Elküldve:
2020.10.05 20:54:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 4591 Hozzászólás témája: Felpörög a motor
Sziasztok!
Focus C-max-om van, 2003-as. Sokat látott jószág de még szép állapotú.
Egy zavaró hibája van amit nem tudom mi okoz, talán valaki segíthet itt a fórumon.
Szóval, üzemmeleg állapotban kereszteződés vagy piros lámpához gurulva felpörög a motor 2000-2500-ig, majd visszaejti 1000 körülre a fordulatot (kicsit ezt is magasnak érzem). Ha rövid a gurulás akkor megálláskor visszaáll alapjáratra, de ha ha hosszan gurulok akkor mindaddig pörgeti magát amig meg nem állok. Persze az alapjáraton is kicsit billegteti a mutatót, de nem vészes. Hidegen minden tökêletes, óramű pontossággal megy a gép, dehát ez nem tart sokáig.
A folyadékszintek, szűrők rendben, gyertyák nemrég cserélve lettek, pillangószelep patyolat, hibakód nincs az autóban, az akksit is többször lekötöttem órákra, hogy felejtsen az ECU, de nem szabadulok a hibától.
Ha van hasonló tapasztalatotok, szívesen veszek minden tanácsot.
Elküldve:
2020.10.07 12:09:39 Hozzászólás sorszáma a témában: 4592 Hozzászólás témája:
szenvedek ezzel a focussal.
a gondom, hogy néha nem indul elsőre, de amúgy is olyan kelletlenül indul, mintha gázolajos lenne.
Tavaly decemberbe vettem, mindig elsőre indult.
Márciusba vittem vezérlés cserére és pont a szerelőhöz menet csinálta, hogy nem indult be elsőre.
onnantól kezdve, van meg az, hogy hol indul hol nem. rendszer nincs benne.
tavasszal pl. hetente egyszer eljátszotta, hogy nem indul.. egyszer volt, hogy csak 4. re indult be.
nyáron kb. csökkent az esetszám havi egy nem indulásra.
most ősszel ismét utálatosabb lett...
hétfőn töltöttem akksit, mert törődöm vele, vezértengely jeladót megpucoltam (habár azon semmi pucolni való nincs). 2 napig állt. beindult de le is állt.
aztán röffent, de valami kis kerepelő hangot sejtettem hallani.
menet közbe semmi panasz, rángatás zéró. megy ahogy kell neki.
gyertya, kábel volt cserélve.
mk1 csinált olyat, hogy nem akart indulni, mert az alapjárati beragadt, gondoltam hátha a pillangószelep...
(már nyáron megpucoltam a pillangót, tiszta retek volt, de semmi pluszt nem adott az, hogy tiszta lett)
1.4 2006-os fiestából a pillangót és a vezértengely jeladót átraktam most, a fiesta, mint előtte pöccre indult. a focus meg engine system fault, speed limited felirat. beindult de nyilván "rosszul"
leállítottam, aztán a hibajelzés eltűnt.. és már ketyeget.
de megmaradt a kelletlen beindulás.
mindkét kocsinál levettem az akksit, igaz a focusnál csak a negatívat...
olyat is mondtak, hogy kevés a benzinnyomás, ezért nem indul mindig elsőre.
ismerős 2002-es 206-osa, mint az álom, épphogy elfordítom a kulcsot és röffen, fiesta is szépen röffen, tesóm szerint mert azok csak 1.4 esek
megjegyzem egy hétig fiestával jártam és 3 szor csinálta az is hogy nem indult elsőre. itt már jött a felismerés, hogy ford...
de akkor is jobban indul
ez a kocsi még menthető vagy bontó?
Elküldve:
2020.10.07 16:20:45 Hozzászólás sorszáma a témában: 4593 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
szenvedek ezzel a focussal.
a gondom, hogy néha nem indul elsőre, de amúgy is olyan kelletlenül indul, mintha gázolajos lenne.
Tavaly decemberbe vettem, mindig elsőre indult.
Márciusba vittem vezérlés cserére és pont a szerelőhöz menet csinálta, hogy nem indult be elsőre.
onnantól kezdve, van meg az, hogy hol indul hol nem. rendszer nincs benne.
tavasszal pl. hetente egyszer eljátszotta, hogy nem indul.. egyszer volt, hogy csak 4. re indult be.
nyáron kb. csökkent az esetszám havi egy nem indulásra.
most ősszel ismét utálatosabb lett...
hétfőn töltöttem akksit, mert törődöm vele, vezértengely jeladót megpucoltam (habár azon semmi pucolni való nincs). 2 napig állt. beindult de le is állt.
aztán röffent, de valami kis kerepelő hangot sejtettem hallani.
menet közbe semmi panasz, rángatás zéró. megy ahogy kell neki.
gyertya, kábel volt cserélve.
mk1 csinált olyat, hogy nem akart indulni, mert az alapjárati beragadt, gondoltam hátha a pillangószelep...
