Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.12.11. 13:05:16 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: JanessaFla
Mai: 2
Tegnapi: 6
Összesen: 25830
Látogatók:
Vendégek: 383
Tagok: 7
Összesen: 390

Jelen lévő tagok:
01: hajzergabor
02: JanessaFla
03: lucifer
04: Hunbuddha
05: BlackJack
06: Dythern
07: zserbox

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Milyen akkumulátort?
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> Milyen akkumulátort?
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 44, 45, 46
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

46 / 46 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  degu611


Offline
Csatlakozott:
2019. 01. 09.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2019.03.02 10:07:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1351
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Meg tudná mondani valaki hogy a képen látható akkutartó rögzítő pántot hogy lehet eltávolítani konkrétan a jobb oldalára gondoltam ilyen van nekem is,nem mertem feszegetni szerintem a jobb oldala nem csavaros.
Köszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  hape


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 10.
Hozzászólások: 197


HozzászólásElküldve: 2019.05.11 19:38:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1352
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szevasztok, hozzáértőket kérdezem: az Exide Premium akkumulátorok kalciumos aksik? Végignéztem 100 weblapot, minden szépet írnak róla, de az nem derül ki, hogy kalciumos-e? Az Excell igen... az Exide akkukat akciósan adják sok helyen, sajnos, aktuális az akku cserém.
A ford oldalakon kalciumos akkukat írnak, de az Exide prémium tetszik; nagyrészt városi használatban jár a Focus, lehet, hogy tovább bírná.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mézi
Portálbuherátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 25.
Hozzászólások: 6069

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.05.12 10:10:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1353
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

hape írta:
Szevasztok, hozzáértőket kérdezem: az Exide Premium akkumulátorok kalciumos aksik? Végignéztem 100 weblapot, minden szépet írnak róla, de az nem derül ki, hogy kalciumos-e? Az Excell igen... az Exide akkukat akciósan adják sok helyen, sajnos, aktuális az akku cserém.
A ford oldalakon kalciumos akkukat írnak, de az Exide prémium tetszik; nagyrészt városi használatban jár a Focus, lehet, hogy tovább bírná.

Hiába az tetszik, ha nem kálciumos. Amennyiben nem az, akkor idő előtt kinyírja a rendszer.
_________________

FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  hape


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 10.
Hozzászólások: 197


HozzászólásElküldve: 2019.05.12 10:21:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1354
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mézi írta:
hape írta:
Szevasztok, hozzáértőket kérdezem: az Exide Premium akkumulátorok kalciumos aksik? Végignéztem 100 weblapot, minden szépet írnak róla, de az nem derül ki, hogy kalciumos-e? Az Excell igen... az Exide akkukat akciósan adják sok helyen, sajnos, aktuális az akku cserém.
A ford oldalakon kalciumos akkukat írnak, de az Exide prémium tetszik; nagyrészt városi használatban jár a Focus, lehet, hogy tovább bírná.

Hiába az tetszik, ha nem kálciumos. Amennyiben nem az, akkor idő előtt kinyírja a rendszer.

A Google a barátom... az Amazon szerint:

Exide Premium Carbon Boost EA472 47aH Car Battery
by Exide
5.0 out of 5 stars 4 customer reviews
Available from these sellers.
4 new from £51.69

Power: 12 V, Capacity: 47Ah, cold start current: 450 A. Dimensions (L x W x H): 207 x 175 x 175 mm
Battery Technology: Sealed Lead Acid (No maintenance, Ca/Ca.), switch 0 (positive pole right), end terminal (normal circular pole)
Ready to use (filled & loaded), Central gas dissipation, maintenance free according to EN
- -
Capacity - 47 Ah
Cold Cranking Amp - 450 CCA
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  hape


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 10.
Hozzászólások: 197


HozzászólásElküldve: 2019.05.13 09:19:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1355
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bár a fentiek szerint az Exide is kalciumos , végül is maradtam a drágább, de nekem bevált Motorcraft akkunál. A gyári aksit 8 év után cseréltem egy 44Aó-ás Motorcraftra; az most, 7 év után kezd döglődni. Meglátom, ez meddig bírja... Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kapeti

Érvényes: 2020.06.17.

Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 05.
Hozzászólások: 1601

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.05.13 11:09:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1356
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az eredeti Motorcraft (7 év )után Bosch S4 est vettem. 6 évig szolgált, ami után nem kényszerűségből, de lecseréltem egy újabb S4-esre.
Összefoglalva: 15 éves az autó, soha töltésprobléma nem volt Harmadik akku, Bosch S4 Kiváló termék. Kalciumos .
_________________
Üdv: Kapeti
Az nem lehet, hogy valami nem sörnyitó.
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos." (Albert Einstein)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2019.07.27 20:57:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1357
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Van valami különösen ajánlott akkumulátor? 4 év után a gyári helyett Motorcraft 44Ah-t vettem, ez most romlott el szintén 4 év után. Látom hape-nek, Kapeti-nek 6-8 évig jó az aksija. Igaz én városban használom (lehet ez az oka? ), 10.000km/év a futásteljesítmény. Ugye ez a Motorcraft gondozásmentes, lehet jobb lenne olyat venni, amit desztillált vízzel töltögethetek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2919


HozzászólásElküldve: 2019.07.29 07:08:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1358
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fdsag írta:
...Látom hape-nek, Kapeti-nek 6-8 évig jó az aksija. Igaz én városban használom (lehet ez az oka? ), 10.000km/év a futásteljesítmény. Ugye ez a Motorcraft gondozásmentes, lehet jobb lenne olyat venni, amit desztillált vízzel töltögethetek?


Szia!

Én azt tapasztaltam, hogy az akksinak legjobban a nyári forróság árt. Nem állsz sokat a napon? Lehet, hogy segítene, ha az akksi be lenne burkolva vagy fedve egy hővisszaverő takaróval.

Sajnos vízzel feltölthető akksi már nem nagyon létezik. Sőt olyan sem , amiről le lehetett húzni a díszfóliát és alatta voltak a dugók.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2019.07.29 09:01:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1359
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:

Szia!

Én azt tapasztaltam, hogy az akksinak legjobban a nyári forróság árt. Nem állsz sokat a napon? Lehet, hogy segítene, ha az akksi be lenne burkolva vagy fedve egy hővisszaverő takaróval.

Sajnos vízzel feltölthető akksi már nem nagyon létezik. Sőt olyan sem , amiről le lehetett húzni a díszfóliát és alatta voltak a dugók.


Szia! Köszi! Szerintem ez a városi közlekedés lesz a gond. Naponta 5-6x megyünk vele 1-2km-et. Autósegélytől kijöttek, beindították, előtte megmérték a feszültséget, 11,8V volt, miközben már 12,3V alatt tölteni kell, 12,5V a normál.





Most azonnal indul, leviszem töltetni, lehet csak ennyi volt a baja. Viszont akkor lehet, hogy 4 éve feleslegesen cseréltem, mert akkor is csak tölteni kellett volna. Akinek 6-8 évig tart az akksija, főleg városi közlekedésben, írja be legyen szíves, hogy kellett-e tölteni. 4 éve az volt, hogy 2-3x nehezen indult, 4x-re még sikerült beindítani, amikor a csere akkuért mentem. Most is 2-3x nehezen indult, de 4x-re már nem sikerült. Ilyen furcsa kerepelő hangot adott. Az a furcsa, hogy betolni, sem tudtuk, akkor is csak kerepelés hallatszott. Lehet ezeket az autókat már be sem lehet tolni?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2019.07.29 12:49:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1360
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Elvittem a szervizbe, 635Ft-ért töltik fel, 12,65V volt a feszültség. Nem tudom, ez, hogy lehet, mitől merült le, és 1 óra autózás után meg visszatöltött. Gondoltam lehet ott se kellene hagyni. Most látom, hogy 12,72V a teljesen feltöltött akku, így lehet jobb, hogy ott maradt.

 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2019.07.30 11:15:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1361
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tegnap este 6-kor elhoztam. 12,95V volt, mondták ez majd lejjebb megy. Viszont csak 340A-es a 440 helyett. Szerintük őszig bírja.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2919


HozzászólásElküldve: 2019.07.30 18:26:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1362
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fdsag írta:
...Szerintük őszig bírja.


2 dollárért lehet kapni szivargyujtóba dugható feszültségmérőt.

Pl. https://www.aliexpress.com/item/free-shipping-DC-12V-24V-LED-Display-Cigarette-Lighter-Electric-Voltage-Meter-tester-For-Auto-Car/1763220059.html


De sok más helyen is van.
Ezzel folyamatosan tudod figyelni, hogy van-e töltés, mekkora a feszültség reggel, kell-e tölteni, stb.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2019.08.01 14:20:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1363
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:

2 dollárért lehet kapni szivargyújtóba dugható feszültségmérőt.
De sok más helyen is van.
Ezzel folyamatosan tudod figyelni, hogy van-e töltés, mekkora a feszültség reggel, kell-e tölteni, stb.


Köszi! Ez jó ötlet. Akkor 12,3V alatt már tölteni kell. Lehet így tovább bírja, mintha csak az utolsó pillanatban teszem.

Ha sürgős, lehet ez is jó ajánlat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1223


HozzászólásElküldve: 2019.08.02 06:38:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1364
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ez a filléres szivargyújtós cucc biztos pontos adatot mutat?

Amit én javasolnék:
Multiméterrel alaposan kimértem, és a Fóka TEST üzemmódban mutatott feszültségi érték halálpontos, és teljesen valós időben mutatja az adatokat, tehát lehet rá hagyatkozni.

Avagy szintén pár dolcsiért egy Bluetooth OBD adapter, összekötbni telóval, és ott is lehet figyelni többek között ezt is. És ha más baj van, akkor pláne aranyat ér.
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2919


HozzászólásElküldve: 2019.08.03 15:16:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1365
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:
Ez a filléres szivargyújtós cucc biztos pontos adatot mutat?
...


12V-os egyenfeszültség mérése nagyon egyszerű feladat. Biztosan valami millószámra gyártott csip van benne, amit az olcsó gyártó csak bedobozol. Szóval úgy gondolom, hogy pontos.

De tapasztalatom szerint a szivargyujtóban kb. 0,4V-tal kisebb a feszültség mint az akksi sarkain. A TEST mód is ezt a kisebb feszültséget mutatja.

Érdemes egyszer egyszerre megmérni az akksi sarkán (akár ezzel a kis műszerrel) és a szivargyujtó aljzatban. Akkor kiderül a különbség.

De nem is a pontos mérés a lényeg, hanem a változás, hogy hétről hétre csökken-e a feszültség vagy a töltés pótolni tudja.

Ennek a kis vacaknak az az előnye, hogy mindig ott van, mutatja a feszejt, nem kell vele bajlódni.

(Azzal egyetértek, hogy kell OBDII adapter is . Smile )
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oxyff2


Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 23.
Hozzászólások: 51

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.08.03 20:21:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1366
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:
Ez a filléres szivargyújtós cucc biztos pontos adatot mutat?
Sziasztok!
(bocs, hosszú lett....)

Nekem egy hasonló cucc van a kocsiban (csak van benne 2 USB aljzat is!). Ráadásul olyan, ami CSAK(!) az aljzaton mért feszültséget mutatja.

"fiesta"-val értek egyet, saját tapasztalat.

