Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.09.23. 15:39:23 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: KathaleenK
Mai: 2
Tegnapi: 3
Összesen: 25415
Látogatók:
Vendégek: 431
Tagok: 3
Összesen: 434

Jelen lévő tagok:
01: tamas_kulcsar_90
02: Kapeti
03: NomadND1

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Focus II. motorproblémák
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 150, 151, 152  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

151 / 152 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  fgab85


Offline
Csatlakozott:
2019. 02. 21.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.06.24 08:29:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4501
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

edk írta:
fgab85 írta:
Februárban vásároltam kereskedőtől elvileg 6 hónap szavatosság van rá, ha hengerfejes az autó.

Ha ténylegesen kereskedő szerepel az adásvételin, mint eladó (és még létezik a cég), akkor tudomásom szerint nincs olyan, hogy ha ez vagy az a baja, akkor vállal szavatosságot. Más kérdés, ha az adásvételin szerepel pl. eszi az olajat megjegyzés, hisz akkor ennek tudatában vetted meg. Én szervizelés helyett inkább rákérdeznék az eladóra, hogy ez vélhetően rejtett hiba, most jött elő, mit tud ajánlani.


Köszönöm a választ.
Most voltam szerelőnél, belement 1 liter olaj. 3000km alatt ette meg a szerelő szerint ez sok.
Kereskedőtől vettem az autót, az adás-vételi papíron nem szerepel hiba.
Az autó füzetébe nem találtam meg hogy mennyi olajfogyasztás még "normális" ennél az autónál. A megbontása az autónak nem biztos hogy megérné anyagilag.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tamas_kulcsar_90


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 26.
Hozzászólások: 50


HozzászólásElküldve: 2019.06.24 11:26:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4502
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fgab85 írta:
edk írta:
fgab85 írta:
Februárban vásároltam kereskedőtől elvileg 6 hónap szavatosság van rá, ha hengerfejes az autó.

Ha ténylegesen kereskedő szerepel az adásvételin, mint eladó (és még létezik a cég), akkor tudomásom szerint nincs olyan, hogy ha ez vagy az a baja, akkor vállal szavatosságot. Más kérdés, ha az adásvételin szerepel pl. eszi az olajat megjegyzés, hisz akkor ennek tudatában vetted meg. Én szervizelés helyett inkább rákérdeznék az eladóra, hogy ez vélhetően rejtett hiba, most jött elő, mit tud ajánlani.


Köszönöm a választ.
Most voltam szerelőnél, belement 1 liter olaj. 3000km alatt ette meg a szerelő szerint ez sok.
Kereskedőtől vettem az autót, az adás-vételi papíron nem szerepel hiba.
Az autó füzetébe nem találtam meg hogy mennyi olajfogyasztás még "normális" ennél az autónál. A megbontása az autónak nem biztos hogy megérné anyagilag.


Milyen motor van a kocsiban?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fgab85


Offline
Csatlakozott:
2019. 02. 21.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.06.24 11:28:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4503
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Milyen motor van a kocsiban?[/quote]

1.8 benzin
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tamas_kulcsar_90


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 26.
Hozzászólások: 50


HozzászólásElküldve: 2019.06.24 12:20:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4504
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fgab85 írta:
Milyen motor van a kocsiban?


1.8 benzin[/quote]

A 1 l/3000 km már említésre méltó és reklamálni kell a kereskedőnél. Jobb esetben csak tömítés, rosszabb esetben olajlehúzó gyűrű (az sokba fáj). Viszont a katalizátort is tönkreteheti egy idő után, ami szintén drága.

Nekem (1.6 benzin) két csere között (15000 km) max 1 litert szoktam pluszba hozzáönteni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fgab85


Offline
Csatlakozott:
2019. 02. 21.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.06.25 07:41:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4505
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tamas_kulcsar_90 írta:
fgab85 írta:
Milyen motor van a kocsiban?


1,8benzin


A 1 l/3000 km már említésre méltó és reklamálni kell a kereskedőnél. Jobb esetben csak tömítés, rosszabb esetben olajlehúzó gyűrű (az sokba fáj). Viszont a katalizátort is tönkreteheti egy idő után, ami szintén drága.


Köszönöm a választ. Sok cikket olvastam most erről és 0,3dl/1000km olajfogyasztás még nem vészes, de ennek ellenére elviszem szakszervízbe az autót, mert én aztán mondhatom a kereskedőnek hogy eszi az olajat de alá is kéne támasztani valamivel.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Nemtudom


Offline
Csatlakozott:
2012. 04. 27.
Hozzászólások: 41


HozzászólásElküldve: 2019.06.25 08:35:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4506
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

A tanácsotokat , segitségeteket szeretném kérni. Igaz hogy nem Focusrol van szó hanem Mondeoról de ebből a motortipusból többet szereltek Focusba így bízom a segitségben Rolling Eyes
Szóval 1.6 Ti Vct 125 LE Mondeorol van szó (2009es). Jelenleg 201 ezer kmrel. A hiba kb. 10 ezer kmel ezelőtt kezdödött illetve azota tapasztalom. 2200-2600-as fordulat környékén van egy enyhe rezonancia vagy rázás amit lehet tapasztalni álló helyzetben is és menetközben is sebességtől függetlenül. Amit cseréltünk eddig: felső motortartó, gyertyák , gyujtókábel és trafó (mindhárom gyári), volt közben olajcsere is, lambaszondák ki lettek mérve szervizben, folytószelepre rá lett frissitve, üzemanyagnyomás is lett mérve. Mindegyik vizsgálat rendben volt. Hibakód nincs benne. Az autó egyébként nem füstöl, nem eszi az olajat, fogyasztása rendben van (átlag 7.2). Gyorsitáskor ebben a tartományban kicsit "bizonytalan" de 2600tól húz rendesen 5000ig.

A környék szerelőir végigkérdeztem de mindenki hümmög, és hibakeresést egyik sem vállal... Ötlet valakinek?
_________________
Zsótti
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  LJ92


Offline
Csatlakozott:
2014. 04. 20.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2019.07.11 08:15:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4507
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy olyan problémával nézek szembe, amivel kapcsolatosan segítségre lenne szükségem.

Autó:
Ford Focus 2 - kombi
2006
1.6 vti

A történet a következő:

2015.06. - vezérlés csere volt

2016.10. - a motor megállt, parkolás közben behalt. Elvontattuk a szervizbe. Kiderült, hogy egy csavar okozta a hibát. Van az a fogaskerék, amire a vezérműszíj van rárakva. A motor felső részénél. Ez kilazult és ez okozta a problémát. Akkor 8 szelepem bánta. A javitás 80ezer ft. került. De a szervizesek akkor nem cseréltek vezérlést. Sőt a csavart sem vették ki, egyszerően visszahuzták és mentem tovább. Közben, most kiderült, a csavar meg volt már sérülve, kb 20%-a be volt szakadva. De nem vették ki és így nem is látták.

2019.07.06. - a bajok napja. Elindultam egy 50 km-es utra. Menetközben, kb. 80 km/h tempónál a motornak elment az ereje és leállt. A hibás csavar teljesen leszakadt. 16 szelepet vert szét. Más szervizeshez vittem és kiderült elég nagy a baj. Gyűrűzni kell illetve jópár alkatreszt cserélni.

Közepkategóriájú alkatrészekkel is a javítás kb 170ezer ft. Plusz a változószelepvezérlésem kezdett az utóbbi évben indításkoz zörögni, ami bontottan, maga az alkatrész kb. 35ezer ft., szervizes szerint egy kalap alatt jó lenne ezt is cserélni.

Mindenestől a javítás kb olyan 250ezer ft lenne.

Nem tudom, hogy ez megéri-e egyáltalán?

Lenne egy teljesen felújított motor. De az autó mégiscsak 13 éves.

Ez mellett még van egy pár kisebb hibalehetőség.

- Immobiliser vacakol és néha a műszerfalon minden lámpácska ég, mint a karácsonyfa. Csere volt, de most sem okés. Habár lehet ezt garanciában megoldják.

- a csomagtartőba csepeg be a viz illetve a bal első oszlopnál is. Szóval ezt is javítani kellene

- bal hátsó keréktől zajt hallok. Lehet, hogy a csapággyal van baj? Nem biztos, de ez még kérdéses.

- 1 hete a szervó folyadékom elfogyott. Utánna töltöttünk. Elviekben most rendben van, de a szervizes szerint lehetséges, hogy a kormánykazettám vacakol. De ez is még kérdéses.

- a két első elektromos ablakom melegben, főleg nyáron fel és le húzáskor nyikorog. Kicsit tartok, hogy nehogy olyan baj legyen, ami miatt egyszer majd nem fogom tudni felhúzni. Habár ez lehet, hogy nem ennyire drasztikus.

Szóval hibalista van. Elviekben a motrot össze lehet rakni úgy is, hogy olcsobb alkatrészekkel. De akkor inkább érdémes eladni. Akkor kb. 150ezer ft lenne.

Az egész dolognak a csavarja, hogy 1 hónap múlva esküvőm lenne. Szóval túl sok pénzem nincsen. De esetleg megoldom, a ezer ft. is ha arról van szó, persze csak ha megéri.


Az autóm jelenlegi értéke (persze jó motorral) kb. 2500 euro. De ha eladom akkor kb. 3000 euroert tudnek autot venni. Amivel kb. 1-2 évvel fiatalabbat tudnék, aminek persze bizonytalan, hogy a motra hogyan is áll.

Mit szóltok mi lenne most a reális és logikus lépés? Fektessek bele amit érdemes és rakassam rendbe vagy inkább pofozzam ki és adjam el?

Ha megjavíttatom akkor még legalabb 4-5 évig meg kellene tartsam. De legalább a motor elég jó állapotba kerülne végső soron. A többi kopó dolgot pedig lassan kicseréltetném.

Nézegettem, a 3-as Focusokat. Árban még kicsit húzosak, 5000 euró körül. Illetve ritka a simma szivóbenzines. Inkább turbósak vannak. Attól azért tartok. Főleg városban járok, rövid utakat és nem szeretném legyilkolni a turbót.

Kicsi hosszú lett. De remélem azért nagyjából érthetően tudtam leirni. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2890


HozzászólásElküldve: 2019.07.11 16:19:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4508
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LJ92 írta:

Mit szóltok mi lenne most a reális és logikus lépés? Fektessek bele amit érdemes és rakassam rendbe vagy inkább pofozzam ki és adjam el?


Az a baj, hogy aki idősebb autót tart, annak vagy az autóhoz vagy a szerelőkhöz értenie kell.

Mármint legalább elvi szinten tudni, interneten kikeresni, hogy mik a típus gyenge pontjai és egy adott hibánál mit kell csinálnia a szerelőnek.

Vagy megkeresni és felismerni, hogy ki a megbízható, jó szerelő, aki anyagilag csak mérsékelten húz le, viszont amikor megjavít valamit, nem ront el két másik dolgot. Én a saját műhelyt tartó, tanonc nélkül dolgozó tulajdonos-szerelőt preferálom.

Visszatérve a konkrét problémára. Az első kérdés, hogy a karosszéria fő részein mennyire indult meg a rozsdásodás. Ha elkezdődik a lakatolás, akkor annak sosincs vége és ezért rozsdásodó autónál kevésbé éri meg a motorfelújítás. Az ajtók és a sárvédők nem annyira fontosak, mert azokat lehet cserélni, bár az sem olcsó.

A motorfelújítással az a probléma, hogy sok hibát lehet elkövetni, ami csak utólag derül ki. Ilyen a munkafolyamatok trehány végzése vagy pl. olcsó alkatrészek használata.
https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/2455/a-motorfelujitas-buktatoi
https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/04/14/motorfelujito_gepmuhely/

Én megfontolnám egy karambolos autóból bontott motor beépítését is. Az elvileg lehet még piszkálatlan gyári szerelésű. A kopásokat még beépítés előtt nyomásveszteségméréssel lehet ellenőrizni. Az jobb, mint a kompressziómérés és elég hozzá kézzel forgatni a motort. Keress rá google-al.

Hogy ezután érdemes-e lecserélni az autót, az nagyon függ a körülményektől. Neked kell eldönteni.

Mivel nem úgy tűnik, hogy a felújítást olcsón és hatékonyan meg tudnád szervezni, még az is felmerülhet, hogy eladod valakinek, aki ehhez jobban ért. De sajnos egy ilyen autóban akkora a zsákbamacska-faktor, hogy valószínűleg nem kapnál reális árat érte.

De drukkolok Neked és majd írd meg a történéseket. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1216


HozzászólásElküldve: 2019.07.12 07:19:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4509
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LJ92 írta:
Egy olyan problémával nézek szembe, amivel kapcsolatosan segítségre lenne szükségem.

Autó:
Ford Focus 2 - kombi
2006
1.6 vti
....



Szia!

Szomorú.. de kettőt hátralépve, racionális énemet elővéve én nem tartanám meg az autót. Vannak vele problémák, sok, és mire a végéreérsz, jönnek újabbak. És egy alap 2es fóka inkább egy szívtelen tucattermék mint egy oldtimer amit megéri életben tartani.
Én olyasmi vonalon indulnék el, hogy a legkevesebb pénzből üzembiztosan lábraállítani, aztán idővel egy fapad de jó állapotú mk3-ra áttérni. Mivel dunát lehet rekeszteni fókákból, és 1.6vvti-ből is akad, nem hiszem hogy egy komplett bontott blokk túl drága lenne ami szépen ketyeg. 80k mondjuk. A régiért is biztos kapsz pénzt, szóval csere mindennel együtt talán megállsz 100ból és ismét van egy üzemképes autód ami eladható értelmes áron amikor összegyűlik mk3-ra, és talán minden most beletett Ft visszajön az eladási árban Smile

A másik útvonal hogy kb 300-400at ráköltesz hogy tudd h miben ülsz, de továbbra is csak egy n+1 idős autó marad amit valószínűleg cserélni akarsz. Viszont nem nagyon fog többet érni. Sőt. Keveset. Én legalábbis inkább vadásznék makut mondjuk 1m-ért mint 2x is komolyab javított blokkút mondjuk 950ért.

Ezért az optimális út a lehető legolcsóbban minőségin megcsinálni, ami felé egy blokkcsere irányába mennék, a lehető legtöbb kiskaput megtalálva.
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  LJ92


Offline
Csatlakozott:
2014. 04. 20.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2019.07.12 12:19:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4510
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hát még sajnos nem tudtam dönteni.

Amúgy a szerelőm, egy barát, akiben megbízok, hogy nem fog átverni. Legalább ez biztos. Smile

Rozsdásodás nem nagyon van, illetve pont 2018 októberében volt alvázkezelés illetve üregvédelem is. Szóval egy pár évre ez remélhetőleg ez is meg van oldva.

Nézegettem, de a bontott motor olyan 130ezer ft környékén van. Plusz beszerelés és pappirozás, szóval nem tudom, hogy megállna-e 200ezer ft. alatt. Sad

Az viszont igaz, hogy az autó már 13 éves, 200ezer km-ben. Szóval nem is tudom mi lenne a jobb.

