Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.01.23. 15:45:51 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Roland_Erdo
Mai: 0
Tegnapi: 1
Összesen: 26051
Látogatók:
Vendégek: 461
Tagok: 4
Összesen: 465

Jelen lévő tagok:
01: qqrique
02: Tampa1
03: gyoeri
04: Laszlo71

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - TDCi turbó meghibásodások, kérdések
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> TDCi turbó meghibásodások, kérdések
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

14 / 14 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Robi50


Offline
Csatlakozott:
2014. 09. 11.
Hozzászólások: 414


HozzászólásElküldve: 2018.01.08 18:53:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 391
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Winnie írta:
Robi50 írta:
Winnie írta:
Sziasztok!

Ma a következő probléma jött elő a 2007-es Focus 2 (1,6 TDCI 109 lóerő, ~183e km) autónknál: autópályára felhajtva gyorsítani kezdtem, aránylag lendületesen. A lendület 120-ig tartott, ott elerőtlenedett. A következő lehajtónál le is jöttem a pályáról, óvatosan gurultam a főúton, gázelvételnél a lefújó szelep hangjához hasonló hanghatás volt. Ekkor max. 2.000-2.200-as fordulattal jöttem. Néhány kilométer múlva, mint ha mi sem történt volna, újult erőre kapott az autó, simán ki lehetett pörgetni ismét. Így jöttem vele hazáig. Szerintetek mi lehetett a probléma? Terveim szerint hétfőn azért elviszem a szervizbe.

Előre is köszönöm a válaszotokat!


Mit jelent a "..... gázelvételnél a lefújó szelep hangjához hasonló hanghatás volt." ?


Nem tudom jobban körbeírni... Voltam ma a szervizben, azt mondták, hogy az EGR szeleppel volt a probléma, beragadhatott időlegesen, és az ő véleményük szerint a többi hibajelentés (turbó probléma, a részecskeszűrő regenerálás megszakadása) ennek következménye. Azt javasolták, hogy a következő hibánál vigyem el megint, ha ismét csak időleges, akkor így marad, ha végleges, akkor EGR szelep csere.

Nem véletlenül kérdeztem, és nem kötözködés-képpen.
Nekem Focus III 1.6 TDCI-m van.
Régóta hallok motorfék üzemben egy kattogó/csattogó hangot. (olyan, mintha forgó kerékpár kerekének küllőihez kemény kártyalapot tartanék - tak-tak-tak-...., ami 1600-as fordulaton elhallgat.
Márkaszervizben többször jeleztem/bemutattam, mindig elhajtottak, hogy jó ez az autó.
Ford képviselet azt javasolta, hogy computerrel nézzék ilyenkor az EGR/IMV együttállását - fogalmuk sem volt, hogy ez mi, hogyan kell nézni, és mit.
És most az utóbbi időben állandóan regenerál az autó, felhígul a motorolaj.
(IMV - mint kiderítettem, a common rail "lefúvó szelep"-e.)

Ezért kérdeztem, hogy Te mit hallasz, amit lefúvó szelep hangnak vélsz?
_________________
Nyári: Michelin Primacy HP 215/55 R 16
Téli: Firestone WinterHawk 3 205/55 R 16
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Winnie


Offline
Csatlakozott:
2010. 12. 04.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.01.08 21:45:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 392
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Robi50 írta:
Winnie írta:
Robi50 írta:
Winnie írta:
Sziasztok!

Ma a következő probléma jött elő a 2007-es Focus 2 (1,6 TDCI 109 lóerő, ~183e km) autónknál: autópályára felhajtva gyorsítani kezdtem, aránylag lendületesen. A lendület 120-ig tartott, ott elerőtlenedett. A következő lehajtónál le is jöttem a pályáról, óvatosan gurultam a főúton, gázelvételnél a lefújó szelep hangjához hasonló hanghatás volt. Ekkor max. 2.000-2.200-as fordulattal jöttem. Néhány kilométer múlva, mint ha mi sem történt volna, újult erőre kapott az autó, simán ki lehetett pörgetni ismét. Így jöttem vele hazáig. Szerintetek mi lehetett a probléma? Terveim szerint hétfőn azért elviszem a szervizbe.

Előre is köszönöm a válaszotokat!


Mit jelent a "..... gázelvételnél a lefújó szelep hangjához hasonló hanghatás volt." ?


Nem tudom jobban körbeírni... Voltam ma a szervizben, azt mondták, hogy az EGR szeleppel volt a probléma, beragadhatott időlegesen, és az ő véleményük szerint a többi hibajelentés (turbó probléma, a részecskeszűrő regenerálás megszakadása) ennek következménye. Azt javasolták, hogy a következő hibánál vigyem el megint, ha ismét csak időleges, akkor így marad, ha végleges, akkor EGR szelep csere.

Nem véletlenül kérdeztem, és nem kötözködés-képpen.
Nekem Focus III 1.6 TDCI-m van.
Régóta hallok motorfék üzemben egy kattogó/csattogó hangot. (olyan, mintha forgó kerékpár kerekének küllőihez kemény kártyalapot tartanék - tak-tak-tak-...., ami 1600-as fordulaton elhallgat.
Márkaszervizben többször jeleztem/bemutattam, mindig elhajtottak, hogy jó ez az autó.
Ford képviselet azt javasolta, hogy computerrel nézzék ilyenkor az EGR/IMV együttállását - fogalmuk sem volt, hogy ez mi, hogyan kell nézni, és mit.
És most az utóbbi időben állandóan regenerál az autó, felhígul a motorolaj.
(IMV - mint kiderítettem, a common rail "lefúvó szelep"-e.)

Ezért kérdeztem, hogy Te mit hallasz, amit lefúvó szelep hangnak vélsz?


Igazából tényleg ahhoz volt hasonló a hang, mint a lefújó szelep hangja. Ami az érdekes, ahogyan írtam is, magától elmúlt... A hang ilyesmi volt: https://www.youtube.com/watch?v=QT46ydPEW58 0:16-0:18 között hallod.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lupec


Offline
Csatlakozott:
2017. 08. 04.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2018.02.28 13:52:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 393
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

HozzászólásElküldve: Szerd Feb 28, 2018 2:45 pm Hozzászólás témája:

Sziasztok,
Először is elnézést még nincs elég hozzászólásom így nem nyithattam új témát.
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy Focusom 2009-es évjárat 1.6 TDCI. Nagyon nagyon szeretem, de szegényke több sebből is vérzik.
1. Álló helyzetben vagy lámpánál valahol bejön a motorszag, probáltam már megnézni hol szelel,füstől de egyáltalán nem találtam meg a hibaforrást. Esetleg, ha tudnátok egy tippet adni mely helyen szokott ez a hiba előfordulni.
2. Valamikor egy szervizelés alatt talán gázolajszűrő csere esetén egy kissebb gumicsővet elvágtak ami közvetlen a gázolajszűrő mögött a tűzfalon van. Mi lehet az, mi a szerepe? Tulajdonképpen erre nyitottam volna egy topikot. Jó volna, ha tudnátok segíteni hol találok egy műszaki kézikönyvet, mert akkor jobban el tudnék igazodni a motortér területén.
3. Van egy hibakód ami turbófeltöltő nyomás alacsony üzenetet ad és ahogyan látom a korábbi hozzászólások alapján esetleg nekem is légtömegmérő gondom lehet? Jó volna megtalálni a megadott hibaforrás lelőhelyét,ha lenne egy alaprajzom. Ami szem előtt van és megvizsgáltam az mind rendben volt.
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítségeteket.
Üdv.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pfpetee


Offline
Csatlakozott:
2011. 05. 26.
Hozzászólások: 431

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2018.02.28 23:52:57  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 394
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lupec írta:
...1. Álló helyzetben vagy lámpánál valahol bejön a motorszag..

Szia,
Ez a szokásos tűzkarika hiba lesz. (porlasztók alatti réz alátét)
Nem nagy dolog, de célszerű mihamarabb cserélni. Wink
_________________
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  embe


Offline
Csatlakozott:
2006. 10. 21.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2018.03.07 15:46:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 395
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Focus 1,6tdci, 2013
Rendelkezik valaki infóval arról, hogy állítólag egy idő után már nem szereltek ezekbe az 1,6 tdci motorokba a turbó elé olajszűrőt, és hogy vajon az enyémben van-e? Ez az amit ajánlott eltávolítani.
Mert kellemetlen lenne ha kibontanánk, és már nem is lenne benne.... Felesleges szerviz díj..
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  miki16


Offline
Csatlakozott:
2012. 02. 19.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.03.14 15:30:20  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 396
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek!
Tudtok ajánlani Budapesten vagy környékén egy szervizt, aki normálisan javít turbót? Sajnos egy-kettőről már hallottam nem túl jókat.

Előre is köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  csabesz66


Offline
Csatlakozott:
2010. 05. 29.
Hozzászólások: 704


HozzászólásElküldve: 2018.03.14 20:40:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 397
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

miki16 írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek!
Tudtok ajánlani Budapesten vagy környékén egy szervizt, aki normálisan javít turbót? Sajnos egy-kettőről már hallottam nem túl jókat.

Előre is köszönöm!
Kollégám offos autójának a turbója most van itt : turbógyár . A fejleményekről beszámolhatok, ha kell!
_________________
/volt/FORD FOCUS TURNIER 1.6 16V /tulaj/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  lacko13


Offline
Csatlakozott:
2011. 10. 30.
Hozzászólások: 846


HozzászólásElküldve: 2018.03.14 21:04:17  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 398
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

miki16 írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek!
Tudtok ajánlani Budapesten vagy környékén egy szervizt, aki normálisan javít turbót? Sajnos egy-kettőről már hallottam nem túl jókat.

Előre is köszönöm!


Szia!
A műszaki kérdésekben pont kérdezte valaki Balla László számát!
Őt tudom ajánlani, Pilisvörösváron van!
Ha kell a száma írj rám!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  miki16


Offline
Csatlakozott:
2012. 02. 19.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2018.03.15 00:05:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 399
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

csabesz66 írta:
miki16 írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek!
Tudtok ajánlani Budapesten vagy környékén egy szervizt, aki normálisan javít turbót? Sajnos egy-kettőről már hallottam nem túl jókat.

Előre is köszönöm!
Kollégám offos autójának a turbója most van itt : turbógyár . A fejleményekről beszámolhatok, ha kell!


Előre is megköszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Norbi013


Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 17.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.17 19:15:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 400
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. Van egy 2009-es 1.6 TDCI (90le) Focusom, jelenleg 251ezer km-el, aminek nem megfelelő a turbónyomása. Ez a következő főbb gondokat okozza:
- főúton előzéskor 4-be aránylag elindul, viszont hamar elfogy az ereje, 5-be lényegében nem is képes tényleges gyorsulásra (más körülmények között is lomha, de ilyen esetbe a legszomorúbb a helyzet)
- ’17 nyarán a 180-at súrolta a végsebesség, jelenleg 140 körül a „gyorsulás” véget ér és onnantól az autó nem képes fokozni a sebességet
A laptopra kötött tesztkör alatt minden érték kiváló volt, leszámítva a turbónyomást, ami 2000-es fordulatnál 0,33barral alacsonyabb az elvárttól (ami, állításuk szerint 1,2bar lenne, bár ez nem releváns, mivel azonos típushoz mérték konkrétan).
Az autó új turbót kapott, de nem oldódott meg a probléma. A lomhaságon kívül nincs más tünet, nem füstöl, nincs rendellenes zaj és hibakódot se mutat az autó. Megjártam már vele a Ford szakszervizt, és azon felül 3 szerelőműhelyt is. Mindenki tanácstalan (vagy inkább nemtörődöm) volt a dologgal kapcsolatba.
A kérdésem az lenne, tapasztal-e már más is ilyet / hibaleírásból lehet-e következtetni konkrét meghibásodásra és ez esetben kaphatnék-e tanácsot a probléma megoldására.
Előre is köszönöm Smile
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ikim2025


Offline
Csatlakozott:
2008. 03. 10.
Hozzászólások: 92


HozzászólásElküldve: 2018.03.17 23:10:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 401
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Norbi013 írta:
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. Van egy 2009-es 1.6 TDCI (90le) Focusom, jelenleg 251ezer km-el, aminek nem megfelelő a turbónyomása. Ez a következő főbb gondokat okozza:
- főúton előzéskor 4-be aránylag elindul, viszont hamar elfogy az ereje, 5-be lényegében nem is képes tényleges gyorsulásra (más körülmények között is lomha, de ilyen esetbe a legszomorúbb a helyzet)
- ’17 nyarán a 180-at súrolta a végsebesség, jelenleg 140 körül a „gyorsulás” véget ér és onnantól az autó nem képes fokozni a sebességet
A laptopra kötött tesztkör alatt minden érték kiváló volt, leszámítva a turbónyomást, ami 2000-es fordulatnál 0,33barral alacsonyabb az elvárttól (ami, állításuk szerint 1,2bar lenne, bár ez nem releváns, mivel azonos típushoz mérték konkrétan).
Az autó új turbót kapott, de nem oldódott meg a probléma. A lomhaságon kívül nincs más tünet, nem füstöl, nincs rendellenes zaj és hibakódot se mutat az autó. Megjártam már vele a Ford szakszervizt, és azon felül 3 szerelőműhelyt is. Mindenki tanácstalan (vagy inkább nemtörődöm) volt a dologgal kapcsolatba.
A kérdésem az lenne, tapasztal-e már más is ilyet / hibaleírásból lehet-e következtetni konkrét meghibásodásra és ez esetben kaphatnék-e tanácsot a probléma megoldására.
Előre is köszönöm Smile





Egr szelepet megnéztétek?
_________________
http://vizszereles.hupont.hu/
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Norbi013


Offline
Csatlakozott:
2018. 03. 17.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2018.03.18 13:10:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 402
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ikim2025 írta:
Norbi013 írta:
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. Van egy 2009-es 1.6 TDCI (90le) Focusom, jelenleg 251ezer km-el, aminek nem megfelelő a turbónyomása. Ez a következő főbb gondokat okozza:
- főúton előzéskor 4-be aránylag elindul, viszont hamar elfogy az ereje, 5-be lényegében nem is képes tényleges gyorsulásra (más körülmények között is lomha, de ilyen esetbe a legszomorúbb a helyzet)
- ’17 nyarán a 180-at súrolta a végsebesség, jelenleg 140 körül a „gyorsulás” véget ér és onnantól az autó nem képes fokozni a sebességet
A laptopra kötött tesztkör alatt minden érték kiváló volt, leszámítva a turbónyomást, ami 2000-es fordulatnál 0,33barral alacsonyabb az elvárttól (ami, állításuk szerint 1,2bar lenne, bár ez nem releváns, mivel azonos típushoz mérték konkrétan).
Az autó új turbót kapott, de nem oldódott meg a probléma. A lomhaságon kívül nincs más tünet, nem füstöl, nincs rendellenes zaj és hibakódot se mutat az autó. Megjártam már vele a Ford szakszervizt, és azon felül 3 szerelőműhelyt is. Mindenki tanácstalan (vagy inkább nemtörődöm) volt a dologgal kapcsolatba.
A kérdésem az lenne, tapasztal-e már más is ilyet / hibaleírásból lehet-e következtetni konkrét meghibásodásra és ez esetben kaphatnék-e tanácsot a probléma megoldására.
Előre is köszönöm Smile





Egr szelepet megnéztétek?


Igen, az volt az 1. számú gyanúsított, így kiiktatták 1 teszt körre, de a helyzet nem javult.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  JuPe


Offline
Csatlakozott:
2016. 11. 16.
Hozzászólások: 82

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2019.04.19 10:17:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 403
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Norbi013 írta:
ikim2025 írta:
Norbi013 írta:
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. Van egy 2009-es 1.6 TDCI (90le) Focusom, jelenleg 251ezer km-el, aminek nem megfelelő a turbónyomása. Ez a következő főbb gondokat okozza:
- főúton előzéskor 4-be aránylag elindul, viszont hamar elfogy az ereje, 5-be lényegében nem is képes tényleges gyorsulásra (más körülmények között is lomha, de ilyen esetbe a legszomorúbb a helyzet)
- ’17 nyarán a 180-at súrolta a végsebesség, jelenleg 140 körül a „gyorsulás” véget ér és onnantól az autó nem képes fokozni a sebességet
A laptopra kötött tesztkör alatt minden érték kiváló volt, leszámítva a turbónyomást, ami 2000-es fordulatnál 0,33barral alacsonyabb az elvárttól (ami, állításuk szerint 1,2bar lenne, bár ez nem releváns, mivel azonos típushoz mérték konkrétan).
Az autó új turbót kapott, de nem oldódott meg a probléma. A lomhaságon kívül nincs más tünet, nem füstöl, nincs rendellenes zaj és hibakódot se mutat az autó. Megjártam már vele a Ford szakszervizt, és azon felül 3 szerelőműhelyt is. Mindenki tanácstalan (vagy inkább nemtörődöm) volt a dologgal kapcsolatba.
A kérdésem az lenne, tapasztal-e már más is ilyet / hibaleírásból lehet-e következtetni konkrét meghibásodásra és ez esetben kaphatnék-e tanácsot a probléma megoldására.
Előre is köszönöm Smile





Egr szelepet megnéztétek?


Igen, az volt az 1. számú gyanúsított, így kiiktatták 1 teszt körre, de a helyzet nem javult.


Megoldódott a probléma?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Chaos_42


Offline
Csatlakozott:
2019. 05. 26.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2019.05.26 18:21:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 404
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

ikim2025 írta:
Norbi013 írta:
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. Van egy 2009-es 1.6 TDCI (90le) Focusom, jelenleg 251ezer km-el, aminek nem megfelelő a turbónyomása. Ez a következő főbb gondokat okozza:
- főúton előzéskor 4-be aránylag elindul, viszont hamar elfogy az ereje, 5-be lényegében nem is képes tényleges gyorsulásra (más körülmények között is lomha, de ilyen esetbe a legszomorúbb a helyzet)
- ’17 nyarán a 180-at súrolta a végsebesség, jelenleg 140 körül a „gyorsulás” véget ér és onnantól az autó nem képes fokozni a sebességet
A laptopra kötött tesztkör alatt minden érték kiváló volt, leszámítva a turbónyomást, ami 2000-es fordulatnál 0,33barral alacsonyabb az elvárttól (ami, állításuk szerint 1,2bar lenne, bár ez nem releváns, mivel azonos típushoz mérték konkrétan).
Az autó új turbót kapott, de nem oldódott meg a probléma. A lomhaságon kívül nincs más tünet, nem füstöl, nincs rendellenes zaj és hibakódot se mutat az autó. Megjártam már vele a Ford szakszervizt, és azon felül 3 szerelőműhelyt is. Mindenki tanácstalan (vagy inkább nemtörődöm) volt a dologgal kapcsolatba.
A kérdésem az lenne, tapasztal-e már más is ilyet / hibaleírásból lehet-e következtetni konkrét meghibásodásra és ez esetben kaphatnék-e tanácsot a probléma megoldására.
Előre is köszönöm Smile





Egr szelepet megnéztétek?



Hali!

Nekem 1.6 tdci 110 Le +dpf van.
Hasonlóan indult nálam is. Erő nuku, gyorsulás szintúgy. Kizárólag csak az Egr szelep jelzett hibát. Először egy szakszervízben cseréltettem gondolkodás nélkül. Hiba volt. A probláma elég sokrétű. Az egr megszorulása és a turbónyomás nem megfelelő felépülése csak a tünet.
Dpf-eseknek mint én kicsit problémásabb.
Lényeg a lényeg első lépésben szét kell kapni a kocsit és a szívó oldalt ki kell ganalyozni. vallamint a turbóolajzásáért felelő csöveket átnézni szükségszerint cserélni. Mivel 90 lovas Hdi motorod van :
http://www.peugeot307club.hu/index/turbo_hiba_1_6_es_2_0_hdi/0-69
"a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik"
Ha sok a korom a kipufogó oldalon érdemes a porlasztócsúcsok környékén is tapogatózni, de csak akkor ha a szívo oldal már tiszta.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  vrsmrcll


Offline
Csatlakozott:
2020. 11. 03.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2020.11.09 19:40:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 405
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! 1.6tdci 90 lóról lenne szó, nyomaték görbében van egy kis beesés, illetve menet közben érezni egy kis hintázást, élő adatban észre vettük hogy ingadozik a turbo nyomás. Mi okozhatja ezt, van ennek a konstrukciónak valami típus hibája? Lambda szonda, turbónyomás szabályzó szelep vagy valami szűrő eldugulva esetleg?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tcsabesz


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 29.
Hozzászólások: 19


HozzászólásElküldve: 2021.01.04 22:22:44  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 406
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

TheProtector írta:
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy pár napja megadta magát a turbó a kocsimban és így sajnos cserére szorult. Miután visszakaptam azt tapasztaltam, hogy a kocsi mintha erőtlen lenne. A csere előtt ahogy megfigyeltem alacsony fordulatszámon be sem kapcsolt a turbó csak olyan 2200-as fordulatszám felett és onnan ugrott meg az autó amit egészen ki lehett húzatni magas fordulatszám tartományban is. Végsebesség is meg volt akkor 200-al Twisted Evil tudtam menni, nem kellett visszaváltogatni mert annyi nyomaték volt a kocsiban, hogy csak oda kellett neki lépni. A mostani állapot meg ez lett: alacsony kb olyan 1200-as fordulatszámnál ugrik meg a kocsi ( bár koránt sem annyira mint anno előtte) egészen 2800 -as fordulatig utánna meg semmi. A kocsi alig gyorsul, fordulatszámmérő alig emelkedik, a végsebesség 160km/h amit csillagászati idő alatt ér el, előzi vele necces és utánna csak tartani tudja a sebességet. Partnál, emelkedőnél pedig még a sebesség is csökken. Fogalmam sincs mit csináltak vele vagy mit nem, látni látom, hogy szép új turbó van benne meg új turbócső csak épp a kocsi nem megy. Régebben az utastérben is lehett hallani a turbónak a hangját sokan a csodájára is jártak igazi élmény volt vele menni, most meg síri csend van benne. Kinek lehet tippje, hogy mi van elállítva benne vagy mi nincs beállítva esetleg nem a típushoz tartozó turbó lett beletéve ha ez igaz akkor ezt cikkszám alapján meg tudom állapítani? De szerintem a 109-es lóerő is sántíthat, számláján csak annyi volt írva, hogy turbó meg motor javítás.


Szia! Tudom, hogy már 5 éve volt, de érdeklődöm, hogy mi volt a hiba, ugyanis én is most ebben a helyzetben vagyok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Joccc28


Offline
Csatlakozott:
2020. 12. 18.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2021.01.05 09:37:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 407
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

tcsabesz írta:
TheProtector írta:
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy pár napja megadta magát a turbó a kocsimban és így sajnos cserére szorult. Miután visszakaptam azt tapasztaltam, hogy a kocsi mintha erőtlen lenne. A csere előtt ahogy megfigyeltem alacsony fordulatszámon be sem kapcsolt a turbó csak olyan 2200-as fordulatszám felett és onnan ugrott meg az autó amit egészen ki lehett húzatni magas fordulatszám tartományban is. Végsebesség is meg volt akkor 200-al Twisted Evil tudtam menni, nem kellett visszaváltogatni mert annyi nyomaték volt a kocsiban, hogy csak oda kellett neki lépni. A mostani állapot meg ez lett: alacsony kb olyan 1200-as fordulatszámnál ugrik meg a kocsi ( bár koránt sem annyira mint anno előtte) egészen 2800 -as fordulatig utánna meg semmi. A kocsi alig gyorsul, fordulatszámmérő alig emelkedik, a végsebesség 160km/h amit csillagászati idő alatt ér el, előzi vele necces és utánna csak tartani tudja a sebességet. Partnál, emelkedőnél pedig még a sebesség is csökken. Fogalmam sincs mit csináltak vele vagy mit nem, látni látom, hogy szép új turbó van benne meg új turbócső csak épp a kocsi nem megy. Régebben az utastérben is lehett hallani a turbónak a hangját sokan a csodájára is jártak igazi élmény volt vele menni, most meg síri csend van benne. Kinek lehet tippje, hogy mi van elállítva benne vagy mi nincs beállítva esetleg nem a típushoz tartozó turbó lett beletéve ha ez igaz akkor ezt cikkszám alapján meg tudom állapítani? De szerintem a 109-es lóerő is sántíthat, számláján csak annyi volt írva, hogy turbó meg motor javítás.


Szia! Tudom, hogy már 5 éve volt, de érdeklődöm, hogy mi volt a hiba, ugyanis én is most ebben a helyzetben vagyok.


Szia!
Nemrégen váltotta MK2 ST-re,de Subarus tapasztalataim vannak,7 év alatt volt 3 Wrx STI-m. Először rádugnám egy gyári hibakeresőre,hogy mit talál. Mennyit tölt most a turbó?Nem ingadozik a nyomás gyorsításkor?Átnézném a vákum csöveket,hogy nem e szív valahol fals levegőt,turbó csövet is.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tcsabesz


Offline
Csatlakozott:
2013. 01. 29.
Hozzászólások: 19


HozzászólásElküldve: 2021.01.05 20:48:58  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 408
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Joccc28 írta:
tcsabesz írta:
TheProtector írta:
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy pár napja megadta magát a turbó a kocsimban és így sajnos cserére szorult. Miután visszakaptam azt tapasztaltam, hogy a kocsi mintha erőtlen lenne. A csere előtt ahogy megfigyeltem alacsony fordulatszámon be sem kapcsolt a turbó csak olyan 2200-as fordulatszám felett és onnan ugrott meg az autó amit egészen ki lehett húzatni magas fordulatszám tartományban is. Végsebesség is meg volt akkor 200-al Twisted Evil tudtam menni, nem kellett visszaváltogatni mert annyi nyomaték volt a kocsiban, hogy csak oda kellett neki lépni. A mostani állapot meg ez lett: alacsony kb olyan 1200-as fordulatszámnál ugrik meg a kocsi ( bár koránt sem annyira mint anno előtte) egészen 2800 -as fordulatig utánna meg semmi. A kocsi alig gyorsul, fordulatszámmérő alig emelkedik, a végsebesség 160km/h amit csillagászati idő alatt ér el, előzi vele necces és utánna csak tartani tudja a sebességet. Partnál, emelkedőnél pedig még a sebesség is csökken. Fogalmam sincs mit csináltak vele vagy mit nem, látni látom, hogy szép új turbó van benne meg új turbócső csak épp a kocsi nem megy. Régebben az utastérben is lehett hallani a turbónak a hangját sokan a csodájára is jártak igazi élmény volt vele menni, most meg síri csend van benne. Kinek lehet tippje, hogy mi van elállítva benne vagy mi nincs beállítva esetleg nem a típushoz tartozó turbó lett beletéve ha ez igaz akkor ezt cikkszám alapján meg tudom állapítani? De szerintem a 109-es lóerő is sántíthat, számláján csak annyi volt írva, hogy turbó meg motor javítás.


Szia! Tudom, hogy már 5 éve volt, de érdeklődöm, hogy mi volt a hiba, ugyanis én is most ebben a helyzetben vagyok.


Szia!
Nemrégen váltotta MK2 ST-re,de Subarus tapasztalataim vannak,7 év alatt volt 3 Wrx STI-m. Először rádugnám egy gyári hibakeresőre,hogy mit talál. Mennyit tölt most a turbó?Nem ingadozik a nyomás gyorsításkor?Átnézném a vákum csöveket,hogy nem e szív valahol fals levegőt,turbó csövet is.


Szia!
ESS-nél már voltam, mindent leellenőriztek, menet közben is kb 5x. Minden rendben volt, kivéve a turbó töltés. A szerelő, aki vizsgálta, azt mondta, hogy mintha kétszer nagyobb fordulaton pörögne a motor, menet közben, mint amennyit kellene. Sajnos nem tudott segíteni, hiába boxolta kb 1 órán át. Le a kalappal előtte! Tanácsára vissza lett küldve a turbó az AH Turbóhoz felülvizsgálatra (Ők újították fel), mivel a szerelő szerint a geometriát kell újra kalibrálni. AH Turbótól visszaérkezett, hogy tökéletes a turbó, nem kell újra kalibrálni, és a mérések alapján a gyári értékeket hozta. Még egy mérési fotót is mellékeltek róla, de én nem értek hozzá. Összerakás után a hiba ugyanúgy megmaradt.
A fogyasztásom pedig 5,4-ről (turbó csere előtt) szép lassan felkúszott 6,4-re (most ennyi).
Tanácstalan vagyok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> TDCi turbó meghibásodások, kérdések
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Ugrás:   

14 / 14 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.35 másodperc