Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2021.12.05. 21:07:53 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: reveszand
Mai: 2
Tegnapi: 0
Összesen: 26329
Látogatók:
Vendégek: 464
Tagok: 1
Összesen: 465

Jelen lévő tagok:
01: Laszlo71

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Ford Focus IV
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 4-ről -> Ford Focus IV
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 104, 105, 106
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

106 / 106 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.03.10 08:08:48  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3151
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
A csereperiódus valóban 30e km km vagy amikor a fed.comp szervizre küld.
Egy év után cseréltettem, akkor a fed.comp 52%-ot mutatott 11360 km állásnál.

Ha cseréltetsz, számolj kb. 40kHUF környéki összeggel.
Javaslom, hogy a cserét márkaszervizben végeztesd el, ha máshol csinálják később
esetleg kiderülhet a beépített olajszűrőről, hogy nem pont azt szerelik be a márkaszervizek,
vagy egyéb okokból, akkor buktad a garanciát.

Ez egy érdekes felvetés. A regisztrált partnerszervizek is tudnak a digitális szervizkönyvbe írni, ezzel megtartva a garanciát (próbáltam, ESS-be járok karbantartásra, de az Ivanics kérdés nélkül megcsinálta a garis javítást). Honnan tudná a márkaszerviz, hogy mi került beépítésre az autóba 3 olajcserével korábban? Az csak a számláról derül ki, de azt a márkaszervizek egymás között sem oszthatják meg.

Szerintem nem kell márkaszervizbe menni, elég a regisztrált partner, féláron. Nyilván előtte rá kell kérdezni, hogy beírják-e a digitális szervizkönyvbe. Utána pedig kötelezően kapnod kell belőle egy nyomtatott változatot, anélkül nem szabad eljönni a szervizből. Ha nem kapsz nyomtatottat, akkor átvertek.
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 562


HozzászólásElküldve: 2021.03.10 20:01:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3152
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Carmaged írta:
qqrique írta:
A csereperiódus valóban 30e km km vagy amikor a fed.comp szervizre küld.
Egy év után cseréltettem, akkor a fed.comp 52%-ot mutatott 11360 km állásnál.

Ha cseréltetsz, számolj kb. 40kHUF környéki összeggel.
Javaslom, hogy a cserét márkaszervizben végeztesd el, ha máshol csinálják később
esetleg kiderülhet a beépített olajszűrőről, hogy nem pont azt szerelik be a márkaszervizek,
vagy egyéb okokból, akkor buktad a garanciát.

Ez egy érdekes felvetés. A regisztrált partnerszervizek is tudnak a digitális szervizkönyvbe írni, ezzel megtartva a garanciát (próbáltam, ESS-be járok karbantartásra, de az Ivanics kérdés nélkül megcsinálta a garis javítást). Honnan tudná a márkaszerviz, hogy mi került beépítésre az autóba 3 olajcserével korábban? Az csak a számláról derül ki, de azt a márkaszervizek egymás között sem oszthatják meg.

Szerintem nem kell márkaszervizbe menni, elég a regisztrált partner, féláron. Nyilván előtte rá kell kérdezni, hogy beírják-e a digitális szervizkönyvbe. Utána pedig kötelezően kapnod kell belőle egy nyomtatott változatot, anélkül nem szabad eljönni a szervizből. Ha nem kapsz nyomtatottat, akkor átvertek.


Értem, hogy vannak más szempontok is, de én továbbra is maradok a márkaszerviznél.
Értem, hogy meg lehet spórolni esetenként 26 forint negyven fillért vagy többet is, de ez engem nem motivál.

(1995 óta járok Solymárra, eddig rendben volt, azóta is többnyire ugyanazokkal az arcokkal találkozom, kivéve, aki elment nyugdíjba).
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  NomadND1


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 07.
Hozzászólások: 453

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.03.10 20:08:42  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3153
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
Carmaged írta:
qqrique írta:
A csereperiódus valóban 30e km km vagy amikor a fed.comp szervizre küld.
Egy év után cseréltettem, akkor a fed.comp 52%-ot mutatott 11360 km állásnál.

Ha cseréltetsz, számolj kb. 40kHUF környéki összeggel.
Javaslom, hogy a cserét márkaszervizben végeztesd el, ha máshol csinálják később
esetleg kiderülhet a beépített olajszűrőről, hogy nem pont azt szerelik be a márkaszervizek,
vagy egyéb okokból, akkor buktad a garanciát.

Ez egy érdekes felvetés. A regisztrált partnerszervizek is tudnak a digitális szervizkönyvbe írni, ezzel megtartva a garanciát (próbáltam, ESS-be járok karbantartásra, de az Ivanics kérdés nélkül megcsinálta a garis javítást). Honnan tudná a márkaszerviz, hogy mi került beépítésre az autóba 3 olajcserével korábban? Az csak a számláról derül ki, de azt a márkaszervizek egymás között sem oszthatják meg.

Szerintem nem kell márkaszervizbe menni, elég a regisztrált partner, féláron. Nyilván előtte rá kell kérdezni, hogy beírják-e a digitális szervizkönyvbe. Utána pedig kötelezően kapnod kell belőle egy nyomtatott változatot, anélkül nem szabad eljönni a szervizből. Ha nem kapsz nyomtatottat, akkor átvertek.


Értem, hogy vannak más szempontok is, de én továbbra is maradok a márkaszerviznél.
Értem, hogy meg lehet spórolni esetenként 26 forint negyven fillért vagy többet is, de ez engem nem motivál.

(1995 óta járok Solymárra, eddig rendben volt, azóta is többnyire ugyanazokkal az arcokkal találkozom, kivéve, aki elment nyugdíjba).


Érdekes felvetés, de tudok rá egy ellenpéldát. Én a héten fogom megkérdezni a Hoványt, hogy az első éves "köztes" szerviz ugyan miért nem szerepel a digitális szervizkönyvben?
Úgy látszik egy márkaszerviz is át tud verni.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 562


HozzászólásElküldve: 2021.03.10 20:14:01  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3154
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
qqrique írta:
Carmaged írta:
qqrique írta:
A csereperiódus valóban 30e km km vagy amikor a fed.comp szervizre küld.
Egy év után cseréltettem, akkor a fed.comp 52%-ot mutatott 11360 km állásnál.

Ha cseréltetsz, számolj kb. 40kHUF környéki összeggel.
Javaslom, hogy a cserét márkaszervizben végeztesd el, ha máshol csinálják később
esetleg kiderülhet a beépített olajszűrőről, hogy nem pont azt szerelik be a márkaszervizek,
vagy egyéb okokból, akkor buktad a garanciát.

Ez egy érdekes felvetés. A regisztrált partnerszervizek is tudnak a digitális szervizkönyvbe írni, ezzel megtartva a garanciát (próbáltam, ESS-be járok karbantartásra, de az Ivanics kérdés nélkül megcsinálta a garis javítást). Honnan tudná a márkaszerviz, hogy mi került beépítésre az autóba 3 olajcserével korábban? Az csak a számláról derül ki, de azt a márkaszervizek egymás között sem oszthatják meg.

Szerintem nem kell márkaszervizbe menni, elég a regisztrált partner, féláron. Nyilván előtte rá kell kérdezni, hogy beírják-e a digitális szervizkönyvbe. Utána pedig kötelezően kapnod kell belőle egy nyomtatott változatot, anélkül nem szabad eljönni a szervizből. Ha nem kapsz nyomtatottat, akkor átvertek.


Értem, hogy vannak más szempontok is, de én továbbra is maradok a márkaszerviznél.
Értem, hogy meg lehet spórolni esetenként 26 forint negyven fillért vagy többet is, de ez engem nem motivál.

(1995 óta járok Solymárra, eddig rendben volt, azóta is többnyire ugyanazokkal az arcokkal találkozom, kivéve, aki elment nyugdíjba).


Érdekes felvetés, de tudok rá egy ellenpéldát. Én a héten fogom megkérdezni a Hoványt, hogy az első éves "köztes" szerviz ugyan miért nem szerepel a digitális szervizkönyvben?
Úgy látszik egy márkaszerviz is át tud verni.


Solymáron a számlához mindig melléteszik a digitális szervizkönyv printout-ot. Ez mutatja az összes addig elvégzett
műveletet, tehát a korábban megkapottakat ki is dobhatod.

