Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.04.06. 20:51:23 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Gbazs
Mai: 2
Tegnapi: 1
Összesen: 25654
Látogatók:
Vendégek: 378
Tagok: 10
Összesen: 388

Jelen lévő tagok:
01: Attila64
02: Rezsee
03: Kapeti
04: lucifer
05: attis
06: Markyxx
07: bjuhy
08: Geri62
09: fgab85
10: qqrique

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - 1.8 TDDI help!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> 1.8 TDDI help!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 272, 273, 274  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

273 / 274 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.02.20 11:13:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8161
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Esetleg az megoldás, hogy a mostani adagolót átrakni az új blokkra és akkor nincs párosítási gond, de ez megint újabb macera.
Motorkódok közti különbségek sajnos nem tudom mit takarnak! 90 lovas a Tiéd is?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.02.20 14:19:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8162
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Igen 90-es. A motorfelújítás biztosabb befektetés, ha hosszabb távon gondolkodik az ember. Csak ez egy 21-ik évében lévő autó, van az a limit aminél azt mondja az ember hogy ennyit már nem fizetek ki.. Ezért fejtörős a szitu.
Én olyan helyen lakok ahol két autószerelő műhely is van 100 méteres körzetben. Az egyik mester már a 70-et karcolja, ő vállalta, hogy szétszedi a blokkot, és elküldi egy olyan műhelybe ahol a hibás alkatrészeket felújítják, de véleménye szerint ez 300 alatt nem áll meg. Úgy érzem ő az utolsó mentsváram. Megpróbálom megdumálni vele, hogy bontson blokkot, kalkulálja ki mennyi az annyi (ott még megállhatok) aztán hajrá. Ha nem sikerülne az üzlet, akkor a jövőhéten megy fel hahura.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.02.20 14:42:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8163
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem túl rózsás helyzet! Sad
Már helyben is nagy meló lesz, nem fogja a szaki aprópénzért megcsinálni! Ha köszörülni kell a főtengelyt, vezérműtengely, új csapágyak mindenhová, komplett hengerfej felújítás, már ez sem kevés. Meg ilyenkor jönnek hozzá a nem várt költségek. Szétdöntik ez is csere, az is csere, kuplungozni is kell, ha már szét van szedve, meg még ezer dolog kijöhet. Aligha lesz rentábilis, de járjátok körbe. Az a baj, ha Te nem látsz benne fantáziát, akkor valszeg más se fog, főleg az egyéb hibáival (pl. kaszni) szóval csak vas áron tudod eladni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.08 12:13:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8164
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Update!

Sikerült vásárolnom, egy típus azonos (C9DC motorkód) bontott motorblokkot. Budapesten fogják csinálni az autót, találtam egy olyan Ford műhelyt akik kifejezetten márkán belüli típusokra vannak specializálva. Kedvező áron ajánlottak tréleres szállítást. A tulajdonossal beszéltem a részletekről emailben, utána telefonon is egyeztettem a szervizzel. Az átépítési költségekben benne lesz az új vezérlés, hűtőfolyadék, olajok-szűrők stb. Így ha minden jól alakul (és a blokk is rendben van) az elképzelt költségvetési keretből kijön az autó rendbetétele. Jövőhéten szállítják be a fókát, már várom a fejleményeket. Jó volna ha még egy évet tudna szolgálni, és utána megválok tőle. (így legalább nem 50 ezerért kell eladnom) A következő autóm meg már benzines lesz... A fórumot hellyel-közzel végigböngésztem, megdöbbentő volt azt látni, hogy több embernek ment gallyra ez a motor, és sokan küzdöttek ezzel az adagoló problémával is amit írtál. A 263-ik oldalon egy geomeo nevezetű tag pl ugyanolyan problémákról ír ami nekem volt, még az évjárat is stimmel.... Nálam is így kezdődött, aztán még mentem vele kb 10 ezer kilométert és kampeca. Azóta se tudom mi lehetett, de valószínűleg már nem is fogom megtudni mert szét kéne szedni hozzá, annyira meg nem vagyok kíváncsi, hogy ezért még fizessek is. Jó apámnak volt egy 1.8-as szívó diesel Orionja, azt a kocsit 6 évesen vette és 160 ezer kilométert hajtott bele. A világon semmi motorikus baja nem volt...Sőt azt beszéltük múltkor én 12 éve vezetek, ő meg 42. De még egyikünk alól se halt ki motor, pedig sok szocialista járműcsoda is megfordult már a családban. Igaz azok többsége újonnan lett véve..
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.16 09:05:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8165
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szurkolok, remélem minden összejön és még tudod használni egy darabig!
Én már nem adom el, megy, ameddig megy. Nekem többet ér, mint amit adnának érte, plusz amit én is ráköltöttem tavaly.
Persze, meghibásodás minden típusnál előfordul, de ezzel együtt szerintem egy jól eltalált, tartós anyagokból készült autó. Ez az adagolós dolog sajnos kijön jellemzően, de ennél generációkkal újabb autókon is megvannak a típushibák! Sőt!!!
Benzinessel pont ugyan úgy röpködnek a százezrek, hidd el. Minél újab, annál inkább, mert összetettebb, felszereltebb, kényesebb stb, meg amúgy sem az örök létre vannak tervezve! Divatautók!
Utólag könnyű okosnak lenni, de villogó olajnyomás lámpával én nem mertem volna 10ezret elmenni ill. jobban utána kellett volna járni. Lehet csak az ominózus lecsúszott olajcső vagy valami apró dolog volt és ez lett belőle! Menni kell tovább! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.24 18:12:52  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8166
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az autó ma lett kész hazahoztuk, de még nem teljes az öröm. A szervizfőnök szerint nem kopog, nem hengerfejes viszont több helyen folyott az olaj, ezért a kartert és ha jól emlékszem a szavaira az olajhűtőt is újra kellett tömíteni. A motor szépen jár, tisztességesen húz, viszont van más probléma. Kérdezték volt e korábban indítási nehézsége a kocsinak,mert valamelyik porlasztó nem jó. Mondom ritkán ugyan, de előfordult hogy tekert egy darabig mire beröffent. Első körben azt javasolta üzemanyag rendszer tisztító adalékot öntsek a tankban, lehet hogy javulást hoz, ha mégse bontott porlasztót kéne nézni hozzá. Ezek vannak most. Figyelgetem a vizet, olajszintet nincs-e szivárgás, aztán 1-2 hét után go vissza ellenőrzésre. Az autón lecsekkoltam mindent, egy olyan hibát észleltem ami korábban nem volt, hogy nincs fűtés. Ventillátor megy minden fokozaton, de amikor a hőfokszabályzót tekergetem a ventillátor zajosabb lesz, mintha a fordulata emelkedne, de hideget fúj akárhova tekerem.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.25 13:07:41  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8167
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem egyelőre tesztelgesd, addig nagyon semmihez se nyúlnék. Legalább a szerelő se mondhatja, hogy azóta hozzá lett nyúlva. Én adalékot nem öntenék a tankba! Sokan vannak így! Ha feltételezzük, hogy az üzemanyagrendszerben bárhol szennyeződés tud lerakódni, akkor jó eséllyel a tankban van a legtöbb, ha azt feloldod, akkor irány a gázolajszűrő vagy rosszabb esetben a porlasztók. Gázolajszűrő cserénél nagyon meg lehet amúgy is szívni. A csonkok vastagságában van eltérés, ez csak pár tized, de ha egy vastagabb után egy vékonyabb kerül fel, akkor ott tud levegődödni a rendszer, ezt már sokan megtapasztalták. Akár nálad is lehet levegősödés gond, de ha sokkal rosszabb, mint előtte, akkor valami más gebasz történt, mert állásában biztos nem mentek tönkre a porlasztók.
Ami a fűtést illeti, a ventillátor fordulata némelyest változhat a tekergetés folytán, bár én ezt inkább akkor vettem észre, ha fokozatban belső keringetésre kapcsolok. Akkor könnyebben szív, mint a pollenszűrőn keresztül és jelentősen feljebb megy a fordulat! Keresd meg a szélvédő alatti homlokfalon a fűtés be ill. kimenő gumicsövet (két cső egyméstól kb. 10cm-re) Elvileg meleg motornál azoknak is forrónak kellene lenni. Azt nem írtad, de gondolom a motor amúgy felmelegszik normális értékre?! Ha hőfok beáll középre és a cső mégsem forró, akkor valszeg levegő maradt a fűtőradiátorban, amit nem tudott kidolgozni a rendszer. Amennyiben a motor sem melegszik rendesen, akkor termosztát! Használd és meglátod, mi változik, de figyelj a műszerekre, lámpákra!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.25 20:26:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8168
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Termosztátot mondta nekem is a szerelő az már nem nagy költség ha tényleg az a baj. Az adalékot pont azért javasolták hogy a porlasztó fúvókáját is nagy hatékonysággal tisztítja és emiatt érdemes kipróbálni. De még átgondolom. A fűtés kimaradását szélsőséges esetben okozhatja hengerfej probléma is, bár más jel egyenlőre nem utal erre ezért ezt még elvetem. Jövőhéten kontroll addig járogatok vele, figyelem a szinteket oszt meglássuk.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.25 20:56:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8169
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
Termosztátot mondta nekem is a szerelő az már nem nagy költség ha tényleg az a baj. Az adalékot pont azért javasolták hogy a porlasztó fúvókáját is nagy hatékonysággal tisztítja és emiatt érdemes kipróbálni. De még átgondolom. A fűtés kimaradását szélsőséges esetben okozhatja hengerfej probléma is, bár más jel egyenlőre nem utal erre ezért ezt még elvetem. Jövőhéten kontroll addig járogatok vele, figyelem a szinteket oszt meglássuk.