Picit abban reménykedek, hogy ha legalább ezt most rendbe rakom, akkor egy jópár évig még autó lesz. Akkor még legalább 4-5 évig megtartanám. S tudnám, hogy a motor legalább okés.

Az amúgy mennyire reális, hogy megéri egy régebbi autót tartani, ami jól felszerelt, és ne vásárolni egy újabbat, de fapadosat?

Még az is megfordult, hogy vásároljak a 3-as Focusból és 1.6 TDCI-t. Csak tartok kicsit tőle. Évente kb. 10ezer km körül járok és elég sokat városban és rövideket és azzal kinyirnám a turbót. Habár benzinesből se nagyon látok simma szivót a 3-as Focusból. Ennyire nincs kereslet 2011 után a simma szivóbenzinesre? Újan mindenki inkább turbobenzineset vásárolt?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2890


HozzászólásElküldve: 2019.07.12 18:07:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4511
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LJ92 írta:
Amúgy a szerelőm, egy barát, akiben megbízok, hogy nem fog átverni. Legalább ez biztos. Smile


És ő mit javasol?

Látta az autód. Ismeri a piacot. Ismer Téged is.

Nála jobban mi sem tudhatjuk. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  LJ92


Offline
Csatlakozott:
2014. 04. 20.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2019.07.13 07:52:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4512
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hát ő rám bizta.

Annyit mondott, hogy ha szeretném megtartani, akkor meg lehet jól csinálni és talán érdemes is, mert akkor legalább tudom, hogy amíg nálam lesz, az a 4-5 év idejére, a motor az rendbe lesz rakva. Minőségi alkatrészekből ajánlaná a javítást. S így azért nyugodtabb lehetek, mert nem kell aggódjak, hogy mi is fog még felmerülni motorikusan. Persze azt ő sem vitatja, hogy már 13 éves, 200ezer km felett van, illetve a futóműnél a kopó dolgok még megadhatják magukat, de legalább a motor okés lenne.

Kicsit talán túl a szivemhez nőtt. Smile
Valóság, hogy jól felszerelt és 80%-ban rendben van. Csak éppenséggel anyagilag nem akarnám, hogy pénztemető legyen.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  LJ92


Offline
Csatlakozott:
2014. 04. 20.
Hozzászólások: 6


HozzászólásElküldve: 2019.07.13 13:43:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4513
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nos végleges választ kaptam a javítási listáról.

Vezérlés és vizpumpa cseréje, illetve olaj és szűrő csere - 55ezer Ft
Gyertya és 14 db szelep cseréje - 40ezer Ft
Gumipakolások (mindenféle) cseréje - 35ezer ft

Összesen 130ezer Ft.

A dugattyúk, vezérműtengely és a motorblokk hibátlan.

Gyűrűzés - 30ezer Ft
Változó szelepvezérlés (bontott, gyári) - 30ezer Ft.

Kb. Ennyi lenne a vége és akkor a motor teljesen fel lenne újítva.

Ti mit szóltok ehhez?

Úgy gondolom, hogy ezekből kiindulva nem nagyon muszáj motrot cserélni. Vagy lenne érv mégis a csere mellett?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lbigg


Offline
Csatlakozott:
2019. 02. 10.
Hozzászólások: 13


HozzászólásElküldve: 2019.07.13 17:51:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4514
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LJ92 írta:
Hát még sajnos nem tudtam dönteni.

Az viszont igaz, hogy az autó már 13 éves, 200ezer km-ben. Szóval nem is tudom mi lenne a jobb.

Még az is megfordult, hogy vásároljak a 3-as Focusból és 1.6 TDCI-t. Csak tartok kicsit tőle. Évente kb. 10ezer km körül járok és elég sokat városban és rövideket és azzal kinyirnám a turbót. Habár benzinesből se nagyon látok simma szivót a 3-as Focusból. Ennyire nincs kereslet 2011 után a simma szivóbenzinesre? Újan mindenki inkább turbobenzineset vásárolt?


Én biztosan nem locsolnék rá kétkilót az autóra, a szerelőnek igaza van, hiába jó a motor, majd jön a következő probléma. Megpróbálnám inkább eladni.

Dízeltől nem félnék, persze nem szereti a várost, de odafigyelve, időként hosszabb távra vinni akkor nincs nagyobb gond vele.

A helyzet az, hogy az autód értéke ha jó állapot is akkor is max 2000 EUR. Ebbe közel 7-800 eurót belerakni most ... háát...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoltr


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2019.07.13 21:01:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4515
 Hozzászólás témája: Szivárog a hűtővíz, de honnan?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok, A kettes, sima 1.6-s, benzines fókámnál a szívó csövek alatt szivárog a hűtővíz (legalábbis annak néz ki, nem olajos a tapintása, szaga). Nem a termosztát ház, attól elölről nézve jobbra, ahová egy vékony gumicső is becsatlakozik. Csináltam képeket róla, a 3 utolsón látszik. Van kép a kiegyenlítő tartályról is, nincs benne olaj, de van valami kosz az alján, illetve az olaj beöntő nyílásról, kupakről is, nem látok vízre utaló nyomokat. Akörül a cső körül keletkezik a víz, szóval az a gyanús. Milyen cső az, és hogy lehetne megoldani a szivárgást? Remélem nem hengerfejes.. Sad
https://photos.app.goo.gl/Ag4nadJbAhrWMDWD6
szerk: találtam egy hasonló Fusion motor képet, ahol le vannak szedve a műanyag szívócsövek, és jól látszik az a rész. A balról második szívó nyílás alatti vékony gumicső és környéke, ahol jön a víz.
https://www.fusionklub.hu/picupload/large/21eb5ce7e4b84c40c0ddc6e5f7622f0f.jpg

Újabb fejlemény: szárazra töröltem a nedves részeket, aztán járó motor mellett tapogattam azt a részt. Érezni lehet a hengerfej tömítés egy kis kilógó részét. Azt tapogatva, nyomogatva, nedves lett az újjam, víz, nem olaj. Hát azt hiszem, ez elég rossz jel Sad


Legutóbb zsoltr szerkesztette (2019.07.14 16:28:51), összesen 2 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2890


HozzászólásElküldve: 2019.07.14 02:01:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4516
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

LJ92 írta:
...
Kb. Ennyi lenne a vége és akkor a motor teljesen fel lenne újítva.

Ti mit szóltok ehhez?
...


A kulcskérdés továbbra is a felújítás minősége.

Értem, hogy a szerelő barát és rendes ember, de mennyire jó autószerelő?

Csinált már Neked nagyobb munkát? Láttad munka közben? Mennyire tűnt hozzáértőnek?
Mindent maga fog végezni, vagy bevon egy gépműhelyt is?
Felmérte az összes várható plussz kiadást?
Ezeket a kérdéseket kell magadnak feltenni.

De mivel a felújításra kaptál ajánlatot és a jó bontott motort magadnak kellene felhajtani, úgyis az előbbit fogod választani.

Az árak nekem nem tünnek irreálisan soknak, de ugye a 80 ezer forintos javítás ára sem volt magas. Ebből látszik, hogy a hozzáértés a lényeg.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoltr


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2019.07.21 18:22:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4517
 Hozzászólás témája: Kompresszió mérő (adapter?), ami Focushoz is jó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
Vettem egy ilyen "magas minőségű" kompresszió mérőt:
https://www.sealey.co.uk/product/5637187409/petrol-engine-compression-test-kit-3pc
de sajna nem jó, ugyanis olyan rövid a menet végén, hogy nem ér le addig, ahol a Focus hengerfejben elkezdődik a menet (1 cm kb). Próbáltam a másik, gumis végű fejet odaszorítani, de azt meg majdnem kilőtte a kezemből a kompresszió, illetve mikor a 2. hengernél erősebben rányomtam, akkor meg felcsúszott a gumi, majdnem benyomtam a dugattyúig a fémes végét. Amúgy a gumissal, az első három henger 11 bar felett volt, kb. egyformán, a negyediket már nem tudtam megmérni. A mért érték tuti, hogy random, mert képtelen voltam rendesen rányomni. Ja, és a gumis adapternek a másik fele, ami a műszerhez csatlakozik hibás, kb. egy milliméterrel messzebb van rajta horony, mint ahová a golyóknak kéne beugrani, emiatt a műszer részt is csak rányomva tartva tudtam "használni".

Az szinte biztos, hogy vissza fogom vinni, csak az a kérdés, hogy hol kapok olyat max. 10 ezerért, aminek normális 14-es csavaros feje van, és elég hosszú a menete, vagy van hozzá valami hosszabb menetű adapter, amit rá lehet csavarni. Ilyeneket találtam:
https://www.toolsource.com/compression-testers-c-1321_139_143/compression-tester-p-71216.html
https://forum.wscc.co.uk/forum/topic/128913-compression-tester-for-zetec/
de jobb lenne, ha itthon tudnék venni valamit és nem kellene heteket várni rá.
A másik szempont, hogy lehetőleg ne a leggagyibb legyen.
Amit vettem, annak a műszer része nem tűnik rossznak, meg is tartanám, ha találnék egy adaptert a végére, lehetőleg fillérekért.

Második kérdés: itt a motortéri biztosíték dobozom. Meg tudja mondani valaki melyik a benzinpumpa reléje? A jobb szélső, piros biztosítékok közül felülről a harmadikat kihúzva nem kapott benzint (sajna a biztosíték ház tetejét nem fényképeztem le), de mindenhol a relé kihúzást javasolják.
https://photos.app.goo.gl/Ag4nadJbAhrWMDWD6 (utolsó kép)

(Eléggé meggyérültek a fórumozók itt a néhány évvel ezelőttihez képest, esetleg meg tudja mondani valaki, hogy hol lehet normális kérdésre, normális választ kapni, ha itt nem?)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fapapuccs


Offline
Csatlakozott:
2019. 07. 26.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.07.26 20:29:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4518
 Hozzászólás témája: P420
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv Mindenki!
Adott egy Mk2 1,6 Ti-Vct ismert előélettel 180000Km óraállással.
Problémám a következő!
Eltörött a vezérlés rögzítő csavar a főtengely végén és gyönyörűen helyrerakta a hengerfejet.
A probléma kijavítva, az autó megy, olajat vizet nem eszi, húz, szépen jár, minden mint előtte.
Kivéve, hogy kb 100-150km megtett táv után kidobja a P420 hibakódot, kitörölve-visszajön!
Lambdaszonda csinálhatja mert talán az egyik nem mindig működik.
Vagy tuti kuka lett a katalizátor?
Köszi előre is!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 133


HozzászólásElküldve: 2019.07.28 09:47:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4519
 Hozzászólás témája: Re: Kompresszió mérő (adapter?), ami Focushoz is jó
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsoltr írta:
Sziasztok,
Vettem egy ilyen "magas minőségű" kompresszió mérőt:
https://www.sealey.co.uk/product/5637187409/petrol-engine-compression-test-kit-3pc
de sajna nem jó, ugyanis olyan rövid a menet végén, hogy nem ér le addig, ahol a Focus hengerfejben elkezdődik a menet (1 cm kb). Próbáltam a másik, gumis végű fejet odaszorítani, de azt meg majdnem kilőtte a kezemből a kompresszió, illetve mikor a 2. hengernél erősebben rányomtam, akkor meg felcsúszott a gumi, majdnem benyomtam a dugattyúig a fémes végét. Amúgy a gumissal, az első három henger 11 bar felett volt, kb. egyformán, a negyediket már nem tudtam megmérni. A mért érték tuti, hogy random, mert képtelen voltam rendesen rányomni. Ja, és a gumis adapternek a másik fele, ami a műszerhez csatlakozik hibás, kb. egy milliméterrel messzebb van rajta horony, mint ahová a golyóknak kéne beugrani, emiatt a műszer részt is csak rányomva tartva tudtam "használni".

Az szinte biztos, hogy vissza fogom vinni, csak az a kérdés, hogy hol kapok olyat max. 10 ezerért, aminek normális 14-es csavaros feje van, és elég hosszú a menete, vagy van hozzá valami hosszabb menetű adapter, amit rá lehet csavarni. Ilyeneket találtam:
https://www.toolsource.com/compression-testers-c-1321_139_143/compression-tester-p-71216.html
https://forum.wscc.co.uk/forum/topic/128913-compression-tester-for-zetec/
de jobb lenne, ha itthon tudnék venni valamit és nem kellene heteket várni rá.
A másik szempont, hogy lehetőleg ne a leggagyibb legyen.
Amit vettem, annak a műszer része nem tűnik rossznak, meg is tartanám, ha találnék egy adaptert a végére, lehetőleg fillérekért.

Második kérdés: itt a motortéri biztosíték dobozom. Meg tudja mondani valaki melyik a benzinpumpa reléje? A jobb szélső, piros biztosítékok közül felülről a harmadikat kihúzva nem kapott benzint (sajna a biztosíték ház tetejét nem fényképeztem le), de mindenhol a relé kihúzást javasolják.
https://photos.app.goo.gl/Ag4nadJbAhrWMDWD6 (utolsó kép)

(Eléggé meggyérültek a fórumozók itt a néhány évvel ezelőttihez képest, esetleg meg tudja mondani valaki, hogy hol lehet normális kérdésre, normális választ kapni, ha itt nem?)

Űdv!
Én vettem mérőt kis piros dobozos tökéletesen működött a hajlékony részén menetes a fix csöves a gumis .A képen láthatóhoz hasonló az enyém is. A
méréskor csak a gy. trafóról húztam le a csatlakozót a keveréket úgyis kinyomja a gyertya nyíláson de a szikra az nem kell.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoltr


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 26


HozzászólásElküldve: 2019.07.30 18:47:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4520
 Hozzászólás témája: Re: Kompresszió mérő (adapter?), ami Focushoz is jó
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:
Űdv! Én vettem mérőt kis piros dobozos tökéletesen működött a hajlékony részén menetes a fix csöves a gumis .A képen láthatóhoz hasonló az enyém is. A méréskor csak a gy. trafóról húztam le a csatlakozót a keveréket úgyis kinyomja a gyertya nyíláson de a szikra az nem kell.

Köszönöm, Az első mondat végén nem teljesen tiszta, hogy akkor most a menetes v. a gumis végű lett jó.
Az enyémet közben visszavittem, visszaadták az árát (a gumis rész hibája miatt: nem lehetett rányomni a mérőfejet). Akarok venni helyette valamit, ilyesmiket ajánlgatnak más Ford fórumokon:
https://www.amazon.co.uk/Laser-3781-Compression-Tester-Adaptor/dp/B0012MEMWM
plusz egy komplett tesztert - hát nem lesz olcsó. Ennyi pénzért viszont feltételezem, hogy van benne szelep a menetes végén, hogy a ne mérje bele a csövet magát is. Sajna képtelen voltam olyan komplett szettet találni olcsón, ami hosszú menetes és szelepes is egyben.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 133


HozzászólásElküldve: 2019.08.02 13:19:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4521
 Hozzászólás témája: Re: Kompresszió mérő (adapter?), ami Focushoz is jó
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsoltr írta:
kojomjo írta:
Űdv! Én vettem mérőt kis piros dobozos tökéletesen működött a hajlékony részén menetes a fix csöves a gumis .A képen láthatóhoz hasonló az enyém is. A méréskor csak a gy. trafóról húztam le a csatlakozót a keveréket úgyis kinyomja a gyertya nyíláson de a szikra az nem kell.

Köszönöm, Az első mondat végén nem teljesen tiszta, hogy akkor most a menetes v. a gumis végű lett jó.
Az enyémet közben visszavittem, visszaadták az árát (a gumis rész hibája miatt: nem lehetett rányomni a mérőfejet). Akarok venni helyette valamit, ilyesmiket ajánlgatnak más Ford fórumokon:
https://www.amazon.co.uk/Laser-3781-Compression-Tester-Adaptor/dp/B0012MEMWM
plusz egy komplett tesztert - hát nem lesz olcsó. Ennyi pénzért viszont feltételezem, hogy van benne szelep a menetes végén, hogy a ne mérje bele a csövet magát is. Sajna képtelen voltam olyan komplett szettet találni olcsón, ami hosszú menetes és szelepes is egyben.

A gumis végül használtam mert a gumi cső ahogy bent volt a dobozban az istenért sem akart kiegyenesedni mindig ferdén akart bele kapni így nem kínlódtam vele. Sőt mikor mértem utána még kamerát is be dugtam hogy milyen a dugattyú tető mennyire kokszos le ég - e rendesen.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Sparrow


Offline
Csatlakozott:
2015. 01. 02.
Hozzászólások: 13

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.08.10 10:11:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4522
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

A gondom a következő lenne: Adott egy 2006-os Ford Focus 1.8 Flexifuel. Németben vettem, első körben motorfelújítás, kuplung, vezérlés, kipufogó csere egy éve. Most olajcserés volt, azzal együtt kapott új gyertyákat, szűrőket, pollenszűrőt is. A fordulatszámom magasan ingadozik. Indításkor felmegy 2500-ra, majd egyszer csak leesik 1200-ig. Ha elindulok (első indítás után) kidobja a Motor System Fehler üzenetet és el kezd rángatni. Leállít, újraindít... A fordulat még mindig fent van, de nem rángat. Kuplung kinyom (váltásokkor is), fordulat megint felszökik 2800-3000-re, váltok, kuplung felenged, fordulat normális, menet közbeni. Minden egyes váltásnál bőg a motor.
4 szerelő nézte, hibakód nincs, motorkontroll lámpa nincs. Elsőre fojtószelepházra gondoltunk, az újjal is jelentkezett a hiba. Aztán kartergázcső, az sem nyert. Gázpedál-jeladó ugyancsak zsákutca. Minden cső át lett nézve, sehol semmi, egyik sincs elfáradva. Olyan, mintha valahonnan fals levegőt kapna, de honnan!?
Valakinek valami ötlete, meglátása, tapasztalata, mi lehet a gond!?
Ez az autó már ígyis nagy bukta, ezzel tisztában vagyok...

Ugyanitt, szép állapotú 2006-os Ford Focus Turnier 1.8 Flexifuel, ingadozó fordulatszámmal, 185000 km-rel eladó. Német papíros, szeptember végéig érvényes német műszaki vizsgával, még nincs kijelentve. Ja, ez nem vicc... Többet nem vagyok hajlandó már áldozni rá. Ajánlatokat meghallgatom.

Köszönettel,
Sparrow
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bunki


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 16.
Hozzászólások: 33


HozzászólásElküldve: 2019.08.27 20:49:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4523
 Hozzászólás témája: Menet közben ránt egyet az autó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem valaki nem találkozott-e hasonló problémával?
Menet közben főleg gyorsításnál de van, hogy csak menet közben ránt egyet az autó, az egész szinte csak egy másodperc, viszont eléggé idegesítő. Ezen kívül tökéletesen működik a kocsi.
A szerelőmet kérdeztem mitől lehet ez, de fogalma sincs róla.
Segítségeteket előre is köszönöm!
2008-as focus 1.8 TDCI
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Shatterhand


Offline
Csatlakozott:
2012. 01. 14.
Hozzászólások: 147


HozzászólásElküldve: 2019.08.28 18:22:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4524
 Hozzászólás témája: Re: Menet közben ránt egyet az autó
Hozzászólás az előzmény idézésével

bunki írta:
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem valaki nem találkozott-e hasonló problémával?
Menet közben főleg gyorsításnál de van, hogy csak menet közben ránt egyet az autó, az egész szinte csak egy másodperc, viszont eléggé idegesítő. Ezen kívül tökéletesen működik a kocsi.
A szerelőmet kérdeztem mitől lehet ez, de fogalma sincs róla.
Segítségeteket előre is köszönöm!
2008-as focus 1.8 TDCI


Hello,ilyen nálam is van :2011-es 1.6 TDCI.Marha ritkán, de van.Ugyan ez.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  bunki


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 16.
Hozzászólások: 33


HozzászólásElküldve: 2019.08.29 14:23:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4525
 Hozzászólás témája: Re: Menet közben ránt egyet az autó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Shatterhand írta:
bunki írta:
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem valaki nem találkozott-e hasonló problémával?
Menet közben főleg gyorsításnál de van, hogy csak menet közben ránt egyet az autó, az egész szinte csak egy másodperc, viszont eléggé idegesítő. Ezen kívül tökéletesen működik a kocsi.
A szerelőmet kérdeztem mitől lehet ez, de fogalma sincs róla.
Segítségeteket előre is köszönöm!
2008-as focus 1.8 TDCI


Hello,ilyen nálam is van :2011-es 1.6 TDCI.Marha ritkán, de van.Ugyan ez.


Szia! És nem mondtak valami okosságot, hogy ez mitől lehet, mert az én szerelőmnek fogalma sincs róla.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Shatterhand


Offline
Csatlakozott:
2012. 01. 14.
Hozzászólások: 147


HozzászólásElküldve: 2019.08.29 17:12:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4526
 Hozzászólás témája: Re: Menet közben ránt egyet az autó
Hozzászólás az előzmény idézésével

bunki írta:
Shatterhand írta:
bunki írta:
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem valaki nem találkozott-e hasonló problémával?
Menet közben főleg gyorsításnál de van, hogy csak menet közben ránt egyet az autó, az egész szinte csak egy másodperc, viszont eléggé idegesítő. Ezen kívül tökéletesen működik a kocsi.
A szerelőmet kérdeztem mitől lehet ez, de fogalma sincs róla.
Segítségeteket előre is köszönöm!
2008-as focus 1.8 TDCI


Hello,ilyen nálam is van :2011-es 1.6 TDCI.Marha ritkán, de van.Ugyan ez.


Szia! És nem mondtak valami okosságot, hogy ez mitől lehet, mert az én szerelőmnek fogalma sincs róla.


Az a helyzet hogy olyan ritkán fordul elő hogy nem is mentem még szerelőhöz ezzel.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szontbalazs


Offline
Csatlakozott:
2019. 09. 10.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.09.10 10:23:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4527
 Hozzászólás témája: Olaj a gyertyáknál
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Van egy 2005-ös 1.6 benzines Ford Focus-om és egy olyan problémám adódott vele, hogy gyújtógyertya cserekor mikor lehúztam a gyertyapipákat tiszta olaj volt mind a 4.
Pár hónapja ugyan ez a probléma miatt elvittem szervízbe ott akkor azt mondták, hogy szelepfedél tömítés csere megoldja a gondot, de most újra előjött.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet akkor a gond vele?

Előre is köszönöm a válaszokat![/list]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mugab


Offline
Csatlakozott:
2005. 03. 04.
Hozzászólások: 368


HozzászólásElküldve: 2019.09.10 12:32:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4528
 Hozzászólás témája: Re: Olaj a gyertyáknál
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szontbalazs írta:
Sziasztok!

Van egy 2005-ös 1.6 benzines Ford Focus-om és egy olyan problémám adódott vele, hogy gyújtógyertya cserekor mikor lehúztam a gyertyapipákat tiszta olaj volt mind a 4.
Pár hónapja ugyan ez a probléma miatt elvittem szervízbe ott akkor azt mondták, hogy szelepfedél tömítés csere megoldja a gondot, de most újra előjött.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet akkor a gond vele?

Előre is köszönöm a válaszokat![/list]
Sarul csinálták meg...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  decofeco


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 26.
Hozzászólások: 173

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.09.11 08:00:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4529
 Hozzászólás témája: Re: Olaj a gyertyáknál
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hello!
Tuti, hogy olaj?
Azért kérdem, mert nekünk is volt a gyertyáknál folyadék, de az víz volt, a szélvédőmosó fúvókás típushiba miatt...
üdv: dFeri

Szontbalazs írta:
Sziasztok!
Van egy 2005-ös 1.6 benzines Ford Focus-om és egy olyan problémám adódott vele, hogy gyújtógyertya cserekor mikor lehúztam a gyertyapipákat tiszta olaj volt mind a 4.
[/list]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Szontbalazs


Offline
Csatlakozott:
2019. 09. 10.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.09.14 12:15:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4530
 Hozzászólás témája: Re: Olaj a gyertyáknál
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tuti hogy olaj mert van rajta az a Volvo-s műanyag burkolat az meg elvileg megvédi a beázástól.



decofeco írta:
Hello!
Tuti, hogy olaj?
Azért kérdem, mert nekünk is volt a gyertyáknál folyadék, de az víz volt, a szélvédőmosó fúvókás típushiba miatt...
üdv: dFeri

Szontbalazs írta:
Sziasztok!
Van egy 2005-ös 1.6 benzines Ford Focus-om és egy olyan problémám adódott vele, hogy gyújtógyertya cserekor mikor lehúztam a gyertyapipákat tiszta olaj volt mind a 4.
[/list]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 150, 151, 152  Következő
Ugrás:   

151 / 152 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.78 másodperc