Hol tudod megnézni a szervizkönyvet? A FordPass nekem minimális információt mutat róla.

Szerintem nem azzal kellene indítani, hogy átb@@@sztak.
Kérdezd meg Őket.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  NomadND1


Offline
Csatlakozott:
2018. 08. 07.
Hozzászólások: 453

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.03.10 20:29:02  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3155
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
NomadND1 írta:
qqrique írta:
Carmaged írta:
qqrique írta:
A csereperiódus valóban 30e km km vagy amikor a fed.comp szervizre küld.
Egy év után cseréltettem, akkor a fed.comp 52%-ot mutatott 11360 km állásnál.

Ha cseréltetsz, számolj kb. 40kHUF környéki összeggel.
Javaslom, hogy a cserét márkaszervizben végeztesd el, ha máshol csinálják később
esetleg kiderülhet a beépített olajszűrőről, hogy nem pont azt szerelik be a márkaszervizek,
vagy egyéb okokból, akkor buktad a garanciát.

Ez egy érdekes felvetés. A regisztrált partnerszervizek is tudnak a digitális szervizkönyvbe írni, ezzel megtartva a garanciát (próbáltam, ESS-be járok karbantartásra, de az Ivanics kérdés nélkül megcsinálta a garis javítást). Honnan tudná a márkaszerviz, hogy mi került beépítésre az autóba 3 olajcserével korábban? Az csak a számláról derül ki, de azt a márkaszervizek egymás között sem oszthatják meg.

Szerintem nem kell márkaszervizbe menni, elég a regisztrált partner, féláron. Nyilván előtte rá kell kérdezni, hogy beírják-e a digitális szervizkönyvbe. Utána pedig kötelezően kapnod kell belőle egy nyomtatott változatot, anélkül nem szabad eljönni a szervizből. Ha nem kapsz nyomtatottat, akkor átvertek.


Értem, hogy vannak más szempontok is, de én továbbra is maradok a márkaszerviznél.
Értem, hogy meg lehet spórolni esetenként 26 forint negyven fillért vagy többet is, de ez engem nem motivál.

(1995 óta járok Solymárra, eddig rendben volt, azóta is többnyire ugyanazokkal az arcokkal találkozom, kivéve, aki elment nyugdíjba).


Érdekes felvetés, de tudok rá egy ellenpéldát. Én a héten fogom megkérdezni a Hoványt, hogy az első éves "köztes" szerviz ugyan miért nem szerepel a digitális szervizkönyvben?
Úgy látszik egy márkaszerviz is át tud verni.


Solymáron a számlához mindig melléteszik a digitális szervizkönyv printout-ot. Ez mutatja az összes addig elvégzett
műveletet, tehát a korábban megkapottakat ki is dobhatod.

Hol tudod megnézni a szervizkönyvet? A FordPass nekem minimális információt mutat róla.

Szerintem nem azzal kellene indítani, hogy átb@@@sztak.
Kérdezd meg Őket.


Most volt meg a 30 ezres szerviz és a papir alapú DSR-en nem volt rajta. Megkérdeztem a Solymárt, hogy vajon mi történhetett, azt mondták, hogy valószinűleg a Hovány nem rögzitette be.
A FordPass-ról én is úgy gondoltam, hogy csak van, de a Pre-delivery és a mostani Solymáros benne van részletesen. A Hoványosról meg semmi. DE! Az is igaz, hogy a pass-ban nincs benne a 3000-es szerviz, ami viszont szerepel a DSR-ben. Ettől függetlenül nagy csalódás a kereskedés. Egyelőre csak megkérdeztem őket, hogy miért nem és kértem a pótlását.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 562


HozzászólásElküldve: 2021.03.10 20:37:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3156
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

NomadND1 írta:
qqrique írta:
NomadND1 írta:
qqrique írta:
Carmaged írta:
qqrique írta:
A csereperiódus valóban 30e km km vagy amikor a fed.comp szervizre küld.
Egy év után cseréltettem, akkor a fed.comp 52%-ot mutatott 11360 km állásnál.

