Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.08.05. 12:20:13 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: govi01
Mai: 1
Tegnapi: 0
Összesen: 25827
Látogatók:
Vendégek: 463
Tagok: 5
Összesen: 468

Jelen lévő tagok:
01: govi01
02: Bobyjack
03: qqrique
04: Tampa1
05: Gexxx

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - 1.8 TDDI help!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> 1.8 TDDI help!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 271, 272, 273, 274, 275  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

272 / 275 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Lacpac


Offline
Csatlakozott:
2014. 12. 27.
Hozzászólások: 19


HozzászólásElküldve: 2019.08.12 11:02:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8131
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Na,az autó 1500 km óta hibamentes! A megoldás az adagoló elektronikán lévő jeladó cseréje volt.
Az új 45k lett volna, de sikerült egy bontottat szereznem 20k-ért!
Csak egy kis forrasztás volt a le és felszerelés mellé.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Imi91


Offline
Csatlakozott:
2015. 10. 19.
Hozzászólások: 69


HozzászólásElküldve: 2019.10.13 22:06:27  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8132
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Milyen márkájú Map szenzort érdemes venni a gyári helyett vagy úgy kérdezem melyik márka a jeladók közül ami bevált és megbízható? Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  djkocka


Offline
Csatlakozott:
2015. 06. 20.
Hozzászólások: 21


HozzászólásElküldve: 2020.01.20 15:30:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8133
 Hozzászólás témája: Porlasztó kivétele
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv mindenki.
Érdeklődöm hogy valaki vett-e már ki porlasztót vagy tudja-e mennyire nehéz esetleg körülményes egy 2000-es évjáratú tddi-ből kiszedni?Hidegen ha elhagy a dúsítás akkor dadog,kihagy,füstől amíg kicsit be nem melegszik.Ki szeretném cserélni a porlasztókat,de én nem erőltettem,1-es hengerből simán kihúztam a másik három nagyon bele van gyógyulva.Szerelő nézte,ő sem tudta állítólag kihúzni,így nem is erőlködött vele azt mondta.Viszont szerinte inkább a vezérműlánc van megnyúlva ami az adagolót hajtja és nem lehet már előtöltést állítani neki azért dadog hidegen.Szóval nem tudom mi tévő legyek,nem akarok 80ezret csak arra költeni hogy valamelyik cég kihúzza a porlasztót,már ha nem muszáj.A lánccserével sem tennék rosszat a kocsinak ugye,de az is 60-70ezer csak a szett plusz a munka és nem is biztos hogy jó lenne.Szóval inkább előbb a porlasztókat nézném meg.
_________________
....Köszi mindent mindenkinek....
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Matyiii


Offline
Csatlakozott:
2007. 03. 30.
Hozzászólások: 419


HozzászólásElküldve: 2020.01.21 21:46:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8134
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztó kivétele
Hozzászólás az előzmény idézésével

djkocka írta:
Üdv mindenki.
Érdeklődöm hogy valaki vett-e már ki porlasztót vagy tudja-e mennyire nehéz esetleg körülményes egy 2000-es évjáratú tddi-ből kiszedni?Hidegen ha elhagy a dúsítás akkor dadog,kihagy,füstől amíg kicsit be nem melegszik.Ki szeretném cserélni a porlasztókat,de én nem erőltettem,1-es hengerből simán kihúztam a másik három nagyon bele van gyógyulva.Szerelő nézte,ő sem tudta állítólag kihúzni,így nem is erőlködött vele azt mondta.Viszont szerinte inkább a vezérműlánc van megnyúlva ami az adagolót hajtja és nem lehet már előtöltést állítani neki azért dadog hidegen.Szóval nem tudom mi tévő legyek,nem akarok 80ezret csak arra költeni hogy valamelyik cég kihúzza a porlasztót,már ha nem muszáj.A lánccserével sem tennék rosszat a kocsinak ugye,de az is 60-70ezer csak a szett plusz a munka és nem is biztos hogy jó lenne.Szóval inkább előbb a porlasztókat nézném meg.


Lánccserét azt 300 000 után. Javul a motor járása, halkabb, jobban reagál, egyszóval patent lesz. Szerintem a hideg rossz meleg jó problémát nem oldja meg.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  djkocka


Offline
Csatlakozott:
2015. 06. 20.
Hozzászólások: 21


HozzászólásElküldve: 2020.01.22 08:08:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8135
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztó kivétele
Hozzászólás az előzmény idézésével

Matyiii írta:
djkocka írta:
Üdv mindenki.
Érdeklődöm hogy valaki vett-e már ki porlasztót vagy tudja-e mennyire nehéz esetleg körülményes egy 2000-es évjáratú tddi-ből kiszedni?Hidegen ha elhagy a dúsítás akkor dadog,kihagy,füstől amíg kicsit be nem melegszik.Ki szeretném cserélni a porlasztókat,de én nem erőltettem,1-es hengerből simán kihúztam a másik három nagyon bele van gyógyulva.Szerelő nézte,ő sem tudta állítólag kihúzni,így nem is erőlködött vele azt mondta.Viszont szerinte inkább a vezérműlánc van megnyúlva ami az adagolót hajtja és nem lehet már előtöltést állítani neki azért dadog hidegen.Szóval nem tudom mi tévő legyek,nem akarok 80ezret csak arra költeni hogy valamelyik cég kihúzza a porlasztót,már ha nem muszáj.A lánccserével sem tennék rosszat a kocsinak ugye,de az is 60-70ezer csak a szett plusz a munka és nem is biztos hogy jó lenne.Szóval inkább előbb a porlasztókat nézném meg.


Lánccserét azt 300 000 után. Javul a motor járása, halkabb, jobban reagál, egyszóval patent lesz. Szerintem a hideg rossz meleg jó problémát nem oldja meg.


Igen,én is erre jutottam,több más szerelővel is konzultálva.A lánc ha meg is nyúlt ilyen problémát nem okoz,talán ha csörög egy kicsit ha nyúlt,de itt még azt sem hallom.Szelepek megnézetve,azok jók,hidegen is első pöccre indul az autó és amíg a dúsító megy addig szépen jár és utána ahogy azt elhagyja ledadog.Ha melegszik úgy simul a járása is.Valószínű a porlasztó még a gyári benne,(biztos is)az adagoló is volt már egyszer javíttatva mert behalt és akkor azt mondta egy másik szerelő hogy a porhomok ette meg itt a tanyán és az üzemanyag akkor teljesen le lett cserélve,új szűrők,stb.Ebből is lejön hogy a porlasztót nem ehette meg?? Smile Dehogynem.
A másik kérdésem marad.Kiskunfélegyháza körzetében tud valaki olyan illetőt vagy műhelyt aki kijön házhoz és kihúzza a porlasztót vagy valakit ismertek aki megcsinálja?Jó lenne persze ha nem arany áron,mert ha mesélnék mennyibe van a kocsi,már le kellene adnom vasba Very Happy De még bízok benne hogy megoldható a dolog.Köszönöm
_________________
....Köszi mindent mindenkinek....
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.01 09:54:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8136
 Hozzászólás témája: Olajnyomás probléma, kerregés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Egy 99-es évjáratú 1.8tddi kombi Focus tulajdonosa vagyok. Az autót 4 éve használom, azért regisztráltam erre a fórumra, hogy tanácsot kérjek egy súlyosnak tűnő probléma miatt. Elöljáróban felvázolnám az eddigi fejleményeket. Az autót 2016-ban vásároltam, nem sokkal a megvétele után ütötte fel a fejét egy olyan probléma, hogy az olajnyomás lámpa rendszertelenül villogott. Ez általabán terhelés alatt jelentkezett, de volt olyan, hogy több száz kilométer megtétele alatt egyszer se villant fel így én az olajnyomás gombára gyanakodtam. Ezt le is cseréltettük a szerelővel, egy darabig nem történt semmi majd megint kezdődött a dolog. Akkor történt egy műszeres olajnyomásmérés aminél megállapította a szerelő hogy valamivel alacsonyabb a nyomás mint a gyári előírás de nem vészes (itt követtem el azt a hibát hogy nem csináltattam motordiagnosztikát egy jobban felszerelt műhelyben). Véleményem szerint ennek a dolognak köze lehet a jelenlegi problémához. Múltkor jönnék haza a sparbol, az autó elég nehezen is indult be és menet közben kerregő hangot hallok a motortér felől, ez gyorsításkor is hallatszik meg amikor elveszem a lábam a gázról és esik vissza a fordulatszám. tü-tü-tü-tü-tü-tü hang ami melegebb motornál jobban felerősödik, és akkor az olajnyomás lámpa már szinte folyamatosan ég. Azóta nem merek elindulni az autóval, be fogok jelentkezni Bosch szervizbe de addig is szeretném felkészíteni magam mire számíthatok? Lehet gallyra vágódott az egész motor?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2931


HozzászólásElküldve: 2020.02.02 05:43:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8137
 Hozzászólás témája: Re: Olajnyomás probléma, kerregés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
...menet közben kerregő hangot hallok a motortér felől, ez gyorsításkor is hallatszik meg amikor elveszem a lábam a gázról és esik vissza a fordulatszám. tü-tü-tü-tü-tü-tü hang ami melegebb motornál jobban felerősödik, és akkor az olajnyomás lámpa már szinte folyamatosan ég. Azóta nem merek elindulni az autóval, be fogok jelentkezni Bosch szervizbe de addig is szeretném felkészíteni magam mire számíthatok? Lehet gallyra vágódott az egész motor?


Szia!

Nem nagyon értek a dízelhez, de úgy tűnik a keresésekből, hogy ennek a motornak vezérműlánca és hidraulikus láncfeszítője van. Az volna a tippem, hogy kikopott az olajszivattyú és emiatt lecsökkent az olajnyomás. A hangot talán a vezérműlánc adja. De ezt egy rutinos öreg szaki jobban megmondja fülre, mint egy Bosch szerviz.

Ha tényleg így van, akkor az első lépés egy olajszivattyú csere.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.02 08:25:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8138
 Hozzászólás témája: Re: Olajnyomás probléma, kerregés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Emlékeim szerint ez szíjas, apám még hazajött vele múltkor a munkahelyéről azóta a garázsban áll az autó. Ami érdekes, hogy a hazaútján egyszer se villant fel az olajnyomás lámpa, de a kerregő hang megmaradt és amikor be akart tolatni a kapu elé leállt az autó. Szépen betoltuk a helyére azóta el se merem indítani. Én attól tartok, hogy sokat mentünk úgy az autóval, hogy nem volt megfelelő az olajnyomás és ez most valami súlyos motorkárosodást okozott. Persze lehet, hogy én képzelem rosszul amatőr vagyok a témában.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.03 21:10:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8139
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Most hogy az autó diagnosztikára vár felmerült bennem egy olyan kérdés, milyen módon tudja a mester felmérni a hibát/károkat? Szét kell bontani hozzá az egész motort vagy kezdésként megpróbálkoznak az autó indításával és olajnyomás, kompresszió méréssel okosabbak lenni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 08:46:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8140
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
Most hogy az autó diagnosztikára vár felmerült bennem egy olyan kérdés, milyen módon tudja a mester felmérni a hibát/károkat? Szét kell bontani hozzá az egész motort vagy kezdésként megpróbálkoznak az autó indításával és olajnyomás, kompresszió méréssel okosabbak lenni.

Üdv!
Én első körben az olajteknőt venném le. Van ott egy műanyag vagy gumi összekötő cső a szivattyú és a blokk között. Ez állítólag típushiba, le tud mozdulni a helyéről és részben vagy egészben elmegy az olajnyomás. Volt aki elővigyázatosságból megerősítette valami bilinccsel.
Persze más ok is lehet. Kérdés, milyen más kárt okozott az elégtelen olajnyomás.
A motor részben láncos, részben szíjas. A főtengelyről egy rövid lánc hajtja az adagolót. Nincs semmilyen feszítő, főleg nem hidraulikus, szóval az biztos nem ad kerregő hangot, max. millió km után és főleg nem egyik napról a másikra. A szíj az adagolóról forgatja a vezérműtengelyt, plusz egy szíjfeszítő. Minden más a hosszbordás szíjon van.
Ha az összekötő cső a helyén lesz és a szivattyú jó, akkor a lámpának jó eséllyel el kell aludnia. Meg kell mérni a nyomást órával, ha kevés, akkor sajnos motor generál, mert a csapágyak elkoptak az olaj hiánya miatt!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 10:45:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8141
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A kerregő hang kb 20 kilométerrel ezelőtt kezdődött. Ma ráindítottam pár másodpercre aztán gyorsan le is állítottam. Olyan hangja volt mint egy széthullófélben lévő rossz traktornak.
Nagyon alattomos módon szívatott meg ez az autó. Olajat sosem fogyasztotta, a hűtőfolyadék tiszta és az olajnyomás lámpa villogása sem volt számomra egyértelmű utalójel. Ugyanis nagyon ritkán kb egy másodperc töredékéig villant csak fel, de volt olyan hogy hetekig nem tapasztaltam egyetlen visszajelzést sem. Próbáltam kideríteni mi lehetett. volt olajnyomás gomba csere, műszeres nyomásmérés de nem jutottunk közel a hiba forrásához. Véleményem szerint a szerelő is hanyag volt a hibafeltárásban, mert nem bontotta meg az olajteknőt, hogy jobban megnézze a dolgokat. De ez már a jelenlegi helyzetet tekintve sajnos ....
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 10:59:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8142
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Főtengely vagy hajtókar csapágy inkább mélyebb kopogó, csattogó hangot ad, a kerregő szerintem más lesz!
Nem olyan mint mikor olajcsere után az olajszivattyú üresen megy? Nem annak a hangja jön? Azért azt meg lehet fülre állapítani, hogy alulról jön, vagy feljebbröl, a blokkból.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 11:08:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8143
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ebből nem tudom mennyire jön át a beteg hangja, gázt nem mertem nyomkodni neki:
https://www.youtube.com/watch?v=eKRkLVZSUNA
Így visszanézve amikor kiszállok és elmegyek mellette akkor hallatszik igazán.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 11:16:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8144
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
Ebből nem tudom mennyire jön át a gázt nem mertem nyomni neki:
https://www.youtube.com/watch?v=eKRkLVZSUNA

Hát...nem akarom kimondani a végítéletet, de nagyon úgy fest, hogy az olajhiány betett neki! Sad(
Ha megfigyeled, kétféle hang jön. Van egy blokkból jövő tompább fordulatszámmal arányos hang! Ez a főtengely, plusz hajtókarok.
Valamint egy élesebb, magasabb frekvenciájú, amit a vezérlés ad, mivel az dupla annyit forog!
ha szerencséd van, akkor min. az összes csapágy csere, kérdés, maga a főtengely, vezérműtengely felülete milyen állapotban van.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 11:21:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8145
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

No, meg az ok megtalálása, amiért nem kapott elég olajat...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 11:29:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8146
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Még annyi, hogy a hengerek, dugattyúk elvileg túlélhették, mert ott a felfröcskólő olaj miatt valszeg volt elég kenés. Az olajnyomás hiánya a csapágyakat eszi meg először.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 12:59:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8147
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A mester szóbeli véleménye: szét kell bontani az egész motort csak akkor lehet látni mi az ami károsodott. Ez már önmagában nem olcsó dolog, és ha fel akarom újítani valószínűleg 300 ezer alatt nem úszom meg, a bontott motorral történő csere talán olcsóbban kijön (80-100 ezer körül már találni hozzá blokkot) ,de ahhoz lehetőleg olyan bontót kell keresni aki garanciát vállal rá és beszerelés után tesztelni is kell. Vagy a harmadik verzió eladom csavar áron és veszek másik autót. Ahogy nézegettem 5-600 ezerért már egész jó fókák vannak. Úgy érzem alszom rá párat...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 16:52:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8148
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ezt én is eljátszottam tavaly nyáron. Két hétig gondolkodtam mi legyen. Nekem adagoló felújítás, rá vadiúj elektronika, plusz 1-2 kisebb dolog került valamivel több, mint 300-ba. Az autó meg ért mondjuk 450-et működőképesen, de döglött adagolóval kinek kell. Tényleg csak kilóra lehet eladni. Ha veszek egy másik autót, átíratom, meg kicserélem a kötelező dolgokat már 200-at kifizettem a 300-ból. Én tíz éve hajtom, olaszból behozott, a mai napig nincs egy rozsda pötty, soha semmi más baja nem volt, ismerem , minden részét, nem ér meglepetés. Ráköltöttem, azóta is teszi a dolgát, szeretjük. Ráadásul én nem tudtam megelőzni a bajt, ez sajnos mindegyiken előjön előbb-utóbb. Egy pillanat alatt halt meg az elektronika. Az olajnyomás lámpát sajnos kimolyabban kellett volna venni! A szerelőkről meg mit mondjak, de mondhatnék más ,,szakembereket" is! Mindenhol csak a rémtörténeteket lehet hallani! Hozzá nem értés, trehányság, lehúzás!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 20:39:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8149
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az enyémről nem mondható el, hogy patika állapotban volt amikor megvettem, de sokat költöttem rá. Már megvásárláskor úgy indítottam, hogy akkor az összes folyadék és szűrő le legyen cserélve. Ez mellé jött a fékbetétek és tárcsák, valamint a hátsó munkahenger cseréje. Nem sokkal később felkerestem az előző gazdáját akkor kiderült, hogy 110 ezer kilométerrel ezelőtt cserélt vezérlést azt is megcsináltattam. Két éve hátsó lengéscsillapítókat cseréltem (monroe) Jelenleg kb 2 ezer kilométert futott új matador nyári gumik vannak az alufelnin. Ezek csak a főbb dolgok, mindent kis füzetbe vezetek. Az alváza sajnos nem a legszebb, a küszöbvégek elég rozsdásak, a hátsó kerékíven is vannak kezdődő rozsdafoltok, de még ez sem a menthetetlen kategória. Az eladást csak akkor venné be a gyomrom, ha legalább 180-200 ezerért elvinnék, de erre nem sok esélyt látok kevesen szeretnek motorhibás kocsival bíbelődni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 20:56:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8150
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Amikor az enyém gallyra ment, kerestem a lehetőségeket, beszéltem 1-2 ,,sorstárs"-sal is. Volt aki nem vállalta be az adagolós tortúrát, hanem eladta 90 ezerért!!! Nagy reményeid ne legyenek! Sad Beszélni kellene valami hozzáértővel, hogy ilyen esetben mi várható. Ha ilyenkor nem csak a csapágy megy el, hanem a fötengely, meg a vez.tengely futófelületei is, akkor lehet nem éri meg a teljes generál. Akkor tényleg lehet jobb megoldás egy másik motor. Persze jobb lenne egy olyan, ami jár és úgy áttenni, kérdés lehet-e ilyet találni. Ez ilyen! Sakkjátszma! Én is agyaltam. Egy bontott adagoló, plusz felrakás, feltanítás ki jött volna 150-ből és nem 300. De mi van, ha nem jön be? Inkább választottam a tutit. Mindenképpen szétszedném alul, márcsak az olajszivattyú csöve miatt is, meg levenném a csapágy csészéket, hogy mit látni alattuk, aztán lehet tovább gondolkodni. Azért erre az adagoló dologra készülj fel lelkileg, ha még eredeti rajta. Csak azért mondom, mert tegyük fel megcsináltatod 300-ért, aztán beüt az is, újabb 300-ért, akkor biztos szentségelni fogsz.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.04 21:47:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8151
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

"mert tegyük fel megcsináltatod 300-ért, aztán beüt az is, újabb 300-ért, akkor biztos szentségelni fogsz.,,

Akkor begurítom a dunába Laughing.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.13 14:18:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8152
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
"mert tegyük fel megcsináltatod 300-ért, aztán beüt az is, újabb 300-ért, akkor biztos szentségelni fogsz.,,

Akkor begurítom a dunába Laughing.


Azért írd majd meg a story végét! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.15 17:31:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8153
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Jövőhéten kerül be a műhelybe, amint többet megtudok írok. Nagyon azon gondolkodok, hogy a rendbetétele mellett kötelezem el magam ha ez 3 kiló alatt megáll.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.17 17:07:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8154
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Megnézte a szerelő. Hajtókarcsapágy hang 100%, a főtengely illetve a vezérműtengely felújítása +csapágyazás, ez mellé jó eséllyel jöhet a dugattyúk cseréje és a hengerfej felújítás. Ha jót akarok magamnak nem fogok bele (ő szétszedi teljesen a blokkot ha azt szeretném, de szerinte pénzkidobás). Közben egy Szigetszentmiklósi motorfelújítással foglalkozó céggel is felvettem a kapcsolatot. Nekik csak a videót tudtam elküldeni, nagyjából egybehangzó véleményük volt az itteni szerelővel a költségeket illetően. A levél tartalmának egy részét bemásolom:

Mindkettő komplett felújítás!
A felújított fűzött motorblokk: 180-220.000Ft anyag-és munkadíjjal. Német
Nürál dugattyúval!!
A felújított hengerfej: 60.000Ft Szelepvezető és szelepszár szimering
anyag- és munkadíjjal.
A többit autószerelőtől kell leinformálni! Csak munkadarab felújítással
foglalkozunk!!

Magyarul 240-280 no meg a motor kiszerelése, odaszállítás-visszaszállítás, visszaépítés, olaj stb....

Bontott blokkal kapcsolatban három műhelytől érdeklődtem, egyik se vállal ilyet. Meglátásuk szerint túl rizikós és semmilyen garanciát nem adnának ilyen esetben ( ez jogos, nem az ő alkatrészük). Az egyik szerelő azt tanácsolta olyan bontót keressek ahol beépítik és kipróbálják az autót (műhelyes összeköttetés) . Ilyet esetleg tud valaki?

Kezdem feladni a küzdelmet. Rápillantottam, ahogy magatehetetlenül áll a garázsba, eszembe jutott az együtt töltött 4 év és akkor szembesültem vele: már nem szeretem ezt az autót. Mindig volt valami nyűgje, amit elnéztem neki amíg elvitt mindenhova. De ez már az utolsó cseppnek tűnik.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  kborzy


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 18.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2020.02.18 15:01:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8155
 Hozzászólás témája: Segítég kérés
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok.

Tervezem egy 2012-es 1.6 tdci focus vásárlását 220 000 ezer kilométerrel a háta mögött. Miután én viszonylag kis távokat lökök bele (főleg helyi közlekedés mondjuk napi 20 km.) de mondjuk havonta 3-4 100 km-es etap valmint mondjuk negyedévente egy 250 km plusz is beugrik többen azt mondátk ne vegyem meg mert sok hibája fog előjönni. Akinek van hasonló tapasztalata kérem erősítse meg vagy cáfolja az aállítást (tőletek teszem függűvé, hogy megveszem e mert most elbizonytalanodtam). Illetve ha tudnátok mondani mik azok a hibák amik ilyen korú ilyen furtásteljesítményű autónál már előjönnek és figyelni kell a vásárláskor rá.

köszönöm

Károly
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.19 08:53:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8156
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
Jövőhéten kerül be a műhelybe, amint többet megtudok írok. Nagyon azon gondolkodok, hogy a rendbetétele mellett kötelezem el magam ha ez 3 kiló alatt megáll.

Hát...sajnálom! Sad
Sajnos kb. erre lehetett számítani. Jó lenne tudni, márcsak a többi tulajnak tanulságnak, hogy mi volt az ok?
Az olajszivattyú összekötő cső vagy valami más?!
Ha nem ragaszkodsz hozzá, akkor el kell engedni! Mi szerrettük, szeretjük ma is, így én rádobtam azt az erős három kilót,
de nekem más gondom soha nem volt vele, meg a kaszni sem rohad.
Esetleg keress olyan bontót, vagy akár Ausztriában komplett autót, aminek jár a motorja, és abból áttenni, mint utolsó lehetőség.
Én anno Willhaben-en nézegettem autókat az adagoló miatt, potom pénzért is voltak. Tudom az is macera...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.19 09:29:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8157
 Hozzászólás témája: Re: Segítég kérés
Hozzászólás az előzmény idézésével

kborzy írta:
Sziasztok.

Tervezem egy 2012-es 1.6 tdci focus vásárlását 220 000 ezer kilométerrel a háta mögött. Miután én viszonylag kis távokat lökök bele (főleg helyi közlekedés mondjuk napi 20 km.) de mondjuk havonta 3-4 100 km-es etap valmint mondjuk negyedévente egy 250 km plusz is beugrik többen azt mondátk ne vegyem meg mert sok hibája fog előjönni. Akinek van hasonló tapasztalata kérem erősítse meg vagy cáfolja az aállítást (tőletek teszem függűvé, hogy megveszem e mert most elbizonytalanodtam). Illetve ha tudnátok mondani mik azok a hibák amik ilyen korú ilyen furtásteljesítményű autónál már előjönnek és figyelni kell a vásárláskor rá.

köszönöm

Károly

Én 10 éve használom az enyémet, hasonló relációban, ami hiba kijött rajta (adagoló elektronika) az nem emiatt volt!
De az enyém egy 1.8TDDI, ahogy a fórum is az. Csak azért mondom, mert valszeg kevés tapasztalata van az itt megfordulóknak TDCI ügyben. Mindenképpen jó lenne tudni valamit az előéletéről. Egyáltalán honnan való? Ha német, osztrák, akkor már korrózióra is érdemes figyelni. A másik dolog, hogy mit cseréltek rajta eddig? Ha többé-kevésbé eredeti, akkor lassan bármi előjöhet! Futómű állapota, szilentek, teleszkópok stb. Próbaúton megfigyelni! Féktárcsák állapotát szintén! Tudni kellene mikor volt vezérlés stb. csere. Ha 100-120 körül, akkor megint esedékes, ha meg nincs meg az előélet, akkor ezeket kötelezően cserélni szokták. A nagynyomású rendszerhez nem tudok hozzászólni, nem ismerem milyen hibákat okozhat ennyi megtett km.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.19 21:24:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8158
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
Jövőhéten kerül be a műhelybe, amint többet megtudok írok. Nagyon azon gondolkodok, hogy a rendbetétele mellett kötelezem el magam ha ez 3 kiló alatt megáll.


https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/Ford_Focus_1_8_Tdi_motor_101563160.htm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 37


HozzászólásElküldve: 2020.02.20 10:33:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8159
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bontott motor esetén mennyire fontos a motorszám egyezése (kompatibilitási szempontból)? Az enyém C9DC-vel kezdődik. Elég sok blokkot találtam én is a neten, pl a bontóplázában, meg a Gyömrői úti Ford bontónál is, de jellemzően C9DA vagy C9DB számmal.
Sokan még szállítást is vállalnak, csak a nagyobb gond, hogy egyenlőre nincs aki beépítse.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Offline
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 230


HozzászólásElküldve: 2020.02.20 11:07:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8160
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
Bontott motor esetén mennyire fontos a motorszám egyezése (kompatibilitási szempontból)? Az enyém C9DC-vel kezdődik. Elég sok blokkot találtam én is a neten, pl a bontóplázában, meg a Gyömrői úti Ford bontónál is, de jellemzően C9DA vagy C9DB számmal.
Sokan még szállítást is vállalnak, csak a nagyobb gond, hogy egyenlőre nincs aki beépítse.

Szerintem az a gond, hogy nem elég maga a motorblokk, mert ezek furmányosan össze vannak párosítva a motorvezérlő elektronikával, meg asszem még valami immobilizer panellel is.
Én is gondolkodtam anno bontott adagolóban, de nem lett volna elég felrakni, össze kellett volna tanítani az autó elektronikájával, mert másképp letiltja az adagolást!
Kb. feléből megállt volna a dolog, de akkor van egy ugyan annyi idős adagolóm, amiről vagy elhiszem vagy nem az előéletét, plusz a feltanítás kockázata, mert hallottam olyat is, hogy valamiért nem komminkáltak egymással a dolgok és akkor bukta van. Inkább választottam a biztosat.
Szóval ennek kéne valami tuti helyen utána érdeklődni, de szerintem nem elég a szimpla motor csere!
Lepapírozást szintén nem vágom, nem cseréltem méh hál' Isten motort!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> 1.8 TDDI help!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 271, 272, 273, 274, 275  Következő
Ugrás:   

272 / 275 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.61 másodperc