Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.04.23. 00:50:12 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: ndruboy
Mai: 0
Tegnapi: 3
Összesen: 24722
Látogatók:
Vendégek: 354
Tagok: 1
Összesen: 355

Jelen lévő tagok:
01: Ziyan

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Focus II. motorproblémák
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 147, 148, 149, 150  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

148 / 150 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  tbeni77


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 13.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.10.13 18:29:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4411
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus olajnyomás probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Csak alapjáraton világít vagy fordulaton is?


Fordulaton is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dadis09


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 19.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2018.10.13 19:26:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4412
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Van itt valakinek SHDA (1.6 benzin 74kW) járgánya?
Egy korábbi hozzászolásomhoz kapcsolódva (hidegen dízelesen hangon csörög a motor), elvittem ESS-ékhez, megnyugtattak, hogy ennél a blokknál ez kvázi normális...viszont azért picit bosszant a dolog, hogy olyan a hangja hideginditáskor, mint egy 20éves golfnak.
Tapasztalta valaki esetleg ezt a tünetet? Lehet esetleg tenni valamit vele? Pl. más olajat használni, vagy egyéb praktika ami lecsendesíti?
Amúgy ebben a motorban a szelepállítás hidrotôkés vagy korongos? Ez esetleg okozhat ilyen csörgést? Érdemes itt nézelôdni?[/youtube]
Kb ilyen az enyém is:
https://m.youtube.com/watch?v=h6M3700xocU
Köszi, ha megosztjátok a tapasztalatotokat!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  MagicFly


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 12.
Hozzászólások: 49


HozzászólásElküldve: 2018.10.13 19:58:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4413
 Hozzászólás témája: Re: Szivárog a hűtöfolyadék a műszerfal alatt (fűtőradiátor?)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Norita írta:

Itt a bűnös: https://fordfocus2005.blog.hu Erre gondoltál?

Igen!
Norita írta:

Csak az egyik csőnél látok szivárgást, de ha már megbontom kicserélem mindkét csőnél azt az O-gyűrűt. Csövenként 1 O-gyűrű van, jól értettem? Csak mivel 2 cső van ezért írtál 2 O-gyűrűt ugye? Vagy csönvenként van 2 O-gyűrű?

Csövenként csak 1 O-gyűrű van.
Norita írta:

Annyi még a kérdésem, hogy ezt a cső csatlakozást nem rögzíti semmi?!

Jó kérdés! Nekem Bagoly (Zoli, Göd) csinálta, s úgy emlékszem, mintha rögzítette volna csavar. De egyszerű! Ha a kesztyűtartó mögött lepattintod a képen levő műanyag klipszet, próbáld meg behúzni a motortér felé, aztán vagy megy vagy nem... Smile
Esetleg Zoliékat (ESS Motor) is meg lehet kérdezni, biztosan segítenek.
_________________
Nyári gumi: Michelin Pilot Sport 3 205/55 R16 91V
Téli gumi: Continental WinterContact TS860 195/65 R15 91T

"Nagy az az ember, aki nem veszíti el gyermeke szeretét." - japán közmondás.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2870


HozzászólásElküldve: 2018.10.14 09:05:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4414
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus olajnyomás probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

tbeni77 írta:
Sziasztok,

Segítséget/tanácsot szeretnék kérni.

Kb. 1 hónapja kezdődött a kálvárium. Van egy 2 -es Focusom, amelyet fél éve vásároltam. (2005, 1.6 Trend, erősebbik 115LE -s verzió), motorkód: HXDA. Felvillant kb. 1 hónapja az olajnyomás lámpa. Természetesen olajszintet néztem először, rendben volt. Gyári Ford belevaló olajat kapott mikor megvásároltam. Pár percre leállítottam, nem is jelzett utána bő két hétig, amikor is megint megjelent. Itt már nem mentem vele tovább, vontattuk a szerelőhöz.

Gomba cserével kezdte, legjobb minőségű, nem az volt a probléma. Továbbra is jelzett, mindig üzemmeleg motornál, hidegen sosem, így az elektromos vezetéket is kizárta. Megmérte az olajnyomást, hidegen hibátlan, melegen alacsony. Új 1 baros olajszűrő is ment bele (hátha csak nem tud nyitni fordulaton a szelep), új olajat is kapott, a hiba továbbra is fennállt. Ford márkaszervizesek azt tanácsolták, ennél a motorkódnál érdemes szétszedni az olajszivattyút, mert gyakori hogy egy rugó eltörik benne, ami okozhatja a problémát, szétszedte, nem volt benne eltörve. Végső ötletként kapott egy komplett új olajszivattyút, a hiba nem oldódott meg. Kocsi beindít, semmi probléma, és ahogy bemelegedik, felvillan az olajnyomás lámpa.

Az a kérdésem, hogy van -e még valamilyen ötletetek ezeken kívül, vagy mindenképp generál?

Köszönöm előre is a segítséget! Wink

Üdv


tbeni77 írta:
fiesta írta:
Csak alapjáraton világít vagy fordulaton is?


Fordulaton is.