Ha cseréltetsz, számolj kb. 40kHUF környéki összeggel.
Javaslom, hogy a cserét márkaszervizben végeztesd el, ha máshol csinálják később
esetleg kiderülhet a beépített olajszűrőről, hogy nem pont azt szerelik be a márkaszervizek,
vagy egyéb okokból, akkor buktad a garanciát.

Ez egy érdekes felvetés. A regisztrált partnerszervizek is tudnak a digitális szervizkönyvbe írni, ezzel megtartva a garanciát (próbáltam, ESS-be járok karbantartásra, de az Ivanics kérdés nélkül megcsinálta a garis javítást). Honnan tudná a márkaszerviz, hogy mi került beépítésre az autóba 3 olajcserével korábban? Az csak a számláról derül ki, de azt a márkaszervizek egymás között sem oszthatják meg.

Szerintem nem kell márkaszervizbe menni, elég a regisztrált partner, féláron. Nyilván előtte rá kell kérdezni, hogy beírják-e a digitális szervizkönyvbe. Utána pedig kötelezően kapnod kell belőle egy nyomtatott változatot, anélkül nem szabad eljönni a szervizből. Ha nem kapsz nyomtatottat, akkor átvertek.


Értem, hogy vannak más szempontok is, de én továbbra is maradok a márkaszerviznél.
Értem, hogy meg lehet spórolni esetenként 26 forint negyven fillért vagy többet is, de ez engem nem motivál.

(1995 óta járok Solymárra, eddig rendben volt, azóta is többnyire ugyanazokkal az arcokkal találkozom, kivéve, aki elment nyugdíjba).


Érdekes felvetés, de tudok rá egy ellenpéldát. Én a héten fogom megkérdezni a Hoványt, hogy az első éves "köztes" szerviz ugyan miért nem szerepel a digitális szervizkönyvben?
Úgy látszik egy márkaszerviz is át tud verni.


Solymáron a számlához mindig melléteszik a digitális szervizkönyv printout-ot. Ez mutatja az összes addig elvégzett
műveletet, tehát a korábban megkapottakat ki is dobhatod.

Hol tudod megnézni a szervizkönyvet? A FordPass nekem minimális információt mutat róla.

Szerintem nem azzal kellene indítani, hogy átb@@@sztak.
Kérdezd meg Őket.


Most volt meg a 30 ezres szerviz és a papir alapú DSR-en nem volt rajta. Megkérdeztem a Solymárt, hogy vajon mi történhetett, azt mondták, hogy valószinűleg a Hovány nem rögzitette be.
A FordPass-ról én is úgy gondoltam, hogy csak van, de a Pre-delivery és a mostani Solymáros benne van részletesen. A Hoványosról meg semmi. DE! Az is igaz, hogy a pass-ban nincs benne a 3000-es szerviz, ami viszont szerepel a DSR-ben. Ettől függetlenül nagy csalódás a kereskedés. Egyelőre csak megkérdeztem őket, hogy miért nem és kértem a pótlását.


Hibáztak. Reklamálni kell.

Előfordult Solymáron is, hogy hibáztak. (96 vagy 97-ben futómű javításnál. Visszamentem, javították elnézést kértek. Én pedig L-néztem).

Javaslom, hogy a következő szervizeket Solymáron rendeld meg.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.03.11 15:00:18  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3157
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
Javaslom, hogy a következő szervizeket Solymáron rendeld meg.

Értjük, hogy nálad minden rendben volt, de mind a kollégám, mind én pórul jártunk velük elég alaposan.
-kolléga: fékbetétcserére berendelték, de nem volt meg az alkatrész, ezt 2 óra várakozás után közölték vele
-én: 5 napra vállalt karosszériás javítás 4. napja délután nem tudták megmondani, hogy 5. napon kész lesz-e az autó (szó szerint: "hát ahhoz nekem át kell menni a kasztnisokhoz, úgyhogy nem tudom megmondani"). Amikor kész lett, a cserélt lámpa kb 8-10 méterre világított el, mert még beállítani is lusták voltak.
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  TBG


Offline
Csatlakozott:
2019. 07. 28.
Hozzászólások: 28

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.05.03 14:17:15  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3158
 Hozzászólás témája: exhaust filter is limit...
Hozzászólás az előzmény idézésével

sziasztok,

- 1,5-ös Focus, másfél éves, 14ekm
- már harmadszorra írja ki nagy piros keretben a műszerfalra, hogy : exhaust filter is limit. Drive now.
Vagy valami ilyesmit, emlékezetből próbáltam idézni....

