Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 21:54:55 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 470
Tagok: 0
Összesen: 470

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Focus II. motorproblémák
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 153, 154, 155
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

155 / 155 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  andy38


Offline
Csatlakozott:
2021. 06. 07.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2021.06.07 13:29:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4621
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tisztelt fórumozók, segítségeteket szeretném kérni, különös tekintettel Bagoly mester és a hasonló hozzáértők, vagy hasonló problámák miatt tapasztalattal rendelkezők véleményére várva! Smile

Egy jó ismerősöm 2007évjáratú Focus C-max 1.8 benzines 125Le gépjármű tulajdonosa lett, mely autó nagyon jó állapotnak örvend, és mivel külföldi rokoné volt az autó, ismeretes az előelete, így a 130e-kmes óraállás is hiteles, de az autó csaknem két évet majdnem teljes használaton kívűl volt.
Lassan 2éve lesz, hogy az új tulajdonos használja, és a hirtelen megváltozott olajfogyasztása ami most gondot okoz ehhez kérnék segítséget!

Amikor hozzákerült is volt kisebb mértékű olajfogyasztás, (100km/1.5-2dl) de most valamiért hirtelen megduplázódott, ráadásul elég érdekes módon, ugyanis most volt 2-3 alkalommal, egyenként 5-600km-es útja, amikoris 4-5dl olaj utántöltés vált szükségessé!
Azért írom, hogy érdekes módon, mert városi használat esetén meg elenyésző az olajfogyasztás azóta is!
Mindez egy olajcsere után történt, amikor Shell HX8 olaj került bele. Nekem egy 1.6 benzines 100Le-s C-Maxom van, a Shell Helix AF 5W-30 Ford specifikációt tudó olaját az enyém is eléggé szerette, de visszaállatam a Castrol A5 5W-30ra és az teljesen megszűnt!
Ezt a kis kitérőt csak azért, hogy látható legyen, valami oknál fogva olaj és olaj között is van különbség!
Visszatérve az 1.8as problémájához. ez az autó Flexifuel motoros, vagyis tisztán etanollal is lehene használni, minek következtében ért a meglepetés, mégpedig a németnyelvű eredeti használati utasítása szerint ebbe a motorba 5W-40 A3-B3 olaj kell.
Ennek megfelelően a motorban előtte Mobil 5W-40 A3-B3 olaj volt, és a Shellből is ilyen került bele.
Próbálok segíteni neki, és utánajárni a dolgoknak, és eddig az alábbiakra jutottam.

Először is nem volt jó a termosztát, minek következtében valószínűsítették, hogy a benzinben feldúsúlt keverék a hengerfalon lefolyva az olaj
higulását eredményezte, melyet aztán az erősebb igénybevétel miatt tüntetett el a motor.
Szóbakerült esetleges olajlehúzógyűrű letapadás, mely jellemző az 1.8ra, hozzátéve, hogy ennek a típusnak nagyobbak az injektorai, vagyis ez az olajfelhígulás miatti olajfogyasztási probléma is alapból létező, amire a nem záró rossz termosztát a hűvös idájárásban még rátett, ill. az autó kora és állása miatt szóba jöhet a szelepszárszimeringek nem megfelelő tömítettsége is.
A valószínűsíthetően nem éppen jó olajállag miatt javasolták annak ismételt cseréjét, de 5W-30 Ford specifikációjú Castrol A5 olajra, hogy a jól működő termosztát mellett, azzal majd az olafogyasztás is jobb lesz. Hát persze, hogy nem lett, hiszen az bár egy jobb kenőképességű olaj, de mivel "vékonyabb" így egy picit még jobban fogyasztotta, mint az 5W-40-et.

Bagoly mestertől kérdezném, és megköszönném megtisztelő válaszát, ha egy kicsit segítene a fent leírt probléma tisztábban látásában!
Ill. annyi kérdésem volna még, hogyha valóban az olajlehúzógyűrűk letapadásos problémája lépett fel, akkor addig amíg ez a probléma nem kerül megoldásra, olajcsere esetén ideiglenes megoldásként szóba jöhet e, a Ford Formula 10W-40-es olaj alkalmazása?
Most nyári körülmények közt talán nem lenne akkora jelentőséga a hidegoldali viszkozitás változtatásának, de talán jobban kideríthető lenne, hogy elegendő volna e a szelepszárszimmeringek cseréje, vagy mindenképpen szükséges a gyűrűkhöz is nyúlni?

Előre is köszönöm mindenki hozzászólását!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  miklossyb


Offline
Csatlakozott:
2004. 03. 11.
Hozzászólások: 30


HozzászólásElküldve: 2021.06.22 21:01:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4622
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Adott egy 2003-as Focus C-max 1.6 benzin/LPG 101 LE kocsi. A közelmúltban arra lettem figyelmes, hogy 2500 és 2800 fordulat közötti tartományban intenzív gázadáskor, vagy emelkedőn autózáskor megváltozik a kocsi hangja. Olyan öblössé mélyebbre válik. Ez nem is lenne aggasztó, azonban a fogyasztás majdnem 2 literrel emelkedett.

LPG is van a kocsiban, azonban a jelenség ugyanaz benzines üzemmódban is.

Szerelőnél voltam, a kipufogórendszer volt gyanús. Alánéztünk. Semmi rendkívülit nem látni. A hegesztések épek, nem fúj ki sehol a rendszer. A srác szerint valószínű hogy belül már kiégett a kipufogó valamelyik része, az okozza ezt a hangot.

Érdeklődöm, hogy valakinél már fordult-e elő ilyen, illetve az, hogy szerintetek mi lehet a hiba. Mit érdemes ellenőriztetni következő lépésként?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Bálint
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  thomas01


Offline
Csatlakozott:
2016. 07. 23.
Hozzászólások: 8


HozzászólásElküldve: 2021.06.26 20:37:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4623
 Hozzászólás témája: Re: Focus II. 1.6 Ti-VCT
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Nemrég írtam egy hibáról, most újabb hiba jelentkezett.
Az autó van, mikor hibátlanul megy, aztán kicsit rángatni kezd. Majd alapjárat sincs, üresbe téve. Hol felpörög 3000-ig, hol 500 alatt van, meg is áll. Mindezt gázadás nélkül. Erő sincs benne ilyenkor. Ma is alig értünk haza. Kis dombon nem akart elindulni( jött a vonat, meg kellett állnom, kis emelkedő, előre engedtem mindenkit, utána kínoztam fel). Gyerták, trafó cseréve, fojtószelep tiszta, légtömegmérő tiszta. Ha gondol egyet, hibátlanul megy. Mi lehet? Hibakód most sincs.




thomas01 írta:
Szia!

Egy 2007-es 1,6-os Ti-VCT II-es fókusom van. Néha azt csinálja, hogy nem reagál a gázadásra. Főképp lassú haladásnál csinálja városban, szinte alapjáraton. Gyorsítanék, de nem csinál semmit (padlóig is nyomhatom a pedált). Mintha kicsit rángatna, de nagyon minimálisan. Egyszer csak elkapja és megy, mintha mi sem történt volna. A műszerfal csatlakozója már át volt forrasztva régebben, az lenne hibás megint? Vagy a gázpedál kontakthibás? Hibát nem jelez a műszerfalon, kiolvasni meg nem tudom. Még csak alig 100ekm van benne.

Mi lehet a hiba?

Üdv! Tomi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tomszli11


Offline
Csatlakozott:
2020. 11. 02.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2021.07.26 13:07:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4624
 Hozzászólás témája: 1.6 Ti-vct 2005-ös Focus motorhiba
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Már lassan egy éve használok egy 1.6-os Ti-vct 2005-ös Focust és nagyon szeretem.
Karosszériára nagyon egyben van, nem eszi az olajat, vizet se ereszti, szóval egyben van, legalábbis ezen a téren.
Sajnos megvétel óta szívok a motor lámpával.
Nemrég a két első szondámat cseréltettem mert arra dobott hibakódot, ezután meg is szűnt a rángatás illetve a nehezebb kigyorsítás.
Viszont ennek ellenére benne maradt a Check engine.
Napokban vittem az autómat egy neves Ford specialistához (ST-be nagyon profi és minden másban) viszont Ő se tudott pontos hiba okot mondani.
Kezdetekben ott volt a lambdaszonda hiba amit cseréltek is, utána egy hosszabb út alatt leszakadt a kipufogó hátsó csöve a dob és a cső találkozásánál.
Majd leszakadás előtt amikor vélhetően elrepedt, felgyulladt a motor kontroll lámpa ismét...
Ismételten lambdaszonda hibát jelzett, ezúttal mind a 4 szondára az alábbi hibaüzenet jött ki:
- Túl dús és ritka keverék egyaránt.

Na most az első gondolat az volt, hogy a kipufogó rendszer hibája okozta ezt a hibát, mivel az első kettő szonda vadi új gyári szonda, szóval annak nem kéne keverék hibát jelezni.

Érdekelne, hogy szerintetek mi állhat a háttérben?

Nagyon köszi előre is mindenkinek.

1.6 Ti-vct 2005-ös Focus
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mazsi85


Offline
Csatlakozott:
2021. 08. 02.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2021.08.02 18:11:46  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4625
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Van egy 2008as 1.6os benzines Fókám. Kb 2 hete elkezdte kíirni a műszerfal: "engine malfunction"; "acceleration reduced". Az angollal nincs gondom, értem a szavakat Smile. Ezt az első indításkor szokta csinálni általában, nem minden nap, van hogy párszor ráadom a gyújtást és "megjavul, elfelejti", van hogy egyáltalán nem indul, de van hogy csak ha otthagyom és később próbálom meg elindítani akkor minden hiba nélkül indul. Hibaüzenetnél az indítózást sem engedi. Volt egy nap amikor menet közben is kiírta és le is szabályozta a gázadást kicsit. Ekkor begurultam egy autóelektronikai szervízbe. Otthagytam, 2 nap múlva hívtak hogy nem produkálja a hibaüzenetet, de univerzális műszerrel kiolvasták a hibakódokat, szerintük a Can busz kábelek közt lehet a hiba, de inkább vigyem márkaszervízbe...
Pár napja már világít a műszerfalon menet közben az a led ami villogni szokott ha áll az autó (immobiliser azt hiszem?!).
A szerviz által kapott hibakódok:
P0620-generátor szakadás/test/pozitív zárlat
P1632-generátor funkció zavar
U0140-ismeretlen hiba
U0001-can adatbusz funkció zavar
P1260-lopásvédelem részegység/funkció inaktív
Az autó műszerfalából is olvastam ki hibakódokat:
Dtc E510
D900

Esetleg ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata azt szívesen meghallgatnám. Illetve ha tudtok normális szervízt Szeged környékén az is jöhet (én Polgár autóelektronika szervízben voltam). Köszönöm előre is ha valaki tud segíteni!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  edk


Offline
Csatlakozott:
2009. 01. 12.
Hozzászólások: 118


HozzászólásElküldve: 2021.08.03 17:00:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4626
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

mazsi85 írta:
Sziasztok!
...
Esetleg ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata azt szívesen meghallgatnám. Illetve ha tudtok normális szervízt Szeged környékén az is jöhet (én Polgár autóelektronika szervízben voltam). Köszönöm előre is ha valaki tud segíteni!


Műszercsoport problémának tűnik: link

FB-n elérhető Baján egy személy, aki megoldja az újraforrasztást, ha valóban ez a hiba.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  mazsi85


Offline
Csatlakozott:
2021. 08. 02.
Hozzászólások: 4


HozzászólásElküldve: 2021.08.03 18:04:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4627
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi szépen!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tomszli11


Offline
Csatlakozott:
2020. 11. 02.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2021.08.11 07:57:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4628
 Hozzászólás témája: Check Engine MK2
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Teljes elkeseredésemben szeretnék segítséget/tanácsot kérni tőletek.
Szeretett Focusommal folyamatosan csak a gondjaim vannak.
A motor kontroll lámpa mindig visszatérő, túl dús vagy ritka keverékkel, vagy egyszerre mindkettővel (folyton kiolvastatom a hibát).
Mindezek mellett fellépett olyan apróság, hogy a kipufogó elrohadt, ami meglett csinálva utána teljesen rendben jött, a fogyasztás is most a legjobb.
Aztán ismét kigyulladt a "Check"... Most jelenleg dobálja az autó a fordulatot alapjáraton, a mellékelt módon: LINK

https://youtu.be/yR-aeJdmpUY

A fordulat dobálást akkor kezdte amikor 2-300 km-t mentem autópályán 140-150 km/h tempóval majd a határhoz érve araszoltunk. Attól még gondolom ez nem normális?
Az elmúlt időszakban cserélve lett rajta: óracsoport javítás; vezérlés csere; első kettő lambdaszonda (hibakód először az egyiket majd a másikat dobta); kipufogódob (elrohadt).
Lassan úgy vagyok vele, hogy inkább megszabadulnék ettől a nyűgtől.

Ha esetleg valaki tud valami megoldást hasonló problémára, vagy irányt, hogy milyen úton induljak el, azt nagyon megköszönném!

Az alany egy 1.6 Ti-Vct 2005-ös Focus

*FRISSÍTVE
Azóta voltam szervízbe vele ismételten, és túl dús keveréket dobott ki az első két szonda (ami frissen lett cserélve gyárira) így nagyon gyanakszunk valami elektronikai nyűgre.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  ATTIS


Offline
Csatlakozott:
2003. 08. 28.
Hozzászólások: 1353


HozzászólásElküldve: 2021.08.15 08:40:33  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4629
 Hozzászólás témája: Re: Check Engine MK2
Hozzászólás az előzmény idézésével

Tomszli11 írta:
Sziasztok!
Teljes elkeseredésemben szeretnék segítséget/tanácsot kérni tőletek.

A vezérlést említetted ami cserélve lett, no de a gyújtást is érted ez alatt? Gyertya, kébelek, trafó?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Tomszli11


Offline
Csatlakozott:
2020. 11. 02.
Hozzászólások: 18


HozzászólásElküldve: 2021.11.11 12:23:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 4630
 Hozzászólás témája: Ti-VCT P0136
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Teljesen tanácstalan vagyok...
Korábban már írtam, hogy gondjaim vannak a 2005-ös Ti-VCT Focusommal, de most tetőzik a gond.
Check Engine gondja van már hosszú ideje, mindig is lambdaszonda hibát dobott amit cserével korrigáltunk.
Minden szondája gyári és jól működő frissen cserélt darabok.
Egy OBD eszközzel olvasva viszont ez egy folyton visszatérő hiba amiből mára már csak ez az egy hibakód maradt (Ha sokáig nem törlöm akkor bezavar a B1S1 szondának is - itt még nem).

OBD által olvasott hiba:
https://photos.app.goo.gl/nc2NowMmT84mBfzJ8

Szóval esetleg van valami tanácsotok hogy jó szondák esetén mit lehetne kezdeni a P0136-os hibakóddal?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Ford Focus 2 meghibásodások, szervízelési kérdések -> Focus II. motorproblémák
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 153, 154, 155
Ugrás:   

155 / 155 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.43 másodperc