Nekem is volt hasonló problémám. De csak melegen és alapjáraton világított a lámpa. Gombacsrével megszünt.

Akkor mellékesen megkérdeztem a szerelőt, hogy csak az olajteknő levételével ki lehet-e cserélni egyes főtengelycsapágyakat. Azt mondta, hogy igen (Fiesta). És a leggyakrabban a hajtókarcsapágyak szoktak megkopni. Esetleg megér egy megnézést.

De az igazi tanácsom az volna, hogy kérdezz meg egy olyan szerelőt, aki Focus specialista. Mint pl. Bagoly600 itt a fórumon.
Hátha ez egy gyakori tipushiba és akkor egyből tudná, hogy mit kell tenni.

(Azt tudod, hogy kb. milyen olajnyomás-értékeket mért a szerelő melegen és hidegen, fordulattartományonként?)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 131


HozzászólásElküldve: 2018.10.15 10:27:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4415
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus olajnyomás probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

tbeni77 írta:
Sziasztok,

Segítséget/tanácsot szeretnék kérni.

Kb. 1 hónapja kezdődött a kálvárium. Van egy 2 -es Focusom, amelyet fél éve vásároltam. (2005, 1.6 Trend, erősebbik 115LE -s verzió), motorkód: HXDA. Felvillant kb. 1 hónapja az olajnyomás lámpa. Természetesen olajszintet néztem először, rendben volt. Gyári Ford belevaló olajat kapott mikor megvásároltam. Pár percre leállítottam, nem is jelzett utána bő két hétig, amikor is megint megjelent. Itt már nem mentem vele tovább, vontattuk a szerelőhöz.

Gomba cserével kezdte, legjobb minőségű, nem az volt a probléma. Továbbra is jelzett, mindig üzemmeleg motornál, hidegen sosem, így az elektromos vezetéket is kizárta. Megmérte az olajnyomást, hidegen hibátlan, melegen alacsony. Új 1 baros olajszűrő is ment bele (hátha csak nem tud nyitni fordulaton a szelep), új olajat is kapott, a hiba továbbra is fennállt. Ford márkaszervizesek azt tanácsolták, ennél a motorkódnál érdemes szétszedni az olajszivattyút, mert gyakori hogy egy rugó eltörik benne, ami okozhatja a problémát, szétszedte, nem volt benne eltörve. Végső ötletként kapott egy komplett új olajszivattyút, a hiba nem oldódott meg. Kocsi beindít, semmi probléma, és ahogy bemelegedik, felvillan az olajnyomás lámpa.

Az a kérdésem, hogy van -e még valamilyen ötletetek ezeken kívül, vagy mindenképp generál?

Köszönöm előre is a segítséget! Wink

Üdv

Űdv!
Az olajnyomás alapjáraton: 1, 2000 ezres ford: 2.5 szelep nyitás 4 bar.Én is csak találgatni tudok szerintem főtengely csapágyak haldokolnak.lehet már előtte is más olaj volt benne. Azt meg nem értem ,hogy hidegen hibátlan melegen meg alacsony nem sokat változik a sűrűsége az 5w30 as olajnak.De 1 dolog eszembe jutott mikor kis polszkim volt az csinált olyat,hogy a főtengely sonkából kifordult a furatból a dugó és hol égett hol nem az olajnyomásjelző lámpa. vissza lett ütve és megpontozva utána jó lett.Itt nem tudom ,hogy vezetik az olajat a főtengelyben.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Norita


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 05.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.10.16 13:58:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4416
 Hozzászólás témája: Ford Focus -hoz értő szerelőt keresek
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Tud valaki ajánlani Budapest 14. kerület környékén Ford Focus-okhoz értő (leginkább a Focus 2-eshez) kompetens, becsületes, igényes szerelőt, aki nem kamuzik, nem b....sz át, nem néz hülyének. Aki igényes, képes felelősséget vállalni a munkájáért.
Olyat aki nem találomra cserélgeti az alkatrészeket, nem szarozza a Fordok-at, aki látott már Fordot, ismeri mit hogyan kell kicserélni stb stb.

Más szóval olyat, akihez ha elviszem a meghibásodott Focusomat úgy hozom el onnan hogy jó az autó és jó is marad és nem derül ki később, hogy miközben kijavított egy hibát csinált még másik 2-t.

Nem az a lényeg, hogy a legolcsóbb szerelő legyen, hanem az, hogy
- azt javítsa ki ami a hiba,
- úgy javítsa ki, ahogy azt kell és
- kérje meg a reális árát.

Előre is köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  TRL


Offline
Csatlakozott:
2010. 09. 21.
Hozzászólások: 307


HozzászólásElküldve: 2018.10.16 14:17:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4417
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus -hoz értő szerelőt keresek
Hozzászólás az előzmény idézésével

Norita írta:
Sziasztok!

Tud valaki ajánlani Budapest 14. kerület környékén Ford Focus-okhoz értő (leginkább a Focus 2-eshez) kompetens, becsületes, igényes szerelőt, aki nem kamuzik, nem b....sz át, nem néz hülyének. Aki igényes, képes felelősséget vállalni a munkájáért.
Olyat aki nem találomra cserélgeti az alkatrészeket, nem szarozza a Fordok-at, aki látott már Fordot, ismeri mit hogyan kell kicserélni stb stb.



Szia!

Ha egy kicsit hajlandó vagy utazni, ajánlom (meg a fórumról még sokan mások is) Gödön az ESS motor-t. Minden feltételednek megfelelnek, és azt hiszem, a biztonság és a tudat, hogy a kocsi rendben van, megéri ezt a kis kitérőt.
_________________
A Jármű
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Norita


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 05.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.10.16 19:50:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4418
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus -hoz értő szerelőt keresek
Hozzászólás az előzmény idézésével

TRL írta:
Norita írta:
Sziasztok!

Tud valaki ajánlani Budapest 14. kerület környékén Ford Focus-okhoz értő (leginkább a Focus 2-eshez) kompetens, becsületes, igényes szerelőt, aki nem kamuzik, nem b....sz át, nem néz hülyének. Aki igényes, képes felelősséget vállalni a munkájáért.
Olyat aki nem találomra cserélgeti az alkatrészeket, nem szarozza a Fordok-at, aki látott már Fordot, ismeri mit hogyan kell kicserélni stb stb.



Szia!

Ha egy kicsit hajlandó vagy utazni, ajánlom (meg a fórumról még sokan mások is) Gödön az ESS motor-t. Minden feltételednek megfelelnek, és azt hiszem, a biztonság és a tudat, hogy a kocsi rendben van, megéri ezt a kis kitérőt.


Köszönöm az infót, mások is ajánlották.
Annyi a problem, hogy majdnem minden alkatrészt megvettem már, ami a javításhoz kell (egy bordásszíj kivételével), viszont ők hozott anyaggal nem dolgoznak. Legalább is ez volt a weboldalukon.
Egyébként hajlandó lennék elmenni Gödre.
De mégegyszer köszönöm az ajánlást. Lehet, hogy végül így is őket választom.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fhoksz

Érvényes: 2020.03.03.

Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 05.
Hozzászólások: 335


HozzászólásElküldve: 2018.10.17 07:35:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4419
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Klimaszij csere kiveszem beteszem vagy ennel macerasabb?Smile koszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zagergo

Érvényes: 2019.11.18.

Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 13.
Hozzászólások: 98


HozzászólásElküldve: 2018.10.18 08:09:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4420
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Az lehetséges, hogy a vízszivattyú alapjáraton rendesen működik de egy fordulat felett (2000-2300) már nem? Nem kéne hibaüzenetet dobnia?
_________________
Üdv.:

Geri
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dadis09


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 19.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2018.10.18 21:32:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4421
 Hozzászólás témája: Re: Ford Focus -hoz értő szerelőt keresek
Hozzászólás az előzmény idézésével

TRL írta:
Norita írta:
Sziasztok!

Tud valaki ajánlani Budapest 14. kerület környékén Ford Focus-okhoz értő (leginkább a Focus 2-eshez) kompetens, becsületes, igényes szerelőt, aki nem kamuzik, nem b....sz át, nem néz hülyének. Aki igényes, képes felelősséget vállalni a munkájáért.
Olyat aki nem találomra cserélgeti az alkatrészeket, nem szarozza a Fordok-at, aki látott már Fordot, ismeri mit hogyan kell kicserélni stb stb.



Szia!

Ha egy kicsit hajlandó vagy utazni, ajánlom (meg a fórumról még sokan mások is) Gödön az ESS motor-t. Minden feltételednek megfelelnek, és azt hiszem, a biztonság és a tudat, hogy a kocsi rendben van, megéri ezt a kis kitérőt.


Őket én is ajánlom! Bár gondolom sokan vagyunk ezzel így Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dadis09


Offline
Csatlakozott:
2018. 09. 19.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2018.10.18 21:34:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4422
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

dadis09 írta:
Sziasztok!
Van itt valakinek SHDA (1.6 benzin 74kW) járgánya?
Egy korábbi hozzászólásomhoz kapcsolódva (hidegen dízelesen hangon csörög a motor), elvittem ESS-ékhez, megnyugtattak, hogy ennél a blokknál ez kvázi normális...viszont azért picit bosszant a dolog, hogy olyan a hangja hideginditáskor, mint egy 20éves golfnak.
Tapasztalta valaki esetleg ezt a tünetet? Lehet esetleg tenni valamit vele? Pl. más olajat használni, vagy egyéb praktika ami lecsendesíti?
Amúgy ebben a motorban a szelepállítás hidrotôkés vagy korongos? Ez esetleg okozhat ilyen csörgést? Érdemes itt nézelôdni?[/youtube]
Kb ilyen az enyém is:
https://m.youtube.com/watch?v=h6M3700xocU
Köszi, ha megosztjátok a tapasztalatotokat!


Senki nem találkozott ilyen "hibával"? Vagy mindenkinek dízel fókája van? Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  codox


Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 30.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2018.10.19 13:23:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4423
 Hozzászólás témája: Remeg az autó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Van egy Ford Focus Mk2-es 1.6 tdci 90le kombim (2005.04). Az utóbbi időben azt tapasztaltam, hogy alapjáraton amikor beindítom rázkódik a motor és remeg a kormány. Szerelőm aki vidéken van és nem tud foglalkozni vele azt ajánlotta vigyem el nézessem meg a porlasztót mert lehet hogy nem jól porlaszt és ez is okozhatja, viszont beszéltünk kettős tömegű lendkerékről de arra azt mondta nem problémás viszont említette, hogy a rázkódás miatt nehogy annak is baja legyen, vagy amit én feltételeznék de nem biztos motortartó bakok esetleg? Milyen problémára számíthatok ezekkel a jelekkel nyilván nem gondolok elsőnek a legrosszabbra. Mit nézzek vagy nézessek meg az autón nyilván ésszerűen.Köszönöm előre is a válaszokat! (Amikor a kuplungot benyomom nem érzek remegést a pedálon elvileg ez is jele a lendkerék problémának)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsata


Offline
Csatlakozott:
2013. 02. 11.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2018.10.24 22:45:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4424
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A Focusomnak (2006, 1.6 TDCI, 110LE) alsó fordulaton semmi ereje. Egy kanyar előtt pl. berakom kettesbe és lassú gurulásból el akarok indulni, akkor csak várom a csodát, mert amellett, hogy visszafullad, alig akar felpörögni.
Egyszerűen nincs ereje. Normál közlekedésnél érzésre 2700-2800as fordultnál jön meg a turbónyomás. Eddig 1300-1400tól már szépen húzott, 1800 pedig meglódult.
Régi a sztori és az alábbi dolgokat cseréltem.
- Turbó középrész - Valami ledarálta
- Geometria - kétszer is
- Légszűrőház és turbó közötti harmónikacső - Lyukas volt - Innen szívott be valamit
- EGR - Hibaként hozta
- Légtömegmérő - Hibaként hozta
- Turbónyomás szabályzó - Mivel ezt hibaként nem jelzi a computer, csak próbából kicseréltem.
- DPF kiszedve - computerből kiírva

Esetleg valami ötlet, valakinek???

Vagy egy olyan szerelőt is elfogadnék, aki utánajár a dolgoknak és nem találomra cserélget.

Már kezdem azt hinni, hogy egy 200 forintos hibája van a kocsinak - pl. valamelyik vákuumcső eldugult, vagy valami hasonló.

Csak hát ezeket végig kellene nézegetni és ellenőrizni....

Alapjárat rendben, nem rángat, nem fulladozik, fogyasztás normál, 5,3 és 5,7 között......

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Köszönöm előre is a segítséget.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pjonas


Offline
Csatlakozott:
2018. 05. 01.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.11.07 22:27:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4425
 Hozzászólás témája: Katalizátor csere
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok. Keresek 2010/7 gyártású, 1.6 benzines facelift Focushoz Euro 5-ös katalizátort (SHDC a motorkód, Németországból hozott autó). Bontott, használt alkatrész nem opció. Euro 4-es katalizátor szintén felejtős, visszadobja a motorhibát... Aki tud, legyen kedves segítsen! Érdekelne, ki milyen külföldi alkatrész webáruházat ismer, hátha abból tudok rendelni! Autodoc-nál és változatainál nincs jó ideje megfelelő katalizátor... Köszönöm előre is!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rabandi


Offline
Csatlakozott:
2017. 10. 08.
Hozzászólások: 15


HozzászólásElküldve: 2018.11.12 19:29:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4426
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hi,

2006 focus benzinessel kb egy hónapja volt egy teljesítmény csökkenés gondom jelezett a comp IMRC-t, ezt cserélték azóta viszont helyre a fogyasztásom bőven az eddiek felett van, 20 ezret mentem már vele így van etéren tapasztalat télen/nyáron
most azonban ez nagyon elszállt pedig ugyan ott megyek...tehát vmi nem stimmel.

egy apró furcsaságot vettem észre a csere óta kb 2000-s fordulatnál hallatszik üresben/terhelve is egy rezonoancia a motortérből, elsőre azt hittem a műanyag motor takaro elem zörög, levettem de nem az. Gondolom köze lehet az imrc cseréhez,
tapasztalt már hasonló tüneteket vki?

Nem értem a fogyasztás is miért mászott el.
Köszönöm,
üdv.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sarkan59


Offline
Csatlakozott:
2018. 11. 07.
Hozzászólások: 87


HozzászólásElküldve: 2018.11.16 09:02:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4427
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

1,6 Ti-Vct motor hidratőkés vagy korongos vezérlésű? 2009-es focus.

Elnézést, ha nem volt teljesen szakszerű a kérdés.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 131


HozzászólásElküldve: 2018.11.16 11:04:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4428
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sarkan59 írta:
Sziasztok!

1,6 Ti-Vct motor hidratőkés vagy korongos vezérlésű? 2009-es focus.

Elnézést, ha nem volt teljesen szakszerű a kérdés.

A 2005-ös az korongos HXDA a motor kód.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sarkan59


Offline
Csatlakozott:
2018. 11. 07.
Hozzászólások: 87


HozzászólásElküldve: 2018.11.16 11:12:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4429
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:
sarkan59 írta:
Sziasztok!

1,6 Ti-Vct motor hidratőkés vagy korongos vezérlésű? 2009-es focus.

Elnézést, ha nem volt teljesen szakszerű a kérdés.

A 2005-ös az korongos HXDA a motor kód.


A motorkódom SIDA.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  SDR


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 26.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2018.11.19 17:49:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4430
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsata írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A Focusomnak (2006, 1.6 TDCI, 110LE) alsó fordulaton semmi ereje. Egy kanyar előtt pl. berakom kettesbe és lassú gurulásból el akarok indulni, akkor csak várom a csodát, mert amellett, hogy visszafullad, alig akar felpörögni.
Egyszerűen nincs ereje. Normál közlekedésnél érzésre 2700-2800as fordultnál jön meg a turbónyomás. Eddig 1300-1400tól már szépen húzott, 1800 pedig meglódult.
Régi a sztori és az alábbi dolgokat cseréltem.
- Turbó középrész - Valami ledarálta
- Geometria - kétszer is
- Légszűrőház és turbó közötti harmónikacső - Lyukas volt - Innen szívott be valamit
- EGR - Hibaként hozta
- Légtömegmérő - Hibaként hozta
- Turbónyomás szabályzó - Mivel ezt hibaként nem jelzi a computer, csak próbából kicseréltem.
- DPF kiszedve - computerből kiírva

Esetleg valami ötlet, valakinek???

Vagy egy olyan szerelőt is elfogadnék, aki utánajár a dolgoknak és nem találomra cserélget.

Már kezdem azt hinni, hogy egy 200 forintos hibája van a kocsinak - pl. valamelyik vákuumcső eldugult, vagy valami hasonló.

Csak hát ezeket végig kellene nézegetni és ellenőrizni....

Alapjárat rendben, nem rángat, nem fulladozik, fogyasztás normál, 5,3 és 5,7 között......

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Köszönöm előre is a segítséget.
Hello. En is ugyan ebben a cipoben jarok Sad Valakinek valami otlete hogy mi okozhatja ezt a problémát?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Pite73


Offline
Csatlakozott:
2018. 11. 20.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.11.20 14:54:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4431
 Hozzászólás témája: Focus 2 1,6 TDCI motor leállás nagy fordulaton
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv Mindenkinek!

A kérdésem a következő lenne:
A címben említett Ford Focusom a következő hibákat csinálja:

Amíg nem éri el az üzemi hőfokot,addig nagyokat rángat a motor, rosszabb esetben le is áll. Volt olyan,hogy sokáig nem is sikerült beindítani, csak úgy hogy levettem az akumulátor sarut és visszaraktam.
Mostanában ezt már ritkán csinálja, viszont menet közben ha hirtelen felgyorsítok,akkor előfordul,hogy leáll a motor.
Lényegesen többet fogyaszt,mint eddig.
Leállításnál a hűtőventillátor még sokáig pörög,amit eddig nem csinált.
Van egy hibakód olvasó készülékem, ami a következő hibákat írja ki:

P0125 Elégtelen hűtőközeg zárt szabályzókörös keverékillesztéshez
P0196 Motorolaj hőmérséklet érzékelő áramkör tartomány/teljesítmény
P0234 Turbó-szuperfeltöltő túltöltés állapot
P0299 Turbó- alultöltés
P0357 Gyújtótekercs 'G' primer-szekunder áramkör
P0443 Párolgási emisszió szabályzó rendszer szellőztetés vezérlő áramkör zárlat
P0455 Tüzelőanyag szint érzékelő A áramkör
P0736 Hidraulikus nyomatékváltó kuplung áramkör teljesítmény,vagy kikapcsolt állapotban megszorul
P1143 Gyári hibakód
U0001 Nagysebességű CAN komunikációs vonal
U0101 Komunikációvesztés a TCM-el
U0106 Komunikációvesztés izzítógyertya vezérlő árakör

Szóval ez most több probléma, vagy egy probléma okozhatja a többit is?
Keresgéltem a neten,de nem tudom kibogozni a szálakat.

Köszönöm a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  LuiG


Offline
Csatlakozott:
2015. 11. 16.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.11.21 22:44:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4432
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

dadis09 írta:
Sziasztok!
Van itt valakinek SHDA (1.6 benzin 74kW) járgánya?
Egy korábbi hozzászolásomhoz kapcsolódva (hidegen dízelesen hangon csörög a motor), elvittem ESS-ékhez, megnyugtattak, hogy ennél a blokknál ez kvázi normális...viszont azért picit bosszant a dolog, hogy olyan a hangja hideginditáskor, mint egy 20éves golfnak.
Tapasztalta valaki esetleg ezt a tünetet? Lehet esetleg tenni valamit vele? Pl. más olajat használni, vagy egyéb praktika ami lecsendesíti?
Amúgy ebben a motorban a szelepállítás hidrotôkés vagy korongos? Ez esetleg okozhat ilyen csörgést? Érdemes itt nézelôdni?[/youtube]
Kb ilyen az enyém is:
https://m.youtube.com/watch?v=h6M3700xocU
Köszi, ha megosztjátok a tapasztalatotokat!

Szevasz!

Nekem elegge hasonlo problemam van, bar HXDA 1.6 ti-vct.
Inditasnal kb 1mp ig eleg zajos mig felall az olajnyomas, majd halkabban de ugy ketyeg mint egy dizel. Olajfogyasztas kb 2dl/1000km, ami ugy latom soknak minosul itteni leirasok alapjan.
Futas: 318000km. A fogyasztassal es az erejevel szerintem nincs kulonos problema, amennyire en meg tudom itelni.
Szerelo ismeros lassan arra terelne, hogy valjak meg tole, de hat szeretem. Lehet en is elvinnem ESS-ekhez, megiscsak ford szakertok. Szeretnem megtudni mennyire rossz a helyzet.
Neked nem ajanlottak semmit?
Tenyleg nincs itt senki akinek van tapasztalata ugyanezz a jelenseggel?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zor19


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 20.
Hozzászólások: 107


HozzászólásElküldve: 2018.11.22 12:35:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4433
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LuiG írta:
dadis09 írta:
Sziasztok!
Van itt valakinek SHDA (1.6 benzin 74kW) járgánya?
Egy korábbi hozzászolásomhoz kapcsolódva (hidegen dízelesen hangon csörög a motor), elvittem ESS-ékhez, megnyugtattak, hogy ennél a blokknál ez kvázi normális...viszont azért picit bosszant a dolog, hogy olyan a hangja hideginditáskor, mint egy 20éves golfnak.
Tapasztalta valaki esetleg ezt a tünetet? Lehet esetleg tenni valamit vele? Pl. más olajat használni, vagy egyéb praktika ami lecsendesíti?
Amúgy ebben a motorban a szelepállítás hidrotôkés vagy korongos? Ez esetleg okozhat ilyen csörgést? Érdemes itt nézelôdni?[/youtube]
Kb ilyen az enyém is:
https://m.youtube.com/watch?v=h6M3700xocU
Köszi, ha megosztjátok a tapasztalatotokat!

Szevasz!

Nekem elegge hasonlo problemam van, bar HXDA 1.6 ti-vct.
Inditasnal kb 1mp ig eleg zajos mig felall az olajnyomas, majd halkabban de ugy ketyeg mint egy dizel. Olajfogyasztas kb 2dl/1000km, ami ugy latom soknak minosul itteni leirasok alapjan.
Futas: 318000km. A fogyasztassal es az erejevel szerintem nincs kulonos problema, amennyire en meg tudom itelni.
Szerelo ismeros lassan arra terelne, hogy valjak meg tole, de hat szeretem. Lehet en is elvinnem ESS-ekhez, megiscsak ford szakertok. Szeretnem megtudni mennyire rossz a helyzet.
Neked nem ajanlottak semmit?
Tenyleg nincs itt senki akinek van tapasztalata ugyanezz a jelenseggel?


Szia!

Szintén hxda 1.6 ti-vct, 183.000km, én is hallom indítás után pár percig a dízeles hangot (mondjuk közel sem 20 éves Golf jellegű), de utána már jó. Nekem szintén azt mondták (ESS és egy másik Ford guru is), hogy nincs ezzel mit tenni, ez a blokk ez ilyen, "normális" hangja van és jól is húz. Én nem foglalkozom vele, megkapta/megkapja 10-12ezrenként az olajat, nem is volt vele még probléma soha.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  szmate14


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 29.
Hozzászólások: 99

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.11.22 13:04:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4434
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

dadis09 írta:
dadis09 írta:
Sziasztok!
Van itt valakinek SHDA (1.6 benzin 74kW) járgánya?
Egy korábbi hozzászólásomhoz kapcsolódva (hidegen dízelesen hangon csörög a motor), elvittem ESS-ékhez, megnyugtattak, hogy ennél a blokknál ez kvázi normális...viszont azért picit bosszant a dolog, hogy olyan a hangja hideginditáskor, mint egy 20éves golfnak.
Tapasztalta valaki esetleg ezt a tünetet? Lehet esetleg tenni valamit vele? Pl. más olajat használni, vagy egyéb praktika ami lecsendesíti?
Amúgy ebben a motorban a szelepállítás hidrotôkés vagy korongos? Ez esetleg okozhat ilyen csörgést? Érdemes itt nézelôdni?[/youtube]
Kb ilyen az enyém is:
https://m.youtube.com/watch?v=h6M3700xocU
Köszi, ha megosztjátok a tapasztalatotokat!


Senki nem találkozott ilyen "hibával"? Vagy mindenkinek dízel fókája van? Smile


Szia!

Nekem is SHDA kódú 1.6osom van, nálam is ugyanilyen hangja van hidegen kb 1-2 másodpercig. 105ezer van benne, új kora óta évente/15ezrenként márkaszervízben kapott új olajat, olajfogyasztás nincs. Ez a blokk tényleg ilyen Very Happy
Előtte egyébként 7 évig/140ezer km egy 1.6os első generációs Focust használtam, annak is majdhogynem ugyanilyen hangja volt hidegen, de semmi probléma nem volt vele.
Szerintem felesleges ezen aggódnod

Üdv,
Máté
_________________
FordFocus 1.6 Style '07 Ocean Blue
Nyári: Michelin EnergySaver 205/55 R16
Téli: Michelin Alpin A4 195/65 R15

//2011-2018: FordFocus 1.6 Ghia '98
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Totya0377


Offline
Csatlakozott:
2018. 12. 04.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.12.09 04:06:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4435
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv mindenkinek!
Van egy 1,4 benz. 2007- és focusom. Újonnan vásároltam, most 104 e. Km van benne. Ez idáig nem panaszkodthadtam rá. A problémám a motortól csörgő, csattogó hang hallatszik. leginkább fordulatszám esésnél, pl. váltásnál erősebben, de én már alapjáraton is hallom. Az üzemanyag fogyasztás rendben, olajat nem csipegeti. Megy is szépen. Szelephézagot megnézettem. A gyári Ford olajat kapta rendszeresen. Esetleg valaki észlelt hasonló problémákat? Segítséget előre is köszönöm..
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  TraktorosZ


Offline
Csatlakozott:
2018. 12. 09.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.12.09 06:51:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4436
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

dadis09 írta:
dadis09 írta:
Sziasztok!
Van itt valakinek SHDA (1.6 benzin 74kW) járgánya?
Egy korábbi hozzászólásomhoz kapcsolódva (hidegen dízelesen hangon csörög a motor), elvittem ESS-ékhez, megnyugtattak, hogy ennél a blokknál ez kvázi normális...viszont azért picit bosszant a dolog, hogy olyan a hangja hideginditáskor, mint egy 20éves golfnak.
Tapasztalta valaki esetleg ezt a tünetet? Lehet esetleg tenni valamit vele? Pl. más olajat használni, vagy egyéb praktika ami lecsendesíti?
Amúgy ebben a motorban a szelepállítás hidrotôkés vagy korongos? Ez esetleg okozhat ilyen csörgést? Érdemes itt nézelôdni?[/youtube]
Kb ilyen az enyém is:
https://m.youtube.com/watch?v=h6M3700xocU
Köszi, ha megosztjátok a tapasztalatotokat!


Senki nem találkozott ilyen "hibával"? Vagy mindenkinek dízel fókája van? Smile


Szia! Nekem ugyanilyen motorkódú Focusom van, de 356000 km-rel. Ugyanez a jelenség: szelephézagot mértek, és határértéken vannak. A Ford szerviz ahova hordom, ők is azt mondták, hogy " ez ilyen". Olajat nem eszi, menni normálisan megy. Ha az ESS-ék mondták (ők hallottak már tuti sok ilyen ketyegni), hogy a hang nem gond, akkor megnyugodhatsz.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Zolizig


Offline
Csatlakozott:
2014. 05. 11.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.12.12 14:58:29  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4437
 Hozzászólás témája: Rázkodás
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.
Van egy 2009-es 1,6 tdci, 109 lovas Focusom.
Utóbbi fél évben alapjáraton eléggé elkezdett rázkódni a kocsi.Nem annyira vészes,de engem zavar.Alapjáratom a kormányon érezhető.
A motor mintha hangosabbnak hallanám menet közben.Közben cseréltem felső Motortartó bakot.Majd vezérlés, és a szíjtárcsa is cserélve volt.
A probléma ugyan így fenn áll.
Annyit észre vettem még hogy előfordul hogy alapjáraton kiengedett kuplungnál halk kotyogást hallani.Benyomott kuplungnál pedig megszűnik a hang.
Gondoltam a kettős-tömegűre, de 140 ezer km van benne, és hallottam már zörgő kertőstömegűt, az nem hasonlított erre.
állva a motort túráztatva kicsit jobban megremeg olyan 1100-1200 fordulatnál.
Lehet hogy még is elkezdte megadni magát a Lendkerekem?

Segítséget előre is köszönöm.

Zoli
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kepesv


Offline
Csatlakozott:
2018. 12. 16.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.12.16 13:06:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4438
 Hozzászólás témája: motor "kihagyás"
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Ilyet produkál a Focusunk alapjáraton:
https://www.youtube.com/watch?v=GPc1nofyM90
1,6 benzin, 2006-os gyártás, HWDA motorkód, 74KW.

Néha (ritkán) le is áll ilyenkor. A videón mondjuk éppen nem állt le, hanem visszajött az alapjárat.
Nem csak alapjáraton csinál ilyet, hanem terhelés alatt is, akkor is egy kis motorkihagyásnak érződik.
Aztán van, hogy órákig nem csinálja...
Teljesen hidegen sem szokta csinálni, inkább akkor, amikor 60 fok - teljes bemelegedés között van a motor.

