Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.08.23. 16:36:43 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: bstefan
Mai: 1
Tegnapi: 2
Összesen: 25338
Látogatók:
Vendégek: 395
Tagok: 4
Összesen: 399

Jelen lévő tagok:
01: Lobo76
02: kleroo
03: ndruboy
04: balmesz001

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Akkumulátor töltése
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> Akkumulátor töltése
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

6 / 6 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  zozor


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 17.
Hozzászólások: 125


HozzászólásElküldve: 2017.07.14 19:28:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 151
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ma karbantartottam a vasat és megnéztem, van-e hibakód p, hát van: 9318. Tovább lépve az akksi feszültségét 11,9 V-nak látta, beindítja 13,9-14,1 között volt. Több mint 6 éves Bosch van benne, eddig nem volt/nincs vele semmi gond. Jelent ez valamint, pl. lassan az akksi végét?

ui.: szerelő teszterrel is megmérte, töltés 14,2-14,3V, zöld lámpa oké, terheletlenül egy 10,7-et mért, de felment 12V-ra, a sárga ellenőrző lámpa jelezte, hogy nem megfelelő.

Úgy néz ki, csere.
_________________
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...! Wink

 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Korci


Offline
Csatlakozott:
2007. 04. 29.
Hozzászólások: 345


HozzászólásElküldve: 2017.07.15 15:32:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 152
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="zozor"]Ma karbantartottam a vasat és megnéztem, van-e hibakód p, hát van: 9318. Tovább lépve az akksi feszültségét 11,9 V-nak látta, beindítja 13,9-14,1 között volt. Több mint 6 éves Bosch van benne, eddig nem volt/nincs vele semmi gond. Jelent ez valamint, pl. lassan az akksi végét?

ui.: szerelő teszterrel is megmérte, töltés 14,2-14,3V, zöld lámpa oké, terheletlenül egy 10,7-et mért, de felment 12V-ra, a sárga ellenőrző lámpa jelezte, hogy nem megfelelő.

Úgy néz ki, csere.[/quote
Én tegnapelött akartam inditani,egy fél tekerés az öniditóval,mutatók végállásig kilendültek...akkor már tudtam,hogy ennyi volt az akksimnak,ami egy Motorcraft Calcium Plus volt élt 7 és fél évet!!Béke lamelláira!
_________________
POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL

"Adj egy csavarhúzót,hogy haladjunk..."

Ford Focus 1.6 B. Ghia sedan 2000 A.D

Albumom
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 85


HozzászólásElküldve: 2018.04.11 21:31:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 153
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! 2013 1,6 TDCI 115 Le.Észre vettem,hogy az eddigi szinte állandó 14,7 V helyett egyszer csak 12,2V-al töltött.Erre csak úgy jöttem rá, hogy szivargyújtóba van telepítve feszmérő(különben nem venném észre, mert műszerfalon nincs semmi üzenet)van aki szerint ez nem hiba mert intelligens töltés van benne .Most mentem 220 km-ert,és índúlás tol végig hazáig 12,2V volt a töltés,és most jön ami nagyon fura és érdekes amit észleltem.Tehát 12,2V-ot mutat a feszmérő menet ( alapjárat közben is)közben bármennyire nyomom is a gázpedált,viszont ha lelépek gázpedálról és motorfékkel gurulok (legyen az sík,vagy hosszú lejtő is)abban a pillanatban felkúszik a töltés 14,7V-ra és marad amíg motorfék üzemben megyek.Amint gázt kezdem adagolni,szépen lemegy 12,2-re végig.Itthon leálláskor(220km után) mérve akkut 12,2V.Megint semmi hibajelzés,töltéslámpa sem jelzett,mintha minden rendbe lenne.Ha nincs telepítve feszmérőm,abban a tudatban vagyok is.Szerintetek mi a fene lehet ez,már pár napja így járok vele.Ennek ellenére motor pöccre indul,sehol semmi jele hibának.Valaki meg tudná mondani,nála mennyi a töltés menet közben,és hogy szokott-e ilyen alacsony lenni?És vajon miért van motorféknél 14,7(ezek szerint generátor tölt)gázzal menetben meg csak 12,2-12,4V ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2888


HozzászólásElküldve: 2018.04.11 22:17:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 154
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:
Sziasztok! 2013 1,6 TDCI 115 Le.Észre vettem,hogy az eddigi szinte állandó 14,7 V helyett egyszer csak 12,2V-al töltött....


Szia!

Előzés közben, teljes gáznál a generátor le szokott kapcsolni, hogy csökkentse a terhelést. Lehet, hogy a computer azt hiszi, hogy állandóan teljes gázzal mész.

De, hogy ezt milyen módon dönti el, azt nem tudom. Nyilván nem a gázpedál állásából, mert akkor gyorsulna is, mint az őrült.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 85


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 09:02:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 155
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Ata62 írta:
Sziasztok! 2013 1,6 TDCI 115 Le.Észre vettem,hogy az eddigi szinte állandó 14,7 V helyett egyszer csak 12,2V-al töltött....


Szia!

Előzés közben, teljes gáznál a generátor le szokott kapcsolni, hogy csökkentse a terhelést. Lehet, hogy a computer azt hiszi, hogy állandóan teljes gázzal mész.

De, hogy ezt milyen módon dönti el, azt nem tudom. Nyilván nem a gázpedál állásából, mert akkor gyorsulna is, mint az őrült.


Köszi az infót.Hát nem tudom,elég bonyolult ennek a lelki világa.Van aki szerint ez így jó,mert a rendszer nem engedi teljesen feltölteni az akkut,ezért ilyen alacsony a töltés azt is hozzátéve hogy most a melegebb ídőben. Viszont eddig hűvösebb,hídegebb ídő volt,akkor megemeli max 14,7re(hőmérsékletet is figyeli a rendszer)Mindenesetre ha ez így van,akkor is nekem nem tetszik ez a 12,2-12,4V os töltés,amiért az akkufesz is csak ennyi,ez nem hiszem hogy jót tesz az akkunak.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 85


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 10:28:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 156
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:
fiesta írta:
Ata62 írta:
Sziasztok! 2013 1,6 TDCI 115 Le.Észre vettem,hogy az eddigi szinte állandó 14,7 V helyett egyszer csak 12,2V-al töltött....


Szia!

Előzés közben, teljes gáznál a generátor le szokott kapcsolni, hogy csökkentse a terhelést. Lehet, hogy a computer azt hiszi, hogy állandóan teljes gázzal mész.

De, hogy ezt milyen módon dönti el, azt nem tudom. Nyilván nem a gázpedál állásából, mert akkor gyorsulna is, mint az őrült.


Köszi az infót.Hát nem tudom,elég bonyolult ennek a lelki világa.Van aki szerint ez így jó,mert a rendszer nem engedi teljesen feltölteni az akkut,ezért ilyen alacsony a töltés azt is hozzátéve hogy most a melegebb ídőben. Viszont eddig hűvösebb,hídegebb ídő volt,akkor megemeli max 14,7re(hőmérsékletet is figyeli a rendszer)Mindenesetre ha ez így van,akkor is nekem nem tetszik ez a 12,2-12,4V os töltés,amiért az akkufesz is csak ennyi,ez nem hiszem hogy jót tesz az akkunak.


Ami még érdekelne,hogy ennél a töltési rendszernél egyáltalán hogy lehet ellenörizni a generátort,ha nincs stabil érték ami alaplán behatárolható a töltöfesz.Gondolom mint a hagyományosnál ha nincs meg az álandó 13,6-13,8V akkor valami hibádzik.Itt viszont nincs megadva stabil érték,ami alapján eldönthetö lenne.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2888


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 16:11:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 157
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:
...Van aki szerint ez így jó,mert a rendszer nem engedi teljesen feltölteni az akkut, ezért ilyen alacsony a töltés...
...nekem nem tetszik ez a 12,2-12,4V os töltés,amiért az akkufesz is csak ennyi,ez nem hiszem hogy jót tesz az akkunak.


Ha az akku töltöttsége magas, akkor is 14V felett van a töltőfeszültség csak alacsonyabb lesz a töltőáram.
Szerintem is elromlott a töltésvezérlésed, hacsak nem állandóan előzés jellegű full gázzal közlekedsz, amikor 12V a feszültség.

Nekem is van szivargyujtós feszültségmérőm. Ha jár a motor, a feszültség mindig 14V felett van.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2888


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 16:18:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 158
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:

Ami még érdekelne,hogy ennél a töltési rendszernél egyáltalán hogy lehet ellenörizni a generátort,ha nincs stabil érték ami alaplán behatárolható a töltöfesz.


Ha a feszültség kb. 12V, akkor nincs töltés.
Ha 13,9V, akkor a töltés "intelligens" része nem működik, vészüzem van, kigyullad a piros akkumulátor lámpa.
Ha 14,2-16V (hidegben magasabb), akkor minden jó.

A szivargyujtóban a feszültség sok autónál (az enyémnél is) 0.3-0.4 voltttal kisebb.

Az intelligens töltés különböző kitöltésű négyszögjelekkel kommunikál, ezt a csak oszcilloszkóppal lehet vizsgálni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 85


HozzászólásElküldve: 2018.04.12 18:35:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 159
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Ata62 írta:

Ami még érdekelne,hogy ennél a töltési rendszernél egyáltalán hogy lehet ellenörizni a generátort,ha nincs stabil érték ami alaplán behatárolható a töltöfesz.


Ha a feszültség kb. 12V, akkor nincs töltés.
Ha 13,9V, akkor a töltés "intelligens" része nem működik, vészüzem van, kigyullad a piros akkumulátor lámpa.
Ha 14,2-16V (hidegben magasabb), akkor minden jó.

A szivargyujtóban a feszültség sok autónál (az enyémnél is) 0.3-0.4 voltttal kisebb.

Az intelligens töltés különböző kitöltésű négyszögjelekkel kommunikál, ezt a csak oszcilloszkóppal lehet vizsgálni.


Köszi szépen az értékes infót.Még csak annyit.Ezek szerint nem nagyon jó a töltésem,viszont akkor miért nem dob híbát,akku ikon se jelez vészüzem se volt.Tökéletesen indit,úgy viselkedik mintha minden rendbe volna.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2888


HozzászólásElküldve: 2018.04.13 04:02:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 160
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:
... miért nem dob híbát,akku ikon se jelez vészüzem se volt.Tökéletesen indit,úgy viselkedik mintha minden rendbe volna.


Ha a feltételezésem igaz, akkor a kompjuter azt gondolja, hogy állandóan előzéses vészhelyzet van. A maga szempontjából tökéletesen teljesíti a feladatát. De valamilyen szenzor becsapja.

Hogy miért nem merült még le az akkumulátor, azt nem tudom. Ha jó a 12V-os feszültségmérés és nem valami kontakthiba, akkor ilyenkor biztosan nem tölt a generátor. Ha van multimétered, akkor esetleg fel lehetne szigszalagozni a szélvédőre, hogy menet közben közvetlenül az akkumuklátoron ellenőrizhessed a feszültséget.

Nem tudom, hogy mennyi a maradék idő, amikor van töltés. Az idő fele, harmada, ötöde? Annyi elég lehet.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 85


HozzászólásElküldve: 2018.04.13 06:49:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 161
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Ata62 írta:
... miért nem dob híbát,akku ikon se jelez vészüzem se volt.Tökéletesen indit,úgy viselkedik mintha minden rendbe volna.


Ha a feltételezésem igaz, akkor a kompjuter azt gondolja, hogy állandóan előzéses vészhelyzet van. A maga szempontjából tökéletesen teljesíti a feladatát. De valamilyen szenzor becsapja.

Hogy miért nem merült még le az akkumulátor, azt nem tudom. Ha jó a 12V-os feszültségmérés és nem valami kontakthiba, akkor ilyenkor biztosan nem tölt a generátor. Ha van multimétered, akkor esetleg fel lehetne szigszalagozni a szélvédőre, hogy menet közben közvetlenül az akkumuklátoron ellenőrizhessed a feszültséget.

Nem tudom, hogy mennyi a maradék idő, amikor van töltés. Az idő fele, harmada, ötöde? Annyi elég lehet.


Köszi szépen.A tanácsodat kiprobálóm,és végigbogarászom a szenzorokat is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 85


HozzászólásElküldve: 2018.04.26 16:55:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 162
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:
fiesta írta:
Ata62 írta:
... miért nem dob híbát,akku ikon se jelez vészüzem se volt.Tökéletesen indit,úgy viselkedik mintha minden rendbe volna.


Ha a feltételezésem igaz, akkor a kompjuter azt gondolja, hogy állandóan előzéses vészhelyzet van. A maga szempontjából tökéletesen teljesíti a feladatát. De valamilyen szenzor becsapja.

Hogy miért nem merült még le az akkumulátor, azt nem tudom. Ha jó a 12V-os feszültségmérés és nem valami kontakthiba, akkor ilyenkor biztosan nem tölt a generátor. Ha van multimétered, akkor esetleg fel lehetne szigszalagozni a szélvédőre, hogy menet közben közvetlenül az akkumuklátoron ellenőrizhessed a feszültséget.

Nem tudom, hogy mennyi a maradék idő, amikor van töltés. Az idő fele, harmada, ötöde? Annyi elég lehet.


Köszi szépen.A tanácsodat kiprobálóm,és végigbogarászom a szenzorokat is.


A napokban csináltam egy BMS (akkufigyelő modul)resetelést(alaphelyzetbe állítást)és most van töltésem,de szerintem még nem az igazi.Motor indít alapjáraton felmegy 15,4V majd kis idő múlva lemegy fokozatosan 13,2-re,és így is marad menet közben is állandóan,kivéve tolóüzemben amikor is 14,4V Ez már majdnem ugyanaz mint régebben volt,csak akkor menet közben is tartotta stabilan a 14,4V-ot meg alapjáraton is.Kérdezném,hogy esetleg az akku állapota(még gyári 5-éves lesz)nem-e befolyásolja ezt nekem?Gondolok arra,hogy egy közel 100% os akkut a rendszer tud tölteni állandó 14,4V-al,az 50%-ost meg csak kisebb feszkoval(V)Mivel kevesebb Ampert vesz fel?Habár én úgy gondolnám,hogy a jó és feltöltött akkunak kellene kevesebb feszko,és a rossznak a több.Lehet rosszul okoskodok,nem ismerem ezt az okosnak(intelligens) mondott töltőrendszert.visszaemlékezve még a télen a jó töltés mellett 2x kiírta,hogy akkufesz alacsony,de akkuikon akkor sem jelzett.Rátöltöttem és minden ok,keveset ment,és csak rövid távokat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vikken09


Offline
Csatlakozott:
2018. 06. 06.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2018.10.17 07:41:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 163
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

újdonsült Focus tulaj vagyok (mk2, 2005, 1.6 ti-vct, titanium, kombi). A hibajelenség, hogy egyrészt indítás után égve marad az akku visszajelző néhány percig, másrészt menet közben is van, hogy elkezd világítani néhány másodpercig vagy percig. Más hiba nincs, szépen indul/jár/húz.

Ma reggeli mérésem multiméterrel az akksin:
Indítás előtt: 12.08V
Gyújtás ráadva, különösebb fogyasztó nincs: 11.94V
Beltér világítással: 11.88V
Indítás után néhány percig (akksi visszajelző világít): 14.6 és 16V között ugrál
Néhány perc után (akksi visszajelző még mindig világít): 14.6x V
Xenont felkapcsolva: 14.62V
Xenon + audio 8 hangszóróval: 14.62V
Amikor elaludt az akksi visszajelző: 14.3 és 14.9V között ugrált.

Az akksi APS 45Ah 400A-s, nem tudom hány éves lehet.

A villamosságis "szaki" már bontaná a generátort. Szerintetek mi lehet a gond?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 133


HozzászólásElküldve: 2018.10.17 10:12:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 164
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="vikken09"]Sziasztok,

újdonsült Focus tulaj vagyok (mk2, 2005, 1.6 ti-vct, titanium, kombi). A hibajelenség, hogy egyrészt indítás után égve marad az akku visszajelző néhány percig, másrészt menet közben is van, hogy elkezd világítani néhány másodpercig vagy percig. Más hiba nincs, szépen indul/jár/húz.

Ma reggeli mérésem multiméterrel az akksin:
Indítás előtt: 12.08V
Gyújtás ráadva, különösebb fogyasztó nincs: 11.94V
Beltér világítással: 11.88V
Indítás után néhány percig (akksi visszajelző világít): 14.6 és 16V között ugrál
Néhány perc után (akksi visszajelző még mindig világít): 14.6x V
Xenont felkapcsolva: 14.62V
Xenon + audio 8 hangszóróval: 14.62V
Amikor elaludt az akksi visszajelző: 14.3 és 14.9V között ugrált.

Az akksi APS 45Ah 400A-s, nem tudom hány éves lehet.

A villamosságis "szaki" már bontaná a generátort. Szerintetek mi lehet a gond?[/quote
Én generátort cseréltettem. A fórumon leírtam a történetemet.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vikken09


Offline
Csatlakozott:
2018. 06. 06.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2018.10.19 08:15:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 165
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="kojomjo"]
vikken09 írta:
Sziasztok,

újdonsült Focus tulaj vagyok (mk2, 2005, 1.6 ti-vct, titanium, kombi). A hibajelenség, hogy egyrészt indítás után égve marad az akku visszajelző néhány percig, másrészt menet közben is van, hogy elkezd világítani néhány másodpercig vagy percig. Más hiba nincs, szépen indul/jár/húz.

Ma reggeli mérésem multiméterrel az akksin:
Indítás előtt: 12.08V
Gyújtás ráadva, különösebb fogyasztó nincs: 11.94V
Beltér világítással: 11.88V
Indítás után néhány percig (akksi visszajelző világít): 14.6 és 16V között ugrál
Néhány perc után (akksi visszajelző még mindig világít): 14.6x V
Xenont felkapcsolva: 14.62V
Xenon + audio 8 hangszóróval: 14.62V
Amikor elaludt az akksi visszajelző: 14.3 és 14.9V között ugrált.

Az akksi APS 45Ah 400A-s, nem tudom hány éves lehet.

A villamosságis "szaki" már bontaná a generátort. Szerintetek mi lehet a gond?[/quote
Én generátort cseréltettem. A fórumon leírtam a történetemet.


A generátor fel lett újítva (forgórész szabályzás, 2db csapágycsere, 2db kefe csere) de nem oldotta meg a problémát, tettek bele egy 72Ah-s próba akksit, de sajnos még mindig visszajelez az akku led időközönként.

Egyéb ötlet?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tamas_kulcsar_90


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 26.
Hozzászólások: 47


HozzászólásElküldve: 2018.10.19 09:16:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 166
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="vikken09"]
kojomjo írta:
vikken09 írta:
Sziasztok,

újdonsült Focus tulaj vagyok (mk2, 2005, 1.6 ti-vct, titanium, kombi). A hibajelenség, hogy egyrészt indítás után égve marad az akku visszajelző néhány percig, másrészt menet közben is van, hogy elkezd világítani néhány másodpercig vagy percig. Más hiba nincs, szépen indul/jár/húz.

Ma reggeli mérésem multiméterrel az akksin:
Indítás előtt: 12.08V
Gyújtás ráadva, különösebb fogyasztó nincs: 11.94V
Beltér világítással: 11.88V
Indítás után néhány percig (akksi visszajelző világít): 14.6 és 16V között ugrál
Néhány perc után (akksi visszajelző még mindig világít): 14.6x V
Xenont felkapcsolva: 14.62V
Xenon + audio 8 hangszóróval: 14.62V
Amikor elaludt az akksi visszajelző: 14.3 és 14.9V között ugrált.

Az akksi APS 45Ah 400A-s, nem tudom hány éves lehet.

A villamosságis "szaki" már bontaná a generátort. Szerintetek mi lehet a gond?[/quote
Én generátort cseréltettem. A fórumon leírtam a történetemet.


A generátor fel lett újítva (forgórész szabályzás, 2db csapágycsere, 2db kefe csere) de nem oldotta meg a problémát, tettek bele egy 72Ah-s próba akksit, de sajnos még mindig visszajelez az akku led időközönként.

Egyéb ötlet?


Szia

Feszültség szabályzó és a töltési rendszert érdemes megnézetni

Töltési rendszerről itt olvashatsz:

https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.1.pdf
https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.2.pdf
https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.3.pdf
https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.4.pdf

Üdv
Tamás
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vikken09


Offline
Csatlakozott:
2018. 06. 06.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2018.11.20 13:58:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 167
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="tamas_kulcsar_90"]
vikken09 írta:
kojomjo írta:
vikken09 írta:
Sziasztok,

újdonsült Focus tulaj vagyok (mk2, 2005, 1.6 ti-vct, titanium, kombi). A hibajelenség, hogy egyrészt indítás után égve marad az akku visszajelző néhány percig, másrészt menet közben is van, hogy elkezd világítani néhány másodpercig vagy percig. Más hiba nincs, szépen indul/jár/húz.

Ma reggeli mérésem multiméterrel az akksin:
Indítás előtt: 12.08V
Gyújtás ráadva, különösebb fogyasztó nincs: 11.94V
Beltér világítással: 11.88V
Indítás után néhány percig (akksi visszajelző világít): 14.6 és 16V között ugrál
Néhány perc után (akksi visszajelző még mindig világít): 14.6x V
Xenont felkapcsolva: 14.62V
Xenon + audio 8 hangszóróval: 14.62V
Amikor elaludt az akksi visszajelző: 14.3 és 14.9V között ugrált.

Az akksi APS 45Ah 400A-s, nem tudom hány éves lehet.

A villamosságis "szaki" már bontaná a generátort. Szerintetek mi lehet a gond?[/quote
Én generátort cseréltettem. A fórumon leírtam a történetemet.


A generátor fel lett újítva (forgórész szabályzás, 2db csapágycsere, 2db kefe csere) de nem oldotta meg a problémát, tettek bele egy 72Ah-s próba akksit, de sajnos még mindig visszajelez az akku led időközönként.

Egyéb ötlet?


Szia

Feszültség szabályzó és a töltési rendszert érdemes megnézetni

Töltési rendszerről itt olvashatsz:

https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.1.pdf
https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.2.pdf
https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.3.pdf
https://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/1.4.pdf

Üdv
Tamás


A feszültség szabályzót is cserélték, azóta nem jött elő a hiba, azonban generátorra utaló hibakód még van az autóban (P0620, ELM kütyüvel kiolvasva). Az új fesz szabályzót rá kellene tanítani az ECU-ra és akkor tűnne el a hiba?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  degu611


Offline
Csatlakozott:
2019. 01. 09.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2019.02.08 14:10:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 168
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Focus mk2 megmértem az aksit nyugalmi helyzetben 11,9V ugye ez kevés de az aksi mégis hibátlanul müködik pöccre indul minuszban is.
Akku 44Ah Ford Motorcraft Calcium Plus
Azért rátettem töltőre de csak 5órát volt rajta mert sietnem kellett valahová,indulás előtt megmértem 12.20V.
Még annyi hogy ezzel a kis töltéssel megszünt az a jelenség hogy indításnál egy pillanatra felvillant a fényszóró
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mergen


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 04.
Hozzászólások: 202


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 09:51:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 169
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Milyen idős az akkud és mennyit áll az autó két használat között? Az alacsony töltöttségi szintet motorindításkor a fényszórók villanása jelzi.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  degu611


Offline
Csatlakozott:
2019. 01. 09.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 10:31:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 170
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mergen írta:
Milyen idős az akkud és mennyit áll az autó két használat között? Az alacsony töltöttségi szintet motorindításkor a fényszórók villanása jelzi.

Már nem villan töltés óta,csak városban megyek többször hosszabb út havonta egyszer- kétszer.Garázsban áll van amikor 2-3napot is.A peremén lévő szám alapján:H5C758263 2017.októberi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mergen


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 04.
Hozzászólások: 202


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 10:42:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 171
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Járó motor mellett mérj feszültséget az akkun. 3 nap állás után 12V alatti töltöttség egy másfél éves akkunál kevés.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  degu611


Offline
Csatlakozott:
2019. 01. 09.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 10:55:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 172
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mergen írta:
Járó motor mellett mérj feszültséget az akkun. 3 nap állás után 12V alatti töltöttség egy másfél éves akkunál kevés.

Köszi délután megmérem.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  degu611


Offline
Csatlakozott:
2019. 01. 09.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 12:18:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 173
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mergen írta:
Járó motor mellett mérj feszültséget az akkun. 3 nap állás után 12V alatti töltöttség egy másfél éves akkunál kevés.

Indítás előtt: 12.1V alapjáraton:14.22V
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mergen


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 04.
Hozzászólások: 202


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 12:52:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 174
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Generátorral nincs baj. Naponta, indulás előtt, álló motornál mérj feszültséget, hogy van-e "szivárgás".
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  degu611


Offline
Csatlakozott:
2019. 01. 09.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 20:35:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 175
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mergen írta:
Generátorral nincs baj. Naponta, indulás előtt, álló motornál mérj feszültséget, hogy van-e "szivárgás".


Azt hogy tudom legegyszerübben megnézni hogy állás alatt valami meríti az aksit?
Ma indítás előtt:12.06V
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mergen


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 04.
Hozzászólások: 202


HozzászólásElküldve: 2019.02.12 08:37:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 176
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Áramerősséget kellene mérned, de ha több napon keresztül 12V körüli értékeket kapsz, akkor ez az akku csak ennyit tud és nincs rejtett áramfogyasztó.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bernathbela


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 22.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2019.03.17 01:07:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 177
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok !Segítség kellene,töltés problémája van a fókának,beinditás után a töltés visszajelző elalszik de rá kb fél perc múlva elkezd világítani.ilyenkor az akkunál 14,9 -15,07 voltot mérek ,szivargyújtóba kicsivel kevesebbet .Terhelés ráadásánál csökken
15 volt alatt marad még akkor is ha emelem a fordulatszámot.Egy hónapja csinált hasonlót akkor világító tötéslámpánál 13,7voltot
mértem de újra inditás után minden rendbe volt ,most többszöri újra indítás után mindig jelez a töltés visszajelző.Szerelő azt modta feszűltség szabályozó vagy generátor komplett ,de nem mindegyiket fogadja el az ECU.felújított generátorbol milyen márkájút fogad el?az autó 2013 as 1,6 tdci 115 lovas
A válaszokat előre is köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mugab


Offline
Csatlakozott:
2005. 03. 04.
Hozzászólások: 366


HozzászólásElküldve: 2019.03.17 21:37:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 178
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

bernathbela írta:
Sziasztok !Segítség kellene,töltés problémája van a fókának,beinditás után a töltés visszajelző elalszik de rá kb fél perc múlva elkezd világítani.ilyenkor az akkunál 14,9 -15,07 voltot mérek ,szivargyújtóba kicsivel kevesebbet .Terhelés ráadásánál csökken
15 volt alatt marad még akkor is ha emelem a fordulatszámot.Egy hónapja csinált hasonlót akkor világító tötéslámpánál 13,7voltot
mértem de újra inditás után minden rendbe volt ,most többszöri újra indítás után mindig jelez a töltés visszajelző.Szerelő azt modta feszűltség szabályozó vagy generátor komplett ,de nem mindegyiket fogadja el az ECU.felújított generátorbol milyen márkájút fogad el?az autó 2013 as 1,6 tdci 115 lovas
A válaszokat előre is köszönöm
Én legelőször megnézném a szénkefét, esetleg elvinném nem lehúzós villamosságihoz...
(ha van még olyan)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bernathbela


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 22.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2019.03.18 20:39:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 179
 Hozzászólás témája: Mugab
Hozzászólás az előzmény idézésével

Meglátom mi lesz mert először is haza kéne vele mennem ,a táv több mint 700 km .Remélem találok olyat aki nem akar lehúzni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bernathbela


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 22.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2019.04.08 20:40:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 180
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerencsére haza vitt az autó,most már működik .Generátor felújítás volt ,cseréltek feszültség szabályozót csúszó gyűrűt ,csapágyat,végösszeg 65000 FT pénzrátétellel való gyógyítás
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> Akkumulátor töltése
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ugrás:   

6 / 6 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 11.6 másodperc