Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.10.20. 16:31:35 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: gonzo
Mai: 2
Tegnapi: 3
Összesen: 25572
Látogatók:
Vendégek: 414
Tagok: 11
Összesen: 425

Jelen lévő tagok:
01: gyoeri
02: pgiczi
03: kovacsszandra
04: Kapeti
05: Ziyan
06: bszemethy
07: Zolika90
08: Shatterhand
09: attis
10: edk
11: smelo

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Gyújtó trafó!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Gyújtó trafó!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

11 / 12 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  ast00


Offline
Csatlakozott:
2016. 06. 18.
Hozzászólások: 128


HozzászólásElküldve: 2016.06.24 11:43:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 301
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

No. Trafót kell vennem. De milyen márkát? Most Hella van benne, ez 4 évig bírta, Ford trafók is kb eddig bírták nekem. Van ezeknél megbízhatóbb értelmes áron? Bosch?
Mi a helyzet a kábelekkel? Abból milyet érdemes?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ReFi


Offline
Csatlakozott:
2006. 10. 11.
Hozzászólások: 3278

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2016.06.24 16:51:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 302
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ast00 írta:
No. Trafót kell vennem. De milyen márkát? Most Hella van benne, ez 4 évig bírta, Ford trafók is kb eddig bírták nekem. Van ezeknél megbízhatóbb értelmes áron? Bosch?
Mi a helyzet a kábelekkel? Abból milyet érdemes?

Ha jol ertem mar nem 1 trafot cseréltel? Gyertyákat hany km-enkent cserelsz? Kabel volt mar cserelve?
_________________
*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ast00


Offline
Csatlakozott:
2016. 06. 18.
Hozzászólások: 128


HozzászólásElküldve: 2016.06.24 17:10:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 303
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ReFi írta:
Ha jol ertem mar nem 1 trafot cseréltel? Gyertyákat hany km-enkent cserelsz? Kabel volt mar cserelve?

0km óta nálam van az autó, ez benne a harmadik trafó. Tehát nem most cseréltem, hanem 4 éve. Egyébként gyertyákat most cseréltem platinásra, nem hozott javulást. Eddig rezes volt benne, azokat 15 ezrenként cseréltem.
Hivatalosan volt cserélve a kábel a trafóval együtt, bár ez márkaszervízben történt, és szerintem nem végezték el, csak azt mondták. Ezért szeretném most trafóval együtt cserélni azokat is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ReFi


Offline
Csatlakozott:
2006. 10. 11.
Hozzászólások: 3278

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2016.06.24 21:43:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 304
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ast00 írta:
ReFi írta:
Ha jol ertem mar nem 1 trafot cseréltel? Gyertyákat hany km-enkent cserelsz? Kabel volt mar cserelve?

0km óta nálam van az autó, ez benne a harmadik trafó. Tehát nem most cseréltem, hanem 4 éve. Egyébként gyertyákat most cseréltem platinásra, nem hozott javulást. Eddig rezes volt benne, azokat 15 ezrenként cseréltem.
Hivatalosan volt cserélve a kábel a trafóval együtt, bár ez márkaszervízben történt, és szerintem nem végezték el, csak azt mondták. Ezért szeretném most trafóval együtt cserélni azokat is.


30e-ként is elég a gyertyacsere, nem kell azert minden olajcserekor, az viszont nem baj ha a kabelt is csereled.
Trafóból sztem hótmind1 mit raksz bele, nem nagy tétel, valszeg nincs itt olyan aki kitesztelt mar tobb markat hogy melyik birja a legtöbbet, 6700ftol mar kapni
_________________
*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ast00


Offline
Csatlakozott:
2016. 06. 18.
Hozzászólások: 128


HozzászólásElküldve: 2016.07.05 11:39:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 305
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Csak rászántam magam. Új trafó és új kábelek, azóta ismét röpül a bódé, nem rángat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nagy019


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 26.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2017.09.26 07:58:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 306
 Hozzászólás témája: Trafó?!
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Egy Ford Focus MK1-esem van 1.8i Trend. Olyan problémám lenne hogy tiltás után dadog a motor elveszi a gázt és utólagos gáz adásra jobban fullad. Még teljes tiltásig nem megyek el. Trafó lenne? Válaszokat előre köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2017.09.26 08:04:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 307
 Hozzászólás témája: Re: Trafó?!
Hozzászólás az előzmény idézésével

nagy019 írta:
Sziasztok!
Egy Ford Focus MK1-esem van 1.8i Trend. Olyan problémám lenne hogy tiltás után dadog a motor elveszi a gázt és utólagos gáz adásra jobban fullad. Még teljes tiltásig nem megyek el. Trafó lenne? Válaszokat előre köszönöm.


Tudod Te, hogy miért tilt le? Hogyan teszi ezt? Gondolom a végső fordulatszámi tiltásra gondoltál!?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nagy019


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 26.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2017.09.26 08:10:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 308
 Hozzászólás témája: Re: Trafó?!
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
nagy019 írta:
Sziasztok!
Egy Ford Focus MK1-esem van 1.8i Trend. Olyan problémám lenne hogy tiltás után dadog a motor elveszi a gázt és utólagos gáz adásra jobban fullad. Még teljes tiltásig nem megyek el. Trafó lenne? Válaszokat előre köszönöm.


Tudod Te, hogy miért tilt le? Hogyan teszi ezt? Gondolom a végső fordulatszámi tiltásra gondoltál!?


Nem! kihúzatom 3-asba majdnem tiltásig, utánna 4ikbe felváltom elkezd fulladni visszafele és utánna egyre kisebb fordulatnál is azt csinálja 5-ikbe is. És az a legfurcsább egy nagyobb visszalassúlás után ez megszűnik, megint felgyorsítanás és újra jó.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2017.09.26 08:20:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 309
 Hozzászólás témája: Re: Trafó?!
Hozzászólás az előzmény idézésével

nagy019 írta:
lacko13 írta:
nagy019 írta:
Sziasztok!
Egy Ford Focus MK1-esem van 1.8i Trend. Olyan problémám lenne hogy tiltás után dadog a motor elveszi a gázt és utólagos gáz adásra jobban fullad. Még teljes tiltásig nem megyek el. Trafó lenne? Válaszokat előre köszönöm.


Tudod Te, hogy miért tilt le? Hogyan teszi ezt? Gondolom a végső fordulatszámi tiltásra gondoltál!?


Nem! kihúzatom 3-asba majdnem tiltásig, utánna 4ikbe felváltom elkezd fulladni visszafele és utánna egyre kisebb fordulatnál is azt csinálja 5-ikbe is. És az a legfurcsább egy nagyobb visszalassúlás után ez megszűnik, megint felgyorsítanás és újra jó.


Azt hittem az a bajod, hogy 8e-nél letilt!
Akkor vagy a levegő vagy a benya elfogy!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nagy019


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 26.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2017.09.26 08:28:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 310
 Hozzászólás témája: Re: Trafó?!
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
nagy019 írta:
lacko13 írta:
nagy019 írta:
Sziasztok!
Egy Ford Focus MK1-esem van 1.8i Trend. Olyan problémám lenne hogy tiltás után dadog a motor elveszi a gázt és utólagos gáz adásra jobban fullad. Még teljes tiltásig nem megyek el. Trafó lenne? Válaszokat előre köszönöm.


Tudod Te, hogy miért tilt le? Hogyan teszi ezt? Gondolom a végső fordulatszámi tiltásra gondoltál!?


Nem! kihúzatom 3-asba majdnem tiltásig, utánna 4ikbe felváltom elkezd fulladni visszafele és utánna egyre kisebb fordulatnál is azt csinálja 5-ikbe is. És az a legfurcsább egy nagyobb visszalassúlás után ez megszűnik, megint felgyorsítanás és újra jó.


Azt hittem az a bajod, hogy 8e-nél letilt!
Akkor vagy a levegő vagy a benya elfogy!


Levegő nem valószínű akkor tiltásig se menne pl. benyával sincs gond se acélpumpával, se szűrűvel meg motornak sincs semmi rossz hangja...ezért gondolkodunk a gyújtótrafón.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsoltr


Offline
Csatlakozott:
2013. 09. 01.
Hozzászólások: 28


HozzászólásElküldve: 2019.10.06 20:46:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 311
 Hozzászólás témája: Felcserélt gyújtáskábelek
Hozzászólás az előzmény idézésével

1.6 benzines, 100 lovas kettes fóka, nemrég vettem jó sok kilóméterrel és 2-es henger égéskimaradás hibakóddal.
Először gyertyákat cseréltem, hibakód reset, de sajna szorványosan továbbra is megmaradt az égéskimaradás, leginkább indítás után közvetlenül. Vettem egy új gyújtáskábel szettet (Bosch) és a felrakás előtt észrevettem, hogy a régi szettel valami nem stimmel.

A vezérlés oldalán van ugye az 1-es henger és így sorban a többi. Valaki korábban a trafó kimeneteire ráfirkálta a sorszámokat, de a kábelek pont fordítva mentek a hengerekhez, azaz az 1-essel megjelölt trafó kimenet ment a trafóhoz legközelebbi hengerhez, ami ugye a 4-es, és így tovább. Az új kábeleket már jó sorrendben raktam fel, nem is lehetett volna másképp, mert nem lettek volna jók a hosszak, meg a Haynes manuálban is megnéztem, jól voltak a hengersorszámok ráfirkálva a trafóra.
Az égéskimaradás kb. megszűnt.

Így utólag felmerült bennem a kérdés, hogy hogyan működött a motor a felcserélt kábelekkel?
Nem rángatott, semmi jelét nem mutatta, hogy probléma lenne a gyújtással. A visszzacserélés után se érzek semmi különbséget.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.07 22:00:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 312
 Hozzászólás témája: Re: Felcserélt gyújtáskábelek
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsoltr írta:
...
Így utólag felmerült bennem a kérdés, hogy hogyan működött a motor a felcserélt kábelekkel?
...


A klasszikus Ford motorok úgynevezett parazita gyújtásúak. Csak két gyujtótrafó van a műanyag házban. Az 1-4 és 2-3 hengerek gyertyái sorba vannak kötve. A gyertyák a munkaütemben és a kipufogási ütemben is szikráznak. A kipufogógáz jó elektromos vezető, ezért ott csak egy kicsi feszültség vész el, ami nem probléma.

Az 1-4 és 2-3 hengerek kábeleit fel lehet cserélni, annak semmi hatása nincs.

Nálad mástól javult meg a gyujtás. Pl a régi kábelek részben szakadtak voltak, vagy kívül szennyezettek. Összeértek és átugrott rajtuk a szikra, stb.

De lehet, hogy ennek ellenére lesznek még problémák, mert a leggyakoribb hiba a trafó belső szigetelésének gyengülése.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.07 22:36:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 313
 Hozzászólás témája: Re: Felcserélt gyújtáskábelek
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
zsoltr írta:
...
Így utólag felmerült bennem a kérdés, hogy hogyan működött a motor a felcserélt kábelekkel?
...


A klasszikus Ford motorok úgynevezett parazita gyújtásúak. Csak két gyujtótrafó van a műanyag házban. Az 1-4 és 2-3 hengerek gyertyái sorba vannak kötve. A gyertyák a munkaütemben és a kipufogási ütemben is szikráznak. A kipufogógáz jó elektromos vezető, ezért ott csak egy kicsi feszültség vész el, ami nem probléma.

Az 1-4 és 2-3 hengerek kábeleit fel lehet cserélni, annak semmi hatása nincs.

Nálad mástól javult meg a gyujtás. Pl a régi kábelek részben szakadtak voltak, vagy kívül szennyezettek. Összeértek és átugrott rajtuk a szikra, stb.

De lehet, hogy ennek ellenére lesznek még problémák, mert a leggyakoribb hiba a trafó belső szigetelésének gyengülése.



Idézet:
Az 1-4 és 2-3 hengerek gyertyái sorba vannak kötve.

A Tudomány tegnapi és mai állása szerint is párhuzamosan vannak kötve.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.08 14:43:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 314
 Hozzászólás témája: Re: Felcserélt gyújtáskábelek
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:

A Tudomány tegnapi és mai állása szerint is párhuzamosan vannak kötve.


A Tudomány?
Akkor nincs mit tenni.

Ja, de mégis. Kevesebb nagyképűség, több gondolkodás.

A gyertyák egyik vége közösítve van a motortesten keresztül. A másik végük a feszültségforrás (trafó) két pontjára csatlakozik.
Valahogy így:
trafó+ -- gyetyacsúcs><gyertyatest -- motortest -- gyetyatest><gyertyacsúcs -- trafó-
A két gyertya sorosan van kapcsolva.

Vagy ha nekem nem hiszel, goglizz rá. Pl.
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/motor_eroatviteli_rendszerek_mechatronikaja/ch09.html
9.3 fejezet Az ábrán kösd össze a földpontokat, úgy jobban látszik.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kapeti

Érvényes: 2020.06.17.

Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 05.
Hozzászólások: 1599

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.10.08 15:36:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 315
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A VILLAMOSSÁGTAN az egy másik szakma.
Aszerint ez párhuzamos kapcsolás, de a lényeg a két trafó primer tekercsének a bekötése nem lehet soros, de nem is egyszerre kap feszültséget, tehát párhuzamos sem.
_________________
Üdv: Kapeti
Az nem lehet, hogy valami nem sörnyitó.
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos." (Albert Einstein)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.08 17:04:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 316
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

"A VILLAMOSSÁGTAN az egy másik szakma."
Ez is olyan érv, mint "A Tudomány"? Ebben sokkal több a nagybetű, úgyhogy tényleg megcáfolhatatlan. Confused

Úgy tűnik, nem eléggé figyelmesen olvastad a hozzászólásaimat. Én nem a két trafó primér tekercséről írtam, hanem a parazita üzemmódú gyertyákról.

fiesta írta:
... Az 1-4 és 2-3 hengerek gyertyái sorba vannak kötve.

Az ASCII ábrából is látható, hogy 2 parazita üzemmódú gyertya helyzetéről írtam.
fiesta írta:
trafó+ -- gyetyacsúcs><gyertyatest -- motortest -- gyetyatest><gyertyacsúcs -- trafó-

Ez a két gyertya szerinted nem két sorbakötött fogyasztó?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kapeti

Érvényes: 2020.06.17.

Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 05.
Hozzászólások: 1599

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 07:05:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 317
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
"A VILLAMOSSÁGTAN az egy másik szakma."
Ez is olyan érv, mint "A Tudomány"? Ebben sokkal több a nagybetű, úgyhogy tényleg megcáfolhatatlan. Confused

Úgy tűnik, nem eléggé figyelmesen olvastad a hozzászólásaimat. Én nem a két trafó primér tekercséről írtam, hanem a parazita üzemmódú gyertyákról.

fiesta írta:
... Az 1-4 és 2-3 hengerek gyertyái sorba vannak kötve.

Az ASCII ábrából is látható, hogy 2 parazita üzemmódú gyertya helyzetéről írtam.
fiesta írta:
trafó+ -- gyetyacsúcs><gyertyatest -- motortest -- gyetyatest><gyertyacsúcs -- trafó-

Ez a két gyertya szerinted nem két sorbakötött fogyasztó?

Igazad van megnéztem még egyszer a 9.3 pontot.
Very Happy Very Happy
_________________
Üdv: Kapeti
Az nem lehet, hogy valami nem sörnyitó.
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos." (Albert Einstein)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 07:33:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 318
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kapeti írta:

Igazad van megnéztem még egyszer a 9.3 pontot.
Very Happy Very Happy


Smile, hogy ezt megírtad és megerősítettél.

Egyébként kezdem látni, hogy miért lehet első pillantásra párhuzamosan kapcsoltnak gondolni a gyertyák helyzetét. Leírnám, hátha valakiben maradt még kétely.

Az autó egyenáramú hálózatában a szokványos fogyasztók (pl. a reflektorok) a karosszérián keresztül kapják meg az akku negatív potenciálpontját és vezetékeken (reléken, félvezetőkön) keresztül a pozitívot. Az ilyen szokványos alkatrészek valóban párhuzamosan vannak kapcsolva.

De a gyertyák esete más. Az akkumulátor itt nem része az áramkörnek. Az áramforrás az egyik gyujtótrafó szekunder tekercse, ami az autó egyenáramú hálózatától teljesen el van szigetelve.

Olyan a helyzet, mintha vennénk egy laposelemet. A két pólusához hozzáérintenénk egy-egy zseblámpaizzót és az izzók szabad érintkezőit a motortesttel, mint vezetékkel zárnánk rövidre. Egy ilyen elrendezésben jobban átlátható, hogy a zseblámpaizzók sorosan vannak kapcsolva.

Az Okt 08, 2019 2:43 pm hozzászólásomban belinkelt ábrán látszik, hogy a parazita gyujtás esetén is erről van szó. (Csak a gyertyákat tartalmazó két kis áramkört kell figyelni.)


Forrás:mogi.bme.hu


Legutóbb fiesta szerkesztette (2019.10.10 11:00:23), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 22:08:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 319
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Kapeti írta:

Igazad van megnéztem még egyszer a 9.3 pontot.
Very Happy Very Happy


Smile, hogy ezt megírtad és megerősítettél.

Egyébként kezdem látni, hogy miért lehet első pillantásra párhuzamosan kapcsoltnak gondolni a gyertyák helyzetét. Leírnám, hátha valakiben maradt még kétely.

Az autó egyenáramú hálózatában a szokványos fogyasztók (pl. a reflektorok) a karosszérián keresztül kapják meg az akku negatív potenciálpontját és vezetékeken (reléken, félvezetőkön) keresztül a pozitívot. Az ilyen szokványos alkatrészek valóban párhuzamosan vannak kapcsolva.

De a gyertyák esete más. Az akkumulátor itt nem része az áramkörnek. Az áramforrás az egyik gyujtótrafó szekunder tekercse, ami az autó egyenáramú hálózatától teljesen el van szigetelve.

Olyan a helyzet, mintha vennénk egy laposelemet. A két pólusához hozzáérintenénk egy-egy zseblámpaizzót és az izzók szabad érintkezőit a motortesttel, mint vezetékkel zárnánk rövidre. Egy ilyen elrendezésben jobban átlátható, hogy a zseblámpaizzók sorosan vannak kapcsolva.

Az Okt 08, 2019 2:43 pm hozzászólásomban belinkelt ábrán látszik, hogy a parazita gyujtás esetén is erről van szó. (Csak a gyertyákat tartalmazó két kis áramkört kell figyelni.)


Forrás:mogi.bme.hu


Ezt benéztem, nem ismertem a kapcsolást. A szikraközök valóban sorba vannak kapcsolva a trafó szekunder oldalán.
Bár a szekunder tekercs kialakítása ezt lehet, hogy befolyásolhatja? Lehetséges?

Azonban:
Idézet:
Az akkumulátor itt nem része az áramkörnek.


Ha nem része, akkor feltaláltad a valódi örökmozgót.

Nos, az akkumulátor része az áramkörnek. Galvanikus kapcsolat valóban, nincs, ha erre gondoltál.
Tehát az akkumulátor az áramkör egyik eleme. {VILLANYTAN}
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 22:28:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 320
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:

Ha nem része, akkor feltaláltad a valódi örökmozgót.
...
{VILLANYTAN}


Megint hangzatos demagógiával próbálod a valódi észérveket helyettesíteni. Sad

Wikipédia, áramkör:
"A vezetékkel összekapcsolt áramforrás és fogyasztó áramkört alkot."
hu.wikipedia.org/wiki/Áramkör

Ha a kerékpáron dinamóval táplálják a lámpát, akkor a kerékpáros is az áramkör része?
Mert, ha nem, akkor szerinted az is egy megvalósított örökmozgó?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 22:35:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 321
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
qqrique írta:

Ha nem része, akkor feltaláltad a valódi örökmozgót.
...
{VILLANYTAN}


Megint hangzatos demagógiával próbálod a valódi észérveket helyettesíteni. Sad

Wikipédia, áramkör:
"A vezetékkel összekapcsolt áramforrás és fogyasztó áramkört alkot."
hu.wikipedia.org/wiki/Áramkör

Ha a kerékpáron dinamóval táplálják a lámpát, akkor a kerékpáros is az áramkör része?
Mert, ha nem, akkor szerinted az is egy megvalósított örökmozgó?


Az áramkör a fenti esetben:

Akku, megszakító, [NÉGYPÓLUS] és a szikraközök "gyertyák".

A NÉGYPÓLUS a trafó.

Attól tartok, hogy nem tudom tőmondatokban leírni a működést.

Hallottál e ilyenről: 1(t-T) ? és hasonlók?

Esetleg ilyenről, hogy 1+j(-1) ? Ez utóbbit könnyebb megérteni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 22:47:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 322
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
qqrique írta:

Ha nem része, akkor feltaláltad a valódi örökmozgót.
...
{VILLANYTAN}


Megint hangzatos demagógiával próbálod a valódi észérveket helyettesíteni. Sad

Wikipédia, áramkör:
"A vezetékkel összekapcsolt áramforrás és fogyasztó áramkört alkot."
hu.wikipedia.org/wiki/Áramkör

Ha a kerékpáron dinamóval táplálják a lámpát, akkor a kerékpáros is az áramkör része?
Mert, ha nem, akkor szerinted az is egy megvalósított örökmozgó?


A fentiek alapján attól tartok, hogy nem tudunk a továbbiakban érdemi diszkussziót folytatni.

Sajnálom.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 22:48:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 323
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
A szikraközök valóban sorba vannak kapcsolva a trafó szekunder oldalán.
Bár a szekunder tekercs kialakítása ezt lehet, hogy befolyásolhatja? Lehetséges?


A parazita gyujtás kapcsolása így néz ki. Ilyen a szekunder tekercse, nincsenek variációk.

A parazita gyujtásban a két gyertya soha nem lehet párhuzamos kapcsolású, mert akkor a szikra csak a jól vezető kipufogógázban ütne át. A munkaütem benzin-levegő keverékében nem történne semmi.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 22:52:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 324
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
qqrique írta:
A szikraközök valóban sorba vannak kapcsolva a trafó szekunder oldalán.
Bár a szekunder tekercs kialakítása ezt lehet, hogy befolyásolhatja? Lehetséges?


A parazita gyujtás kapcsolása így néz ki. Ilyen a szekunder tekercse, nincsenek variációk.

A parazita gyujtásban a két gyertya soha nem lehet párhuzamos kapcsolású, mert akkor a szikra csak a jól vezető kipufogógázban ütne át. A munkaütem benzin-levegő keverékében nem történne semmi.


Nos. Az jelent e problémát szerinted, feltételezve, hogy valóban sorba kapcsolt szikraközökben történik az ív kialakulása, hogy az ív a pozitív avagy a negatív (test) elektródáról indul ki?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 23:05:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 325
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:

Nos. Az jelent e problémát szerinted, feltételezve, hogy valóban sorba kapcsolt szikraközökben történik az ív kialakulása, hogy az ív a pozitív avagy a negatív (test) elektródáról indul ki?


A "feltételezve" kifejezés szerinted még mindig aktuális? Sad

A kérdésedre válaszolva: a fémfelületekről kilépő elektronok által keltett ionizáció könnyebben megvalósul, ha a felszin geometriája hegyes vagy legalább éleket tartalmaz. Vagy különböző fémekből készült pólusok esetén az anyagválasztás is javíthatja/ronthatja a szikraképződést.

De ezek olyan kicsi hatások, hogy némi feszültségtöbblet mellett nem okoznak gondot az ellentétes irányú áramok esetén sem.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 23:12:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 326
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
qqrique írta:

Nos. Az jelent e problémát szerinted, feltételezve, hogy valóban sorba kapcsolt szikraközökben történik az ív kialakulása, hogy az ív a pozitív avagy a negatív (test) elektródáról indul ki?


A "feltételezve" kifejezés szerinted még mindig aktuális? Sad

A kérdésedre válaszolva: a fémfelületekről kilépő elektronok által keltett ionizáció könnyebben megvalósul, ha a felszin geometriája hegyes vagy legalább éleket tartalmaz. Vagy különböző fémekből készült pólusok esetén az anyagválasztás is javíthatja/ronthatja a szikraképződést.

De ezek olyan kicsi hatások, hogy némi feszültségtöbblet mellett nem okoznak gondotaz ellentétes irányú áramok esetén sem.


Látom dzsanászod a wikipédia és a keresők használatát Smile Sajnos a tárgyi tudás hiányát hosszabb ideig nem lehet elfedni velük.


Röviden és nem teljes infóként: a szekunder tekercselés kialakítása pl. lehetővé tehet egy virtuális 0 pont kialakítását, tehát a két szikraköz, egyszerűen fogalmazva: a pozitív feszütlség mindkét oldalon a + elektródán jelenik meg, a negatív meg a testen (motorblokk) lesz.

Szerinted lehet e úgy tekercselni egy trafót, hogy mindkét szikraköz anódja pl.: + a katódja pedig - potenciálon legyen?

Remélem, hogy a fentiek alapján megérted, hogy egy elvi rajz nem pontosan azt mutatja meg, amit a megvalósítási dokumentáció tartalmaz.

Érthetőbben: vedd figyelembe, hogy nem kötik az orrodra, hogy valóban hogyan is működnek egyes megoldások.

Ez különösen vonatkozik arra az esetre, amikor az illető a vonatkozó témában járatlan, nem rendelkezik megfelelő tárgyi ismeretekkel.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.09 23:58:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 327
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:


Látom dzsanászod a wikipédia és a keresők használatát Smile Sajnos a tárgyi tudás hiányát hosszabb ideig nem lehet elfedni velük.


Röviden és nem teljes infóként: a szekunder tekercselés kialakítása pl. lehetővé tehet egy virtuális 0 pont kialakítását, tehát a két szikraköz, egyszerűen fogalmazva: a pozitív feszütlség mindkét oldalon a + elektródán jelenik meg, a negatív meg a testen (motorblokk) lesz.

Szerinted lehet e úgy tekercselni egy trafót, hogy mindkét szikraköz anódja pl.: + a katódja pedig - potenciálon legyen?


Tényleg azt gondolod -visszatekintve erre a kommentfolyamra-, hogy a tárgyi tudás a Te oldaladon áll? Próbáld független szemmel újra elolvasni az én kommentjeimet és a Te hozzászólásaidat és számold össze, hogy mennyi tényállítást tartalmaznak, és ezek közül melyik oldalon mennyi bizonyult hibásnak a vita során. Exclamation

Egyébként nem a tárgyi tudás hiánya miatt googlizok vagy hivatkozom a Wikipédiára. Független forrásokkal támasztom alá a véleményemet. Nem mindekit elégit ki, hogy a "Tudomány"-ra hivatkozik.

Persze nekem is vannak hiányosságaim. Pl. a "dzsanászod" szót életemben nem hallottam, és remélem hogy nem is fogom. Confused

Egyébként lehet olyan transzformátort készíteni, amilyet leírtál. Egy primer tekercs és két külön szekunder tekercs az egy-egy gyertyának. Csak tudtommal egyik autóban sincs ilyen. Nem említ ilyet a linkelt BME pdf sem. Mert ez közelítene a hengerenkénti gyujtás magasabb költségéhez és továbbra sem tenné lehetővé a két henger független előgyujtásszabályozását. Szóval nem sok értelme lenne.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.10 22:05:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 328
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
qqrique írta:


Látom dzsanászod a wikipédia és a keresők használatát Smile Sajnos a tárgyi tudás hiányát hosszabb ideig nem lehet elfedni velük.


