Elküldve:
2019.10.31 08:15:17 Hozzászólás sorszáma a témában: 2641 Hozzászólás témája:
NomadND1 írta:
lucifer írta:
zserbox írta:
így már ok, de Golf után fura volt, az nem csinált ilyeneket...és nem is értem a logikát mögötte
Pont, hogy ilyen esetekben kéne fognia szerintem.
A jogi osztály túltolta, szokás szerint. A mérnökök meg úgy voltak, hogy jó van, akkor hülyék vagytok. Ahelyett, hogy kikapcsolja az auto holdot ajtó nyitáskor meg öv kikapcsoláskor, inkább be kellene húznia a kéziféket, ha mindenáron akar valamit tenni, de inkább semmit nem kellene, hiszen ahogy leírták, én vagyok a felelős, ne okoskodjon helyettem.
Az öv kikapcsolásakor nekem rögtön behúzza a kéziféket (ezzel váltja az auto holdot(ha aktiv)).
De igen, biztos ami biztos én is ráhúzok egyet
Elég jól hallható amikor behúz a fék, de a visszajelzőre mégis ránézek mindig. _________________ Korán keltem, hol az arany?!
Elküldve:
2019.10.31 11:18:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 2642 Hozzászólás témája:
HarryDEC írta:
NomadND1 írta:
lucifer írta:
zserbox írta:
így már ok, de Golf után fura volt, az nem csinált ilyeneket...és nem is értem a logikát mögötte
Pont, hogy ilyen esetekben kéne fognia szerintem.
A jogi osztály túltolta, szokás szerint. A mérnökök meg úgy voltak, hogy jó van, akkor hülyék vagytok. Ahelyett, hogy kikapcsolja az auto holdot ajtó nyitáskor meg öv kikapcsoláskor, inkább be kellene húznia a kéziféket, ha mindenáron akar valamit tenni, de inkább semmit nem kellene, hiszen ahogy leírták, én vagyok a felelős, ne okoskodjon helyettem.
Az öv kikapcsolásakor nekem rögtön behúzza a kéziféket (ezzel váltja az auto holdot(ha aktiv)).
De igen, biztos ami biztos én is ráhúzok egyet
Elég jól hallható amikor behúz a fék, de a visszajelzőre mégis ránézek mindig.
Elküldve:
2019.11.04 19:15:46 Hozzászólás sorszáma a témában: 2645 Hozzászólás témája:
Dythern írta:
TBG írta:
Sziasztok,
ti mikor cseréltetek (első alkalommal) olajat?
hallottam 3-, és 5ezret is már...én most hagytam el a 3ezret, de hajlanék az 5ezerre, mert nem gondolom indokoltnak a 3ezernél lévő cserét, talán nem kopik a motor belseje oly nagyon.....de Ti mit gondoltok erről?
Cseréljek, vagy ráérek arra még?
A gépkönyvben nem találtam erre vonatkozó gyári iránymutatást, sem a sz "olajos", sem a "karbantartás", sem a "folyadék szintek / utántöltés" részeknél sem.
Szia!
Én 3000 után cseréltem le. Egy új motor bejáratásának két fő módja van, finom és kemény. (alacsony vs magas fordulatszám) Állítólag a választott eljárás függvénye, hogy milyen lesz a motor későbbi teljesítménye. Ami mindkettőben közös, hogy külön a bejáratáshoz használatos, nem full szintetikus olajjal végzik. (a full szintetikus állítólag túl síkos, hogy a dugattyúgyűrűk rendesen hozzákopjanak a hengerfalhoz) Hozzáteszem, hogy ezt főként épített motorknál alkalmazzák, és egy rendes bejáratás során kb 1000 és 4000 körül olaj és szűrőcsere történik.
Véleményem szerint senki nem lát bele a motorjába és az olajcsere során sincs ott, hogy megnézze, mennyi kopadékot szedett össze az olajszűrő és az olajteknő mágnes. Viszont a költsége egy fűzött blokknak köszönő viszonyban sincs egy olajcsere árával. Végső soron mindenki maga dönti el, hogy kockáztat vagy biztosra megy.
Nehéz eldönteni, hallani olyat is, hogy a gyárban nem normál motorolajat tesznek az autóba, hanem olyan különlegesen adalékoltat, ami az első 15-20 ezer km-en sokkal ideálisabb a bejáratáshoz. Ergo még rosszat is teszel vele, ha 3-5 ezer km múlva kicseréled. De aztán persze fene tudja, hogy mi az igazság, szerintem ha nem gyári előírás, akkor az csak nem lehet véletlen. Mármint, ha valóban kellene, akkor kötelezővé tennék, már csak azért is, mert akkor az +1 olajcsere ára bevételként.
Elküldve:
2019.11.05 10:00:36 Hozzászólás sorszáma a témában: 2646 Hozzászólás témája:
Túl van ez lihegve.
Sűrűn, max 10k km-enként kell olajat cserélni (+- pár ezer város vagy autópáláys használat függvényében)
Kitapasztalni a melegítés ideális módját. Legkisseb terhelés mellett a leggyorsabb melegedés.
Vásárlás után pedig megejteni egy plusz olajcserét 5k km környékén és így tutira hamar kikerülnek az esetelegs fémszemcsék, illetve elég ideig bent van a speckó motorolaj, ha létezik ilyen. És kész.
A motor kopása ígyis-úgyis abból jön össze hogy mennyi ideig hideg, és addig mi történik vele.
Pl lehet halálra tutujgatni, és rocketscience-et csinálni az első 10 ezer km-ből. de ha valaki mondjuk csillagarázsban áll vele, nai szinten használja, és egy völgyben lakik, éés felfelé kell mennie rögtön egy út elején, akkor ott ígyis-úgyis sokkal jobban kopik a mtoro, lényegetelen hogy mennyire tutujgatja.
Én szeretek mindenre rocket science elméletet gyártani, stb, de ez itt már sok és felesleges szerintem. Egy csepp.... érdemes a tengerrre koncentrálni. _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
Elküldve:
2019.11.05 15:05:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 2647 Hozzászólás témája:
Kijött az október 21-i érvényességgel az új 2019/11-es árlista.
2019/11
Az alap listaárak 100-160 ezer forint közötti összegekkel emelkedtek, és a felszereltségek tekintetében is vannak kisebb-nagyobb? változások.
Technologyba került:
LED fényszóró (halogén távolsági fényszóróval)Manuális fényszóró magasság állítás
Fordpass Connect Modem
Digitális rádióvétel (DAB)
Fekete fényszórókeret
+
8 ICE csomag helyett már csak négy darab van és még 1-2 apróság...
Elküldve:
2019.11.05 18:45:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 2648 Hozzászólás témája:
htibor írta:
Kijött az október 21-i érvényességgel az új 2019/11-es árlista.
2019/11
Az alap listaárak 100-160 ezer forint közötti összegekkel emelkedtek, és a felszereltségek tekintetében is vannak kisebb-nagyobb? változások.
Ha már árlista, érdekelne a véleményetek, tapasztalatotok, meglátásotok. Egy igen jól felszerelt 1.0 literes 5 ajtós focus, aminek a listaára 8MFt (kitartó alkuval 6,8 MFt körül alatt elvihető a tapasztalatok alapján magánszemélynek), vajon mennyit ér 1-1,5 év múlva, illetve mondjuk 5 év múlva, legyen 10 Ekm körüli az éves futás.
disclaimer: tudom, hogy nem lehet pontosan megmondani, nem kell tájékoztatni, hogy ez sok tényezős, keresgessek, stb. Érdekel a tapasztalata azoknak, aki vettek/adtak el hasonló korú autókat, vagy csak van ismeretük véleményük.
Elküldve:
2019.11.06 09:23:32 Hozzászólás sorszáma a témában: 2649 Hozzászólás témája:
lucifer írta:
htibor írta:
Kijött az október 21-i érvényességgel az új 2019/11-es árlista.
2019/11
Az alap listaárak 100-160 ezer forint közötti összegekkel emelkedtek, és a felszereltségek tekintetében is vannak kisebb-nagyobb? változások.
Ha már árlista, érdekelne a véleményetek, tapasztalatotok, meglátásotok. Egy igen jól felszerelt 1.0 literes 5 ajtós focus, aminek a listaára 8MFt (kitartó alkuval 6,8 MFt körül alatt elvihető a tapasztalatok alapján magánszemélynek), vajon mennyit ér 1-1,5 év múlva, illetve mondjuk 5 év múlva, legyen 10 Ekm körüli az éves futás.
disclaimer: tudom, hogy nem lehet pontosan megmondani, nem kell tájékoztatni, hogy ez sok tényezős, keresgessek, stb. Érdekel a tapasztalata azoknak, aki vettek/adtak el hasonló korú autókat, vagy csak van ismeretük véleményük.
OFF
Sok az összetevője a kérdésnek.
Benzines oldalon volt egy 6-7 évig tartó szívó benzin vs turbós benzin motor váltás és az elmúlt 1-2 év hozott egy 4 hengeres vs 3 hengeres váltási korszakot. +Megjelent a részecskeszűrő.
Dízel fronton már korábban elindult a részecskeszűrő használat és Adblue kell/nem kell használat.
Minden autóba még több az elektronika, a szenzor, a kijelző, az érintkező, ami kattog, sípol, jelez, figyel ha valami történik(vagy bekoszolódik). Véleményem szerint, a jó műszaki állapot még fontosabbá fog válni, a szervizmunkák dokumentálása és a van róla papír szempont még fontosabb lesz.
Van egy csoport aki a szívó benzinessel még 5-10-(15 évig) ki fogja húzni, akinek most van 10-15 évese az nehezen fogja lecserélni, mert inkább betolja majd a MÉH-be és addig költ rá, amíg minimálisan szükséges, mert újra nem fog beruházni.
Érvényes marad az új autót kihozod a szalonból és már nem ér annyit elv, ha nem költesz rá megfelelően akkor csak még jobban zuhanni fog az értéke, ha megadod neki azt a karbantartást, ami a telepakolt elektronikás verda igényli, akkor úgy-ahogy értéktartó lehet szerintem.
Most adtuk el 1 hónapja a 2003. januári 16+ éves Volvo S40 2.0-st 1.590.000-ért. Sokan azért nem vették meg, mert drágállották, hiába mutattuk a papírköteget a szervizekről egy hónappal az eladás előtt még alapjárati motor lett rajta cserélve, az is Bécsből hozatva(volt ott még két darab), mert idehaza már nem volt a szervizekben ilyen. Inkább bevásároltak 1.2-1.3-ért Avensist és hasonlókat, amire kiderült, hogy 3-400 ezret még rálocsoltak de még van plusz költés még. Ez meg olyan állapotú volt, hogy költeni nem kell rá csak menni vele. 1 héten belül volt érdeklődő aki arcán a boldog mosollyal vitte el.
Elküldve:
2019.11.06 20:08:45 Hozzászólás sorszáma a témában: 2653 Hozzászólás témája:
htibor írta:
lucifer írta:
Ha már árlista, érdekelne a véleményetek, tapasztalatotok, meglátásotok. Egy igen jól felszerelt 1.0 literes 5 ajtós focus, aminek a listaára 8MFt (kitartó alkuval 6,8 MFt körül alatt elvihető a tapasztalatok alapján magánszemélynek), vajon mennyit ér 1-1,5 év múlva, illetve mondjuk 5 év múlva, legyen 10 Ekm körüli az éves futás.
disclaimer: tudom, hogy nem lehet pontosan megmondani, nem kell tájékoztatni, hogy ez sok tényezős, keresgessek, stb. Érdekel a tapasztalata azoknak, aki vettek/adtak el hasonló korú autókat, vagy csak van ismeretük véleményük.
OFF
Sok az összetevője a kérdésnek.
Benzines oldalon volt egy 6-7 évig tartó szívó benzin vs turbós benzin motor váltás és az elmúlt 1-2 év hozott egy 4 hengeres vs 3 hengeres váltási korszakot. +Megjelent a részecskeszűrő.
Dízel fronton már korábban elindult a részecskeszűrő használat és Adblue kell/nem kell használat.
Minden autóba még több az elektronika, a szenzor, a kijelző, az érintkező, ami kattog, sípol, jelez, figyel ha valami történik(vagy bekoszolódik). Véleményem szerint, a jó műszaki állapot még fontosabbá fog válni, a szervizmunkák dokumentálása és a van róla papír szempont még fontosabb lesz.
Van egy csoport aki a szívó benzinessel még 5-10-(15 évig) ki fogja húzni, akinek most van 10-15 évese az nehezen fogja lecserélni, mert inkább betolja majd a MÉH-be és addig költ rá, amíg minimálisan szükséges, mert újra nem fog beruházni.
Érvényes marad az új autót kihozod a szalonból és már nem ér annyit elv, ha nem költesz rá megfelelően akkor csak még jobban zuhanni fog az értéke, ha megadod neki azt a karbantartást, ami a telepakolt elektronikás verda igényli, akkor úgy-ahogy értéktartó lehet szerintem.
Most adtuk el 1 hónapja a 2003. januári 16+ éves Volvo S40 2.0-st 1.590.000-ért. Sokan azért nem vették meg, mert drágállották, hiába mutattuk a papírköteget a szervizekről egy hónappal az eladás előtt még alapjárati motor lett rajta cserélve, az is Bécsből hozatva(volt ott még két darab), mert idehaza már nem volt a szervizekben ilyen. Inkább bevásároltak 1.2-1.3-ért Avensist és hasonlókat, amire kiderült, hogy 3-400 ezret még rálocsoltak de még van plusz költés még. Ez meg olyan állapotú volt, hogy költeni nem kell rá csak menni vele. 1 héten belül volt érdeklődő aki arcán a boldog mosollyal vitte el.
Persze, világos, hogy sok mindentől függ, de egyrészt 1-1,5 illetve 5 év még belátható időtáv, másrészt a véleményetek érdekel, hogy szerintetek mennyi az annyi a megadott autó esetében. Úgy is kérdezhetném, mennyiért vennétek meg a leírt autót.
Elküldve:
2019.11.06 21:52:38 Hozzászólás sorszáma a témában: 2658 Hozzászólás témája:
NomadND1 írta:
Elég komolyan rákattantál erre a cuccra
A hátsó lökőst megcsinálták már?
Ez nem a memória szivacs.
Múlt héten készült el. Egész jó lett, talán egy árnyalattal világosabb, de csak akkor látszik, ha nagyon vizsgálja az ember. Azt mondták, hogy 10 árnyalat van ebből a színből, szóval nem egyszerű. Műanyag elemet fényezni meg alapból nehezebb.
Elküldve:
2019.11.07 08:14:04 Hozzászólás sorszáma a témában: 2662 Hozzászólás témája:
Dythern írta:
lucifer írta:
Milyen anyag ez? Nem fog idő előtt elporladni a nyári melegben?
Öntapadós, fekete kárpit, ha olyan meleg van nyáron, hogy ez elfárad, akkor már más miatt kell aggódni.
Ez marhajó!
mk2.5-t énis teleraktam, utáltam, hogy mindenütt zörög minden.
Én egy hobby boltban vettem öntapadós filc anyagot. Etalonkirály, de ennyire nincs gyárias hatása. Linket kérhetek, hogy ez honnan van? _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
Elküldve:
2019.11.07 09:45:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 2663 Hozzászólás témája:
Kleroo írta:
Dythern írta:
lucifer írta:
Milyen anyag ez? Nem fog idő előtt elporladni a nyári melegben?
Öntapadós, fekete kárpit, ha olyan meleg van nyáron, hogy ez elfárad, akkor már más miatt kell aggódni.
Ez marhajó!
mk2.5-t énis teleraktam, utáltam, hogy mindenütt zörög minden.
Én egy hobby boltban vettem öntapadós filc anyagot. Etalonkirály, de ennyire nincs gyárias hatása. Linket kérhetek, hogy ez honnan van?
Ez speciel nagykereskedésből van, ahol céges regisztrációhoz kötött a vásárlás. A gyártó neve 4carmedia (sok jó termékük van). Több helyen is meg lehet venni kiskerben. A Phonocarnak van még öntapadós anyaga. Autóhifi boltokban érdemes keresni, ott használják gyakran a hangfalak kárpitozására.
Elküldve:
2019.11.07 20:40:15 Hozzászólás sorszáma a témában: 2666 Hozzászólás témája:
NomadND1 írta:
Dythern írta:
Ma volt szerencsém egy ST-t élőben megnézni. Nagyon jók azok a Recaro ülések. Kéne.
Vajon hosszútávon is? Kényelmes, vagy inkább sportos? A hónapban nekem is lesz lehetőségem megnézni (de nem 100%), talán egy kört is menni vele.
A cserélt hátsó lökháritón az egy árnyalat eltérés még jól is mutathat, olyan egyedi
Nem ültem bele sajnos, csak kívülről néztem körbe meg be az ablakon. Nem versenyülés, ránézésre kényelmes. A sajátomból hiányolok még némi oldaltartást. Tempósabb kanyarokban ki kell támasztanom térddel, mert a G kicsavar az ülésből.
Ha van lehetőség, akkor csatlakoznék arra a körre.
Elküldve:
2019.11.08 20:21:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 2667 Hozzászólás témája:
Dythern írta:
NomadND1 írta:
Dythern írta:
Ma volt szerencsém egy ST-t élőben megnézni. Nagyon jók azok a Recaro ülések. Kéne.
Vajon hosszútávon is? Kényelmes, vagy inkább sportos? A hónapban nekem is lesz lehetőségem megnézni (de nem 100%), talán egy kört is menni vele.
A cserélt hátsó lökháritón az egy árnyalat eltérés még jól is mutathat, olyan egyedi
Nem ültem bele sajnos, csak kívülről néztem körbe meg be az ablakon. Nem versenyülés, ránézésre kényelmes. A sajátomból hiányolok még némi oldaltartást. Tempósabb kanyarokban ki kell támasztanom térddel, mert a G kicsavar az ülésből.
Ha van lehetőség, akkor csatlakoznék arra a körre.
Elküldve:
2019.11.10 06:25:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 2668 Hozzászólás témája:
htibor írta:
Kijött az október 21-i érvényességgel az új 2019/11-es árlista.
2019/11
Az alap listaárak 100-160 ezer forint közötti összegekkel emelkedtek, és a felszereltségek tekintetében is vannak kisebb-nagyobb? változások.
Technologyba került:
LED fényszóró (halogén távolsági fényszóróval)Manuális fényszóró magasság állítás
Fordpass Connect Modem
Digitális rádióvétel (DAB)
Fekete fényszórókeret
+
8 ICE csomag helyett már csak négy darab van és még 1-2 apróság...
Akkor hatott a Scala. Ott ugyanez a lámpamegoldás van, az után elég ciki 300-at kérni a LED-ért. Igazából a tompított is elég. Mondjuk ettől még a 300-as LED is bennemaradt, azt nem tudom, ki kéri még. Főleg, hogy manuális magasságállítást ír, nem is tudom értelmezni.
Megjelent a csúsztatható könyöklő is, az enyémből az nagyon hiányzott.
ICE azért van 4, mert már csak DAB-bal lehet kérni.
Szerintem a tech csomag 1 ára lement, most 180. _________________ Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
Elküldve:
2019.11.10 09:26:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 2669 Hozzászólás témája:
Carmaged írta:
htibor írta:
Kijött az október 21-i érvényességgel az új 2019/11-es árlista.
2019/11
Az alap listaárak 100-160 ezer forint közötti összegekkel emelkedtek, és a felszereltségek tekintetében is vannak kisebb-nagyobb? változások.
Technologyba került:
LED fényszóró (halogén távolsági fényszóróval)Manuális fényszóró magasság állítás
Fordpass Connect Modem
Digitális rádióvétel (DAB)
Fekete fényszórókeret
+
8 ICE csomag helyett már csak négy darab van és még 1-2 apróság...
Akkor hatott a Scala. Ott ugyanez a lámpamegoldás van, az után elég ciki 300-at kérni a LED-ért. Igazából a tompított is elég. Mondjuk ettől még a 300-as LED is bennemaradt, azt nem tudom, ki kéri még. Főleg, hogy manuális magasságállítást ír, nem is tudom értelmezni.
Megjelent a csúsztatható könyöklő is, az enyémből az nagyon hiányzott.
ICE azért van 4, mert már csak DAB-bal lehet kérni.
Szerintem a tech csomag 1 ára lement, most 180.
A fiúk azt hitték minden hasonló gyártó megpróbál majd a led első lámpákért plusz pénzt kérni. Nem jött be. Most lusta vagyok megnézni, de a suzuki talán alapból is ledet ad, vagy legalábbis viszonylag hamar felszereltségi szinthez, nem extraként. Persze a suzuki nem közvetlen versenytárs szerintük. Szerintem azért maradt még, mert ha valaki behúzza, az jó kis plusz bevétel, más piacokon meg valószínűleg továbbra is halogén az alap lámpa.
Csúsztatható könyöklőn a középsőt érted? Mert az eddig is az volt, nekem legalábbis az.
A tech1 csomag eddig is 180 volt.
Látom lett egy Grand C-maxod (lehet írtad, de akkor lemaradtam). Milyen?
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban