Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.11.20. 02:43:32 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: SallyWestm
Mai: 1
Tegnapi: 11
Összesen: 25727
Látogatók:
Vendégek: 164
Tagok: 0
Összesen: 164

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 3 meghibásodások, szervizelési kérdések -> Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

4 / 4 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2017.10.30 13:11:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 91
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem az 1500 RPM a sík vagy enyhén lejtős úton, gurulgatós folyamatos haladáshoz, vagy nagyon light-os gyorsításhoz éppen jó.
Valódi gyorsítás megkezdéséhez, vagy (akár kisebb) emelkedőn haladáshoz viszont kevés, én is a motor és erőátvitel kínzásának gondolom.
A (115 LE 270 Nm) 1.6 TDCI nyomatékmaximuma 1750 körül van, alatta a görbe meredeken felfutó (tehát kevéssel alatta is sokkal kevesebb a nyomaték), 1750-2500 között közel fixen 270 Nm, 2500 felett (a felfutásnál enyhébben) csökkenő, majd 3000 felett a nyomatékgörbe lezuhan.
Minden olvasmányom azt mutatja, hogy valahol a nyomatékmaximum környékén célszerű autózni.

Próbáld ki, hogy 1750-nél (folyamatosan haladva, nem a gyorsítás fázisában) semmivel nem eszik többet, mint 1500-nál, és ha kicsit rálépsz a gázra, kevesebb a fogyasztás-növekedés, mintha ugyanezt a gyorsítást 1500-ról akarod elérni.

Autópályán próbálva is 1750-2000 körül érzem igazán jónak és hatékonynak a motort, a hangja is jobb.
Szóval én az 1750-et preferálom folyamatos haladásnál, ami nem jelenti azt, hogy nem vitorlázgatok sokszor 1500-1600 körül (1600 körül ez mondjuk olyan - valós - 53-55 Km/h 4. fokozatban;)

@jan5650 - én is elváltok jellemzően 2200 RPM körül, de ez nagyon változó a sebességfokozat, a sebesség, és a szándék függvényében. Sokszor inkább 2500, főleg, ha a forgalmi helyzet olyan, hogy valóban gyorsítani akarok még tovább is. A 2000-et kicsit kevésnek érzem, főleg 2/3 és 3/4 között.

Shatterhand írta:
jan5650 írta:
Idézet:
"Célszerű elkerülni a 2 000 fordulat alatti hajtást, - különösen magasabb sebességfkokozatban - mert az ekkor fellépő vibráció okozza a problémát."


Ajaj, én gyakorlatilag 3 éve használom úgy az 1.6 TDCI-t, hogy 2000, legkésőbb 2200 körül már elváltom. Viszont kerülöm az 1500 alatti tartományt. Pl. nálam a 60km/h 3-asban kb. 1800-2000 körül pörög valahol. Ilyenkor már inkább 4-be tolom, 60-nál 1600 körül forog. Lehet hogy túl hamar váltok? Nyugodtan pörgethetem 2000 körül 3-asba? Meg általánosságban nyugodtan tarthatom a 2000 feletti fordulatot, nem érdemes leváltanom ha kímélni akarom az autót?

Illetve még egy kérdés: 190.000 km-nél célszerű szerintetek cserélni a váltóolajat? Van valakinek tapasztalata arról mekkora mennyiség kell az 1.6 TDCI 85 Kw-os motorba?


Ugyanígy használom az autómat mint Te.(1.6 TDCI 115LE) 50-nél 4. 70-nél 5. 80-nál 6. ez mind 1500-as fordulatszám és ilyenkor a legalacsonyabb a fogyasztás is ami azt jelenti (szerintem) hogy ilyenkor erőlködik legkevésbé a motor.Ha azért kell 2000 fordulat felett pörgetni (majd kétszeres fogyasztással) hogy ne dögöljön meg a kuplung akkor megette a fene az egészet.
140 környékén is alig van 2500 felett többel meg nemigen szoktam menni.

_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  amuba


Offline
Csatlakozott:
2017. 11. 03.
Hozzászólások: 17


HozzászólásElküldve: 2018.06.09 10:40:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 92
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
Szerintem az 1500 RPM a sík vagy enyhén lejtős úton, gurulgatós folyamatos haladáshoz, vagy nagyon light-os gyorsításhoz éppen jó.
Valódi gyorsítás megkezdéséhez, vagy (akár kisebb) emelkedőn haladáshoz viszont kevés, én is a motor és erőátvitel kínzásának gondolom.
A (115 LE 270 Nm) 1.6 TDCI nyomatékmaximuma 1750 körül van, alatta a görbe meredeken felfutó (tehát kevéssel alatta is sokkal kevesebb a nyomaték), 1750-2500 között közel fixen 270 Nm, 2500 felett (a felfutásnál enyhébben) csökkenő, majd 3000 felett a nyomatékgörbe lezuhan.
Minden olvasmányom azt mutatja, hogy valahol a nyomatékmaximum környékén célszerű autózni.

Próbáld ki, hogy 1750-nél (folyamatosan haladva, nem a gyorsítás fázisában) semmivel nem eszik többet, mint 1500-nál, és ha kicsit rálépsz a gázra, kevesebb a fogyasztás-növekedés, mintha ugyanezt a gyorsítást 1500-ról akarod elérni.

Autópályán próbálva is 1750-2000 körül érzem igazán jónak és hatékonynak a motort, a hangja is jobb.
Szóval én az 1750-et preferálom folyamatos haladásnál, ami nem jelenti azt, hogy nem vitorlázgatok sokszor 1500-1600 körül (1600 körül ez mondjuk olyan - valós - 53-55 Km/h 4. fokozatban;)

@jan5650 - én is elváltok jellemzően 2200 RPM körül, de ez nagyon változó a sebességfokozat, a sebesség, és a szándék függvényében. Sokszor inkább 2500, főleg, ha a forgalmi helyzet olyan, hogy valóban gyorsítani akarok még tovább is. A 2000-et kicsit kevésnek érzem, főleg 2/3 és 3/4 között.

Shatterhand írta:
jan5650 írta:
Idézet:
"Célszerű elkerülni a 2 000 fordulat alatti hajtást, - különösen magasabb sebességfkokozatban - mert az ekkor fellépő vibráció okozza a problémát."


Ajaj, én gyakorlatilag 3 éve használom úgy az 1.6 TDCI-t, hogy 2000, legkésőbb 2200 körül már elváltom. Viszont kerülöm az 1500 alatti tartományt. Pl. nálam a 60km/h 3-asban kb. 1800-2000 körül pörög valahol. Ilyenkor már inkább 4-be tolom, 60-nál 1600 körül forog. Lehet hogy túl hamar váltok? Nyugodtan pörgethetem 2000 körül 3-asba? Meg általánosságban nyugodtan tarthatom a 2000 feletti fordulatot, nem érdemes leváltanom ha kímélni akarom az autót?

Illetve még egy kérdés: 190.000 km-nél célszerű szerintetek cserélni a váltóolajat? Van valakinek tapasztalata arról mekkora mennyiség kell az 1.6 TDCI 85 Kw-os motorba?


Ugyanígy használom az autómat mint Te.(1.6 TDCI 115LE) 50-nél 4. 70-nél 5. 80-nál 6. ez mind 1500-as fordulatszám és ilyenkor a legalacsonyabb a fogyasztás is ami azt jelenti (szerintem) hogy ilyenkor erőlködik legkevésbé a motor.Ha azért kell 2000 fordulat felett pörgetni (majd kétszeres fogyasztással) hogy ne dögöljön meg a kuplung akkor megette a fene az egészet.
140 környékén is alig van 2500 felett többel meg nemigen szoktam menni.


Nem csak a fogyasztást kell nézni, én soha nem használtam alacsony fordulaton az autóimat, mert nagyon nem jó a dugattyúnak és a hengernek, de ki min spórol. Itt egy video végig kell nézni miért ne. Motorgyilkos autós szokás![/youtube]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24426


HozzászólásElküldve: 2018.06.09 12:58:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 93
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Gajdán tanár úrnak igaza van.
Az ilyen alacsony fordulatú munkapontok a kettős tömegű lendkeréknek is ad rendesen....
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Retesiszabolcs


Offline
Csatlakozott:
2019. 04. 30.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.04.30 19:52:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 94
 Hozzászólás témája: Ford focus 2008 . 1.6 tdci
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok lenne egy kérdésem van egy ford focus. És nagyon halászik valami a váltónál mintha mindig forogna a nyomocsapagy tejesen új kuplung szett van benne és úgysem tűnt el a zaj ha félig benyomom a kuplungot elhalgat kb 40 km órás sebességnél halászik úgy is de alapjaraton valami katasztrófa segítené valaki
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kran72


Offline
Csatlakozott:
2012. 02. 29.
Hozzászólások: 34


HozzászólásElküldve: 2019.06.20 14:26:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 95
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tisztelt Focus tulajok! Segítséget szeretnék kérni.Hova vihetem az autómat AHOL EL IS VÉGZIK a--Tengelykapcsoló csúszását figyelő szoftver frissítését,javítását. Visszahívás száma 18S07. Lehetőleg dunántúli szervízt keresnék,nagykanizsai,tapolcai kereskedés jelenleg elvérzett.
(Valóban keveredés van a Ford Hungarynál ezért olyan nehézkes az a dolog? )

Köszönettel.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mézi
Portálbuherátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 25.
Hozzászólások: 6066

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.06.20 15:05:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 96
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

kran72 írta:
Tisztelt Focus tulajok! Segítséget szeretnék kérni.Hova vihetem az autómat AHOL EL IS VÉGZIK a--Tengelykapcsoló csúszását figyelő szoftver frissítését,javítását. Visszahívás száma 18S07. Lehetőleg dunántúli szervízt keresnék,nagykanizsai,tapolcai kereskedés jelenleg elvérzett.
(Valóban keveredés van a Ford Hungarynál ezért olyan nehézkes az a dolog? )

Köszönettel.

Minden szerviznek kötelező az ellenőrzés, ami abból áll, hogy elindítják a motort, benyomják a kuplungot és leugranak róla, ha lefullad, akkor elvileg nem csúszik a kuplung. A szoftverfrissítés pedig csak a start-stopos autókra érvényes legjobb tudomásom szerint. Én kaptam levelet a visszahívásról, de már későn, széttört a kuplung az S-Maxban. Smile
_________________

FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kran72


Offline
Csatlakozott:
2012. 02. 29.
Hozzászólások: 34


HozzászólásElküldve: 2019.06.21 08:08:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 97
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mézi írta:
kran72 írta:
Tisztelt Focus tulajok! Segítséget szeretnék kérni.Hova vihetem az autómat AHOL EL IS VÉGZIK a--Tengelykapcsoló csúszását figyelő szoftver frissítését,javítását. Visszahívás száma 18S07. Lehetőleg dunántúli szervízt keresnék,nagykanizsai,tapolcai kereskedés jelenleg elvérzett.
(Valóban keveredés van a Ford Hungarynál ezért olyan nehézkes az a dolog? )

Köszönettel.

Minden szerviznek kötelező az ellenőrzés, ami abból áll, hogy elindítják a motort, benyomják a kuplungot és leugranak róla, ha lefullad, akkor elvileg nem csúszik a kuplung. A szoftverfrissítés pedig csak a start-stopos autókra érvényes legjobb tudomásom szerint. Én kaptam levelet a visszahívásról, de már későn, széttört a kuplung az S-Maxban. Smile


A javításra visszahívó levelet én is megkaptam,már május végén.Bízom benne ,hogy még időben el tudom végeztetni a javítást.
Lehet ,hogy kötelező az ellenőrzés de Nagykanizsán időpontra mentem.Miután elmúlt több mint egy óra és hozzá sem nyúltak,kérdésemre azt a választ kaptam: biztos elromlott a szoftver.Na ekkor eljöttem.Tapolcán min 2 hét múlva igérték mert jelenleg a szoftverfrissítés elmondásuk szerint a legutóbbi esetben majd egy NAPIG tartott.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1255


HozzászólásElküldve: 2019.11.03 13:02:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 98
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szevasztok,

2011-es 1.6 ti-vct váltóművén enyhe olajfolyás nyomokat találtam. Mit gondoltok, mennyire súlyos ? Siessek szervízbe vele ?

https://drive.google.com/open?id=17QBp1znfOIL8g9s_8OGNIKTxPAEBGT

Kösz minden tanácsot!Smile
FD.
_________________
...Run Forrest Run...


Legutóbb FokaDriver szerkesztette (2019.11.09 21:24:15), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS

Érvényes: 2020.05.22.

Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1313


HozzászólásElküldve: 2019.11.03 22:26:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 99
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FokaDriver írta:
Szevasztok,

2011-es 1.6 ti-vct váltóművén enyhe olajfolyás nyomokat találtam. Mit gondoltok, mennyire súlyos ? Siessek szervízbe vele ?

https://drive.google.com/open?id=17QBp1znfOIL8g9s_8OGNIKTxPAEBGT3S

Kösz minden tanácsot!Smile
FD.

ESS-nek küld el a fotókat, szerintem pár tömítést cserélni kellene.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1255


HozzászólásElküldve: 2019.11.14 12:12:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 100
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
FokaDriver írta:
Szevasztok,

2011-es 1.6 ti-vct váltóművén enyhe olajfolyás nyomokat találtam. Mit gondoltok, mennyire súlyos ? Siessek szervízbe vele ?

https://drive.google.com/open?id=17QBp1znfOIL8g9s_8OGNIKTxPAEBGT3S

Kösz minden tanácsot!Smile
FD.

ESS-nek küld el a fotókat, szerintem pár tömítést cserélni kellene.


Meglett a hiba, az 5. fokozat fogaskerekénél van egy hátsó tömítés...cserélni sanszosan váltólevétellel lehet, így azt a tanácsot kaptam hogy figyelgessem inkább, és szintezzem fel időnként a váltóolajat, lehet kimegy így is a világból...most is felszintezték. 1.5 dl hiányzott...azóta feltűnően sima lett a váltás is.
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 3 meghibásodások, szervizelési kérdések -> Váltó, és ami hozzá kapcsolódik
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4
Ugrás:   

4 / 4 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.17 másodperc