Új gyeryákkal is csinálja, elektromos fojtószelep ki lett tisztítva, nem segített. Az akku is új egyébként.
A computer hibatárolóba nem ír semmit.

Ha valaki esetleg tudja, mi lehet ez, kérem, írja meg.
Köszi előre is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tamas_kulcsar_90


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 26.
Hozzászólások: 34


HozzászólásElküldve: 2018.12.17 09:45:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4439
 Hozzászólás témája: Re: motor "kihagyás"
Hozzászólás az előzmény idézésével

kepesv írta:
Sziasztok!

Ilyet produkál a Focusunk alapjáraton:
https://www.youtube.com/watch?v=GPc1nofyM90
1,6 benzin, 2006-os gyártás, HWDA motorkód, 74KW.

Néha (ritkán) le is áll ilyenkor. A videón mondjuk éppen nem állt le, hanem visszajött az alapjárat.
Nem csak alapjáraton csinál ilyet, hanem terhelés alatt is, akkor is egy kis motorkihagyásnak érződik.
Aztán van, hogy órákig nem csinálja...
Teljesen hidegen sem szokta csinálni, inkább akkor, amikor 60 fok - teljes bemelegedés között van a motor.

Új gyeryákkal is csinálja, elektromos fojtószelep ki lett tisztítva, nem segített. Az akku is új egyébként.
A computer hibatárolóba nem ír semmit.

Ha valaki esetleg tudja, mi lehet ez, kérem, írja meg.
Köszi előre is.


Érdemes megpróbálni egy olyan diagnosztikai olvasót rákötni a kocsira, ami élőben rögzíti a kocsinak minden adatát. A videón jól látszik hogy felgyullad a check engine egy pillanatra. Ha megvan, hogy az gyullad ki szerintem közelebb kerülsz a megoldáshoz.

A gyujtótrafót is érdemes megnézni. A gyerták be tudnak ázni, zárlatosak lesznek, az meg tönkreteheti a trafót. A gyertyákat cserélted így azok valószínüleg jók lesznek. Beázás ellen egyébként Volvo motorfedélburkolat a megoldás. Van a fórumon leírás hogy mi a kódja, illetev hogy mi kell hozzá.

Nekem is voltak problémák ingadozó alapjárat miatt, illetve inditás után egyből lefulladt, ha egyáltalán beindult. Frissítették a vezérlést és azóta megszűnt, ennek kb 1 éve. Ezek a hibák nem voltak ennyire drasztikusak, de egy próbát megérhet dolog. kb 30-40k HuF volt a diagnosztika és a frissítés.


Üdv
Tamás
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Embertervez


Offline
Csatlakozott:
2018. 12. 21.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.12.21 13:07:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4440
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Én azt hittem az enyém teljesen egyedi eset (MKII.5, 2010 1.6 TDCI, 110LE). Nekem is pontosan ezek a tünetek vannak. Cseréltem már turbót, intercooler kijövő csövet (az mondjuk tényleg lyukas is volt), most EGR-t de még mindig lomha.
Ami viszont GRATIS, hogy 20-50 kilométer után elkezd rángatni - kis gáz, nagy gáz, sebességfokozat mindegy, motorféknél és üresben nincs ilyen jelenség. Aztán vagy abbahagyja, vagy nem. Ha nem, akkor egy óra pihentetés után is folytatódil... Kábé fél éve szívok ezzel...
Nagyon jól jönne, ha valaki hasznos tippet tudna adni.

Köszi

zsata írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A Focusomnak (2006, 1.6 TDCI, 110LE) alsó fordulaton semmi ereje. Egy kanyar előtt pl. berakom kettesbe és lassú gurulásból el akarok indulni, akkor csak várom a csodát, mert amellett, hogy visszafullad, alig akar felpörögni.
Egyszerűen nincs ereje. Normál közlekedésnél érzésre 2700-2800as fordultnál jön meg a turbónyomás. Eddig 1300-1400tól már szépen húzott, 1800 pedig meglódult.
Régi a sztori és az alábbi dolgokat cseréltem.
- Turbó középrész - Valami ledarálta
- Geometria - kétszer is
- Légszűrőház és turbó közötti harmónikacső - Lyukas volt - Innen szívott be valamit
- EGR - Hibaként hozta
- Légtömegmérő - Hibaként hozta
- Turbónyomás szabályzó - Mivel ezt hibaként nem jelzi a computer, csak próbából kicseréltem.



- DPF kiszedve - computerből kiírva

Esetleg valami ötlet, valakinek???

Vagy egy olyan szerelőt is elfogadnék, aki utánajár a dolgoknak és nem találomra cserélget.

Már kezdem azt hinni, hogy egy 200 forintos hibája van a kocsinak - pl. valamelyik vákuumcső eldugult, vagy valami hasonló.

Csak hát ezeket végig kellene nézegetni és ellenőrizni....

Alapjárat rendben, nem rángat, nem fulladozik, fogyasztás normál, 5,3 és 5,7 között......

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Köszönöm előre is a segítséget.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 147, 148, 149, 150  Következő
Ugrás:   

148 / 150 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 1.22 másodperc