Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.10.28. 10:07:58 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: gorcsev27
Mai: 0
Tegnapi: 0
Összesen: 26311
Látogatók:
Vendégek: 404
Tagok: 0
Összesen: 404

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Gázautó
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gázautó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

13 / 13 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  TripleB


Offline
Csatlakozott:
2006. 07. 17.
Hozzászólások: 750


HozzászólásElküldve: 2016.09.19 13:19:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 361
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Bagoly600 írta:

nem szereti ez a motor a gázt, a 4. henger szelepei szoktak elégni

Köszi a választ.
_________________
-=B.B.B.=-
Bárdi Autó, értékesítő-kiszállító
TheSilverArrow
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oriat


Offline
Csatlakozott:
2016. 09. 11.
Hozzászólások: 24


HozzászólásElküldve: 2016.11.24 01:36:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 362
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

MK2 Focusom van, 2012-ben lett gázosítva. Stag300-4 ISA2 típusú computerrel lett szerelve. Egy ideje lehetett hallani, érezni, hogy 3hengerezik. Így kapott új gyertyákat, gyújtókábeleket, trafót. A hiba nem múlt el, jelen van benzines és gázüzemben egyaránt.

Most ott tartok, hogy megállapították az "1-es henger égiskimaradás"-t, valamint, hogy "szívósor nyomás magas" (40). Időnként MAP szenzor hiba is megjelenik.

Valószínűsíthető a szelephiba. Így abban kérem a segítségeteket, hogy kit tudtok ajánlani, aki meg tudná nézni, beállítani, javítani? A javítást jó lenne a napokban megejteni, mert nem szeretném, hogy a motor tönkremenjen.

Köszi
_________________
2006.08. Focus Mk2 1.6 benzin/LPG AT
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  web@pó


Offline
Csatlakozott:
2004. 04. 12.
Hozzászólások: 1072


HozzászólásElküldve: 2016.11.24 06:42:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 363
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

oriat írta:
kit tudtok ajánlanii


PM ment Wink
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  SJani68


Offline
Csatlakozott:
2016. 12. 17.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2016.12.17 17:19:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 364
 Hozzászólás témája: Tapasztalatok 2002 Focus 1.8 benzin-gáz, hátha segít vkinek... ;-)
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Nemrég találtam meg ezt a "gázos" témakört, és látom, h korábban elég aktív volt; gondoltam, megírom Nektek a saját tapasztalataimat (talán nem lesz haszontalan az újonnan gázra lépőknek, vagy a mostani gázosoknak sem)...
Elöljáróban annyit, h ahogy Ti is látjátok, változó vélemények keringenek a FORD motorok gázzal üzemeltetésének lehetőségéről. Én korábban egy 86-os 1.3 CVH motoros, majd egy 93-as 1,4-es CVH motoros Escortot is használtam gázzal; ezekkel összesen kb. 180000 kmt mentem bármilyen külön odafigyelés igénye nélkül, abszolut problémamentesen.

A jelenlegi autó: 2002 Focus 1,8 benzin-gáz, AGC gázvezérlővel, Lovato reduktorral, magyar autó, kb 2 éve került hozzánk minden eredeti papírjával, számlájával, stb-vel; valósnak tűnő 92000 km-rel. A gáz előtte két évvel került bele a papírok szerint 47000 km-nél, azaz kb 45000 km-t futott a beépítés óta gázzal.
Amikor megvettük, 3 henger ment, ereje kb. mint egy 1.4-é, hidegen beindulás után néhány másodperccel "befulladt", erősen játszani kellett a gázpedállal, h el lehessen indulni; kb. 50-100 km-enként dobta a cheklámpát... "Hozzáértő" vélemény: gyújtás probléma... Cserélve gyertyakábel, gyertya, semmi változás...
Hasznos diagnózis: 1-es henger kompresszió hiány, 1 szelep megégve. Következmény: hengerfej gyógyítás...
A használt - bontott hengerfej felrakás helyett teljes újjáépítés következett, "gáztűrő" alkatrészekkel (szelepülés, szelep, ill. minden amit ilyenkor illik cserélni) tisztességes 6 számjegyű összegért, ami nem egyessel kezdődött Wink Viszont volt egy "0 Km-es" hengerfej, ami elvileg örök élet...
Azóta kb 40000 km-t mentünk a kocsival, olaj: Eneos 5w-40 szintetikus, gyertya fomoco (gyári Ford, gyári hézaggal, a boltban az autóhoz típus alapján választva katalógusból, semmi extra, csak alap)
Tapasztalatok:
- fogyasztás gázból 8,5-9 liter (vidéki, városok közti napi 80-130 km utazással, "normál", 90-100-as tempóval, alkalmanként leszabályzásig forgatva, intenzíven gyorsítva)
- az olaj 15000 km-enként cserélve, nulla fogyás, nulla elszíneződés
- gyertya 40000 km után (most, 132000 km-nél) cserélve, semmi nem látszik rajta, szinte mint az új
- most a hidegebb időkben kezdte újra a "befulladozást" indítás után, viszont ment minden henger, volt ereje rendesen, nem volt hibakód és cheklámpa egyszer sem az elmúlt 40000 km alatt... Elvittem a szelephézagot megnézetni, ill beállíttatni: a kipufogószelepek hézaga az előírt 0,3 mm helyett 0,1 volt; azaz (ha a felújításkor alapra lőtték be, akkor) 10000 km-enként 0,05 mm-ert verődtek be a fészkek, ami miatt ennyire "elfogyott" a hézag. A beállítás korongokkal történik (NEM HIDROTŐKÉS a motor; és az 1,4, 1,6 és 2.0-s motorok sem), ezért munkadíjjal mindenestől 35000 Ft-ot kértek...

Konklúzió: Szerintem semmi extra, semmi ok az aggodalomra a gáz miatt, kicsit jobban rá kell figyelni a Focusra, illetve annak a szelephézagára... A szelephézagot a tapasztaltak alapján 30000 km-enként (ha a hézagot a gyári érték tűréshatárán belül akarjuk tartani mindenáron, akkor 10000 km-enként) de legkésőbb, amikor elkezdi a hidegen "befulladást" indítás után célszerű ellenőriztetni és beállíttatni, másképp "3 hengerzés" és hengerfej csere v javítás lesz belőle a szelep beégése miatt; ezt nem javasolom megvárni senkinek, hacsak nem ez a perverziója... Wink
Remélem, a hasznotokra válik a fenti "tudomány", használjátok egészséggel! Wink (Megjegyzem, nem orákulum vagyok, ezek a saját tapasztalataim! Lehet, h másnak ennek épp az ellenkezője; ettől függetlenül mindenki maga dönti el úgyis, h neki mi a jó, és mit vesz figyelembe Smile )
További szép napot mindenkinek, sok balesetmentes km-t Nektek!
üdv: SJani
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  tonnoka


Offline
Csatlakozott:
2014. 04. 19.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2017.03.11 13:59:59  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 365
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Kicsit próbálom életben tartani a topikot, nekem épp tegnap szerelték be az autómba a gázt. AC STAG 300-4 ISA 2. 1-es fóka, 1.6 kombi, FYDD motorkóddal. Ha tettem bele pár ezret írok majd tapasztalatokat. Napi 150 km-t használom, úgyhogy sokat nem kell várni rá Smile

Update: eddig 8000 km. ment bele a gáz beépítés óta. 7,5-8 litert eszik gázból, ez főleg autópálya (120-as tempó) és egy kis város. 190-200 Ft-os gázzal ez elég kedvező. Nem rég kicsit el kezdett rángatni kigyorsításkor, de érdekes módon csak gázüzemben. Gyújtótrafó és gyújtókábel csere megoldotta. Ill. kétszer volt hogy hűvös reggelen leállt a motor alapjáraton, mikor gázra kapcsolt. Kapott egy szoftverfrissítést, azóta nem csinálta. Szóval úgy néz ki rendben van.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  54lala


Offline
Csatlakozott:
2010. 03. 30.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2019.04.07 11:34:37  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 366
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok !


Adva van egy benzin-gázos 2008-as 1.6 ti-vct, ami megállt s nem tudjuk beindítani.
Azt szeretném megkérdezni hogy hogyan kell gázról direkt indítani,mert benzinnel nem indul.
lehet hogy az ac-pumpa bedöglött és persze semmihez sem lehet hozzáférni /ac/ .
Még egy kérdés, hol lehet az üzemanyag szivattyú reléje?




Előre is köszi: lala
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vikunka


Offline
Csatlakozott:
2019. 06. 26.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2019.06.26 20:33:35  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 367
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

54lala írta:
Sziasztok !


Adva van egy benzin-gázos 2008-as 1.6 ti-vct, ami megállt s nem tudjuk beindítani.
Azt szeretném megkérdezni hogy hogyan kell gázról direkt indítani,mert benzinnel nem indul.
lehet hogy az ac-pumpa bedöglött és persze semmihez sem lehet hozzáférni /ac/ .
Még egy kérdés, hol lehet az üzemanyag szivattyú reléje?




Előre is köszi: lala


Próbáld a GÁZ kapcsolót BE állásba kapcsolni indítás közben csak elkapja egyszer. Nekem bejött, amikor a leendő özvegyem kiszárította a benzin tankot.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  54lala


Offline
Csatlakozott:
2010. 03. 30.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2019.10.08 20:02:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 368
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Vikunka írta:
54lala írta:
Sziasztok !


Adva van egy benzin-gázos 2008-as 1.6 ti-vct, ami megállt s nem tudjuk beindítani.
Azt szeretném megkérdezni hogy hogyan kell gázról direkt indítani,mert benzinnel nem indul.
lehet hogy az ac-pumpa bedöglött és persze semmihez sem lehet hozzáférni /ac/ .
Még egy kérdés, hol lehet az üzemanyag szivattyú reléje?




Előre is köszi: lala


Próbáld a GÁZ kapcsolót BE állásba kapcsolni indítás közben csak elkapja egyszer. Nekem bejött, amikor a leendő özvegyem kiszárította a benzin tankot.



Köszönöm !!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  temijoe


Offline
Csatlakozott:
2021. 10. 07.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2021.10.07 09:57:16  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 369
 Hozzászólás témája: Re: Gázos Focus
Hozzászólás az előzmény idézésével

subidubi írta:
Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek, hogy nekem már gázos a fókám, és nagyon meg vagyok vele elégedve!
17000Km- t futott már gázzal (már majdnem megtérült), most van benne 239000Km semmilyen mellékhatást nem tapasztaltam, kivéve mikor tankolok. Mégpedig azt, hogy sokkal kevesebbe kerül, és nincs semmilyen teljesítményesés. Havi 3000Km-t megyek így spórolok havonta úgy 30000Ft-ot
7-7.5 litert fogyaszt 100Km-en a 250Ft-os anyagból.

Ha van kérdésetek szívesen válaszolok.


Szia!

Milyen motor, milyen évjárat?
Esetleg azt lehet tudni, hogy hol szerelték be?
Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Gázautó
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Ugrás:   

13 / 13 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.23 másodperc