fókát.
Ami a vásárláskor nem tűnt fel, sajnos csak azóta, hogy full hideg motor indításkor dízeles hangon csattog. Kb fél percig melegszik és elhagyja teljesen, majd ha leállítom és vissza is hűl (de nem teljesen hidegre) akkor sem hallani ezt a csattogást. Amúgy nagyon szépen megy, szép a hangja, gáz visszaengedéskor sem "csörög".
Tapasztalt valaki esetleg hasonló tünetet? Mi lehet ennek az oka? Vagy tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ezt biztosan ki tudná nyomozni? Volna még pár tennivaló a kocsin műszaki előtt (pár szimering, gumiharang cseréje, illetve a hátsó féket kéne megnézni) esetleg megbízható nagy szakértelemmel bíró szerelőt Budapesten vagy környékén tudtok ajánlani?
Előre is köszi a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS


Online
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1198


HozzászólásElküldve: 2018.09.19 21:12:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4394
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

dadis09 írta:
Sziasztok!
2 hete vásároltam egy 1.6 benzines, 2008-as 74kW-os fókát.
Ami a vásárláskor nem tűnt fel, sajnos csak azóta, hogy full hideg motor indításkor dízeles hangon csattog. Kb fél percig melegszik és elhagyja teljesen, majd ha leállítom és vissza is hűl (de nem teljesen hidegre) akkor sem hallani ezt a csattogást. Amúgy nagyon szépen megy, szép a hangja, gáz visszaengedéskor sem "csörög".
Tapasztalt valaki esetleg hasonló tünetet? Mi lehet ennek az oka? Vagy tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ezt biztosan ki tudná nyomozni? Volna még pár tennivaló a kocsin műszaki előtt (pár szimering, gumiharang cseréje, illetve a hátsó féket kéne megnézni) esetleg megbízható nagy szakértelemmel bíró szerelőt Budapesten vagy környékén tudtok ajánlani?
Előre is köszi a segítséget!

A válasz a feletted lévő hozzászólás gazdájában keresendő.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dadis09


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 19.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2018.09.20 07:37:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4395
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
dadis09 írta:
Sziasztok!
2 hete vásároltam egy 1.6 benzines, 2008-as 74kW-os fókát.
Ami a vásárláskor nem tűnt fel, sajnos csak azóta, hogy full hideg motor indításkor dízeles hangon csattog. Kb fél percig melegszik és elhagyja teljesen, majd ha leállítom és vissza is hűl (de nem teljesen hidegre) akkor sem hallani ezt a csattogást. Amúgy nagyon szépen megy, szép a hangja, gáz visszaengedéskor sem "csörög".
Tapasztalt valaki esetleg hasonló tünetet? Mi lehet ennek az oka? Vagy tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ezt biztosan ki tudná nyomozni? Volna még pár tennivaló a kocsin műszaki előtt (pár szimering, gumiharang cseréje, illetve a hátsó féket kéne megnézni) esetleg megbízható nagy szakértelemmel bíró szerelőt Budapesten vagy környékén tudtok ajánlani?
Előre is köszi a segítséget!

A válasz a feletted lévő hozzászólás gazdájában keresendő.


Koszonom, egyeztetek Vele Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zagergo

Érvényes: 2019.11.18.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 13.
Hozzászólások: 96


HozzászólásElküldve: 2018.10.01 19:53:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4396
 Hozzászólás témája: Focus 2 üzemanyag adagolás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Ma jöttem haza munkahelyemről és az autópályán megtorpant és elkezdett lassulni. Majd 110 magasságában a lassulás abba maradt de ugyan akkor nem is gyorsult semmit. Félreálltam és olyan hangja volt amikor kicsit megpörgettem, mint ha nem kapna üzemanyagot. Hazafele (mivel ment) néztem, 100al 4ikben teljes gázpedál benyomás mellett a fedélzeti szerint 6 litert pillanatnyi fogyasztást írt. Mi lehet a gond? Dugulás vagy levegösödés? (2.0 TDCI 2008)
_________________
Üdv.:

Geri
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zagergo

Érvényes: 2019.11.18.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 13.
Hozzászólások: 96


HozzászólásElküldve: 2018.10.01 20:17:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4397
 Hozzászólás témája: Re: Focus 2 üzemanyag adagolás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Találtam itt a fórumon egy olyan bejegyzést miszerint a szelep vezérlő elektronika lehet a hibás és ahogy írták ez gyenge pontja ennek a motornak. Van valakinek még hasonló tapasztalata?

zagergo írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Ma jöttem haza munkahelyemről és az autópályán megtorpant és elkezdett lassulni. Majd 110 magasságában a lassulás abba maradt de ugyan akkor nem is gyorsult semmit. Félreálltam és olyan hangja volt amikor kicsit megpörgettem, mint ha nem kapna üzemanyagot. Hazafele (mivel ment) néztem, 100al 4ikben teljes gázpedál benyomás mellett a fedélzeti szerint 6 litert pillanatnyi fogyasztást írt. Mi lehet a gond? Dugulás vagy levegösödés? (2.0 TDCI 2008)

_________________
Üdv.:

Geri
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JuPe


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 16.
Hozzászólások: 66


HozzászólásElküldve: 2018.10.02 05:09:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4398
 Hozzászólás témája: Re: Focus 2 üzemanyag adagolás
Hozzászólás az előzmény idézésével

zagergo írta:
Találtam itt a fórumon egy olyan bejegyzést miszerint a szelep vezérlő elektronika lehet a hibás és ahogy írták ez gyenge pontja ennek a motornak. Van valakinek még hasonló tapasztalata?

zagergo írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Ma jöttem haza munkahelyemről és az autópályán megtorpant és elkezdett lassulni. Majd 110 magasságában a lassulás abba maradt de ugyan akkor nem is gyorsult semmit. Félreálltam és olyan hangja volt amikor kicsit megpörgettem, mint ha nem kapna üzemanyagot. Hazafele (mivel ment) néztem, 100al 4ikben teljes gázpedál benyomás mellett a fedélzeti szerint 6 litert pillanatnyi fogyasztást írt. Mi lehet a gond? Dugulás vagy levegösödés? (2.0 TDCI 2008)


Hasonlóképp jártam. Szelepet kellett cserélni, + egy intercooler csövet, mert lyukas volt.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zagergo

Érvényes: 2019.11.18.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 13.
Hozzászólások: 96


HozzászólásElküldve: 2018.10.02 05:58:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4399
 Hozzászólás témája: Re: Focus 2 üzemanyag adagolás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi az infót, nem hangzik olcsónak. Ezek a gumicsövek amúgy is horror áron vannak...a héten ki fog derülni, csak nem ér rá a szerelőm szerdáig sajnos.


JuPe írta:
zagergo írta:
Találtam itt a fórumon egy olyan bejegyzést miszerint a szelep vezérlő elektronika lehet a hibás és ahogy írták ez gyenge pontja ennek a motornak. Van valakinek még hasonló tapasztalata?

zagergo írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Ma jöttem haza munkahelyemről és az autópályán megtorpant és elkezdett lassulni. Majd 110 magasságában a lassulás abba maradt de ugyan akkor nem is gyorsult semmit. Félreálltam és olyan hangja volt amikor kicsit megpörgettem, mint ha nem kapna üzemanyagot. Hazafele (mivel ment) néztem, 100al 4ikben teljes gázpedál benyomás mellett a fedélzeti szerint 6 litert pillanatnyi fogyasztást írt. Mi lehet a gond? Dugulás vagy levegösödés? (2.0 TDCI 2008)


Hasonlóképp jártam. Szelepet kellett cserélni, + egy intercooler csövet, mert lyukas volt.

_________________
Üdv.:

Geri
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JuPe


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 16.
Hozzászólások: 66


HozzászólásElküldve: 2018.10.02 15:35:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4400
 Hozzászólás témája: Re: Focus 2 üzemanyag adagolás
Hozzászólás az előzmény idézésével

zagergo írta:
Köszi az infót, nem hangzik olcsónak. Ezek a gumicsövek amúgy is horror áron vannak...a héten ki fog derülni, csak nem ér rá a szerelőm szerdáig sajnos.


JuPe írta:
zagergo írta:
Találtam itt a fórumon egy olyan bejegyzést miszerint a szelep vezérlő elektronika lehet a hibás és ahogy írták ez gyenge pontja ennek a motornak. Van valakinek még hasonló tapasztalata?

zagergo írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Ma jöttem haza munkahelyemről és az autópályán megtorpant és elkezdett lassulni. Majd 110 magasságában a lassulás abba maradt de ugyan akkor nem is gyorsult semmit. Félreálltam és olyan hangja volt amikor kicsit megpörgettem, mint ha nem kapna üzemanyagot. Hazafele (mivel ment) néztem, 100al 4ikben teljes gázpedál benyomás mellett a fedélzeti szerint 6 litert pillanatnyi fogyasztást írt. Mi lehet a gond? Dugulás vagy levegösödés? (2.0 TDCI 2008)


Hasonlóképp jártam. Szelepet kellett cserélni, + egy intercooler csövet, mert lyukas volt.


A szelep 24 ezer volt, az intercooler cső pedig 34 vagy 36 ezer, de azt csak gyáriban érdemes megvenni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Norita


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 05.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.10.09 16:16:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4401
 Hozzászólás témája: Szivárog a hűtöfolyadék a műszerfal alatt (fűtőradiátor?)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Ford Focus 2-es 2005 (1.6 benzin)
Hűtővíz jelent meg a kesztyűtartó alatta, a középkonzol oldalsó (alsó) részénél, kicsit a szőnyegen is látszik.
Azt mondják (látatlanba egy szerelő) ez fűtőradiátor csere lesz.
Gondolom más nincs az utastérben, amiből hűtővíz folyhat. Vagy van?
Egyébként a kiegyenlítő tartályból lassan-lassan fogyogat is a hűtőfolyadék.
A szélvédő párásodik és érezni is a fagyálló szagát időnként az utastérben.
Youtubeon találtam más típusokhoz videót, hogy hogyan cserélik ki a radiátort, de még reménykedem, hogy az én Focus-ománl talán nem kell kiszerelni az egész műszerfalat.
Bármi ötölet, javaslat?

Előre is köszönöm,
Norita
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gyuri136


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 27.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.10.09 21:06:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4402
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Segitségre lennem szükségem,átböngésztem a fórumot de nem találkoztam ilyen problémával.Az autó egy 2006-os 1.6-os Ti-vct focus. Mostanában az produkálja hogy 3000-es fordulat fölött nem akar húzni,ha le állítom majd újraindítom a hiba megszünik.Teljesen független időjárástól,több féle benzinkutat is kipróbáltam de semmi változás,heti kb 2-3 alkalommal csinálja.Olaj ,gyertya,trafó ,benzinpumpa nemrég lett cserélve,folytószelepet kitakarítottam.Nem rágat,indul pöccre,de erőtlen.Katalizátor?Lamda szonda?Ha valakinek van ötlete kérem segítsen.

Gyuri
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zagergo

Érvényes: 2019.11.18.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 13.
Hozzászólások: 96


HozzászólásElküldve: 2018.10.10 20:53:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4403
 Hozzászólás témája: Re: Focus 2 üzemanyag adagolás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia!

EGR szelep volt rossz. Leszakadt a szeleptányér és letiltotta a rendszert. Annyit engedett, amit írtam, az első pihenőhelyig elmehetsz kategória. Nekem ez a kör 52-ben volt benne, ahogy végig néztem a bolti EGR árakon, még egész olcsó is volt...

JuPe írta:
zagergo írta:
Köszi az infót, nem hangzik olcsónak. Ezek a gumicsövek amúgy is horror áron vannak...a héten ki fog derülni, csak nem ér rá a szerelőm szerdáig sajnos.


JuPe írta:
zagergo írta:
Találtam itt a fórumon egy olyan bejegyzést miszerint a szelep vezérlő elektronika lehet a hibás és ahogy írták ez gyenge pontja ennek a motornak. Van valakinek még hasonló tapasztalata?

zagergo írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Ma jöttem haza munkahelyemről és az autópályán megtorpant és elkezdett lassulni. Majd 110 magasságában a lassulás abba maradt de ugyan akkor nem is gyorsult semmit. Félreálltam és olyan hangja volt amikor kicsit megpörgettem, mint ha nem kapna üzemanyagot. Hazafele (mivel ment) néztem, 100al 4ikben teljes gázpedál benyomás mellett a fedélzeti szerint 6 litert pillanatnyi fogyasztást írt. Mi lehet a gond? Dugulás vagy levegösödés? (2.0 TDCI 2008)


Hasonlóképp jártam. Szelepet kellett cserélni, + egy intercooler csövet, mert lyukas volt.


A szelep 24 ezer volt, az intercooler cső pedig 34 vagy 36 ezer, de azt csak gyáriban érdemes megvenni.

_________________
Üdv.:

Geri
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  MagicFly


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 12.
Hozzászólások: 49


HozzászólásElküldve: 2018.10.10 21:26:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4404
 Hozzászólás témája: Re: Szivárog a hűtöfolyadék a műszerfal alatt (fűtőradiátor?)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Norita írta:
Sziasztok!

Ford Focus 2-es 2005 (1.6 benzin)
Hűtővíz jelent meg a kesztyűtartó alatta, a középkonzol oldalsó (alsó) részénél, kicsit a szőnyegen is látszik.
Azt mondják (látatlanba egy szerelő) ez fűtőradiátor csere lesz.
Gondolom más nincs az utastérben, amiből hűtővíz folyhat. Vagy van?
Egyébként a kiegyenlítő tartályból lassan-lassan fogyogat is a hűtőfolyadék.
A szélvédő párásodik és érezni is a fagyálló szagát időnként az utastérben.
Youtubeon találtam más típusokhoz videót, hogy hogyan cserélik ki a radiátort, de még reménykedem, hogy az én Focus-ománl talán nem kell kiszerelni az egész műszerfalat.
Bármi ötölet, javaslat?

Előre is köszönöm,
Norita


A kesztyűtartó mögött van egy, ill. kettő csőcsatlakozás, az ott lévő gumi tömítések, O-gyűrűk közül adta meg magát az egyik vagy mindkettő...
A fehérvári Ivanicsnál nekem is a műszerfalat akarták szétbombázni, holott megmutattam, hogy hol folyik a hűtővíz. Zoli 10-15 perc alatt orvosolta a problémát Gödön.
Ha magad akarod javítani:
- ellenőrizd, hogy a kesztyűtartó mögött felnyúlva tényleg ennél a csőcsatlakozásnál folyik a víz,
- ha igen, rendeld meg egy Ford szervizben a 2 db O-gyűrűt, finis code: 1 342 708, 2 db kell belőle, a csomagban csak egy van,
- ha megvan, vedd ki a kesztyűtartót,
- engedd le a hűtővizet,
- a motortérben van rögzítve az utastérbe menő 2 db fűtéscső, csavard ki a csavarjait, majd húzd be a motor felé, a csőcsatlakozás szét fog jönni,
- a kesztyűtartó mögött már látod is, hogy mit kell cserélni... Smile
- összeszereled, feltöltöd a hűtővizet, kiutálod a légbuborékokat, s már kész is vagy!
_________________
Nyári gumi: Michelin Pilot Sport 3 205/55 R16 91V
Téli gumi: Continental WinterContact TS860 195/65 R15 91T

"Nagy az az ember, aki nem veszíti el gyermeke szeretét." - japán közmondás.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JuPe


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 16.
Hozzászólások: 66


HozzászólásElküldve: 2018.10.11 05:15:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4405
 Hozzászólás témája: Re: Focus 2 üzemanyag adagolás
Hozzászólás az előzmény idézésével

zagergo írta:
Szia!

EGR szelep volt rossz. Leszakadt a szeleptányér és letiltotta a rendszert. Annyit engedett, amit írtam, az első pihenőhelyig elmehetsz kategória. Nekem ez a kör 52-ben volt benne, ahogy végig néztem a bolti EGR árakon, még egész olcsó is volt...

JuPe írta:
zagergo írta:
Köszi az infót, nem hangzik olcsónak. Ezek a gumicsövek amúgy is horror áron vannak...a héten ki fog derülni, csak nem ér rá a szerelőm szerdáig sajnos.


JuPe írta:
zagergo írta:
Találtam itt a fórumon egy olyan bejegyzést miszerint a szelep vezérlő elektronika lehet a hibás és ahogy írták ez gyenge pontja ennek a motornak. Van valakinek még hasonló tapasztalata?

zagergo írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Ma jöttem haza munkahelyemről és az autópályán megtorpant és elkezdett lassulni. Majd 110 magasságában a lassulás abba maradt de ugyan akkor nem is gyorsult semmit. Félreálltam és olyan hangja volt amikor kicsit megpörgettem, mint ha nem kapna üzemanyagot. Hazafele (mivel ment) néztem, 100al 4ikben teljes gázpedál benyomás mellett a fedélzeti szerint 6 litert pillanatnyi fogyasztást írt. Mi lehet a gond? Dugulás vagy levegösödés? (2.0 TDCI 2008)


Hasonlóképp jártam. Szelepet kellett cserélni, + egy intercooler csövet, mert lyukas volt.


A szelep 24 ezer volt, az intercooler cső pedig 34 vagy 36 ezer, de azt csak gyáriban érdemes megvenni.


Egyszer én is jártam így, ez lett volna a következő lehetőség. Olcsón megúsztad, én 80 ezret fizettem, baráti szerelőnek.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Norita


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 05.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.10.11 14:44:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4406
 Hozzászólás témája: Re: Szivárog a hűtöfolyadék a műszerfal alatt (fűtőradiátor?)
Hozzászólás az előzmény idézésével

MagicFly írta:
Norita írta:
Sziasztok!

Ford Focus 2-es 2005 (1.6 benzin)
Hűtővíz jelent meg a kesztyűtartó alatta, a középkonzol oldalsó (alsó) részénél, kicsit a szőnyegen is látszik.
Azt mondják (látatlanba egy szerelő) ez fűtőradiátor csere lesz.
Gondolom más nincs az utastérben, amiből hűtővíz folyhat. Vagy van?
Egyébként a kiegyenlítő tartályból lassan-lassan fogyogat is a hűtőfolyadék.
A szélvédő párásodik és érezni is a fagyálló szagát időnként az utastérben.
Youtubeon találtam más típusokhoz videót, hogy hogyan cserélik ki a radiátort, de még reménykedem, hogy az én Focus-ománl talán nem kell kiszerelni az egész műszerfalat.
Bármi ötölet, javaslat?

Előre is köszönöm,
Norita


A kesztyűtartó mögött van egy, ill. kettő csőcsatlakozás, az ott lévő gumi tömítések, O-gyűrűk közül adta meg magát az egyik vagy mindkettő...
A fehérvári Ivanicsnál nekem is a műszerfalat akarták szétbombázni, holott megmutattam, hogy hol folyik a hűtővíz. Zoli 10-15 perc alatt orvosolta a problémát Gödön.
Ha magad akarod javítani:
- ellenőrizd, hogy a kesztyűtartó mögött felnyúlva tényleg ennél a csőcsatlakozásnál folyik a víz,
- ha igen, rendeld meg egy Ford szervizben a 2 db O-gyűrűt, finis code: 1 342 708, 2 db kell belőle, a csomagban csak egy van,
- ha megvan, vedd ki a kesztyűtartót,
- engedd le a hűtővizet,
- a motortérben van rögzítve az utastérbe menő 2 db fűtéscső, csavard ki a csavarjait, majd húzd be a motor felé, a csőcsatlakozás szét fog jönni,
- a kesztyűtartó mögött már látod is, hogy mit kell cserélni... Smile
- összeszereled, feltöltöd a hűtővizet, kiutálod a légbuborékokat, s már kész is vagy!


Szia MagicFly!
Nagyon szépen köszönöm!
Tényleg ott ereszt a hűtőfolyadék. Itt a bűnös: https://fordfocus2005.blog.hu Erre gondoltál?
Csak az egyik csőnél látok szivárgást, de ha már megbontom kicserélem mindkét csőnél azt az O-gyűrűt. Csövenként 1 O-gyűrű van, jól értettem? Csak mivel 2 cső van ezért írtál 2 O-gyűrűt ugye? Vagy csönvenként van 2 O-gyűrű?
Annyi még a kérdésem, hogy ezt a cső csatlakozást nem rögzíti semmi?!
Nekem úgy tűnik, mintha ez csak simán össze lenne dugva és egy műanyag összepattintós bilincsszerűséggel van rögzítve. De az nem tűnik valami komoly rögzítésnek, ahhoz képest, hogy ott elvileg nyomás alatt lévő forró víz közlekedik.
A másik érdekesség pedig az, hogy a tűzfalhoz (ba) nem éreztem, hogy ezek a csövek rögzíve lennének. Lehet huzogatni őket előre hátra.
Mégegyszer köszönöm az infót. Sokat spóroltál most nekem. Ezek a jóemeberek kikapták volna a műszerfalat és kicserélték volna az egész főtőradiátort. Surprised
Üdv, Norita
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zagergo

Érvényes: 2019.11.18.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 13.
Hozzászólások: 96


HozzászólásElküldve: 2018.10.12 20:08:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4407
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Van egy 2009-es 1.6 TDCI 109 lovas euro 5-ös (DPF) szerelt autó. Nem lyukas a rendszer de még is elfolyik a víz, méghozzá a kievyenlítő tartály túlfolyón. A gyári kupak szétment, vettem másikat de nem lett jó. Azt hittem a kupak miatt nem tartja meg a nyomást. Mi lehet szerintetek?
_________________
Üdv.:

Geri
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 130


HozzászólásElküldve: 2018.10.13 09:07:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4408
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zagergo írta:
Sziasztok!

Van egy 2009-es 1.6 TDCI 109 lovas euro 5-ös (DPF) szerelt autó. Nem lyukas a rendszer de még is elfolyik a víz, méghozzá a kievyenlítő tartály túlfolyón. A gyári kupak szétment, vettem másikat de nem lett jó. Azt hittem a kupak miatt nem tartja meg a nyomást. Mi lehet szerintetek?

Üdv!
A szelep kb 1 bar nyomás környékére van állítva. Szerintem vagy hengerfej tömítés vagy ami még rosszabb lehet gátrepedés.
Gondolom azért nő meg a nyomás a hűtőfolyadék körben.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tbeni77


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 13.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.10.13 14:16:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4409
 Hozzászólás témája: Ford Focus olajnyomás probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Segítséget/tanácsot szeretnék kérni.

Kb. 1 hónapja kezdődött a kálvárium. Van egy 2 -es Focusom, amelyet fél éve vásároltam. (2005, 1.6 Trend, erősebbik 115LE -s verzió), motorkód: HXDA. Felvillant kb. 1 hónapja az olajnyomás lámpa. Természetesen olajszintet néztem először, rendben volt. Gyári Ford belevaló olajat kapott mikor megvásároltam. Pár percre leállítottam, nem is jelzett utána bő két hétig, amikor is megint megjelent. Itt már nem mentem vele tovább, vontattuk a szerelőhöz.

Gomba cserével kezdte, legjobb minőségű, nem az volt a probléma. Továbbra is jelzett, mindig üzemmeleg motornál, hidegen sosem, így az elektromos vezetéket is kizárta. Megmérte az olajnyomást, hidegen hibátlan, melegen alacsony. Új 1 baros olajszűrő is ment bele (hátha csak nem tud nyitni fordulaton a szelep), új olajat is kapott, a hiba továbbra is fennállt. Ford márkaszervizesek azt tanácsolták, ennél a motorkódnál érdemes szétszedni az olajszivattyút, mert gyakori hogy egy rugó eltörik benne, ami okozhatja a problémát, szétszedte, nem volt benne eltörve. Végső ötletként kapott egy komplett új olajszivattyút, a hiba nem oldódott meg. Kocsi beindít, semmi probléma, és ahogy bemelegedik, felvillan az olajnyomás lámpa.

Az a kérdésem, hogy van -e még valamilyen ötletetek ezeken kívül, vagy mindenképp generál?

Köszönöm előre is a segítséget! Wink

Üdv
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2851


HozzászólásElküldve: 2018.10.13 18:05:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4410
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus olajnyomás probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

Csak alapjáraton világít vagy fordulaton is?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 146, 147, 148  Következő
Ugrás:   

147 / 148 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.67 másodperc