Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.12.10. 04:04:36 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: MozelleHor
Mai: 0
Tegnapi: 3
Összesen: 25822
Látogatók:
Vendégek: 339
Tagok: 0
Összesen: 339

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Bosszantó meghibásodások
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> C-Max meghibásodások, szervízelési kérdések -> Bosszantó meghibásodások
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 92, 93, 94  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

93 / 94 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Lambi


Offline
Csatlakozott:
2007. 08. 23.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2019.06.16 12:37:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2761
 Hozzászólás témája: c-max 1,5 tdci poweshift
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Eladtam a 2007 újonna vásárolt focusomat (nem sokáig kellet hirdetnem Very Happy ) kinéztem egy 2016/3 havi 1,5tdci powershiftes C-maxot. Úgy tudom gondok voltak az 1,5 diesel üzemanyag befecskendezési rendszerével, de mintha ezt 2016 -os modelekre megoldották volna. Van infolya valakinek erről? A poweshiftről is érdekelne az emberek véleménye.

Előre is köszöi a válaszokat.

Üdv: Lambi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  podpupi


Offline
Csatlakozott:
2016. 07. 11.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.07.29 05:44:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2762
 Hozzászólás témája: Injector hang talán?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ez vajon mi lehet?
[url] https://youtu.be/hqc5xMBhks8
[/url]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rush77

Érvényes: 2020.03.03.

Offline
Csatlakozott:
2015. 01. 08.
Hozzászólások: 46


HozzászólásElküldve: 2019.07.29 21:10:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2763
 Hozzászólás témája: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Van egy 2007-es 1.8b QQDB motorkódú faceliftes C-maxom és a következő két problémával kapcsolatban szeretnék kérdezni.

Sokszor előfordul (főleg hidegen), hogy ha mondjuk menet közben üresbe teszem mert mondjuk gurulok a piros lámpa felé, akkor elkezd ugrálni az alapjárat. Először le esik kb 500 környékére majd felmegy 1200-ra majd megint vissza.
Ritkán de volt már olyan, hogy annyira bezuhant, hogy lefulladt.
Általában ha kinyomva tartom a kuplungot az segít ezen de nyilván szeretnék a végére járni.
Az ESS-nél kitisztították a fojtószelepet.
Volt kuplung is cserélve kb 2000 km-el ezelőtt.
Valakinek van esetleg ötlete, hogy mi lehet ez?

A másik probléma amivel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni (illetve ha tudnátok javasolni szakembert Pesten vagy környékén aki ezt megoldhatja azt megköszönném)
Kizárólag gyorsításkor búg a váltó vagy difi nem is tudom. gázelvételre semmi hangja nincs. Csak gyorsításkor.
Bontott váltót nem találok sehol ehhez.
Ez a címke van a váltón:
4M5R 7002 ND
T6TC1 15030700258

Köszönöm a segítséget.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2918


HozzászólásElküldve: 2019.07.30 18:36:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2764
 Hozzászólás témája: Re: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rush77 írta:
...
elkezd ugrálni az alapjárat.
...
Az ESS-nél kitisztították a fojtószelepet.
...
Valakinek van esetleg ötlete, hogy mi lehet ez?


Vissza kellene menned az ESS-hez. Ha ők nem tudják megtalálni a hibát, pl. OBDII-vel próbauton bemérve a jeleket, akkor mi biztosan nem tudjuk.

A váltót is meg kellene hallgattatnod velük. Esetleg az autót felemelve, kis gázzal forgatva és kis fékezéssel terhelve.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rush77

Érvényes: 2020.03.03.

Offline
Csatlakozott:
2015. 01. 08.
Hozzászólások: 46


HozzászólásElküldve: 2019.08.02 13:23:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2765
 Hozzászólás témája: Re: Váltó
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Rush77 írta:
...
elkezd ugrálni az alapjárat.
...
Az ESS-nél kitisztították a fojtószelepet.
...
Valakinek van esetleg ötlete, hogy mi lehet ez?


Vissza kellene menned az ESS-hez. Ha ők nem tudják megtalálni a hibát, pl. OBDII-vel próbauton bemérve a jeleket, akkor mi biztosan nem tudjuk.

A váltót is meg kellene hallgattatnod velük. Esetleg az autót felemelve, kis gázzal forgatva és kis fékezéssel terhelve.


Köszi majd elmegyek megint, hogy nézzék meg ezt a befulladós témát.
A váltót próbaúton hallgatták és mondták, hogy szerintük vagy bontott váltót szerezzek vagy valami szakit aki megcsinálja.
Bontott váltót nem találok ilyet sehol, kb hetente hívogattam a bontókat hátha, fb-n is próbáltam de ott is csak a másik fajta van (ezt pont kétféle váltóval szerelték az 1.8 C-maxot) . Ezért is kérem, hogy ha valaki tud esetleg megbízható szakembert akkor azt szívesen veszem.
Shocked
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lukacr


Offline
Csatlakozott:
2019. 09. 09.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.09.11 13:03:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2766
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Van egy 1,8 benzines 2004-es Focus C-maxom. Az a gond vele, hogy üresben nem alapjáraton, hanem kb 2500 es 3500 között pörög. Ellenben ha benyomom a kuplung pedált akkor visszamegy alapjáratra.
Valaki találkozott már ilyen problémával.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mnbvcx


Offline
Csatlakozott:
2019. 09. 29.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.09.29 09:57:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2767
 Hozzászólás témája: chimer module hiba
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv
Segítséget szeretnék kérni.2008-as c-max tankolás után felugrott az engine malfunction felirat. Beléptem a test menübe és amikor oda léptettem hogy Chimer module on 750hz 50% akkor hangosan csipogott. Mi lehet a hiba?
A részecskeszűrő tavaly cserélve lett.Akku kb 2 éves[/img]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gaby


Offline
Csatlakozott:
2019. 09. 29.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.09.29 10:34:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2768
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv, nekem egy 10 éves tökéletesen működő, megkímélt rancfelvarott 140.000 km, 1.6 tivct benzinesem van. Milyen problémára számíthatok, ha a shell osszecserelte az üzemanyagot, később felmerülő hibákra gondolok. Köszi a válaszokat!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  hampet


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 05.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.11.05 12:15:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2769
 Hozzászólás témája: Tompított izzó-hibajelentés: "Dipped beam bulb fault"
Hozzászólás az előzmény idézésével

C-Max-omban fékezéskor, reflektor felkapcsolásakor ez a hibaüzenet érkezik:
"Dipped beam bulb fault" a műszerfalon. Egy ideig egyre gyakrabban jelentkezik, már indításkor is, aztán egyszer csk nem ég többet a tompított - ami éjjel elég gáz. Ford szervízben a computer izzó-hibát jelez. Ennek a hibának a törlése után megjavul a lámpa, de kezdődik előröl a cirkusz. Mit tudok tenni, hogy megszűnjön? köszönöm a segítéget, Péter
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tardi


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.11.08 09:42:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2770
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv!
Szeretnék tanácsot kérni egy 2006 os Focus c-max 1.6v-al kapcsolatban.
Kb 2 hete rendszertelenül(van h több száz km en keresztül semmi, máskor 2-3 km-enként (város)) kigyullad a töltés hiba jelző lámpa (hangot nem ad ki), van mikor kb 1-1.5 percig valamikor meg 5-6 percig is, megálláskor az alapjárat kb 5-600 környékére leesik egy pillanatra majd vissza áll normálra. Közben felkapcsolt tompított fényszóró, reflektor közben sem tapasztalható halványulás, izzó nem égett ki azóta. Ilyen tünetek mellett elképzelhető h csak az ECU kábele kontaktos vagy inkább másfelé kéne keresgélni a hiba forrását?
_________________
Ford Focus C-Max Trend 1.6 2006
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS

Érvényes: 2020.05.22.

Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1323


HozzászólásElküldve: 2019.11.08 10:43:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2771
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tardi írta:
Szeretnék tanácsot kérni...

Akksi oksi? A városban kevésbé tölt, ez magyarázná a gyakori felvillanásokat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tardi


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.11.08 11:48:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2772
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
Tardi írta:
Szeretnék tanácsot kérni...

Akksi oksi? A városban kevésbé tölt, ez magyarázná a gyakori felvillanásokat.


Kb féléves 54Ah Barun van benne, csatlakozók megvannak tisztítva, szorosan vannak rögzítve,
_________________
Ford Focus C-Max Trend 1.6 2006
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tardi


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.11.08 11:50:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2773
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
Tardi írta:
Szeretnék tanácsot kérni...

Akksi oksi? A városban kevésbé tölt, ez magyarázná a gyakori felvillanásokat.


Kb féléves 54Ah Barun van benne, csatlakozók megvannak tisztítva, szorosan vannak rögzítve,
_________________
Ford Focus C-Max Trend 1.6 2006
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2918


HozzászólásElküldve: 2019.11.08 16:57:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2774
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tardi írta:
...
Kb 2 hete rendszertelenül(van h több száz km en keresztül semmi, máskor 2-3 km-enként (város)) kigyullad a töltés hiba jelző lámpa (hangot nem ad ki), van mikor kb 1-1.5 percig valamikor meg 5-6 percig is...


A Fordnál a töltésjelző lámpa többnyire nem azt jelzi, hogy nincs töltés, hanem azt, hogy megszakadt az ún. intelligens töltés kommunikáció a generátor feszültségszabályozója és a motorvezérlő kompjuter között. Ilyenkor is van töltőfeszültség, kb. 13,9 V.

Megteheted, hogy lehúzod a háromvezetékes csatlakozót a generátorról és befújod kontakspray-vel.
A másik lehetőség, hogy mivel amúgy is van töltés, nem foglalkozol a dologgal, amíg nem állandósul. Akkor meg lehet keresni a baj okát, ami többnyire a feszültségszabályozó hibája.

Az alapjárati fordulatszám leesése lehet, hogy ettől független, hacsak nem mindig egyszerre fordul elő a töltésjelző lámpával.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tardi


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.11.08 17:06:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2775
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fiesta írta:
Tardi írta:
...
Kb 2 hete rendszertelenül(van h több száz km en keresztül semmi, máskor 2-3 km-enként (város)) kigyullad a töltés hiba jelző lámpa (hangot nem ad ki), van mikor kb 1-1.5 percig valamikor meg 5-6 percig is...


A Fordnál a töltésjelző lámpa többnyire nem azt jelzi, hogy nincs töltés, hanem azt, hogy megszakadt az ún. intelligens töltés kommunikáció a generátor feszültségszabályozója és a motorvezérlő kompjuter között. Ilyenkor is van töltőfeszültség, kb. 13,9 V.

Megteheted, hogy lehúzod a háromvezetékes csatlakozót a generátorról és befújod kontakspray-vel.
A másik lehetőség, hogy mivel amúgy is van töltés, nem foglalkozol a dologgal, amíg nem állandósul. Akkor meg lehet keresni a hibát, ami többnyire a feszültségszabályozó hibája okoz.

Az alapjárati fordulatszám leesése lehet, hogy ettől független, hacsak nem mindig egyszerre fordul elő a töltésjelző lámpával.


Köszönöm, amint tudom ki is próbálom a csatlakozó befújását! A fordulatszám leesés mindig csak ezzel együtt jelentkezik, vagy néha a lámpa felgyulladása előtt pár másodperc-el.
_________________
Ford Focus C-Max Trend 1.6 2006
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kalmanzs


Offline
Csatlakozott:
2017. 03. 23.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.11.09 05:45:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2776
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tardi írta:
fiesta írta:
Tardi írta:
...
Kb 2 hete rendszertelenül(van h több száz km en keresztül semmi, máskor 2-3 km-enként (város)) kigyullad a töltés hiba jelző lámpa (hangot nem ad ki), van mikor kb 1-1.5 percig valamikor meg 5-6 percig is...


A Fordnál a töltésjelző lámpa többnyire nem azt jelzi, hogy nincs töltés, hanem azt, hogy megszakadt az ún. intelligens töltés kommunikáció a generátor feszültségszabályozója és a motorvezérlő kompjuter között. Ilyenkor is van töltőfeszültség, kb. 13,9 V.

Megteheted, hogy lehúzod a háromvezetékes csatlakozót a generátorról és befújod kontakspray-vel.
A másik lehetőség, hogy mivel amúgy is van töltés, nem foglalkozol a dologgal, amíg nem állandósul. Akkor meg lehet keresni a hibát, ami többnyire a feszültségszabályozó hibája okoz.

Az alapjárati fordulatszám leesése lehet, hogy ettől független, hacsak nem mindig egyszerre fordul elő a töltésjelző lámpával.


Köszönöm, amint tudom ki is próbálom a csatlakozó befújását! A fordulatszám leesés mindig csak ezzel együtt jelentkezik, vagy néha a lámpa felgyulladása előtt pár másodperc-el.


Nekem tavaly produkált hasonlót igaz a lámpa csak egy-két pillanatra villant fel. A generátort kellett felújíttatni azóta tökéletes. 2005-ös cmax
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  brummmogo


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 11.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.11.11 16:05:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2777
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Kb 1-2 hónapja kezdte el a C-maxunk (2006-os évjárat), hogy üresben és indításkor felpörög. Kb 1 másodpercre felpörög a motorja 1000-ről 2000-2500 közé majd egyből visszaesik.

Én azt vettem észre, hogy az alapjárat jobban "ráz" is.

Szerelő fojtószelepet tisztított, majd cserélt de a probléma még mindig fennáll. Van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Esetleg valami típushiba vagy, hogy merre keresgéljek a megoldás érdekében?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tardi


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.11.12 06:25:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2778
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tardi írta:
fiesta írta:
Tardi írta:
...
Kb 2 hete rendszertelenül(van h több száz km en keresztül semmi, máskor 2-3 km-enként (város)) kigyullad a töltés hiba jelző lámpa (hangot nem ad ki), van mikor kb 1-1.5 percig valamikor meg 5-6 percig is...


A Fordnál a töltésjelző lámpa többnyire nem azt jelzi, hogy nincs töltés, hanem azt, hogy megszakadt az ún. intelligens töltés kommunikáció a generátor feszültségszabályozója és a motorvezérlő kompjuter között. Ilyenkor is van töltőfeszültség, kb. 13,9 V.

Megteheted, hogy lehúzod a háromvezetékes csatlakozót a generátorról és befújod kontakspray-vel.
A másik lehetőség, hogy mivel amúgy is van töltés, nem foglalkozol a dologgal, amíg nem állandósul. Akkor meg lehet keresni a hibát, ami többnyire a feszültségszabályozó hibája okoz.

Az alapjárati fordulatszám leesése lehet, hogy ettől független, hacsak nem mindig egyszerre fordul elő a töltésjelző lámpával.


Köszönöm, amint tudom ki is próbálom a csatlakozó befújását! A fordulatszám leesés mindig csak ezzel együtt jelentkezik, vagy néha a lámpa felgyulladása előtt pár másodperc-el.


Mégegyszer köszönöm a tanácsot, csatlakozó szétszedése után làtható volt benne nèmi oxidáció, kitakarítása, kiszárítás óta nem világít a lámpa (kb 100 km megtétele után sem).
_________________
Ford Focus C-Max Trend 1.6 2006
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2918


HozzászólásElküldve: 2019.11.12 07:09:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2779
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tardi írta:
... csatlakozó szétszedése után làtható volt benne nèmi oxidáció, kitakarítása, kiszárítás óta nem világít a lámpa (kb 100 km megtétele után sem).


Szívesen.

Én is köszönöm, hogy megírtad a fejleményeket. Sokan vissza se néznek, ha a hiba elhárult. Pedig az, hogy a javítás hogyan működött, sokszor fontosabb információ, mint a a tanács. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tardi


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.11.12 07:44:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2780
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Én is köszönöm, hogy megírtad a fejleményeket. Sokan vissza se néznek, ha a hiba elhárult. Pedig az, hogy a javítás hogyan működött, sokszor fontosabb információ, mint a a tanács. Smile[/quote]

Nah igen, bosszantó is amikor az ember olvassa az ismerős hiba jelenséget, de a megoldásról már nincs visszajelzés...

Noh de visszatérve a hibákhoz, valaki esetleg találkozott már azzal, hogy a motor tetejéből a légszűrőház aljába futó csőben rendszeren olaj kerül? (Nívó pálca alapján középállásig van töltve az olaj általában) illetve ott ahol a bele csatlakozik a házban, gyárilag is van egy szivacs (szűrő?)?
_________________
Ford Focus C-Max Trend 1.6 2006
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kojomjo


Offline
Csatlakozott:
2011. 07. 20.
Hozzászólások: 135


HozzászólásElküldve: 2019.11.12 13:35:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2781
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tardi írta:
Én is köszönöm, hogy megírtad a fejleményeket. Sokan vissza se néznek, ha a hiba elhárult. Pedig az, hogy a javítás hogyan működött, sokszor fontosabb információ, mint a a tanács. Smile


Nah igen, bosszantó is amikor az ember olvassa az ismerős hiba jelenséget, de a megoldásról már nincs visszajelzés...

Noh de visszatérve a hibákhoz, valaki esetleg találkozott már azzal, hogy a motor tetejéből a légszűrőház aljába futó csőben rendszeren olaj kerül? (Nívó pálca alapján középállásig van töltve az olaj általában) illetve ott ahol a bele csatlakozik a házban, gyárilag is van egy szivacs (szűrő?)?[/quote]
Az a cső a kartergáz visszavezető cső ott legfeljebb olaj pára lehet de nagy karter gáznál mehet olaj is a szivacsnak lenne a dolga fölfogni,hogy a légszűrő ne legyen olajos.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tardi


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2019.11.12 13:51:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2782
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nah igen, bosszantó is amikor az ember olvassa az ismerős hiba jelenséget, de a megoldásról már nincs visszajelzés...

Noh de visszatérve a hibákhoz, valaki esetleg találkozott már azzal, hogy a motor tetejéből a légszűrőház aljába futó csőben rendszeren olaj kerül? (Nívó pálca alapján középállásig van töltve az olaj általában) illetve ott ahol a bele csatlakozik a házban, gyárilag is van egy szivacs (szűrő?)?[/quote]
Az a cső a kartergáz visszavezető cső ott legfeljebb olaj pára lehet de nagy karter gáznál mehet olaj is a szivacsnak lenne a dolga fölfogni,hogy a légszűrő ne legyen olajos.[/quote]

Akkor ezek alapján feltételezhető, hogy túl híg (5w30,kb 150 e km) az olaj vagy/és kopottak a dugattyú gyűrűk? Rendszeres teleköpi a szivacsot, fullasztja a motort
_________________
Ford Focus C-Max Trend 1.6 2006
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2918


HozzászólásElküldve: 2019.11.12 19:29:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2783
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

kojomjo írta:
Tardi írta:
fiesta írta:
Én is köszönöm, hogy megírtad a fejleményeket. Sokan vissza se néznek, ha a hiba elhárult. Pedig az, hogy a javítás hogyan működött, sokszor fontosabb információ, mint a a tanács. Smile


Nah igen, bosszantó is amikor az ember olvassa az ismerős hiba jelenséget, de a megoldásról már nincs visszajelzés...

Noh de visszatérve a hibákhoz, valaki esetleg találkozott már azzal, hogy a motor tetejéből a légszűrőház aljába futó csőben rendszeren olaj kerül? (Nívó pálca alapján középállásig van töltve az olaj általában) illetve ott ahol a bele csatlakozik a házban, gyárilag is van egy szivacs (szűrő?)?

Az a cső a kartergáz visszavezető cső ott legfeljebb olaj pára lehet de nagy karter gáznál mehet olaj is a szivacsnak lenne a dolga fölfogni,hogy a légszűrő ne legyen olajos.


Kicsit megszerkesztettem a hozzászólásokat, mert meglehetősen összekavarodott, hogy ki mit írt. Shocked

Egyébként egyetértek kojomjo-val, hogy az a kartergáz visszavezető rendszer és ott csak olajpárának szabadna lenni. Az 5w30-as Ford specifikációjú olajról nem érdemes váltani, a sűrűbb sem oldaná meg a problémát.

A túlzottan sok kartergáznak három forrása lehet:
- az égéstérből a dugattyúgyűrűk mellett átszökő gáz
- kopott szelepszárszimmeringek
- elromlott PCV szelep. Ez utóbbinak az lenne a feladata, hogy a pillangószelep majdnem zárt állásánál lezárja a kartergáz rendszert, hogy a vákuum ne szívjon sok kartergázt. A sok kartergázzal mindig sok olaj jön.

Amíg nem találod meg a hibát, a visszavezető csőbe be lehet építeni egy olajgyüjtőt. Egy lezárt üveg (kis befőttes üveg) fedelébe két csövet kell bevezetni. Az egyik rövid, a másik hosszú. Az üveg feltöltve fémgyapottal, mint szűrővel. Sok leírás van erről a neten.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  brummmogo


Offline
Csatlakozott:
2019. 11. 11.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.11.14 09:21:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2784
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Erre valakinek van ötlete?

brummmogo írta:
Sziasztok!

Kb 1-2 hónapja kezdte el a C-maxunk (2006-os évjárat), hogy üresben és indításkor felpörög. Kb 1 másodpercre felpörög a motorja 1000-ről 2000-2500 közé majd egyből visszaesik.

Én azt vettem észre, hogy az alapjárat jobban "ráz" is.

Szerelő fojtószelepet tisztított, majd cserélt de a probléma még mindig fennáll. Van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Esetleg valami típushiba vagy, hogy merre keresgéljek a megoldás érdekében?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  brigi412


Offline
Csatlakozott:
2018. 02. 25.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.11.16 20:57:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2785
 Hozzászólás témája: Ford Focus C-Max nappali menetfény izzó - kérdés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Focus C-Maxomban (2007) a nappali menetfénykor világító első lámpa kiégett. Nem értek hozzá, nem tudom ennek a lámpának mi a neve, tudnátok ebben segíteni? Youtube videókat találtam a fényszóró izzójának cseréjéről, de erről a másik, nappali menetfény felkapcsolásakor világító kis izzó cseréjéről nem.
Szerintetek otthon ezt ki lehet cserélni, vagy szervízbe vigyem?

köszönöm szépen!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fedayn


Offline
Csatlakozott:
2016. 03. 02.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2019.11.22 21:12:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2786
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Sajnos megint segítséget kell kérjek. 2008-as focus II, 1.6 benzin, 100 Le. Nem sok baja volt eddig, de ma... Hazaértem, gond egy szál se. 1 órát állt a kocsi, indulni akartam, kulcs elfordít, motor nem indul, viszont csipog mint az állat, fedélzeti computeren az alabbi üzenet: engine function error. Gyorsan gyujtás le, vár 1 perc, újra indít, semmi baja. Elmegyek a gyerekért az oviba, onnan indulok haza, semmi gond. Majd megint 1 óra múlva indulnék tovább, indít, motor most beindul, de pár másodperc múlva megint elkezd csipogni, a hibaüzenet most: engine malfunction. Leállítottam, nem mertem vele elindulni. Ötlet, tipp, tanács? Aksj kb 3 éves. Ami eszembe jutott esetleg, hogy a bicskakulcsot betettem a zsebembe egy iqos töltő mellé, aminek a vége mágneses, de hogy ilyentől lehet-e???? Én nem gondolom, szerintem ez valami elektronika hiba lesz. Segítsen vki please, aki találkozott már ilyennel. Thx
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS

Érvényes: 2020.05.22.

Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1323


HozzászólásElküldve: 2019.11.22 21:57:43  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2787
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Fedayn írta:
Sziasztok,

Sajnos megint segítséget kell kérjek. 2008-as focus II, 1.6 benzin, 100 Le. Nem sok baja volt eddig, de ma... Hazaértem, gond egy szál se. 1 órát állt a kocsi, indulni akartam, kulcs elfordít, motor nem indul, viszont csipog mint az állat, fedélzeti computeren az alabbi üzenet: engine function error. Gyorsan gyujtás le, vár 1 perc, újra indít, semmi baja. Elmegyek a gyerekért az oviba, onnan indulok haza, semmi gond. Majd megint 1 óra múlva indulnék tovább, indít, motor most beindul, de pár másodperc múlva megint elkezd csipogni, a hibaüzenet most: engine malfunction. Leállítottam, nem mertem vele elindulni. Ötlet, tipp, tanács? Aksj kb 3 éves. Ami eszembe jutott esetleg, hogy a bicskakulcsot betettem a zsebembe egy iqos töltő mellé, aminek a vége mágneses, de hogy ilyentől lehet-e???? Én nem gondolom, szerintem ez valami elektronika hiba lesz. Segítsen vki please, aki találkozott már ilyennel. Thx

Próbáld meg az akkusarut levenni, pár perc pihi majd vissza. A mágneses közeg bezavarhat rendesen.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Fedayn


Offline
Csatlakozott:
2016. 03. 02.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2019.11.26 19:31:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2788
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
Fedayn írta:
Sziasztok,

Sajnos megint segítséget kell kérjek. 2008-as focus II, 1.6 benzin, 100 Le. Nem sok baja volt eddig, de ma... Hazaértem, gond egy szál se. 1 órát állt a kocsi, indulni akartam, kulcs elfordít, motor nem indul, viszont csipog mint az állat, fedélzeti computeren az alabbi üzenet: engine function error. Gyorsan gyujtás le, vár 1 perc, újra indít, semmi baja. Elmegyek a gyerekért az oviba, onnan indulok haza, semmi gond. Majd megint 1 óra múlva indulnék tovább, indít, motor most beindul, de pár másodperc múlva megint elkezd csipogni, a hibaüzenet most: engine malfunction. Leállítottam, nem mertem vele elindulni. Ötlet, tipp, tanács? Aksj kb 3 éves. Ami eszembe jutott esetleg, hogy a bicskakulcsot betettem a zsebembe egy iqos töltő mellé, aminek a vége mágneses, de hogy ilyentől lehet-e???? Én nem gondolom, szerintem ez valami elektronika hiba lesz. Segítsen vki please, aki találkozott már ilyennel. Thx



Próbáld meg az akkusarut levenni, pár perc pihi majd vissza. A mágneses közeg bezavarhat rendesen.


Sajna nem jött be. Elvittem szerelőhöz, a computer tele volt hibával. Azt mondta olyan, mintha lemerült volna az aksi, hogy minden teleírta hibával. Mindent engedett neki kitörölni, próba következett. Többször indította, leállította, nem jött elő a hiba. Így elhoztam. Pár rövid út után, ma az egyik helyről már nem tudtam elindulni. De most motor indul, majd pár mp múlva Engine malfunction hibaüzenet, csipogás. Elhallgat, majd a hibaüzenet átvált Acceleration reduced hibaüzenetre. Mindeközben a motor jár szép alapjáraton, semmi extra hangja. Nem menet közben jön elő, hanem rögtön indítás után. Bár ahogy olvasgattam, meg néztem videót, van hogy menet közben dobja be az Engine malfunction üzenetet, majd leáll a gázpedál működése (gondolom ez lenne az acceleration reduced hiba). Mi az isten történt? 300 ezer km-t mentem ezzel a kocsival minden gond nélkül, kopó alkatrészeken kívül soha semmi baja nem volt... 😭😭😭
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lapiller


Offline
Csatlakozott:
2017. 05. 18.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2019.11.30 00:02:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2789
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

A delikvens egy 2014-es, 1.6 scti, 160.000 km van benne, olaj-szűrők csereperiódusa nálam 10.000 km, és jelezem gyári t kapja!
Utoljára a múlt hét szombaton, szerelőm lecserélte az olajat, stb + 4 új gyertya!
Vasárnap család látogatás, majd hazafelé egy előzés alkalmával ( sárga infó piktogram) kijelzőn engine malfunction service now felirat, olyan volt mintha a turbó nem menne, újraindit haza jön, kocsi pihen.
Másnap már figyeltem 3.500-4.000 fordulat közt ismét előjött a probléma, hazaér, másnap szerelő p0234 - es hiba (turbó - szuperfeltöltő túltöltés állapot), sőt a turbómnak sem a megszokott hangja van, nem "fütyül, és nem szisszen mikor váltok", próbálja a szerelőm kideriteni mi lehet, egyelőre állok és várok, volt már valakinek hasonló problémája?

Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS

Érvényes: 2020.05.22.

Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1323


HozzászólásElküldve: 2019.11.30 10:42:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2790
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lapiller írta:
egyelőre állok és várok, volt már valakinek hasonló problémája?

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/11/28/csaba_megtanulta_a_lecket_de_a_ford_motorja_kuka/?token=223a972b520a23a62ad3a933b8a93c11
Sad ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> C-Max meghibásodások, szervízelési kérdések -> Bosszantó meghibásodások
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 92, 93, 94  Következő
Ugrás:   

93 / 94 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.54 másodperc