Értem én, hogy a porlasztót tisztítaná, de a tankba öntöd! Smile Szerintem 1:100-hoz, hogy segít! Hengerfejet nem igazán értem! Sad
Attól melegedni szokott nem hűlni! Smile Ott nem igazán tud a levegő megszorulni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 11:43:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8170
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ma mentem vele 50 kilométert, kezd visszajönni a fűtés. Először elkezdett langyosat fújni, utána megint hideg aztán újra melegedett a levegő. Az út végén már rendes meleget fújt. A vízhőfok pár perc után beállt középállásba és azt kb tartja is. Lehet még volt benne egy kis levegő, ahogy írtad? Az sokkal rosszabb, hogy rohadt nehezen indult reggel vagy 10ik indításra röffent be, teker az önindító jön egy kis szürkés füst és semmi. Erre mondták, hogy a porlasztó vacak, úgy kellett volna venni a blokkot hogy azok is benne vannak, mondom köszi....Az érdekes hogy az előző blokknál előfordult ugyan indítási nehézség, de ennyire sose volt gáz a helyzet. Maximum 2-3 ik próbálkozásra indult és ez is csak nagyon ritkán fordult elő. Adalékból vettem egy gyengébbet, mert mondta a boltos, hogy van egy erős ami mindent kipucol a rendszerből de utána gázolajszűrőt cserélni kell, azt nem mertem bevállalni. Hátha másba is kárt okoz ahogy írtad.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 12:11:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8171
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Mike88 írta:
Ma mentem vele 50 kilométert, kezd visszajönni a fűtés. Először elkezdett langyosat fújni, utána megint hideg aztán újra melegedett a levegő. Az út végén már rendes meleget fújt. A vízhőfok pár perc után beállt középállásba és azt kb tartja is. Lehet még volt benne egy kis levegő, ahogy írtad? Az sokkal rosszabb, hogy rohadt nehezen indult reggel vagy 10ik indításra röffent be, teker az önindító jön egy kis szürkés füst és semmi. Erre mondták, hogy a porlasztó vacak, úgy kellett volna venni a blokkot hogy azok is benne vannak, mondom köszi....Az érdekes hogy az előző blokknál előfordult ugyan indítási nehézség, de ennyire sose volt gáz a helyzet. Maximum 2-3 ik próbálkozásra indult és ez is csak nagyon ritkán fordult elő. Adalékból vettem egy gyengébbet, mert mondta a boltos, hogy van egy erős ami mindent kipucol a rendszerből de utána gázolajszűrőt cserélni kell, azt nem mertem bevállalni. Hátha másba is kárt okoz ahogy írtad.

