Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.10.23. 13:07:42 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Kitti93
Mai: 0
Tegnapi: 0
Összesen: 25927
Látogatók:
Vendégek: 461
Tagok: 3
Összesen: 464

Jelen lévő tagok:
01: attila64
02: fgab85
03: zjozsi

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Kartergáz lecsapató
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Motor tuning -> Kartergáz lecsapató
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

3 / 3 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2016.04.16 05:17:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 61
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ki ez a szerencsétlen???
Mit akar ez itt?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  peti77
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2006. 01. 22.
Hozzászólások: 4107

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2016.04.16 06:47:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 62
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

lacko13 írta:
Ki ez a szerencsétlen???
Mit akar ez itt?


Töröltem......
_________________
Nem narancssárga,de ST Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2016.04.16 08:01:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 63
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Van valakinek benzinesben kartergaz lecsaptató ?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoltanbagi


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 13.
Hozzászólások: 27


HozzászólásElküldve: 2017.11.08 09:21:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 64
 Hozzászólás témája: Kartergáz lecsapató
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Van valakinek hosszabb távú tapasztalata? Én rengeteget olvastam a téma után más forumokon is. Lada-sok észrevették, hogy a hiányzó víztől kopog a motor (Ott ugye nincs ECU) ezért állítani kellett az előgyújtáson. Fókánál ez nem gond, de a víz dekarbonizáló hatása is elveszik így.
Márkatársak pedig egyenesen profi szintre vitték a dolgot, még -hihető alapokon nyugvó- fogyasztáscsökkenésről is beszámoltak.
Mondeo cikk

Véleményetek utóbbiról? Valaki esetleg próbálta?

Üdv,
Z.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2946


HozzászólásElküldve: 2017.11.08 11:48:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 65
 Hozzászólás témája: Re: Kartergáz lecsapató
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoltanbagi írta:
...
Mondeo cikk

Véleményetek utóbbiról? Valaki esetleg próbálta?

Üdv,
Z.


A szerző azt állítja, hogy 0,5l/100km fogyasztás csökkenést ért el, mert a kartergázban levő nagy szervesmolekulákat réz katalizátorral jól éghető rövidekké alakította.

De honnan kerülnek a kartergázba a szerves molekulák? A megszökő kenőolajból. Az illetőnek 0,5l/100km az olajvesztesége? Mert az energiának valahonnan jönnie kell.

A megvalósított szervesanyag katalizátor is eléggé furcsa. Néhány rézcső, amin átszáguld a gáz. Biztos, hogy nincs idő arra, hogy a felület közelébe jussanak a molekulák és összetöredezzenek.

(Nem lényeges, de a szerző hozzáértését megkérdőjelező érv:"kartergázba helyezett izzó hurka pálca esetében a gáz eloltja, megszünteti az izzás folyamatát". Ebből azt szűri le, hogy a kartergáz nem éghető gázokat tartalmaz. Szerintem inkább az oxigén hiányzik a kartegázból. Confused )

Egyébként a kartergáz lecsapatóban lehet valami. Ha kopott a motor és a kartergáz tényleg tele van minden féle szurokkal.
De pl. az én Fiestámban 14 éve ugyanaz a gyári szivacs van a kartergáz útjában és nem itatta át az olaj vagy szurok.

A motoromnak normális az olajfogyasztása. Kb. 1 liter/13 ezer km. De ennyi a hengerfalra feltapadva simán bejut a dugattyúk fölé az égéstérbe. Ott elég, és a kipufogón keresztül távozik. Nem kerül bele a kartergázba. Nem érdemes szűrni.

Kár! Mert én a fogyasztáscsökkentés laikus úttörőinek drukkolok. Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2017.11.08 12:13:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 66
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

peti77 írta:
lacko13 írta:
Ki ez a szerencsétlen???
Mit akar ez itt?


Töröltem......


Köszi! Utolag is!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  joey89


Offline
Csatlakozott:
2018. 01. 25.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.02.11 22:13:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 67
 Hozzászólás témája: Fiesta 1.6tdci kartergáz
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv
Lehet hogy nem ide való a téma de elég nagy dilemmában vagyok.
Volna egy 2011 es 1.6Tdci 95Le a problémám az volna hogy nagy a kocsi olaj fogyasztása.
mondjuk úgy hogy tavaly novembertől idén januárig 2liter olaj fogyott el.
Hallotam már X szerelő után Turbó/ szelepszár szimering/olaj lehúzógyűrü.
Turbót fizikailag ellenőriztem... (tengely jó nem kotyog de az intercooler csövek olajosak bár többek szerint egy 120000km eres kocsiban már lehet találni)Diagnosztikai program se mutatott ki semmi hibát.Viszont itt jönne a kérdésem ha a kartergáz szűrő / szelep gázos akkor van esélye hogy a kartergázzal mondjuk 5000 km eren elhordjon ennyi olajat? mert ugy pont a turbó elé van vissza vezetve.
A Válaszokat előre is köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  misu


Offline
Csatlakozott:
2015. 07. 13.
Hozzászólások: 106


HozzászólásElküldve: 2018.02.14 09:21:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 68
 Hozzászólás témája: Re: Fiesta 1.6tdci kartergáz
Hozzászólás az előzmény idézésével

joey89 írta:
Üdv
Lehet hogy nem ide való a téma de elég nagy dilemmában vagyok.
Volna egy 2011 es 1.6Tdci 95Le a problémám az volna hogy nagy a kocsi olaj fogyasztása.
mondjuk úgy hogy tavaly novembertől idén januárig 2liter olaj fogyott el.
Hallotam már X szerelő után Turbó/ szelepszár szimering/olaj lehúzógyűrü.
Turbót fizikailag ellenőriztem... (tengely jó nem kotyog de az intercooler csövek olajosak bár többek szerint egy 120000km eres kocsiban már lehet találni)Diagnosztikai program se mutatott ki semmi hibát.Viszont itt jönne a kérdésem ha a kartergáz szűrő / szelep gázos akkor van esélye hogy a kartergázzal mondjuk 5000 km eren elhordjon ennyi olajat? mert ugy pont a turbó elé van vissza vezetve.
A Válaszokat előre is köszönöm.


Nézed meg szerelővel inkább, ha ennyi olajat megeszik az nagyon sok.
Az enyém 115LE-s verzió 280000km-el, de kb 0,5l olajat eszik 10000km-en.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Simon_Peter


Offline
Csatlakozott:
2019. 02. 28.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2020.08.18 20:01:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 69
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
1.6 TDCI-ben (HHDA) van gyárilag kialakítva lecsapató a kartergázból?
Szétszedtem a turbó- és intercooler csőrendszert, aminek a teljes belső felületén olajfilm volt, amit minden bizonnyal a kartergáz visszavezetés okoz. Az intercoolerben nem állt az olaj, de néhány cm3-re tehető összesen a mennyiség.
Már a kartergáz visszavezető csőben és a szívócső felében látszik, hogy onnan ered.

Először arra gondoltam, hogy a PCV membrán mindig átereszt, de egy új membránnal is megjelent az olaj 100km után.

Nem hiszem, hogy túlzott kartergázképződés lenne és az autó sem eszi az olajat, de a jelenleginél lehetne kisebb a visszavezetett olajmennyiség.

A szelepfedél egyik oldalán van az olajbetöltő a másik oldalán a PCV szelep és a kivezetés. A kartergáz csak az olajbetöltő nyílásnál tud beáramolni. Ebben a műanyagban van egyéb járatrendszer vagy akár szűrő szivacs a szelepig ami így 12 év után lehet hogy elöregedett?
Képek alapján ezt nem lehet szétszedni, de bele lehetne tenni például fém szivacsot, hogy a szelepnél valóban csak gáz távozzon?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Botaur


Offline
Csatlakozott:
2018. 07. 22.
Hozzászólások: 19


HozzászólásElküldve: 2020.10.06 20:39:34  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 70
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Érdeklődnék kartergáz témában, mk1 Focus az alany, 1.8 benzines motorral. A gyári kartergázcső már nincs az autón, valószínűleg az előző tulajnál szétment és nem vett rá másikat hanem egy vastag falú gumicsővel pótolta. Ami most nálam szintén szétment, elrepedt, így falsot szívott szegény autó, produkálva az ilyenkor szokásos alajárat-ingadozást, lefulladást, nehézkes indulást, benzinzabálást.
Ezt a kérdést szeretném most egy jó időre rendbe rakni, viszont kartergázcső csak gyáriban létezik a cromaxnál, tizenezer forintért.. szerintem azért volt már az autón ez a gumicső mert az előző tulaj is sajnált annyi pénzt egy tíz dekás műanyagdarabra.. A PCV azaz karterszellőztető szelep nem is kapható itthon, csak a kisebb motorokra találtam, így rendeltem egyet az USA-ból. Két hét alatt ért ide, összesen hatezer forintba került szállítással együtt. Vicc, Ford emblémás Motorcraft, ugyanaz a cromaxnál cirka húszezer forint volt amíg lehetett kapni..
És ha már alkotnom kell az autóra egy új kartergázcsövet, akkor gondoltam miért is ne raknék rá egy ilyen lecsapatót, kímélve a motort a karterből kiszívott szlottytól?
Szóval a kérdésem: érdemes ezzel foglalkozni, vagy csak simán rakjak egy új olajálló csövet oda ahová a gyári kartergázcső menne? Minden tapasztalatnak és tanácsnak örülök, ha megosztjátok. Köszi!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2946


HozzászólásElküldve: 2020.10.10 09:14:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 71
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Botaur írta:
...
Szóval a kérdésem: érdemes ezzel foglalkozni, vagy csak simán rakjak egy új olajálló csövet oda ahová a gyári kartergázcső menne? Minden tapasztalatnak és tanácsnak örülök, ha megosztjátok. Köszi!


Szia, nekem nincs ezzel tapasztalatom, de okoskodni tudok. Smile

Ha a kirepedt régi csőben van lerakódás, akkor érdemes. Ha nincs, akkor nem.

Egyébként olajleválasztót nagyon egyszerű csinálni, akárcsak teszt céllal is. Egy kisebb befőttes üveg fedelébe be kell illeszteni két csövet. Egy rövidet és egy hosszút, majdnem az aljáig. Meg kell tömni fémforgácsból készült szivaccsal. Pl. fém csiszoló- vagy mosogató-szivaccsal. Előtte jól meg kell rázni, hogy nem porlik-e.

Ha gyűlik benne az olaj, akkor maradhat. Ha nem, akkor felesleges. Smile

Ha másnak direkt befecskendezéses motorja van, akkor ez csökkentheti a szívószelepen a lerakódást. Némelyik motornál 100-200 ezer kilométer után annyira beszűkülhet a bemenet, hogy romlanak a motor tulajdonságai.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 816


HozzászólásElküldve: 2020.10.10 17:43:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 72
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves fiesta.
Arról mi a véleményed, hogy a kartercsövet kivezettem a légszűrő házból, a végén egy szűrővel, így " szabadon" szuszoghat. Előtte volt lecsapató, egy csepp semmit se láttam benne 230.000 km- rel.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  fiesta


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 28.
Hozzászólások: 2946


HozzászólásElküldve: 2020.10.11 10:11:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 73
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

pathfinder írta:
Kedves fiesta.
Arról mi a véleményed, hogy a kartercsövet kivezettem a légszűrő házból, a végén egy szűrővel, így " szabadon" szuszoghat. Előtte volt lecsapató, egy csepp semmit se láttam benne 230.000 km- rel.


Szia Pathfinder!

Valamennyi olajpára és olajgőz mindig van a kartergázban. Annyi amennyi az olajfogyás plussz az olajtérbe átjutó üzemanyagnak megfelelő mennyiség. Jó esetben nem sok és egyenletesen elterül az utakon. De ez akkor is környezetszennyezés.

Ettől eltekintve, nézzük mi lehet a hátránya a Te szempontodból:
- ha egy élesszemű vizsgabiztos ezt kiszúrja, akkor az bukás lehet a műszaki vizsgán
- az égéstérbe bevezetett olajpára további energiát adna a motornak. Pl. a Forma1-ben volt olyan óvás, hogy egyes motorok azzal kerülik meg az üzemanyag korlátozást, hogy elégetik az olaj egy részér és ezzel nagyobb teljesítményre tesznek szert.
- megváltoznak a karter nyomásviszonyai mivel nem kap szívást a szívócső felől. Nem tudom, hogy ez mennyire van optimálisra méretezve. Lehet, hogy semmit sem számít, de ki tudja.

Mik az előnyök:
- az olajpára nem tud ráégni a szívószelepre. De egy szívócső-befendezéses motorban a benzin állandóan hűti és mossa a szívószelepet és ezért ilyen motornál ez nem tipikus probléma.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 816


HozzászólásElküldve: 2020.10.11 14:12:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 74
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy válasz amiből lehet tanulni. Köszi. Többi topicba is légyszi...😊
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Motor tuning -> Kartergáz lecsapató
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3
Ugrás:   

3 / 3 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.16 másodperc