Elküldve:
2018.04.28 17:21:01 Hozzászólás sorszáma a témában: 3721 Hozzászólás témája:
Aleox írta:
Remo írta:
...többségében városi, dugókat is tartalmazó használattal 10,8 liter az átlagfogyasztás 160 km megtétele után...
....A 10,8-as fogyasztás tankolásos ellenőrzése után egy kis szakaszon próbából engedtem elnehezülni a lábam, (igaz volt benne kis emelkedő is), és 15,4-el hálálta meg a törődést.)...
Szia Remo,
Egyáltalán nem jó a fogyasztásod, nekem 7 év alatt 8,5 körül jött ki a fogyasztás 70% budapesti forgalom (sokszor dugóban) + 30% autópálya megosztásban. Országúton olyan rövid szakaszokon jártam, hogy nem is számoltam. Részletesebben:
- jéghideg motornál 10-11 körül fogyaszt az autó, de ha már bemelegedett, akkor 1-2 literrel esik
- belvárosban, télen, hideg motorral dugóban (1 óra alatt 8 km) 10-11 litert evett
- dombon át melóba 8-9 liter eszik, itt csak 2 lámpa van, a dugó "csak" 2 km-es
- autópályán 150-nél 9-10 liter, 130-nál 8-9 liter, 100-körül 7 liter
- országút 90-nél 6,5-7,0, de ha légkondit kikapcsolod, akkor mehet még lentebb. Negatív rekordom 5,7 volt ha jól rémlik.
- kímélő üzemmódban használom a motort, tehát se túl alacsony (1500 alatt), se túl magas (4000 felett) fordulatszám felett nem járatom. A lényeg számomra nem a fogyasztás minimalizálása volt, hanem a motor kímélés. Tehát ha érzeztem, hogy erőlködik (remeg) a motor, akkor inkább visszaváltottam.
Összességében 8,5 a fogyasztásom, ami már eleve az átlag fölött van a sok budapesti használat miatt. Emiatt is sokallom a te fogyasztásodat. Nekem a legjobban bevált és legmegbízhatóbb szerviz az ESS Motor, Göd Bagoly Mesterék biztosan kiderítik neked, hogy mi a gond.
Nekem is nagyon soknak tűnik, user errorral is nehéz ennyit etetni (nomeg a korábbi autók is zabáltak volna akkor)
Ez így jelen állapotban nagyobb étvágy mint a 2.5-ös 1400kilós ST, khm...
(50%sugárutas város+50%dugós város 10-11körül, 130 8.5 körül, 80-90 7körül...ha megállja az ember... )
Amúgy ütném a péklapáttal azt a zsenit aki ilyen rövidre vette az 5.-et a 2es fókában. _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
Elküldve:
2018.05.01 09:53:47 Hozzászólás sorszáma a témában: 3722 Hozzászólás témája:
Kleroo írta:
Aleox írta:
Remo írta:
...többségében városi, dugókat is tartalmazó használattal 10,8 liter az átlagfogyasztás 160 km megtétele után...
....A 10,8-as fogyasztás tankolásos ellenőrzése után egy kis szakaszon próbából engedtem elnehezülni a lábam, (igaz volt benne kis emelkedő is), és 15,4-el hálálta meg a törődést.)...
Szia Remo,
Egyáltalán nem jó a fogyasztásod, nekem 7 év alatt 8,5 körül jött ki a fogyasztás 70% budapesti forgalom (sokszor dugóban) + 30% autópálya megosztásban. Országúton olyan rövid szakaszokon jártam, hogy nem is számoltam. Részletesebben:
- jéghideg motornál 10-11 körül fogyaszt az autó, de ha már bemelegedett, akkor 1-2 literrel esik
- belvárosban, télen, hideg motorral dugóban (1 óra alatt 8 km) 10-11 litert evett
- dombon át melóba 8-9 liter eszik, itt csak 2 lámpa van, a dugó "csak" 2 km-es
- autópályán 150-nél 9-10 liter, 130-nál 8-9 liter, 100-körül 7 liter
- országút 90-nél 6,5-7,0, de ha légkondit kikapcsolod, akkor mehet még lentebb. Negatív rekordom 5,7 volt ha jól rémlik.
- kímélő üzemmódban használom a motort, tehát se túl alacsony (1500 alatt), se túl magas (4000 felett) fordulatszám felett nem járatom. A lényeg számomra nem a fogyasztás minimalizálása volt, hanem a motor kímélés. Tehát ha érzeztem, hogy erőlködik (remeg) a motor, akkor inkább visszaváltottam.
Összességében 8,5 a fogyasztásom, ami már eleve az átlag fölött van a sok budapesti használat miatt. Emiatt is sokallom a te fogyasztásodat. Nekem a legjobban bevált és legmegbízhatóbb szerviz az ESS Motor, Göd Bagoly Mesterék biztosan kiderítik neked, hogy mi a gond.
Nekem is nagyon soknak tűnik, user errorral is nehéz ennyit etetni (nomeg a korábbi autók is zabáltak volna akkor)
Ez így jelen állapotban nagyobb étvágy mint a 2.5-ös 1400kilós ST, khm...
(50%sugárutas város+50%dugós város 10-11körül, 130 8.5 körül, 80-90 7körül...ha megállja az ember... )
Amúgy ütném a péklapáttal azt a zsenit aki ilyen rövidre vette az 5.-et a 2es fókában.
Szia Aleox,
A többiek nevében is köszönöm a részletes, precíz leírást! Ebből szerintem elég szépen fel lehet mérni, hogy a TE kocsidhoz képest milyen az adott 1.6-os II -es Focus. Tehát legalább már egy biztos támpont van.
A gyári fogyasztás adatokkal sajnos általában nincs értelme összemérni, de ha még lenne vagy 10-20db, a tiedhez hasonló összefoglaló, egész pontos képet lehetne kapni.
A "feladat", hogy én is szépen gyűjtöm az adatokat. Most az elején még nullázgatni fogom az átlagfogyasztást, hogy minél tisztábban lássam a különböző használat típusok fogyasztásait. (Vagy tankolt mennyiség szerint is számolhatok).
A fentiek alapján a dugós városi 10,8 literem mégsem olyan rossz. Igaz, ez nem téli adat, és 6 km után talán már nem tekinthető hideg motornak.
Persze mindez Focus II 1.6-ra vonatkoztatva értelmezendő, mert hiába jön ki a végén, hogy városban nem sok a 10,8 liter, ha egy hasonló kategóriájú és árú szintén benzines autóval ez tud 8 liter is lenni. Engem inkább ez kedvtelenít el.
De még nem hamarkodom el a dolgot, még kevés a mért adat.
Elküldve:
2018.05.01 10:14:50 Hozzászólás sorszáma a témában: 3723 Hozzászólás témája:
Kleroo írta:
Aleox írta:
Remo írta:
...többségében városi, dugókat is tartalmazó használattal 10,8 liter az átlagfogyasztás 160 km megtétele után...
....A 10,8-as fogyasztás tankolásos ellenőrzése után egy kis szakaszon próbából engedtem elnehezülni a lábam, (igaz volt benne kis emelkedő is), és 15,4-el hálálta meg a törődést.)...
Szia Remo,
Egyáltalán nem jó a fogyasztásod, nekem 7 év alatt 8,5 körül jött ki a fogyasztás 70% budapesti forgalom (sokszor dugóban) + 30% autópálya megosztásban. Országúton olyan rövid szakaszokon jártam, hogy nem is számoltam. Részletesebben:
- jéghideg motornál 10-11 körül fogyaszt az autó, de ha már bemelegedett, akkor 1-2 literrel esik
- belvárosban, télen, hideg motorral dugóban (1 óra alatt 8 km) 10-11 litert evett
- dombon át melóba 8-9 liter eszik, itt csak 2 lámpa van, a dugó "csak" 2 km-es
- autópályán 150-nél 9-10 liter, 130-nál 8-9 liter, 100-körül 7 liter
- országút 90-nél 6,5-7,0, de ha légkondit kikapcsolod, akkor mehet még lentebb. Negatív rekordom 5,7 volt ha jól rémlik.
- kímélő üzemmódban használom a motort, tehát se túl alacsony (1500 alatt), se túl magas (4000 felett) fordulatszám felett nem járatom. A lényeg számomra nem a fogyasztás minimalizálása volt, hanem a motor kímélés. Tehát ha érzeztem, hogy erőlködik (remeg) a motor, akkor inkább visszaváltottam.
Összességében 8,5 a fogyasztásom, ami már eleve az átlag fölött van a sok budapesti használat miatt. Emiatt is sokallom a te fogyasztásodat. Nekem a legjobban bevált és legmegbízhatóbb szerviz az ESS Motor, Göd Bagoly Mesterék biztosan kiderítik neked, hogy mi a gond.
Nekem is nagyon soknak tűnik, user errorral is nehéz ennyit etetni (nomeg a korábbi autók is zabáltak volna akkor)
Ez így jelen állapotban nagyobb étvágy mint a 2.5-ös 1400kilós ST, khm...
(50%sugárutas város+50%dugós város 10-11körül, 130 8.5 körül, 80-90 7körül...ha megállja az ember... )
Amúgy ütném a péklapáttal azt a zsenit aki ilyen rövidre vette az 5.-et a 2es fókában.
Szia Kleroo,
Ja, te egy ST-vel is kijössz 10-11-vől városban? Akkor most +1 szavazat abba a serpenyőbe, hogy nem alaptalanul hisztizek.
Ne aggódj, még 10 év minden elektromos lesz. A sebességváltót múzeumokban lehet majd megtekinteni
Elküldve:
2018.05.01 11:14:57 Hozzászólás sorszáma a témában: 3724 Hozzászólás témája:
Remo írta:
Kleroo írta:
Aleox írta:
Remo írta:
...többségében városi, dugókat is tartalmazó használattal 10,8 liter az átlagfogyasztás 160 km megtétele után...
....A 10,8-as fogyasztás tankolásos ellenőrzése után egy kis szakaszon próbából engedtem elnehezülni a lábam, (igaz volt benne kis emelkedő is), és 15,4-el hálálta meg a törődést.)...
Szia Remo,
Egyáltalán nem jó a fogyasztásod, nekem 7 év alatt 8,5 körül jött ki a fogyasztás 70% budapesti forgalom (sokszor dugóban) + 30% autópálya megosztásban. Országúton olyan rövid szakaszokon jártam, hogy nem is számoltam. Részletesebben:
- jéghideg motornál 10-11 körül fogyaszt az autó, de ha már bemelegedett, akkor 1-2 literrel esik
- belvárosban, télen, hideg motorral dugóban (1 óra alatt 8 km) 10-11 litert evett
- dombon át melóba 8-9 liter eszik, itt csak 2 lámpa van, a dugó "csak" 2 km-es
- autópályán 150-nél 9-10 liter, 130-nál 8-9 liter, 100-körül 7 liter
- országút 90-nél 6,5-7,0, de ha légkondit kikapcsolod, akkor mehet még lentebb. Negatív rekordom 5,7 volt ha jól rémlik.
- kímélő üzemmódban használom a motort, tehát se túl alacsony (1500 alatt), se túl magas (4000 felett) fordulatszám felett nem járatom. A lényeg számomra nem a fogyasztás minimalizálása volt, hanem a motor kímélés. Tehát ha érzeztem, hogy erőlködik (remeg) a motor, akkor inkább visszaváltottam.
Összességében 8,5 a fogyasztásom, ami már eleve az átlag fölött van a sok budapesti használat miatt. Emiatt is sokallom a te fogyasztásodat. Nekem a legjobban bevált és legmegbízhatóbb szerviz az ESS Motor, Göd Bagoly Mesterék biztosan kiderítik neked, hogy mi a gond.
