Elküldve:
2012.11.14 02:12:32 Hozzászólás sorszáma a témában: 542 Hozzászólás témája:
Aleox írta:
Úgy tudom, villanymotor esetén még váltó sincs, sőt nagyon durván adja a nyomatékot. ..
Ez nagy badarság lenne ennyire erőltetni azt a villanymotort, hogy megmozdítson és felgyorsítson egy bő 1 tonnás kasztnit. Nem lenne túl tartós
Kell az a váltó oda is attól függetlenül, hogy az aszinkron villanymotorok nyomaték-fordulatszám jelleg"görbéje" egy közel vízszintes egyenes
A hozzászólásod további részében nagy igazságokat mondasz, sztem ez is könnyen belátható. (sebváltó=nyomatékváltó, alacsony sebességnél a motornak az áttételezés miatt alacsonyabb nyomatékot kell csak kifejtenie, ez mindenképpen kíméletesebb üzemmód számára, de ez csak egy ok....) _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Elküldve:
2012.11.14 09:17:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 543 Hozzászólás témája:
percy írta:
Ez nagy badarság lenne ennyire erőltetni azt a villanymotort, ...
Villanyos terület soha nem volt az erőségem, így a villanyos autók meghajtási rendszerét sem vágom. De tény, hogy kíváncsi vagyok és elolvasom róluk a cikkeket, aztán rámragad annyi, amennyi
Trolibusszal járok mindennap, ott nem tűnt fel, hogy lenne automata váltója. Troli esetén valszeg (ha hülyeséget mondok, majd javítotok) frekvenciaváltó van, az változtatja a villanymotor fordulatszámát. De a többi (mechanikus meghajtáshoz kapcsolódó) alkatrészét nem vágom.
Csak, hogy a topik témájánál maradjunk, íme egy elektromos Focus 143 LE-vel és 1674 kg-al. Ennél 11,71 kg/LE arány jön ki, szemben az én autóm 116 LE és 1350 kg-jával, ami 11,64 kg/LE. Tehát az én benzinesen elvileg picit jobb gyorsulásban, sőt az enyém 200 km után is tudja, míg a villanyos eddigre már rég lemerült _________________ 2018- : Ford Focus III 1.6 tdci Titanium (2011)
2011-2018: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT Trend (2005)
2001-2010: Ford Scorpio 2.5 TD, 2.9i 12V, Cosworth
Elküldve:
2012.11.14 10:02:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 544 Hozzászólás témája:
Aleox írta:
Csak, hogy a topik témájánál maradjunk, íme egy elektromos Focus 143 LE-vel és 1674 kg-al. Ennél 11,71 kg/LE arány jön ki, szemben az én autóm 116 LE és 1350 kg-jával, ami 11,64 kg/LE. Tehát az én benzinesen elvileg picit jobb gyorsulásban, sőt az enyém 200 km után is tudja, míg a villanyos eddigre már rég lemerült
Na itt szól közbe a nyomaték és jobb tapadás (a súly miatt) _________________ Törökszentmiklós
Elküldve:
2012.11.14 10:29:05 Hozzászólás sorszáma a témában: 545 Hozzászólás témája:
Attila64 írta:
már van olyan akkumulátortöltő állomás amely fél óra alatt képes feltölteni az akkumulátort.
Milyen akkumulátort? Li-iont nem tudod ennyi idő alatt feltölteni, ez nem a töltőállomáson múlik, hanem az akksin...
De belinkelhetnéd.
Amúgy még a fél óra is használhatatlan, amikor most 5 perc alatt teletankolsz.
Elküldve:
2012.11.14 11:05:50 Hozzászólás sorszáma a témában: 546 Hozzászólás témája:
rvilike írta:
Attila64 írta:
már van olyan akkumulátortöltő állomás amely fél óra alatt képes feltölteni az akkumulátort.
Milyen akkumulátort? Li-iont nem tudod ennyi idő alatt feltölteni, ez nem a töltőállomáson múlik, hanem az akksin...
De belinkelhetnéd.
Amúgy még a fél óra is használhatatlan, amikor most 5 perc alatt teletankolsz.
idézet : Egyes gyorstöltők egy óra, vagy még rövidebb idő alatt töltik fel a Li-ion akkut. Az ilyen töltő kihagyja a második fázist és rögtön készet jelez, miután először éri el a feszültség a maximális értéket az első fázis végén. Ekkor a tényleges töltöttségi fok 70%.
És többek között a li-ion akkukat már nem is használnak, már a telefonokban is a li-po-ra állnak át. A li-ion leáldozott. És a li-po is az utolsókat rugja (ahogy vesszük, évei vannak már csak hárra)
A kedvenc időtöltésemhez gyakran használok akkukat (li-ion. li-po lifepo4 li-fe Ni-Cd Ni-Mh ) gyakran állítok össze akkupakkokat is. _________________ Törökszentmiklós
Legutóbb rabego szerkesztette (2012.11.14 11:12:56), összesen 1 alkalommal
Elküldve:
2012.11.14 11:10:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 547 Hozzászólás témája:
rabego írta:
Egyes gyorstöltők egy óra, vagy még rövidebb idő alatt töltik fel a Li-ion akkut. Az ilyen töltő kihagyja a második fázist és rögtön készet jelez, miután először éri el a feszültség a maximális értéket az első fázis végén. Ekkor a tényleges töltöttségi fok 70%.
Igen, én is így tudom. Nagyjából 1 óra alatt tudsz bele nyomni 70-80%-ot, és utána még legalább ennyi, hogy maxon legyen, mert utána egyre kisebb árammal tölti...
Azt tekintve meg, hogy 100%-ra töltve is bőven kevés a kapacitásuk az autókba, szerintem a 70% pláne karcsú
A gyorstöltéshez és a kapacitás növeléshez is új akksi technológia kell.
Elküldve:
2012.11.14 11:14:00 Hozzászólás sorszáma a témában: 548 Hozzászólás témája:
rvilike írta:
rabego írta:
Egyes gyorstöltők egy óra, vagy még rövidebb idő alatt töltik fel a Li-ion akkut. Az ilyen töltő kihagyja a második fázist és rögtön készet jelez, miután először éri el a feszültség a maximális értéket az első fázis végén. Ekkor a tényleges töltöttségi fok 70%.
Igen, én is így tudom. Nagyjából 1 óra alatt tudsz bele nyomni 70-80%-ot, és utána még legalább ennyi, hogy maxon legyen, mert utána egyre kisebb árammal tölti...
Azt tekintve meg, hogy 100%-ra töltve is bőven kevés a kapacitásuk az autókba, szerintem a 70% pláne karcsú
A gyorstöltéshez és a kapacitás növeléshez is új akksi technológia kell.
Pár hsz-el fentebb egyébként már írtam : lifepo4 _________________ Törökszentmiklós
Elküldve:
2012.11.14 11:18:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 549 Hozzászólás témája:
rvilike írta:
Amúgy még a fél óra is használhatatlan, amikor most 5 perc alatt teletankolsz.
Egyszer egy tudományos tévé műsorban láttam olyan elképzelést, ahol nem feltöltenék az akksikat a töltőállomásokon, hanem egy automata berendezés kicserélné a lemerült akksikat feltöltöttre. Ezt kb. úgy kell elképzelni, hogy az autó rááll egy aknára, majd az automata (mondjuk a hátsó ülések alá szerelt) akksi csomagot egy mozdulattal kiemeli és egy másik akksicsomagot tesz be ugyanoda. Ezzel a módszerrel valóban megvalósulna a pár perces feltöltés.
A másik lehetőség az lenne, ha odahaza este feltöltené az ember esti olcsó árammal és egész nap kitartana.
Újabb elképzelés az lenne, hogy az autópályákon lenne 1-1 sáv kialakítva, amelyben haladva az akkumulátorok töltődnének.
Egyelőre a legtöbb elképzelés fikció, sok millió/milliárd EU kell a megvalósításhoz. Addig is maradnak az autókban az akksik, amelyek kis hatótávolságot tudnak, cserébe jó nehezek és drágák _________________ 2018- : Ford Focus III 1.6 tdci Titanium (2011)
2011-2018: Ford Focus II 1.6 Ti-VCT Trend (2005)
2001-2010: Ford Scorpio 2.5 TD, 2.9i 12V, Cosworth
Elküldve:
2012.11.14 12:02:24 Hozzászólás sorszáma a témában: 550 Hozzászólás témája:
Aleox írta:
Addig is maradnak az autókban az akksik, amelyek kis hatótávolságot tudnak, cserébe jó nehezek és drágák
+ azért valjuk be hogy az autósok 80%-ának elég a napi 200km nem ?
Ha egy "kis" autót alakítanak át elektromosra akkor és modern akkukat használnak nem kell számolni súlytöblettel .
Asszem azonos teljesítményű zselés akku súlya 12kg lithium 2.2kg Csak a ár szab határt mind a teljesítmény mind a hatótávolságnál is.
Átalakított Elektromos autó
-legnagyobb sebessége: 117 Km/h
-egy feltöltéssel megtehető távolság:
- ólom-gél akkumulátorral: 30 - 50 Km
- lítium akkumulátorral: 70 - 110 Km
(Lítium akkumulátorból a kisebb súly miatt igény szerint több is elhelyezhető az autóban, így a hatótávolság akár 200-300 Km-ig növelhető!)
- ólom-cadmium gél akkumulátorral; kb: 980 kg.
- lítium akkumulátorral; kb.: 850 kg.
Nekem minden igényemet kielégítette volna ez az autó de 16milió azért sok. Ha ez is 4 milióba került volna esetleg 5 akkor meg is vettem volna. _________________ Törökszentmiklós
Elküldve:
2012.11.14 12:12:12 Hozzászólás sorszáma a témában: 551 Hozzászólás témája:
Aleox írta:
Villanyos terület soha nem volt az erőségem, így a villanyos autók meghajtási rendszerét sem vágom. De tény, hogy kíváncsi vagyok és elolvasom róluk a cikkeket, aztán rámragad annyi, amennyi
Trolibusszal járok mindennap, ott nem tűnt fel, hogy lenne automata váltója. Troli esetén valszeg (ha hülyeséget mondok, majd javítotok) frekvenciaváltó van, az változtatja a villanymotor fordulatszámát. De a többi (mechanikus meghajtáshoz kapcsolódó) alkatrészét nem vágom.
A trolik egy része még mindig ellenállással szabályzott hajtású.
Lásd ZIU. _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2012.11.14 12:13:37 Hozzászólás sorszáma a témában: 552 Hozzászólás témája:
rvilike írta:
Milyen akkumulátort? Li-iont nem tudod ennyi idő alatt feltölteni, ez nem a töltőállomáson múlik, hanem az akksin...
De belinkelhetnéd.
Amúgy még a fél óra is használhatatlan, amikor most 5 perc alatt teletankolsz.
Nem lehet feltölteni?
Menj az Istenhegyi úti MOL benzinkúthoz, ott van már üzembehelyezve gyorstöltő. _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2012.11.14 12:15:20 Hozzászólás sorszáma a témában: 553 Hozzászólás témája:
Aleox írta:
Egyelőre a legtöbb elképzelés fikció, sok millió/milliárd EU kell a megvalósításhoz. Addig is maradnak az autókban az akksik, amelyek kis hatótávolságot tudnak, cserébe jó nehezek és drágák
Már kapható -idehaza is - olyan autó, amely 120 vagy akár 200 km-et is képes megtenni.
Így már bátran elmehetek akár Győrbe is. _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2012.11.14 12:38:50 Hozzászólás sorszáma a témában: 555 Hozzászólás témája:
A jelenleg Magyarországon várárolható tipusokkal egészen jól lehet közlekedni már, a 30 kW körüli teljesítmény kielégítő gyorsulást produkál, és gazdaságos a közlekedés vele. _________________ Peace and Love! (J.Lennon)
Elküldve:
2014.05.13 16:03:18 Hozzászólás sorszáma a témában: 557 Hozzászólás témája:
laci7up írta:
Focus I 1.4 75LE 1075kg
Focus II. 1.4 80LE 1220kg
Mindkettő 14.1 mp. alatt van 100-on! hogyan lehetséges amikor ekkora tömegkülönbség van köztük ugyan azzal a motorral? váltó??
Picit más a váltó, nomeg a 80 paci se pontosan annyi, inkább több egy picit
Szerintem. Arról nem is beszélve, hogy a F1-nél ez jobb a tapasztalatok szerint. A gyár nem fog olyan adatot megadni amit nem teljesít mindegyik autó..... _________________ "Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan." Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni
Elküldve:
2014.05.13 16:24:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 558 Hozzászólás témája:
percy írta:
A gyár nem fog olyan adatot megadni amit nem teljesít mindegyik autó.....
st170-ek nagy része nem tudja a gyárilag megadott teljesítményt (amcsi svt-knél pedig még rosszabb az arány állítólag)
Honnan veszed, hogy gyorsulás adatnál lenne ilyen szigor akkor, hogy azt mindegyik tudja
Vagy lásd opel, 1450 kg helyett valami 1620 kg a valós tömege az astrának ... fogyasztási adatok szintén elég "érdekesek" ugye. Azt adnak meg, amit akarnak ...
Elküldve:
2014.05.14 07:49:45 Hozzászólás sorszáma a témában: 559 Hozzászólás témája:
rvilike írta:
percy írta:
A gyár nem fog olyan adatot megadni amit nem teljesít mindegyik autó.....
st170-ek nagy része nem tudja a gyárilag megadott teljesítményt (amcsi svt-knél pedig még rosszabb az arány állítólag)
Honnan veszed, hogy gyorsulás adatnál lenne ilyen szigor akkor, hogy azt mindegyik tudja
Vagy lásd opel, 1450 kg helyett valami 1620 kg a valós tömege az astrának ... fogyasztási adatok szintén elég "érdekesek" ugye. Azt adnak meg, amit akarnak ...
Egyik ismerős most vett J astrát, a forgalmijában saját tömeg: 1320 kg. Ami nem lehet valótlan!
Elküldve:
2014.05.14 09:08:34 Hozzászólás sorszáma a témában: 562 Hozzászólás témája:
rvilike írta:
De vissza a focusokhoz: nekem is 1239 kg a gyári adat, ami a kezelésiben szerepel, valóságban pedig 1300 fölött van egy picivel.
száljá' ki, dagadt vagy _________________ ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd -> info@essmotor.hu
Elküldve:
2020.12.30 20:07:33 Hozzászólás sorszáma a témában: 566 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Van egy két gondom, és nem tudok rájőni, mi az oka.
2003-as Ford Focus C-max 1,8-as benzines 120L 88Kw
Az autó tökéletesen indul, működik, fogyasztás is jó.
De az egyik gondom, mikor hidegen elindulok, és váltok, az alapjárat nem azonnal esik vissza,
ha nem mintha, megakadna azon a fordulaton, ahol váltani szeretem volna. Miután bemelegszik ez megszűnik.
Másik gondom: Előzésnél vagy gyorsításnál van. Pl: 70km/óránál elkezdek gyorsítani, a megfelelő fokozatban,
akkor lomhán gyorsul, de mikor eléri 4500 fordulatot, akkor mintha kapna egy plusz lökést, megy mint a golyó.
Ezt a gyorsítást, minden fokozatban eljátssza, 4500 fordulattól megy mint a golyó, de míg el nem éri lomha.
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban