Elküldve:
2020.08.27 14:29:12 Hozzászólás sorszáma a témában: 2821 Hozzászólás témája: Ti-VCT motor gyengélkedik
Sziasztok,
Egyik autónk az elmúlt 1 hétben furcsa dolgokat produkált, először csak emelkedőkön nem akart menni rendesen, vissza kellett kapcsolni lájtosabb emelkedőkön is 2-es, 3-asba (országút), hogy tartsa a tempót, majd egy "nincs semmi baja" szervízlátogatás után kb. 1000 km-rel már az országúti tempó elérése és tartása is gondot okoz 5.-ben.
Elvileg a szerviz olvasott hibakódokat, katalizátort megnézték, nyomáspróbát (vagy veszteséget?!) mrétek, minden normálisnak tűnik.
LPG szett van beszerelve nagyon régóta, de LPG és benzinnel is gyenge az autó, főleg a 3 ezer alatti tartományban siralmas.
Van valakinek ötlete? Bagolyékhoz sajnos nem tudom vinni a gáz miatt, pedig a dízelem már rájuk bíztam
2007-es C-Max, Ti-VCT 115LE, 400k km _________________ Ford C-Max Trend 2007 Ti-VCT
Ford Focus Trend 2012 1.6 TDCI 95LE
Elküldve:
2020.09.08 10:23:53 Hozzászólás sorszáma a témában: 2822 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Van egy 2004-es 1.6 benzines, 100LE-s c-maxom. Azt vettem észre, hogy álló helyzetben növekszik a fogyasztása. Este megállok, 7 litert jelez átlagnak, másnap már 11 litert. Valamint nem is indul elsőre, ha igen, akkor beindul, aztán leesik az alapjárat és leáll. De 3-dik indításra indul pöccre. És jó benzinszag van indítás után. Olyan, mintha valahol elfolyna az üzemanyag, de az autó alatt nincs nyoma.
Elküldve:
2020.09.15 08:47:46 Hozzászólás sorszáma a témában: 2823 Hozzászólás témája:
Tibi42 írta:
Sziasztok!
Van egy 2004-es 1.6 benzines, 100LE-s c-maxom. Azt vettem észre, hogy álló helyzetben növekszik a fogyasztása. Este megállok, 7 litert jelez átlagnak, másnap már 11 litert. Valamint nem is indul elsőre, ha igen, akkor beindul, aztán leesik az alapjárat és leáll. De 3-dik indításra indul pöccre. És jó benzinszag van indítás után. Olyan, mintha valahol elfolyna az üzemanyag, de az autó alatt nincs nyoma.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond?
Köszönöm
Méress üzemanyag nyomást...ebből látni fogod halódik e az AC pumpád. Mennyi a tényleges fogyasztás növekményed ? (nem a fedkomp az nem releváns) Alternativa: Üzemmeleg autót forgasd le 2-esben 6500-as ford számig (padlógázon)....ha nem képes tempósan elforogni odáig akkor kuka az AC pumpa.
csak 1 tipp, lehet más is
+1: a tiédben van még üzemanyag szűrő ? Mikor volt cserélve (km) ? _________________ ...Run Forrest Run...
Elküldve:
2020.10.26 12:10:00 Hozzászólás sorszáma a témában: 2824 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
A távirányítóban kb. 3 hónap alatt már 2x cseréltem elemet és most már megint kijelzi az autó hogy cseréljem az elemet. Az autó 2 éve van nálam, amelyik elemmel kaptam a távirányítót több mint 1.5 évig bírta. Tudja vaki hogy mi lehet az oka?
Az autó C-Max 2000-es diesel 120 Kw-os, kulcs nélküli indítású.
A válaszokat előre is köszi
Elküldve:
2020.10.26 17:35:52 Hozzászólás sorszáma a témában: 2825 Hozzászólás témája:
FGury írta:
Sziasztok!
A távirányítóban kb. 3 hónap alatt már 2x cseréltem elemet és most már megint kijelzi az autó hogy cseréljem az elemet. Az autó 2 éve van nálam, amelyik elemmel kaptam a távirányítót több mint 1.5 évig bírta. Tudja vaki hogy mi lehet az oka?
Az autó C-Max 2000-es diesel 120 Kw-os, kulcs nélküli indítású.
A válaszokat előre is köszi
Elküldve:
2020.12.25 20:15:57 Hozzászólás sorszáma a témában: 2826 Hozzászólás témája:
Sziasztok! Bosszantó hiba merült fel, megőrülök... 2007es 1.6 tdci (facelift) 109Le autóm van. Termosztát lett cserélve (Unixtól, kifejezetten gyári), de... A hőfokmérőm elég nagy kilengésekkel mutatja a termosztát nyitását, illetve ha fel tornássza magát üzemi hőfokra és beérek lakott területre(fordulat és sebesség csökenése) majdnem kb. 70fokra vissza esik a mutató..... Ha egyenletes sebeséggel haladok, akkor kisebb kilengéseket produkál, gondolom mikor nyit a termosztát... Cseréltem hőfok jelző gombát.. Kicsivel változott a mutató mozgása... DE MEGŐRÜLÖK, HOGY NEM AZ EDDIG MEGSZOKOTT MÓDON MŰKÖDIK A HŐFOKMÉRŐ ÓRÁM!!!!!!! Természetesen a fűtésem teljesen rendben van!!! Valakinek ötlete vagy konkrét megoldás az elkeseritő helyzetemre??? :lol: 8)
Elküldve:
2021.01.27 13:17:35 Hozzászólás sorszáma a témában: 2827 Hozzászólás témája:
[quote="Kormi73"]Sziasztok! Bosszantó hiba merült fel, megőrülök... 2007es 1.6 tdci (facelift) 109Le autóm van. Termosztát lett cserélve (Unixtól, kifejezetten gyári), de... A hőfokmérőm elég nagy kilengésekkel mutatja a termosztát nyitását, illetve ha fel tornássza magát üzemi hőfokra és beérek lakott területre(fordulat és sebesség csökenése) majdnem kb. 70fokra vissza esik a mutató..... Ha egyenletes sebeséggel haladok, akkor kisebb kilengéseket produkál, gondolom mikor nyit a termosztát... Cseréltem hőfok jelző gombát.. Kicsivel változott a mutató mozgása... DE MEGŐRÜLÖK, HOGY NEM AZ EDDIG MEGSZOKOTT MÓDON MŰKÖDIK A HŐFOKMÉRŐ ÓRÁM!!!!!!! Természetesen a fűtésem teljesen rendben van!!! Valakinek ötlete vagy konkrét megoldás az elkeseritő helyzetemre??? :lol: 8)[/quote]
Köszönöm szépen a segitő válaszokat!! Egy hónap elteltével sem jelzett senki, semmi értelmeset... Törölném magam innen, ha tudnám.... Nagyon nem müködik ez a "klub"... Tele okossal a facén :D :D :D
Üdv Urak ( esetleg Hölgyek is?)
Már korábban tisztáztuk itt a fórumon, hogy ha nem használom rendszeresen a 2000-es diesel autómat, akkor ne csodálkozzak, ha nem indul mínuszokban többnapos állás után. Mostanáig ilyenkor egy remek Lidles "bikát" használtam, többször sikerült is beindítani, - DE most az történt , hogy néhány napos állás után a szokásos programmal - bika akksira, előtte nem is próbáltam indítani, aztán kettőt, hármat morrant a motor, de aztán csak kattogott - gondolom a bendix! Na, kiszállás, újra élesztése a bikának, megest indítózás, megest morranás, de már kevesebb, aztán csak kattogás! Ja, azt tudni kell, előző napon fullra töltöttem a bikát, tehát az nem lehetett az ok, hogy nincs kraft. De nem indult, az istennek se , segítséget hívtam, és a segítő akksival,meg az én nagy bikámmal, és az ő kis bikájával, többszöri próbálkozás után beindult! Futottam néhány "töltőkilométert", és ma szépen beindult rögtönbikával. Kérdésem: az akksi lemerülése befolyásolhatja-e a bika működését, azaz nulla töltöttség kizárja-e a bikás indítást is, azaz a bika önmagában nem indít? Sajnos, nincs módom hálózati töltőt használni, azt a nyűves akksit meg szerelje ki egy varázsló, olyan rejtett helyen van, én nem vagyok képes. Az megoldás lehet-e, hogy egy közepes méretű akksira invertert teszek és arról üzemeltetem a csepptöltést? Köszi a türelmet, ha ötlet van, kérem!
Üdv Urak ( esetleg Hölgyek is?)
Már korábban tisztáztuk itt a fórumon, hogy ha nem használom rendszeresen a 2000-es diesel autómat, akkor ne csodálkozzak, ha nem indul mínuszokban többnapos állás után. Mostanáig ilyenkor egy remek Lidles "bikát" használtam, többször sikerült is beindítani, - DE most az történt , hogy néhány napos állás után a szokásos programmal - bika akksira, előtte nem is próbáltam indítani, aztán kettőt, hármat morrant a motor, de aztán csak kattogott - gondolom a bendix! Na, kiszállás, újra élesztése a bikának, megest indítózás, megest morranás, de már kevesebb, aztán csak kattogás! Ja, azt tudni kell, előző napon fullra töltöttem a bikát, tehát az nem lehetett az ok, hogy nincs kraft. De nem indult, az istennek se , segítséget hívtam, és a segítő akksival,meg az én nagy bikámmal, és az ő kis bikájával, többszöri próbálkozás után beindult! Futottam néhány "töltőkilométert", és ma szépen beindult rögtönbikával. Kérdésem: az akksi lemerülése befolyásolhatja-e a bika működését, azaz nulla töltöttség kizárja-e a bikás indítást is, azaz a bika önmagában nem indít? Sajnos, nincs módom hálózati töltőt használni, azt a nyűves akksit meg szerelje ki egy varázsló, olyan rejtett helyen van, én nem vagyok képes. Az megoldás lehet-e, hogy egy közepes méretű akksira invertert teszek és arról üzemeltetem a csepptöltést? Köszi a türelmet, ha ötlet van, kérem!
Amiket gondolok:
Az akkud tuti gyenge, lehet meg kéne nézni az izzítógyertyákat, mind üzemel e, nagy hidegben lehet akár kétszer is izzítani indítás előtt, szintén nagy hidegben mindegy mennyire rossz az akku, mert úgysem vesz fel töltést, valamint ha a bika is hidegben van akkor akár fele is lehet a kapacitása, főleg ha lítiumos. A csepptöltési megoldásod esélytelen, mert max. két nap alatt lemerítené tuti az inverter akkut. Esetleg napelemes valamivel lehetne próbálkozni, vagy egy rendes akkut venni
(De mindegy is, mert hamarosan itt a tavasz... )
Köszönöm a reagálást, az akku jó, akkus megnézte, töltés működik amikor járok vele, de fő problémának azt mondta, -járni kell, egy olyan kocsi, mint ez a nyavalyás, szeretett Maxi, rendelkezik egy állandóan működő elektronikával és az sunyi módon leszívja. Azt meg nem tudom kikapcsolni - talán nem is lehet! A bika persze lítiumos, de mindig lakásból viszem le, tehát nem számít a hideg az első pár próbálkozásnál! A napelemessel felkeltetted a harci kedvemet, csak az a baj, én leragadtam a faék színvonalon, az elektronikához sajnos nem konyítok. Fúrok, faragok, forrasztok, de már bemérni sem tudok pl.: akku kapacitást. A bosszantó, hohy több napelemem is van, van, amit kerékpárlámpa töltéshez kaptam, van, amit a METRO-ban vettem, de hogy hogy kell szakszerűen akksira töltéshez kötni, na, azt nem tudom, úgy emlékszem, valami szabályzót kell közbeiktatni, majd kicsit körbejárom a Netet! De hálásan köszönöm az ötletet, ez megoldás lesz a továbbiakra - nyáron se használom gyakrabban!Üdvözlettel!
Elküldve:
2021.02.26 08:51:34 Hozzászólás sorszáma a témában: 2831 Hozzászólás témája:
Üdvözlök mindenkit!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2012-es Grand C-maxom, egy 125 Lóerős Ti-VCT motorral. Az elmúlt 2 évben egyre hangosabb lett, most mér eléri egy harckocsi indítómorotjának szintjét.
Elvittük a Ford márkaszervízve, ahol gépre tették, majd a mototblokk hangja alapján azt mondták, hogy ki kell cserélni az ún. okoskereket, mivel annak meghibásodása okozza ezt a hangot.
Ezután mentünk az autószerelőnkhőz, aki szintén hang alapján azt mondta, hogy dugattyúcsapágy a ludas, de azt csak a motor megbontása után tudja megmondani, hogy az alsó, vagy a felső. Nem mindegy, mert utóbbi nem szerelhető, kompletten kéne a dugattyút cserélni.
Esetleg járt így valaki? A felsorolt hibák okozhatját ezt a csatttogó, egyra hangosabb járású motort?
Esetleg egy kifejezetten Fordokra szakosodott szerelőt ismertek?
A fenti hibák orovslása közel 300 -400 000 Ft-ba fájna, és még ez sem garancia ahiba elhárítására, mivel ezek csak erős tippek a szerelők részéről.
Akinek a megoldást köszönhetem, vendégem egy tálca általa választott ser italra.
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban