Elküldve:
2019.12.19 17:08:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 331 Hozzászólás témája:
Sziasztok! Nagyon tele van a hocipom a következő a dolog
Adótt egy 2003 as 1.6 b 16 v mk1 focusom kapott új hűtőt nyáron, viszont termosztát csere után fel ment a víz pirosba és néha be dobta a sárga fogaskerekek benne a felkiáltójel és be dadogott! Újra indítás után darabig ment utána megint hiba! Aztán ki szedtem termosztátot nyáron, jöttem mentem vele.. Aztán itt a tél gondoltam teszek bele újat! Hiba ugyan úgy fent áll, ma kapott egy új vizpumpat és egy hőmérséklet jeladót, nem forralja a vizet, de kB 1 km után fel teszi pirosba, félre húzódok 3 másodperc vissza áll 90 fokra, meg indulok ugyan ez 3/4 piros utána vissza fél! Nézelődtem mindenütt de nem kaptam rá értelmes választ, esetleg valaki találkozott már ezzel a problémával? Ventilátor is megy 2 perc után
Elküldve:
2019.12.24 15:22:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 332 Hozzászólás témája:
Hengerfej vagy EGR hűtő?
2014-es 1,6 TDCI Focus 150e km-el segítségre szorul. Tünetek: - fűtés hol van, hol nincs - hideg motornál (leállítás után másnap) kiegyenlítő tartályban nyomás van, kupak lecsavarása közben ömlik ki a "gáz", emelkedik a szint, ami a légtelenítő csavar megnyítása után beáll normálisra (légtelenítőből is jön a gáz egy darabig) - hűtőfolyadék fogyása minimális - a motor erős, nem fogyaszt sokat, pöccre indul, nem füstöl (sem feketén, sem szürkén sem fehéren) - álló ON pozicióban hibakód nincsen - vízhőfok mérő szerint sosem emelkedik megengedett fölé Bölcs mesterek tanácsára vízpumpa, termosztát cserélve - változás semmi. Kérdés: komoly bontás nélkül megállapítható-e, hogy a blokk, hengerfej, hengerfejtömítés vagy az EGR hőtőnél dolgozik a motor a hűtőkörbe? Thurmo segíthet?
Elküldve:
2020.05.07 18:44:55 Hozzászólás sorszáma a témában: 333 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Van egy mk1 focusom 1.6 (manuális klímás) egy hete elkezdte forralni a vizet. A termosztátra gyanakodtam ki is lett cserélve, de a probléma nem oldódott meg sajnos. És a hűtőventilátorok sem kapcsolnak be, ha a víz felmelegszik. Viszont a termosztát kinyit.
A ventilátorok viszont bekapcsolnak, ha a klímát bekapcsolom.
Elküldve:
2020.05.09 01:55:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 334 Hozzászólás témája:
Dbandi95 írta:
Sziasztok!
Van egy mk1 focusom 1.6 (manuális klímás) egy hete elkezdte forralni a vizet. A termosztátra gyanakodtam ki is lett cserélve, de a probléma nem oldódott meg sajnos. És a hűtőventilátorok sem kapcsolnak be, ha a víz felmelegszik. Viszont a termosztát kinyit.
A ventilátorok viszont bekapcsolnak, ha a klímát bekapcsolom.
Valakinek lenne valami tipp ?
Szia!
Nekem Fiestám van és nem ismerem ezt a motort, de sok helyen olvastam, hogy a Focus motort nehéz rendesen légteleníteni. A szerelői kézikönyv szerint le kell választani a fűtés bemenő csövét és onnan kell először feltölteni.
Ide másolom a szöveget. (Sajnos angol. de a google translate elég jól lefordítja.)
1. Remove the air cleaner outlet pipe.
2. Disconnect the mass air flow (MAF) sensor electrical conector.
3. Remove the ignition coil pack bracket. For additional information, refer to «Section 303-07B».[Ignition Coil Bracket]
4. Disconnect the heater supply hose from the engine.
5. Using a funnel, fill the cooling system through the supply hose until coolant starts to trickle from the engine.
6. Reconnect the heater supply hose.
7. Note:
Make sure that the in-car heater temperature control is in the HOT position and the heater blower switch is in the OFF position. Make sure the air conditioning is switched OFF.
Refill the coolant expansion tank up to the MAX mark (with the engine switched off).
8. Install the expansion tank cap.
9. Connect the mass air flow (MAF) sensor electrical connector.
10. Install the air cleaner outlet pipe.
11. Warm the engine up at 2750 RPM for two fan cycles.
12. Leave the engine to cool down and then recheck the coolant level. Top up to the MAX mark as required.
Elküldve:
2020.05.22 01:44:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 335 Hozzászólás témája: Kattog a hűtő
Sziasztok!
Amikor használom a légkondit (klímától függetlenül), akkor kb 8-10 másodpercenként kattan valami a motortérben. Ha kikapcsolom a légkondit, akkor abbamarad a kattogás. A légkondit működtető motor környékére tippelnék, vagy a ventillátorra, de nem vagyok benne biztos. Van ötlete valakinek, hogy mi lehet ez?
Sziasztok! Egy olyan problémám van a Focusal ( 2012. 09. 27-es évjárat, 2.0 diesel 163 le, motorkód DYB, 88.000 km), hogy ingadozik a vízhőfok. Hűvösebb időben 75-80-85 fok között van, hosszútávú használatnál is. Melegebb időben jól működik. Termosztát csere megvolt 2x is cseréltük, azt hittük az új sem jó (kettő nem téved). 1 db termosztát van a kocsiban, a termosztát házban. Kontakt hiba nincs, érintkezik a csatlakozó. Óracsoporttal nincs baj, gépre is rátettük azt az értéket mutatja amit az óra. Fűtrés rendben van. Lamellák zárva. 4 éve van nálam az autó, nem volt problémám soha vele. Mi okozhatja ezt?
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban