Egy 2008-as, 1,6TDCI (109LE) Ford Focussal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A tünet az, hogy az autó teljesítménye jelentős mértékben lecsökkent, véleményem szerint valamilyen safe state állapotba kapcsolhatott az ECU. Szervizben részecskeszűrőre gyanakodtak ezért elvittem egy tisztításra és FAP folyadék feltöltésre, ahol megcsinálták a DPF újraprogramozását is, illetve elmondásuk szerint hibakód nem volt beíródva, azonban az autó továbbra is lomha maradt.
Tudtok esetleg tanácsot adni, merre érdemes tovább haladni? Az autóban 260.000km van.
Köszönöm előre is.
Üdv,
Attila
Elküldve:
2019.06.01 17:56:13 Hozzászólás sorszáma a témában: 5972 Hozzászólás témája: Re: kipufogó hővédő lemez
Tegyél alá nagy alátétet és tedd vissza a régit. Én is így csináltam.
Smelo írta:
Sziasztok! Van egy 2006-os TiVCT Focus kombim. A kipufogó feletti alu hővédő lemez van ráesve - úgy tűnik nekem - a kipufogóra, ki lehet szakadva a felfogatási helye. Csere? Hol találok ilyet?
Elküldve:
2019.06.06 16:03:34 Hozzászólás sorszáma a témában: 5973 Hozzászólás témája:
Üdv Tisztelt Márkatársak!
Komoly gondom adódott szegény Focus 2 gépállatommal. Szivárog a fűtő radiátorom valahol, anyósülés oldalon nedves a szőnyeg (megkóstoltam, fagyálló íze van ) A kiegyenlítő tartályból ránézésre talán egy nagyon pici hiányzik eddig.
Kiszedném a hőcserélőt de mielőtt ízekre szedném a műszerfalat meghallgatnék néhány instrukciót .
Elküldve:
2019.06.08 19:32:27 Hozzászólás sorszáma a témában: 5976 Hozzászólás témája:
Ismerősnek szeretném megkérdezni őletek, hogy 2005-ös facelift előtti Focus II 1.4 80le-s kivitelnél ugyebár nincsen motorvédő burkolat és nagyobb esőben befolyik a gyertyákhoz a víz neki. A Volvo féle motorburkolat jó az 1.4-hez is vagy csak az 1.6-os 100 le-s Focus motorhoz? Ha jó, akkor ugyan az kell az 1.4-hez mint az 1.,6-hoz is?
Elküldve:
2019.06.09 07:22:42 Hozzászólás sorszáma a témában: 5977 Hozzászólás témája:
sulep írta:
Ismerősnek szeretném megkérdezni őletek, hogy 2005-ös facelift előtti Focus II 1.4 80le-s kivitelnél ugyebár nincsen motorvédő burkolat és nagyobb esőben befolyik a gyertyákhoz a víz neki. A Volvo féle motorburkolat jó az 1.4-hez is vagy csak az 1.6-os 100 le-s Focus motorhoz? Ha jó, akkor ugyan az kell az 1.4-hez mint az 1.,6-hoz is?
Oda a víz a helytelen szélvédő mosó fúvóka szigetelés miatt folyik, mert pont felette van. Első körben azt cserélném, feltéve, hogy nem fűtött, egy újabb, legyezőben spriccelő verzióra:
Nem legyezős verzió Legyezős verzió
Elég csak azt, amelyik felette van, utána nézzétek meg, hogy hatásos-e a megoldás. Ha nem, akkor még ott van a belső motorháztatő szigetelés is, ami meggátolja, hogy oda csepegjen. Valahol le van írva, hogy mihez jó a Volvo féle motorburkolat, hülyeséget nem akarok írni, de 1.6 Ti-VCT-re emlékeim szerint biztosan nem jó, a sima 1.4 és 1.6 motor pedig elvileg ugyanaz a blokk, így jónak kellene lennie mindkettőre.
Elküldve:
2019.06.09 07:28:04 Hozzászólás sorszáma a témában: 5978 Hozzászólás témája:
Mézi írta:
sulep írta:
Ismerősnek szeretném megkérdezni őletek, hogy 2005-ös facelift előtti Focus II 1.4 80le-s kivitelnél ugyebár nincsen motorvédő burkolat és nagyobb esőben befolyik a gyertyákhoz a víz neki. A Volvo féle motorburkolat jó az 1.4-hez is vagy csak az 1.6-os 100 le-s Focus motorhoz? Ha jó, akkor ugyan az kell az 1.4-hez mint az 1.,6-hoz is?
Oda a víz a helytelen szélvédő mosó fúvóka szigetelés miatt folyik, mert pont felette van. Első körben azt cserélném, feltéve, hogy nem fűtött, egy újabb, legyezőben spriccelő verzióra:
Nem legyezős verzió Legyezős verzió
Elég csak azt, amelyik felette van, utána nézzétek meg, hogy hatásos-e a megoldás. Ha nem, akkor még ott van a belső motorháztatő szigetelés is, ami meggátolja, hogy oda csepegjen. Valahol le van írva, hogy mihez jó a Volvo féle motorburkolat, hülyeséget nem akarok írni, de 1.6 Ti-VCT-re emlékeim szerint biztosan nem jó, a sima 1.4 és 1.6 motor pedig elvileg ugyanaz a blokk, így jónak kellene lennie mindkettőre.
Köszönöm a választ megmondom neki. Egy olyan kérdésem lenne még, hogy járműkártyát (ami tartalmazza a gyártás pontos dátumát autó felszereltségi elemeit...) tud valaki letölteni, vagy honnét lehet egyáltalán mint mezei tulaj?
Elküldve:
2019.06.09 07:38:04 Hozzászólás sorszáma a témában: 5979 Hozzászólás témája:
sulep írta:
Köszönöm a választ megmondom neki. Egy olyan kérdésem lenne még, hogy járműkártyát (ami tartalmazza a gyártás pontos dátumát autó felszereltségi elemeit...) tud valaki letölteni, vagy honnét lehet egyáltalán mint mezei tulaj?
Kiegészítettem az előző hozzászólásom.
Ha jól emlékszem, akkor pontos dátumot nem mutat, csak hónapot.
Elvileg ha itt megadja az autó alvázszámár, elég sok infót megmutat róla: https://ford.7zap.com/hu/car/
Elküldve:
2019.06.09 15:35:41 Hozzászólás sorszáma a témában: 5980 Hozzászólás témája:
Mézi írta:
sulep írta:
Köszönöm a választ megmondom neki. Egy olyan kérdésem lenne még, hogy járműkártyát (ami tartalmazza a gyártás pontos dátumát autó felszereltségi elemeit...) tud valaki letölteni, vagy honnét lehet egyáltalán mint mezei tulaj?
Kiegészítettem az előző hozzászólásom.
Ha jól emlékszem, akkor pontos dátumot nem mutat, csak hónapot.
Elvileg ha itt megadja az autó alvázszámár, elég sok infót megmutat róla: https://ford.7zap.com/hu/car/
Persze a gyári ecat rendszer még többet mutatna és pontoabban.
A gyári ecat-ből lehet nyomtatni egy ilyen doksit? Mert úgyis megyek felrakatni a sárfogókat az új C-maxra a héten mert nem érkezett meg az átadásra és akkor bepróbálkozok vele, hogy nyomtassanak nekem egy olyat. A ford.7zap.com oldalon alvázszám alapján nem ad találatot, nem találja az autót.
Elküldve:
2019.06.10 13:28:42 Hozzászólás sorszáma a témában: 5981 Hozzászólás témája:
sulep írta:
A gyári ecat-ből lehet nyomtatni egy ilyen doksit? Mert úgyis megyek felrakatni a sárfogókat az új C-maxra a héten mert nem érkezett meg az átadásra és akkor bepróbálkozok vele, hogy nyomtassanak nekem egy olyat. A ford.7zap.com oldalon alvázszám alapján nem ad találatot, nem találja az autót.
Igen, lehet. Amint megadja az alvászámot, betölti az autót, akkor fent látszódik az alvázszám, arra kattintva ki tudja majd nyomtatni a járműkártyát (pontosabban, ha jól emlékszem, akkor PDF-ben lehet menteni). _________________ FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók
Elküldve:
2019.06.10 18:26:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 5982 Hozzászólás témája:
Van egy 2009-es Focusom xenon lámpákkal.
A kérdésem, hogy a xenon izzót hogyan kell kiszedni a helyéről? A fekete műanyag gyűrűt el kell távolítani?
Találtam egy videót B-Max-ról, de az ott bemutatom tekerem és húzom kifelé módszer nem működik. Szerintem ott picit más a konstrukció.
Elküldve:
2019.06.10 18:46:30 Hozzászólás sorszáma a témában: 5983 Hozzászólás témája:
tamas_kulcsar_90 írta:
Andeekey írta:
Zolibacsi írta:
Andeekey írta:
Sziasztok,
Focusom kb 3-4 hónapja 420-as hibakódot ad. Mindig egyből törlöm, és kb 200 kilométerenként újra világít a kis lámpa.
Ez azt jelenti, hogy kb 200 kilométerenként van egy hibás adat és közte jól működik?
Kárt tehet ez így az autóban?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Ez inkább azt jelenti, hogy rossz a katalizátorod. Ezért hiába törlöd a kódot, visszadobja mert állandó a jelenség.
És mi történik, ha nem cseréltetem ki a katalizátort, mondjuk csak 4-5 ezer kilométer múlva?
Bébifókák élete fog a lelkeden száradni
Amúgy ha nem tömődött el, akkor semmi sem fog történni azon kívül, hogy jobban szennyez a kocsi.
Csak a tanulság miatt: három szerelő azt mondta katalizátor csere. Elvittem végül hivatalos markaszervizbe. Ott harminc egynéhány ezerért diagnosztikát csináltak. Eredmény: katalizátor csere 300 ezer.. Valami agyszikra jött és azt kértem cseréljenek gyertyát és ne katalizátort. És láss csodát, a hiba megszűnt. Ezer km és minden oké.
Elküldve:
2019.06.14 11:58:24 Hozzászólás sorszáma a témában: 5984 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Az alany 1.6 TDCI 109 LE (2009)
Tegnap azt vettem észre, hogy alapjáraton nagyon remeg az egész autó (üresben és benyomott kuplunggal is). Nem hiszem, hogy fázik.
Gázadásra kisimult, de üresben folyamatosan remegett (nem beremegett néha, hanem folyamatosan "egyenletesen" remegett még az ülés is alattam).
Egész nap csinálta, még hazafelé úton is a piros lámpáknál, de aztán mire hazaértem (kb 30 km után) már nem remegett...
Kettőstömegű haldoklik? Esetleg motortartó bak? Egyéb tünetet nem vettem észre.
Elküldve:
2019.06.16 09:24:40 Hozzászólás sorszáma a témában: 5985 Hozzászólás témája:
Helló. Adott egy 2006-os 1.6 focus 101 le.
Az alapjáratom ingadozik picit.. mondták hogy alapjárati motort kellene kitakarítani. Azt hol találom? Vagy esetleg más ötlet alapjárat ingadozásra?
Köszi.
Elküldve:
2019.06.17 07:20:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 5986 Hozzászólás témája:
qartzika írta:
Helló. Adott egy 2006-os 1.6 focus 101 le.
Az alapjáratom ingadozik picit.. mondták hogy alapjárati motort kellene kitakarítani. Azt hol találom? Vagy esetleg más ötlet alapjárat ingadozásra?
Köszi.
Pont ugyanez a probléma nálam is. A fojtószelep gyengélkedik.
Elküldve:
2019.06.17 11:36:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 5987 Hozzászólás témája:
tamas_kulcsar_90 írta:
qartzika írta:
Helló. Adott egy 2006-os 1.6 focus 101 le.
Az alapjáratom ingadozik picit.. mondták hogy alapjárati motort kellene kitakarítani. Azt hol találom? Vagy esetleg más ötlet alapjárat ingadozásra?
Köszi.
Pont ugyanez a probléma nálam is. A fojtószelep gyengélkedik.
Kitakarítottam én meg megnézegettem de nincs elhasználódva.
Ettől függetlenül lehet rossz...
Sziasztok. A minap arra lettem figyelmes hogy valamilyen folyás van a kocsi alatt, aláfeküdve tapasztaltam, hogy a váltóolajam folyt ki egy kisebb mennyiségben. Feltűnt, hogy a váltó bal oldali részén hiányzik egy csavar és egy kapcsoló szabadon lóg. Laikusként, hosszan keresgélve megtaláltam, hogy ez a tolatólámpa kapcsolójának a helye lenne. Alapesetben ennek így kellene kinéznie:
https://www.fordownersclub.com/uploads/monthly_2017_03/IMG_20170311_093242.jpg.64fcd5252338ab71b5e58d1838b41340.jpg
Rendeltem típushoz megfelelő kapcsolót, ezek általában standard méretűek, egyszerűen behelyezhetőek.Kép:
https://i.ebayimg.com/images/g/xswAAOSw3Qlc-wAk/s-l1600.jpg
Nos a probléma nálam az, hogy közel nem passzol a csavar a váltóba, sőt ami aggodalomra ad okot, hogy nem látok menetet se ahova ez a csavar passzolna. Nincs elképzelésem se, hogyan hagyhattam el az odavaló alkatrészt...
Készítettem egy videót is, amiben remélhetőleg jól látható a problémám.
Az autó egy 2008as ford focus mk2, benzines 1.6-os hatchback 100loóerős
Valakinek lenne esetleg ötlete, hogyan tudnám ezt a problémát orvosolni? A kocsit nem tudom mozgatni, hiszen nem tudom mennyi váltóolaj maradt még a váltóban, ha utána is tölteném, az elfolyna.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Sziasztok. A minap arra lettem figyelmes hogy valamilyen folyás van a kocsi alatt, aláfeküdve tapasztaltam, hogy a váltóolajam folyt ki egy kisebb mennyiségben. Feltűnt, hogy a váltó bal oldali részén hiányzik egy csavar és egy kapcsoló szabadon lóg. Laikusként, hosszan keresgélve megtaláltam, hogy ez a tolatólámpa kapcsolójának a helye lenne. Alapesetben ennek így kellene kinéznie:
https://www.fordownersclub.com/uploads/monthly_2017_03/IMG_20170311_093242.jpg.64fcd5252338ab71b5e58d1838b41340.jpg
Rendeltem típushoz megfelelő kapcsolót, ezek általában standard méretűek, egyszerűen behelyezhetőek.Kép:
https://i.ebayimg.com/images/g/xswAAOSw3Qlc-wAk/s-l1600.jpg
Nos a probléma nálam az, hogy közel nem passzol a csavar a váltóba, sőt ami aggodalomra ad okot, hogy nem látok menetet se ahova ez a csavar passzolna. Nincs elképzelésem se, hogyan hagyhattam el az odavaló alkatrészt...
Készítettem egy videót is, amiben remélhetőleg jól látható a problémám.
Az autó egy 2008as ford focus mk2, benzines 1.6-os hatchback 100loóerős
Valakinek lenne esetleg ötlete, hogyan tudnám ezt a problémát orvosolni? A kocsit nem tudom mozgatni, hiszen nem tudom mennyi váltóolaj maradt még a váltóban, ha utána is tölteném, az elfolyna.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Tekerjed ki a kapcsoló maradékát a váltóból és tekerd be helyére a jót. Merthogy szétesett a régi _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Tekerjed ki a kapcsoló maradékát a váltóból és tekerd be helyére a jót. Merthogy szétesett a régi
Köszönöm a segítséget, és igazad lett tegnap én is észrevettem, hogy szétesett a régi. Elképzelhető, hogy a csavar végén lévő kis csapágygolyó beleesett a váltóba?
Tekerjed ki a kapcsoló maradékát a váltóból és tekerd be helyére a jót. Merthogy szétesett a régi
Köszönöm a segítséget, és igazad lett tegnap én is észrevettem, hogy szétesett a régi. Elképzelhető, hogy a csavar végén lévő kis csapágygolyó beleesett a váltóba?
Nem. A golyó és annak rugója a kapcsolószerkezet letörése után csak lefelé eshetett ki. _________________ FOCUS II. Trend 1.6
Nem. A golyó és annak rugója a kapcsolószerkezet letörése után csak lefelé eshetett ki.
Nagyon köszönöm a segítségeteket. Kb. fél liter olaj volt még a váltóban, nem mehettem vele többet, mint 5 km. Remélhetőleg nagy bajt nem okoztam ezzel a mutatvánnyal.
Maradék váltóolaj leengedés- újfeltöltés után úgy tünik megoldodott a dolog.
Elküldve:
2019.07.29 20:28:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 5994 Hozzászólás témája:
Üdv Mindenkinek,
tudna valaki ajánlani egy megbízható, hozzáértő és lehetőleg normál áron dolgozó autószerelőt Pest megyében(Bp.-en)??
(Volt egy megbízható autószerelő ismerősöm, de bezárta a műhelyt és kiment Németországba . Sajnos lassan(de biztosan ) cserélni kellene az első lengéscsillapítókat, meg pár hónapja, mióta elment a szaki, azóta nem nézte át autószerelő a Focust...)
Előre is köszönöm, ha tudna valaki ajánlani egy megbízható, jól dolgozó szerelőt.
Zsolt
Elküldve:
2019.07.29 20:34:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 5995 Hozzászólás témája:
Zsolkt írta:
Üdv Mindenkinek,
tudna valaki ajánlani egy megbízható, hozzáértő és lehetőleg normál áron dolgozó autószerelőt Pest megyében(Bp.-en)??
(Volt egy megbízható autószerelő ismerősöm, de bezárta a műhelyt és kiment Németországba . Sajnos lassan(de biztosan ) cserélni kellene az első lengéscsillapítókat, meg pár hónapja, mióta elment a szaki, azóta nem nézte át autószerelő a Focust...)
Előre is köszönöm, ha tudna valaki ajánlani egy megbízható, jól dolgozó szerelőt.
Zsolt
Most lettem egy Ford Focus2 (2010) tulajdonos! A kezdeti problémák már megjelentek. Az anyós ülés háta mögötti lábtér esőzés után bevizesedett, az eddigi olvasmányok alapján feltehetően a C oszlopnál történhetett? A másik problémám hogy néha a fűtés-hűtés erőssége visszaesik minden fokozatban. A fűtőmotor pörög, de gyengén fúj, majd megjavul, de néha előjön. Hiba az előtét ellenállás lenne? Ha igen, akkor az hol lenne? Válaszokat előre is köszönöm.
Elküldve:
2019.08.03 08:46:12 Hozzászólás sorszáma a témában: 5997 Hozzászólás témája:
Sziasztok,
nem biztos ez a megfelelő topik és olvasás után sem találtam meg minden intót.
2011-es 1,6 tdci, 90 le, 160.000 km.
Ha jól tudom cserélni kellene benne a vezérlést. Az általam megbízhatónak itélt márkaszervizek tőlem időben messze vannak (avagy mit csináljak 1 napig a semmiben).
Kérdéseim:
- a vezérlés szetten kívül (vezérmű szij, feszítő görgők, vizpumpa, a hozzáadott csavarok) kell-e (gyári előírás szerint) mást cserélni, (nézem a márkaszerviz lista árát, alkatrészárak + felár + hivatalos munkadij alapján nekem nem áll össze, mintha még valamit cserélnének)
- egy normál márkafüggetlen autószerelő (akiben bizok) meg tudja-e csinálni, vagy valamilyen speciális szerszámok kellenek hozzá,
- az előző kérdéshez kapcsolódva érdemes-e +50.000 FT-ot (ami ha mást is cserélnek már nem annyi) a márkaszervizre áldozni
- csak gyári vezérlés ajánlott (50-60E ft között) vagy más is egyenértékeű ezzel minőségben
- gázolajszűrőt (nem találok karbantartási tervet - autó nincs itthon mostanában) mikor kell cserélni?
Válaszokat előre is köszönöm.
Ps: Mondanám, hogy felvinném Bagolyékhoz, de az nekem 2 napos program vagy egy nap semmit tevés..
Elküldve:
2019.08.05 07:54:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 5998 Hozzászólás témája:
amatoregy írta:
Sziasztok,
nem biztos ez a megfelelő topik és olvasás után sem találtam meg minden intót.
2011-es 1,6 tdci, 90 le, 160.000 km.
Ha jól tudom cserélni kellene benne a vezérlést. Az általam megbízhatónak itélt márkaszervizek tőlem időben messze vannak (avagy mit csináljak 1 napig a semmiben).
Kérdéseim:
- a vezérlés szetten kívül (vezérmű szij, feszítő görgők, vizpumpa, a hozzáadott csavarok) kell-e (gyári előírás szerint) mást cserélni, (nézem a márkaszerviz lista árát, alkatrészárak + felár + hivatalos munkadij alapján nekem nem áll össze, mintha még valamit cserélnének)
- egy normál márkafüggetlen autószerelő (akiben bizok) meg tudja-e csinálni, vagy valamilyen speciális szerszámok kellenek hozzá,
- az előző kérdéshez kapcsolódva érdemes-e +50.000 FT-ot (ami ha mást is cserélnek már nem annyi) a márkaszervizre áldozni
- csak gyári vezérlés ajánlott (50-60E ft között) vagy más is egyenértékeű ezzel minőségben
- gázolajszűrőt (nem találok karbantartási tervet - autó nincs itthon mostanában) mikor kell cserélni?
Válaszokat előre is köszönöm.
Ps: Mondanám, hogy felvinném Bagolyékhoz, de az nekem 2 napos program vagy egy nap semmit tevés..
Vezérlésrögzítő biztos kell hozzá (bérelni szokták, ha nem márkafüggő szerviz). Nyomaték és talán egy szögrehúzó kulcs is kelleni fog. A csavarokat nem biztos hogy adják hozzá. Én skf-et vettem szettben és nem volt hozzá főtengely szíjtárcsa csavar
Hali! Ez a ventillátoros probléma előjött nálam is. Van valami megoldás?
kodi84 írta:
Most lettem egy Ford Focus2 (2010) tulajdonos! A kezdeti problémák már megjelentek. Az anyós ülés háta mögötti lábtér esőzés után bevizesedett, az eddigi olvasmányok alapján feltehetően a C oszlopnál történhetett? A másik problémám hogy néha a fűtés-hűtés erőssége visszaesik minden fokozatban. A fűtőmotor pörög, de gyengén fúj, majd megjavul, de néha előjön. Hiba az előtét ellenállás lenne? Ha igen, akkor az hol lenne? Válaszokat előre is köszönöm.
Elküldve:
2019.10.03 15:14:55 Hozzászólás sorszáma a témában: 6000 Hozzászólás témája:
Sziasztok! Nem találtam jobb topikot. Első biztonsági öv csatológomb beragadt, próbáltam WD40-el de a sok birizgálástól csak méginkább beragadt, jelenleg használhatatlan a csatot sikerült kirángatni belőle. Nem tudjátok, hogyan lehetne szétpattintani?
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban