Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.04.23. 00:01:28 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: ndruboy
Mai: 0
Tegnapi: 3
Összesen: 24722
Látogatók:
Vendégek: 367
Tagok: 3
Összesen: 370

Jelen lévő tagok:
01: Sanya
02: Lbigg
03: balhmm

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Új C-Max tulajdonosok hülye kérdései
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a C-Maxról -> Új C-Max tulajdonosok hülye kérdései
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 96, 97, 98
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

98 / 98 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Sasa82


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 02.
Hozzászólások: 21


HozzászólásElküldve: 2019.02.24 18:26:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2911
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rush77 írta:
Sziasztok!

Most vettem egy 2007-es 1.8 benzines C-maxot és lenne egy pár kérdésem, remélem tud valaki segíteni.

Néztem az Etist, hogy megnézzem alvázszám alapján a kocsi adatait, de a motoron és a szinén kívül semmit nem jelenít meg.
Régebben néztem a Focusomnál és akkor kiadta a teljes felszereltségét de most nem.
A másik kérdésem meg az lenne, hogy elképzelhető, hogy gyárilag kiegészítő fűtéssel kérték, Egyáltalán létezett ilyen opció? (ugye nem tudom megnézni a felszereltséget és ez egy német kocsi volt). Csak azért mert a focushoz képest villám gyorsan bemelegszik még -1 fok környékén is (kb 6-7 perc után majdnem 90 fokot mutat a vízhőmérő)

Köszi.


Szia!

Ha jól emlékszem akkor én is így jártam a Focusommal, regisztráltam és utána láttam mindent, bizonyos összegért meghatározott időre még robbantott rajzot is meg lehetne nézni, bár én ezt a funkciót nem próbáltam.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rush77

Érvényes: 2020.03.03.

Offline
Csatlakozott:
2015. 01. 08.
Hozzászólások: 43


HozzászólásElküldve: 2019.02.25 08:40:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2912
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sasa82 írta:
Rush77 írta:
Sziasztok!

Most vettem egy 2007-es 1.8 benzines C-maxot és lenne egy pár kérdésem, remélem tud valaki segíteni.

Néztem az Etist, hogy megnézzem alvázszám alapján a kocsi adatait, de a motoron és a szinén kívül semmit nem jelenít meg.
Régebben néztem a Focusomnál és akkor kiadta a teljes felszereltségét de most nem.
A másik kérdésem meg az lenne, hogy elképzelhető, hogy gyárilag kiegészítő fűtéssel kérték, Egyáltalán létezett ilyen opció? (ugye nem tudom megnézni a felszereltséget és ez egy német kocsi volt). Csak azért mert a focushoz képest villám gyorsan bemelegszik még -1 fok környékén is (kb 6-7 perc után majdnem 90 fokot mutat a vízhőmérő)

Köszi.


Szia!

Ha jól emlékszem akkor én is így jártam a Focusommal, regisztráltam és utána láttam mindent, bizonyos összegért meghatározott időre még robbantott rajzot is meg lehetne nézni, bár én ezt a funkciót nem próbáltam.


Szia!

Köszi. Így már látom és azt írja, hogy nincs kiegészítő fűtés, viszont akkor nem tudom mire utalhat a gyors bemelegedés.
5-én megyek Gödre és akkor megnézetem azt is.

Köszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 77


HozzászólásElküldve: 2019.03.10 21:36:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2913
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ziasztok!

Tudja valaki,hogy hol lehetne kábelt átvezetni motortér akku környékéről utastérbe egy 2013 as 1,6 tdci Ford Cmax-ban?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 77


HozzászólásElküldve: 2019.03.10 21:50:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2914
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

nbh2007 írta:
Használt már valaki rézspray-t a kerékcsavaroknál, mert láttam valakinél és se rozsda nem alakult ki és a csavarok se ragadtak be?


Igen,én rendszeresen azt használom,és tényleg nagyon jó.Még a felni azon részét is vékonyan bekenem vele,ami felfekszik az agyra,így soha nem tapad oda a korroziotól.A fékpofák csuszkáit is ezzel kezelem,meg a fékbetét hátán a felfekvő részeknél.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2870


HozzászólásElküldve: 2019.03.10 23:11:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2915
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:
nbh2007 írta:
Használt már valaki rézspray-t a kerékcsavaroknál, mert láttam valakinél és se rozsda nem alakult ki és a csavarok se ragadtak be?


Igen,én rendszeresen azt használom,és tényleg nagyon jó.Még a felni azon részét is vékonyan bekenem vele,ami felfekszik az agyra,így soha nem tapad oda a korroziotól.A fékpofák csuszkáit is ezzel kezelem,meg a fékbetét hátán a felfekvő részeknél.


A menetek bekenésével vigyázni kell. Amennyivel lecsökken a súrlódási együttható, annyiszor nő a csavart terhelő húzóerő. Az előírt meghúzási nyomaték mellett.

És meghúzási nyomaték nem azért van korlátozva, hogy a szerelők ne erőltessék meg magukat, hanem azért, mert akkora húzóerőt bír el a csavar biztonságosan. Szóval a lecsökkent súrlódási erő és az azonos nyomaték elszakíthatja a csavart.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ata62


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 18.
Hozzászólások: 77


HozzászólásElküldve: 2019.03.11 07:55:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2916
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Ata62 írta:
nbh2007 írta:
Használt már valaki rézspray-t a kerékcsavaroknál, mert láttam valakinél és se rozsda nem alakult ki és a csavarok se ragadtak be?


Igen,én rendszeresen azt használom,és tényleg nagyon jó.Még a felni azon részét is vékonyan bekenem vele,ami felfekszik az agyra,így soha nem tapad oda a korroziotól.A fékpofák csuszkáit is ezzel kezelem,meg a fékbetét hátán a felfekvő részeknél.


A menetek bekenésével vigyázni kell. Amennyivel lecsökken a súrlódási együttható, annyiszor nő a csavart terhelő húzóerő. Az előírt meghúzási nyomaték mellett.

És meghúzási nyomaték nem azért van korlátozva, hogy a szerelők ne erőltessék meg magukat, hanem azért, mert akkora húzóerőt bír el a csavar biztonságosan. Szóval a lecsökkent súrlódási erő és az azonos nyomaték elszakíthatja a csavart.


Igen,ez így igaz.Csak érdekességként írom le,nem követendő,esetleg saját felelősségre!Én a gyári 130 Nm helyett csak 110-re szoktam meghúzni fátyolos zsírzás mellett a csavarokat.Több mint 200 ez km alatt (időközi ellenőrzés megvan)még soha nem lazult meg egy sem,viszont leszedéskor (előtte Nm ellenőrzés)meglepően könnyen jönnek ki.Azért ellenőriztem leszedés előtt is,mert már az első csavar kiszedése is nagyon könnyű volt,hátha...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2870


HozzászólásElküldve: 2019.03.11 09:08:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2917
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ata62 írta:

Igen,ez így igaz.Csak érdekességként írom le,nem követendő,esetleg saját felelősségre!Én a gyári 130 Nm helyett csak 110-re szoktam meghúzni fátyolos zsírzás mellett a csavarokat.Több mint 200 ez km alatt (időközi ellenőrzés megvan)még soha nem lazult meg egy sem,viszont leszedéskor (előtte Nm ellenőrzés)meglepően könnyen jönnek ki.Azért ellenőriztem leszedés előtt is,mert már az első csavar kiszedése is nagyon könnyű volt,hátha...


Nem a kilazulás okozza a bajt.

Az előírt meghúzási nyomaték a csavarmeneten ébredő surlódási erő ellen dolgozik.

A surlódási erő = surlódási együttható * a felületeket összenyomó erő.

Ha surlódási együtthatót lecsökkentjük, ugyanakkora surlódási erőhöz nagyobb összenyomó erő kell. És ez az erő terheli a csavart.
Másfélszeresre, de akár többszörösre is megnőhet. Olyan mintha kenés nélkül másfélszeres vagy többszörös nyomatékkal lenne meghúzva a csavar.

Ezt senkinek sem érdemes megkockáztatni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Balazs029


Offline
Csatlakozott:
2019. 04. 06.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2019.04.15 16:06:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2918
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok Segitségre lenne szükségem.Nemrég lettem C-max tulaj és lenne egy kis gond .Az elöző tulaj a 4-ből 2 gyertyát úgy meghúzott hogy a gyertya 6 lap része elnyalodott. Ilyenkor ez hogy lehet kiműteni esetleg egy 12 lapu dugókulcsal? A másik a motortér jobb oldali feléből gyorsításkor és mikor hagyom lassulni az autót kerepelő csattogó hangot hallok. Állitólag a hosszbordás szij valamelyik feszitője lehet csapágyas .Nem hiszem hogy hidrtőke lenne mert alapjáraton szépen jár a motor csak az injektorokat hallani .

Köszi a válaszokat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2870


HozzászólásElküldve: 2019.04.15 18:06:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2919
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia!

Ez lehet, hogy nagyobb baj, mint elsőre látszik. Én azt saccolom, hogy az előző tulaj nem becsavarta a gyertyát, hanem megpróbálta kivenni és akkor ment tönkre a hatlap. A gyertya összerozsdásodott a hengerfejjel. Könnyen lehet, hogy a kisérlet vége az lesz, hogy beletörik és akkor a hagyományos módszer szerint le kell venni a hengerfejet.

Ezért, ha olyanok az adásvétel körülményei, akkor először jelezd szóban és tértivevényes levélben az eladónak, hogy egy ilyen rejtett hibája van az autónak és ha a javítás költséges lesz, akkor pénzvisszatérítésre tartasz igényt.

Ha elismeri a hibát, akkor érdemes szerelőt megbízni a kivétellel, hogy ne lehessen szakszerűtlenségre hivatkozni.

Ha nincs esély arra, hogy bármi felelősséget be lehessen az eladón hajtani és házilag próbálkoznál a javítással, akkor az első lépés, hogy csavarlazítóval be kellene áztatni a gyertya tövét. Esetleg hidegspray-vel alaposan be kell permetezni, hogy a hőtágulás elválassza az összenőtt részeket. De én utána megvárnám, hogy visszamelegedjen, nehogy rideggé váljon a fém.

A kivételre nem tudom, hogy létezik-e spéci szerszám, ami odafér. Nekem az lenne az ötletem, hogy szerszámacélból kellene köszörülni egy vagy két vékony éket, ami a dugókulcs sarkába téve belevág a gyertya anyagába. A kicsavarásnál óvatosan kell adagolni az erőt. Ha kicsit megmozdul, akkor időnként befelé kell csavarni, hogy a menetről lejöjjön a korom.

Ha eltörik a gyertyatest, akkor vagy le kell venni a hengerfejet, vagy szét kell fúrni a menetben levő részt és ki kell bányászni a maradékot. De akkor biztosan behullik némi törmelék, amit talán sűrített levegővel lehet kifújni. de ha ez nem sikerül maradéktalanul, akkor megkarcolja a hengerfalat. Esetleg sikerülhet csak félig átfúrni a gyertyát, hogy ne lyukadjon át és ne essen be belőle semmi. Utána csavarkihajtóval lehet próbálkozni.

Majd írd meg, hogy mi lett a vége. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Balazs029


Offline
Csatlakozott:
2019. 04. 06.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2019.04.15 19:27:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2920
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rendben köszi majd megpróbálom. Ha jól láttam még van rajtuk ép rész próbáljam meg ott ráfogva dugokulcsal kilazitani persze miutan befujtam csavarlazitoval?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2870


HozzászólásElküldve: 2019.04.15 19:47:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2921
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Meg lehet próbálni.

De óvatosan az erővel. Kis becsavarással is lehet próbálkozni, hátha arra megmozdul.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Balazs029


Offline
Csatlakozott:
2019. 04. 06.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2019.04.15 19:58:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2922
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rendben köszönöm. Majd a hétvégén megpróbálom
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Balazs029


Offline
Csatlakozott:
2019. 04. 06.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2019.04.19 06:41:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2923
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.Gyári 3 gombos Távirányitós Ford kulcsot hogyan/honnan lehet rendelni?Mivel én csak pótkulcsal kaptam az autóm és elég nehézkes így használni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oxyff2

Érvényes: 2019.11.06.

Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 23.
Hozzászólások: 46

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.04.21 21:18:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2924
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Balazs029 írta:
Sziasztok.Gyári 3 gombos Távirányitós Ford kulcsot hogyan/honnan lehet rendelni?Mivel én csak pótkulcsal kaptam az autóm és elég nehézkes így használni.
Szia!

Úgy látom szinte mindenki Húsvétol... Wink
Pár link innen a Fórumról:
Link_1
Link_2
Link_3
Na, megint beleszaladtam: pár hozzászólásban nem látszanak a képek....

Gyári kulcs? Hmmm.... Jó lesz Neked a "gagyi "is Razz

Ha olvasgatod a Fórumot, akkor látod, hogy többeknek (nekem is) TávolKeleti pótkulcsunk van!
Teljesen hibátlanul működik.
Azt meg kell nézned, hogy milyen Tranzponder kell a kocsidhoz.
TRANSPONDER CHIP CATALOG : FORD
[Nem szereti a hirdetésblokkolókat!!!]

Nyugodtan keresgess TávolKeleten, sokkal baraátságosabak az árak.
Vagy esetleg itt.
A keresőbe a megfelelő értékeket írd be!

A kulcsot kimaratod - az árak változatosak - , az immót hozzárendeled a kocsihoz, és boldogság...
Na, ha valmit kihagytam, vagy tévesen írtam, a Fórumtársak majd kijavítanak.

További Kellemes Húsvétot!
oxygen
_________________


Képek a hozzászólásokban
_
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Balazs029


Offline
Csatlakozott:
2019. 04. 06.
Hozzászólások: 5


HozzászólásElküldve: 2019.04.22 07:50:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2925
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm gyors segitséget Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a C-Maxról -> Új C-Max tulajdonosok hülye kérdései
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 96, 97, 98
Ugrás:   

98 / 98 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.66 másodperc