Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.09.22. 16:24:15 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Qlcs06
Mai: 2
Tegnapi: 1
Összesen: 25885
Látogatók:
Vendégek: 141
Tagok: 2
Összesen: 143

Jelen lévő tagok:
01: Qlcs06
02: gyoeri

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Az 1,6 TDCi motor
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Az 1,6 TDCi motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 71, 72, 73
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

73 / 73 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szavazás eredménye
 
Melyik változattal szerelt a milyen autód?
Focus 90LE
35%
 35%  [ 218 ]
Focus 110LE
15%
 15%  [ 97 ]
Focus 110LE + DPF
31%
 31%  [ 191 ]
C-Max 90LE
2%
 2%  [ 15 ]
C-Max 110LE
3%
 3%  [ 23 ]
C-Max 110LE + DPF
6%
 6%  [ 40 ]
Egyik sem kéne :-)
5%
 5%  [ 32 ]
Összes szavazat : 616
 
 
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24878


HozzászólásElküldve: 2020.01.29 17:58:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2161
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

szkorhetz írta:
Menjek vele egy ideig, amíg el nem kezd fölfelé kúszni a mérő, és akkor nézzem meg, hogy csak a motor meleg-e vagy már a "radiátor" is?


Ha az indítás után úgy 5 perc múlva langyosodást érzel a hűtőtesten, akkor termosztáthiba lehet.

Ha a termosztát feladja a létét, akkor nyitott állapotban marad....
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ouzohuto


Offline
Csatlakozott:
2020. 01. 27.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2020.01.30 15:07:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2162
 Hozzászólás témája: Re: 1.6 TDCI 1 hete vásárolt motorhiba felugró eltűnő üzenet
Hozzászólás az előzmény idézésével

edk írta:
Ouzohuto írta:


Én se akarok nekiállni szereltetni. Volt rajta hibakód leolvasó de semmi sincs benne!Nem marad meg a hiba.
Rákérdeztem az eladónál is persze, de náluk nem jött a hiba.

Nem akarom visszaadni a kocsit, de a hibával élni se. Akkor amit kiveszek szavaidból, hogy járassam meg a gépet, pl 200km út?

Ha elérhető egy hibakódolvasó, akkor minden indulás előtt csatlakoztasd az autóhoz. Ha akár induláskor, akár tesztcélzattal erőteljes gyorsításkor jelentkezik a hiba, a motor megállítása nélkül próbálj hibakódot olvasni. Van hiba, ami a leállítás után eltűnik, ilyenkor ez elcsíphető.
Nem tartom valószínűnek, hogy az eladók sem nem indultak az autóval, sem pedig nem gyorsítottak vele. Minimális esélyt látok rá, hogy peched volt és a vásárlás óta jelentkezett a hiba.

Mondták is, hogy kb 2 hónapja költöztek új telephelyre(városon bülül) és rohadt jól jött a kocsi, mivel nagy és vonóhorog is van rajta. Azóta viszont nemigazán mentek vele. Kb 2 napja taktikát váltottam és magasabb fordulatszámon használom a kocsit és nem is jön a hiba EDDIG! Smile Szerintem kicsit valahol betrutyisodott valami, de én is csak tippelek. Most ott tartok, hogy be kellene iktatnom egy kirándulást, hogy rendesen átmelegedjen és kitisztuljon aminek ki kell tisztulnia.

Amire kiváncsi vagyok amúgy sajnos más nem szól a témához, hogy csak szerintem valami apro hiba lehet vagy ez mindig valami komoly dolog?!?!?

Szóval szerinted szerezzek egy kicsi hibakódolvasót pl elm327 és dugjam rá induláskor és hátha jön a hiba és legalább úgy megmarad?. , mert akkor kajtatok egyet.

Köszönöm, hogy próbálsz segíteni. Amúgy a kereskedő mondta, hogy ha van valami hívjam nem csinál gondot belőle.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  edk


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 12.
Hozzászólások: 112


HozzászólásElküldve: 2020.01.30 17:31:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2163
 Hozzászólás témája: Re: 1.6 TDCI 1 hete vásárolt motorhiba felugró eltűnő üzenet
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ouzohuto írta:

Mondták is, hogy kb 2 hónapja költöztek új telephelyre(városon bülül) és rohadt jól jött a kocsi, mivel nagy és vonóhorog is van rajta. Azóta viszont nemigazán mentek vele. Kb 2 napja taktikát váltottam és magasabb fordulatszámon használom a kocsit és nem is jön a hiba EDDIG! Smile Szerintem kicsit valahol betrutyisodott valami, de én is csak tippelek. Most ott tartok, hogy be kellene iktatnom egy kirándulást, hogy rendesen átmelegedjen és kitisztuljon aminek ki kell tisztulnia.

Amire kiváncsi vagyok amúgy sajnos más nem szól a témához, hogy csak szerintem valami apro hiba lehet vagy ez mindig valami komoly dolog?!?!?

Szóval szerinted szerezzek egy kicsi hibakódolvasót pl elm327 és dugjam rá induláskor és hátha jön a hiba és legalább úgy megmarad?. , mert akkor kajtatok egyet.

Köszönöm, hogy próbálsz segíteni. Amúgy a kereskedő mondta, hogy ha van valami hívjam nem csinál gondot belőle.

Egyrészt (általánosítok): ha kereskedőtől vetted, akkor önszántából nem fogja azt mondani, hogy igen, valóban hibás autót adtunk el és nem is tájékoztattunk. Ha így is történt, neked az érdeked, hogy verd az asztalt...
Az a baj, hogy hibakód nélkül "bármi lehet" a hiba. Lehet egy üzemanyagszűrő, lehet, hogy levegős az üzemanyagrendszer, neadjisten porlasztóprobléma van. Szerintem gyorsan kellene lépni, nehogy rádverjék a balhét, hogy tudomásod volt arról, hogy az autó hibát produkál, mégis használtad (aztán rádfogják, hogy a kishibából a te használatod miatt lett nagyhiba).
Én kérnék kölcsön egy hibakódolvasót és amellett próbálnám reprodukálni a hibát, hátha valami hibakód is kijön.
Vagy: ebben nincs gyakorlati tapasztalatom (hátha valakinek van), kérnék egy hivatalos szervizvéleményt a hibáról (remélhetőleg tudják reprodukálni) és azt felmutatva mennék vissza az eladóhoz.

Sarkított példa: vásárláskor pár csepp olaj van az autóban, és ezért néha hibát jelez. Ezt a hibát nem észleli a szerelőd (nem életszerű, csak a példa miatt írom), te pedig továbbhajtod az autót, aztán szépen besül az egész motor. Ezután hiába mutogatsz az eladóra, hogy láttad, már eladáskor sem volt benne olaj, "te tetted tönkre" lesz a vége, mert te használtad miután hibát tapasztaltál.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ouzohuto


Offline
Csatlakozott:
2020. 01. 27.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2020.01.31 11:19:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2164
 Hozzászólás témája: Re: 1.6 TDCI 1 hete vásárolt motorhiba felugró eltűnő üzenet
Hozzászólás az előzmény idézésével

edk írta:
Ouzohuto írta:

Mondták is, hogy kb 2 hónapja költöztek új telephelyre(városon bülül) és rohadt jól jött a kocsi, mivel nagy és vonóhorog is van rajta. Azóta viszont nemigazán mentek vele. Kb 2 napja taktikát váltottam és magasabb fordulatszámon használom a kocsit és nem is jön a hiba EDDIG! Smile Szerintem kicsit valahol betrutyisodott valami, de én is csak tippelek. Most ott tartok, hogy be kellene iktatnom egy kirándulást, hogy rendesen átmelegedjen és kitisztuljon aminek ki kell tisztulnia.

Amire kiváncsi vagyok amúgy sajnos más nem szól a témához, hogy csak szerintem valami apro hiba lehet vagy ez mindig valami komoly dolog?!?!?

Szóval szerinted szerezzek egy kicsi hibakódolvasót pl elm327 és dugjam rá induláskor és hátha jön a hiba és legalább úgy megmarad?. , mert akkor kajtatok egyet.

Köszönöm, hogy próbálsz segíteni. Amúgy a kereskedő mondta, hogy ha van valami hívjam nem csinál gondot belőle.

Egyrészt (általánosítok): ha kereskedőtől vetted, akkor önszántából nem fogja azt mondani, hogy igen, valóban hibás autót adtunk el és nem is tájékoztattunk. Ha így is történt, neked az érdeked, hogy verd az asztalt...
Az a baj, hogy hibakód nélkül "bármi lehet" a hiba. Lehet egy üzemanyagszűrő, lehet, hogy levegős az üzemanyagrendszer, neadjisten porlasztóprobléma van. Szerintem gyorsan kellene lépni, nehogy rádverjék a balhét, hogy tudomásod volt arról, hogy az autó hibát produkál, mégis használtad (aztán rádfogják, hogy a kishibából a te használatod miatt lett nagyhiba).
Én kérnék kölcsön egy hibakódolvasót és amellett próbálnám reprodukálni a hibát, hátha valami hibakód is kijön.
Vagy: ebben nincs gyakorlati tapasztalatom (hátha valakinek van), kérnék egy hivatalos szervizvéleményt a hibáról (remélhetőleg tudják reprodukálni) és azt felmutatva mennék vissza az eladóhoz.

Sarkított példa: vásárláskor pár csepp olaj van az autóban, és ezért néha hibát jelez. Ezt a hibát nem észleli a szerelőd (nem életszerű, csak a példa miatt írom), te pedig továbbhajtod az autót, aztán szépen besül az egész motor. Ezután hiába mutogatsz az eladóra, hogy láttad, már eladáskor sem volt benne olaj, "te tetted tönkre" lesz a vége, mert te használtad miután hibát tapasztaltál.


Kértem már időpontot a ford szervizbe Debrecenben(amúgy a saját szerelőm, sima autószerelő nem hivatalos hibafeltáró?), de bakker ők is azt mondják hagyam ott és reggel ők indítják hátha jön a hiba hátha nem, de amúgy 18e csak a műszeres utána meg mennek tovább....de azt nem tudta megmondani hol áll meg a vizsgálat... Nekem ez lehúzás szagú.
De jeleztem az eladónak a problémát és van róla fotóm is(bár a hímvessző se tudja mi a bizonyítást érő dokumentum).

Kicsit tanácstalan vagyok amúgy azóta, hogy fentebb használom fordulatilag 1x sem jött a hiba, erő van és a motor szépen jár. Nem tudom mi felé induljak, mert most az megnyugvás, hogy a gyári szervizbe viszem és nem találnak semmit műszeresen vagy ránézésre?Porlasztó hiba kipufogóban mérhető?Szerinted akkor ne járassam meg inkább vagy 200km rel a kocsit, hogy tisztuljon?

Köszi még1x, hogy segítesz!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  edk


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 12.
Hozzászólások: 112


HozzászólásElküldve: 2020.02.02 19:50:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2165
 Hozzászólás témája: Re: 1.6 TDCI 1 hete vásárolt motorhiba felugró eltűnő üzenet
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ouzohuto írta:
...
Köszi még1x, hogy segítesz!

Háááát, én továbbra is a lehető leggyorsabban igyekeznék kideríteni, hogy valami hibás vagy nem (ok nélkül nem jelentkezett volna 2x is). Én sos beszereznék egy hibakódolvasót és azt csatlakoztatva próbálnám reprodukálni a hibát, hogy egyáltalán legyen kiindulópont. Próbáld úgy használni, ahogy először, ne magas fordulaton. Próbáld reprodukálni a hibát. Ha nem tudod ezt megoldani, akkor fizetős megoldás szervizben. Én ezt tenném.
Mi van abban az esetben, ha valami hibás, de csak alkalmanként jelentkezik, valaminek a függvényében gyorsításkor: előznél egy kamiont, a kamion közepénél jársz, szemből jönnek és sípol egyet az autó és visszaveszi a teljesítményt? Question Remélem, sosem kerülsz ilyen helyzetbe, csak a példa miatt írtam. Én mindenképpen megkeresném a hibát, mert rizikófaktor lehet.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Ouzohuto


Offline
Csatlakozott:
2020. 01. 27.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2020.02.03 16:14:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2166
 Hozzászólás témája: Re: 1.6 TDCI 1 hete vásárolt motorhiba felugró eltűnő üzenet
Hozzászólás az előzmény idézésével

edk írta:
Ouzohuto írta:
...
Köszi még1x, hogy segítesz!

Háááát, én továbbra is a lehető leggyorsabban igyekeznék kideríteni, hogy valami hibás vagy nem (ok nélkül nem jelentkezett volna 2x is). Én sos beszereznék egy hibakódolvasót és azt csatlakoztatva próbálnám reprodukálni a hibát, hogy egyáltalán legyen kiindulópont. Próbáld úgy használni, ahogy először, ne magas fordulaton. Próbáld reprodukálni a hibát. Ha nem tudod ezt megoldani, akkor fizetős megoldás szervizben. Én ezt tenném.
Mi van abban az esetben, ha valami hibás, de csak alkalmanként jelentkezik, valaminek a függvényében gyorsításkor: előznél egy kamiont, a kamion közepénél jársz, szemből jönnek és sípol egyet az autó és visszaveszi a teljesítményt? Question Remélem, sosem kerülsz ilyen helyzetbe, csak a példa miatt írtam. Én mindenképpen megkeresném a hibát, mert rizikófaktor lehet.

Oks. Igazad van. Amúgy azóta se jött a hiba.
Sajnos a szerviz megmondta, hogy ha nem jön a hiba ők se tudják mi lehet. Megpróbálom reprodukálni hátha jön még a hiba.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ombre70


Offline
Csatlakozott:
2008. 09. 30.
Hozzászólások: 20


HozzászólásElküldve: 2020.02.22 11:06:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2167
 Hozzászólás témája: Rángat a motor
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Sokan feltettek már hasonló kérdést itt a fórumon, de választ nem nagyon olvastam még rá, de lehet elkerülte a figyelmemet.
Sajnos most nekem is olyan probléma jött elő, hogy (2009-es focus 1.6 TDCI 220e km) az autóm már szinte minden egyes "hosszabb úton" kb. 60km után hogy 1800-2000-es fordulat környékén elkezd rángatni az autó, mintha én játszanék a gázzal, az autót alhagyja az erő mintha kikapcsolna a turbó... Ha próbálok gyorsítani erőtlenül rángat és furcsa "szívó csattogó" hangot hallok. Ha ekkor üresben gurulok a fordulatszám szépen beáll 800 körülire. Ha elkezdek gyorsítani ismét szinte erőtlenül gyorsul az autó minden sebességi fokozatban.
Ez a jelenség tart olyan 10-15 percig, de van hogy csak 1-2 perc, ekkor óvatosan tudok menni az autóval 90-100Km/h sebességgel, majd ez elmúlik és ismét gyorsul az autó úgy ahogyan kell.
Nagyon rossz hogy kiszámíthatatlanul fordul elő, pláne ha előzés közben jön az erőtlenség és a rángatás. Hideg motornál nincs ilyen, csak ha huzamosabb ideig megyek az utóval és üzemmeleg a motor. Nem füstöl nem kormol, nem fogyaszt többet, a DPF tisztítva volt 30eKm-el ezelőtt, az izzító gyertyákban is ennyi van. Mindig prémium üzemanyagot tankolok, igaz az utolsó 3 tankolás a MOL-nál volt. Előtte Shell és OMV prémium üzemanyagait tankoltam, akkor nem csinálta ezt a rángatást, (vagyis igen nagyon ritkán 5000km alatt mondjuk 1x 1-2 másodpercig). De nem hiszem hogy csak ez lehet a probléma.
Jó lenne ha tudnám mi a baj, nem szeretném, hogy ez a jelenség esetleg mást is károsítson, pl turbó...
Ha valakinek volt hasonló problémája és tudja a megoldást, a felvilágosítást szivesen venném.
Üdv.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsolti84