(már nyáron megpucoltam a pillangót, tiszta retek volt, de semmi pluszt nem adott az, hogy tiszta lett)
1.4 2006-os fiestából a pillangót és a vezértengely jeladót átraktam most, a fiesta, mint előtte pöccre indult. a focus meg engine system fault, speed limited felirat. beindult de nyilván "rosszul"
leállítottam, aztán a hibajelzés eltűnt.. és már ketyeget.
de megmaradt a kelletlen beindulás.
mindkét kocsinál levettem az akksit, igaz a focusnál csak a negatívat...
olyat is mondtak, hogy kevés a benzinnyomás, ezért nem indul mindig elsőre.
ismerős 2002-es 206-osa, mint az álom, épphogy elfordítom a kulcsot és röffen, fiesta is szépen röffen, tesóm szerint mert azok csak 1.4 esek
megjegyzem egy hétig fiestával jártam és 3 szor csinálta az is hogy nem indult elsőre. itt már jött a felismerés, hogy ford...
de akkor is jobban indul
ez a kocsi még menthető vagy bontó?
Én legelőször tuti jó benzinnel próbálkoznék. Nálam rossz benyánál szokott ilyen lenni, jó benzint téve bele nyoma sincs a leállásnak, ingadozó alapjáratnak napi első induláskor.
Elküldve:
2020.10.12 06:18:10 Hozzászólás sorszáma a témában: 4595 Hozzászólás témája:
tegnap cseréltem akksit próbára, hátha jobban indul.
a benne lévő 440A helyett csak egy 480A tudtam próbálni, de a lényeg, hogy indult többször is egész jól, nyilván nem ártana neki 600A
Ma reggel is frankó, megyek 15 km, fél óra pihi és nem kapja el elsőre. Akksi tuti jó, mert köszörül szépen.
másodikra röff.....
Nem létezik, hogy nincs itt egy mester aki tudja mi lehet a baja...
Elküldve:
2020.10.12 15:06:09 Hozzászólás sorszáma a témában: 4596 Hozzászólás témája: Re: Felpörög a motor
kosik írta:
Sziasztok!
Focus C-max-om van, 2003-as. Sokat látott jószág de még szép állapotú.
Egy zavaró hibája van amit nem tudom mi okoz, talán valaki segíthet itt a fórumon.
Szóval, üzemmeleg állapotban kereszteződés vagy piros lámpához gurulva felpörög a motor 2000-2500-ig, majd visszaejti 1000 körülre a fordulatot (kicsit ezt is magasnak érzem). Ha rövid a gurulás akkor megálláskor visszaáll alapjáratra, de ha ha hosszan gurulok akkor mindaddig pörgeti magát amig meg nem állok. Persze az alapjáraton is kicsit billegteti a mutatót, de nem vészes. Hidegen minden tökêletes, óramű pontossággal megy a gép, dehát ez nem tart sokáig.
A folyadékszintek, szűrők rendben, gyertyák nemrég cserélve lettek, pillangószelep patyolat, hibakód nincs az autóban, az akksit is többször lekötöttem órákra, hogy felejtsen az ECU, de nem szabadulok a hibától.
Ha van hasonló tapasztalatotok, szívesen veszek minden tanácsot.
István
Nekem a suzukim csinalt ilyet, amikor a kartergáz visszavezető szelep mindket iranyba atengedett.
Elküldve:
2020.10.12 20:58:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 4597 Hozzászólás témája: Re: Felpörög a motor
zolim írta:
kosik írta:
Sziasztok!
Focus C-max-om van, 2003-as. Sokat látott jószág de még szép állapotú.
Egy zavaró hibája van amit nem tudom mi okoz, talán valaki segíthet itt a fórumon.
Szóval, üzemmeleg állapotban kereszteződés vagy piros lámpához gurulva felpörög a motor 2000-2500-ig, majd visszaejti 1000 körülre a fordulatot (kicsit ezt is magasnak érzem). Ha rövid a gurulás akkor megálláskor visszaáll alapjáratra, de ha ha hosszan gurulok akkor mindaddig pörgeti magát amig meg nem állok. Persze az alapjáraton is kicsit billegteti a mutatót, de nem vészes. Hidegen minden tökêletes, óramű pontossággal megy a gép, dehát ez nem tart sokáig.
A folyadékszintek, szűrők rendben, gyertyák nemrég cserélve lettek, pillangószelep patyolat, hibakód nincs az autóban, az akksit is többször lekötöttem órákra, hogy felejtsen az ECU, de nem szabadulok a hibától.
Ha van hasonló tapasztalatotok, szívesen veszek minden tanácsot.
István
Nekem a suzukim csinalt ilyet, amikor a kartergáz visszavezető szelep mindket iranyba atengedett.
Elküldve:
2020.10.16 09:37:38 Hozzászólás sorszáma a témában: 4598 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
tegnap cseréltem akksit próbára, hátha jobban indul.
a benne lévő 440A helyett csak egy 480A tudtam próbálni, de a lényeg, hogy indult többször is egész jól, nyilván nem ártana neki 600A
Ma reggel is frankó, megyek 15 km, fél óra pihi és nem kapja el elsőre. Akksi tuti jó, mert köszörül szépen.
másodikra röff.....
Nem létezik, hogy nincs itt egy mester aki tudja mi lehet a baja...
Bemérettem az akksit, 280 volt benne 440 A helyett.
Kapott egy 450 A.
Sokkal jobban röffen...remélem ez volt a néha nem indul elsőre nyűgje
A negatív pólus kábelét lehet hosszabbítani???
Elküldve:
2020.10.17 19:42:32 Hozzászólás sorszáma a témában: 4599 Hozzászólás témája:
pathfinder írta:
A negatív pólus kábelét lehet hosszabbítani???
A nagyáramú kábelek hosszabbítása, csatlakoztatása nagyon problémás. Ha egy helyen egy kicsit is megnő az ellenállás, akkor az feszültségesést és melegedést okoz.
A különböző anyagok csatlakozási pontjainak hosszú idő alatt is bírniuk kell a rezgéseket és az oxidációs hatásokat.
De egy másik autó hosszabb gyári kábele jó lehet. Ha a generátor és az akksi maximális árama legalább akkora.
Elküldve:
2020.10.17 21:30:08 Hozzászólás sorszáma a témában: 4600 Hozzászólás témája: A hiba
Sziasztok olyan problémával fordulok hozzátok hogy van egy focus 2005 1.8 tdci im már nagyon sok szerelőt bejártam és mind hiába esetleg valaki tudna e tanácsot adni a következőre hideg motornál semmi gond de vigyont üzemi hőmérsékleten alapjárat elkezd össze vissza járni ketyeg kerreg szinte össze vissza jár majd ki esik a helyéről porlasztó felujítva motortartók újjak nagynyomású bemérve üa rrendszer tiszta nem levegős élő diag konkrétan semmit nem mutat nincs hibakód sem de negyon idegesitő a hibajelenség félve hogy megál az autó merre keressem a hibákat ? már az összes érintkező csatit is pucoltam nincs kontakt válaszokat előre is köszönöm
Elküldve:
2020.10.18 20:34:21 Hozzászólás sorszáma a témában: 4601 Hozzászólás témája: Re: A hiba
simplywofer96 írta:
Sziasztok olyan problémával fordulok hozzátok hogy van egy focus 2005 1.8 tdci im már nagyon sok szerelőt bejártam és mind hiába esetleg valaki tudna e tanácsot adni a következőre hideg motornál semmi gond de vigyont üzemi hőmérsékleten alapjárat elkezd össze vissza járni ketyeg kerreg szinte össze vissza jár majd ki esik a helyéről porlasztó felujítva motortartók újjak nagynyomású bemérve üa rrendszer tiszta nem levegős élő diag konkrétan semmit nem mutat nincs hibakód sem de negyon idegesitő a hibajelenség félve hogy megál az autó merre keressem a hibákat ? már az összes érintkező csatit is pucoltam nincs kontakt válaszokat előre is köszönöm
Semmit sem értek a dízelhez, de mi történik, ha lekapcsolsz egy-egy injektort?
Három hengerrel nyilván nem fog egyenletesen járni. De ha egy jó hengert kapcsolsz le és marad kettő és fél henger, akkor csúnyábban fog rángatni, mint ha a rossz hengert kapcsolod le és marad három jó. Mindenesetre lesz valami különbség 3:1 arányban.
Ha mégsem, akkor vagy teljes hülyeséget mondok , vagy valami általános hiba van, ami mind a 4 hengerre kihat.
Elküldve:
2020.10.22 21:19:19 Hozzászólás sorszáma a témában: 4602 Hozzászólás témája:
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne,hogy:2006-os Ford Focus Mk2 1.6 16v benyás gépemen elszállt a vezérlés (főtengelyen a szíjhajtás rögzítőcsavarja eltört)
Hengerfej fel lett teljesen újítva, vezérlő cucc, vízpumpa, stb. A motor összeállt.
Szerelőtől elhozva.
A problémám a következő: a motor alapjáraton egyenetlen.Olyan mintha le akarna állni, de a fojtószelep korrigál. Viszont nem húz úgy mint előtte.2000rpm felett nem érzem sokkal gyengébbnek, de alatta igen.Hidegen, melegen gond nélkül indul.
Fojtószelepre gondoltam első körben, de tisztítás után sem változott semmi. gyertyákon nem vettem észre semmi különöset, kábelek, trafó nem régen lett cserélve gyertyával együtt kb 6000km. Map senzor rendben.
Még a lambda szonda nem lett birizgálva. Nem tudom érdemes-e, ez irányban tapogatóznom.
Vagy esetleg befecskendező? Sokáig állt a szervízben.
Teljesen tanácstalan vagyok. Vezérlés lehet elállítva egy foggal?
Hibakód nincs semmi.
Valaki találkozott már ilyennel?
Elküldve:
2020.10.27 10:59:55 Hozzászólás sorszáma a témában: 4603 Hozzászólás témája: Re: Felpörög a motor
kosik írta:
zolim írta:
kosik írta:
Sziasztok!
Focus C-max-om van, 2003-as. Sokat látott jószág de még szép állapotú.
Egy zavaró hibája van amit nem tudom mi okoz, talán valaki segíthet itt a fórumon.
Szóval, üzemmeleg állapotban kereszteződés vagy piros lámpához gurulva felpörög a motor 2000-2500-ig, majd visszaejti 1000 körülre a fordulatot (kicsit ezt is magasnak érzem). Ha rövid a gurulás akkor megálláskor visszaáll alapjáratra, de ha ha hosszan gurulok akkor mindaddig pörgeti magát amig meg nem állok. Persze az alapjáraton is kicsit billegteti a mutatót, de nem vészes. Hidegen minden tökêletes, óramű pontossággal megy a gép, dehát ez nem tart sokáig.
A folyadékszintek, szűrők rendben, gyertyák nemrég cserélve lettek, pillangószelep patyolat, hibakód nincs az autóban, az akksit is többször lekötöttem órákra, hogy felejtsen az ECU, de nem szabadulok a hibától.
Ha van hasonló tapasztalatotok, szívesen veszek minden tanácsot.
István
Nekem a suzukim csinalt ilyet, amikor a kartergáz visszavezető szelep mindket iranyba atengedett.
Köszönöm az ötletet, ennek utánanézek.
A problémám megoldódott (megoldottam).
A javasoltak szerint utánanéztem ennek a szelepnek. Sajnos a szívósor alatt van, ezért az egészet ki kellett venni. A szelep rendben volt, viszont a kartelgázcső ripityára volt szakadva, vettem hozzá gyári újat a UNIX-ból. Összeraktam, működik, nem pörög fel, szuper lett. Ezután jött egy újabb probléma, csak azért írom le, hátha valakinek hasznára lehet. Menet közben látszólag minden rendben volt, bár megálláskor beejtette a fordulatot 400 körülire, de nem fulladt le egyszer sem, gondoltam még mindig jobb mintha felpörögne. Szóval menet közben kigyulladt a töltés hibajelző lámpa (akku ikon). Kiolvastam a hibakódot: P1246 ha jól emlékszem. Utánanéztem a neten és a generátor fesz szabályzó körével van valami, reméltem csak kábelszakadás. Az is volt, az egyik kábelkötegnél. Gyorsan megforrasztottam és minden megjavult. Nincs hibajelzés és most már a fordulatot sem ejti be. Stabil 730-on tartja. A korábbi 10 literes fogyasztásom 6.7-re lement.
Szóval aki hasonló cipőben jár, essen neki, csak kell egy jó dugókulcs készlet, egyébként nem egy ördöngösség.
Üdv,
István
Elküldve:
2020.11.06 09:36:44 Hozzászólás sorszáma a témában: 4604 Hozzászólás témája: 2005-ös 1.6 TI-VCT alapjárat ugrálás
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Tegnapi napon lettem tulajdonosa egy 2005-ös 1.6 TI-VCT motoros Ford Focus-nak.
A hiba jelenség a következő:
Alapjáraton, illetve alacsony fordulatnál (ezres fordulaton) 1-esben elkezd a fordulat ugrálni olyan 700 és 1300-1500 között aminek a vége az, hogy leáll a motor magától.
Ha mondjuk nagyobb gázt adok, és feltudok váltani 2-esbe onnan már jó volt, bár ezt sokáig nem csináltam, mert nem mertem eltávolodni így a háztól nagyon messze.
Megvételkor tüzetesen átnéztem a kocsit hosszú ideig járattam a motort ami szépen egyenletesen járt hidegen is és melegen is, a próbakör során teljesen jól működött.
A jelenség miután haza hoztam autót kb. 100 km után jelentkezett.
