Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.10.20. 16:56:21 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: gonzo
Mai: 2
Tegnapi: 3
Összesen: 25572
Látogatók:
Vendégek: 407
Tagok: 9
Összesen: 416

Jelen lévő tagok:
01: bravaphoto
02: nzsolt
03: gyoeri
04: pgiczi
05: kovacsszandra
06: Kapeti
07: Ziyan
08: bszemethy
09: Zolika90

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Gázautó
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gázautó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

13 / 13 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  TripleB


Offline
Csatlakozott:
2006. 07. 17.
Hozzászólások: 750


HozzászólásElküldve: 2016.09.19 13:19:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 361
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:

nem szereti ez a motor a gázt, a 4. henger szelepei szoktak elégni

Köszi a választ.
_________________
-=B.B.B.=-
Bárdi Autó, értékesítő-kiszállító
TheSilverArrow
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oriat


Offline
Csatlakozott:
2016. 09. 11.
Hozzászólások: 24


HozzászólásElküldve: 2016.11.24 01:36:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 362
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

MK2 Focusom van, 2012-ben lett gázosítva. Stag300-4 ISA2 típusú computerrel lett szerelve. Egy ideje lehetett hallani, érezni, hogy 3hengerezik. Így kapott új gyertyákat, gyújtókábeleket, trafót. A hiba nem múlt el, jelen van benzines és gázüzemben egyaránt.

Most ott tartok, hogy megállapították az "1-es henger égiskimaradás"-t, valamint, hogy "szívósor nyomás magas" (40). Időnként MAP szenzor hiba is megjelenik.

Valószínűsíthető a szelephiba. Így abban kérem a segítségeteket, hogy kit tudtok ajánlani, aki meg tudná nézni, beállítani, javítani? A javítást jó lenne a napokban megejteni, mert nem szeretném, hogy a motor tönkremenjen.

Köszi
_________________
2006.08. Focus Mk2 1.6 benzin/LPG AT
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  web@pó


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 12.
Hozzászólások: 1072


HozzászólásElküldve: 2016.11.24 06:42:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 363
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

oriat írta:
kit tudtok ajánlanii


PM ment Wink
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  SJani68


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 17.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2016.12.17 17:19:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 364
 Hozzászólás témája: Tapasztalatok 2002 Focus 1.8 benzin-gáz, hátha segít vkinek... ;-)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Nemrég találtam meg ezt a "gázos" témakört, és látom, h korábban elég aktív volt; gondoltam, megírom Nektek a saját tapasztalataimat (talán nem lesz haszontalan az újonnan gázra lépőknek, vagy a mostani gázosoknak sem)...
Elöljáróban annyit, h ahogy Ti is látjátok, változó vélemények keringenek a FORD motorok gázzal üzemeltetésének lehetőségéről. Én korábban egy 86-os 1.3 CVH motoros, majd egy 93-as 1,4-es CVH motoros Escortot is használtam gázzal; ezekkel összesen kb. 180000 kmt mentem bármilyen külön odafigyelés igénye nélkül, abszolut problémamentesen.

A jelenlegi autó: 2002 Focus 1,8 benzin-gáz, AGC gázvezérlővel, Lovato reduktorral, magyar autó, kb 2 éve került hozzánk minden eredeti papírjával, számlájával, stb-vel; valósnak tűnő 92000 km-rel. A gáz előtte két évvel került bele a papírok szerint 47000 km-nél, azaz kb 45000 km-t futott a beépítés óta gázzal.
Amikor megvettük, 3 henger ment, ereje kb. mint egy 1.4-é, hidegen beindulás után néhány másodperccel "befulladt", erősen játszani kellett a gázpedállal, h el lehessen indulni; kb. 50-100 km-enként dobta a cheklámpát... "Hozzáértő" vélemény: gyújtás probléma... Cserélve gyertyakábel, gyertya, semmi változás...
Hasznos diagnózis: 1-es henger kompresszió hiány, 1 szelep megégve. Következmény: hengerfej gyógyítás...
A használt - bontott hengerfej felrakás helyett teljes újjáépítés következett, "gáztűrő" alkatrészekkel (szelepülés, szelep, ill. minden amit ilyenkor illik cserélni) tisztességes 6 számjegyű összegért, ami nem egyessel kezdődött Wink Viszont volt egy "0 Km-es" hengerfej, ami elvileg örök élet...
Azóta kb 40000 km-t mentünk a kocsival, olaj: Eneos 5w-40 szintetikus, gyertya fomoco (gyári Ford, gyári hézaggal, a boltban az autóhoz típus alapján választva katalógusból, semmi extra, csak alap)
Tapasztalatok:
- fogyasztás gázból 8,5-9 liter (vidéki, városok közti napi 80-130 km utazással, "normál", 90-100-as tempóval, alkalmanként leszabályzásig forgatva, intenzíven gyorsítva)
- az olaj 15000 km-enként cserélve, nulla fogyás, nulla elszíneződés
- gyertya 40000 km után (most, 132000 km-nél) cserélve, semmi nem látszik rajta, szinte mint az új
- most a hidegebb időkben kezdte újra a "befulladozást" indítás után, viszont ment minden henger, volt ereje rendesen, nem volt hibakód és cheklámpa egyszer sem az elmúlt 40000 km alatt... Elvittem a szelephézagot megnézetni, ill beállíttatni: a kipufogószelepek hézaga az előírt 0,3 mm helyett 0,1 volt; azaz (ha a felújításkor alapra lőtték be, akkor) 10000 km-enként 0,05 mm-ert verődtek be a fészkek, ami miatt ennyire "elfogyott" a hézag. A beállítás korongokkal történik (NEM HIDROTŐKÉS a motor; és az 1,4, 1,6 és 2.0-s motorok sem), ezért munkadíjjal mindenestől 35000 Ft-ot kértek...

Konklúzió: Szerintem semmi extra, semmi ok az aggodalomra a gáz miatt, kicsit jobban rá kell figyelni a Focusra, illetve annak a szelephézagára... A szelephézagot a tapasztaltak alapján 30000 km-enként (ha a hézagot a gyári érték tűréshatárán belül akarjuk tartani mindenáron, akkor 10000 km-enként) de legkésőbb, amikor elkezdi a hidegen "befulladást" indítás után célszerű ellenőriztetni és beállíttatni, másképp "3 hengerzés" és hengerfej csere v javítás lesz belőle a szelep beégése miatt; ezt nem javasolom megvárni senkinek, hacsak nem ez a perverziója... Wink
Remélem, a hasznotokra válik a fenti "tudomány", használjátok egészséggel! Wink (Megjegyzem, nem orákulum vagyok, ezek a saját tapasztalataim! Lehet, h másnak ennek épp az ellenkezője; ettől függetlenül mindenki maga dönti el úgyis, h neki mi a jó, és mit vesz figyelembe Smile )
További szép napot mindenkinek, sok balesetmentes km-t Nektek!
üdv: SJani
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tonnoka


Offline
Csatlakozott:
2014. 04. 19.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.03.11 13:59:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 365
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Kicsit próbálom életben tartani a topikot, nekem épp tegnap szerelték be az autómba a gázt. AC STAG 300-4 ISA 2. 1-es fóka, 1.6 kombi, FYDD motorkóddal. Ha tettem bele pár ezret írok majd tapasztalatokat. Napi 150 km-t használom, úgyhogy sokat nem kell várni rá Smile

Update: eddig 8000 km. ment bele a gáz beépítés óta. 7,5-8 litert eszik gázból, ez főleg autópálya (120-as tempó) és egy kis város. 190-200 Ft-os gázzal ez elég kedvező. Nem rég kicsit el kezdett rángatni kigyorsításkor, de érdekes módon csak gázüzemben. Gyújtótrafó és gyújtókábel csere megoldotta. Ill. kétszer volt hogy hűvös reggelen leállt a motor alapjáraton, mikor gázra kapcsolt. Kapott egy szoftverfrissítést, azóta nem csinálta. Szóval úgy néz ki rendben van.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  54lala

Érvényes: 2020.03.03.

Offline
Csatlakozott:
2010. 03. 30.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2019.04.07 11:34:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 366
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok !


Adva van egy benzin-gázos 2008-as 1.6 ti-vct, ami megállt s nem tudjuk beindítani.
Azt szeretném megkérdezni hogy hogyan kell gázról direkt indítani,mert benzinnel nem indul.
lehet hogy az ac-pumpa bedöglött és persze semmihez sem lehet hozzáférni /ac/ .
Még egy kérdés, hol lehet az üzemanyag szivattyú reléje?




Előre is köszi: lala
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vikunka


Offline
Csatlakozott:
2019. 06. 26.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.06.26 20:33:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 367
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

54lala írta:
Sziasztok !


Adva van egy benzin-gázos 2008-as 1.6 ti-vct, ami megállt s nem tudjuk beindítani.
Azt szeretném megkérdezni hogy hogyan kell gázról direkt indítani,mert benzinnel nem indul.
lehet hogy az ac-pumpa bedöglött és persze semmihez sem lehet hozzáférni /ac/ .
Még egy kérdés, hol lehet az üzemanyag szivattyú reléje?




Előre is köszi: lala


Próbáld a GÁZ kapcsolót BE állásba kapcsolni indítás közben csak elkapja egyszer. Nekem bejött, amikor a leendő özvegyem kiszárította a benzin tankot.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  54lala

Érvényes: 2020.03.03.

Offline
Csatlakozott:
2010. 03. 30.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2019.10.08 20:02:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 368
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Vikunka írta:
54lala írta:
Sziasztok !


Adva van egy benzin-gázos 2008-as 1.6 ti-vct, ami megállt s nem tudjuk beindítani.
Azt szeretném megkérdezni hogy hogyan kell gázról direkt indítani,mert benzinnel nem indul.
lehet hogy az ac-pumpa bedöglött és persze semmihez sem lehet hozzáférni /ac/ .
Még egy kérdés, hol lehet az üzemanyag szivattyú reléje?




Előre is köszi: lala


Próbáld a GÁZ kapcsolót BE állásba kapcsolni indítás közben csak elkapja egyszer. Nekem bejött, amikor a leendő özvegyem kiszárította a benzin tankot.



Köszönöm !!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gázautó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Ugrás:   

13 / 13 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.32 másodperc