Offline
Csatlakozott:
2020. 03. 08.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2020.03.08 22:03:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2168
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Egy kis segítség kellene hátha találkozott valaki ilyen problémával.
Van egy Focus 1.6 Tdci 109Le 2010 évjáratú autóm. Normalis haladasnal semmi gond vele akár 130-140 tempót is normálisan tartja de hirtelen gázadásra, pl elozesnel sokszor bedobja az “engine malfunction” hibát, és az auto csökkentett mód a áll. Semmilyen hiba jelző nem jelenik meg mellette. Ha újra inditom az autót eltűnik és van megint erő benne. Semmilyen hibakódot nem tarol el.
Szerintetek? Egr? Vagy turbó környéken valami?
Köszönöm előre is válaszotokat!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  edk


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 12.
Hozzászólások: 112


HozzászólásElküldve: 2020.03.10 07:22:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2169
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsolti84 írta:
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene hátha találkozott valaki ilyen problémával.
Van egy Focus 1.6 Tdci 109Le 2010 évjáratú autóm. Normalis haladasnal semmi gond vele akár 130-140 tempót is normálisan tartja de hirtelen gázadásra, pl elozesnel sokszor bedobja az “engine malfunction” hibát, és az auto csökkentett mód a áll. Semmilyen hiba jelző nem jelenik meg mellette. Ha újra inditom az autót eltűnik és van megint erő benne. Semmilyen hibakódot nem tarol el.
Szerintetek? Egr? Vagy turbó környéken valami?
Köszönöm előre is válaszotokat!!!

Hibát kellene olvasni akkor a motor leállítása nélkül, mikor jön az engine mailfunction. Valószínűleg ilyenkor lesz hibakód, amit gyújtás elvételkor töröl.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JuPe


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 16.
Hozzászólások: 82

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.03.10 19:09:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2170
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

zsolti84 írta:
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene hátha találkozott valaki ilyen problémával.
Van egy Focus 1.6 Tdci 109Le 2010 évjáratú autóm. Normalis haladasnal semmi gond vele akár 130-140 tempót is normálisan tartja de hirtelen gázadásra, pl elozesnel sokszor bedobja az “engine malfunction” hibát, és az auto csökkentett mód a áll. Semmilyen hiba jelző nem jelenik meg mellette. Ha újra inditom az autót eltűnik és van megint erő benne. Semmilyen hibakódot nem tarol el.
Szerintetek? Egr? Vagy turbó környéken valami?
Köszönöm előre is válaszotokat!!!


Nézd át a turbo csöveket. Nekem volt rajta repedés.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsolti84


Offline
Csatlakozott:
2020. 03. 08.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2020.03.13 18:49:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2171
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

JuPe írta:
zsolti84 írta:
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene hátha találkozott valaki ilyen problémával.
Van egy Focus 1.6 Tdci 109Le 2010 évjáratú autóm. Normalis haladasnal semmi gond vele akár 130-140 tempót is normálisan tartja de hirtelen gázadásra, pl elozesnel sokszor bedobja az “engine malfunction” hibát, és az auto csökkentett mód a áll. Semmilyen hiba jelző nem jelenik meg mellette. Ha újra inditom az autót eltűnik és van megint erő benne. Semmilyen hibakódot nem tarol el.
Szerintetek? Egr? Vagy turbó környéken valami?
Köszönöm előre is válaszotokat!!!


Nézd át a turbo csöveket. Nekem volt rajta repedés.



Koszi a tippet!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zsolti84


Offline
Csatlakozott:
2020. 03. 08.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2020.03.13 18:50:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2172
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="edk"]
zsolti84 írta:
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene hátha találkozott valaki ilyen problémával.
Van egy Focus 1.6 Tdci 109Le 2010 évjáratú autóm. Normalis haladasnal semmi gond vele akár 130-140 tempót is normálisan tartja de hirtelen gázadásra, pl elozesnel sokszor bedobja az “engine malfunction” hibát, és az auto csökkentett mód a áll. Semmilyen hiba jelző nem jelenik meg mellette. Ha újra inditom az autót eltűnik és van megint erő benne. Semmilyen hibakódot nem tarol el.
Szerintetek? Egr? Vagy turbó környéken valami?
Köszönöm előre is válaszotokat!!!

Hibát kellene olvasni akkor a motor leállítása nélkül, mikor jön az engine mailfunction. Valószínűleg ilyenkor lesz hibakód, amit gyújtás elvételkor töröl.[/quote

Azt tervezem ha nem találok semmit. Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  gnemeth1


Offline
Csatlakozott:
2013. 02. 15.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2020.09.15 11:43:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2173
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem gyakran olvasom a topikot.

Jó pár oldalt átolvastam de nem találkoztam azzal témával ami engem érdekel. Mindjárt rátérek de először reagálnék egy két olvasott dologra. Tudom hogy ez eső után köpönyeg, de lehet hogy még jól jön.

Elöljáróban annyit hogy 1,6 TDCI 110 Le Focus-om van. 176000 km -nél többet futott. A fogyasztásom már hónapok óta 5,2 és 6 l között változik autópálya nélküli vegyes használattal.

Volt DPF szűrő cserém. Tisztítottat szereltek vissza. Ez kb 142000 km körül volt. Azóta jól működik.
A szerelő tanácsára VIF Super Diesel nyári adalékot teszek minden tankolásnál az üzemanyaghoz.
Van belőle téli is , de én nem váltogatom. Ez a Castrolnak a terméke de már egy osztrák cég készíti a megvásárolt licens alapján.(ha jól tudom). A SKODA javasolja az bizonyos típusú autóihoz.

Télen sem volt problémám. Indítottam -21 °C fokos éjszaka után az autót. Elsőre indult.

A főtengelyen lévő kettős ékszíjtárcsát nekem is cserélték. Tönkre ment a csapágya.

A korábban említett ritmusos rángatás nálam is előfordult három alkalommal. Vissza is kellett fordulnom egy nyaralás kezdetén.
Kicserélték a turbóhoz kapcsolódó vákuum kapcsolót. Azóta a hiba megszűnt.

Városi közlekedés során igyekszem a motor fordulatot 2000 / min. érték közelében tartani sebességi fokozattól függetlenül.

A Sachs-nál végeztek vizsgálatot a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatban. Arra a következtetésre jutottak, hogy a 2000 ford/perc körüli és feletti fordulattoknál jelentősen megnő az élettartama a kuplungnak.

A 2000 ford/min fordulat körül nagyon jó a fogyasztás, van erő a motorban. Nem kapcsolok magasabb fokozatba pedig alacsonyabb fordulaton is elmenne az autó, de nem gyorsul olyan jól és nagyon megugrik a pillanatnyi fogyasztás gyorsításkor.
A gyorsítást pedig még városban is a tempomattal végzem. ( 3. fokozattól és 40-45 km/ órától). A tempomat csak annyi üzemanyagot adagol és csak addig ameddig az a kívánt sebesség eléréséhez vagy tartásához kell. Igaz ez dombra felmenetelnél vagy gyorsításnál is.
Jóval kevesebb el nem égetett korom kerül a DPF szűrőbe.
Ezt a ritkább regenerálás is mutatja.

Ehhez kapcsolódik a kérdésem.
Valaki csinált már visszajelzőt a regenerálás indulásának vagy a folyamat működésének a jelzésére?

Már többször előfordult, hogy a regenerálási folyamat közben álltam le az autóval. Ilyenkor nem kapcsol ki a hűtő ventilátor, mert hűti a DPF szűrőt és megszakad a folyamat. Ez nem szerencsés állapot.

A kocsi kapcsolási rajzát nézegetve arra gondoltam, hogy az intercoolernál lévő levegőáramlást szabályozó motorról lehetne levenni a jelet (INTERCOOLER BYPASS THROTTLE), de szerintem ez csak addig van amíg a motor működik. (ez a gondolat sor olyanoknak szólna akik szakmabeliek és látják a rajzból hogy miről beszélek.)[/img]
_________________
gnemeth1
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24878


HozzászólásElküldve: 2020.09.15 18:49:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2174
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Regeneráció közben nem illik leállítani a "motrot"...
Wink
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2812

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2020.09.16 07:42:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 2175
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
Regeneráció közben nem illik leállítani a "motrot"...
Wink

Ő is tudja. Ezért szeretne visszajelzőt.
Wink
_________________
Ex0: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE
Ex1: 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE
Ex2: 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE
Ex3: 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE
Ex4: 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Az 1,6 TDCi motor
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 71, 72, 73
Ugrás:   

73 / 73 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.37 másodperc