Az adaléktól nem várok csodát, de ne legyen igazam! Fűtésben bíztam hogy megjavul, hiszen a radiátor viszonylag magas helyen van, idő, meg fordulatszám kell neki, mire kidolgozza a levegőt. Akkor legalább egy dolog kipipálva! Smile
Azért én nem vennék mérget a porlasztók egyértelmű hibájára, persze nem zárom ki, de ha előtte relatíve jó volt, akkor most is mehetne. Másrészt, ha elindult és akkor már szépen jár, van alapjárat, húz rendesen, nem okád szürke füstöt, akkor azért valamennyire teszik a dolgukat. Mikor volt gázolajszűrő csere? Nem azóta kezdte ezt a nehezebb indulást?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 12:17:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8172
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kb 3 éve. Az már esedékes lenne amúgy is, de mint említettem az előző blokk még motorhibásan is hamar indult. Nem volt jellemző ez az indítási gond.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 12:17:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8173
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Adagoló gondolom a régi maradt?!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 12:19:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8174
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az adagoló felrakása, bepozícionálása is befolyásolhatja az indítást!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 12:19:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8175
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rezsee írta:
Adagoló gondolom a régi maradt?!


Igen.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 12:22:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8176
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Azért az izzótógyertyákat is érdemes ellenőrizni. Kábeleket le kell kötni és egyesével rámérni kéziműszerrel. Valami nagyon pici ohm értéket kell mutassanak! Bár az enyém akkor is elindult, mikor mind szakadt volt! Smile Csak hátha rásegít neked az indításra4
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 12:23:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8177
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Az indítást leszámítva, megy rendesen, van alapjárat stb?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 13:04:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8178
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rezsee írta:
Az indítást leszámítva, megy rendesen, van alapjárat stb?


Alapjárat egyenletes semmi ingadozás, az autó jól megy menet közben. Nem látok nagy füstfelhőt se mögötte.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 13:31:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8179
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hát, nem tudom...
Nézd meg az izzítókat és izzíts a lámpák elalvását követően még 5-6mp-ig! Hátha...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.26 13:33:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8180
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem nem porlasztó lesz, de ha van a közeledben diesel szerviz (és nyitva is van!!!) ott be tudják mérni őket.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.29 10:36:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8181
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rezsee írta:
Szerintem nem porlasztó lesz, de ha van a közeledben diesel szerviz (és nyitva is van!!!) ott be tudják mérni őket.


Mióta beleöntöttem az adalékot könnyebben indul, melegen is kis rázás kíséretében, de beröffen. A füstöt figyeltem inkább kormos szürke (indításkor csak) mint fehér. Múltkor apám elvitte Érdig meg vissza és a kiegyenlítőtartály legalján maradt csak egy kis víz. Majdnem egy liter ioncserélt vizet töltöttem bele. Az olajszint is kevesebb a nívópálcán a másfeles beosztáson állt, amikor hazahoztuk telibe volt rajta olaj. Az én laikus fejemmel két dologra tudok gondolni, az egyik még mindig szivárog az olaj és a hűtőfolyadék, a második, hogy ezt már a motor zabálja be tehát sikerült bevásárolni egy fostartályt. A jövőhéten viszem mert a haspáncélt még vissza kell tenni az aljára, majd akkor ellenőrzik. Ma nem fogyott a vízből, de nem sokat mentem vele, holnapra be van tervezve egy 100 kilométeres út, ott majd elválik. Jó hülye voltam, hogy belevágtam ebbe, de már nem költök rá többet ha komoly a baj. Akkor legurítom a Tajgetoszról.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.29 17:13:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8182
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerintem rémeket látsz! (Legalább is remélem) Közvetlenül előtte ellenőrizted az olaj, meg a vízszintet? Vagy még múltkor, mikor nem volt jó a fűtés? Ha pl. nem volt a fűtőradiátorban víz, akkor eleve lejjebb kellett mennie a víznek. De még akár máshol is maradhatott a rendszerben levegő, mondjuk a hűtőben stb. Ezen nincs légtelenítő csavar, idő kell neki, még mindenhonnan kidolgozza. Olajnál picit talán egyszerűbb a helyzet ilyen szempontból!
De ezer jele lehet, ha fogy a víz vagy az olaj. Ha ennyi olaj elfolyna, annak biztos látnád a nyomát alatta, főleg haspáncél nélkül.
Ha a motorba kerül, azt azért észre lehet venni. Belefújnak a dugattyúk a vízrendszerbe, levegő buborékok áramlanak a kiegyenlítőtartályba, de akár a gumicsövek is felkeményedhetnek a megemelkedett nyomás miatt. Ha eszi a motor a vizet, annak ált. 3 jele van. Ha olyan sok bejut, akkor megemelkedhet akár az olajszint is. De már kis mennyiségnél is, keveredve az olajjal, emuziót képez, ami az olajbeöntő sapkán kicsapódó fehéres hab formájában jelentkezik. A motorba bekerülő víz távozhat a kipufogón gőz formában is, amit a mostani hideg reggeleken egyértelműen látni lehet.
Ha az olaj nem folyik el, hanem, ahogy mondod, megeszi a motor, akkor azt is látni kellene a kipufogóban. Már rossz szelepszár szimeringnél is komoly kékesfüstöt ad, főleg fordulaton. Ha nálad literszám enné, akkor nem lehetne látni az autó mögött!!!
Ne pánikolj, inkább próbálj meg logikusan gondolkodni! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.29 18:08:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8183
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Rezsee írta:
Szerintem rémeket látsz! (Legalább is remélem) Közvetlenül előtte ellenőrizted az olaj, meg a vízszintet? Vagy még múltkor, mikor nem volt jó a fűtés? Ha pl. nem volt a fűtőradiátorban víz, akkor eleve lejjebb kellett mennie a víznek. De még akár máshol is maradhatott a rendszerben levegő, mondjuk a hűtőben stb. Ezen nincs légtelenítő csavar, idő kell neki, még mindenhonnan kidolgozza. Olajnál picit talán egyszerűbb a helyzet ilyen szempontból!
De ezer jele lehet, ha fogy a víz vagy az olaj. Ha ennyi olaj elfolyna, annak biztos látnád a nyomát alatta, főleg haspáncél nélkül.
Ha a motorba kerül, azt azért észre lehet venni. Belefújnak a dugattyúk a vízrendszerbe, levegő buborékok áramlanak a kiegyenlítőtartályba, de akár a gumicsövek is felkeményedhetnek a megemelkedett nyomás miatt. Ha eszi a motor a vizet, annak ált. 3 jele van. Ha olyan sok bejut, akkor megemelkedhet akár az olajszint is. De már kis mennyiségnél is, keveredve az olajjal, emuziót képez, ami az olajbeöntő sapkán kicsapódó fehéres hab formájában jelentkezik. A motorba bekerülő víz távozhat a kipufogón gőz formában is, amit a mostani hideg reggeleken egyértelműen látni lehet.
Ha az olaj nem folyik el, hanem, ahogy mondod, megeszi a motor, akkor azt is látni kellene a kipufogóban. Már rossz szelepszár szimeringnél is komoly kékesfüstöt ad, főleg fordulaton. Ha nálad literszám enné, akkor nem lehetne látni az autó mögött!!!
Ne pánikolj, inkább próbálj meg logikusan gondolkodni! Smile


Oké próbálom nem túlreagálni. Elsődlegesen én is arra gondolok, hogy az olaj eltűnése inkább szivárgás miatt van. Látok itt-ott olajcseppet az autó alatt, alánézve a hátsó hídig látni az alján olajfelverődést. Valószínűleg akkor verte így tele az alját amikor a szerelő hazavitte az első próbaútra (mert utána csinálták a tömítéseket). Azt nem tudod véletlenül, hogy a nívópálcán lévő beosztások mekkora olajszint különbséget jeleznek?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.29 18:08:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8184
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Víz folyáshoz meg csak annyit, ha tényleg szökik valahol (cső csatlakozás stb) azt azért nehezebb észrevenni, főleg forrón, simán elpárologhat és nem hagy nyomot, mint az olaj! Ez is egy opció!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.29 18:11:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8185
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nívópálcára most kapásból nem emlékszem! Sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.29 18:15:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8186
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nézz egy korrekt víz és olajszintet, használd és közben figyeld, jelentkeznek-e a leírt tünetek ill. mi változik mondjuk 100 km alatt!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mike88


Offline
Csatlakozott:
2020. 02. 01.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2020.03.31 14:26:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8187
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Pár deciliter ioncserélt víz utántöltése, normálisnak mondható a szerelő szerint is mert nem tudtak vele annyit menni, hogy minden levegőt kidolgozzon a rendszer. Olajfolyást majd lecsekkolják de most nem látok veszteséget. És maradt még a nehéz indítás. Melegen pár perc várakozás után körülbelül úgy indul mint hidegen, de már kétszer is csinált olyat, hogy ha leállítom és mondjuk 1 óra múlva akarom indítani a jó istennek se sikerül 10-ik indításra se, néha pici rázással dohog mintha már majdnem elkapná aztán mégse. Ilyenkor jön egy kis világosszürke füst. Amikor beindul akkor a füst kormos szürke büdös gázolajszagú max 1-2 percig aztán tisztább lesz. Erre mondták, hogy porlasztó lehet a ludas, mert ha abból csak egy is rosszul működik és a többi meg beköpdösi a gázolajat akkor az elégtelen égés miatt kormol be így. Ha ez igaz és ki kell szedni megpróbálom bemérettetni akkor már menjünk tutira. Ez a meleg indítás

https://www.youtube.com/watch?v=FJGaoygYX5M
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.31 16:51:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8188
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Na, látod, alakul ez lassan! Smile
Igen, ha tudod, akkor méresd be őket, az a tuti!
Én még mindig nem zárnám ki a lelevegősödést! Rövid állás után (melegen) biztos könnyebben indul rosszabb állapotú porlasztókkal is! De az sincs kizárva, hogy még tele van az üzemanyag vezeték. Hosszabb állás után, ha mondjuk a szűrőnél falsot tud szívni, akkor leürülhet a tank felé, és nagyon sok idő, míg újra felszívja. Azt nem tudom mennyire vágod a dízel működését (én se nagyon:-)) de itt nincs a tankban szivattyú, ami már indítás előtt telenyomja a rendszert a szükséges nyomásértékig. Itt az adagoló szívja a tankból a gázolajat, ami sokkal nehézkesebb, azért nem szereti, ha pl. kifogy a tank, mert akkor iszonyú nehezen veszi fel az anyagot. A régi dízeleken volt is a vezetékben egy kézi szivattyú az ilyen esetekre.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.31 17:07:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8189
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Amúgy a szerelő nem azt mondta, hogy egy porlasztó rossz??? Szerintem 3 jó porlasztóval is el kellene indulnia, még ha darabosan is. Mellesleg megkérdezném, hogyan állapította meg, hogy egy rossz, a többi jó? Nem kell elhinni mindent, amit a nagytudású mesteremberek mondanak. Sajnos legtöbbször ők is csak tippelgetnek! Sad Biztos nem gyári állapotúak, de ha olyan v@cak lenne, akkor szerintem menet közben is füstölne. De tényleg az a biztos, ha bemérik, beállítják, már ha lehet, szóval akár cserére is készülj adott esetben.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Rezsee


Online
Csatlakozott:
2010. 08. 30.
Hozzászólások: 226


HozzászólásElküldve: 2020.03.31 17:08:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 8190
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Amúgy a szerelő nem azt mondta, hogy egy porlasztó rossz??? Szerintem 3 jó porlasztóval is el kellene indulnia, még ha darabosan is. Mellesleg megkérdezném, hogyan állapította meg, hogy egy rossz, a többi jó? Nem kell elhinni mindent, amit a nagytudású mesteremberek mondanak. Sajnos legtöbbször ők is csak tippelgetnek! Sad Biztos nem gyári állapotúak, de ha olyan v@cak lenne, akkor szerintem menet közben is füstölne. De tényleg az a biztos, ha bemérik, beállítják, már ha lehet, szóval akár cserére is készülj adott esetben.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> 1.8 TDDI help!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 272, 273, 274  Következő
Ugrás:   

273 / 274 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.86 másodperc