Olyan problémám van, hogy P-2125 ill. P2138 folytòszelep/gázpedál állás èrzèkelő hiba/ D, E áramkör! Nem állandò, de ha előjön a hibakòd akkor felvillan egy piros felkiáltójel piros fogaskerékben ès az autò vèszüzemmòdba rakja magát, ezáltal kèsik a gázadás reakciò! Folytòszelep ès a gázpedál is cserèlve lett… a hiba nem szűnt meg! Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?
Sajnos ég a motor visszajelző világítás amihez jelenségként ugráló fordulat társul. Egy bejáratott szerelő akihez eddig vittem a Focust, megtisztította a folytószelepet ami után javult az alapjárat de még időként így is elkezd ugrálni. Diagnosztikán kiolvasva azt olvasta hogy -- Nem megfelelő keverék képzés, és hogy lambdaszonda hiba --
Neki szerintem a Diag. nem jelzett annyira részletes hibát, ezért is keresek Ford specifikus hibakód olvasó szakembert.
Nagy örömmel venném a tanácsaitokat illetve a tapasztalatokat.
Még annyi, hogy én ezt a szervizt néztem ki akinek esetleg Ford diagnosztikája:
https://fordkasza.hu/
Ismeri esetleg valaki?
Sajnos ég a motor visszajelző világítás amihez jelenségként ugráló fordulat társul. Egy bejáratott szerelő akihez eddig vittem a Focust, megtisztította a folytószelepet ami után javult az alapjárat de még időként így is elkezd ugrálni. Diagnosztikán kiolvasva azt olvasta hogy -- Nem megfelelő keverék képzés, és hogy lambdaszonda hiba --
Neki szerintem a Diag. nem jelzett annyira részletes hibát, ezért is keresek Ford specifikus hibakód olvasó szakembert.
Nagy örömmel venném a tanácsaitokat illetve a tapasztalatokat.
Még annyi, hogy én ezt a szervizt néztem ki akinek esetleg Ford diagnosztikája:
https://fordkasza.hu/
Ismeri esetleg valaki?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, teljesen tanácstalan vagyok...
Korábban már írtam a csoportba, hogy a 2005-ös 1.6 Ti motoros Focusomnak alapjárati gondja van.
Több szervizben jártam már, de sehol se tudtak segíteni, illetve azt a választ kaptam hogy tankoljak 100as benzint és majd jó lesz.
A probléma az, hogy a hiba csak néha jelentkezik, nem produkálja folyamatosan.
Nincs alapjárata az autónak.
Amikor egy rendes haladós tempót megyek, akkor semmi probléma, viszont ha kikuplungolok vagy megfog egy lámpa, akkor a fordulat annyira leesik, hogy leáll az autó.
Fogyasztása computer szerint nem magas, vezetés közben nincs rángatás, nincs torpanás, nincs lomhaság.
A gyertyák kis használat után is kormosak.
Amiket eddig megnéztem/ nézettem rajta:
- Fojtószelep tisztítás
- Gyertya csere Motorcraft-ra
- Új gyújtáskábel
- Légtömegmérőt féktisztítóval letakarítottam
- Kartergázcső nem puha, nem lyukas
Hibaként a szervizben lambdaszonda hibát dobott és nem megfelelő keverékképzést. Viszont azt is mondták, hogy a lambdák nem rég lettek cserélve rajta, így valószínű inkább a keverékkel van a baj.
Ja és persze a 100 üzemanyag után majd csak jó lesz... 😏
Hát nem lett...
Trafó nem hinném, mert nem három hengerezik, illetve pöccre indul mindig, még amikor leesik a fordulat és leáll a motor akkor is egyből tudom indítani.
Elküldve:
2020.12.14 12:41:30 Hozzászólás sorszáma a témában: 4612 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Új tagként minden építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
Az autóm egy 2010-es focus 2 1,6 tdci kombi titanium dpf 80 kW.
A jelenség: hosszú úton üzemmeleg állapotban, jellemzően lakott területen belül elmegy a motorerő, úgy viselkedik, mint egy 60 lovas szívódízel. Ha megállok, leállítom néhány másodpercre, akkor újraindítás után minden esetben megkerülnek a lovak, de általában (viszont nem mindig) a jelenség megismétlődik. Hidegen, városi forgalomban, vagy ha állat módjára taposom, akkor nem jelentkezik a hiba. A jelenséggel nagyjából 1 éve küzdök, eddig 3 alkalommal társult hozzá narancs lámpa, a hibakód EGR hibára utalt. Tisztítás, EGR csere megvolt, nem segített. Tegnap 2x álltam meg egy hosszabb úton, harmadszor is visszajött a gond, ezúttal check engine lámpával, ma 4 órára vár a szerelő egy hibakód kiolvasásra, aztán meglátjuk.
A futásteljesítmény 210E, ebből 120E nálam szinte napra pontosan 5 év alatt. Rendszeresen megyek hétvégenként 300 km-t, ebből 90-et autópályán, dpf gondom sosem volt, tud regenerálni, ha akar.
Update: a következő hibakódok kerültek elő:
- P0490 EGR Fojtószelep Helyzet Vezérlő Áramkör Magas
- P042F EGR szelep szorulva zárt
Előre is köszönöm a reakciókat.
Legutóbb TT72 szerkesztette (2020.12.14 18:35:11), összesen 2 alkalommal
Elküldve:
2020.12.14 15:58:24 Hozzászólás sorszáma a témában: 4613 Hozzászólás témája: Leállt a motor menet közben
Sziasztok!
Ma reggel munkába menet elég érdekes dolog történt. Kb. fél óra normál üzemmenet után az autó 120 km/h tempónál nem reagált a gáz adásra, és szépen biztosan elkezdett lassulni. Próbáltam lentebbi fokozatba tenni, de hiába nyomtam a gázt, a motor bőgött, de semmit nem gyorsult. Leálltam az út mellé, próbáltam újraindítani az autót, hiába. Gyújtásig rendben minden, majd ha megnyomom az indító gombot a motor elkezd erőlködni, de nem indul be. Külső ellenőrzésre nem találtam semmit, kábelek ránézésre rendben voltak, olajszint rendben, szíjak gombnyomásra forognak, de nem indul a motor.
Egy arra járó jóakaró megállt, és egy kütyüt rádugtunk a gépre, megpróbálta kiolvasni belőle a hibát (a műszerfalon hibaüzenet nem jelenik meg), és immobiliser hibát talált egyszer, majd utána semmit. Sajnos a hibakódra nem emlékszem pontosan, P1620 vagy valami hasonló volt.
Az autó gombbal indítható 2010-es 1.6L Duratec 16V Ti-VCT benzin motoros csoda, eddig a világon semmi problémám nem volt vele. Próbáltam kivenni a kulcsot és a kormány alá betenni, majd úgy indítani az autót, mintha lemerült volna a kulcsban az elem, de ez sem használt. Ha gyújtást adok az autóra és a kulccsal a zsebemben elmegyek tőle, akkor jön a hibaüzenet, hogy tegyem az autóba a kulcsot, vagy vegyem le a gyújtást. Lezárni, kinyitni, mindent tudok a kulccsal, "csak" a motor nem indul.
Van valakinek esetleg ilyen tapasztalata, vagy lehet tudni, mi a probléma?
Elküldve:
2020.12.14 18:03:01 Hozzászólás sorszáma a témában: 4614 Hozzászólás témája: Re: Leállt a motor menet közben
Qlcs06 írta:
Sziasztok!
Ma reggel munkába menet elég érdekes dolog történt. Kb. fél óra normál üzemmenet után az autó 120 km/h tempónál nem reagált a gáz adásra, és szépen biztosan elkezdett lassulni. Próbáltam lentebbi fokozatba tenni, de hiába nyomtam a gázt, a motor bőgött, de semmit nem gyorsult. Leálltam az út mellé, próbáltam újraindítani az autót, hiába. Gyújtásig rendben minden, majd ha megnyomom az indító gombot a motor elkezd erőlködni, de nem indul be. Külső ellenőrzésre nem találtam semmit, kábelek ránézésre rendben voltak, olajszint rendben, szíjak gombnyomásra forognak, de nem indul a motor.
Egy arra járó jóakaró megállt, és egy kütyüt rádugtunk a gépre, megpróbálta kiolvasni belőle a hibát (a műszerfalon hibaüzenet nem jelenik meg), és immobiliser hibát talált egyszer, majd utána semmit. Sajnos a hibakódra nem emlékszem pontosan, P1620 vagy valami hasonló volt.
Az autó gombbal indítható 2010-es 1.6L Duratec 16V Ti-VCT benzin motoros csoda, eddig a világon semmi problémám nem volt vele. Próbáltam kivenni a kulcsot és a kormány alá betenni, majd úgy indítani az autót, mintha lemerült volna a kulcsban az elem, de ez sem használt. Ha gyújtást adok az autóra és a kulccsal a zsebemben elmegyek tőle, akkor jön a hibaüzenet, hogy tegyem az autóba a kulcsot, vagy vegyem le a gyújtást. Lezárni, kinyitni, mindent tudok a kulccsal, "csak" a motor nem indul.
Van valakinek esetleg ilyen tapasztalata, vagy lehet tudni, mi a probléma?
Előre is köszönöm!
Ha még nem volt,próbáld meg: kb. 20 percre levenni az akkusarut,hogy úirainicializálja magát a rendszer.
Elküldve:
2020.12.14 21:34:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 4615 Hozzászólás témája: Re: Leállt a motor menet közben
Shatterhand írta:
Qlcs06 írta:
Sziasztok!
Ma reggel munkába menet elég érdekes dolog történt. Kb. fél óra normál üzemmenet után az autó 120 km/h tempónál nem reagált a gáz adásra, és szépen biztosan elkezdett lassulni. Próbáltam lentebbi fokozatba tenni, de hiába nyomtam a gázt, a motor bőgött, de semmit nem gyorsult. Leálltam az út mellé, próbáltam újraindítani az autót, hiába. Gyújtásig rendben minden, majd ha megnyomom az indító gombot a motor elkezd erőlködni, de nem indul be. Külső ellenőrzésre nem találtam semmit, kábelek ránézésre rendben voltak, olajszint rendben, szíjak gombnyomásra forognak, de nem indul a motor.
Egy arra járó jóakaró megállt, és egy kütyüt rádugtunk a gépre, megpróbálta kiolvasni belőle a hibát (a műszerfalon hibaüzenet nem jelenik meg), és immobiliser hibát talált egyszer, majd utána semmit. Sajnos a hibakódra nem emlékszem pontosan, P1620 vagy valami hasonló volt.
Az autó gombbal indítható 2010-es 1.6L Duratec 16V Ti-VCT benzin motoros csoda, eddig a világon semmi problémám nem volt vele. Próbáltam kivenni a kulcsot és a kormány alá betenni, majd úgy indítani az autót, mintha lemerült volna a kulcsban az elem, de ez sem használt. Ha gyújtást adok az autóra és a kulccsal a zsebemben elmegyek tőle, akkor jön a hibaüzenet, hogy tegyem az autóba a kulcsot, vagy vegyem le a gyújtást. Lezárni, kinyitni, mindent tudok a kulccsal, "csak" a motor nem indul.
Van valakinek esetleg ilyen tapasztalata, vagy lehet tudni, mi a probléma?
Előre is köszönöm!
Ha még nem volt,próbáld meg: kb. 20 percre levenni az akkusarut,hogy úirainicializálja magát a rendszer.
Köszönöm, kipróbálom. Viszont ettől még legközelebb is előfordulhat ez ugye? Most rájön, hogy nincs probléma, de ha megint úgy dönt, hogy leáll, akkor álljak mindig az út szélén 20 percet lehúzott akkusaruval?
Elküldve:
2020.12.15 19:02:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 4616 Hozzászólás témája: Re: Leállt a motor menet közben
Qlcs06 írta:
Shatterhand írta:
Qlcs06 írta:
Sziasztok!
Ma reggel munkába menet elég érdekes dolog történt. Kb. fél óra normál üzemmenet után az autó 120 km/h tempónál nem reagált a gáz adásra, és szépen biztosan elkezdett lassulni. Próbáltam lentebbi fokozatba tenni, de hiába nyomtam a gázt, a motor bőgött, de semmit nem gyorsult. Leálltam az út mellé, próbáltam újraindítani az autót, hiába. Gyújtásig rendben minden, majd ha megnyomom az indító gombot a motor elkezd erőlködni, de nem indul be. Külső ellenőrzésre nem találtam semmit, kábelek ránézésre rendben voltak, olajszint rendben, szíjak gombnyomásra forognak, de nem indul a motor.
Egy arra járó jóakaró megállt, és egy kütyüt rádugtunk a gépre, megpróbálta kiolvasni belőle a hibát (a műszerfalon hibaüzenet nem jelenik meg), és immobiliser hibát talált egyszer, majd utána semmit. Sajnos a hibakódra nem emlékszem pontosan, P1620 vagy valami hasonló volt.
Az autó gombbal indítható 2010-es 1.6L Duratec 16V Ti-VCT benzin motoros csoda, eddig a világon semmi problémám nem volt vele. Próbáltam kivenni a kulcsot és a kormány alá betenni, majd úgy indítani az autót, mintha lemerült volna a kulcsban az elem, de ez sem használt. Ha gyújtást adok az autóra és a kulccsal a zsebemben elmegyek tőle, akkor jön a hibaüzenet, hogy tegyem az autóba a kulcsot, vagy vegyem le a gyújtást. Lezárni, kinyitni, mindent tudok a kulccsal, "csak" a motor nem indul.
Van valakinek esetleg ilyen tapasztalata, vagy lehet tudni, mi a probléma?
Előre is köszönöm!
Ha még nem volt,próbáld meg: kb. 20 percre levenni az akkusarut,hogy úirainicializálja magát a rendszer.
Köszönöm, kipróbálom. Viszont ettől még legközelebb is előfordulhat ez ugye? Most rájön, hogy nincs probléma, de ha megint úgy dönt, hogy leáll, akkor álljak mindig az út szélén 20 percet lehúzott akkusaruval?
Elküldve:
2020.12.18 08:04:57 Hozzászólás sorszáma a témában: 4617 Hozzászólás témája: Re: Leállt a motor menet közben
Shatterhand írta:
Qlcs06 írta:
Shatterhand írta:
Qlcs06 írta:
Sziasztok!
Ma reggel munkába menet elég érdekes dolog történt. Kb. fél óra normál üzemmenet után az autó 120 km/h tempónál nem reagált a gáz adásra, és szépen biztosan elkezdett lassulni. Próbáltam lentebbi fokozatba tenni, de hiába nyomtam a gázt, a motor bőgött, de semmit nem gyorsult. Leálltam az út mellé, próbáltam újraindítani az autót, hiába. Gyújtásig rendben minden, majd ha megnyomom az indító gombot a motor elkezd erőlködni, de nem indul be. Külső ellenőrzésre nem találtam semmit, kábelek ránézésre rendben voltak, olajszint rendben, szíjak gombnyomásra forognak, de nem indul a motor.
Egy arra járó jóakaró megállt, és egy kütyüt rádugtunk a gépre, megpróbálta kiolvasni belőle a hibát (a műszerfalon hibaüzenet nem jelenik meg), és immobiliser hibát talált egyszer, majd utána semmit. Sajnos a hibakódra nem emlékszem pontosan, P1620 vagy valami hasonló volt.
Az autó gombbal indítható 2010-es 1.6L Duratec 16V Ti-VCT benzin motoros csoda, eddig a világon semmi problémám nem volt vele. Próbáltam kivenni a kulcsot és a kormány alá betenni, majd úgy indítani az autót, mintha lemerült volna a kulcsban az elem, de ez sem használt. Ha gyújtást adok az autóra és a kulccsal a zsebemben elmegyek tőle, akkor jön a hibaüzenet, hogy tegyem az autóba a kulcsot, vagy vegyem le a gyújtást. Lezárni, kinyitni, mindent tudok a kulccsal, "csak" a motor nem indul.
Van valakinek esetleg ilyen tapasztalata, vagy lehet tudni, mi a probléma?
Előre is köszönöm!
Ha még nem volt,próbáld meg: kb. 20 percre levenni az akkusarut,hogy úirainicializálja magát a rendszer.
Köszönöm, kipróbálom. Viszont ettől még legközelebb is előfordulhat ez ugye? Most rájön, hogy nincs probléma, de ha megint úgy dönt, hogy leáll, akkor álljak mindig az út szélén 20 percet lehúzott akkusaruval?
Nem,vidd szervízbe.
Igen, oda jutott már a leálláskor. Először azt mondták, hogy a benzin pumpa romlott el, de kiszerelték és külső forrásból működött, viszont a kábeleknél, relénél, biztosítékoknál sem találtak semmi hibát. Az autó továbbra sem indul valami miatt, belső hibakódot nem ad, de a benzin sem jut be a motorba. Dugulás nincs.
Tisztelt Fórumozok!
Szeretnék tanácsot kérni az alábbi probléma megoldásához.
Adott egy Focus MK2 1.6tdci 80 kw g8db autó. Hibakódmentes, karbantartott. Napi használatban.
Probléma:Kb 5 hete cseréltünk fagyállót az autóban és lecseréltük a tágulási tartály sapkáját is . Az autóból lefolyt régi fagyálló kb 3 liter lehetett zavaros, de nem olajos. A feltöltésnél a gyári adat 5,3 liter ,e helyett többszöri próbálkozásra kb 4 litert tudtunk beleönteni. Heti átlag 300 km megyek az autóval most heti 2 dl fagyállót kell utántöltenem, hogy a max jelet elérje a folyadék. Szivárgást sehol sem látható kivéve a tágulási tartály kupakalatti részén, van ott egy túlfolyó. Ha működő motornál figyeljük, a folyadék kezd fogyni a tartályból, beáll a min jelzés alatt 1 cm majd a motor leállításakor visszazubog a tartályba és ki is fut a zárt kupak alatti részen. Hengerfejes tüneteket az autó nem mutat.
Tiszta az olajbeöntő sapka, nem zavaros a fagyálló az autó fagyban is pöcre indul,a kipufogó gáz színtelen. Teljesítménnyel sincs gond. A belső mutató a fél alatt él 1 mm ha kevés is a fagyálló bemelegedni egy 3 km alatt szokott ,viszont van egy furcsa szokása amit most vettem észre ,ha lámpánál állok vagy várok valakit lemegy a hőmérséklet 1 beosztással vagy elég csak a fűtőventilátort 3 ra venni és megindul vissza a mutató.
Esetleg ha valaki találkozott már ilyen problémával és megoldotta megköszönném ha megosztaná velem.
Köszönettel
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban