Sziasztok, 1.6 benzin VCT 116LE motor 2009-és évjárat. Van egy olyan jelenség, hogy 1-es sebességből 2-es sebességbe váltás során, nagyot esik a fordulat. Konkrétan olyan érzés mintha 4-be váltanék, megtorpan az autó. Ez valami hibára utalhat, vagy én váltok bénán? Köszi! 🙂
Szerintem két dolog keveredik. Azért váltasz, hogy leessen a fordulat, különben nem tudnál tovább gyorsulni. Ha 20-nál 4-be váltanál, kb 500-as fordulatot kényszerítenél a motorra, a hozzá való rángatással és zajokkal.
Nekem volt ilyen motoros Focus-om, az alapjárat közeli fordulaton semmit nem produkált. Erősen gyorsítani magasabb fordulaton érdemes.
Sziasztok, 1.6 benzin VCT 116LE motor 2009-és évjárat. Van egy olyan jelenség, hogy 1-es sebességből 2-es sebességbe váltás során, nagyot esik a fordulat. Konkrétan olyan érzés mintha 4-be váltanék, megtorpan az autó. Ez valami hibára utalhat, vagy én váltok bénán? Köszi! 🙂
Szerintem két dolog keveredik. Azért váltasz, hogy leessen a fordulat, különben nem tudnál tovább gyorsulni. Ha 20-nál 4-be váltanál, kb 500-as fordulatot kényszerítenél a motorra, a hozzá való rángatással és zajokkal.
Nekem volt ilyen motoros Focus-om, az alapjárat közeli fordulaton semmit nem produkált. Erősen gyorsítani magasabb fordulaton érdemes.
Mekkora a fordulat váltás előtt (1-ben) és után (2-ben)?
Szerintem bonyolultabb a helyzet.
Tisztelt solarenqu: áruld el azt, hogy egy vagy két lábbal nyomod e ki a kuplungot?
További, nagyon fontos paraméter, hogy egy vagy két kézzel kezeled e a váltókart?
Véleményem szerint a fentiek ismerete alapján adható további segítség a szakszerű váltás, illetve az estleges hiba feltárása érdekében.
Sziasztok, 1.6 benzin VCT 116LE motor 2009-és évjárat. Van egy olyan jelenség, hogy 1-es sebességből 2-es sebességbe váltás során, nagyot esik a fordulat. Konkrétan olyan érzés mintha 4-be váltanék, megtorpan az autó. Ez valami hibára utalhat, vagy én váltok bénán? Köszi! 🙂
Általában a benzines Fordoknál van egy váltást segítő funkció: amikor lelépsz a gázról és egyidejűleg kinyomod a kuplungot, akkor a motor kb. 1 másodpercig a 2000-es fordulat közelében marad.
Ha mostanában romlott el a váltási érzet, akkor lehet, hogy ez a funkció eltünt. Minden fokozatnál, de mivel az alacsonyabb fokozatoknál erősebb a motorfék, 1-ből 2-be érzed a legjobban.
...a kuplungot, akkor a motor kb. 1 másodpercig a 2000-es fordulat közelében marad....
Kipróbáltam a sajátomon. Mégsem áll meg 2000-nél, de a fordulat lassítva esik le. Kb. 1-1,5 másodperc alatt.
Ha az ember 3000-ről indulva lendületesen vált és begyakorolt mozdulattal engedi fel a kuplungot, akkor kb. 2000-nél áll újra helyre a kapcsolat és nincs megtorpanás.
Sziasztok, 1.6 benzin VCT 116LE motor 2009-és évjárat. Van egy olyan jelenség, hogy 1-es sebességből 2-es sebességbe váltás során, nagyot esik a fordulat. Konkrétan olyan érzés mintha 4-be váltanék, megtorpan az autó. Ez valami hibára utalhat, vagy én váltok bénán? Köszi! 🙂
Általában a benzines Fordoknál van egy váltást segítő funkció: amikor lelépsz a gázról és egyidejűleg kinyomod a kuplungot, akkor a motor kb. 1 másodpercig a 2000-es fordulat közelében marad.
Ha mostanában romlott el a váltási érzet, akkor lehet, hogy ez a funkció eltünt. Minden fokozatnál, de mivel az alacsonyabb fokozatoknál erősebb a motorfék, 1-ből 2-be érzed a legjobban.
