Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 21:09:02 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 464
Tagok: 1
Összesen: 465

Jelen lévő tagok:
01: Laszlo71

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 361, 362, 363
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

363 / 363 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Mr_V


Offline
Csatlakozott:
2020. 01. 05.
Hozzászólások: 14


HozzászólásElküldve: 2021.03.11 16:38:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10861
 Hozzászólás témája: Motorhiba?
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hello!

1,5 éve vettem egy MK1-es kombit, benzin-gáz üzemű.
Az elején semmi gond nem volt benzinnel, de ugye 1 tankot durván 1 év alatt járok ki... épp ezért hogy "tartósabb" legyen, a kagylós benzinkút kék V-jét töltöttem bele (tehát nem a racing, hanem a 95-nél jobb, de nem 100).
Durván a fél tank elfogyasztása (azaz fél év) után az autó benzinnel nagyon gyenge lett, míg gázzal továbbra is jól ment.
Gyorsan kifogyasztottam a maradékot (300km-t mentem csak benzinnel), majd egy német "olaj!" nevű olcsó kúton 95-öst tankoltam bele, de csak pár litert próbára. Még kevesebb lett az ereje és már gyorsulni sem volt hajlandó. Amint átkapcsoltam gázra, mintha a turbó gombot nyomtam volna meg a KITT-ben, úgy megindult.
Azóta 100-assal teletankoltam az autót, de előtte megvártam, hogy teljesen kiürüljön a tank, hátha valami volt benne... A 100-assal ment úgy, ahogy kell, de ez sem sokáig. Most 2-3 hónappal és fél tankkal később (tehát több benzin fogy, mint korábban, noha napi 2km-eket járok csak benzinnel, mégis a korábbi fogyasztás közel duplája fogy), újabb hibajelenség, mégpedig ha elindulok benzinnel, akkor 1-1,5km után ha fixen nyomom a pedált 1 sebességgel, akkor enyhén rángatni kezd, ha pedig motorfékkel teszem meg az utolsó métereket az adott távon (1-1,5km) és utána gyorsítanék, akkor mintha közben behúznám a kéziféket, annyira nehezen akar gyorsulni.
Ekörül már át szokott váltani gázra plusz fokokban, de ha erős minusz van, akkor a következő gyorsulás kb. 2km-nél már aránylag rendben van benzinnel is.
Tehát az első 2km-en problémás, de ugye nem szívesen tankol az ember 100-ast bele, mert ...drága, így jó lenne, ha 95-össel is rendesen menne.

Mi lehet a probléma, ha gázzal tökéletes?
A tank szűrője (ha van) nincs eltömődve, hiszen az gyorsításkor szívná fel a szmötyit és nem adna eleget, nem motorfék alatt.
A tanult értékek a 300km-es csak benzines időszak alatt vissza kellett volna álljanak, ha azok mentek volna el a gáz miatt.

Néhányszor szintén benzinnel volt már "utógyújtás", azaz durrogás, de ez nem jellemző, lehet még a szivató miatt is.

Én valamelyik injektor becsöpögésére tippelek a gázüzemben is fogyó benzin kapcsán, ám azt a gáz elektronika kompenzálná az adott hengerre kevesebb gáz adásával és ez befecskendezési időben nem látható, mint különbség, így akár ez is kizárható.

Ha valakinek van bármi ötlete, ne tartsa magában!

Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  zoomyster


Offline
Csatlakozott:
2021. 02. 14.
Hozzászólások: 3


HozzászólásElküldve: 2021.04.02 08:19:23  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10862
 Hozzászólás témája: Felni probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

sziaszotok!
nemrég vásároltam egy ford focust 2007-es (Facelift) 1.6-os benzines autót. Kaptam hozzá alufelnire szerelt nyári gumikat is, azt mondták, hogy a felni eredeti és focushoz való. A napokban szerettem volna felrakatni ezt a felnit a nyári gumikkal de a szerelő azt mondta, hogy nem ajánlaná feltenni mert a csavarokat nem lehet teljesen ráhúzni mivel ami a tárcsán van csavar túl rövid. Így kb 2-3 menetet lehet ráhúzni a csavarra ami nem lenne biztonságos. A kérdésem az lenne, hogy ez természetes vagy akkor ez a felni nem erre a modellre való?
Köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 562


HozzászólásElküldve: 2021.04.02 22:06:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10863
 Hozzászólás témája: Re: Felni probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

zoomyster írta:
sziaszotok!
nemrég vásároltam egy ford focust 2007-es (Facelift) 1.6-os benzines autót. Kaptam hozzá alufelnire szerelt nyári gumikat is, azt mondták, hogy a felni eredeti és focushoz való. A napokban szerettem volna felrakatni ezt a felnit a nyári gumikkal de a szerelő azt mondta, hogy nem ajánlaná feltenni mert a csavarokat nem lehet teljesen ráhúzni mivel ami a tárcsán van csavar túl rövid. Így kb 2-3 menetet lehet ráhúzni a csavarra ami nem lenne biztonságos. A kérdésem az lenne, hogy ez természetes vagy akkor ez a felni nem erre a modellre való?
Köszönöm!


A lemezfelnihez való csavarok nem használhatók alufelnivel.
Az alufelnihez hozzávaló csavarokra van szükség. Ezt a "szerelő" nem tudja?

Keresd meg pl. itt:
https://alkatreszfordpetranyi.hu/focus-2004-2008-16-benzin-ford-kerekanya-konnyufem-felnihez-ws-c2809,3007,3016,3053,23489
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sziku69


Offline
Csatlakozott:
2018. 04. 12.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2021.04.18 11:20:07  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10864
 Hozzászólás témája: mk1 1.6 2001-es, alapjárat, és vízhőfok probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

2001-es 1.6-os focus. 2 éve vettem egy idős úrtól. 109ezer kilométerrel.
A szokásos olajcsere szűrők stb. Üzemanyag szűrő nem lett cserélve akkor.
Volt egy hibája. A youtube-on "misztikus hiba"ként van fenn. Akkor kicseréltettem a termosztátot, ami meg is oldotta a hibát.
Közben vezérlés is lett cserélve. Utána a nagyfesz trafó adta meg magát. Cserével megoldódott a probléma. Gyertyák nem lettek akkor cserélve.

Kb 2 héttel ezelőtt, egy 50km-es út végén olyat produkált az autó, mint amikor egy henger nem megy. Gondoltam megint a nagyfesz trafó lesz.
Elvittem szerelőhöz. Kértem hogy nézze meg, és cserélje amit kell. Kértem a szelepház tömítés cseréjét is, mert olajos volt a gyertyáknál. Kértem valamint egy általános olajcserét is, és az üzemanyagszűrő cseréjét.
A szerelő rámtelefonált, hogy nem nagyfesz trafó, hanem az egyik gyertya. Ok.
Délután jött a telefon, hogy szokott e olyat produkálni az autó, hogy indításnál 4000 fölé megy a fordulat. Nem, még sohasem produkált ilyet.
Nem tudom, hogy mi változhatott meg egy ilyen beavatkozás után.
A check lámpa világít. Valamilyen alapjárati hiba kódot dob ki.
Az alapjárati motor jó. Egy csere után kiderült, ezért visszament a régi.
Viszont ha az alapjárati motorról le van húzva a vezeték, akkor nem megy fel a fordulat. Így tudom is használni jelenleg. Persze indításnál játszani kell a gázzal.

Viszont ahogy elhoztam az autót a szerelőtől, másnap autópályán (ahogy a "misztikus hibára utaltam") ismét előjött az a hiba, hogy nagyjából 100km/óra sebesség fölött, ha már eléggé átmelegedett a rendszer, a vízhófok mérő felmegy pirosba. Majd ha elveszem a gázt, kiveszem üresbe, majd lassulás után ismét visszateszem sebességbe és felpörög a motor, visszamegy középre a hőfokmérő mutatója. Olyan, mintha ennek hatására, ahogy változik a fordulat, vagy a nyomás, kinyit a termosztát.

Ok, gondoltam. Akkor cseréltetem megint a termosztátot, ahogy másfél éve tettem, és megoldódik a probléma.
Megtörtént.

Azt gondoltam hogy renbe jött. Másnap Vác mellől elindulta egy hosszabb útra. Pesten keresztül mentem. M7 balaton déli partján Ordacsehi volt a cél. Siófok után megint előjött ez a hiba. Nem mentem útközben 110km/ h nál gyorsabban, de ezen a szakaszon többször is előztem kocsisort 130 km/h körül.
Ha visszavettem a sebességet 100-110 környékére nincs hiba.
Ordacsehi után lefele Kaposvár, Pécs. Majd innen indultam vissza Vác felé. Az M6-oson csináltam a hibajelenségről egy videót.
Csináltam azt is, hogy egy pihenőnél megálltam, amikor éppen felment pirosba a mutató. (nyilván amíg lassítottam, és kiálltam a pihenőbe egy picit hűlhetett) Semmi jelét nem láttam, hogy forrna a víz. A hűtő bemenő csövei melegek voltak, (nem forrók) Az alsó kimenő cső, langyos.
Szóval nem tudom. Lehet hogy a vízhőfok jeladó bolondult meg esetleg? Lehet hogy az zavarja meg a motorvezérlőt is? és azért nem jó az alapjárat?

Jah, a vízhűtő rendszer is át lett mosva termosztát cserénél. Elvileg dugulás nem lehet a rendszerbe. ELVILEG...ugye
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  n1nja


Offline
Csatlakozott:
2019. 01. 22.
Hozzászólások: 9


HozzászólásElküldve: 2021.04.19 14:41:49  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10865
 Hozzászólás témája: Re: mk1 1.6 2001-es, alapjárat, és vízhőfok probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hali.

Hasonló problémával küzdök és keresem rá a választ.
Hengerfej hőmérséklet érzékelő csere óta csinálja, de csak nagyobb sebességnél, továbbá motorfék üzemben, ami fura.
Az eredetileg bent lévő törött volt, valami szakbarbár telenyomta ragasztóval... Először azt hittem, hogy az utángyártott érzékelő a gond, ezért rendeltem bele gyárit, de nem volt változás. Aztán pótoltam a szétmállott csatlakozót és kábelt is, de minden maradt ugyanaz.
Fűtés van, szükség esetén a ventilátorok kapcsolnak, alsó cső hidegebb, mint a felső, tehát a radiátor is leadja a hőt...

Szólj, ha rájöttél és szintén jelzem, ha van megoldás. Elvileg csütörtök vagy péntek délután átnézi a szerelőm újra.

Köszi és üdv.
G
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sziku69


Offline
Csatlakozott:
2018. 04. 12.
Hozzászólások: 10


HozzászólásElküldve: 2021.04.19 21:11:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10866
 Hozzászólás témája: Re: mk1 1.6 2001-es, alapjárat, és vízhőfok probléma
Hozzászólás az előzmény idézésével

n1nja írta:
Hali.

Hasonló problémával küzdök és keresem rá a választ.
Hengerfej hőmérséklet érzékelő csere óta csinálja, de csak nagyobb sebességnél, továbbá motorfék üzemben, ami fura.
Az eredetileg bent lévő törött volt, valami szakbarbár telenyomta ragasztóval... Először azt hittem, hogy az utángyártott érzékelő a gond, ezért rendeltem bele gyárit, de nem volt változás. Aztán pótoltam a szétmállott csatlakozót és kábelt is, de minden maradt ugyanaz.
Fűtés van, szükség esetén a ventilátorok kapcsolnak, alsó cső hidegebb, mint a felső, tehát a radiátor is leadja a hőt...

Szólj, ha rájöttél és szintén jelzem, ha van megoldás. Elvileg csütörtök vagy péntek délután átnézi a szerelőm újra.

Köszi és üdv.
G


Szia! A hibával kapcsolatban olvastam már olyat, hogy olyan termosztát kell bele, amelyik 74 foknál már kinyit. Ha jól emlékszem a hőfokra. A lényeg hogy alacsonyabb hőfokon nyisson ki. Olvastam olyat is, hogy valamiért nem légteleníti magát rendesen. Valamint olyat is olvastam, hogy a főtő radiátor lyukas volt, és onnan került mindig levegő a rendszerbe.
Most nem lesz időm foglalkozni vele egyenlőre.
Ha valamit megtudsz majd, kérlek jelezd.
Esetleg ezt nézd meg... https://www.youtube.com/watch?v=KCGw6mkpv_E
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  pathfinder


Offline
Csatlakozott:
2010. 02. 22.
Hozzászólások: 828


HozzászólásElküldve: 2021.10.31 19:17:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10867
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

1. Trafót akartam cserélni, de a mocsok holland még a torx fejét is lenyalta a bal hatsó csavarnak, így csak szidtam a tulipános kutyákat.
Próbáltam beleverni egy bitet de nem jött össze, most a trafóval együt forog a csavar, legalább csak a trafóba van belerohadva...
Ki tudom azt a csavart szedni vagy gyújtsam fel a kocsit?
Update: belevertem M5 bitfejet és kijött...marha boldog vagyok....

2. Kijlezőbe dtc 5750 kód van...pedál pozició határon kívűl

Ez mi??? Rossz a pedál? Obd nincs hibakód
Előzmény, hogy hidegen borzalom a gázvétel, szinte fel kell pörgetni mint egy rossz zsigulit....ezért lehuztam a pedal csatlakozót...ma pedig volt padlós gyorsítás 130 ig... Rolling Eyes
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  dkw


Offline
Csatlakozott:
2014. 02. 22.
Hozzászólások: 2


HozzászólásElküldve: 2021.11.13 12:22:47  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 10868
 Hozzászólás témája: Motor hőmérséklet jeladó
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Van egy 1.6 os mk1 es benzines fókám .
Meg tudnátok mondani hol van a motor hőmérséklet jeladó?
Köszönöm.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focusról -> Néhány műszaki kérdés... Guruk, segítsetek!!!
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 361, 362, 363
Ugrás:   

363 / 363 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.69 másodperc