Nekem is nagyon soknak tűnik, user errorral is nehéz ennyit etetni (nomeg a korábbi autók is zabáltak volna akkor)
Ez így jelen állapotban nagyobb étvágy mint a 2.5-ös 1400kilós ST, khm...
(50%sugárutas város+50%dugós város 10-11körül, 130 8.5 körül, 80-90 7körül...ha megállja az ember... )
Amúgy ütném a péklapáttal azt a zsenit aki ilyen rövidre vette az 5.-et a 2es fókában.
Szia Kleroo,
Ja, te egy ST-vel is kijössz 10-11-vől városban? Akkor most +1 szavazat abba a serpenyőbe, hogy nem alaptalanul hisztizek.
Ne aggódj, még 10 év minden elektromos lesz. A sebességváltót múzeumokban lehet majd megtekinteni
Nekem 1.6 101 lovas kombi van.
Väros 8,5 telen 9,5 itt nälunk nincs zöldhulläm,minden lämpänäl meg kell ällni.
orszägut 6,7 telen 7,2 70 km/h illetve 100 km/h
autopälya 7,9 telen 8,3 tempomat 4000-es fordulatra belöve,kb 133 km/h
jo lenne egy 6-ik sebesseg.
Szerintem neked valami nem stimmel az autoval. (Legtömegmerö,lambda szonda,katalizätor.) _________________ https://fordlanti.blogspot.com/
Elküldve:
2018.05.02 07:07:46 Hozzászólás sorszáma a témában: 3725 Hozzászólás témája:
lantika írta:
Remo írta:
Kleroo írta:
Aleox írta:
Remo írta:
...többségében városi, dugókat is tartalmazó használattal 10,8 liter az átlagfogyasztás 160 km megtétele után...
....A 10,8-as fogyasztás tankolásos ellenőrzése után egy kis szakaszon próbából engedtem elnehezülni a lábam, (igaz volt benne kis emelkedő is), és 15,4-el hálálta meg a törődést.)...
Szia Remo,
Egyáltalán nem jó a fogyasztásod, nekem 7 év alatt 8,5 körül jött ki a fogyasztás 70% budapesti forgalom (sokszor dugóban) + 30% autópálya megosztásban. Országúton olyan rövid szakaszokon jártam, hogy nem is számoltam. Részletesebben:
- jéghideg motornál 10-11 körül fogyaszt az autó, de ha már bemelegedett, akkor 1-2 literrel esik
- belvárosban, télen, hideg motorral dugóban (1 óra alatt 8 km) 10-11 litert evett
- dombon át melóba 8-9 liter eszik, itt csak 2 lámpa van, a dugó "csak" 2 km-es
- autópályán 150-nél 9-10 liter, 130-nál 8-9 liter, 100-körül 7 liter
- országút 90-nél 6,5-7,0, de ha légkondit kikapcsolod, akkor mehet még lentebb. Negatív rekordom 5,7 volt ha jól rémlik.
- kímélő üzemmódban használom a motort, tehát se túl alacsony (1500 alatt), se túl magas (4000 felett) fordulatszám felett nem járatom. A lényeg számomra nem a fogyasztás minimalizálása volt, hanem a motor kímélés. Tehát ha érzeztem, hogy erőlködik (remeg) a motor, akkor inkább visszaváltottam.
Összességében 8,5 a fogyasztásom, ami már eleve az átlag fölött van a sok budapesti használat miatt. Emiatt is sokallom a te fogyasztásodat. Nekem a legjobban bevált és legmegbízhatóbb szerviz az ESS Motor, Göd Bagoly Mesterék biztosan kiderítik neked, hogy mi a gond.
Nekem is nagyon soknak tűnik, user errorral is nehéz ennyit etetni (nomeg a korábbi autók is zabáltak volna akkor)
Ez így jelen állapotban nagyobb étvágy mint a 2.5-ös 1400kilós ST, khm...
(50%sugárutas város+50%dugós város 10-11körül, 130 8.5 körül, 80-90 7körül...ha megállja az ember... )
Amúgy ütném a péklapáttal azt a zsenit aki ilyen rövidre vette az 5.-et a 2es fókában.
Szia Kleroo,
Ja, te egy ST-vel is kijössz 10-11-vől városban? Akkor most +1 szavazat abba a serpenyőbe, hogy nem alaptalanul hisztizek.
Ne aggódj, még 10 év minden elektromos lesz. A sebességváltót múzeumokban lehet majd megtekinteni
Nekem 1.6 101 lovas kombi van.
Väros 8,5 telen 9,5 itt nälunk nincs zöldhulläm,minden lämpänäl meg kell ällni.
orszägut 6,7 telen 7,2 70 km/h illetve 100 km/h
autopälya 7,9 telen 8,3 tempomat 4000-es fordulatra belöve,kb 133 km/h
jo lenne egy 6-ik sebesseg.
Szerintem neked valami nem stimmel az autoval. (Legtömegmerö,lambda szonda,katalizätor.)
Helló lantika!
A fejem sem fájna, ha az enyém is így fogyasztana!
Köszi az infókat és a bátorítást, hogy csak nézzek utána!
Ráadásul neked kombid van, ami - ha nem is sokkal de - nagyobb önsúlyú.
És "nälatok" gondolom a tél kicsit durväbb, nem?
Elküldve:
2018.05.02 09:57:56 Hozzászólás sorszáma a témában: 3726 Hozzászólás témája:
Remo írta:
lantika írta:
Remo írta:
Kleroo írta:
Aleox írta:
Remo írta:
...többségében városi, dugókat is tartalmazó használattal 10,8 liter az átlagfogyasztás 160 km megtétele után...
....A 10,8-as fogyasztás tankolásos ellenőrzése után egy kis szakaszon próbából engedtem elnehezülni a lábam, (igaz volt benne kis emelkedő is), és 15,4-el hálálta meg a törődést.)...
Szia Remo,
Egyáltalán nem jó a fogyasztásod, nekem 7 év alatt 8,5 körül jött ki a fogyasztás 70% budapesti forgalom (sokszor dugóban) + 30% autópálya megosztásban. Országúton olyan rövid szakaszokon jártam, hogy nem is számoltam. Részletesebben:
- jéghideg motornál 10-11 körül fogyaszt az autó, de ha már bemelegedett, akkor 1-2 literrel esik
- belvárosban, télen, hideg motorral dugóban (1 óra alatt 8 km) 10-11 litert evett
- dombon át melóba 8-9 liter eszik, itt csak 2 lámpa van, a dugó "csak" 2 km-es
- autópályán 150-nél 9-10 liter, 130-nál 8-9 liter, 100-körül 7 liter
- országút 90-nél 6,5-7,0, de ha légkondit kikapcsolod, akkor mehet még lentebb. Negatív rekordom 5,7 volt ha jól rémlik.
- kímélő üzemmódban használom a motort, tehát se túl alacsony (1500 alatt), se túl magas (4000 felett) fordulatszám felett nem járatom. A lényeg számomra nem a fogyasztás minimalizálása volt, hanem a motor kímélés. Tehát ha érzeztem, hogy erőlködik (remeg) a motor, akkor inkább visszaváltottam.
Összességében 8,5 a fogyasztásom, ami már eleve az átlag fölött van a sok budapesti használat miatt. Emiatt is sokallom a te fogyasztásodat. Nekem a legjobban bevált és legmegbízhatóbb szerviz az ESS Motor, Göd Bagoly Mesterék biztosan kiderítik neked, hogy mi a gond.
Nekem is nagyon soknak tűnik, user errorral is nehéz ennyit etetni (nomeg a korábbi autók is zabáltak volna akkor)
Ez így jelen állapotban nagyobb étvágy mint a 2.5-ös 1400kilós ST, khm...
(50%sugárutas város+50%dugós város 10-11körül, 130 8.5 körül, 80-90 7körül...ha megállja az ember... )
Amúgy ütném a péklapáttal azt a zsenit aki ilyen rövidre vette az 5.-et a 2es fókában.
Szia Kleroo,
Ja, te egy ST-vel is kijössz 10-11-vől városban? Akkor most +1 szavazat abba a serpenyőbe, hogy nem alaptalanul hisztizek.
Ne aggódj, még 10 év minden elektromos lesz. A sebességváltót múzeumokban lehet majd megtekinteni
Nekem 1.6 101 lovas kombi van.
Väros 8,5 telen 9,5 itt nälunk nincs zöldhulläm,minden lämpänäl meg kell ällni.
orszägut 6,7 telen 7,2 70 km/h illetve 100 km/h
autopälya 7,9 telen 8,3 tempomat 4000-es fordulatra belöve,kb 133 km/h
jo lenne egy 6-ik sebesseg.
Szerintem neked valami nem stimmel az autoval. (Legtömegmerö,lambda szonda,katalizätor.)
Helló lantika!
A fejem sem fájna, ha az enyém is így fogyasztana!
Köszi az infókat és a bátorítást, hogy csak nézzek utána!
Ráadásul neked kombid van, ami - ha nem is sokkal de - nagyobb önsúlyú.
És "nälatok" gondolom a tél kicsit durväbb, nem?
Ja a hires Eszak-Nemetorszägi telek. Itt akär 2 hetig is van fagy,es iden is volt egyszer -6 fok.
A tenger közelsege,es az onnan erkezö meleg äramlatok miatt nem igazi a tel itt. _________________ https://fordlanti.blogspot.com/
A segítségeteket kérném. Épp benzines focust készülök venni, de bajban vagyok a döntéssel. Mindig is dízelem volt, így nincs reális rálátásom a fogyasztásra.
Szívesen vennék erősebbet, 1.8-as vagy 2.0-ast. De félek hogy túl sokat esznek. Spritmonitor szerint nem sokkal több mint az ezerhatosé, de egy ford márkaszervizes ismerősöm azt mondta, hogy azok 12-14 litert fogyasztanak.
Így hát szeretném hallani olyan emberek véleményét, akik benzines fókákat hajtanak.
A segítségeteket kérném. Épp benzines focust készülök venni, de bajban vagyok a döntéssel. Mindig is dízelem volt, így nincs reális rálátásom a fogyasztásra.
Szívesen vennék erősebbet, 1.8-as vagy 2.0-ast. De félek hogy túl sokat esznek. Spritmonitor szerint nem sokkal több mint az ezerhatosé, de egy ford márkaszervizes ismerősöm azt mondta, hogy azok 12-14 litert fogyasztanak.
Így hát szeretném hallani olyan emberek véleményét, akik benzines fókákat hajtanak.
A Spritmonitort ajánlottam volna, de látom az megvolt. A benzinesek nem kis étvágyúak, egyik sem fog keveset enni. Én az 1,6-os gyengébbikkel eljárok kicsivel 7 alatt, de én óvatosan tolom (és ugye ez sem kevés, mert egy Opel azért nehezen hajszolható bele a 7 literbe). A fórumokat olvasva az 1,8, 2,0 ugyan megy emberesen, de fogyasztásban inkább 9-10 litert kell számolni. Sőt, ha már valaki menni akar és nagyobbat vesz, akkor inkább vegyen 2,5-öst, nem eszik sokkal többet . Az 1,8-as flexi tankolható etanollal, de abból eleve többet eszik, ami számszerűsítve mások írásai alapján 10 felett van.
Nem irigyellek, ha nagyobbat keresel és a fogyasztással is jól akarsz kijönni ! A Focus - nagy köbcenti - benzin kombó a lehető legellentétesebb társítás egy dízelhez szokott gazdinak! _________________ FOCUS II. Trend 1.6
A segítségeteket kérném. Épp benzines focust készülök venni, de bajban vagyok a döntéssel. Mindig is dízelem volt, így nincs reális rálátásom a fogyasztásra.
Szívesen vennék erősebbet, 1.8-as vagy 2.0-ast. De félek hogy túl sokat esznek. Spritmonitor szerint nem sokkal több mint az ezerhatosé, de egy ford márkaszervizes ismerősöm azt mondta, hogy azok 12-14 litert fogyasztanak.
Így hát szeretném hallani olyan emberek véleményét, akik benzines fókákat hajtanak.
Rövid váltót kaptak, és picit azért nehezek is (max pontos 5 csilaggos töréstesztnek, és jelentősen nagyobb helykínálatnak azért volt ára az mk1-hez mérten) így szeretnek azért enni. 2.5-öt én is javaslom. ott van 6. és egyébként ha nem vadulásra használja az ember, meglepően józan 8-12 közötti értékekkel eljár. 75el folyamatos tempóval 6.5-7, pályán 8.5, városban 9-13 között dugó és táv függvényétől. De ha 0 költséges "buta"igásló kell akkor felejtős. _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
A segítségeteket kérném. Épp benzines focust készülök venni, de bajban vagyok a döntéssel. Mindig is dízelem volt, így nincs reális rálátásom a fogyasztásra.
Szívesen vennék erősebbet, 1.8-as vagy 2.0-ast. De félek hogy túl sokat esznek. Spritmonitor szerint nem sokkal több mint az ezerhatosé, de egy ford márkaszervizes ismerősöm azt mondta, hogy azok 12-14 litert fogyasztanak.
Így hát szeretném hallani olyan emberek véleményét, akik benzines fókákat hajtanak.
Nekem "csak" az 1.6 benzines 2005-ös Ti-VCT-émről van adatom, 195e km után az átlag 7.54 l/100km... Nyilván használat függő, kinek mekkora a lába, nálam ennyire jött ki. A nagyobb motoroknál, szerintem, nyugodtan számolhatsz +2 literrel. _________________ Nyári gumi: Michelin Premacy 4 205/55 R16 91V
Téli gumi: Continental WinterContact TS860 195/65 R15 91T
"Nagy az az ember, aki nem veszíti el gyermeke szeretét." - japán közmondás.
A segítségeteket kérném. Épp benzines focust készülök venni, de bajban vagyok a döntéssel. Mindig is dízelem volt, így nincs reális rálátásom a fogyasztásra.
Szívesen vennék erősebbet, 1.8-as vagy 2.0-ast. De félek hogy túl sokat esznek. Spritmonitor szerint nem sokkal több mint az ezerhatosé, de egy ford márkaszervizes ismerősöm azt mondta, hogy azok 12-14 litert fogyasztanak.
Így hát szeretném hallani olyan emberek véleményét, akik benzines fókákat hajtanak.
Nekem "csak" az 1.6 benzines 2005-ös Ti-VCT-émről van adatom, 195e km után az átlag 7.54 l/100km... Nyilván használat függő, kinek mekkora a lába, nálam ennyire jött ki. A nagyobb motoroknál, szerintem, nyugodtan számolhatsz +2 literrel.
Egy olyan info még elférne hogy mire használod. Kizárólag munkábajárós 5km-es városi dugós utakra, vagy vidéki utakhoz, utazni. Vagy kb mi az arány. Azért lehet fontos, mert tapasztalatom szerint városban, a konstansan bedugult borzalomban kezdenek el erősebben fogyasztani a nagyob ccm-ek, itt nyílik az olló közöttük. Azon kívül simán akár egálban is lehetnek. Sőt, a picit nehezebb sietősebb lábbal a kisebb többet is ehet. Egy púpig pakolt kombi, klímával, zsúfolt autóúton ugyanannyit előzgetve simán ehet kevesebbet a nagyobb motorral, mert nem kell rommá erőltetni hogy haladni lehessen. mk1nél én csak vársoban voltam hátrányban 1.8al mint a szintén családi 1.4. Egyébként kb ugyananyit ettek bp-békéscsba távon. Sőt-sőt, inkább az 1.8al lehetett jobban kijönni, ha nem üres utak voltak. És azt ne is mondjam, hogy ilyenkor az 1.4 kb egy kínkeserves borzalom. _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
A fordos szerelődet inkább ne kérdezgezsd máskor a fordról.
Butaságot beszél.
Zoli0618 írta:
Sziasztok!
A segítségeteket kérném. Épp benzines focust készülök venni, de bajban vagyok a döntéssel. Mindig is dízelem volt, így nincs reális rálátásom a fogyasztásra.
Szívesen vennék erősebbet, 1.8-as vagy 2.0-ast. De félek hogy túl sokat esznek. Spritmonitor szerint nem sokkal több mint az ezerhatosé, de egy ford márkaszervizes ismerősöm azt mondta, hogy azok 12-14 litert fogyasztanak.
Így hát szeretném hallani olyan emberek véleményét, akik benzines fókákat hajtanak.
Elküldve:
2019.02.21 22:25:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 3733 Hozzászólás témája:
2010-es 1.6 100 ló focusom nyáron 6.1l, télen jelenleg 6.4l fogyasztást produkál, napi 80-90 km-t megyek és ritkán nyomom neki, tempomat 90km/h.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy amit a fedélzeti mutat, mint megtehető kilóméterek száma az adott üzemanyag mennyiséggel mennyire valós?
Az üzemanyag tank úgy tudom 50l vagy 52l. Múltkor 70+ km-t írt amit menni tudok és durván 40km-re mentem vele ahol terveztem tankolni, de amikor a megtehető kilóméterek száma 40 alá ment elkezdett 300 méterenként 1 km-t csökkenni, mire a benzinkútra értem 16 km-t mutatott. Teletankoltam és már nem emlékszem pontosan de legalább 3-5 l üzemanyagnak lennie kellett benne, ez egy vészmegoldás, hogy ha 0 km-t mutatna se rohadjon le a sofőr azonnal?
Elküldve:
2019.02.22 08:01:57 Hozzászólás sorszáma a témában: 3734 Hozzászólás témája:
Isuka írta:
2010-es 1.6 100 ló focusom nyáron 6.1l, télen jelenleg 6.4l fogyasztást produkál, napi 80-90 km-t megyek és ritkán nyomom neki, tempomat 90km/h.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy amit a fedélzeti mutat, mint megtehető kilóméterek száma az adott üzemanyag mennyiséggel mennyire valós?
Az üzemanyag tank úgy tudom 50l vagy 52l. Múltkor 70+ km-t írt amit menni tudok és durván 40km-re mentem vele ahol terveztem tankolni, de amikor a megtehető kilóméterek száma 40 alá ment elkezdett 300 méterenként 1 km-t csökkenni, mire a benzinkútra értem 16 km-t mutatott. Teletankoltam és már nem emlékszem pontosan de legalább 3-5 l üzemanyagnak lennie kellett benne, ez egy vészmegoldás, hogy ha 0 km-t mutatna se rohadjon le a sofőr azonnal?
Nekem 2004-es van, az mindig 7 l/100 km-es átlagfoyasztásból számolja. Amúgy az egész az üzemanyag szintmérő pontosságától függ, azok általában a két határérték közekében pontatlanok. Amúgy nem érdemes ennyire alacsony szinttel járkálni, mert tönkreteheti az üzemanyagszivattyút.
Elküldve:
2019.02.22 13:10:00 Hozzászólás sorszáma a témában: 3735 Hozzászólás témája:
tamas_kulcsar_90 írta:
Isuka írta:
2010-es 1.6 100 ló focusom nyáron 6.1l, télen jelenleg 6.4l fogyasztást produkál, napi 80-90 km-t megyek és ritkán nyomom neki, tempomat 90km/h.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy amit a fedélzeti mutat, mint megtehető kilóméterek száma az adott üzemanyag mennyiséggel mennyire valós?
Az üzemanyag tank úgy tudom 50l vagy 52l. Múltkor 70+ km-t írt amit menni tudok és durván 40km-re mentem vele ahol terveztem tankolni, de amikor a megtehető kilóméterek száma 40 alá ment elkezdett 300 méterenként 1 km-t csökkenni, mire a benzinkútra értem 16 km-t mutatott. Teletankoltam és már nem emlékszem pontosan de legalább 3-5 l üzemanyagnak lennie kellett benne, ez egy vészmegoldás, hogy ha 0 km-t mutatna se rohadjon le a sofőr azonnal?
Nekem 2004-es van, az mindig 7 l/100 km-es átlagfoyasztásból számolja. Amúgy az egész az üzemanyag szintmérő pontosságától függ, azok általában a két határérték közekében pontatlanok. Amúgy nem érdemes ennyire alacsony szinttel járkálni, mert tönkreteheti az üzemanyagszivattyút.
Akkor ez a pontatlanság nálam pár litert jelent, köszi az infót, nem tervezem még egyszer ilyen kevés üzemanyaggal használni az autót
Elküldve:
2019.05.23 17:03:42 Hozzászólás sorszáma a témában: 3736 Hozzászólás témája:
Sziasztok, vettem én is egy focus 2 est 1,8 benzin 125 lovas,. Lenne egy kérdésem , telitankoltam , jártam vele 300 km fölött, 3 hét alatt, napi használatba, kimondottan városba, és az átlag fogyasztás 11,3 liter, komputer szerint , és lábulyhegyen nyomtam a gázt. Nem sok az egy kicsit?
Elküldve:
2019.05.24 06:37:05 Hozzászólás sorszáma a témában: 3737 Hozzászólás témája:
fuzesseryr írta:
Sziasztok, vettem én is egy focus 2 est 1,8 benzin 125 lovas,. Lenne egy kérdésem , telitankoltam , jártam vele 300 km fölött, 3 hét alatt, napi használatba, kimondottan városba, és az átlag fogyasztás 11,3 liter, komputer szerint , és lábulyhegyen nyomtam a gázt. Nem sok az egy kicsit?
Ebből az következik, hogy kb. 10 km-es szakaszokon használod. Ha ez városban sok elindulással esetleg dugóval, akkor egyáltalán nem sok.
Elküldve:
2019.05.24 17:53:51 Hozzászólás sorszáma a témában: 3738 Hozzászólás témája:
fuzesseryr írta:
Sziasztok, vettem én is egy focus 2 est 1,8 benzin 125 lovas,. Lenne egy kérdésem , telitankoltam , jártam vele 300 km fölött, 3 hét alatt, napi használatba, kimondottan városba, és az átlag fogyasztás 11,3 liter, komputer szerint , és lábulyhegyen nyomtam a gázt. Nem sok az egy kicsit?
Hello
Szerintem városban ennyi. 2 hónapja vásároltam én is egy 1,8 benzinest (2009), de én inkább főúton illetve városban használom. Nálam a fogyasztás megáll 8l-ből. De például autópályán 140-nel 10 liter ami sztem egy picit túlzás, de ez van.
Elküldve:
2019.08.12 21:29:28 Hozzászólás sorszáma a témában: 3739 Hozzászólás témája:
Milyen fogyasztása lehet egy 2008 körüli (2. Gen) 1.6os szívó benzines focusnak? Főleg melóba járnék vele országúton, egy két településen keresztül heti váltásban 15-15 vagy 30-30 kilométerre. Tempó 90-100 kb. A mostani első generációs focus adagolós dízel tök jól fogyaszt de a rozsda már nagyon eszi úgyhogy cserélném de nem merek modernebb dízelt venni pedig évi 15 ezer összejön általában és ilyenkor már nem mindegy hogy 4.7 liter vagy pl 7.7
Létezik hogy országúton mondjuk 6 l alatt lehet vele közlekedni?
Elküldve:
2019.08.13 06:34:02 Hozzászólás sorszáma a témában: 3740 Hozzászólás témája:
adam93 írta:
Milyen fogyasztása lehet egy 2008 körüli (2. Gen) 1.6os szívó benzines focusnak? Főleg melóba járnék vele országúton, egy két településen keresztül heti váltásban 15-15 vagy 30-30 kilométerre. Tempó 90-100 kb. A mostani első generációs focus adagolós dízel tök jól fogyaszt de a rozsda már nagyon eszi úgyhogy cserélném de nem merek modernebb dízelt venni pedig évi 15 ezer összejön általában és ilyenkor már nem mindegy hogy 4.7 liter vagy pl 7.7
Létezik hogy országúton mondjuk 6 l alatt lehet vele közlekedni?
Ilyesmi felhasználásra szerintem 7literrrel számolj. Ha a fogyin görcsölve vezetsz, akkor 6.5.
ha ideális világban vezethetnél, sehol senki, akkor 6 környéke. Szerintem _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
Elküldve:
2019.08.13 06:57:48 Hozzászólás sorszáma a témában: 3741 Hozzászólás témája:
adam93 írta:
Milyen fogyasztása lehet egy 2008 körüli (2. Gen) 1.6os szívó benzines focusnak? Főleg melóba járnék vele országúton, egy két településen keresztül heti váltásban 15-15 vagy 30-30 kilométerre. Tempó 90-100 kb. A mostani első generációs focus adagolós dízel tök jól fogyaszt de a rozsda már nagyon eszi úgyhogy cserélném de nem merek modernebb dízelt venni pedig évi 15 ezer összejön általában és ilyenkor már nem mindegy hogy 4.7 liter vagy pl 7.7
Létezik hogy országúton mondjuk 6 l alatt lehet vele közlekedni?
1.6-os szívóval (100LE) minden nap 2x 15 km-t teszek meg fele város fele országút. Most lett cserélve az egész gyújtásrendszer és azóta 6-6,3 literrel elvan klímával 6,5 l, azelőtt 7 literrel ment.
6 alá csak akkor fog bemenni, ha 70 km/h-nál többet nem mész.
Amúgy a dízeltől sem kell félni, csak jól meg kell nézni, hogy a motor milyen állapotban van. az 1.6 90LE TDCi véleményem szerint erre az ingázásra teljesen megfelelő lenne. Nincs benne részecskeszűrő és 4,5 alá is be lehet vinni. Lehetnek nála nagyobb kiadások is, de a benzinesnél is.
Elküldve:
2019.08.13 06:57:48 Hozzászólás sorszáma a témában: 3742 Hozzászólás témája:
adam93 írta:
Milyen fogyasztása lehet egy 2008 körüli (2. Gen) 1.6os szívó benzines focusnak? Főleg melóba járnék vele országúton, egy két településen keresztül heti váltásban 15-15 vagy 30-30 kilométerre. Tempó 90-100 kb. A mostani első generációs focus adagolós dízel tök jól fogyaszt de a rozsda már nagyon eszi úgyhogy cserélném de nem merek modernebb dízelt venni pedig évi 15 ezer összejön általában és ilyenkor már nem mindegy hogy 4.7 liter vagy pl 7.7
Létezik hogy országúton mondjuk 6 l alatt lehet vele közlekedni?
1.6-os szívóval (100LE) minden nap 2x 15 km-t teszek meg fele város fele országút. Most lett cserélve az egész gyújtásrendszer és azóta 6-6,3 literrel elvan klímával 6,5 l, azelőtt 7 literrel ment.
6 alá csak akkor fog bemenni, ha 70 km/h-nál többet nem mész.
Amúgy a dízeltől sem kell félni, csak jól meg kell nézni, hogy a motor milyen állapotban van. az 1.6 90LE TDCi véleményem szerint erre az ingázásra teljesen megfelelő lenne. Nincs benne részecskeszűrő és 4,5 alá is be lehet vinni. Lehetnek nála nagyobb kiadások is, de a benzinesnél is.
Elküldve:
2019.08.22 15:30:07 Hozzászólás sorszáma a témában: 3743 Hozzászólás témája:
tamas_kulcsar_90 írta:
adam93 írta:
Milyen fogyasztása lehet egy 2008 körüli (2. Gen) 1.6os szívó benzines focusnak? Főleg melóba járnék vele országúton, egy két településen keresztül heti váltásban 15-15 vagy 30-30 kilométerre. Tempó 90-100 kb. A mostani első generációs focus adagolós dízel tök jól fogyaszt de a rozsda már nagyon eszi úgyhogy cserélném de nem merek modernebb dízelt venni pedig évi 15 ezer összejön általában és ilyenkor már nem mindegy hogy 4.7 liter vagy pl 7.7
Létezik hogy országúton mondjuk 6 l alatt lehet vele közlekedni?
1.6-os szívóval (100LE) minden nap 2x 15 km-t teszek meg fele város fele országút. Most lett cserélve az egész gyújtásrendszer és azóta 6-6,3 literrel elvan klímával 6,5 l, azelőtt 7 literrel ment.
6 alá csak akkor fog bemenni, ha 70 km/h-nál többet nem mész.
Amúgy a dízeltől sem kell félni, csak jól meg kell nézni, hogy a motor milyen állapotban van. az 1.6 90LE TDCi véleményem szerint erre az ingázásra teljesen megfelelő lenne. Nincs benne részecskeszűrő és 4,5 alá is be lehet vinni. Lehetnek nála nagyobb kiadások is, de a benzinesnél is.
Pontosan ekkora távokat megyek egyik településtől a másikig autóúton. 1,6 100 lovas vassal. nagy átlagban 7,2 a fogyasztás teli tanktól teli tankig számolva. Hideg üzemben sokkal többet fogyaszt, tehát minél rövidebb távokat futsz, szinte négyzetesen több lesz a fogyasztás. Hosszú távon, vidéki úton, óvatoskodva sem fog 6 alá menni, azt most megmondom! Nekem sikerült 1x, de az ki volt matekolva és agyilag csak arra figyeltem. 7 alatti fogyasztás kivételesen jónak számít ennél a motornál!
Volt szerencsém 7 évig menni a szintén említett 1,6 TDCi-vel is. Az 5 alatt eszik hasonló felhasználás mellett. Én azt cseréltem le erre a benzinesre. 2x15km kevés a dízelnek és nem kockáztattam az ebből fakadó esetleges későbbi gondokat. Télen, 20km alatt a hőfokmérő még ki sem kezd térni a dízelnél. Gyakorlatilag hideg motorral és fűtés nélkül járnál. Fogyasztásban persze más világ. Dízellel elmehetsz kirándulni Magyarországon úgy, hogy haza is érsz. Benzinessel mindig rá kell készülni, kútról indulok és megtervezem, hogy hol van megint kút és azon keresztül kitart-e hazáig. Mint egy ratyi elektromos autó, aminél a töltőkút határozza meg a mobilitás mértékét. Még megemlíteném az abroncsot, ami beleszól a fogyasztásba. Én négyévszakossal járok ami szerintem úgy 3-5dl/100km fogyasztástöbblettel jár. Ahol egy jó nyárival kigurultam, ott ezzel mint ha húznának hátulról vissza, nyomni kell a gázt. _________________ FOCUS II. Trend 1.6
Elküldve:
2019.09.01 13:29:06 Hozzászólás sorszáma a témában: 3744 Hozzászólás témája:
1.6 kombim van 1 éve, mostanra kb 10000km-t tettem bele. 1.6 Ti-VCT, 116 LE. 6,4-6,6 l/100km volt a fogyasztása országúton jellemzően napi 2*16km-rel, kevés városi szakasszal (a 16km-ben kb 1,5km a városi rész) normálisan sebességhatárokat betartva. Ekkora kasztnitól szerintem nem rossz érték ez, nem ratyi A 60 literes tank leürülését ilyen fogyasztás mellett azért messze nem úgy kell kezelni, mint egy elektromos autó hatótávját. És ha leürül a tank, nagy kaland, beállsz a kúthoz és megtankolsz.
Utóbbi időben csak városban használtam takarékosan, finoman, kíváncsi leszek így a fogyasztásra. 8,5-9,5 közé saccolom.
Elküldve:
2019.09.05 13:50:53 Hozzászólás sorszáma a témában: 3745 Hozzászólás témája:
BES írta:
1.6 kombim van 1 éve, mostanra kb 10000km-t tettem bele. 1.6 Ti-VCT, 116 LE. 6,4-6,6 l/100km volt a fogyasztása országúton jellemzően napi 2*16km-rel, kevés városi szakasszal (a 16km-ben kb 1,5km a városi rész) normálisan sebességhatárokat betartva. Ekkora kasztnitól szerintem nem rossz érték ez, nem ratyi A 60 literes tank leürülését ilyen fogyasztás mellett azért messze nem úgy kell kezelni, mint egy elektromos autó hatótávját. És ha leürül a tank, nagy kaland, beállsz a kúthoz és megtankolsz.
Utóbbi időben csak városban használtam takarékosan, finoman, kíváncsi leszek így a fogyasztásra. 8,5-9,5 közé saccolom.
55l a tank. de 52-nél több még akkor se ment bele amikor kb már csak a szentlélek hajtottta be a kútig
Amíg ilyesmi az e-autók töltése addig hasnolítani sincs értelme
Irodában is van egy outlander. kb vicces h minden egyes napi rutin az, hogy beáll a céges mélygarázsba és egész nap töltőn. Persze király mert ingyen járkál. de 10év múlva visszanézve ez kőkorszak lesz h minden egyes ingázás oda és vissza útján is töltőn kell csüngetni egész nap.
Onnantól lesz kényelmes világ, ami után a tankolás is barbárság, hogy kvázi sosem tankolsz. napelem a tetőn;
a parkolóhelyeken, otthon a garázsban töltő a padlóba építve, csak föléállsz, és este/mozi alatt feltölti 100ra.
vagy ha mégis összefüggően többet akarsz menni mint a max hatótáv (mondjuk 1000km), akkor és csak akkor ki kell majd állni 5-10p-re gyorstöltő kútra. De az év 360 napján el lehet felejteni majd a "tankolást" mint procedúrát. _________________ Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
Elküldve:
2019.11.08 13:15:59 Hozzászólás sorszáma a témában: 3746 Hozzászólás témája:
Nekem egy 2007 -es 100 lovas kombim van, kb 8000-10000km alatt amiben nagyrészt autópálya van 130-150 km/h és gyakori klíma, meg kis város, olyan 6.9 és 7.1 l között váltakozik, de legnagyobb részt 7.0 szokott lenni. Legtöbbször azért sportosan vezetem, és szinte sose használom a tempomatot.
Elküldve:
2021.01.05 09:28:54 Hozzászólás sorszáma a témában: 3747 Hozzászólás témája:
carloblaine írta:
Nekem egy 2007 -es 100 lovas kombim van, kb 8000-10000km alatt amiben nagyrészt autópálya van 130-150 km/h és gyakori klíma, meg kis város, olyan 6.9 és 7.1 l között váltakozik, de legnagyobb részt 7.0 szokott lenni. Legtöbbször azért sportosan vezetem, és szinte sose használom a tempomatot.
Ez elég jó érték.
Én nem mentem autópályán, nem tudom, hogy mennyit fogyasztana az enyém, de szeriintem többet.
Nem sok hsz íródott ide
Az utóbbi 1 évben kb 75%-ban városban használtam az autót, így 7,9 l/100km az átlagom.
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban