Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.08.09. 06:53:10 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Dpista
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 25829
Látogatók:
Vendégek: 381
Tagok: 3
Összesen: 384

Jelen lévő tagok:
01: JuPe
02: attila64
03: vpet01

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Ford Focus IV
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 4-ről -> Ford Focus IV
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 101, 102, 103  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

102 / 103 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2801

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.20 10:24:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3031
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

totholiver írta:
Sziasztok!
Régi új vagyok a fórumon (egy másik regisztráció után), de mostanában nem voltam itt. Viszont eljött az idő, hogy a 15 éves II. fókát lecseréljük egy új IV-es szériára. Egy kérdéssel fordulnátok hozzátok. (Próbáltam utánaolvasni itt is a fórumon, máshol is, de egyenlőre nem találtam megfelelő választ.)

Két lehetőség között vacilálunk a vásárlással:
Egy vadi új autó (1000-es 125 LE-vel), vagy egy fél éves készletes autó (1500-as 150 LE-vel.) Mindkettő titánium, és nagyjából ugyanazzal a felszereltséggel, extrákkal. Az ár is majdnem teljesen egyforma, tehát ez nem mérvadó.
Nem vezetek nagyon dinamikusan, de azért papás sem vagyok.
Ti, hogy látjátok? 1.0 vagy 1.5 legyen a befutó?

Lehet, hogy csak az én heppem, de az újabban elvileg már LED tompított van, míg a régebbiben csak halogén. Ha csak a motor tér el, minden más felszereltség azonos, akkor én emiatt lehet, hogy az újabb felé mennék. Bár az 1,5 erejét és hangját nagyon szerettem, a 2-es Focus után az is kimondottan takarékosnak fog tűnni.

Ha 15 évre tervezel ezzel is, akkor vedd figyelembe, hogy ez a 3 hengeres 1,5 fehér holló kategóriás motor lesz, mert alig adtak el belőle, már ki is került a Focus-ból itthon. Ennek megfelelően, ha baja van, sokkal nehezebb lesz hozzáértőt találni.
_________________
Ex0: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wemarcell53


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 25.
Hozzászólások: 42


HozzászólásElküldve: 2020.07.20 11:24:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3032
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
totholiver írta:
Sziasztok!
Régi új vagyok a fórumon (egy másik regisztráció után), de mostanában nem voltam itt. Viszont eljött az idő, hogy a 15 éves II. fókát lecseréljük egy új IV-es szériára. Egy kérdéssel fordulnátok hozzátok. (Próbáltam utánaolvasni itt is a fórumon, máshol is, de egyenlőre nem találtam megfelelő választ.)

Két lehetőség között vacilálunk a vásárlással:
Egy vadi új autó (1000-es 125 LE-vel), vagy egy fél éves készletes autó (1500-as 150 LE-vel.) Mindkettő titánium, és nagyjából ugyanazzal a felszereltséggel, extrákkal. Az ár is majdnem teljesen egyforma, tehát ez nem mérvadó.
Nem vezetek nagyon dinamikusan, de azért papás sem vagyok.
Ti, hogy látjátok? 1.0 vagy 1.5 legyen a befutó?

Lehet, hogy csak az én heppem, de az újabban elvileg már LED tompított van, míg a régebbiben csak halogén. Ha csak a motor tér el, minden más felszereltség azonos, akkor én emiatt lehet, hogy az újabb felé mennék. Bár az 1,5 erejét és hangját nagyon szerettem, a 2-es Focus után az is kimondottan takarékosnak fog tűnni.

Ha 15 évre tervezel ezzel is, akkor vedd figyelembe, hogy ez a 3 hengeres 1,5 fehér holló kategóriás motor lesz, mert alig adtak el belőle, már ki is került a Focus-ból itthon. Ennek megfelelően, ha baja van, sokkal nehezebb lesz hozzáértőt találni.



Szia,

Én az 1-5-öset választottam tudva azt , hogy a fogyasztás magasabb lesz. Az én tapasztalatom az alábbi:
Autópályán (tempomat 130-ra állítva) 5,8 liter , klimával 2x180km-en mérve.
Város: (Budapest, csúcsforgalom napi 2x16km 2x1 óra alatt vegyes körülmények de főként dugó ) 8.8-9.5 között szór !
Szerintem nem rossz érték egy 1400kg-os 150LE-ös autótól. Teljesen átlagos dinamikával vezetek, igaz az automata az autó ami talán okoz kicsit magasabb fogyasztást. Anno a szalonban 0,5 liter pluszt említettek. Én a 125Le-et is próbáltam és az is dinamikus csak nagyon megkell forgatni, manuális mellé azt választottam volna. Viszont a 120Le-s diselt nagyon erőtlenek éreztem valamiért. Azaz nem éreztem jobbank mint a 2-es Focusomat 90Le-s 1.6-os disellel ami kicsit furcsa volt. Arról nem beszélve , hogy 1 literrel többet fogyasztott (6 liter mutatott a teszt körön)
Az , hogy a 1.5 -ös ritka lesz az tény, de nem tudom müszakilag mennyire tér el az 1 literes társától, azt gondolom a legtöbb dolog azonos lehet. Mellesleg az erősebb nagyobb motor akár előny is lehet pár év múlva eladásnál Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2801

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.20 13:39:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3033
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

wemarcell53 írta:

Szia,

Én az 1-5-öset választottam tudva azt , hogy a fogyasztás magasabb lesz. Az én tapasztalatom az alábbi:
Autópályán (tempomat 130-ra állítva) 5,8 liter , klimával 2x180km-en mérve.
Város: (Budapest, csúcsforgalom napi 2x16km 2x1 óra alatt vegyes körülmények de főként dugó ) 8.8-9.5 között szór !
Szerintem nem rossz érték egy 1400kg-os 150LE-ös autótól. Teljesen átlagos dinamikával vezetek, igaz az automata az autó ami talán okoz kicsit magasabb fogyasztást. Anno a szalonban 0,5 liter pluszt említettek. Én a 125Le-et is próbáltam és az is dinamikus csak nagyon megkell forgatni, manuális mellé azt választottam volna. Viszont a 120Le-s diselt nagyon erőtlenek éreztem valamiért. Azaz nem éreztem jobbank mint a 2-es Focusomat 90Le-s 1.6-os disellel ami kicsit furcsa volt. Arról nem beszélve , hogy 1 literrel többet fogyasztott (6 liter mutatott a teszt körön)
Az , hogy a 1.5 -ös ritka lesz az tény, de nem tudom müszakilag mennyire tér el az 1 literes társától, azt gondolom a legtöbb dolog azonos lehet. Mellesleg az erősebb nagyobb motor akár előny is lehet pár év múlva eladásnál Smile

Én 20e km-t mentem az 1,5-tel, kézi váltóval, 6,9 lett a nagy átlag (fele Bp, fele országút/autópálya), autópályán tankolással mérve 6,6. A fedélzeti számítógép 6-8 decivel kevesebbet mutat a valóságnál, úgyhogy erős kritikával kell kezelni a kiírtakat.

A spritmonitor szerint +7 deci az automata.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2019&power_s=145&power_e=155&gearing=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2019&power_s=145&power_e=155&gearing=2&powerunit=2
_________________
Ex0: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wemarcell53


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 25.
Hozzászólások: 42


HozzászólásElküldve: 2020.07.20 13:46:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3034
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
wemarcell53 írta:

Szia,

Én az 1-5-öset választottam tudva azt , hogy a fogyasztás magasabb lesz. Az én tapasztalatom az alábbi:
Autópályán (tempomat 130-ra állítva) 5,8 liter , klimával 2x180km-en mérve.
Város: (Budapest, csúcsforgalom napi 2x16km 2x1 óra alatt vegyes körülmények de főként dugó ) 8.8-9.5 között szór !
Szerintem nem rossz érték egy 1400kg-os 150LE-ös autótól. Teljesen átlagos dinamikával vezetek, igaz az automata az autó ami talán okoz kicsit magasabb fogyasztást. Anno a szalonban 0,5 liter pluszt említettek. Én a 125Le-et is próbáltam és az is dinamikus csak nagyon megkell forgatni, manuális mellé azt választottam volna. Viszont a 120Le-s diselt nagyon erőtlenek éreztem valamiért. Azaz nem éreztem jobbank mint a 2-es Focusomat 90Le-s 1.6-os disellel ami kicsit furcsa volt. Arról nem beszélve , hogy 1 literrel többet fogyasztott (6 liter mutatott a teszt körön)
Az , hogy a 1.5 -ös ritka lesz az tény, de nem tudom müszakilag mennyire tér el az 1 literes társától, azt gondolom a legtöbb dolog azonos lehet. Mellesleg az erősebb nagyobb motor akár előny is lehet pár év múlva eladásnál Smile

Én 20e km-t mentem az 1,5-tel, kézi váltóval, 6,9 lett a nagy átlag (fele Bp, fele országút/autópálya), autópályán tankolással mérve 6,6. A fedélzeti számítógép 6-8 decivel kevesebbet mutat a valóságnál, úgyhogy erős kritikával kell kezelni a kiírtakat.

A spritmonitor szerint +7 deci az automata.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2019&power_s=145&power_e=155&gearing=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2019&power_s=145&power_e=155&gearing=2&powerunit=2


Lehet, Én magam sosem számoltam utána tankoláskor. De legközelebb leelenörzöm!
Az automata a fordulatot 2000 alá erölteti. Néha 1300-as fordulaton nyúzza szerencsétlen motort és 8. sebességbe teszi már 90-nél, ezért elképzelhető, hogy pályán kevesebbet, városban többet fogyaszt (pl motorfék gyakorlatilag nem létezik).
[/img]
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2801

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.20 16:40:39  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3035
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

wemarcell53 írta:

Az automata a fordulatot 2000 alá erölteti. Néha 1300-as fordulaton nyúzza szerencsétlen motort és 8. sebességbe teszi már 90-nél, ezért elképzelhető, hogy pályán kevesebbet, városban többet fogyaszt (pl motorfék gyakorlatilag nem létezik).

Motorfék kézi váltóval is elég halovány van, egyszerűen ennyire kicsi ezeknek a súrlódása (a kevesebb henger egyik előnye).
_________________
Ex0: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24818


HozzászólásElküldve: 2020.07.20 16:41:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3036
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:

Motorfék kézi váltóval is elég halovány van, egyszerűen ennyire kicsi ezeknek a súrlódása (a kevesebb henger egyik előnye).


Ez inkább a turbo hatása.
A 4 hengeresnek is gyenge a motorféke.....
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lucifer


Offline
Csatlakozott:
2006. 02. 20.
Hozzászólások: 892

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.20 20:49:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3037
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

wemarcell53 írta:

Lehet, Én magam sosem számoltam utána tankoláskor. De legközelebb leelenörzöm!


Ha néhányszor megnézed tankolásnál, akkor utána a fedcomp kalibrálható, nekem azóta +-0.1l/100km-re pontos.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2801

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 08:42:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3038
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Carmaged írta:

Motorfék kézi váltóval is elég halovány van, egyszerűen ennyire kicsi ezeknek a súrlódása (a kevesebb henger egyik előnye).


Ez inkább a turbo hatása.
A 4 hengeresnek is gyenge a motorféke.....

Miért gyengíti a motorféket a turbo? Égés nélkül nincs érdemi gázkiáramlás, így a turbo is leáll, talán inkább növelve a fojtást. Ennek a kiküszöbölésére találták ki az antilag megoldásokat, de azokat csak versenyautókban / ritka sportmodellekben alkalmazzák.
_________________
Ex0: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sarkan59


Offline
Csatlakozott:
2018. 11. 07.
Hozzászólások: 115


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 09:39:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3039
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lucifer írta:
wemarcell53 írta:

Lehet, Én magam sosem számoltam utána tankoláskor. De legközelebb leelenörzöm!


Ha néhányszor megnézed tankolásnál, akkor utána a fedcomp kalibrálható, nekem azóta +-0.1l/100km-re pontos.


Hogyan tudod kalibrálni?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lucifer


Offline
Csatlakozott:
2006. 02. 20.
Hozzászólások: 892

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 12:48:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3040
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sarkan59 írta:
lucifer írta:
wemarcell53 írta:

Lehet, Én magam sosem számoltam utána tankoláskor. De legközelebb leelenörzöm!


Ha néhányszor megnézed tankolásnál, akkor utána a fedcomp kalibrálható, nekem azóta +-0.1l/100km-re pontos.


Hogyan tudod kalibrálni?


megkeresem, de türelmet kérek. Itt linkelt valaki réges régen azt hiszem egy lengyel srác youtubeját, aki mindenféle varázslásokat csinál a focussal. De lehet az a csomagtér világítás volt. Megkeresem. Van egy szerviz menü és abban lehet beállítani az arányt a valós és mutatott között.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wemarcell53


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 25.
Hozzászólások: 42


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 12:49:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3041
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lucifer írta:
sarkan59 írta:
lucifer írta:
wemarcell53 írta:

Lehet, Én magam sosem számoltam utána tankoláskor. De legközelebb leelenörzöm!


Ha néhányszor megnézed tankolásnál, akkor utána a fedcomp kalibrálható, nekem azóta +-0.1l/100km-re pontos.


Hogyan tudod kalibrálni?


megkeresem, de türelmet kérek. Itt linkelt valaki réges régen azt hiszem egy lengyel srác youtubeját, aki mindenféle varázslásokat csinál a focussal. De lehet az a csomagtér világítás volt. Megkeresem. Van egy szerviz menü és abban lehet beállítani az arányt a valós és mutatott között.


Ez engem is érdekel! Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 451


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 12:59:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3042
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

wemarcell53 írta:
lucifer írta:
sarkan59 írta:
lucifer írta:
wemarcell53 írta:

Lehet, Én magam sosem számoltam utána tankoláskor. De legközelebb leelenörzöm!


Ha néhányszor megnézed tankolásnál, akkor utána a fedcomp kalibrálható, nekem azóta +-0.1l/100km-re pontos.


Hogyan tudod kalibrálni?


megkeresem, de türelmet kérek. Itt linkelt valaki réges régen azt hiszem egy lengyel srác youtubeját, aki mindenféle varázslásokat csinál a focussal. De lehet az a csomagtér világítás volt. Megkeresem. Van egy szerviz menü és abban lehet beállítani az arányt a valós és mutatott között.


Ez engem is érdekel! Smile


https://www.youtube.com/watch?v=NOZckis6qt8&vl=pl

AFE Bias setting:

Így kell kiszámolni:

https://www.explorerforum.com/forums/threads/afe-bias-how-to-correct-your-mpg-readout-display.476894/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lucifer


Offline
Csatlakozott:
2006. 02. 20.
Hozzászólások: 892

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 13:11:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3043
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:

https://www.youtube.com/watch?v=NOZckis6qt8&vl=pl

AFE Bias setting:

Így kell kiszámolni:

https://www.explorerforum.com/forums/threads/afe-bias-how-to-correct-your-mpg-readout-display.476894/


Kösz, így nem nekem kell keresgetni. (és akkor német a srác)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24818


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 16:07:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3044
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
Miért gyengíti a motorféket a turbo? Égés nélkül nincs érdemi gázkiáramlás, így a turbo is leáll, talán inkább növelve a fojtást. Ennek a kiküszöbölésére találták ki az antilag megoldásokat, de azokat csak versenyautókban / ritka sportmodellekben alkalmazzák.


Régen rossz, ha a súrlódás adja a motorféket....
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 451


HozzászólásElküldve: 2020.07.21 21:21:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3045
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Carmaged írta:
Miért gyengíti a motorféket a turbo? Égés nélkül nincs érdemi gázkiáramlás, így a turbo is leáll, talán inkább növelve a fojtást. Ennek a kiküszöbölésére találták ki az antilag megoldásokat, de azokat csak versenyautókban / ritka sportmodellekben alkalmazzák.


Régen rossz, ha a súrlódás adja a motorféket....


A motorfék hatás úgy alakul ki, hogy a szívóütemben beszívott, majd összesűrített gáz összenyomásához szükséges munkavégzés fékezi a főtengelyt. Ez a hatás függ attól, hogy mekkora lökettérfogat vesz részt a folyamatban. .

Szerintem a turbófeltöltés a fentiekre nem folyásol be, vagy ha mégis, akkor csak nagyon nagyon elhanyagolható mértékben.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5116


HozzászólásElküldve: 2020.07.22 12:43:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3046
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
Attila64 írta:
Carmaged írta:
Miért gyengíti a motorféket a turbo? Égés nélkül nincs érdemi gázkiáramlás, így a turbo is leáll, talán inkább növelve a fojtást. Ennek a kiküszöbölésére találták ki az antilag megoldásokat, de azokat csak versenyautókban / ritka sportmodellekben alkalmazzák.


Régen rossz, ha a súrlódás adja a motorféket....


A motorfék hatás úgy alakul ki, hogy a szívóütemben beszívott, majd összesűrített gáz összenyomásához szükséges munkavégzés fékezi a főtengelyt. Ez a hatás függ attól, hogy mekkora lökettérfogat vesz részt a folyamatban. .

Szerintem a turbófeltöltés a fentiekre nem folyásol be, vagy ha mégis, akkor csak nagyon nagyon elhanyagolható mértékben.

A sűrítési ütemben összesűrített gáz a munkaütemben (égés nélkül) részben visszaadja a belé fektetett energiát, mint egy rugó Smile Az nem sokat fékez.

A zárt fojtószelepnél végzett szívási munka adná a motorféket meg a belső veszteségek.
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kapeti


Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 05.
Hozzászólások: 1618

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.22 15:44:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3047
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:
qqrique írta:
Attila64 írta:
Carmaged írta:
Miért gyengíti a motorféket a turbo? Égés nélkül nincs érdemi gázkiáramlás, így a turbo is leáll, talán inkább növelve a fojtást. Ennek a kiküszöbölésére találták ki az antilag megoldásokat, de azokat csak versenyautókban / ritka sportmodellekben alkalmazzák.


Régen rossz, ha a súrlódás adja a motorféket....


A motorfék hatás úgy alakul ki, hogy a szívóütemben beszívott, majd összesűrített gáz összenyomásához szükséges munkavégzés fékezi a főtengelyt. Ez a hatás függ attól, hogy mekkora lökettérfogat vesz részt a folyamatban. .

Szerintem a turbófeltöltés a fentiekre nem folyásol be, vagy ha mégis, akkor csak nagyon nagyon elhanyagolható mértékben.

A sűrítési ütemben összesűrített gáz a munkaütemben (égés nélkül) részben visszaadja a belé fektetett energiát, mint egy rugó Smile Az nem sokat fékez.

A zárt fojtószelepnél végzett szívási munka adná a motorféket meg a belső veszteségek.
Én, az előttem szólókhoz hasonlóan nem érzem a motorféket. 1.5 150paci A8
_________________
Üdv: Kapeti
Az nem lehet, hogy valami nem sörnyitó.
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos." (Albert Einstein)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2801

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.23 08:36:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3048
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kapeti írta:
Én, az előttem szólókhoz hasonlóan nem érzem a motorféket. 1.5 150paci A8

Mondjuk az automata lehet képes vitorlázásra is.
_________________
Ex0: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24818


HozzászólásElküldve: 2020.07.23 08:59:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3049
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
Kapeti írta:
Én, az előttem szólókhoz hasonlóan nem érzem a motorféket. 1.5 150paci A8

Mondjuk az automata lehet képes vitorlázásra is.


A kéziváltóval is érezhetően jóval gyengébb a motorfék.....
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2801

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.23 14:33:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3050
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
A kéziváltóval is érezhetően jóval gyengébb a motorfék.....

Még jó, hogy 3 napja pont ugyanezt írtam. Smile

http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=495367#495367
_________________
Ex0: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Sanyi028


Offline
Csatlakozott:
2020. 07. 23.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2020.07.23 21:20:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3051
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Új vagyok itt egy 1,5 150 Le M6 Titanium néhány ezer kilométeres használójaként. Smile
Minden nagyon tetszik benne egy dolgot kivéve. Szerintetek azt a funkciót, hogy a ködlámpát felkapcsolja kanyarodáskor azt ki lehet valahogy kapcsolni? (Egyszerű becsípődés, nem tudom megmagyarázni miért, de nekem nagyon nem jön be...)
Tudjátok, hogyan lehet kikapcsolni?

Köszönöm


Legutóbb Sanyi028 szerkesztette (2020.07.27 18:32:16), összesen 2 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kapeti


Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 05.
Hozzászólások: 1618

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.24 09:26:14  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3052
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
Kapeti írta:
Én, az előttem szólókhoz hasonlóan nem érzem a motorféket. 1.5 150paci A8

Mondjuk az automata lehet képes vitorlázásra is.

Szeretnék vitorlázni, de már túlkoros vagyok a tanfolyamra.
Ja, és repülésre gondoltam, hogy a sok tökkelütöttet átrepülhessem az utakon.
_________________
Üdv: Kapeti
Az nem lehet, hogy valami nem sörnyitó.
"Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos." (Albert Einstein)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS


Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1344


HozzászólásElküldve: 2020.07.27 12:14:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3053
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

1.5 EcoBoost valóban kikerült a kínálatból, maradt az 1L simán és mhev-el.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balhmm


Offline
Csatlakozott:
2018. 12. 15.
Hozzászólások: 108


HozzászólásElküldve: 2020.07.27 15:03:04  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3054
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sajnos ma szervizben közöttem ki. 1 literes 125le motor. 3000es fordulat felett rángat nem is kicsit... azonnal fogadtak a szervizben, de semmit bem mutat a gép.. még nézik, de izgulok Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  NomadND1


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 07.
Hozzászólások: 421

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.27 19:43:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3055
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balhmm írta:
Sajnos ma szervizben közöttem ki. 1 literes 125le motor. 3000es fordulat felett rángat nem is kicsit... azonnal fogadtak a szervizben, de semmit bem mutat a gép.. még nézik, de izgulok Very Happy


Ez igy szokott lenni. Üdv az IT világában. Ha nem jutnak zöldágra vele, javaslom, hogy szerezz be egy obd loggert.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  balhmm


Offline
Csatlakozott:
2018. 12. 15.
Hozzászólások: 108


HozzászólásElküldve: 2020.07.31 15:26:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3056
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balhmm írta:
Sajnos ma szervizben közöttem ki. 1 literes 125le motor. 3000es fordulat felett rángat nem is kicsit... azonnal fogadtak a szervizben, de semmit bem mutat a gép.. még nézik, de izgulok Very Happy


Jelen állapot szerint állítólag a gyújtógyertya okozta a problémát. 1,5 éves a kocsi és 40ezer km van benne.. létezhet, hogy ennyit bír? Gondolom erre gari sincs.. majd hétfőn megyek érte, szóval addigra többet tudok majd.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  NomadND1


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 07.
Hozzászólások: 421

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.07.31 16:37:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3057
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balhmm írta:
balhmm írta:
Sajnos ma szervizben közöttem ki. 1 literes 125le motor. 3000es fordulat felett rángat nem is kicsit... azonnal fogadtak a szervizben, de semmit bem mutat a gép.. még nézik, de izgulok Very Happy


Jelen állapot szerint állítólag a gyújtógyertya okozta a problémát. 1,5 éves a kocsi és 40ezer km van benne.. létezhet, hogy ennyit bír? Gondolom erre gari sincs.. majd hétfőn megyek érte, szóval addigra többet tudok majd.


Manapság csak a kenyér a tartós Smile Örülök, hogy ennyivel megúsztad.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 451


HozzászólásElküldve: 2020.07.31 21:49:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3058
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

balhmm írta:
balhmm írta:
Sajnos ma szervizben közöttem ki. 1 literes 125le motor. 3000es fordulat felett rángat nem is kicsit... azonnal fogadtak a szervizben, de semmit bem mutat a gép.. még nézik, de izgulok Very Happy


Jelen állapot szerint állítólag a gyújtógyertya okozta a problémát. 1,5 éves a kocsi és 40ezer km van benne.. létezhet, hogy ennyit bír? Gondolom erre gari sincs.. majd hétfőn megyek érte, szóval addigra többet tudok majd.


Miért ne lenne garanciális ez a hiba? 2 év / 100e km az alap garancia, minden hibára vonatkozik.
Az utána következő +3 év korlátozott.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24818


HozzászólásElküldve: 2020.08.01 03:22:13  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3059
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

A gyertyákra nincs garancia.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wemarcell53


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 25.
Hozzászólások: 42


HozzászólásElküldve: 2020.08.05 07:56:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3060
 Hozzászólás témája: Transmission error
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Ma parkoláskor az autó kiirta hogy valtó hiba , szerviz szükséges. 3200km-nel kicsit korainak tartom a valtóhibat! Valaki esetleg látott hasonlót?

Néhány napja elég nagy rántással kapcsolt vissza fékezéskor (főleg 2-esből 1 be) illetve elég hangos volt amikor D-ből R-rbe vagy forditva váltottam. Viszont a hiba üzenet után (és a kcosi újraindítása után) eltünt a kis villás kulcs és a váltó azóta sokkal lágyabban vált illetve a viszaváltásnál sincs rántás. Szóval jobb mint az elmúlt hetekben volt. Kicsit furcsa, minden esetre jövő héten a szervízben megnézik.

Esetleg valakinél hasonló eset?
Nem éppen öszinte a mosolyom emiatt. Sad

Udv


Legutóbb wemarcell53 szerkesztette (2020.08.05 14:54:11), összesen 1 alkalommal
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 4-ről -> Ford Focus IV
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... , 101, 102, 103  Következő
Ugrás:   

102 / 103 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.50 másodperc