Köszi! És ez a funkció hogy tűnhet el? Minek a meghibásodása okozhatja? Köszi!
Köszi! És ez a funkció hogy tűnhet el? Minek a meghibásodása okozhatja? Köszi!
Tényleg eltünt ez a feature? Régebben nem torpant meg az autó váltáskor?
Kérlek, vedd figyelembe a második kommentemet is, hogy tévedtem abban, hogy 2000-nél megtorpan a mutató.
Mennyi idő alatt esik le a fordulat 3000-ről ezerre?
A saját autómon annyit látok, hogy szerintem lassítva csökken a fordulatszám.
Kb. annyi idő alatt, ami alatt az ember kimondja, hogy "abrakadabra".
Legutóbb fiesta szerkesztette (2019.10.26 21:11:06), összesen 1 alkalommal
Köszi! És ez a funkció hogy tűnhet el? Minek a meghibásodása okozhatja? Köszi!
Tényleg eltünt ez a feature? Mennyi idő alatt esik le a fordulat 3000-ről ezerre?
Kérlek, vedd figyelembe a második kommentemet is, hogy tévedtem abban, hogy 2000-nél megtorpan a mutató.
A saját autómon csak annyit látok, hogy szerintem lassítva csökken a fordulatszám.
Kb. annyi idő alatt, ami alatt az ember kimondja, hogy "abrakadabra".
Nem Tudom. Olyankor tapasztalom, amikor túl hamar el váltok kettesbe. Olyankor sem mindig..
Köszi! És ez a funkció hogy tűnhet el? Minek a meghibásodása okozhatja? Köszi!
Tényleg eltünt ez a feature? Mennyi idő alatt esik le a fordulat 3000-ről ezerre?
Kérlek, vedd figyelembe a második kommentemet is, hogy tévedtem abban, hogy 2000-nél megtorpan a mutató.
A saját autómon csak annyit látok, hogy szerintem lassítva csökken a fordulatszám.
Kb. annyi idő alatt, ami alatt az ember kimondja, hogy "abrakadabra".
Nem Tudom. Olyankor tapasztalom, amikor túl hamar el váltok kettesbe. Olyankor sem mindig..
A tul hamar váltás is okozhat torpanást,ha pl nincs meg a kocsi megfelelő lendülete(főleg 1-2be)értsd,még allig mozdul a kocsi nincs jól kihuzatva! Amúgy a megfelelő lendűletnél jó kihuzatásnál a gyors váltás csak előny,mert kevésbé esik le a fordulat.Ezt érezni kell,a tulhuzatás sem jó,1-ben bömböl a motor.Tehát lehet nincs is semmi híba(nem biztos)csak nem mindig jőn össze az optimális váltás.
Elküldve:
2019.11.24 10:13:23 Hozzászólás sorszáma a témában: 2979 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Kérdezném,hogy a tél beálltával szoktátok e a gázolajszűrőt néha vízteleniteni(1.6 TDCI 105 Le)hogyan,és milyen modszerrel.Módszer alatt értem,állo vagy járó motornál.Álló motornál ha kiengedek vízet-gázólajt,akkor nem reklamál a motor índitáskor,mivel hogy nincs kézipumpa a potláshoz
Elküldve:
2019.12.08 18:59:11 Hozzászólás sorszáma a témában: 2980 Hozzászólás témája:
meg tudnátok mondani, hogy a 2006 os 1,6 benzines Ti Focus C-maxba mekkora Ah-s akkumulátor való?
most egy 60Ah-s van benne de az biztos, hogy nem gyári, alig fér el.
Úgy tudom nagyobbat nem szabad, mert a generátort megviseli..
A márka gondolom mindegy, minden aksi kalciumos már.
Köszönöm.
Elküldve:
2019.12.12 10:11:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 2981 Hozzászólás témája:
fede94 írta:
Úgy tudom nagyobbat nem szabad, mert a generátort megviseli..
Ezüst-Kalcium vagy Kalcium-Kalcium-os legyen, a picit nagyobb Ah nem releváns, max a generátor nem fogja tudni feltölteni 100%-ra, viszont egy automata töltő televágja, és téli hidegben tovább bírja majd. Plusz a nagyobb akksi elvileg hoszabbb élettartamot jelent. A generátor nem ijedős, és ettől nem lesz viseletes. _________________ ...Run Forrest Run...
...a kuplungot, akkor a motor kb. 1 másodpercig a 2000-es fordulat közelében marad....
Kipróbáltam a sajátomon. Mégsem áll meg 2000-nél, de a fordulat lassítva esik le. Kb. 1-1,5 másodperc alatt.
Ha az ember 3000-ről indulva lendületesen vált és begyakorolt mozdulattal engedi fel a kuplungot, akkor kb. 2000-nél áll újra helyre a kapcsolat és nincs megtorpanás.
Mondjuk nekem ez inkább váltást nehezítő funkció. Már rég engedném fel a kuplungot, de csak nem akar visszaesni a fordulat. Az én váltási tempómhoz a dízelek fordulatejtése passzol. Lehet, le kellene lassulnom? _________________ Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
Elküldve:
2019.12.14 20:38:58 Hozzászólás sorszáma a témában: 2983 Hozzászólás témája:
FokaDriver írta:
fede94 írta:
Úgy tudom nagyobbat nem szabad, mert a generátort megviseli..
Ezüst-Kalcium vagy Kalcium-Kalcium-os legyen, a picit nagyobb Ah nem releváns, max a generátor nem fogja tudni feltölteni 100%-ra, viszont egy automata töltő televágja, és téli hidegben tovább bírja majd. Plusz a nagyobb akksi elvileg hoszabbb élettartamot jelent. A generátor nem ijedős, és ettől nem lesz viseletes.
Köszi a választ. 50/480 ast vettem bele végül. Viszont kiderült, hogy nem az aksi volt a hibás és nem is generátor, mert bemérték tölt rendesen.
Az történik, hogy néha nem lehet indítózni, mert nem történik semmi ha elfordítom a kulcsot, csak annyi hogy a műszerfal kijelzőkzők világítanak, kiírja, hogy engine system hiba, aztán 5-6. próbára beindul, elindulok a kocsival, megyek 2 km és megint kiírja, hogy engine system hiba vagy azt hogy limitált gyorsítás, lámpák kigyulladnak, fordulatszámmérő visszaesik nullára, én meg közben megyek szépen a kocsival váltogatok. újabb pár perc és megint minden lámpa kialszik, már nincs motorhiba, leállítom, újraindul egyből. Generátor tölt, aksi új, feltöltve. Ez mi lehet?
Elküldve:
2019.12.18 15:07:17 Hozzászólás sorszáma a témában: 2984 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
1 hónapja vagyok egy 2004-es 1,8 benzines GHIA C max tulajdonosa. Az autó szuper de van egy hülye kérdésem.
A mostani hideg időben nagyon párásodik a szélvédő és az oldalablak is, főleg ha ketten-hárman ülünk benne.
Digitális klíma van az autóban és nem tudom beállítani hogy ne párásodjon.
Ti hogy állítjátok be hogy ne párásodjon?
Köszi.
Elküldve:
2019.12.18 20:18:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 2985 Hozzászólás témája:
ede24 írta:
Sziasztok!
1 hónapja vagyok egy 2004-es 1,8 benzines GHIA C max tulajdonosa. Az autó szuper de van egy hülye kérdésem.
A mostani hideg időben nagyon párásodik a szélvédő és az oldalablak is, főleg ha ketten-hárman ülünk benne.
Digitális klíma van az autóban és nem tudom beállítani hogy ne párásodjon.
Ti hogy állítjátok be hogy ne párásodjon?
Köszi.
Sziasztok.
A gyári kilépőfényem elég gyatrán világított, mikor szétszedtem, szembesültem a lerobbant állapotával.
Gondoltam bele kéne próbálnom ledet, hátha jobb lesz!
A neten sokféle megoldással találkoztam, kiindulópontnak jók voltak.
Egy barátom készítette el a nyáklapon az elektronikai részét, nekem "csak" a beépítést kellett megvalósítanom.
Az eredeti kábelről a csatlakozót a vezetékkel átforrasztottam így a legegyszerűbb a visszaszerelése!
Felteszek pár képet én hogyan csináltam meg.
Ha nekivágtok, arra vigyázzatok, hogy a ragasztóanyagot fokozatosan kenjétek bele, különben olyan helyre is befolyik ahová nem kéne.
Galéria:
Képek
Elküldve:
2019.12.26 11:19:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 2987 Hozzászólás témája:
fede94 írta:
FokaDriver írta:
fede94 írta:
Úgy tudom nagyobbat nem szabad, mert a generátort megviseli..
Ezüst-Kalcium vagy Kalcium-Kalcium-os legyen, a picit nagyobb Ah nem releváns, max a generátor nem fogja tudni feltölteni 100%-ra, viszont egy automata töltő televágja, és téli hidegben tovább bírja majd. Plusz a nagyobb akksi elvileg hoszabbb élettartamot jelent. A generátor nem ijedős, és ettől nem lesz viseletes.
Köszi a választ. 50/480 ast vettem bele végül. Viszont kiderült, hogy nem az aksi volt a hibás és nem is generátor, mert bemérték tölt rendesen.
Az történik, hogy néha nem lehet indítózni, mert nem történik semmi ha elfordítom a kulcsot, csak annyi hogy a műszerfal kijelzőkzők világítanak, kiírja, hogy engine system hiba, aztán 5-6. próbára beindul, elindulok a kocsival, megyek 2 km és megint kiírja, hogy engine system hiba vagy azt hogy limitált gyorsítás, lámpák kigyulladnak, fordulatszámmérő visszaesik nullára, én meg közben megyek szépen a kocsival váltogatok. újabb pár perc és megint minden lámpa kialszik, már nincs motorhiba, leállítom, újraindul egyből. Generátor tölt, aksi új, feltöltve. Ez mi lehet?
Ezt a hibajelenséget nálam a műszercsoport meghibásodása okozta. Keress egy olyan szerelőt aki kiszereli, újraforrasztja a műszercsoport forrasztásait. Itt a fórumon már volt erről szó, többünknél is előfordult ez a hibajelenség. A megoldás minidig az újraforrasztás volt. Egy próbát megér, ha még nem oldottad meg.
Elküldve:
2020.01.12 12:49:54 Hozzászólás sorszáma a témában: 2988 Hozzászólás témája: Óra és dátum
Sziasztok! Lecseréltem a gyári idejétmúlt navigációt, amivel a fedélzeti dátumot és pontos időt is állítani lehetett. Az új androidos navinak nincs ilyen funkciója. Van más lehetőség az óra és dátum beállítására? (akár obdII-n keresztül is)
Elküldve:
2020.01.18 09:18:00 Hozzászólás sorszáma a témában: 2989 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
2004-es C max tulajdonosa lettem. Az autó dvd-vel felszerelt. A kérdésem az lenne, hogy bármilyen módon megoldható lenne otthonilag a német nyelvű navi frissitése? A magyarítás nem is lenne lényeges.
Elküldve:
2020.01.30 13:29:58 Hozzászólás sorszáma a témában: 2990 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Bal első ajtózárban kilincsnyitásra nem működik a microkapcsoló,ami nálam mindent felszokott kapcsolni(műszerfal,helyzetjelzök stb)Kérdezném,hogy lehet benne csak kapcsolót cserélni(valaki szerint nem)vagy csak zárral kompletten?
Elküldve:
2020.03.20 17:04:43 Hozzászólás sorszáma a témában: 2992 Hozzászólás témája:
Ata62 írta:
Sziasztok!
Bal első ajtózárban kilincsnyitásra nem működik a microkapcsoló,ami nálam mindent felszokott kapcsolni(műszerfal,helyzetjelzök stb)Kérdezném,hogy lehet benne csak kapcsolót cserélni(valaki szerint nem)vagy csak zárral kompletten?
Szerintem az ajto vezerlö modulban van valami hibakod,ilyen volt nekem is Foki2-ön. Az vezerli neked a dolgokat,nem az a kis kapcsolocska. Egyebkent roncsoläs mentesen nem tudod cserelni. _________________ https://fordlanti.blogspot.com/
Elküldve:
2020.03.22 08:47:22 Hozzászólás sorszáma a témában: 2993 Hozzászólás témája:
lantika írta:
Ata62 írta:
Sziasztok!
Bal első ajtózárban kilincsnyitásra nem működik a microkapcsoló,ami nálam mindent felszokott kapcsolni(műszerfal,helyzetjelzök stb)Kérdezném,hogy lehet benne csak kapcsolót cserélni(valaki szerint nem)vagy csak zárral kompletten?
Szerintem az ajto vezerlö modulban van valami hibakod,ilyen volt nekem is Foki2-ön. Az vezerli neked a dolgokat,nem az a kis kapcsolocska. Egyebkent roncsoläs mentesen nem tudod cserelni.
Elküldve:
2020.06.12 05:57:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 2994 Hozzászólás témája: Plug in C-Max???
Sziasztok,
autócsere előtt állok. Felmerült bennem, hogy egy elérhető árú és normális helykínálatú plug-in hibridet kellene venni.A C-Maxból gyártottak ilyet, de idehaza sose forgalmazták. Nincs valaki itt, aki használ ilyet és véleményt tud róla mondani? Vagy nem tudtok esetleg olyan közösséget, ahol ilyen emberek összegyűlnek?
Elküldve:
2020.10.10 22:10:42 Hozzászólás sorszáma a témában: 2995 Hozzászólás témája:
Urak, régi Cmax tulaj vagyok, de közel 6 év alatt sem tudtam rájönni, hogy műszerfalon a két kisműszer között lévő felső , kerek lámpa, mit jelez a villogásával!
Elküldve:
2020.10.13 13:40:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 2996 Hozzászólás témája:
PPJL írta:
Urak, régi Cmax tulaj vagyok, de közel 6 év alatt sem tudtam rájönni, hogy műszerfalon a két kisműszer között lévő felső , kerek lámpa, mit jelez a villogásával!
Elküldve:
2020.10.13 14:14:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 2997 Hozzászólás témája:
mefo írta:
PPJL írta:
Urak, régi Cmax tulaj vagyok, de közel 6 év alatt sem tudtam rájönni, hogy műszerfalon a két kisműszer között lévő felső , kerek lámpa, mit jelez a villogásával!
Indításgátló??
Igen. _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2020.10.15 16:33:14 Hozzászólás sorszáma a témában: 2998 Hozzászólás témája:
Attila64 írta:
mefo írta:
PPJL írta:
Urak, régi Cmax tulaj vagyok, de közel 6 év alatt sem tudtam rájönni, hogy műszerfalon a két kisműszer között lévő felső , kerek lámpa, mit jelez a villogásával!
Indításgátló??
Igen.
Köszönöm, de mit jelez menetközben? Lehet, nem is jelez menetközben, csak nekem rémlik úgy - de akárhogy is, mit jelez?
Elküldve:
2020.10.15 19:20:41 Hozzászólás sorszáma a témában: 2999 Hozzászólás témája:
PPJL írta:
Köszönöm, de mit jelez menetközben? Lehet, nem is jelez menetközben, csak nekem rémlik úgy - de akárhogy is, mit jelez?
Ha jól gondolom, akkor valami kommunikációs zavart lejezhet.
Régen volt már FII-tőm, így nem emlékszek a lejzésekre. _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2020.10.18 19:29:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 3000 Hozzászólás témája: Grand C-max csomagtér beázás
Sziasztok! Hosszas keresgélés után nem találtam olyan topicot, vagy hozzászólást, ami a Grand C-max csomagtér beázásával foglalkozna, remélem ide jó helyre írom:
(A Focus 2 kapcsán már megjártam ezt a történetet, ott köszönöm ismét, nagyon hasznos segítséget találtam itt a fórumon:))
Sajnos most a családban eddig hibátlanul teljesítő 2016-os Grand C-max csomagtere vizesedik. És nem tudom honnan juthat be a víz, ehhez kérnék segítséget, ötletet:
A csomagtér bal oldalánnál folyik be a víz, és áll meg a pótkerék alatt. Csináltam Képeket, megjelölve a vízfolyás "útját".
Úgy tűnik, hogy csak azon a kis résen jön be a a csomagtérbe a víz, addig valahol a kasztni / C-oszlop mentén folyik lefele. Látszólag minden más száraz.
Első gondolatom a lámpa melletti fekete panel volt, ezt lecsavaroztam, és kaorsszéria tömítővel kinyomva tettem vissza. Sajnos nem ez volt a problematikus hely, továbbra is befolyik a víz valahogy.
Van már valakinek tapasztalata arról, hogy melyik ponton ázhat be: a csomagtartó zsanérjánál, a tetőlécnél, a csomagtér teleszkóp rögzítésénél, vagy egy lemez-átlapolásnál, vagy hol???
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban