Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2019.12.06. 04:52:11 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: HilarioAjb
Mai: 0
Tegnapi: 4
Összesen: 25805
Látogatók:
Vendégek: 336
Tagok: 1
Összesen: 337

Jelen lévő tagok:
01: Attila64

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - 1.0 ecoboost motor észrevételek
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> 1.0 ecoboost motor észrevételek
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

8 / 8 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 11:05:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 211
 Hozzászólás témája: légszűrő
Hozzászólás az előzmény idézésével

Amit még nem értek, hogy 206 és 210 mm hosszúságban vannak különböző gyártók légszűrői ugyanehhez a típushoz.
Ez hogy lehet Rolling Eyes Pont a légszűrőház jobb oldala ami behatárolja a megengedett hosszt.. A 210 már kilóg. (ha össze nem nyomod)
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  semetka


Offline
Csatlakozott:
2007. 10. 11.
Hozzászólások: 202


HozzászólásElküldve: 2019.02.11 23:18:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 212
 Hozzászólás témája: Re: légszűrő
Hozzászólás az előzmény idézésével

kimbala írta:
Amit még nem értek, hogy 206 és 210 mm hosszúságban vannak különböző gyártók légszűrői ugyanehhez a típushoz.
Ez hogy lehet Rolling Eyes Pont a légszűrőház jobb oldala ami behatárolja a megengedett hosszt.. A 210 már kilóg. (ha össze nem nyomod)


Akkor olyat kell venni ami a kisebb. Milyen márkát vettél?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kimbala


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 655


HozzászólásElküldve: 2019.02.12 08:42:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 213
 Hozzászólás témája: Re: légszűrő
Hozzászólás az előzmény idézésével

semetka írta:
kimbala írta:
Amit még nem értek, hogy 206 és 210 mm hosszúságban vannak különböző gyártók légszűrői ugyanehhez a típushoz.
Ez hogy lehet Rolling Eyes Pont a légszűrőház jobb oldala ami behatárolja a megengedett hosszt.. A 210 már kilóg. (ha össze nem nyomod)


Akkor olyat kell venni ami a kisebb. Milyen márkát vettél?


Hát épp ez a bökkenő az egész szituban. Eredeti FoMoCo, márkaszervizben vettem. Kód alapján megfelel. És mégis hosszú Rolling Eyes
_________________
Balazs--

Nyári: 215/50 R17 Hankook Ventus Prime 3
Téli: 215/55 R16 Continental Viking Contact 5
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  semetka


Offline
Csatlakozott:
2007. 10. 11.
Hozzászólások: 202


HozzászólásElküldve: 2019.02.12 08:56:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 214
 Hozzászólás témája: Re: légszűrő
Hozzászólás az előzmény idézésével

kimbala írta:
semetka írta:
kimbala írta:
Amit még nem értek, hogy 206 és 210 mm hosszúságban vannak különböző gyártók légszűrői ugyanehhez a típushoz.
Ez hogy lehet Rolling Eyes Pont a légszűrőház jobb oldala ami behatárolja a megengedett hosszt.. A 210 már kilóg. (ha össze nem nyomod)


Akkor olyat kell venni ami a kisebb. Milyen márkát vettél?


Hát épp ez a bökkenő az egész szituban. Eredeti FoMoCo, márkaszervizben vettem. Kód alapján megfelel. És mégis hosszú Rolling Eyes


Az durva. Nem tudom hogy nem passzol Shocked
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Angelface7


Offline
Csatlakozott:
2019. 03. 22.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.03.22 17:55:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 215
 Hozzászólás témája: 1.0 Echoboost motor hibája???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Végső elkeseredésemben írok nektek, hátha valaki tudna segíteni, az immár 3. hete tartó kálváriámban.
Van egy 6 éves Ford Focus 1.0 Echoboost autóm.
3 hete miközben az autópályán mentem, a műszerfalon a benzinszintjelző és a vízszintjelző között megjelent egy narancssárga nagy I betű, és egy másodperccel később az olajnyomás kontroll-lámpája is kigyulladt. Azonnal megálltam a leálló sávban.
Ez után már többet nem tudtam beindítani a motort. Amikor indítóztam, olyan volt, mint a régi autóknál amikor a bendix nem húz be, csak pörgött pörgött, de semmi.
Ezután bevontattak a Ford Petrányiba. Itt egy héten át vizsgálták. Víz, és olaj volt/van benne, tehát ezek nem folytak el. Közölték, hogy mértek kompressziót, és nincs benne kompresszió, ráadásul ott fúj ki, ahol szívni kellene (levegőszűrőnél). Kérdeztem, hogy rendben, de mi a hiba? Azt nem tudták megmondani, csak annyit, hogy motorhibás. Le nem bontották, mert ők nem javítanak ilyet - vagy legalábbis ezt mondták, azonban egy új motor másfél millió forint Sad A motor lebontása pedig 60 ezer forint lett volna minimum.
Úgy voltam vele, hogy akkor elvitetem oda, ahol talán megállapítják, hogy mi a baja. Kivizettem 30.000.- forintot a semmire... ezután pedig tréleren átszállíttattam egy másik Ford szervizbe.
Itt másfél hete "kísérleteztek" vele.
Bár itt már megnézték, hogy forog a főtengely, sőt kompressziót is mértek benne (9 bar), azonban azt érzékelték, hogy nem kap üzemanyagot a motor. Ezért rátettek egy benzinszivattyút - hátha az a baja - de nem. Az autó továbbra sem indul el. Kérdeztük, hogy nem lehet esetleg vezérlés gond? A válasz az volt, hogy nem, mert akkor nem lehetne kompressziót mérni benne. A hengerfejet valamiért nem nagyon akarják megbontani... Lehet, hogy rosszul érzem, de mintha mindenki félne tőle. Ezért ma azt mondták, hogy sajnos ötletük sincs, hogy mi baja lehet, vigyem el máshova.
Szóval 3. hete senkinek nincsen fogalma sem, hogy mi az autóm baja.
Kérem, hogy ha valakinek van ötlete, hogy hova vigyem, vagy arra vonatkozó gondolata, hogy mi lehet a baja, legyen szíves ossza meg velem.

Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoger


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 29.
Hozzászólások: 17


HozzászólásElküldve: 2019.03.25 08:03:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 216
 Hozzászólás témája: Re: 1.0 Echoboost motor hibája???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Angelface7 írta:
Sziasztok!

Végső elkeseredésemben írok nektek, hátha valaki tudna segíteni, az immár 3. hete tartó kálváriámban.
Van egy 6 éves Ford Focus 1.0 Echoboost autóm.
3 hete miközben az autópályán mentem, a műszerfalon a benzinszintjelző és a vízszintjelző között megjelent egy narancssárga nagy I betű, és egy másodperccel később az olajnyomás kontroll-lámpája is kigyulladt. Azonnal megálltam a leálló sávban.
Ez után már többet nem tudtam beindítani a motort. Amikor indítóztam, olyan volt, mint a régi autóknál amikor a bendix nem húz be, csak pörgött pörgött, de semmi.
Ezután bevontattak a Ford Petrányiba. Itt egy héten át vizsgálták. Víz, és olaj volt/van benne, tehát ezek nem folytak el. Közölték, hogy mértek kompressziót, és nincs benne kompresszió, ráadásul ott fúj ki, ahol szívni kellene (levegőszűrőnél). Kérdeztem, hogy rendben, de mi a hiba? Azt nem tudták megmondani, csak annyit, hogy motorhibás. Le nem bontották, mert ők nem javítanak ilyet - vagy legalábbis ezt mondták, azonban egy új motor másfél millió forint Sad A motor lebontása pedig 60 ezer forint lett volna minimum.
Úgy voltam vele, hogy akkor elvitetem oda, ahol talán megállapítják, hogy mi a baja. Kivizettem 30.000.- forintot a semmire... ezután pedig tréleren átszállíttattam egy másik Ford szervizbe.
Itt másfél hete "kísérleteztek" vele.
Bár itt már megnézték, hogy forog a főtengely, sőt kompressziót is mértek benne (9 bar), azonban azt érzékelték, hogy nem kap üzemanyagot a motor. Ezért rátettek egy benzinszivattyút - hátha az a baja - de nem. Az autó továbbra sem indul el. Kérdeztük, hogy nem lehet esetleg vezérlés gond? A válasz az volt, hogy nem, mert akkor nem lehetne kompressziót mérni benne. A hengerfejet valamiért nem nagyon akarják megbontani... Lehet, hogy rosszul érzem, de mintha mindenki félne tőle. Ezért ma azt mondták, hogy sajnos ötletük sincs, hogy mi baja lehet, vigyem el máshova.
Szóval 3. hete senkinek nincsen fogalma sem, hogy mi az autóm baja.
Kérem, hogy ha valakinek van ötlete, hogy hova vigyem, vagy arra vonatkozó gondolata, hogy mi lehet a baja, legyen szíves ossza meg velem.

Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!


Segíteni nem tudok sokat, de már olyanról olvastam, hogy elmegy az olajnyomás mert a hanyag olajcserék miatt valami kosz gyülemlik fel az olajpumpa előtti szűrőn az olajteknőben és így a pumpa nem tudja szállítani a megfelelő mennyiségű olajat. De mondjuk ettől még be kéne talán indulnia.
Nem értem, hogy ezeket a turbós motorokat nem lehet szétszedni vagy mi? Egy kollegámnak egyik reggel nem indult az 1.2-es turbós Nissanja 30ekm után. Meg se nézték mi van cserélték a motort (mondjuk az gariban volt).

Szervízként talán a fórumon is itt lévő gödi Ess ford szervízt ajánlanám. Én személyesen nem, de egy ismerősöm járt Nála s meg volt vele elégedve.

Egyébként mennyi km van a kocsiban, csak Te használtad, volt rendesen olaj cserélve benne?
Többet sajnos nem tudok mondani, de ha jutsz valamire kérlek oszd meg velünk. Lehet többünknek is tanulságos lehet a dolog.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  szebi21


Offline
Csatlakozott:
2019. 10. 31.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.10.31 11:08:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 217
 Hozzászólás témája: Re: 1.0 Echoboost motor hibája???
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szervusz!

Nagyon érdekel, hogy mi lett a megoldás, lett e megoldás.

Hasonló cípőben járok. Egyelőre még nem tudom mi a baj, csak a motorból tűnik el kőkeményen az olaj, és elég fura szaga van a kipufogógáznak. Gondolom az égéstérbe kerül az olaj és ég el...

Üdv
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16092

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.10.31 13:37:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 218
 Hozzászólás témája: Re: 1.0 Echoboost motor hibája???
Hozzászólás az előzmény idézésével

szebi21 írta:
Szervusz!

Nagyon érdekel, hogy mi lett a megoldás, lett e megoldás.

Hasonló cípőben járok. Egyelőre még nem tudom mi a baj, csak a motorból tűnik el kőkeményen az olaj, és elég fura szaga van a kipufogógáznak. Gondolom az égéstérbe kerül az olaj és ég el...

Üdv
Azért az elég fura, hogy egy márkaszervíz azt mondja nem szedi szét... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek Kezelési útmutató 2004-2007 Kezelési útmutató 2008-2011
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Takvan


Offline
Csatlakozott:
2013. 10. 02.
Hozzászólások: 49


HozzászólásElküldve: 2019.11.13 21:19:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 219
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.
Papírforma szerint a az 1.0 -ás 125 LE -s moci már 1400 -as fordulattól leadja a max nyomatékot. Az enyém inkább csak 1700-1800 -as fordulatnál kezd feléledni. Városban 50-nel még 5.-et sem szívesen kapcsolok, mert néha úgy érzem erőlködik. Ha a felkapcsolást ajánló nyilakra figyelnék, akkor mindig vérszegény, erőtlen tartományban autóznék. Az enyémmel van gond, vagy a többi is ilyen?
Az automata start-stop rendszerről azt olvastam, hogy nagyon sok mindenre figyel, többek közt az üzemi hőfokra mielőtt leállítaná a motort. Valamelyik nap elfelejtettem kikapcsolni hideg motornál induláskor, és kb. 1 km múlva a kereszteződésnél simán leállította, pedig a vízhőfok mutató még talán meg sem mozdult. Egyébként mintha lassabban melegedne, mint a korábbi MK2 -es 1.6-os Ti-VCT -m, pedig kisebb motor, meg valahol azt olvastam, hogy a motornál is van egy termosztát, ami csak akkor nyit a teljes hűtőkör fele, ha már a motor felmelegedett. Akkor most hogy van ez?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Takvan


Offline
Csatlakozott:
2013. 10. 02.
Hozzászólások: 49


HozzászólásElküldve: 2019.11.28 20:39:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 220
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az normális, hogy 9 °C külső hőmérsékletnél reggel hideg motorral indulva kb. 3,5-4 km után mozdul el a vízhőmérséklet mutató az alsó végpontról, és kb. 8 km -nél éri el az üzemi hőfokot? Itt (Focus 3 gondok, problémák 1829. hozzászólás) olvastam, hogy 1 km után üzemmeleg a motor. Igaz az 1.6 -os EcoBoost.
Lehet hogy gond van a termosztáttal?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoger


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 29.
Hozzászólások: 17


HozzászólásElküldve: 2019.11.29 00:00:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 221
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Takvan írta:
Az normális, hogy 9 °C külső hőmérsékletnél reggel hideg motorral indulva kb. 3,5-4 km után mozdul el a vízhőmérséklet mutató az alsó végpontról, és kb. 8 km -nél éri el az üzemi hőfokot? Itt (Focus 3 gondok, problémák 1829. hozzászólás) olvastam, hogy 1 km után üzemmeleg a motor. Igaz az 1.6 -os EcoBoost.
Lehet hogy gond van a termosztáttal?


Nekem volt bajom a termosztáttal. Lassan melegedett s télen hosszabb lejtőnén visszahűlt a motor (visszament a mutató nullára).
Egyébként ezeknél a motoroknál nem jelent kb semmit a mutató. Ha behozod a rejtett menüt a műszerfalra akkor végig követheted a vízhőfok alakulását s láthatod, hogy már 40 - 45 foknál bemegy középre és ott is marad.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FokaDriver


Offline
Csatlakozott:
2004. 09. 29.
Hozzászólások: 1257


HozzászólásElküldve: 2019.11.29 13:09:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 222
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Takvan írta:
Az normális, hogy 9 °C külső hőmérsékletnél reggel hideg motorral indulva kb. 3,5-4 km után mozdul el a vízhőmérséklet mutató az alsó végpontról, és kb. 8 km -nél éri el az üzemi hőfokot? Itt (Focus 3 gondok, problémák 1829. hozzászólás) olvastam, hogy 1 km után üzemmeleg a motor. Igaz az 1.6 -os EcoBoost.
Lehet hogy gond van a termosztáttal?


Nem feltétlen jelent bajt. Beindítás után 10-15 másodperc múlva indulj el, figyelj rá hogy amig melegszik be a motor tartsd 2-2.5k fordulaton, ott már termelődik annyi hulladékhő ami melegíti a motort, továbbá lehetőleg ne használj addig fűtést. Néhány japán tipusban gyárilag nincs fűtés addig amig nem ér el egy bizonyos hőfokot a víz.
_________________
...Run Forrest Run...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoger


Offline
Csatlakozott:
2008. 01. 29.
Hozzászólások: 17


HozzászólásElküldve: 2019.11.29 22:56:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 223
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

FokaDriver írta:
Takvan írta:
Az normális, hogy 9 °C külső hőmérsékletnél reggel hideg motorral indulva kb. 3,5-4 km után mozdul el a vízhőmérséklet mutató az alsó végpontról, és kb. 8 km -nél éri el az üzemi hőfokot? Itt (Focus 3 gondok, problémák 1829. hozzászólás) olvastam, hogy 1 km után üzemmeleg a motor. Igaz az 1.6 -os EcoBoost.
Lehet hogy gond van a termosztáttal?


Nem feltétlen jelent bajt. Beindítás után 10-15 másodperc múlva indulj el, figyelj rá hogy amig melegszik be a motor tartsd 2-2.5k fordulaton, ott már termelődik annyi hulladékhő ami melegíti a motort, továbbá lehetőleg ne használj addig fűtést. Néhány japán tipusban gyárilag nincs fűtés addig amig nem ér el egy bizonyos hőfokot a víz.


Amíg a motor nem ér el egy bizonyos hőmérsékletet addig az autómata klímás kocsiknál a fűtés se indul el.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Takvan


Offline
Csatlakozott:
2013. 10. 02.
Hozzászólások: 49


HozzászólásElküldve: 2019.12.01 21:32:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 224
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoger írta:
FokaDriver írta:
Takvan írta:
Az normális, hogy 9 °C külső hőmérsékletnél reggel hideg motorral indulva kb. 3,5-4 km után mozdul el a vízhőmérséklet mutató az alsó végpontról, és kb. 8 km -nél éri el az üzemi hőfokot? Itt (Focus 3 gondok, problémák 1829. hozzászólás) olvastam, hogy 1 km után üzemmeleg a motor. Igaz az 1.6 -os EcoBoost.
Lehet hogy gond van a termosztáttal?


Nem feltétlen jelent bajt. Beindítás után 10-15 másodperc múlva indulj el, figyelj rá hogy amig melegszik be a motor tartsd 2-2.5k fordulaton, ott már termelődik annyi hulladékhő ami melegíti a motort, továbbá lehetőleg ne használj addig fűtést. Néhány japán tipusban gyárilag nincs fűtés addig amig nem ér el egy bizonyos hőfokot a víz.


Amíg a motor nem ér el egy bizonyos hőmérsékletet addig az autómata klímás kocsiknál a fűtés se indul el.


Automata klímás, és automata állapotban van, csak akkor érzem, hogy kezd fűteni, mikor már elindul a hőfok mutató.
FokaDriver: Kicsit szoktam várni indításkor, meg kis lejtős mellékutcából indulok, ahol szinte alapjáraton gurulok kb. 150m-t.
Olyan 1800-2200 -as fordulat között próbálom tartani hidegen, nehogy túl pörgessem.
Egyébként ha elérte az üzemi hőfokot nekem nem ugrál a mutató.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 3-ról -> 1.0 ecoboost motor észrevételek
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Ugrás:   

8 / 8 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.20 másodperc