Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.07.14. 06:46:59 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Anita87
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 25788
Látogatók:
Vendégek: 397
Tagok: 4
Összesen: 401

Jelen lévő tagok:
01: harry
02: theseus
03: Kapeti
04: sulep

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Ford Focus IV
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 4-ről -> Ford Focus IV
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 99, 100, 101
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

101 / 101 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  htibor


Offline
Csatlakozott:
2019. 10. 02.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2020.05.30 17:44:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3001
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.05.30 19:26:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3002
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

htibor írta:
Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf


Hmm, "Full TFT/LCD kijelző a kormánykerék mögött", Titanium X-ben alapfelszereltségként? Smile és újra van adaptív tempomat kézi váltóval is. Viszont úgy tűnik odatett a Ford-nak az EU szabályozás... már ST-Line sem kapható 155 lóerősnél erősebb motorral (nem mintha 155 lóerő kevés lenne, de na).

Kíváncsi vagyok, milyen fogyasztási értékeket mutatnak fel a mHEV változatok. Az ötlet nekem nagyon tetszik (bár a Focus-nál kicsit sok a felár érte, Pumánál jóval kevesebb volt).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lucifer


Offline
Csatlakozott:
2006. 02. 20.
Hozzászólások: 888

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.05.30 19:59:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3003
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

htibor írta:
Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf


Értem én, hogy kamuhibrid meg a forint árfolyam is vacak, de ugyanazt az autót most 1,3MFt-tal magasabb listaáron lehet összerakni, mint 1,5 éve. Ez meglehetősen brutális drágulás.

Az vajon elírás, vagy szándékos, hogy a Titanium X-hez nem lehet 17-es kereket tenni, csak 16-ost?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2790

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.02 10:59:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3004
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

htibor írta:
Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf

Alapból milyen hifi van vajon? Csak én nem látom?
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.02 11:12:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3005
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
htibor írta:
Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf

Alapból milyen hifi van vajon? Csak én nem látom?


Az "Audio és kommunikációs rendszerek" résznél van: minden modellben "sima" hifi van alapból (nálam meglepően jól szól, de azért csodákat nem kell várni tőle), az X-es verziókban digitális műszerfallal. B&O, mélynyomóval 150k-ért kérhető.

Szerk: úgy látom az alapfelszereltség része lett a DAB rádió.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.02 11:29:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3006
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lucifer írta:
htibor írta:
Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf


Értem én, hogy kamuhibrid meg a forint árfolyam is vacak, de ugyanazt az autót most 1,3MFt-tal magasabb listaáron lehet összerakni, mint 1,5 éve. Ez meglehetősen brutális drágulás.

Az vajon elírás, vagy szándékos, hogy a Titanium X-hez nem lehet 17-es kereket tenni, csak 16-ost?


Tényleg komoly a drágulás... kíváncsi lennék, hogy most mennyi kedvezményt adnak belőle. Nekem anno a 7.5 milliós listaárból majdnem kereken 1 milliót adtak. Igaz, most már néhány extra az alapfelszereltség része lett (DAB rádió, nagy látószögű tolatókamera, 8" érintőjelző).

A kerekeket a Titanium X-nél szerintem elírták, mert az utolsó oldalon már a Titanium X-nél is említve van a 17-es, mint opció.


Nekem egyébként úgy tűnik, mintha egy kisebb faceliftet kaptunk volna, most már van digitális műszerfal, mild hibrid, kisebb-nagyobb felszereltségi szint változások...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.02 11:54:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3007
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Belenéztem a német katalógusba. Valamiért nem meglepő, de a mild hibrid verzió felára csak 350 euró (~120 ezer ft), a mi 450 ezrünk helyett... még a 155 lóerős verzió felára is valamivel kevesebb: 1500 euró (~520 ezer ft), a mi 750 ezrünk helyett.

Ami viszont érdekesebb: az alap 1.0l 125 lóerős motor (nem hibrid) fogyasztási adatai fél literrel csökkentek, és a co2 kibocsátása is csökkent 10 grammot. Mit változtattak? A gyorsulási és nyomaték adatai a dokumentum szerint ugyanazok.

Az 1.0l 155 lóerős mild hibrid motor miben tud többet, a hibrid rész mellett? Mivel nagyobb a fogyasztása és co2 kibocsátása, mint a 125 lóerősnek, feltételezem, hogy nem csak az elektromos motor és akku komolyabb. 235 Nm a nyomatéka 2000-es fordulaton, 211 a végsebessége, 9.2 mp a 0-100 gyorsulása. El tudnám képzelni, hogy egyszerűen megnövelték a turbó nyomást (elvileg minden jelenlegi 125 lóerős motorból kb. 145 lóerős varázsolható egyszerűen a turbó nyomás átprogramozásával).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2790

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.02 16:01:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3008
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ziyan írta:
Carmaged írta:
htibor írta:
Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf

Alapból milyen hifi van vajon? Csak én nem látom?


Az "Audio és kommunikációs rendszerek" résznél van: minden modellben "sima" hifi van alapból (nálam meglepően jól szól, de azért csodákat nem kell várni tőle), az X-es verziókban digitális műszerfallal. B&O, mélynyomóval 150k-ért kérhető.

Szerk: úgy látom az alapfelszereltség része lett a DAB rádió.

Látom azt, de nincs megjelölve, hogy mi van az alapfelszereltségben (Connected és Business esetén csak "-" és üres van). Nekem B&O volt, az a nevéhez méltóan szólt.
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.02 22:23:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3009
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
Ziyan írta:
Carmaged írta:
htibor írta:
Új árlista június 15-től megváltozott formával és tartalommal...1.5 Ecoboost kivezetve, Technology -> Connected-re változott, Sedan kivitel választható már Business felszereltséggel és az árak csak kúsznak felfelé...

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/pricelists/cars/PL-ford_focus.pdf

Alapból milyen hifi van vajon? Csak én nem látom?


Az "Audio és kommunikációs rendszerek" résznél van: minden modellben "sima" hifi van alapból (nálam meglepően jól szól, de azért csodákat nem kell várni tőle), az X-es verziókban digitális műszerfallal. B&O, mélynyomóval 150k-ért kérhető.

Szerk: úgy látom az alapfelszereltség része lett a DAB rádió.

Látom azt, de nincs megjelölve, hogy mi van az alapfelszereltségben (Connected és Business esetén csak "-" és üres van). Nekem B&O volt, az a nevéhez méltóan szólt.


Hmm, szerintem azokban ICE csomag 55 van, csak valahogy kimaradt a karika Smile valamint az tűnik logikusnak (az a legbutább verzió, navi nélkül).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kapeti


Online
Csatlakozott:
2006. 12. 05.
Hozzászólások: 1616

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.03 12:21:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3010
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Azt gondolom, hogy ezen kár keseregni. Van, ami van, megvettük, ha nem jó, vegyünk másikat. ( Ha van miből).
_________________
Üdv: Kapeti
Az nem lehet, hogy valami nem sörnyitó.
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos." (Albert Einstein)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2790

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.03 15:30:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3011
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kapeti írta:
Azt gondolom, hogy ezen kár keseregni. Van, ami van, megvettük, ha nem jó, vegyünk másikat. ( Ha van miből).

Nem kesergünk, elemzünk. Smile
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  NomadND1


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 07.
Hozzászólások: 417

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.03 21:34:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3012
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Érdekes lett a lista. Tényleg olyan mintha egy pici facelift lenne benne.
Az árak szerintem rendben vannak, ha 370-es(tudom, nem ennyi) EUR-val számolok.

A kérdés már csak az, hogy akinek a "régi" van, az jól, vagy rosszabbul jár.
Ha negativan nézem, akkor kifutott termék.
Ha pozitivan nézem, akkor egyedi termék.

Egy biztos, ha most kellene autót vennem, az nem Ford lenne. 1.0 motorral ez vicc kategória.

Az ST-t akkor teljesen kivezették, vagy másik árlistát kapott?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  htibor


Offline
Csatlakozott:
2019. 10. 02.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2020.06.03 22:11:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3013
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
Az ST-t akkor teljesen kivezették, vagy másik árlistát kapott?


A Titanium X és Active között megtalálod Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.03 22:18:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3014
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
A kérdés már csak az, hogy akinek a "régi" van, az jól, vagy rosszabbul jár.
Ha negativan nézem, akkor kifutott termék.
Ha pozitivan nézem, akkor egyedi termék.

Egy biztos, ha most kellene autót vennem, az nem Ford lenne. 1.0 motorral ez vicc kategória.


Szerintem nem jár rosszabbul, eladáskor inkább pozitívum szokott lenni a nagyobb, strapabíróbbnak mondott/hitt motor (1.5). Ha a jövő a kisebb, mild hibrid motorok felé terelődik (ami az EU szabályozásának köszönhetően szinte biztos), akkor szerintem sokan fognak keresni viszonylag modern, de nagyobb motoros használt autót.

A számok alapján egyébként rendben van az a 155 lóerős 1.0 motor, többé-kevésbé hozza a 150 lóerős 1.5-ös teljesítményét (jóval kedvezőbb fogyasztással). Bár én elfogult vagyok, mert nekem a 125 lóerős verziója van, és szeretem Smile

Az viszont tény, hogy a 182 lóerős ST-Line helyett nincs alternatíva, így aki igazán sportos autót akar, annak más modell után kell néznie (ami egyre nehezebb lesz, vagy borsos árat fognak kérni érte).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  NomadND1


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 07.
Hozzászólások: 417

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.03 22:34:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3015
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

htibor írta:
NomadND1 írta:
Az ST-t akkor teljesen kivezették, vagy másik árlistát kapott?


A Titanium X és Active között megtalálod Smile


Az ST-Line-t igen, de az ST-t nem Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  htibor


Offline
Csatlakozott:
2019. 10. 02.
Hozzászólások: 11


HozzászólásElküldve: 2020.06.07 18:59:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3016
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[/quote]Az ST-Line-t igen, de az ST-t nem Smile[/quote]

Hoppáka Smile
A környező országok katalógusaiban (német, osztrák, szlovén, cseh) szerepel az ST.
A ford.hu oldalon van külön készletes árlista, abban még ST-3 szerepel...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2790

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.08 14:04:24  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3017
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
Érdekes lett a lista. Tényleg olyan mintha egy pici facelift lenne benne.
Az árak szerintem rendben vannak, ha 370-es(tudom, nem ennyi) EUR-val számolok.

A kérdés már csak az, hogy akinek a "régi" van, az jól, vagy rosszabbul jár.
Ha negativan nézem, akkor kifutott termék.
Ha pozitivan nézem, akkor egyedi termék.

Egy biztos, ha most kellene autót vennem, az nem Ford lenne. 1.0 motorral ez vicc kategória.

Az ST-t akkor teljesen kivezették, vagy másik árlistát kapott?

Kicsit átfésülték a motorkínálatot, átneveztek ezt-azt, de azért ezt még nem érdemes facelift-nek hívni szerintem. Fordék korábban is sokat variáltak menet közben a felszereltségekkel, pl. F3-nál az elején a Titanium egy csomó olyan dolgot tartalmazott alapból, amit 2 év múlva külön kellett fizetni. Mint F4-nél a váltófülek a kormány mögött. Smile

Az 1,5 Ecoboost egyértelműen a fogyasztási normák áldozata. Én is szerettem azt a motort, de az mHEV alacsony fordulati ereje kárpótolhat érte szerintem bőven. Továbbra sem félnék tőle. Nekem inkább az a fura, hogy eddig szinten mindenhez volt automata, most már alig van valamihez. Dízel is csak egy maradt.
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lucifer


Offline
Csatlakozott:
2006. 02. 20.
Hozzászólások: 888

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.06.25 17:18:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3018
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A hátsó fix lámpát hogyan lehet kiszedni? A két rögzítő csavar megvan, de utána még kell valami trükk, mert az autó eleje felé eső végét is mintha fogná valami, de a csomagtérhez eső résznél is ott van egy kis fémmel erősített gumiborítású tartóvalami, amitől nem nagyon akar kijönni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 443


HozzászólásElküldve: 2020.06.25 18:57:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3019
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lucifer írta:
A hátsó fix lámpát hogyan lehet kiszedni? A két rögzítő csavar megvan, de utána még kell valami trükk, mert az autó eleje felé eső végét is mintha fogná valami, de a csomagtérhez eső résznél is ott van egy kis fémmel erősített gumiborítású tartóvalami, amitől nem nagyon akar kijönni.


a user's guide szerint ki kellene jönnie:

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O59251&countryCode=HUN&languageCode=hu&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1929846&subTitleSelected=G1929902&topicHRef=G1929914&div=f&variantid=6511&vFilteringEnabled=False&userMarket=HUN
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Dythern


Offline
Csatlakozott:
2019. 02. 08.
Hozzászólások: 235


HozzászólásElküldve: 2020.06.26 15:44:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3020
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lucifer írta:
A hátsó fix lámpát hogyan lehet kiszedni? A két rögzítő csavar megvan, de utána még kell valami trükk, mert az autó eleje felé eső végét is mintha fogná valami, de a csomagtérhez eső résznél is ott van egy kis fémmel erősített gumiborítású tartóvalami, amitől nem nagyon akar kijönni.


PÜ küldtem az infót.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wemarcell53


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 25.
Hozzászólások: 38


HozzászólásElküldve: 2020.07.09 09:18:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3021
 Hozzászólás témája: ECO/Normal/Sport
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

1.5 150LE automata váltós tulajok: ECO/Normal/Sport módokat probálgattátok? A menetteljesítmény durávn változik (gázreakció, váltás stb..) de fogyasztásban is éreztek változást? Nem sokat mentem még ezért nincsen adatom, de néhány 10km-es távon nem igen látok változást. Vajon van hátránya (hosszú távon tartósság szempontjából) ha csak sport modban vagy csak eco modban használom? Mivel a városi araszolához elég a ECO, minden másra meg a sport Smile A célom, hogy minél tovább megbízhatóan szolgáljon, ha bármit tehetek ezért ...

Továbbra is nagy kérds elöttem a 3 hengeres autók tartossága, de hiszem, hogy odafigyeléssel 200-300e km nem lehet probléma.

szép napot!

üdv
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  NomadND1


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 07.
Hozzászólások: 417

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.09 21:55:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3022
 Hozzászólás témája: Re: ECO/Normal/Sport
Hozzászólás az előzmény idézésével

wemarcell53 írta:
Sziasztok,

1.5 150LE automata váltós tulajok: ECO/Normal/Sport módokat probálgattátok? A menetteljesítmény durávn változik (gázreakció, váltás stb..) de fogyasztásban is éreztek változást? Nem sokat mentem még ezért nincsen adatom, de néhány 10km-es távon nem igen látok változást. Vajon van hátránya (hosszú távon tartósság szempontjából) ha csak sport modban vagy csak eco modban használom? Mivel a városi araszolához elég a ECO, minden másra meg a sport Smile A célom, hogy minél tovább megbízhatóan szolgáljon, ha bármit tehetek ezért ...

Továbbra is nagy kérds elöttem a 3 hengeres autók tartossága, de hiszem, hogy odafigyeléssel 200-300e km nem lehet probléma.

szép napot!

üdv


Helló,

Bár nem AV, de a többiek majd kijavitanak, ha nagy sületlenséget irok ide:
- eco módban iszonyat erőtlen lesz az autó, de a fogyasztási adatok drámaian nem változnak
- normál mód szerintem a sima városi és általános használat
- sport mód amikor picit többet akarsz, de ha folyamatosan ebben van használva elveszti az érzeti előnyét.

Egyre több 3 hengerest lehet találni a piacon. Ez még nagyon az első fecskék között van, nehéz megjósolni, hogy mennyire lesz tartós.
Felhasználástól függően lehet 100e km-t se bir ki 1-1 motor. Azt sem szabad elfelejteni ,hogy az 1.5-ös motorokat kivezette a ford és remélhetőleg csak a károsanyag kibocsájtási hiszti miatt.

2000-es fordulat alatt nem igazán használom, arról senki se tudott meggyőzni, hogy az alacsony fordulat miért jó a motornak.

Visszatérve az eredeti kérdéshez:
az eco mód szerintem tud ártani hosszútávon (nincs rá bizonyiték, csak vélemény)
a folyamatos sport mód elveszti a varázsát idővel.

Üdv,
N.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.09 23:37:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3023
 Hozzászólás témája: Re: ECO/Normal/Sport
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
wemarcell53 írta:
A célom, hogy minél tovább megbízhatóan szolgáljon, ha bármit tehetek ezért ...

Továbbra is nagy kérds elöttem a 3 hengeres autók tartossága, de hiszem, hogy odafigyeléssel 200-300e km nem lehet probléma.


Egyre több 3 hengerest lehet találni a piacon. Ez még nagyon az első fecskék között van, nehéz megjósolni, hogy mennyire lesz tartós.
Felhasználástól függően lehet 100e km-t se bir ki 1-1 motor. Azt sem szabad elfelejteni ,hogy az 1.5-ös motorokat kivezette a ford és remélhetőleg csak a károsanyag kibocsájtási hiszti miatt.


Figyelem, lehet, hogy ismét túl pozitívan vagy elfogultan gondolkozok Smile de az én véleményem a következő.

Anno amikor rendeltem az autómat, még gyakorlatilag el sem kezdtünk alkudozni, az első ajánlatban szerepelt az ajándék +2 (így összesen 7) év / 250 ezer km garancia. Egyébként 99 900 Ft lett volna, ami nem sok érte. De még ha az alap garanciánál is maradunk, ami 5 év és 150 ezer km - a Ford semmiképpen sem adna rá ennyit, ha nem lennének úgy tervezve a motorok, hogy minden - nem extrém - körülmény között kibírjanak minimum ennyit, különben t*kön lőnék magukat vele.

A másik pedig, hogy a Superchips az 1.0/125le motorból az állításuk szerint 156 lóerőset, 220 Nm-eset, az 1.5/150le motorból pedig 194 lóerőset, 303 Nm-eset varázsol pusztán szoftveres tuninggal úgy, hogy a motor élettartamát (megint csak az állításuk szerint) nem befolyásolja negatívan. Ha kicsit tovább megyünk - az 1 literes motorból 180-200 lóerőset is lehet varázsolni (stage 2/3 remap), ide már komolyabb intercoolert, légszűrőt stb. szerelnek be (komplett csomagként kapható 1200 fontért az átalakítás), de a lényeg, hogy a motorblokk úgy tűnik, hogy bírja.

Ezek alapján szerintem eléggé túl vannak tervezve a motorok ahhoz, hogy ne legyen semmi komolyabb gond velük minimum 200-300 ezer km-ig, ha nem extrém körülmények között vannak használva. A 3 hengeres, 1 literes motor egyébként már 2012 óta forgalomban van (bár azóta jelentős átalakításokon esett át), a vásárlás előtt alaposan utánajártam, de nem találtam különösebben rossz tapasztalatokat róla.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2790

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.10 08:17:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3024
 Hozzászólás témája: Re: ECO/Normal/Sport
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
...
Egyre több 3 hengerest lehet találni a piacon. Ez még nagyon az első fecskék között van, nehéz megjósolni, hogy mennyire lesz tartós.
Felhasználástól függően lehet 100e km-t se bir ki 1-1 motor. Azt sem szabad elfelejteni ,hogy az 1.5-ös motorokat kivezette a ford és remélhetőleg csak a károsanyag kibocsájtási hiszti miatt.
...

Nincs kivezetve az 1,5, Németországban kapható a Focusban, itthon a Kugában is.
_________________
Ex0: 1998 Ford Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ziyan


Offline
Csatlakozott:
2018. 10. 20.
Hozzászólások: 151

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.10 15:17:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3025
 Hozzászólás témája: Re: ECO/Normal/Sport
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
wemarcell53 írta:
1.5 150LE automata váltós tulajok: ECO/Normal/Sport módokat probálgattátok? A menetteljesítmény durávn változik (gázreakció, váltás stb..) de fogyasztásban is éreztek változást? Nem sokat mentem még ezért nincsen adatom, de néhány 10km-es távon nem igen látok változást.

Bár nem AV, de a többiek majd kijavitanak, ha nagy sületlenséget irok ide:
- eco módban iszonyat erőtlen lesz az autó, de a fogyasztási adatok drámaian nem változnak
- normál mód szerintem a sima városi és általános használat
- sport mód amikor picit többet akarsz, de ha folyamatosan ebben van használva elveszti az érzeti előnyét.

2000-es fordulat alatt nem igazán használom, arról senki se tudott meggyőzni, hogy az alacsony fordulat miért jó a motornak.

Nagyjából ugyanez a véleményem, bár én még távolabb állok, mert se nem automata váltó, se nem 1.5, hanem kézi 1.0 Smile

Az eco mód fő előnye szerintem abból fakad, hogy a papásabb gyorsulás miatt (még padlógázzal sem gyorsul teljes erővel) ki van zárva a legkevésbé optimális működési tartomány. Az adaptív tempomat is papásabban működik, kevésbé tapad az előttem menőre. Automata váltóval gondolom alacsonyabb fordulatszámot is tart, mert a váltási javaslatok is korábban jelennek meg. Ezen kívül nem tudom mit csinálhat még - talán néhány apróságot, de ezekben még nem vagyok biztos (pl. gyengébb klíma).

Egyszer kipróbáltam egy hosszabb úton, amikor el akartam húzni a tankolást (késő volt már Smile ), ahol tipikusan 5-5.5 literrel megyek, de úgy gondolom, hogy ha normál módban is ilyen tempóban megyek (sok motorfék, óvatos gyorsítás), akkor hasonló eredményt érek el.



Anno új korában egyébként én se nagyon használtam 2000-es fordulat alatt, azóta viszont azon kaptam magamat, hogy ha olyan a tempó, simán megyek 4-edikben 40-45 körül is, 1500 körüli fordulaton, sőt, óvatosan fel is gyorsulok úgy, hogy nem erőlködik a motor (amit mindenképpen el kell kerülni) - összeszoktunk, és mindketten bejáródtunk Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 4-ről -> Ford Focus IV
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 99, 100, 101
Ugrás:   

101 / 101 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.32 másodperc