Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2018.11.15. 09:26:20 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Blackstar
Mai: 1
Tegnapi: 2
Összesen: 24374
Látogatók:
Vendégek: 372
Tagok: 13
Összesen: 385

Jelen lévő tagok:
01: lucifer
02: peti77
03: neopaszta
04: smelo
05: fraszika87
06: NomadND1
07: Lajos66
08: Mergen
09: kupibazsi
10: Bobyjack
11: sarkan59
12: fiesta
13: Botaur

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Focus II. Fék és alkatrészei
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. Fék és alkatrészei
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

20 / 20 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2018.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16069

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2017.08.20 05:53:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 571
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

vihar100 írta:
Sziasztok. Brenbo hütött tárcsák és brembo fekpofákról vélemények? Ez menne a kocsiba elöre hátra. Elég jó áron jutok hozzá.
Nekem Brembo az összes tárcsám semmi gondom nem volt vele.
_________________
Lala Lala Fókája

Nyáron: Hankook Kinergy Eco K425 195/65R15
Télen: Hankook W440 IceBear 195/65R15
Klubkártyás partnercégek Kezelési útmutató 2004-2007 Kezelési útmutató 2008-2011
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vihar100


Offline
Csatlakozott:
2015. 07. 19.
Hozzászólások: 199


HozzászólásElküldve: 2017.08.21 20:49:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 572
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lala írta:
vihar100 írta:
Sziasztok. Brenbo hütött tárcsák és brembo fekpofákról vélemények? Ez menne a kocsiba elöre hátra. Elég jó áron jutok hozzá.
Nekem Brembo az összes tárcsám semmi gondom nem volt vele.


Megvan a cucc. Brembo tárcsák és brembo betétek.
115 lett volna az itt egekbe magasztalt szerviznél. Ehelyett 62 ezer mert én vettem meg. Átgondolhatnák a hozott anyaggal nem dolgozunkot.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  levitee


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 01.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2017.11.01 21:45:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 573
 Hozzászólás témája: Fékrásegítő vákuumdob csere
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Láttam volt már szó fékrásegítő vákuumdob (vagy szervódob, ki hogy hívja) cseréről. 2007-es 1.6 TDCI G8DB motorkóddal (80kW), motorindítás után 10 másodperccel elkezd sziszegni az utastérben. Szerelő megnézte, a vákuumdobon levő membrán lyukas, cserélni kell. Az hagyján, hogy hasbaakasztóan drága, de a jelenlegi dobon szereplő cikkszám alapján négy nagy alkatrész áruházban se találtam olyat, ami nekem kell. A cikkszám 6M51-2B195-FD. Bontós fickó szerint az első négy és az utolsó két karakterrnek kell mindenképp egyezni, de ezek alapján nem találtam sehol, még újat se. Tudnátok abban segíteni, hogy egy ilyen jellegű alkatrészt tekintve milyen átjárás van a típusok között? Vagy van valami eldugott kompatibilitási táblázat?

Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Beganyi0101


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 18.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.11.19 09:41:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 574
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! 1000km-el ezelőtt lecseréltettem a kis Focuson az első fektarcsakat es beteteket azota olyan nyikorgast lehet hallani fekezes kozben hogy szo azerint zavar ha fekezek! Pedig nem is olcso silany minosegut vettem hanem Brembo markat! Probaltam mar tobb alkalommal is osszevasalni de semmi! Azota feltunt hogy a bal elso tarcsamat a betet osszekarcolta, tobb szabalyos kor alaku karc van a vadi uj tarcsan! Talalkozott mar valaki ilyen problemaval kozuletek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2017.11.19 17:09:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 575
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A csikorgás ellen rézpasztát szoktak a betét hátára kenni.

Talán segít.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rabandi


Offline
Csatlakozott:
2017. 10. 08.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2018.05.05 20:34:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 576
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
Féket cseréltek a verdán (elöl és hátul is tárcsa és betét), a hátsóval valami nem stimmel,minden megállásnál nyikorog (vmi rezonáló hang mint amikor a busz megáll),
valamint tolatásnál fék majd utána előre és fék esetén mindig kattan egyet,
legutobb már menet közben is utemesen kattogott hátul.
Ma megnéztem csak a kereket vettem le, de a hátsó fékpofák amikor nincs használatban
a fék (nem fékezek és a kézi sincs behúzva) akkor ha kicsit megmozgaton erezhetően
kotyog, mozog a helyén ide oda mozgatva ahogy a nyeregbe ütközik pontosan azt a kattogó hangot adja mint menet közben).

Az első pofák teljesen jól illesztkednek azok soha nem mozognak így.
Bosch szett van rajta, szervizben volt azóta visszavittem de nem voltak a helyzet magaslatán.
Teljesen olyan mintha a kis feszítő rugók nem lennének a helyén és ilyenkor terhelés nélkül ide oda mozog a helyén a fékpofa, de ránézésre van ott 2db rugó(külső és belső pofánál) de mégis mozog a pofa.

Volt már vkinek hasonló? Nem jó a pofa a nyeregbe? Vagy hiányzik vmi kis pöcök ami a helyén tartaná? Sajnos a régi szett nincs meg így nem tudom azzal összehasonlítani...

(2006 Benzines 4, tfék)

Thx
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  rabandi


Offline
Csatlakozott:
2017. 10. 08.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2018.05.05 20:39:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 577
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

hali nekem is hasonló van csak Bosch szettel igaz csak hátul...
és nem az tipikus fékező "nyöszörgés" hanem az a bivalyos bkvs jól zúg szinte rezonál a fék pont megállás előtt 30-40-nél
akkor nem csinálja ha erősen fékezek...de nekem a hátsó pofák nem jól vannak rögzítve egyszerűen alapból mozog kotyog Sad

Beganyi0101 írta:
Sziasztok! 1000km-el ezelőtt lecseréltettem a kis Focuson az első fektarcsakat es beteteket azota olyan nyikorgast lehet hallani fekezes kozben hogy szo azerint zavar ha fekezek! Pedig nem is olcso silany minosegut vettem hanem Brembo markat! Probaltam mar tobb alkalommal is osszevasalni de semmi! Azota feltunt hogy a bal elso tarcsamat a betet osszekarcolta, tobb szabalyos kor alaku karc van a vadi uj tarcsan! Talalkozott mar valaki ilyen problemaval kozuletek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zor19


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 20.
Hozzászólások: 104


HozzászólásElküldve: 2018.05.07 09:12:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 578
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Beganyi0101 írta:
Sziasztok! 1000km-el ezelőtt lecseréltettem a kis Focuson az első fektarcsakat es beteteket azota olyan nyikorgast lehet hallani fekezes kozben hogy szo azerint zavar ha fekezek! Pedig nem is olcso silany minosegut vettem hanem Brembo markat! Probaltam mar tobb alkalommal is osszevasalni de semmi! Azota feltunt hogy a bal elso tarcsamat a betet osszekarcolta, tobb szabalyos kor alaku karc van a vadi uj tarcsan! Talalkozott mar valaki ilyen problemaval kozuletek?


nekem az istenített TRW betétek nyikorogtak kb. új koruktól a Brembo tárcsákon. Már többször ki lettek véve és le lett törve az élük, hogy attól biztos elhallgatnak, de semmit nem javult. Kértem árajánlatot cserére több szervízben és mindenhol azt mondták, hogy ha csikorog, akkor új betétek és új tárcsák, mert a betéteket cserélni felesleges külön. Nos, végül mégis csak betéteket cseréltem, mert a Brembo tárcsák alig koptak, mégpedig Jurid White kerámiás betétekre, amely olcsóbb is, mint a TRW és kevesebb fékport is termel (a promo szerint is, meg tapasztaltam is). Eddig bevált, mondjuk még csak 4 ezer kilométert raktam bele Alpok kör, plusz Tátra kör. Rohadtul idegesített a TRW, ahogy nyikorgott, amint lassítottam a pirosnál, viszont tény, hogy vonzotta a tekinteteket, csak nem úgy, ahogy szereti az ember.

Egyébként állapotfelméréssel és cserével együtt 23k volt az egy pár JURID betét és síri csend van. Ez 50k-val kevesebb, mint a két Ford-os szerviz ajánlata.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kelly


Offline
Csatlakozott:
2012. 12. 20.
Hozzászólások: 913


HozzászólásElküldve: 2018.05.07 14:23:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 579
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Zimmermann tárcsa/betét van az autón kb 40000km alatt egyszer sem nyikkant meg.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  decofeco

Érvényes: 2018.12.19.

Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 26.
Hozzászólások: 147

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.07.27 13:59:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 580
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Hátul dobfék van, és nagyon rozsdás, le akarom kezelni, csiszolni és festeni hőálló fekete spray-vel. A kérdés, hogy a dobot kiengedett kézifékkel csak úgy le lehet húzni? Vagy inkább hagyjam fent és úgy érdemes?
(Nissan-omon fent hagytam és úgy festettem évekkel ezelőtt, de állítólag simán levehettem volna, nem "ugrik szét" a fék)

Köszi: deco
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mézi
Portálbuherátor

Érvényes: 2018.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 25.
Hozzászólások: 6034

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.07.27 19:09:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 581
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

decofeco írta:
Sziasztok!

Hátul dobfék van, és nagyon rozsdás, le akarom kezelni, csiszolni és festeni hőálló fekete spray-vel. A kérdés, hogy a dobot kiengedett kézifékkel csak úgy le lehet húzni? Vagy inkább hagyjam fent és úgy érdemes?
(Nissan-omon fent hagytam és úgy festettem évekkel ezelőtt, de állítólag simán levehettem volna, nem "ugrik szét" a fék)

Köszi: deco

A dobról tárcsásra átalakítós cikk galériája nem lehet segítségedre eldönteni a kérdést?
_________________

FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  decofeco

Érvényes: 2018.12.19.

Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 26.
Hozzászólások: 147

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.07.27 21:22:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 582
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi Mézi! De, segít Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 43


HozzászólásElküldve: 2018.11.08 11:43:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 583
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Ford Focus II-n lehet szabályozni a féktárcsákat? Elől-hátul tárcsafék van. Tavaly 65.000km-nél cseréltettem betéteket. 90%-ban városi használat. Fékszervizben Brembot ajánlottak, és a tárcsák szabályozását, hogy jobban illeszkedjen a fékbetét. Cromaxnál voltam éves felülvizsgálaton, azt mondták, hogy az első hűtött tárcsák direkt úgy vannak tervezve, hogy fékbetéttel együtt kelljen cserélni, a hátsó még határeset. Visszamentem a fékszervízbe, megnézték, azt mondták, majd akkor menjek vissza, ha elkopott a fékbetét. Szerintük csak azért mondják, hogy nem lehet szabályozni a féktárcsákat, mert így újat tudnak eladni. Az viszont tényleg furcsa, hogy az első tárcsákon belül váll van. Azt mondták, ők leszedve szabályoznak, betét fekvésétől lehet váll.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oxyff2

Érvényes: 2019.11.06.

Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 23.
Hozzászólások: 43

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.11.08 21:48:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 584
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fdsag írta:
Sziasztok! Ford Focus II-n lehet szabályozni a féktárcsákat? Elől-hátul tárcsafék van.
...
..., betét fekvésétől lehet váll.
Szia!
A kérdésedre a válszt nem tudom.
Én a nyáron nézettem meg (műszaki vizsga után) a fékbetéteket (első kerekek), határon volt.
Akkor csere!
A szerviz azt mondta, lebontják, megnézik a tárcsát >> kell e cserélni?
Ha a minimális értéken kívűl van, akkor csak szabályozzák, ha nem éri el a minimális értéket, akkor csere. Nekem most még nem kellett cserélni.
A szerviz tapasztalata alapján (általában), minden második betét cserénél kell a tárcsát is cserélni, az első betét cserénél elég szabályozni.
Nyílván ez nem törvényszerű, sok minden függ a tárcsa és a betét minőségétől, és a fék - kocsi - használat módjától.
(A tárcsán a váll, a betét fekvése miatt alakul, vagy alakulhat ki >> fizika)

További szép napot!
oxygen
_________________


Képek a hozzászólásokban
_
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Online
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2849


HozzászólásElküldve: 2018.11.09 03:36:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 585
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fdsag írta:
...az első hűtött tárcsák direkt úgy vannak tervezve, hogy fékbetéttel együtt kelljen cserélni, a hátsó még határeset....Az viszont tényleg furcsa, hogy az első tárcsákon belül váll van...


A féktárcsán azért alakul ki váll, mert sugárirányban a betétet kisebbre gyártják, mint a tárcsa felülete. Azért, mert belül nem ütközhet a középső vastagabb résszel, kívül meg nem lóghat le. Amekkora tartalékot hagynak, olyan széles lesz a váll.

A szakszervizben 3 okból mondják, hogy nem szabályoznak:
- nem biztos, hogy a tárcsa kibír két betétet. Elkopik vagy meghullámosodik.
- egyszerűbb és jövedelmezőbb a tárcsát cserélni, mint a régit szabályoztatni.
- nincs esztergájuk a felszabályozásra vagy ha van, a sima szerelők nem értenek hozzá.

A fékszervizben a szabályozás akkor célravezető, ha lényegében csak a vállat kell levenni. Ha a tárcsa hullámos vagy bemarások vannak rajta, akkor a szabályozás csökkenti a vastagságát.
A tárcsa élére be van ütve, hogy mennyi a minimális vastagsága. Ha a második betét fut, akkor nem csak a betét vastagságát kell rendszeresen ellenőrizni, hanem azt is, hogy a tárcsa nem kopott-e a minimális határ alá.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 43


HozzászólásElküldve: 2018.11.11 22:36:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 586
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi oxyff2, fiesta! Ide https://magyarautoszerviz.hu/ járok már vagy 30 éve. 5 autón volt már betétcsere, szabályozás. Soha nem volt gond. Amikor visszavittem, le sem szedték a kereket, csak ránézésre, illetve megfogták kézzel, mondták, hogy bőven jó ez még. Jövő héten megyek gumicsererére, akkor majd megméretem a tárcsákat, ha vékony akkor visszamegyek. Belső tárcsán furcsa a váll, lehet azt nem szedték le múltkor. Gondolom kívül is ugyanakkorának kellene lenni, de ott nincs semmi.

Most látom az első hozzászólásban vannak a méretek.

Első fékek:

Betétvastagság kívül belül még 5-5 mm (1,5mm-ig használható a betét)
Tárcsavastagság 23,6 mm (Az új tárcsa 25mm és 23-ig használható Exclamation )

Az az érdekes, hogy míg a betéteken vastagon van még anyag, lassan eldobja az autó a tárcsát, vagyis erősen úgy néz ki, hogy a csere együtt lesz esedékes! Azért írom, mert úgy tűnik erre érdemes odafigyelni.

Hátsó fékek:

Betét szintén 5 mm
Tárcsavastagság: 9,9 mm (Az új tárcsa 11mm és 9mm-ig használható Exclamation )


Az a 2mm nagyon kevés, szerintem annál többet kopott 75.000km alatt, városi használatnál.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. Fék és alkatrészei
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Ugrás:   

20 / 20 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 1.94 másodperc