Én eljátszottam azt, hogy a szivargyújtó aljzatban a mérő "kütyü", az aksi sarkain a multiméter, és néztem a feszültséget ill. a változást. Az akkumulátornak van nyugalmi (terheletlen) feszültsége. Ez függ a töltöttségi állapottól. Amit mértem, és figyeltem:
- nyugalmi feszültség (a műszerfal is sötét)
- Kulcs I. állásban (Startol a rendszer - van bőven fogyasztás)
- Kulcs I. állásban (A rendszer már működik, a fogyasztás minimális)
- Kulcs II. állás (Motor indítás - rövid idő, DE drasztikus áramfogyasztás és feszültségesés)
A városi használatban ez az egyik tényező ami öli az akkumulátort.
- Kulcs I. állásban (Járó motor, látom a töltési feszültséget)
Itt előfordult, hogy síkított a kütyü, hogy NINCS töltésem(!), >> túl hamar kapcsoltam a klímát, az akkutöltés még nem épült fel.

Nálam az akku sarkain ill. a szivargyújtó aljzaton mért feszültség különbsége kevesebb mint 0,4V.
Jellemzően a szivargyújtó aljzaton 0,1 - 0,2V -al kevesebb, vagy 0,0V.

- Külső töltés >> érdekes, ilyenkor a 3 mutatott feszülségértek, szinte századra egyezik (a töltő által mutatott feszültség, a multiméter által mutatott feszültség, és a kütyü által mutatott feszültség)

Amire szerintem jó ez a kütyü:
látható a
> pillanatnyi feszültségváltozás + - (lsd: fiesta)
> járó motornál van e töltés, ha van, az milyen
> és leállított kocsinál BÁRMIKOR(!) látható az akkumulátor nyugalmi feszültsége! (akkor is amikor a kocsi leállítása után vége a "bulinak", >> műszerfal is sötét)

oxygen

(, ha valmit elírtam, légyszi javítsatok ki!)
Egy megjegyzés: Az akku töltéshez a töltőfeszültség csak az egyik tényező, nagyon fontos a töltőáram.
_________________


Képek a hozzászólásokban
_
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1223


HozzászólásElküldve: 2019.08.03 22:01:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1367
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

oxyff2 írta:
Kleroo írta:
Ez a filléres szivargyújtós cucc biztos pontos adatot mutat?
Sziasztok!
(bocs, hosszú lett....)

Nekem egy hasonló cucc van a kocsiban (csak van benne 2 USB aljzat is!). Ráadásul olyan, ami CSAK(!) az aljzaton mért feszültséget mutatja.

"fiesta"-val értek egyet, saját tapasztalat.

Én eljátszottam azt, hogy a szivargyújtó aljzatban a mérő "kütyü", az aksi sarkain a multiméter, és néztem a feszültséget ill. a változást. Az akkumulátornak van nyugalmi (terheletlen) feszültsége. Ez függ a töltöttségi állapottól. Amit mértem, és figyeltem:
- nyugalmi feszültség (a műszerfal is sötét)
- Kulcs I. állásban (Startol a rendszer - van bőven fogyasztás)
- Kulcs I. állásban (A rendszer már működik, a fogyasztás minimális)
- Kulcs II. állás (Motor indítás - rövid idő, DE drasztikus áramfogyasztás és feszültségesés)
A városi használatban ez az egyik tényező ami öli az akkumulátort.
- Kulcs I. állásban (Járó motor, látom a töltési feszültséget)
Itt előfordult, hogy síkított a kütyü, hogy NINCS töltésem(!), >> túl hamar kapcsoltam a klímát, az akkutöltés még nem épült fel.

Nálam az akku sarkain ill. a szivargyújtó aljzaton mért feszültség különbsége kevesebb mint 0,4V.
Jellemzően a szivargyújtó aljzaton 0,1 - 0,2V -al kevesebb, vagy 0,0V.

- Külső töltés >> érdekes, ilyenkor a 3 mutatott feszülségértek, szinte századra egyezik (a töltő által mutatott feszültség, a multiméter által mutatott feszültség, és a kütyü által mutatott feszültség)

Amire szerintem jó ez a kütyü:
látható a
> pillanatnyi feszültségváltozás + - (lsd: fiesta)
> járó motornál van e töltés, ha van, az milyen
> és leállított kocsinál BÁRMIKOR(!) látható az akkumulátor nyugalmi feszültsége! (akkor is amikor a kocsi leállítása után vége a "bulinak", >> műszerfal is sötét)

oxygen

(, ha valmit elírtam, légyszi javítsatok ki!)
Egy megjegyzés: Az akku töltéshez a töltőfeszültség csak az egyik tényező, nagyon fontos a töltőáram.

Fhu, kicsit túltoltad. Twisted Evil Kb értelek, de így pislogtam 3at a végén, hogy most akkor mit mutat??? Very Happy
egyszerűbb így összegezni az infot:
Igen, pontos.
És akkor most mikor mennyit mutat a valósághoz képest? Ez lenne érdekes rövid válasz. Smile
Ha jól értem 0.1 és 0.4 között van az eltérés. Vagy meg kell tanulni, feljegyezni hogy mikor mennyi a difi egy alapos mulitméteres méricskélés után, vagy kidobni a kukába, mert 0.4 az gigantikus difi.
(A TEST üzemmódba lépés nem kerül pénzbe, és halálpontos... Smile )
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oxyff2


Offline
Csatlakozott:
2016. 10. 23.
Hozzászólások: 51

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.08.03 22:27:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1368
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:
oxyff2 írta:
Kleroo írta:
Ez a filléres szivargyújtós cucc biztos pontos adatot mutat?
Sziasztok!
(bocs, hosszú lett....)
...

oxygen

...
És akkor most mikor mennyit mutat a valósághoz képest? Ez lenne érdekes rövid válasz. Smile
...
(A TEST üzemmódba lépés nem kerül pénzbe, és halálpontos... Smile )
Hmmm... igazad van.
Mikor mennyit mutat a valósághoz képest?
fiesta leírta: szinte lényegtelen.
A változások a lényeg. Ill. különböző állapotokban mást és mást mutat (ugyanaz a műszer is).
A TEST üzemmódban NEM láthatod a kapocs (nyugalmi) feszültséget (be kell szállni a kocsiba, és be is kell kapcsolni) - sok a fogyasztó .

Jó az a kütyü, nálam minimális a mért különbség.

oxygen
_________________


Képek a hozzászólásokban
_
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1223


HozzászólásElküldve: 2019.08.04 12:04:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1369
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

oxyff2 írta:
Kleroo írta:
oxyff2 írta:
Kleroo írta:
Ez a filléres szivargyújtós cucc biztos pontos adatot mutat?
Sziasztok!
(bocs, hosszú lett....)
...

oxygen

...
És akkor most mikor mennyit mutat a valósághoz képest? Ez lenne érdekes rövid válasz. Smile
...
(A TEST üzemmódba lépés nem kerül pénzbe, és halálpontos... Smile )
Hmmm... igazad van.
Mikor mennyit mutat a valósághoz képest?
fiesta leírta: szinte lényegtelen.
A változások a lényeg. Ill. különböző állapotokban mást és mást mutat (ugyanaz a műszer is).
A TEST üzemmódban NEM láthatod a kapocs (nyugalmi) feszültséget (be kell szállni a kocsiba, és be is kell kapcsolni) - sok a fogyasztó .

Jó az a kütyü, nálam minimális a mért különbség.

oxygen


Vupsz, Azt a HSZ-t nem vettem észre.
Értem.
Bár nekem összességében ez egy kihagyható eszköz, mert kb arra jó h napi szinten nézegesse az ember hogy mennyi a fesz...ami úgy igazából értelmeteln stresszelés, vannak fontosabb dolgok.
Ha a generátor betérdel, azt meg valószínűleg időben észreveszi az ember máshogy. Ha meg kérdéses az akku a kora miatt, akkor néha TEST menü, multiméter, vagy OBD.
Nekem legalábbis nem áll össze a kép a saját példámra. Pl 3-4 hónap múlva miért ne alapon kíváncsi vagyok hogyan állok épp töltéssel. Bedugom. És akkor szívhatom a fogam h a kiírt 12.4V akkor most pontosan mennyi is, úgyhogy úgyis előveszem a mmetert h megnyugodjak(teszem azt megyek épp horvátba és biztos akarok lenni h minden oké)
Akkor lenne remek ez a kis cucc, ha real time alkalmazkodna, és minden esetben száadra pontosan annyit mutatna mint amit az akksin mérnék. Na akkor királyság.
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2919


HozzászólásElküldve: 2019.08.04 22:04:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1370
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:
...
Bár nekem összességében ez egy kihagyható eszköz, mert kb arra jó h napi szinten nézegesse az ember hogy mennyi a fesz...ami úgy igazából értelmeteln stresszelés, vannak fontosabb dolgok....
Nekem legalábbis nem áll össze a kép a saját példámra. Pl 3-4 hónap múlva miért ne alapon kíváncsi vagyok hogyan állok épp töltéssel. Bedugom. És akkor szívhatom a fogam h a kiírt 12.4V akkor most pontosan mennyi is, úgyhogy úgyis előveszem a mmetert h megnyugodjak(teszem azt megyek épp horvátba és biztos akarok lenni h minden oké)...


Természetesen az eszköz kihagyható, ahogy mondod. De 600 forintért nem érdemes kihagyni.

Elmondom, hogy én hogy használom: Nem dohányzom, úgyhogy mindig be van dugva a szivargyujtóba. Csak félig, hogy éjszaka ne világítson. Ha eszembe jut, benyomom. Látom, hogy 12 valamennyi voltot mutat. Ennél pontosabban nem is akarom tudni. Indítózok, látom, hogy mennyi a töltőfesz. Kijjebb húzom, hogy kikapcsoljon és kész.

Mindig ott van az autóban. A multiméter meg a lakásban. Ha egy hosszabb úton (vagy bármikor) kigyullad a töltéshiba lámpa, azonnal meg tudom nézni, hogy van-e 13,9V-os vésztöltés. (Volt már ilyen, amikor elromlott a generátor "intelligens" része.)
Ha van és 12V felett marad a nyugalmi feszültség, akkor megyek tovább és nem stresszelek. Smile

De persze nem kötelező. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fdsag


Offline
Csatlakozott:
2011. 06. 16.
Hozzászólások: 55


HozzászólásElküldve: 2019.08.04 23:55:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1371
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:


De tapasztalatom szerint a szivargyújtóban kb. 0,4V-tal kisebb a feszültség mint az akksi sarkain.

Érdemes egyszer egyszerre megmérni az akksi sarkán (akár ezzel a kis műszerrel) és a szivargyújtó aljzatban. Akkor kiderül a különbség.


Akkor ezért mért kevesebbet. Néztem, hogy lehet 12,3V, amikor most állítottam le, 1 órás vezetés után. Töltés 13.9-14.1 között mozog. Majd megnézem szervizben, mennyi az eltérés.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2919


HozzászólásElküldve: 2019.08.05 09:49:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1372
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fdsag írta:

Akkor ezért mért kevesebbet. Néztem, hogy lehet 12,3V, amikor most állítottam le, 1 órás vezetés után. Töltés 13.9-14.1 között mozog. Majd megnézem szervizben, mennyi az eltérés.


Az enyém is hasonló értékeket mutat. Az autó (benzines) pöccre indul. Az akksi feszültség hosszútávon nem csökken.
Nekem ez így teljesen megfelel.

Az első akksim 12,5 évig élt. Lehet, hogy rátöltéssel jó lett volna még egy darabig, de az első nemindulás után kicseréltem. Abba még lehetett desztvizet tölteni. Smile
A mostani 4 éves. Mindkettő Motorcraft.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zozor


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 17.
Hozzászólások: 130


HozzászólásElküldve: 2019.09.11 21:21:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1373
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv!

Az én Motorcraft aksim 3 éves, pár napja megnéztem a test-módban reggel, majd munka után inditás előtt és 11,9V-ot mutatott. Rendesen indít, menet közben 14,1-3 között van. namost akkor ez jó, vagy nem?

Meg egy dolog ami zavar, hogy gyújtás ráadása után 10-mp-nek el kell tellnie, (amíg a mutatók ki nem lengenek jobbra és vissza, mint a test-módban) addig nem reagál az ablak se le, se fel, valamint a tolatólámpa sem világít be addig. Most volt műszakin, azt mondták, hogy a rendszer 1 db hibát ír ki, rádió tápellátás hiba.
_________________
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...! Wink

 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1223


HozzászólásElküldve: 2019.09.12 08:14:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1374
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zozor írta:
Üdv!

Az én Motorcraft aksim 3 éves, pár napja megnéztem a test-módban reggel, majd munka után inditás előtt és 11,9V-ot mutatott. Rendesen indít, menet közben 14,1-3 között van. namost akkor ez jó, vagy nem?

Meg egy dolog ami zavar, hogy gyújtás ráadása után 10-mp-nek el kell tellnie, (amíg a mutatók ki nem lengenek jobbra és vissza, mint a test-módban) addig nem reagál az ablak se le, se fel, valamint a tolatólámpa sem világít be addig. Most volt műszakin, azt mondták, hogy a rendszer 1 db hibát ír ki, rádió tápellátás hiba.


11.9 már nem éppen bíztató. Ha készülsz mostanság komolyabb utazásra, cseréld: én nem egy távoli, esetleg elhagyaottam környéken konstatálnám egy hidegebb éjszaka utáni reggelen, hogy kinyiffant. Smile

Nálam mk2.5-nél 0mp-et kell várni. Instant megy minden gyújtá ráadásakor
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zozor


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 17.
Hozzászólások: 130


HozzászólásElküldve: 2019.09.12 20:11:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1375
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:
zozor írta:
Üdv!

Az én Motorcraft aksim 3 éves, pár napja megnéztem a test-módban reggel, majd munka után inditás előtt és 11,9V-ot mutatott. Rendesen indít, menet közben 14,1-3 között van. namost akkor ez jó, vagy nem?

Meg egy dolog ami zavar, hogy gyújtás ráadása után 10-mp-nek el kell tellnie, (amíg a mutatók ki nem lengenek jobbra és vissza, mint a test-módban) addig nem reagál az ablak se le, se fel, valamint a tolatólámpa sem világít be addig. Most volt műszakin, azt mondták, hogy a rendszer 1 db hibát ír ki, rádió tápellátás hiba.


11.9 már nem éppen bíztató. Ha készülsz mostanság komolyabb utazásra, cseréld: én nem egy távoli, esetleg elhagyaottam környéken konstatálnám egy hidegebb éjszaka utáni reggelen, hogy kinyiffant. Smile

Nálam mk2.5-nél 0mp-et kell várni. Instant megy minden gyújtá ráadásakor

Köszi! Eddig nekem sem volt gondom, pár napja kezdődött. Ma megmértem multiméterrel, hát az meg 12,3V-ot mér. Namost ilyenkor mi van? Valami kehe biztos van, de a teszt mód mást mér most is (11,9V), mint a műszer, pedig az is jó.
_________________
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...! Wink

 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nzsolt


Offline
Csatlakozott:
2006. 06. 01.
Hozzászólások: 50


HozzászólásElküldve: 2019.09.13 07:04:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 1376
 Hozzászólás témája: akkumulátor feszültség
Hozzászólás az előzmény idézésével

Megnéztem én is az akku feszültséget teszt módban.Indulás előtt 12V-ot mutatott,a lámpát felkapcsolva lement 11.9V-ra. Amint beindítottam a motort a feszültség felment 14V fölé. A gyári (1,5 éves) akku van a kocsiban és egyelőre minden rendben van vele. Multiméterrel nem mértem rá az aksira, de én a multiméternek hinnék.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> Milyen akkumulátort?
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 44, 45, 46
Ugrás:   

46 / 46 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.62 másodperc