Szeretném megkérdezni, hogy a főtengely jeladót esetemben merre keressem? Esetleg képet tudna valaki csatolni? Egy ábrát találtam, de abból számomra nem derült ki egyértelműen, hogy az merre lehet...
(Hogy miért keresem? Indítózáskor nem mutat fordulatszámot, nehezen indul egy ideje, csatlakozóját szeretném megnézni első körben)
Köszönöm szépen előre is.
Focus mk1.5 2002 1.6b 16V (FYDB)
Elküldve:
2019.08.10 07:29:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 10772 Hozzászólás témája:
Üdv!
Még mindig a misztikus klímával lefulladok után nyomozok.
Valaki cáfoljon meg, de MÁRKA szerviz azt mondja, hogy frissítés nincs hozzá, a régi szoftvert újratölteni se tudják. Megoldást jelenleg nem tudnak.
Cseréltem alapjárati szelepet, egy napig volt jó...akkor se emelte meg a klímás alapjáratot, de tudta tartani 800 körül. Másnap már remegett...semmit se ért.
Lehúztam alapjárati szelep csatlakozót, de nem fulladt le (le kell neki fulladni?) valahonnan szívó hangot hallottam, de nem lett meg a luk. Folytószelep ház környékére saccoltam. Csatlakozót visszaraktam sziszegés maradt, persze már szolidabban.
Fékvákuumcső lehet ludas? Azt hogyan tudom kiszedni? Folytószelepházból kijön, de a dobból kellene ugye?
Tippként végig fújom a csöveket, hátha felpörög a motor és előrébb leszek.
Ötlet???
Köszi
Elküldve:
2019.10.04 12:52:46 Hozzászólás sorszáma a témában: 10773 Hozzászólás témája:
Sziasztok,
Sajnos úgy néz ki, hogy bölcsőt kéne cserélnem a Focusban
Igazából a lengőkarok cserések, de a bölcső elég rozsdás az illeszkedési pont körül, nem biztos, hogy megússza a cserét. Nem szétbontva kéne az emelőn hagyni... Újonnan elég drága a bölcső, Cromaxnál is 70 ezer körül van. Bontottakat nézegetnék, hátha... Kérdésem, hogy a bölcső az ugyanaz kasztnitól és (benzin)motortól függetlenül? Esetleg egyéb dologra kell figyelni, pl ABS, stb? Egyáltalán (és ez most egy nagyon amatőr kérdés lesz) a motortartó és a futóműtartó (Focus esetében) ugyanaz?
Előre is köszönöm a segítséget!
Elküldve:
2019.10.04 13:04:51 Hozzászólás sorszáma a témában: 10774 Hozzászólás témája:
atiqua írta:
Sziasztok,
Sajnos úgy néz ki, hogy bölcsőt kéne cserélnem a Focusban
Igazából a lengőkarok cserések, de a bölcső elég rozsdás az illeszkedési pont körül, nem biztos, hogy megússza a cserét. Nem szétbontva kéne az emelőn hagyni... Újonnan elég drága a bölcső, Cromaxnál is 70 ezer körül van. Bontottakat nézegetnék, hátha... Kérdésem, hogy a bölcső az ugyanaz kasztnitól és (benzin)motortól függetlenül? Esetleg egyéb dologra kell figyelni, pl ABS, stb? Egyáltalán (és ez most egy nagyon amatőr kérdés lesz) a motortartó és a futóműtartó (Focus esetében) ugyanaz?
Előre is köszönöm a segítséget!
Az alapján, hogy nem különböztet meg a Cromax se motor, se egyéb szempont alaján különböző bölcső-változatokat, nem szabadna különbség legyen az egyes típusok között. De majd a típust jobban ismerők megmondják a biztos választ. _________________ Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
Elküldve:
2019.10.31 21:03:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 10776 Hozzászólás témája:
Üdv!
Elvittem kocsit vezérlés cserére vízpumpával
Szerelés közbe hívtak, hogy ajjaj, kell rá szelepfedéltömítés, főtengelyszimering, meg a hosszbordás szíj és hozzá minden görgö feszítő.
Ja és a hengerfejbe lévő hőfok érzékelő vezetéken már csak egy hajszálnyi volt, ki volt dörzsölődve.
Kérdezném, hogy tömités, szimering állapotát látni egy vezérlés csere alkalmából?????
Hosszbordás szíj 4 éve volt cserélve, válasz az volt el volt repedezve. Oké
Ma hívtak, hogy mehetek érte kész van minden.
A kapuba azzal fogadtak, hogy nagy a baj, beindították, és a vezérlés készletbe lévő csavar feje leszakadt, szétverte a szelepeket. INA-t vittem, mondták, hogy én vittem rossz alkatrészt.
Egy kávé lefőtt.
Nézem, a motor hengerfej lekapva, csodás látvány volt.
Semmi baj vesznek bele szelepeket, pár nap megcsinálják.
2 óra múlva hívnak, hogy még nagyobb a baj, az egyik kipufogószelep szakad le, mert megfáradt és mikor az leszakadt az verte le a vezérlés egyik csavar fejét és ment szét minden.
Bármikor leszakadt volna már a szelep...eddig bírta szerintük.
Kell rá egy hengerfej.
Itt már kiborultam.
Menthetetlen a hengerfejem??? Bontott vacak jó lesz rá???
Új szelepek???
Azért írok ide, mert orbitális nagy kamunak érzem az egészet.
Szerintetek ilyen van, vagy nagy hülyének akarnak nézni????
Legjobbkor persze kocsi nélkül maradtam.
Keresek is egy sírós emotikont ide:
Elküldve:
2019.10.31 21:25:13 Hozzászólás sorszáma a témában: 10777 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
Azért írok ide, mert orbitális nagy kamunak érzem az egészet.
Szerintetek ilyen van, vagy nagy hülyének akarnak nézni????
Szerintem az a probléma, hogy amikor beleszakadt a készletes (?) csavar, akkor kellett volna megállni, jegyzőkönyvet felvenni és megreklamálni a szettet eladó üzletben a dolgot. Ilyen alkatrészekre beépítési garancia van, ha szakszerűség melllett elszáll, főleg beindításkor, az gyártási anyaghibás is lehetett. Ha meg a szerviz a ludas, akkor ők fizetik.
De sajnos mivel tovább bogarásztak a motortérben, már ennek nincs volumene.
Kamunak eléggé annak tűnik, ha h..k nem is, de nagy madárnak biztosan be akarnak nézni.
Elküldve:
2019.10.31 21:59:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 10778 Hozzászólás témája:
ATTIS írta:
pathfinder írta:
Azért írok ide, mert orbitális nagy kamunak érzem az egészet.
Szerintetek ilyen van, vagy nagy hülyének akarnak nézni????
Szerintem az a probléma, hogy amikor beleszakadt a készletes (?) csavar, akkor kellett volna megállni, jegyzőkönyvet felvenni és megreklamálni a szettet eladó üzletben a dolgot. Ilyen alkatrészekre beépítési garancia van, ha szakszerűség melllett elszáll, főleg beindításkor, az gyártási anyaghibás is lehetett. Ha meg a szerviz a ludas, akkor ők fizetik.
De sajnos mivel tovább bogarásztak a motortérben, már ennek nincs volumene.
Kamunak eléggé annak tűnik, ha h..k nem is, de nagy madárnak biztosan be akarnak nézni.
Mibe tudok kapaszkodni, hogy ne nézzenek nagy sasmadárnak??
Hengerfej 160.000 nél tényleg lehet kuka? Évi 10.000 se mentem, évi olajcsere megvolt, olajat nem ette.
A fő gondom az, hogy én voltam idióta, mert ismerőshöz vittem. A reklamáció ezen a szinten nem nagy opció. Veszekedni nem kenyerem, de ha lenne valami amit az orra alá tudok, dugni, hogy az már pedig nem létezik...
Elküldve:
2019.10.31 22:29:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 10779 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
A fő gondom az, hogy én voltam idióta, mert ismerőshöz vittem. A reklamáció ezen a szinten nem nagy opció. Veszekedni nem kenyerem, de ha lenne valami amit az orra alá tudok, dugni, hogy az már pedig nem létezik...
Vezérléscsere ismerősnél? Nem akarlak bántani, de ez lesz a tanulópénz....
SOHA másnál nem szabad cserélni, még ha okleveles autómérnök is vagy, el lehet felejteni. Ha márkaszervíz cseréli és baj van vele, jön a gari és ha kell motorcsere. Minden másnál ezt el lehet felejteni, vagy használod úgy hogy bármikor elszállhat.
ismerősről nem feltételezném hogy madárnak néz, lehet nem ért hozzá, vagy elszúrta és most veled fizetteti ki.
Elküldve:
2019.10.31 23:03:38 Hozzászólás sorszáma a témában: 10780 Hozzászólás témája:
Szerelő ez az áldott jó ismerös. Renoméját lenullázta. Sajna szeret nagyot mondani, ezért van gyanú, hogy röptetni akar. Nehezemre esik elhinni, hogy ilyen ramaty volt a kocsim. Azt is mondta, hogy a vezérlés egy foggal el volt rakva...9 évig gond nélkül úgy hajtottam. hm.
Elküldve:
2019.11.01 07:22:49 Hozzászólás sorszáma a témában: 10781 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
Szerelő ez az áldott jó ismerös. Renoméját lenullázta. Sajna szeret nagyot mondani, ezért van gyanú, hogy röptetni akar. Nehezemre esik elhinni, hogy ilyen ramaty volt a kocsim. Azt is mondta, hogy a vezérlés egy foggal el volt rakva...9 évig gond nélkül úgy hajtottam. hm.
És azt az 1 fogat nem ő rakta el véletlenül?
9 évig hű de kitartó tudsz lenni.
Sajnálom a dolgot.de szvsz a családi jó viszony is ilyeneken bukik el. Ezért mondtam, h. SOHA. Ha csak az anyaggal van a gebasz, szenvedjen vele a szerviz.
Elküldve:
2019.11.01 11:13:32 Hozzászólás sorszáma a témában: 10782 Hozzászólás témája:
Nézzük a szerelő állításait egyesével.
pathfinder írta:
Szerelés közbe(n) hívtak, hogy ajjaj, kell rá szelepfedéltömítés,...
Mivel a vezérléscserénél le kell venni a szelepfedelet, szakszerű a csere. Talán azért nem kértek eleve tömítést, mert reménykedtek, hogy jó állapotban van. De esetleg kiderült, hogy már túlságosan el van lapulva.
pathfinder írta:
főtengelyszimering, ,...Kérdezném, hogy tömités, szimering állapotát látni egy vezérlés csere alkalmából?
Ha a vízszivattyú körül ügyködtek, észrevehették, hogy a főtengely jobboldali szimmeringjénél szivárog az olaj.
pathfinder írta:
meg a hosszbordás szíj ,...Hosszbordás szíj 4 éve volt cserélve, válasz az volt el volt repedezve.
A hosszbordásszíjra 10 évenként van csere előírva. Talán egy gyengébb minőségű, utángyártott megrepedezhet 4 év alatt. De esetleg a finom felületi repedések miatt cserét elrendelni, túlzott óvatosság, pénzpazarlás.
pathfinder írta:
és hozzá minden görgö feszítő.,...
Ez túlzásnak tűnik. Ha le van véve a hosszbordásszíj, akkor minden görgőt egyesével meg lehet mozgatni, pörgetni. Egy nagypénzű ember autóján, aki éppen transszibériai túrára készül, jogos lenne a teljes csere.
pathfinder írta:
Ja és a hengerfejbe(n) lévő hőfok érzékelő vezetéken már csak egy hajszálnyi volt, ki volt dörzsölődve.
,...
Egy magánműhelyben, ahol törődnek az ügyfél pénztárcájával, egy sokéves autónál elvárható lenne, hogy felajánlják, hogy megforrasztják és zsugorcsővel lezárják.
pathfinder írta:
Ma hívtak, hogy mehetek érte kész van minden.
A kapuba azzal fogadtak, hogy nagy a baj, beindították, és a vezérlés készletbe lévő csavar feje leszakadt, szétverte a szelepeket. INA-t vittem, mondták, hogy én vittem rossz alkatrészt.
Először anélkül hívtak fel, hogy beindították volna? Ha kipróbálták, kiálltak vele a műhelyből, akkor miért indították be mégegyszer?
De annak ellenére, hogy ez indokolatlan, mégis ez történhetett. Az szinte teljesen kizárt, hogy újra levették a szelepfedelet és eltörték a csavart, hogy legyen további fizetős munkájuk.
Ha a csavar tört el, akkor lehet,hogy rossz volt az alkatrész, de lehet, hogy nem előírás szerint húzták meg. Én az utóbbinak nagyobb valószínűséget adnék.
pathfinder írta:
"Nézem, a motor hengerfej lekapva, csodás látvány volt.
Anélkül levették a hengerfejet, hogy a beleegyezésedet kérték volna? Értem én, hogy azonnal látni akarták, hogy mit szúrtak el, de ehhez nem volt joguk.
pathfinder írta:
2 óra múlva hívnak, hogy még nagyobb a baj, az egyik kipufogószelep szakad(t) le, mert megfáradt és mikor az leszakadt az verte le a vezérlés egyik csavar fejét és ment szét minden.
Bármikor leszakadt volna már a szelep...eddig bírta szerintük.
Amikor lent volt a hengerfej és le volt véve a szelepfedél, akkor nem látták, hogy egy csavar kiszakadt és az egyik kipufogószelep ki akar esni, nincs a helyén? Ez is lehetséges, de hogyan? Ha itt nem mondanak igazat, akkor mi lehetett volna a céljuk? Miért váltottak volna az eredeti vezérléscsavar verzióról?
Egyébként, ha a motor pl. lambdaszonda problémák miatt hosszasan szegény keverékkel jár, akkor előfordulhat, hogy elég a szelepszár.
Összefoglalva:
- jó lenne tudni, hogy mennyire értenek az adott Ford motorhoz, tudatlanságból elronthatták-e a vezérléscserét
- ami látszik, hogy össze vissza kapkodtak és nem minden tettük érthető
- a pénztárcádat nem kímélték az alkatrészcserék során
Ha tudsz jobb szerelőt találni, akkor vontasd át hozzá az autót.
Ha így döntesz, mond meg a mostani szerelőnek, hogy egyelőre ne nyúljon semmihez, tegye az összes alkatrészt a csomagtartóba. Mond azt, hogy egyelőre várni akarsz a javítással, amíg összeszeded a pénzt Ha meg tudod tenni, fényképezd le a mostani állapotot, beleértve a berakott alkatrészeket. A fizetésnél ne felejtsd el, hogy Te nem rendelted meg a hengerfej levételét. És az, hogy a vezérléscsere szakszerű volt-e, erősen kérdéses. Mindenesetre eredménytelen volt. Próbálj alkudni.
Ha a mostani szerelőnél maradsz, próbáld vele tisztázni, hogy ad-e árengedményt a munkadíjakból. És adjon előzetes becslést az elvégzendő műveletekről, alkatrészárakról és munkadíjakról. Ha nem akarja ezt írásba adni, akkor jegyzeteld le, hogy mit mond és letisztázva mutasd meg neki, hogy tényleg így gondolta-e. Ez kevésbé sértő és nincs bizonyító ereje, de a részletek nem felejtődnek el.
Elküldve:
2019.11.01 11:49:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 10783 Hozzászólás témája:
Nagy hazug...azt mondja hidrotökés....9 éve tudom, hogy lapkás. Ettöl mérgesebb nemntudom mikor leszek. elfuserált rokon...hirtelen a feljelentésennkivül jobb ötletem nem támadt...és most hétvégén csak az ideg meg a tehetetlenség. Én vegyek hengerfejet...pofám leszakad, meg olajcsere, meg szelepszárszimering, meg minden...a
Elküldve:
2019.11.01 14:27:15 Hozzászólás sorszáma a témában: 10784 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
Nagy hazug...azt mondja hidrotökés....9 éve tudom, hogy lapkás. Ettöl mérgesebb nemntudom mikor leszek. elfuserált rokon...hirtelen a feljelentésennkivül jobb ötletem nem támadt...és most hétvégén csak az ideg meg a tehetetlenség. Én vegyek hengerfejet...pofám leszakad, meg olajcsere, meg szelepszárszimering, meg minden...a
Rokon....Nem nyerő párosítása az autószereléssel.
MZ motoromat mindig magam szereltem. Egyszerű szerkezet, de azért vannak buktatók.
Amikor már el kellett adni, 120e-ért vitte a barátom. Mondtam neki, szívesen segítek az elején, hogy sokáig tudja használni.
Erre besértődött, hogy a faterjában csak jobban megbízik, aztán már a telefont se vette fel.
Jó 1 hónap után hív, a fater vízbe fagyasztotta a gépet, így elküldte a vérbe, nem beszélnek egymással, és ha már vállaltam rá garanciát, ugyan csináljam meg neki. Mondom: Eszednél vagy Béla? Kókányoltok aztán ingyé rakjam csudába?
Újabb 1 hónap már sírva kér, hogy csináljak valamit, mert romokban a gép. Megnéztem, elsírtam magam. Totálkaresz, mert az összes elem behorpadt, villa tojás, üresjárati csavar kitekerve , olajleeresztő félrecsavarva, aluminium rögzítők eltörve.
Ennyit az ismerős-rokon szereld másoknak mozgalomról...
vallom, hogy egy ilyen kényes műveletet tényleg csak spéci helyen. Gödöt még 10x is megjárnád abból, amit feleslegesen pluszban ráköltesz majd.
Elküldve:
2019.11.01 15:03:50 Hozzászólás sorszáma a témában: 10785 Hozzászólás témája:
nem nyerő, az már tuti...de párom csak annyit mondd,, ezen már túl vagyunk. Gondoltam nem kokány, mert ez a szakmája, szerelő műhelybe dolgozik...otthon van saját műhelye. Mindent gondoltam csak ezt nem. Ha feltételezem, hogy nem kamuzik, akkor is mi az esélye, hogy pont akkor szakad le a szelep, amikor cseréli a vezérlést. Elviszem megelözésre és beszoptam. Ha ennyi nem elég, kérdezem, hogy hát a bontós hengerfejre is mi a garancia és a szelepekre. Azt mondja semmi, lehet egy hónap és kuka. Na de kocsi kell. Csak azt fogom kifizetni amit valoban cserélt és kezembe nyomja a régi alkatrészt.
Elküldve:
2019.11.02 20:25:28 Hozzászólás sorszáma a témában: 10786 Hozzászólás témája:
Ma vettem hengerfejet...pedig úgy volt, hogy fel sem kelek, úgy kibuktam ezen a kocsin.
Amit tudok:
Összerakták, szuper volt minden, alapjáraton melegítették a víz miatt és egyszer csak reccs. Mint kiderült egy szelep reccs. (valami olyasmi a magyarázat, hogy ez pont addig tartott, nekem ránázésre volt még bőven abban a szelepben, sehol se látok rajta kopást.)
Hengerfej levétel után látták, hogy valami fészket szétvert a szelep, meg ugye a dugattyúnak is annyi. Szelep leszakadt és egy másik beszívta, beleakadt, bla-bls-bla.
Szerelés közbe jelezte, hogy a vezérlés el volt rakva egy foggal...létezne? 9 évig nem vettem észre semmit. De ugye nem vagyok szerencsémre szerelő.
A gyanúm az, hogy ő rakta el egy foggal, abban a hiszemben, hogy jol csinálja és szépen beverte a szelepet a dugattyúba. A vezérműszíj össze-vissza nyilazva (filccel) ez is abba erősít meg, hogy kő papír olló volt, hogy is legyen a szíj.
De azt aláírom, hogy főtengelynél izzadt kifelé az olaj, vezérműszíj olajos volt, (dayco felirat még látszott rajta ), dugattyú tető kokszos, leömlőn pici lyuk, kipufogó tömítés elfáradt.
Elküldve:
2019.11.02 22:45:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 10787 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
Ma vettem hengerfejet...pedig úgy volt, hogy fel sem kelek, úgy kibuktam ezen a kocsin.
Összerakták, szuper volt minden
Biztos a kocsi miatt buktál ki? Szerintem nem tehet semmiről, de...
Összerakni én is sok minden frankón tudok. Kár, hogy nem működőképes. De legalább plusz kárt nem csinál.
Szóval elszúrta, nem vállalja a hibáját.
Elküldve:
2019.11.03 07:21:03 Hozzászólás sorszáma a témában: 10788 Hozzászólás témája:
A kocsi miatt buktam ki, hogy elcseszték . Nem arra gondoltam, hogy rossz
volt a kocsi.... De akkor jól látom a szitut, hogy szépen el@urták a vezérlést és gerinc híján nem valja be.
Elküldve:
2019.11.03 08:43:49 Hozzászólás sorszáma a témában: 10789 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
A kocsi miatt buktam ki, hogy elcseszték . Nem arra gondoltam, hogy rossz
volt a kocsi.... De akkor jól látom a szitut, hogy szépen el@urták a vezérlést és gerinc híján nem valja be.
No akkor tisztázódott benned a helyzet. És akkor jön a nagy kérdés: hogyan tovább?
Az kiderült, hogy VALAMICSKÉT ért az autókhoz, ha Fordokhoz nem is, na de ezek után RENDESEN vajon össze fogja tudni rakni?
Azt nem feszegetem, miért oda vitted, lehet nem sok választásod volt. De már lenne autód, ha számolsz márkaszervízzel vagy az ESS-el. Sajnálom ezt az egészet, mert mindig bántja az embert a kókány munka, ráadásul így év vége felé, amikor jön a bolondokháza.
Elküldve:
2019.11.03 19:56:10 Hozzászólás sorszáma a témában: 10790 Hozzászólás témája:
ATTIS írta:
pathfinder írta:
A kocsi miatt buktam ki, hogy elcseszték . Nem arra gondoltam, hogy rossz
volt a kocsi.... De akkor jól látom a szitut, hogy szépen el@urták a vezérlést és gerinc híján nem valja be.
No akkor tisztázódott benned a helyzet. És akkor jön a nagy kérdés: hogyan tovább?
Az kiderült, hogy VALAMICSKÉT ért az autókhoz, ha Fordokhoz nem is, na de ezek után RENDESEN vajon össze fogja tudni rakni?
Azt nem feszegetem, miért oda vitted, lehet nem sok választásod volt. De már lenne autód, ha számolsz márkaszervízzel vagy az ESS-el. Sajnálom ezt az egészet, mert mindig bántja az embert a kókány munka, ráadásul így év vége felé, amikor jön a bolondokháza.
Nos igen, ezt már sokszor megkaptam az elmúlt napokban, hogy miért oda... eső után köpönyeg
Mivel állítása szerint nem egy ilyet csinált már és rokon nem gondoltam, hogy pont rajtam akar kísérletezni
Talán csak reménykedhetem, hogy jó lesz...
EDDIG mindent megcsinált rajta, de van még mit tanulni... én megtanultam a leckét
Elküldve:
2019.11.06 17:07:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 10791 Hozzászólás témája:
Üdv. mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. A kérdésem röviden: lehetséges-e 1.6-os zetec motor műanyag szelepfedéllel szerelve?
Kicsit bővebben:
Két éve vettem egy sedan focust 2004-es 1.6-os benzines. Hétvégén elhatároztam, hogy szelepfedél tömítést cserélek hátha segít, hogy ne álljanak olajban a gyertyák. És itt jött a dilemmám. Van egy Hayness könyvem ami szerint az 1.6-os motoron fém szelepfedél van és egy takaróelem míg az 1.4-esen műanyag fedél van sok csavarral és takaróelem nélkül. Namost az én autóm elvileg 1.6-os viszont műanyag szelepfedél van rajt. Lehetséges ez a kombináció vagy átvertek két éve. Van-e esetleg valami más megkülömböztető eltérés a két motorfajta között? Elvileg az 1.4 és az 1.6 motorterében minden ugyanúgy/ugyanott van.
Elküldve:
2019.11.07 08:49:29 Hozzászólás sorszáma a témában: 10792 Hozzászólás témája:
Chrysthyan írta:
Üdv. mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. A kérdésem röviden: lehetséges-e 1.6-os zetec motor műanyag szelepfedéllel szerelve?
Kicsit bővebben:
Két éve vettem egy sedan focust 2004-es 1.6-os benzines. Hétvégén elhatároztam, hogy szelepfedél tömítést cserélek hátha segít, hogy ne álljanak olajban a gyertyák. És itt jött a dilemmám. Van egy Hayness könyvem ami szerint az 1.6-os motoron fém szelepfedél van és egy takaróelem míg az 1.4-esen műanyag fedél van sok csavarral és takaróelem nélkül. Namost az én autóm elvileg 1.6-os viszont műanyag szelepfedél van rajt. Lehetséges ez a kombináció vagy átvertek két éve. Van-e esetleg valami más megkülömböztető eltérés a két motorfajta között? Elvileg az 1.4 és az 1.6 motorterében minden ugyanúgy/ugyanott van.
Nem vertek át. 1.6-os 1-es Focusom van, műanyag a szelepfedéllel. Egy idő után a gyár átállt a műanyagra, de azt nem tudom, hogy pont a facelifttel, vagy már korábban valamikor. _________________ Nyári: GoodYear EfficentGrip Performance 195/60 R15
Téli: GoodYear Ultragrip 9 185/65 R14
Bízom benne, hogy tudtok nekem egy kicsit segíteni világítás ügyben. Áttúrtam a netet többször is és sajnos nem találtam használható információt a következőre.
Ha hármas állásba fordítom a kulcsot, akkor egyből felkapcsol a helyzetjelző és a tompított is. Én ezt szeretném kikapcsolni.
Nincs az autóban automata világítás.
Autó: 2007-es Focus
Felszereltség: Ghia
Ha esetleg valakinek van ötlete, hogyan deaktiválhatnám ezt az extrát, azt szívesen fogadom!
Sziasztok!
Ha hármas állásba fordítom a kulcsot, akkor egyből felkapcsol a helyzetjelző és a tompított is. Én ezt szeretném kikapcsolni.
Ha esetleg valakinek van ötlete, hogyan deaktiválhatnám ezt az extrát, azt szívesen fogadom!
Igazából nem értem a problémát, mivel a világítást külön kapcsolóval lehet működtetni, még a helyzetjelzőt is.
A kormánytól balra kicsit lejjebb körforgós kapcsoló. Középállás (függőleges helyzet) kikapcsolva, órajárás szerinti első fokozat helyzetjelző, a következő fokozat a tompított felkapcsolása (tompítottnál a helyzetjelző is ég).
Tudtommal ebben a szériában még nem volt automatikus világítás.
Persze teljesen igazad van! Ez a Focus a 6-ik autóm, értem a világítás kapcsoló működését. A középállásban (függőleges helyzetben) ha a kulcs nincs bedugva nem világít semmi, DE amint elfordítom a 3-ik állásba a kulcsot felkapcsol minden világítás (kivéve a köd). Nos én ezt szeretném kilőni. Vezettem régen Ford Transit-ot az is 2006-2007 körüli gép volt, ott is azonnal kapcsolt a világítás mikor elfordítottam a kulcsot, de a motort nem indítottam be.
Sajnos nem találtam a kezelési kézikönyvben erről semmit.
Persze teljesen igazad van! Ez a Focus a 6-ik autóm, értem a világítás kapcsoló működését. A középállásban (függőleges helyzetben) ha a kulcs nincs bedugva nem világít semmi, DE amint elfordítom a 3-ik állásba a kulcsot felkapcsol minden világítás (kivéve a köd). Nos én ezt szeretném kilőni. Vezettem régen Ford Transit-ot az is 2006-2007 körüli gép volt, ott is azonnal kapcsolt a világítás mikor elfordítottam a kulcsot, de a motort nem indítottam be.
Sajnos nem találtam a kezelési kézikönyvben erről semmit.
Itt vásárolt, M.o.-on forgalomba helyezett az autód? Csak azért kérdezem, mert svéd rokonomnak ugyanígy működik a világítása. Focus II, svéd autó...
Elküldve:
2019.11.15 14:54:08 Hozzászólás sorszáma a témában: 10798 Hozzászólás témája:
Üdv Mindenkinek !
Segítséget kérnék két témában is.
1,4, 2005 gyártású Focus tulaj lettem nemrégiben. Két bosszantó dologra nem jövök rá
1. A műszerfal fényerejét hol tudom állítani, nem találok sehol kapcsolót vagy potmétert. Létezhez olyan, hogy gyárilag nem szerelte bele????????????
2. Gondom, hogy nem világít a kormányon a tempomat kezelőinek a világítása, illetve a kormány oszlopon lévő rádió vezérlő világítása. Gondolom ezeknek a piktogramoknak ugyan úgy kéne világítani, mindt az egyéb kezelő szerveknek.
Lehet, hogy ezeknek külön biztosítéka van ???
Kérem, hogy aki jártas a témában, írjon pár sort a fenti kérdéseimre. _________________ Üdv: Szabi
Üdv Mindenkinek !
Segítséget kérnék két témában is.
1,4, 2005 gyártású Focus tulaj lettem nemrégiben. Két bosszantó dologra nem jövök rá Confused Confused Confused
1. A műszerfal fényerejét hol tudom állítani, nem találok sehol kapcsolót vagy potmétert. Létezhez olyan, hogy gyárilag nem szerelte bele????????????
2. Gondom, hogy nem világít a kormányon a tempomat kezelőinek a világítása, illetve a kormány oszlopon lévő rádió vezérlő világítása. Gondolom ezeknek a piktogramoknak ugyan úgy kéne világítani, mindt az egyéb kezelő szerveknek.
Lehet, hogy ezeknek külön biztosítéka van ???
Kérem, hogy aki jártas a témában, írjon pár sort a fenti kérdéseimre. _________________ Üdv: Szabi
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban