Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.06.01. 21:05:05 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Hollesz
Mai: 1
Tegnapi: 2
Összesen: 25725
Látogatók:
Vendégek: 411
Tagok: 7
Összesen: 418

Jelen lévő tagok:
01: nzsolt
02: Mike88
03: n1nja
04: semetka
05: VFABRIK
06: matyiii
07: htibor

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - DRL azaz Daylight Running Lamp - Nappali Menetfény
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> DRL azaz Daylight Running Lamp - Nappali Menetfény
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 31, 32, 33
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

33 / 33 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  zozor


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 17.
Hozzászólások: 131


HozzászólásElküldve: 2016.07.31 06:34:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 961
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Dijkstra írta:
supermen írta:
Gergo01 írta:
Sziasztok,
Kellene egy kis segítség, rávettem magam egy kis csinosításra, vennék én is egy nappali menetfényt.
Olvasok sok mindent, ilyet is, meg olyat is.
Nem tudom eldönteni, hogy a 4 ledes /Osram LED DRL 401 LEDriving® PX-4 nappali menetfény/ vagy az 5 ledes /Osram LED DRL 301 LEDriving® PX-5 CL15 nappali menetfény szett / kivitel legyen, az volna a jó, ha egybefüggő fénysávot láthatnék, nem pedig a ledeket egyesével. A másik nagy álmom, hogy DIM-merelhető legyen, erre a Osram LED DRL 301 LEDriving® PX-5 nappali menetfény szett volna a legjobb, de olvasom a leírásban, hogy ez a típus az inteligens aksihoz és a feszültség figyelésre is alergiás.
Az én autóm Focus 2002-es 1.6 benzin motoros.
Szerintem az utóbbit is megrendelhetném, nálam nem sok vizet zavarna.
Kérném a segítségeteket, jól látom-e?
Tibi


Hello!

Akkor neked ezt ajánlanám. https://lumenet.hu/osram-ledriving-lg-drl-102-nappali-menetfeny#page_artdet_tabs
Egybefüggő fénye van és dimmelhető.Jövő hónapban én is ezt veszem.


Mennyire kell komolyan venni az ehhez a termékhez illő leírát? Mert ott azt írják, hogy gyújtás+fényszóró akkor a DRL 50%-on világít. Ez elvileg nem szabályos az utólag beépített DRL-nél, vagy ezt nem jól tudom? Mert az utólag beépítettekre elég sok a tiltás, ami a gyárira nem vonatkozik. pl. tompított + DRL együtt nem világíthat, de a gyáriak igen...

Vagy a bekötésnél ezt lehet módosítani?

Mehet együtt, mert akkor helyzetjelzőként szerepel, de ebben az esetben ki kell venni a helyzetjelző izzóit.
_________________
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...! Wink

 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Gergo01


Offline
Csatlakozott:
2005. 05. 23.
Hozzászólások: 160


HozzászólásElküldve: 2016.09.13 18:53:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 962
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zozor írta:
Dijkstra írta:
supermen írta:
Gergo01 írta:
Sziasztok,
Kellene egy kis segítség, rávettem magam egy kis csinosításra, vennék én is egy nappali menetfényt.
Olvasok sok mindent, ilyet is, meg olyat is.
Nem tudom eldönteni, hogy a 4 ledes /Osram LED DRL 401 LEDriving® PX-4 nappali menetfény/ vagy az 5 ledes /Osram LED DRL 301 LEDriving® PX-5 CL15 nappali menetfény szett / kivitel legyen, az volna a jó, ha egybefüggő fénysávot láthatnék, nem pedig a ledeket egyesével. A másik nagy álmom, hogy DIM-merelhető legyen, erre a Osram LED DRL 301 LEDriving® PX-5 nappali menetfény szett volna a legjobb, de olvasom a leírásban, hogy ez a típus az inteligens aksihoz és a feszültség figyelésre is alergiás.
Az én autóm Focus 2002-es 1.6 benzin motoros.
Szerintem az utóbbit is megrendelhetném, nálam nem sok vizet zavarna.
Kérném a segítségeteket, jól látom-e?
Tibi


Hello!

Akkor neked ezt ajánlanám. https://lumenet.hu/osram-ledriving-lg-drl-102-nappali-menetfeny#page_artdet_tabs
Egybefüggő fénye van és dimmelhető.Jövő hónapban én is ezt veszem.


Mennyire kell komolyan venni az ehhez a termékhez illő leírát? Mert ott azt írják, hogy gyújtás+fényszóró akkor a DRL 50%-on világít. Ez elvileg nem szabályos az utólag beépített DRL-nél, vagy ezt nem jól tudom? Mert az utólag beépítettekre elég sok a tiltás, ami a gyárira nem vonatkozik. pl. tompított + DRL együtt nem világíthat, de a gyáriak igen...

Vagy a bekötésnél ezt lehet módosítani?

Mehet együtt, mert akkor helyzetjelzőként szerepel, de ebben az esetben ki kell venni a helyzetjelző izzóit.


Köszönöm a válaszokat.
Betettem, lefűztem, bár nem az akku oldalra, pedig oda lett volna célszerű, hanem a légkondi oldalra, de a vezetékek meghosszabbítása jól sikerült, már mindegy, így van.
Viszont kellene egy segítség, keresem azt a pontot, ami a dim kapcsoláshoz jó lenne a motortér biztitáblában, azt olvastam, hogy a fényszóró mosó biztinél találok, van is egy saru, de ezen a sarun, mindig van áram, nem csak gyújtásnál. Ide is kell valami biztosíték, vagy csak bele és kész, már ha lesz olyan pont, ahol csak a gyújtás alatt lesz ibercíg.
Valamint, hová és hogyan kössem a helyzetjelző vezetékére és a csatin hányas számú vezetékről tudok csapolni?
Néztem hogy a lámpa csatin nem tudok betolni vezetéket, pedig az volna a jó, ezt a lámpához kapott összenyomós izé, annyira nem vízálló. Mit javasoltok???
Vágjak, forrasszak és zsugor csövezzek?
Köszönöm a válaszokat.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zozor


Offline
Csatlakozott:
2015. 04. 17.
Hozzászólások: 131


HozzászólásElküldve: 2016.09.28 08:02:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 963
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Gergo01 írta:

Köszönöm a válaszokat.
Betettem, lefűztem, bár nem az akku oldalra, pedig oda lett volna célszerű, hanem a légkondi oldalra, de a vezetékek meghosszabbítása jól sikerült, már mindegy, így van.
Viszont kellene egy segítség, keresem azt a pontot, ami a dim kapcsoláshoz jó lenne a motortér biztitáblában, azt olvastam, hogy a fényszóró mosó biztinél találok, van is egy saru, de ezen a sarun, mindig van áram, nem csak gyújtásnál. Ide is kell valami biztosíték, vagy csak bele és kész, már ha lesz olyan pont, ahol csak a gyújtás alatt lesz ibercíg.
Valamint, hová és hogyan kössem a helyzetjelző vezetékére és a csatin hányas számú vezetékről tudok csapolni?
Néztem hogy a lámpa csatin nem tudok betolni vezetéket, pedig az volna a jó, ezt a lámpához kapott összenyomós izé, annyira nem vízálló. Mit javasoltok???
Vágjak, forrasszak és zsugor csövezzek?
Köszönöm a válaszokat.

DIM-hez nem tudok szólni, nekem nem olyan, de a másikhoz: én a belső biztosítéktáblán (jobb oldal, lábtér) megtaláltam a nappali menetfény biztosíték helyét, onnan fűztem ki egy vezetéket, mivel ennél csak gyújtáskor van áram (először az akksi melletti bizt.t.-ból vettem áramot, de ezt inkább módosítottam, mikor megtaláltam a gyári menetfény bizti helyét). Még az összenyomós verzióval van összekötve, de ezt hamarosan cserélem szigetelt sarura, az szerintem tartósabb, biztosabb. A helyzetjelzőt a leírás szerint csináltam meg (összenyomós), szerintem ezt is sarusra váltom, de mivel itt sokkal kisebb a hely, majd még meglátom.
_________________
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...! Wink

 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tomcso


Offline
Csatlakozott:
2016. 05. 29.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2017.09.27 20:12:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 964
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
Mk 2.5 Focusba szeretnék beépíteni DRL-t. A lökhárítót nem szeretném faragni, a hűtőráccsal pedig az a gond, hogy a szélessége 100 cm, az autó tükör nélküli szélessége katalógus szerint pedig 184 cm. Ez azt jelenti, hogy a hűtőrács széleihez kitolt DRL az autó szélértől 42 cm-re lesz, ami 2 cm-rel meghaladja az előírt 40 cm maximumot. Evil or Very Mad Hallott már valaki olyanról, akit 2 cm miatt megbuktattak műszakin? A rendőrök csak nem járnak mérőszalaggal.... A ködlámpa burkolatának íves felületébe esélytelen bármit házilag úgy beleépíteni, hogy ki is nézzen valahogy.
Mellesleg a jelzőlámpára is ugyanaz a maximális oldaltávolság megkötés van, a Focus tervezői el is mentek a "falig" vele.
Üdv: Tomcso
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968


Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 409

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.06.16 17:33:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 965
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Műszaki vizsga, DRL bekötés megfelelőség szempontjából hogyan szól az előírás a dimmelhetőségről?
Beépítettem egy DRL-t, tudja a dimmelést és esetlegesen én ezt a funkciót használnám. Odáig tiszta, hogy ilyenkor a helyzetjelző izzót ki kell szedni. De ezt az "átalakítást" engedélyeztetni kell, vagy kész és csókolom? Ha engedélyeztetni kell, akkor az ilyen hogyan működik? Elviszem műszakira, jelzem, hogy ilyen megoldás van az autón, vizsgáztassák le és jegyezzék be a forgalmiba?
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS


Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1343


HozzászólásElküldve: 2018.06.16 18:50:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 966
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fefe1968 írta:
Műszaki vizsga, DRL bekötés megfelelőség szempontjából hogyan szól az előírás a dimmelhetőségről?
Beépítettem egy DRL-t, tudja a dimmelést és esetlegesen én ezt a funkciót használnám. Odáig tiszta, hogy ilyenkor a helyzetjelző izzót ki kell szedni. De ezt az "átalakítást" engedélyeztetni kell, vagy kész és csókolom? Ha engedélyeztetni kell, akkor az ilyen hogyan működik? Elviszem műszakira, jelzem, hogy ilyen megoldás van az autón, vizsgáztassák le és jegyezzék be a forgalmiba?

Szerintem erre semmilyen engedélyt sem fogsz kapni, mert nem gyári kialakítás. Valszeg műszakira le kell venni, h.izzót vissza a helyére és így vizsgázhat. Nálam a spéci h.izzót szedették ki, mert led-es volt, és akkor mondták, ilyesmit nem lehet engedélyeztetni, így be sem jegyezhetik.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968


Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 409

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.06.16 19:06:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 967
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ATTIS írta:
fefe1968 írta:
Műszaki vizsga, DRL bekötés megfelelőség szempontjából hogyan szól az előírás a dimmelhetőségről?
Beépítettem egy DRL-t, tudja a dimmelést és esetlegesen én ezt a funkciót használnám. Odáig tiszta, hogy ilyenkor a helyzetjelző izzót ki kell szedni. De ezt az "átalakítást" engedélyeztetni kell, vagy kész és csókolom? Ha engedélyeztetni kell, akkor az ilyen hogyan működik? Elviszem műszakira, jelzem, hogy ilyen megoldás van az autón, vizsgáztassák le és jegyezzék be a forgalmiba?

Szerintem erre semmilyen engedélyt sem fogsz kapni, mert nem gyári kialakítás. Valszeg műszakira le kell venni, h.izzót vissza a helyére és így vizsgázhat. Nálam a spéci h.izzót szedették ki, mert led-es volt, és akkor mondták, ilyesmit nem lehet engedélyeztetni, így be sem jegyezhetik.

Igazad lesz, mert közben átnyálaztam a KÖHÉM rendeletet és abból az derül ki, hogy kis hazánkban nem lehet. A helyzetjelzőt nem vehetem ki, mert az átalakítás, illetve a helyzetjelzőnek min. 35cm magasan kell elhelyezkednie, ami fizikailag kb. a lámpatest helye, tehát a DRL semmiképen nem helyezhető úgy el.
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pfpetee


Offline
Csatlakozott:
2011. 05. 26.
Hozzászólások: 431

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.06.18 11:03:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 968
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fefe1968 írta:
...De ezt az "átalakítást" engedélyeztetni kell, vagy kész és csókolom? ...
...Szerintem erre semmilyen engedélyt sem fogsz kapni, mert nem gyári kialakítás....

Már hetedik éve használok a ködlámpák helyére beszerelt, dimmelhető DRL-t.
Helyzetjelző izzók kiszedve természetesen.
Műszakin egy kérdés sem hangzott el a beszereléssel kapcsolatban. Rendőri igazoltatáskor eddig két alkalommal kérdeztek rá miért ködlámpázok, de a "nappali fény" szó után egyik alkalommal sem problémáztak. Helyzetjelző funkció miatt pedig abszolút nem.
Igaz, az MK2-n a ködlámpa helye ~38cm-re van a talajtól és a DRL-em rendelkezik "A" jelöléssel is, így szabályosan használható helyzetjezőként.
_________________
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1226


HozzászólásElküldve: 2018.06.18 12:00:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 969
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pfpetee írta:
fefe1968 írta:
...De ezt az "átalakítást" engedélyeztetni kell, vagy kész és csókolom? ...
...Szerintem erre semmilyen engedélyt sem fogsz kapni, mert nem gyári kialakítás....

Már hetedik éve használok a ködlámpák helyére beszerelt, dimmelhető DRL-t.
Helyzetjelző izzók kiszedve természetesen.
Műszakin egy kérdés sem hangzott el a beszereléssel kapcsolatban. Rendőri igazoltatáskor eddig két alkalommal kérdeztek rá miért ködlámpázok, de a "nappali fény" szó után egyik alkalommal sem problémáztak. Helyzetjelző funkció miatt pedig abszolút nem.
Igaz, az MK2-n a ködlámpa helye ~38cm-re van a talajtól és a DRL-em rendelkezik "A" jelöléssel is, így szabályosan használható helyzetjezőként.


milyen szett?
Énis filózok egy szép DRL-en
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968


Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 409

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.06.18 12:37:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 970
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:
pfpetee írta:
fefe1968 írta:
.

Már hetedik éve használok a ködlámpák helyére beszerelt, dimmelhető DRL-t.
Helyzetjelző izzók kiszedve természetesen.
Műszakin egy kérdés sem hangzott el a beszereléssel kapcsolatban. Rendőri igazoltatáskor eddig két alkalommal kérdeztek rá miért ködlámpázok, de a "nappali fény" szó után egyik alkalommal sem problémáztak. Helyzetjelző funkció miatt pedig abszolút nem.
Igaz, az MK2-n a ködlámpa helye ~38cm-re van a talajtól és a DRL-em rendelkezik "A" jelöléssel is, így szabályosan használható helyzetjezőként.


milyen szett?
Én is filózok egy szép DRL-en

Hát, hogy szép-e vagy sem, azt ki-ki döntse el. A galériámban vannak képek róla. A ködlámpa helyére egy 70mm-es 4 LED-es tökéletesen beépíthető. Én a mostani gépemből kiszedtem a ködlámpát, hiszen az max. évi 2 alkalommal lenne használva, a nappali fény, meg 350x.
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968


Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 409

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.07.03 15:56:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 971
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy sztori a mai műszaki vizsgámhoz! Az előző hozzászólásban említettem, hogy a ködlámpa helyére raktam be a nappalifényt. Nos, műszakin akadt egy kis gubanc vele. Minden szép, jól működik, E-jeles is, de... a ködlámpát nem szabad kiszedni!
Amivel a futószalagról lejött, annak kell benne lennie. Igaz, a kapcsolót még nem cseréltem le első ködlámpa nélkülire, de azt mondta a csóka, hogy az is kevés. Az óracsoportban benne van a LED-je illetve egy éven belül állítólag az OBD-n is figyelik amit csak lehet és az alvázszám alapján a gyári felszereléseket is akarják ellenőrizni. Akármit kiütök, visszaalakítok, kiszedek, az mit sem fog érni, mert nem egyezik a gyári kiépítéssel. Vissza kellett alakítanom ködlámpásra. Nekem pedig nagyon nem kell az utóbbi.
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  flint78


Offline
Csatlakozott:
2009. 11. 28.
Hozzászólások: 496


HozzászólásElküldve: 2018.07.03 16:05:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 972
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fefe1968 írta:
Egy sztori a mai műszaki vizsgámhoz! Az előző hozzászólásban említettem, hogy a ködlámpa helyére raktam be a nappalifényt. Nos, műszakin akadt egy kis gubanc vele. Minden szép, jól működik, E-jeles is, de... a ködlámpát nem szabad kiszedni!
Amivel a futószalagról lejött, annak kell benne lennie. Igaz, a kapcsolót még nem cseréltem le első ködlámpa nélkülire, de azt mondta a csóka, hogy az is kevés. Az óracsoportban benne van a LED-je illetve egy éven belül állítólag az OBD-n is figyelik amit csak lehet és az alvázszám alapján a gyári felszereléseket is akarják ellenőrizni. Akármit kiütök, visszaalakítok, kiszedek, az mit sem fog érni, mert nem egyezik a gyári kiépítéssel. Vissza kellett alakítanom ködlámpásra. Nekem pedig nagyon nem kell az utóbbi.


Remélem igaz lesz amit írsz és "Amivel a futószalagról lejött, annak kell benne lennie."
Ezután a sok kiberhelt részecskeszűrős, ledugózott egr szelepes, elhasználódott, kormoló dízelt mind viszik a szeméttelepre...ha nem hozza a tulaj eredeti állapotúra.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24714


HozzászólásElküldve: 2018.07.03 17:34:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 973
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

flint78 írta:
Remélem igaz lesz amit írsz és "Amivel a futószalagról lejött, annak kell benne lennie."
Ezután a sok kiberhelt részecskeszűrős, ledugózott egr szelepes, elhasználódott, kormoló dízelt mind viszik a szeméttelepre...ha nem hozza a tulaj eredeti állapotúra.


Igazat adok neked.
Az agyon tuningolt, egyébként agyonkorrodált autóknak nincs helye a közúti közlekedésben.
DE, a katalizátor nélküli benzineseknek sincs létjogosultságra, amelyek eredetileg rendelkeztek katalizátorral!
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  TRL


Offline
Csatlakozott:
2010. 09. 21.
Hozzászólások: 319


HozzászólásElküldve: 2018.07.03 21:58:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 974
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fefe1968 írta:
Egy sztori a mai műszaki vizsgámhoz! Az előző hozzászólásban említettem, hogy a ködlámpa helyére raktam be a nappalifényt. Nos, műszakin akadt egy kis gubanc vele.


Köszi az infót - nem örülök neki, de jókor jött, mert én is épp terveztem beszereltetni egy szettet. Még jó, hogy jó ideje csak halogatom a beszerzést...
Akkor ez egy újabb "tolás" fentről a vegyél-új(abb) autót felé. Értem én az ártatlan jó szándékot, csak hát, na...
_________________
A Jármű
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Dragon

Érvényes: 2020.10.21.

Offline
Csatlakozott:
2004. 06. 22.
Hozzászólások: 312


HozzászólásElküldve: 2018.07.06 06:29:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 975
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fefe1968 írta:
Egy sztori a mai műszaki vizsgámhoz! Az előző hozzászólásban említettem, hogy a ködlámpa helyére raktam be a nappalifényt. Nos, műszakin akadt egy kis gubanc velei

Én az Osram ködlámpa menetfény egyben beszerelésén agyalok. Azt is kiszornák? Ködlámpa funkció marad.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968


Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 409

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.07.06 08:19:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 976
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Dragon írta:
fefe1968 írta:
Egy sztori a mai műszaki vizsgámhoz! Az előző hozzászólásban említettem, hogy a ködlámpa helyére raktam be a nappalifényt. Nos, műszakin akadt egy kis gubanc velei

Én az Osram ködlámpa menetfény egyben beszerelésén agyalok. Azt is kiszornák? Ködlámpa funkció marad.

Az jó lett volna, elfogadták volna (beszéltünk annak lehetőségéről a vizsgabiztossal). Viszont a beépítése elég necces. Én megvettem, majd visszaküldtem (visszafizették az árát). Az a baj, hogy 70mm-es a hely, az Osram lámpája pedig 90mm. A felfogatási pontok totál más helyre esnek, kapásból nem lehet mihez/hova oda rögzíteni. A mérete miatt nagyon szűken férhet be talán, a takaróelemet meg faragni kellene. 70-ről 90-es lyukat kellene vágni, amit az anyag nem nagyon ad ki, illetve otthon azt szépre megmunkálni nem egyszerű.
Ha valaki látott már ilyet beépítve, vagy sikerült neki, esetleg Te beépíted, akkor várom a tapasztalatot Smile!
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Dragon

Érvényes: 2020.10.21.

Offline
Csatlakozott:
2004. 06. 22.
Hozzászólások: 312


HozzászólásElküldve: 2018.07.06 11:50:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 977
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fefe1968 írta:
Dragon írta:
fefe1968 írta:
Egy sztori a mai műszaki vizsgámhoz! Az előző hozzászólásban említettem, hogy a ködlámpa helyére raktam be a nappalifényt. Nos, műszakin akadt egy kis gubanc velei

Én az Osram ködlámpa menetfény egyben beszerelésén agyalok. Azt is kiszornák? Ködlámpa funkció marad.

Az jó lett volna, elfogadták volna (beszéltünk annak lehetőségéről a vizsgabiztossal). Viszont a beépítése elég necces. Én megvettem, majd visszaküldtem (visszafizették az árát). Az a baj, hogy 70mm-es a hely, az Osram lámpája pedig 90mm. A felfogatási pontok totál más helyre esnek, kapásból nem lehet mihez/hova oda rögzíteni. A mérete miatt nagyon szűken férhet be talán, a takaróelemet meg faragni kellene. 70-ről 90-es lyukat kellene vágni, amit az anyag nem nagyon ad ki, illetve otthon azt szépre megmunkálni nem egyszerű.
Ha valaki látott már ilyet beépítve, vagy sikerült neki, esetleg Te beépíted, akkor várom a tapasztalatot Smile!


Nekem 3 as van. Ott ha jól tudom már nem kel fúrni faragni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968


Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 409

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.07.06 17:00:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 978
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Idézet:
Nekem 3 as van. Ott ha jól tudom már nem kel fúrni faragni.

Azzal kompatibilis egy az egyben, ha jól tudom. Mk2-be nem lehet begyömöszölni Sad.
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Voiceless


Offline
Csatlakozott:
2020. 05. 15.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2020.05.15 10:02:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 979
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Érdekelne, hogy valakinek volt-e hasonló problémája 2018as Focus-al, hátha kapok megoldást. (2015-2018as, tehát nem a legújabb, de nem is az alap mk3)

A helyzet az, hogy a Focus gyárilag nappali menetlámpa nélküli. Sajnos a vásárláskor nem figyeltem oda erre.
Különösebben nem zavarna, de így nem engedik át a műszaki vizsgán.
Gondoltam kicserélem két másik új fényszóróra, amiben már van DRL, de a Fordnál azt mondták nem lehet gyárilag, mert a csatlakozó kialakítása sem olyan.
Jött a B megoldás, hogy akkor valami külön szerelt DRL-t teszek rá, de persze a ledsor a hűtőrácson nem fér el anélkül, hogy meglenne a 60 centi távolság köztük. A ködlámpa nem kerek, szögletes hibrid verziója pedig senkinek nincs.
Most úgy állok, hogy esélytelen, hogy legyen az autón szabályosan nappali menetfény és emiatt pedig nem lehet műszakija. Mi a szabályos megoldás szerintetek? Most tényleg fizetnem kell valakinek, hogy engedjen már át??
(Ford Igazolás folyamatban van, hogy DRL nélkül lett gyártva, de az is csak félmegoldás.)

Ötlet?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Mézi
Portálbuherátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 04. 25.
Hozzászólások: 6094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.05.15 11:14:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 980
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Voiceless írta:
Sziasztok!

Érdekelne, hogy valakinek volt-e hasonló problémája 2018as Focus-al, hátha kapok megoldást. (2015-2018as, tehát nem a legújabb, de nem is az alap mk3)

A helyzet az, hogy a Focus gyárilag nappali menetlámpa nélküli. Sajnos a vásárláskor nem figyeltem oda erre.
Különösebben nem zavarna, de így nem engedik át a műszaki vizsgán.
Gondoltam kicserélem két másik új fényszóróra, amiben már van DRL, de a Fordnál azt mondták nem lehet gyárilag, mert a csatlakozó kialakítása sem olyan.
Jött a B megoldás, hogy akkor valami külön szerelt DRL-t teszek rá, de persze a ledsor a hűtőrácson nem fér el anélkül, hogy meglenne a 60 centi távolság köztük. A ködlámpa nem kerek, szögletes hibrid verziója pedig senkinek nincs.
Most úgy állok, hogy esélytelen, hogy legyen az autón szabályosan nappali menetfény és emiatt pedig nem lehet műszakija. Mi a szabályos megoldás szerintetek? Most tényleg fizetnem kell valakinek, hogy engedjen már át??
(Ford Igazolás folyamatban van, hogy DRL nélkül lett gyártva, de az is csak félmegoldás.)

Ötlet?

Lala írt egy DRL cikket, mivel Ő épített be a kombijába utólag DRL-t és utánajárt a dolgoknak, esetleg neked is hasznos lehet a cikke, bár Ő korábbi Focusba szerelte be:
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=247&mode=flat&order=0&thold=-1
_________________

FordEtis szerviztervezet | Ford Focus kezelési útmutatók | Elektronikus alkatrész-katalógus
Doppingmentes táplálékkiegészítők:
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fefe1968


Offline
Csatlakozott:
2010. 01. 12.
Hozzászólások: 409

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.05.15 11:19:21  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 981
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Voiceless írta:
Sziasztok!

Érdekelne, hogy valakinek volt-e hasonló problémája 2018as Focus-al, hátha kapok megoldást. (2015-2018as, tehát nem a legújabb, de nem is az alap mk3)

A helyzet az, hogy a Focus gyárilag nappali menetlámpa nélküli. Sajnos a vásárláskor nem figyeltem oda erre.
Különösebben nem zavarna, de így nem engedik át a műszaki vizsgán.
Gondoltam kicserélem két másik új fényszóróra, amiben már van DRL, de a Fordnál azt mondták nem lehet gyárilag, mert a csatlakozó kialakítása sem olyan.
Jött a B megoldás, hogy akkor valami külön szerelt DRL-t teszek rá, de persze a ledsor a hűtőrácson nem fér el anélkül, hogy meglenne a 60 centi távolság köztük. A ködlámpa nem kerek, szögletes hibrid verziója pedig senkinek nincs.
Most úgy állok, hogy esélytelen, hogy legyen az autón szabályosan nappali menetfény és emiatt pedig nem lehet műszakija. Mi a szabályos megoldás szerintetek? Most tényleg fizetnem kell valakinek, hogy engedjen már át?? (Ford Igazolás folyamatban van, hogy DRL nélkül lett gyártva, de az is csak félmegoldás.) Ötlet?

A Ford igazolás nem árt, de ha az autó gyárilag DRL nélküli, akkor abba vizsgán nem köthetnek bele! Keress meg esetleg egy másik vizsgaállomást! A DRL nem kötelező olyan járművön, amit gyárilag nem azzal helyeztek forgalomba. Ez a KÖHEM rendeletben benne van. Az mk3 típust nem ismerem, azt sem említed, hogy van-e ködlámpád, vagy sem? Ha van ködlámpa, akkor vegyél OSRAM DRL-t bele! Van ködlámpa/DRL kombó, ami 90mm-es átmérővel nagyon valószínűen kompatibilis lehet az autóhoz is! Ha nincs ködlámpa, akkor pedig a ködlámpa helyére tegyél DRL-t.
_________________
FOCUS II. Trend 1.6

A galériám: Klikk ide!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS


Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1343


HozzászólásElküldve: 2020.05.15 17:10:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 982
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

fefe1968 írta:
Voiceless írta:
Sziasztok!

Érdekelne, hogy valakinek volt-e hasonló problémája 2018as Focus-al, hátha kapok megoldást. (2015-2018as, tehát nem a legújabb, de nem is az alap mk3)

A helyzet az, hogy a Focus gyárilag nappali menetlámpa nélküli. Sajnos a vásárláskor nem figyeltem oda erre.
Különösebben nem zavarna, de így nem engedik át a műszaki vizsgán.
Gondoltam kicserélem két másik új fényszóróra, amiben már van DRL, de a Fordnál azt mondták nem lehet gyárilag, mert a csatlakozó kialakítása sem olyan.
Jött a B megoldás, hogy akkor valami külön szerelt DRL-t teszek rá, de persze a ledsor a hűtőrácson nem fér el anélkül, hogy meglenne a 60 centi távolság köztük. A ködlámpa nem kerek, szögletes hibrid verziója pedig senkinek nincs.
Most úgy állok, hogy esélytelen, hogy legyen az autón szabályosan nappali menetfény és emiatt pedig nem lehet műszakija. Mi a szabályos megoldás szerintetek? Most tényleg fizetnem kell valakinek, hogy engedjen már át?? (Ford Igazolás folyamatban van, hogy DRL nélkül lett gyártva, de az is csak félmegoldás.) Ötlet?

A Ford igazolás nem árt, de ha az autó gyárilag DRL nélküli, akkor abba vizsgán nem köthetnek bele! Keress meg esetleg egy másik vizsgaállomást! A DRL nem kötelező olyan járművön, amit gyárilag nem azzal helyeztek forgalomba. Ez a KÖHEM rendeletben benne van. Az mk3 típust nem ismerem, azt sem említed, hogy van-e ködlámpád, vagy sem? Ha van ködlámpa, akkor vegyél OSRAM DRL-t bele! Van ködlámpa/DRL kombó, ami 90mm-es átmérővel nagyon valószínűen kompatibilis lehet az autóhoz is! Ha nincs ködlámpa, akkor pedig a ködlámpa helyére tegyél DRL-t.

Szerintem:
- Ha nincs DRL a lámpában, az senkinek nem hiányzik. Ez ugyanis a tompított fényszórót "váltja ki" ott, ahol azt használni kell.
Ugyanígy ha nincs kialakítva a lökhárítóban és a kapcsolóban a helye, akkor a ködlámpa megléte sem feltétel.
- Utólag beszerelt DRL-t könyebben kiszúrjáik és bukó is a vizsgán, főleg ha a ködlámpa helyére/helyett van betéve
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 927


HozzászólásElküldve: 2020.05.15 17:40:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 983
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Voiceless írta:
Sziasztok!

Érdekelne, hogy valakinek volt-e hasonló problémája 2018as Focus-al, hátha kapok megoldást. (2015-2018as, tehát nem a legújabb, de nem is az alap mk3)

A helyzet az, hogy a Focus gyárilag nappali menetlámpa nélküli. Sajnos a vásárláskor nem figyeltem oda erre.
Különösebben nem zavarna, de így nem engedik át a műszaki vizsgán.
Gondoltam kicserélem két másik új fényszóróra, amiben már van DRL, de a Fordnál azt mondták nem lehet gyárilag, mert a csatlakozó kialakítása sem olyan.
Jött a B megoldás, hogy akkor valami külön szerelt DRL-t teszek rá, de persze a ledsor a hűtőrácson nem fér el anélkül, hogy meglenne a 60 centi távolság köztük. A ködlámpa nem kerek, szögletes hibrid verziója pedig senkinek nincs.
Most úgy állok, hogy esélytelen, hogy legyen az autón szabályosan nappali menetfény és emiatt pedig nem lehet műszakija. Mi a szabályos megoldás szerintetek? Most tényleg fizetnem kell valakinek, hogy engedjen már át??
(Ford Igazolás folyamatban van, hogy DRL nélkül lett gyártva, de az is csak félmegoldás.)

Ötlet?


Hät. En ha a helyedben lennek,akkor aktivälnäm a skandinäv vilägitäst. Focccus nevü programmal a

#16 (DRL) Always Headlights
#17 Dimmed dipped headlights

igy a gyujtäs räadäsakor automatikusan 90% fenyerövel vilägitanänak a tompitott izzok.

Közben persze ha ujonnan vetted az autot,akkor a kereskedesbe bemennek,es megmondanäm,hogy szereljek be a gyäri LED nappali menetfenyt INGYEN,mert nem lehetett volna anelkül forgalomba helyezni az autot. Ha nem akarjäk,akkor ügyveden keresztül rendeznem a dolgot.
Viszont ha a kereskedes tudja igazolni,hogy ez igy is forgalomba helyezhetö,akkor azzal az igazolässal a müszakit is meg kell kapnod rä.
_________________
https://fordlanti.blogspot.com/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 441


HozzászólásElküldve: 2020.05.15 20:20:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 984
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Voiceless írta:
Sziasztok!

Érdekelne, hogy valakinek volt-e hasonló problémája 2018as Focus-al, hátha kapok megoldást. (2015-2018as, tehát nem a legújabb, de nem is az alap mk3)

A helyzet az, hogy a Focus gyárilag nappali menetlámpa nélküli. Sajnos a vásárláskor nem figyeltem oda erre.
Különösebben nem zavarna, de így nem engedik át a műszaki vizsgán.
Gondoltam kicserélem két másik új fényszóróra, amiben már van DRL, de a Fordnál azt mondták nem lehet gyárilag, mert a csatlakozó kialakítása sem olyan.
Jött a B megoldás, hogy akkor valami külön szerelt DRL-t teszek rá, de persze a ledsor a hűtőrácson nem fér el anélkül, hogy meglenne a 60 centi távolság köztük. A ködlámpa nem kerek, szögletes hibrid verziója pedig senkinek nincs.
Most úgy állok, hogy esélytelen, hogy legyen az autón szabályosan nappali menetfény és emiatt pedig nem lehet műszakija. Mi a szabályos megoldás szerintetek? Most tényleg fizetnem kell valakinek, hogy engedjen már át??
(Ford Igazolás folyamatban van, hogy DRL nélkül lett gyártva, de az is csak félmegoldás.)

Ötlet?


Nem értem, hogy egy 2018-as autót miért kell vizsgáztatni 2020-ban.
Alapesetben 4 azaz négy év után kell az első műszaki vizsgára elballagni.
Ha igaz hogy 2018-as az autód, akkor még van két azaz kettő év, hogy műszaki vizsgáztatás
esedékes legyen.

Nekem volt 2015-ös Focus MK3,5, ami LED DRL-el volt felszerelve.

Mivel a DRL, ha jól emlékszem 2014 óta kötelező, ezért vagy LED 'körte'' vagy halogén 'villanykörte'
került beépítésre. Nézd meg, hogy nem égtek e ki a lámpák, mivel lehet, hogy nálad nem LED van,
hanem 11W-os halogén lámpa.

Mivel 5 év garanciát adnak már régóta (anno 2011-ben is 5 év volt),
javaslom, hogy látogass meg egy márkaszervizt, garanciában meg fogják oldani a problémád.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nzsolt


Online
Csatlakozott:
2006. 06. 01.
Hozzászólások: 64


HozzászólásElküldve: 2020.05.16 10:09:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 985
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:

Nekem volt 2015-ös Focus MK3,5, ami LED DRL-el volt felszerelve.

Mivel a DRL, ha jól emlékszem 2014 óta kötelező, ezért vagy LED 'körte'' vagy halogén 'villanykörte'
került beépítésre. Nézd meg, hogy nem égtek e ki a lámpák, mivel lehet, hogy nálad nem LED van,
hanem 11W-os halogén lámpa.

Mivel 5 év garanciát adnak már régóta (anno 2011-ben is 5 év volt),
javaslom, hogy látogass meg egy márkaszervizt, garanciában meg fogják oldani a problémád.

Nekem 2018-as gyártású az autó és még ebben sincs semmiféle nappali menetfény se Led-es se halogén. Tehát ha ráadom a gyújtást akkor nem világít elől automatikusan semmilyen lámpa.
Én úgy tudom hogy ez a 2014-es kötelező nappali menetfény szabály csak az új típusra vonatkozott. A focus 3 típus hamarabb jelent meg mint 2014 és ezért nem vonatkozik rá ez az előírás.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lantika


Offline
Csatlakozott:
2011. 12. 20.
Hozzászólások: 927


HozzászólásElküldve: 2020.05.16 14:56:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 986
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

nzsolt írta:
qqrique írta:

Nekem volt 2015-ös Focus MK3,5, ami LED DRL-el volt felszerelve.

Mivel a DRL, ha jól emlékszem 2014 óta kötelező, ezért vagy LED 'körte'' vagy halogén 'villanykörte'
került beépítésre. Nézd meg, hogy nem égtek e ki a lámpák, mivel lehet, hogy nálad nem LED van,
hanem 11W-os halogén lámpa.

Mivel 5 év garanciát adnak már régóta (anno 2011-ben is 5 év volt),
javaslom, hogy látogass meg egy márkaszervizt, garanciában meg fogják oldani a problémád.

Nekem 2018-as gyártású az autó és még ebben sincs semmiféle nappali menetfény se Led-es se halogén. Tehát ha ráadom a gyújtást akkor nem világít elől automatikusan semmilyen lámpa.
Én úgy tudom hogy ez a 2014-es kötelező nappali menetfény szabály csak az új típusra vonatkozott. A focus 3 típus hamarabb jelent meg mint 2014 és ezért nem vonatkozik rá ez az előírás.


Hät nem. "A menetfény valóban kötelező az új autók esetében, a személyautóknál már 2011. február 7-étől megkövetelt felszerelés az Európai Unióban, de csakis és kizárólag az újonnan forgalomba helyezett autóknál, nem pedig a már forgalomban lévőknél."
Tehät egy 2018-as auton is kell lennie DRL-nek.
_________________
https://fordlanti.blogspot.com/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 441


HozzászólásElküldve: 2020.05.16 20:44:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 987
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Idézet:
Nekem 2018-as gyártású az autó és még ebben sincs semmiféle nappali menetfény se Led-es se halogén.


Biztos vagy benne hogy 2018-as? Első tulajdonos vagy, avagy használtan vásároltad?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  nzsolt


Online
Csatlakozott:
2006. 06. 01.
Hozzászólások: 64


HozzászólásElküldve: 2020.05.16 21:20:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 988
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
Idézet:
Nekem 2018-as gyártású az autó és még ebben sincs semmiféle nappali menetfény se Led-es se halogén.


Biztos vagy benne hogy 2018-as? Első tulajdonos vagy, avagy használtan vásároltad?


2018 márciusi az autó, és én a 2. tulaj vagyok.
Én elég sok mk3,5 focust látok az utakon nappali menetfény nélkül.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Elektronika -> DRL azaz Daylight Running Lamp - Nappali Menetfény
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 31, 32, 33
Ugrás:   

33 / 33 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.31 másodperc