Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.07.17. 12:24:03 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: DakotaPasc
Mai: 2
Tegnapi: 9
Összesen: 25166
Látogatók:
Vendégek: 266
Tagok: 5
Összesen: 271

Jelen lévő tagok:
01: fiesta
02: Troti
03: bakolaci
04: sarkan59
05: csehgz

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Vezérműszíj csere: 150.000 nél, vagy előbb?
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Általános dolgok -> Vezérműszíj csere: 150.000 nél, vagy előbb?
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 38, 39, 40
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

40 / 40 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Danicoccus


Offline
Csatlakozott:
2008. 12. 15.
Hozzászólások: 46


HozzászólásElküldve: 2017.02.21 12:51:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1171
 Hozzászólás témája: Re: Melyik vezérműszíj szettet????
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi, akkor végülis tök mindegy melyiket veszem, csak a pénztárca szab határokat! Smile


bibu írta:
Ősszel csereltettem vezerlest vizpumpaval, gyári szettet vettem Mézitől. Fordos dobozban volt, de a szijjon Gates felirat volt.

MK3 1.6 tdci 115 hp

Danicoccus írta:
Köszi!

Akkor megvan a 3. gyári beszállító az 5. választási lehetőség... Very Happy Very Happy

Nem csoda, ha gyárit rakatok bele ezek után... Razz

Amúgy rákerestem, de pont nem a Bagoly a legjobb kulcsszó, mert Zoli mindenhova kommentál, a vezérműszíjjal együtt keresve, pedig nem jutottam el a keresett tartalomig.. Smile

Lala írta:
fiesta írta:
Bagoly600 szokott tanácsot adni, hogy melyik beszállítótól érdemes alkatrészt választani.
Rémlik, hogy vezérműszíjról is írt már. Persze, lehet, hogy nem.

De érdemes lenne rákeresni. Smile
Van emlékembem, mintha a gyári beszállító a Dayco lett volna, csak abban nincs szett vízpumpával, és akkor külön kell venni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  simgeri


Offline
Csatlakozott:
2004. 02. 26.
Hozzászólások: 3833


HozzászólásElküldve: 2018.07.09 13:30:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1172
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Adott egy 16. éves Focus 1,6 benzin. Az előző vezérműszíj csere 2009.03. volt 125. ezernél, gyári Ivanits.
Eltelt 9,5 év és jelenleg 196 ezer van benne. Motorikusan tökéletes, így az Asszonynak még tartjuk.
Most megy féktárcsa-betét, belső kormányösszekötő cserére..... gondolom célszerű lenne cserélnem a vezérlést is......
Már nem hordom az Ivanitshoz, a Bárdinál közel 50%-om van az alkatrészekre, van megbízható szerelőm.

Néztem a vezérmű szíj készleteket:
Vízpumpa nélkül a Dayco és az INA közel egy ár (kedvezmény nélkül kb. 20 ezer)
Vízpumpával: INA 48 ezer, SKF 49, Contitech 59 ezer.....

Az autóban 45 ezernél volt vízpumpa csere, tehát 150 ezret futott.

Ezek után gondolom célszerű vízpumpás szettet vennem. Az autószerelő ismerősöm esküszik az INA-ra....
Nektek mi a véleményetek???? Question

Generátor szíjat is feszítővel érdemes cserélni.... ? a feszítőcsapágynak nincs hangja.....nem csúszik.... INA szettben 38, csak ékszíj 6 ezer....??? Question Rolling Eyes
_________________
Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bullrider


Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 16.
Hozzászólások: 85


HozzászólásElküldve: 2018.07.09 16:09:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1173
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

simgeri írta:
Adott egy 16. éves Focus 1,6 benzin. Az előző vezérműszíj csere 2009.03. volt 125. ezernél, gyári Ivanits.
Eltelt 9,5 év és jelenleg 196 ezer van benne. Motorikusan tökéletes, így az Asszonynak még tartjuk.
Most megy féktárcsa-betét, belső kormányösszekötő cserére..... gondolom célszerű lenne cserélnem a vezérlést is......
Már nem hordom az Ivanitshoz, a Bárdinál közel 50%-om van az alkatrészekre, van megbízható szerelőm.

Néztem a vezérmű szíj készleteket:
Vízpumpa nélkül a Dayco és az INA közel egy ár (kedvezmény nélkül kb. 20 ezer)
Vízpumpával: INA 48 ezer, SKF 49, Contitech 59 ezer.....

Az autóban 45 ezernél volt vízpumpa csere, tehát 150 ezret futott.

Ezek után gondolom célszerű vízpumpás szettet vennem. Az autószerelő ismerősöm esküszik az INA-ra....
Nektek mi a véleményetek???? Question

Generátor szíjat is feszítővel érdemes cserélni.... ? a feszítőcsapágynak nincs hangja.....nem csúszik.... INA szettben 38, csak ékszíj 6 ezer....??? Question Rolling Eyes


Szia!

A vízpumpának nincs köze a vezérléshez, tehát elég akkor cserélni, amikor valami baja van.
Én Dayco vezérlés szettet és egy hosszbordás szíjat vezetőgörgővel tettem fel anno amikor elérte a 100ezret 10 évesen, komplett volt az egész 20e ft (munkadíj nem volt, haver szerelte be).

Vezérlés

Hosszbordás szíj


Üdv.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  simgeri


Offline
Csatlakozott:
2004. 02. 26.
Hozzászólások: 3833


HozzászólásElküldve: 2018.09.24 14:04:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1174
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Na jó régi a topic.....

A kicsi fokánk lassan nagykorú, most 16. éves (2002). Az első vezérműszíj csere 125 ezernél 2009-ben volt, most 197 ezer van benne, de eltelt 9 év és biztos, ami biztos cseréltettük a vezérlést.....
Na itt kezdődött a szopóroller is......

A szerelő, úgy ítélte, hogy a 167 ezret futott vízpumpát cserélni kell (korábban 15 ezernél és 30 ezernél gariban cserélték)... ez tovább bírta.... csak a kedves Ford Piramisnál megszakították a menetet amelybe beleragasztották a csavart, úgyhogy most úgy kellett kifúrni és menetjavítóval új csavarral rögzíteni......

A vezérműtengely szíjtárcsája még a gyári műanyag "bakelit" volt (nem akartam elhinni).... Embarassed Rolling Eyes Evil or Very Mad ezt már az előzőnél cserélni kellett volna (Ivanics), de nem történt meg, így kedvezményekkel együtt 36000 volt a két fém fogas tárcsa.......

Mindenesetre így tudom, hogy most ezeket cseréltük, javítottuk:
-vezérműszíj készlet+ vezérmű tárcsák,
- szelepház tömítés (a régi már enyhén szivárogtatta az olajat)
- vízpumpa+ hosszbordás szíj,
- első féktárcsa (Brembo)+fékbetét (Brembo)
- üzemanyagszűrő
- hátsó féktisztítás
-első futóműállítás
-fagyállócsere, hűtővíztartály a munka közben a kivezetésnél eltört, csere.....

Anyagköltség (125 ezer)+20 ezer munkadíj (nagyon baráti ár)+6 ezer a futóműállítás..... Hozzáteszem, hogy a bárdinál 49%-om van, és a Cromax is ad kedvezményt ...

Ja és vennem kell egy hűtőleeresztő csavart, mert a régi tömítése most ereszt......

Remélem egy darabig nem kell rá költenem......
_________________
Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 733


HozzászólásElküldve: 2018.09.25 07:08:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1175
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

simgeri írta:
Na jó régi a topic.....

A kicsi fokánk lassan nagykorú, most 16. éves (2002). Az első vezérműszíj csere 125 ezernél 2009-ben volt, most 197 ezer van benne, de eltelt 9 év és biztos, ami biztos cseréltettük a vezérlést.....
Na itt kezdődött a szopóroller is......

A szerelő, úgy ítélte, hogy a 167 ezret futott vízpumpát cserélni kell (korábban 15 ezernél és 30 ezernél gariban cserélték)... ez tovább bírta.... csak a kedves Ford Piramisnál megszakították a menetet amelybe beleragasztották a csavart, úgyhogy most úgy kellett kifúrni és menetjavítóval új csavarral rögzíteni......

A vezérműtengely szíjtárcsája még a gyári műanyag "bakelit" volt (nem akartam elhinni).... Embarassed Rolling Eyes Evil or Very Mad ezt már az előzőnél cserélni kellett volna (Ivanics), de nem történt meg, így kedvezményekkel együtt 36000 volt a két fém fogas tárcsa.......

Mindenesetre így tudom, hogy most ezeket cseréltük, javítottuk:
-vezérműszíj készlet+ vezérmű tárcsák,
- szelepház tömítés (a régi már enyhén szivárogtatta az olajat)
- vízpumpa+ hosszbordás szíj,
- első féktárcsa (Brembo)+fékbetét (Brembo)
- üzemanyagszűrő
- hátsó féktisztítás
-első futóműállítás
-fagyállócsere, hűtővíztartály a munka közben a kivezetésnél eltört, csere.....

Anyagköltség (125 ezer)+20 ezer munkadíj (nagyon baráti ár)+6 ezer a futóműállítás..... Hozzáteszem, hogy a bárdinál 49%-om van, és a Cromax is ad kedvezményt ...

Ja és vennem kell egy hűtőleeresztő csavart, mert a régi tömítése most ereszt......

Remélem egy darabig nem kell rá költenem......


És ez csak TMK munka... Embarassed
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoltr


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 24


HozzászólásElküldve: 2019.07.07 11:45:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1176
 Hozzászólás témája: Dayco vezérműszíj gyártási év
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
Vettem egy lutri kettes fókát, amihez volt egy "cetli", amin elvileg a két évvel ezelőtti vezérlés csere van felírva (meg más is). Kb. stimmelhet a dolog, de több bizonyítékot szeretnék, így többek közt benéztem a műanyag burkolat alá, ahol egy Dayco szíj látszik, a linken lévő képeken látható feliratokkal. Kb 16-18 ezret ment elvileg a csere óta.
https://photos.app.goo.gl/yYtLN7HTFHy8Cyu56
Az első lépen a 17 314094 számsorból tippem szerint a 17 a gyártási évet jelenti, az utána jövő 31 pedig talán a hetet.
Tudja esetleg valaki, hogy tényleg így van, vagy ha nem, akkor dekódolható legalább az év a két kép aadataiból?
Előre is köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mergen


Offline
Csatlakozott:
2013. 03. 04.
Hozzászólások: 202


HozzászólásElküldve: 2019.07.08 07:27:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1177
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Vezérmű szíjra szerintem nem festenek évszámot. Ha egy szíj 20000-et megy, még szemre is újszerű.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoltr


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 24


HozzászólásElküldve: 2019.07.08 20:57:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1178
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mergen írta:
Vezérmű szíjra szerintem nem festenek évszámot. Ha egy szíj 20000-et megy, még szemre is újszerű.

Pedig több helyen is találtam utalást arra, hogy igen, legalábbis a Dayco szíjaknál.
https://www.ferrarichat.com/forum/threads/dayco-isoran-timing-belt.221454/page-2
beidézem ide a lényeget (angol):
Idézet:
Okay guys, straight from the horses mouth,

Robert Christy at Dayco Products, LLC is the Director of Marketing at Dayco USA

Here is his response to my questions,

Jeff, I apologize for the delay in responding. The timing belt part
numbers we use in the United States are 95xxx number and the 94xxx numbers
are parts distributed in Europe.
The majority of our timing belts are made in Italy for Europe and US.
I looked up your 94984 part number and we do
not have a "95" cross that is sold in the US. I'm sure the distributor you
purchased this from imported this from Europe. I do know that Dayco
supplies the majority of the timing belts for Ferrari. These belts do have
both Ferrari and Dayco logos printed on them. Most of the belts in the US
have date codes and I'm checking if the European belts do as well. Our
standard warranty in the US is 12,000 miles or 12 months. If you like,
please give me a call and we can discuss where your belt came from and how
to proceed. Thanks

Robert Christy
Dayco Products, LLC
Director of Marketing

I did call him and he came up with some more answers as follows,

Jeff, hopefully the following answers all your questions.

The after market belt is the same construction as the OE Ferrari belt.

The production data code 08214196 means: 08 (year 2008), 21 is the 21st
week of that year and 4 is the 4th day of that week. The 196 number
represents the belt position inside the production mold.
The minimum self life is 5 years.


Az utolsó mondatokban van leírva a dekódolás: az első két számjegy az év, a második a hét, a következő szám a hét napja, az utolsó három pedig valami göngyöleg azonosító. Az én szíjamnál ez kb ezt jelenti:
2017, 31. hét, 4. nap = 2017.08.04 (http://www.whatweekisit.org/calendar-2017.html)
A szíj csere dátuma nálam 2017.11.28-án volt.
Nyílván ez még mindig csak internetes pletyka szint, de legalábbis nincs benne nyilvánvaló ellentmondás (pl. lehetetlen dátum részlet, illetve az így kikalkulált gyártási dátum nem sokkal korábbi és nem is későbbi, mint a csere dátuma, sőt egészen hihehető távolság az a 3 hónap).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Általános dolgok -> Vezérműszíj csere: 150.000 nél, vagy előbb?
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 38, 39, 40
Ugrás:   

40 / 40 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.77 másodperc