Lehetséges, h egy benzines autónak, ami csak másfél éves és még 15ekm sincs benne, máris eltömődik a katalizátora?...
Már, ha katalizátorról / erről van szó, csak tippelek....
Azt hittem, ilyen csak tizenx éves diesel-ekkel fordulhat elő, több százezer futott kilóméterrel...

Mi ez a hiba, másnál is volt már?
Mi a megoldása?

Én ilyenkor hármas fokozatban 100-110-el autóztam vele vagy 10 kilómétert - remélve, h eléggé felmelegszik a kipufogórendszer és elvégzi a regenerációt - de ennek sem a kezdetéről, sem az esetleges sikeres véget éréséről nem jött semmiféle üzenet, úgyhogy a sötétben vagyok tartva. Mindenesetre egy-egy ilyen magasabb fordulatszámon abszolvált menet után eltűnt az üzenet - de néhány hét, vagy hónap után mindig visszatért, immáron harmadszorra...

Mit csináljak?
Ez garanciális hiba, vagy mi?

Köszönöm
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  qqrique


Offline
Csatlakozott:
2016. 01. 14.
Hozzászólások: 562


HozzászólásElküldve: 2021.05.03 16:02:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3159
 Hozzászólás témája: Re: exhaust filter is limit...
Hozzászólás az előzmény idézésével

TBG írta:
sziasztok,

- 1,5-ös Focus, másfél éves, 14ekm
- már harmadszorra írja ki nagy piros keretben a műszerfalra, hogy : exhaust filter is limit. Drive now.
Vagy valami ilyesmit, emlékezetből próbáltam idézni....

Lehetséges, h egy benzines autónak, ami csak másfél éves és még 15ekm sincs benne, máris eltömődik a katalizátora?...
Már, ha katalizátorról / erről van szó, csak tippelek....
Azt hittem, ilyen csak tizenx éves diesel-ekkel fordulhat elő, több százezer futott kilóméterrel...

Mi ez a hiba, másnál is volt már?
Mi a megoldása?

Én ilyenkor hármas fokozatban 100-110-el autóztam vele vagy 10 kilómétert - remélve, h eléggé felmelegszik a kipufogórendszer és elvégzi a regenerációt - de ennek sem a kezdetéről, sem az esetleges sikeres véget éréséről nem jött semmiféle üzenet, úgyhogy a sötétben vagyok tartva. Mindenesetre egy-egy ilyen magasabb fordulatszámon abszolvált menet után eltűnt az üzenet - de néhány hét, vagy hónap után mindig visszatért, immáron harmadszorra...

Mit csináljak?
Ez garanciális hiba, vagy mi?

Köszönöm


Szia!

Ezek szerint többnyire rövid, városi utakon használod az autót, így a részecskeszűrő regeneráció nem történik meg.
Ehhez időnként hosszabb utakra kell menni 20-25 km autópálya például.

A mit tegyek kérdésre a user's manual a következő választ adja:

Benzin részecskeszűrő


...
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  TBG


Offline
Csatlakozott:
2019. 07. 28.
Hozzászólások: 28

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.05.03 16:11:03  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3160
 Hozzászólás témája: Re: exhaust filter is limit...
Hozzászólás az előzmény idézésével

qqrique írta:
TBG írta:
sziasztok,

- 1,5-ös Focus, másfél éves, 14ekm
- már harmadszorra írja ki nagy piros keretben a műszerfalra, hogy : exhaust filter is limit. Drive now.
Vagy valami ilyesmit, emlékezetből próbáltam idézni....

Lehetséges, h egy benzines autónak, ami csak másfél éves és még 15ekm sincs benne, máris eltömődik a katalizátora?...
Már, ha katalizátorról / erről van szó, csak tippelek....
Azt hittem, ilyen csak tizenx éves diesel-ekkel fordulhat elő, több százezer futott kilóméterrel...

Mi ez a hiba, másnál is volt már?
Mi a megoldása?

Én ilyenkor hármas fokozatban 100-110-el autóztam vele vagy 10 kilómétert - remélve, h eléggé felmelegszik a kipufogórendszer és elvégzi a regenerációt - de ennek sem a kezdetéről, sem az esetleges sikeres véget éréséről nem jött semmiféle üzenet, úgyhogy a sötétben vagyok tartva. Mindenesetre egy-egy ilyen magasabb fordulatszámon abszolvált menet után eltűnt az üzenet - de néhány hét, vagy hónap után mindig visszatért, immáron harmadszorra...

Mit csináljak?
Ez garanciális hiba, vagy mi?

Köszönöm


Szia!

Ezek szerint többnyire rövid, városi utakon használod az autót, így a részecskeszűrő regeneráció nem történik meg.
Ehhez időnként hosszabb utakra kell menni 20-25 km autópálya például.

A mit tegyek kérdésre a user's manual a következő választ írja:

Benzin részecskeszűrő


Szia, igen, általában rövid/közepes távolságokra használom - de figyelek rá, h még 4.-be se kapcsoljak fel (!), simán közlekedek 3. fokozatban a városban, mert hallom, látom, h a fordulat miatt jobb neki, mintha 4.-ben mennék.

Igazából emlékszem itt a Fórumban korábbról arra, h volt néhányunknak a garanciális időtartam alatt kipufogó (-rendszer?) cseréjük. Arra gondoltam, h talán ez lehet a gond nálam is, ezért vetettem itt fel ezt a problémámat most.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Offline
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 25488


HozzászólásElküldve: 2021.05.03 18:15:50  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3161
 Hozzászólás témája: Re: exhaust filter is limit...
Hozzászólás az előzmény idézésével

TBG írta:
Szia!Szia, igen, általában rövid/közepes távolságokra használom - de figyelek rá, h még 4.-be se kapcsoljak fel (!), simán közlekedek 3. fokozatban a városban, mert hallom, látom, h a fordulat miatt jobb neki, mintha 4.-ben mennék.

Igazából emlékszem itt a Fórumban korábbról arra, h volt néhányunknak a garanciális időtartam alatt kipufogó (-rendszer?) cseréjük. Arra gondoltam, h talán ez lehet a gond nálam is, ezért vetettem itt fel ezt a problémámat most.


Az ilyen rövidtávú utazásokra egy villanyautó volna a legjobb megoldás.
A hozzáértők azt mondják, hogy amikor a víz eléri az üzemi hőfokot, utána kelll még fél órát autózni, hogy az olaj is rendesen felmelegedjen. És csak azután kezdőik a rendszer tisztulása....
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  wemarcell53


Offline
Csatlakozott:
2017. 09. 25.
Hozzászólások: 47


HozzászólásElküldve: 2021.11.08 19:00:30  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3162
 Hozzászólás témája: Focus mk4 / 2
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Szerintetek mi lehet az oka , hogy a focus uj generaciojaban ( rancfelvarras) az automata valto teljesen mas lett? Nem csak a karos/gombostekeros megoldas hanem maga a valto is! Koltseg csokkentes vagy konstrukcios javitas?
A masik kerdes h az 1.5os 3 hengeres 150le-s valtozat is eltunt 2021-ben. Ez a kornyezetvedelem miatt van vagy itt is valami gubanc lehetett?

Udvozletem
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.11.19 15:37:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3163
 Hozzászólás témája: Re: Focus mk4 / 2
Hozzászólás az előzmény idézésével

wemarcell53 írta:
Sziasztok,

Szerintetek mi lehet az oka , hogy a focus uj generaciojaban ( rancfelvarras) az automata valto teljesen mas lett? Nem csak a karos/gombostekeros megoldas hanem maga a valto is! Koltseg csokkentes vagy konstrukcios javitas?
A masik kerdes h az 1.5os 3 hengeres 150le-s valtozat is eltunt 2021-ben. Ez a kornyezetvedelem miatt van vagy itt is valami gubanc lehetett?

Udvozletem

Csak tippelni lehet:
-a 8as automata GM származék (bár ott 9es), kapcsolódhat hozzá licencköltség
-a 8as automata lehet, hogy nem alkalmas (mild) hibrid hajtásra
-a 7es (duplakuplungos) a Pumában már megjelenéskor kizárólagos, várhatóan olcsóbb, könyebb, kevesebbet fogyaszt stb

Az 1,5-öt fogyasztás miatt váltják le, van helyette 155 lovas 1,0.
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Kleroo


Offline
Csatlakozott:
2009. 04. 04.
Hozzászólások: 1227


HozzászólásElküldve: 2021.11.19 19:32:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3164
 Hozzászólás témája: Re: exhaust filter is limit...
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
TBG írta:
Szia!Szia, igen, általában rövid/közepes távolságokra használom - de figyelek rá, h még 4.-be se kapcsoljak fel (!), simán közlekedek 3. fokozatban a városban, mert hallom, látom, h a fordulat miatt jobb neki, mintha 4.-ben mennék.

Igazából emlékszem itt a Fórumban korábbról arra, h volt néhányunknak a garanciális időtartam alatt kipufogó (-rendszer?) cseréjük. Arra gondoltam, h talán ez lehet a gond nálam is, ezért vetettem itt fel ezt a problémámat most.


Az ilyen rövidtávú utazásokra egy villanyautó volna a legjobb megoldás.
A hozzáértők azt mondják, hogy amikor a víz eléri az üzemi hőfokot, utána kelll még fél órát autózni, hogy az olaj is rendesen felmelegedjen. És csak azután kezdőik a rendszer tisztulása....


Ennyire dízel szerűen tökéletesítettek már a modern benyások, hogy megőszülsz mire bemelegszik?
Tényleg teljesen törvényszerű lesz a váltás elektromosra. A hóhér sem akar majd kihegyezett csörömpölő 0.9 híbrid turboval járni, ami 80%ban nem hajtható, mert hideg. Dízel hibrid kéne. 50km-en csak elektro, sok100km-t utazni meg beröffen a dízel. win-win.
Csak most ördögtől való a dízel.

Pedig még súlyban is jól jönne ki. Egy utazásjoz passzoló rohadtnagy akkupak lehet még nehezebb is mnt egy komplett belsőégésű motor hajtáslánc üzemanyaggal együtt Very Happy
_________________
Fikusz,a Gája. ÚJ KÉPEK!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Carmaged


Offline
Csatlakozott:
2009. 05. 22.
Hozzászólások: 2860

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2021.11.27 21:40:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 3165
 Hozzászólás témája: Re: exhaust filter is limit...
Hozzászólás az előzmény idézésével

Kleroo írta:

Ennyire dízel szerűen tökéletesítettek már a modern benyások, hogy megőszülsz mire bemelegszik?
Tényleg teljesen törvényszerű lesz a váltás elektromosra. A hóhér sem akar majd kihegyezett csörömpölő 0.9 híbrid turboval járni, ami 80%ban nem hajtható, mert hideg. Dízel hibrid kéne. 50km-en csak elektro, sok100km-t utazni meg beröffen a dízel. win-win.
Csak most ördögtől való a dízel.

Pedig még súlyban is jól jönne ki. Egy utazásjoz passzoló rohadtnagy akkupak lehet még nehezebb is mnt egy komplett belsőégésű motor hajtáslánc üzemanyaggal együtt Very Happy

Nem, régen is azt mondták, hogy az olaj 15-20 perccel a víz után melegszik be rendesen. Wink
_________________
Exek: 1998 Escort Ghia 1,8 115LE / 2005 Focus 2 Trend 1,6 Ti-VCT 115LE / 2012 Focus 3 Titanium 1,6 EcoBoost 150LE / 2007 Mondeo 4 Ghia Executive 2.0 TDCi 140@170LE / 2018 Focus 4 Titanium 1,5 EcoBoost 150LE / 2003 Focus 1 Fresh 1,6
Aktuálisan még: 2020 Puma ST-Line 1,0 125LE aut
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Mindent a Ford Focus 4-ről -> Ford Focus IV
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3 ... 104, 105, 106
Ugrás:   

106 / 106 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.40 másodperc