Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.04.22. 23:58:45 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: ndruboy
Mai: 3
Tegnapi: 0
Összesen: 24722
Látogatók:
Vendégek: 371
Tagok: 4
Összesen: 375

Jelen lévő tagok:
01: Sanya
02: Lbigg
03: balhmm
04: ndruboy

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Az 1,6 TDCi motor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Az 1,6 TDCi motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 70, 71, 72
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

72 / 72 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szavazás eredménye
 
Melyik változattal szerelt a milyen autód?
Focus 90LE
35%
 35%  [ 210 ]
Focus 110LE
16%
 16%  [ 96 ]
Focus 110LE + DPF
30%
 30%  [ 185 ]
C-Max 90LE
2%
 2%  [ 14 ]
C-Max 110LE
3%
 3%  [ 23 ]
C-Max 110LE + DPF
6%
 6%  [ 40 ]
Egyik sem kéne :-)
5%
 5%  [ 30 ]
Összes szavazat : 598
 
 
     
  Lbigg


Online
Csatlakozott:
2019. 02. 10.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2019.04.12 17:06:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2131
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Népítéletet olvasva elgondolkodtam ezen. Így lehet vajon ?

Ennek a típusnak 3 nagy baja van. Az első a kis teljesítményű (olcsó) koromszűrő, ami 80-120 ezer között adja meg magát a tankolt üzemanyag minősége és a városi használat mennyiségétől függően. Ezt azóta fizikailag eltávolítattam, és egy szolid chiptuningot kapott. Most 125LE-t és 280Nm-t tud padon nagyon pici füsttel 2500-as fordulat felett. A második probléma az alultervezett olajmennyiség (3,8 liter) miatt van, ha nincs maxig az olaj, akkor erős oldalterhelésnél levegőt szív az olajszivattyú, és nincs kenés a másodperc tört részéig, ezért mindig maximumig, vagy picivel felette legyen az olaj. A tömítődött koromszűrő miatti gyakori regenerálási kísérlet miatt pedig, a 3,8 liter olaj gyorsan hígul és veszti el kenőképességét. Aranyszabály, ha csak városban használod ezt a típust, akkor 10 ezrenként, ha vegyesben vagy autópályán akkor max 15 ezrenként cseréld az olajat. Egyébként 25 ezerért vehetsz nagyobb olajkartert, amivel 4,5 liter lesz a teljes olajkapacitás. A harmadik és kevésbé ismert probléma a vacak vezérműtengely és a gyors kopása. Ebben a típusban egy üreges tengelyre vannak „felhúzva” a „bütykök”, amiknek a felülete van csak kopásálló, keményített réteggel ellátva. Na ez a réteg kezd el 100 ezernél kopni, és ilyen pici kis fémdarabok szakadnak le belőle, ami eltömíti a turbó olajcsövek előtt lévő kis szűrőt, amitől a turbónak csökken olajzása és gyors elhalálozásához vezet. 250-350 ezer km között lesz cserés kb. olajcseregyakoriságtól függően. Elvileg 2008-tól már nagyobb és fémcsövekre cserélték a turbó olajkörét, illetve a szűrőt elhagyták. Ha hagyod nagyon elkopni a vezérműtengelyt akkor kis árkok lesznek rajta, ami miatt akkora terhelést kap, hogy a bütyök akár pár fokot elmozdulhatnak, ami a motor nagyon gyors halálához vezethet. Csak a csere segít (szívó- és kipufogó oldali vezérműtengely 2*75ezer, lánc 50 ezer, szelepek 50ezer, munkadíj és egyébanyagok minimum 50 ezer) Könnyen ellenőrizheted, ha az olajsapkát lecsavarod akkor pont látszik az egyik vezérműtengely bütyke. Nálam ezek mind rendben voltak, de láttam pár érdekes példákat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Balmesz001


Offline
Csatlakozott:
2016. 02. 01.
Hozzászólások: 194

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.04.14 19:21:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2132
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lbigg írta:
Népítéletet olvasva elgondolkodtam ezen. Így lehet vajon ?

Ennek a típusnak 3 nagy baja van. Az első a kis teljesítményű (olcsó) koromszűrő, ami 80-120 ezer között adja meg magát a tankolt üzemanyag minősége és a városi használat mennyiségétől függően. Ezt azóta fizikailag eltávolítattam, és egy szolid chiptuningot kapott. Most 125LE-t és 280Nm-t tud padon nagyon pici füsttel 2500-as fordulat felett.

Nekem 250e km van benne és a szűrő még gyári, 50% város, 25% pálya, 25% mellékút. Előtte levő években 90% város. 2 éve egyszer kidobta hibának, azóta nem fordult elő.

A második probléma az alultervezett olajmennyiség (3,8 liter) miatt van, ha nincs maxig az olaj, akkor erős oldalterhelésnél levegőt szív az olajszivattyú, és nincs kenés a másodperc tört részéig, ezért mindig maximumig, vagy picivel felette legyen az olaj.

Létezik ilyen hiba Fordnál, de nem ennél a motornál tudtommal.

A tömítődött koromszűrő miatti gyakori regenerálási kísérlet miatt pedig, a 3,8 liter olaj gyorsan hígul és veszti el kenőképességét. Aranyszabály, ha csak városban használod ezt a típust, akkor 10 ezrenként, ha vegyesben vagy autópályán akkor max 15 ezrenként cseréld az olajat. Egyébként 25 ezerért vehetsz nagyobb olajkartert, amivel 4,5 liter lesz a teljes olajkapacitás.

A vége igaz.

A harmadik és kevésbé ismert probléma a vacak vezérműtengely és a gyors kopása. Ebben a típusban egy üreges tengelyre vannak „felhúzva” a „bütykök”, amiknek a felülete van csak kopásálló, keményített réteggel ellátva. Na ez a réteg kezd el 100 ezernél kopni, és ilyen pici kis fémdarabok szakadnak le belőle, ami eltömíti a turbó olajcsövek előtt lévő kis szűrőt, amitől a turbónak csökken olajzása és gyors elhalálozásához vezet. 250-350 ezer km között lesz cserés kb. olajcseregyakoriságtól függően. Elvileg 2008-tól már nagyobb és fémcsövekre cserélték a turbó olajkörét, illetve a szűrőt elhagyták. Ha hagyod nagyon elkopni a vezérműtengelyt akkor kis árkok lesznek rajta, ami miatt akkora terhelést kap, hogy a bütyök akár pár fokot elmozdulhatnak, ami a motor nagyon gyors halálához vezethet. Csak a csere segít (szívó- és kipufogó oldali vezérműtengely 2*75ezer, lánc 50 ezer, szelepek 50ezer, munkadíj és egyébanyagok minimum 50 ezer) Könnyen ellenőrizheted, ha az olajsapkát lecsavarod akkor pont látszik az egyik vezérműtengely bütyke. Nálam ezek mind rendben voltak, de láttam pár érdekes példákat.

A turbó előtti szűrő valóban típushiba, és tényleg elhagyták a későbbi modelleken. Én nem tudok vezérműtengely kopásról, de lehet ez a probléma forrása, ezt nem tudom


_________________
Képek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2870


HozzászólásElküldve: 2019.04.15 03:10:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2133
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Balmesz001 írta:
Lbigg írta:
Népítéletet olvasva elgondolkodtam ezen. Így lehet vajon ?

Ennek a típusnak 3 nagy baja van. ...

A turbó előtti szűrő valóban típushiba, és tényleg elhagyták a későbbi modelleken. Én nem tudok vezérműtengely kopásról, de lehet ez a probléma forrása, ezt nem tudom



Így kellene az előző hozzászólásnak kinézni. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Az 1,6 TDCi motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 70, 71, 72
Ugrás:   

72 / 72 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.33 másodperc