Röviden és nem teljes infóként: a szekunder tekercselés kialakítása pl. lehetővé tehet egy virtuális 0 pont kialakítását, tehát a két szikraköz, egyszerűen fogalmazva: a pozitív feszütlség mindkét oldalon a + elektródán jelenik meg, a negatív meg a testen (motorblokk) lesz.

Szerinted lehet e úgy tekercselni egy trafót, hogy mindkét szikraköz anódja pl.: + a katódja pedig - potenciálon legyen?


Tényleg azt gondolod -visszatekintve erre a kommentfolyamra-, hogy a tárgyi tudás a Te oldaladon áll? Próbáld független szemmel újra elolvasni az én kommentjeimet és a Te hozzászólásaidat és számold össze, hogy mennyi tényállítást tartalmaznak, és ezek közül melyik oldalon mennyi bizonyult hibásnak a vita során. Exclamation

Egyébként nem a tárgyi tudás hiánya miatt googlizok vagy hivatkozom a Wikipédiára. Független forrásokkal támasztom alá a véleményemet. Nem mindekit elégit ki, hogy a "Tudomány"-ra hivatkozik.

Persze nekem is vannak hiányosságaim. Pl. a "dzsanászod" szót életemben nem hallottam, és remélem hogy nem is fogom. Confused

Egyébként lehet olyan transzformátort készíteni, amilyet leírtál. Egy primer tekercs és két külön szekunder tekercs az egy-egy gyertyának. Csak tudtommal egyik autóban sincs ilyen. Nem említ ilyet a linkelt BME pdf sem. Mert ez közelítene a hengerenkénti gyujtás magasabb költségéhez és továbbra sem tenné lehetővé a két henger független előgyujtásszabályozását. Szóval nem sok értelme lenne.



Idézet:
Tényleg azt gondolod -visszatekintve erre a kommentfolyamra-, hogy a tárgyi tudás a Te oldaladon áll? Próbáld független szemmel újra elolvasni az én kommentjeimet és a Te hozzászólásaidat és számold össze, hogy mennyi tényállítást tartalmaznak, és ezek közül melyik oldalon mennyi bizonyult hibásnak a vita során. Exclamation


Igen. És nem csak gondolom. Meggyőztél. A fenti hozzászólásoddal igazoltad azt amit feltételeztem.
Javaslom, hogy fejezzük be ezt a diszkussziót. Nem érdemes tovább folytatni.

Ha szeretnél valódi tudást szerezni a VILLANYTAN témakörben, akkor javaslom, hogy a kiinduáshoz szerezd be és olvasd
és próbáld megérteni: https://bookline.hu/product/home.action?_v=_&type=20&id=1076700

Ha sikeres a projekt, akkor javaslok majd a témában mélyebbre betekintő irodalmat a további lépésekhez.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2904


HozzászólásElküldve: 2019.10.10 22:21:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 329
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:

Javaslom, hogy fejezzük be ezt a diszkussziót. Nem érdemes tovább folytatni.


Egyetértek. A parazita gyújtásról elhangzott minden, ami lényeges.

És elegendő anyag gyűlt össze, hogy az olvasó eldöntse, hogy melyikünk ért jobban a témához. Confused
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 374


HozzászólásElküldve: 2019.10.10 22:23:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 330
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
qqrique írta:

Javaslom, hogy fejezzük be ezt a diszkussziót. Nem érdemes tovább folytatni.


Egyetértek. A parazita gyújtásról elhangzott minden, ami lényeges.

És elegendő anyag gyűlt össze, hogy az olvasó eldöntse, hogy melyikünk ért jobban a témához. Confused


E gyújtó hangulatú opusz után csak azt tudom mondani, hogy: megértlek és sajnál(lak)om.

Továbbra is javaslom a fent említett irodalom tanulmányozását.

bye
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Gyújtó trafó!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Következő
Ugrás:   

11 / 12 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.28 másodperc