Üdvözöl a(z) Magyar Ford Focus Klub
Címlap  ·  Saját beállítások  ·  Letöltések  ·  Fórum 2020.09.20. 19:25:12 

  Főmenü
 Hírek, cikkek :
 Címlap
 Régebbi cikkek, írások
 Keresés

 Tagok :
 Új tagoknak
 Klubtagoknak (zártkörű)
 Tagok listája
 Saját beállítások
 Üzenetek

 Közösség :
 Fórum
 Észrevétel küldése
 Hasznos linkek
 Fotóalbum
 Online bolt
 Apróhirdetés
 Letöltések
 Rendszámkereső
 Userbar generátor

 Adatok :
 Klubtérkép
 Top 10

  Hirdetés

  Felhasználók
Üdvözlet, Vendég
Felhasználónév
Jelszó
(Regisztráció)
Felhasználók:
Legutóbbi: Vlaguz
Mai: 1
Tegnapi: 4
Összesen: 25882
Látogatók:
Vendégek: 471
Tagok: 6
Összesen: 477

Jelen lévő tagok:
01: gelek
02: gomolalaci
03: qqrique
04: theseus
05: Attila64
06: Laci1984

fordfocus.hu :: Téma megtekintése - Hütési gondok
 
  Control Panel
 
ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   Felhasználó listaFelhasználó lista   CsoportokCsoportok 
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Hütési gondok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Következő
Ugrás:   

FIGYELEM!
 
A fórumozók személyes adatait csak belépés után láthatod!
 
 

2 / 12 oldal
 Szerző
Üzenet Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
     
  oktato


Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 02.
Hozzászólások: 397


HozzászólásElküldve: 2011.10.04 12:00:51  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 31
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Korci írta:
negist írta:
Akkor hogy is van???
Oktass. Hagy tanúljak.


oktato írta:


Nem Exclamation
A hőfokjeladó a motorban van,mivel az a fontos,hogy ott mennyire van meleg nem a hűtőben.Persze,hogy megy a ventilátor folyamatosan mert a jeladó szerint izzad a motor,küldi a jelet,hogy kéne még plusz hűtés(ventilátor). Az általa leírtak alapján szinte biztos,hogy termosztátcsere lesz.


Így van ! A motorvezérlés nem tudja hogy miért melegedik a gép, és ezért bekapcsolja a hűtőventit..Tehát a bejövő hő-adatok alapján a számítógép adja a jelet egy ( ill. kettő ) relének, ami kapcsolja a ventit ! Azt hogy miért kap meleg jelet a vezérlés, neked kell megtalálni Twisted Evil
Ha forralja a vizet, szerintem is termosztát...
_________________
Ford Fiesta 1,4 TDCI
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  FocusbanGergo


Offline
Csatlakozott:
2011. 05. 30.
Hozzászólások: 34


HozzászólásElküldve: 2011.10.09 07:56:31  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 32
 Hozzászólás témája: Megoldva....
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok Bajtársak Very Happy

Először is köszönöm szépen a sok jó infót meg a hozzáállást, sajnos lesz még gondom több is , de ez a melegedős nyavalya megoldódott ! Gondoltam leírom hogy a termosztát cseréje után tökéletesen elmúlt a melegedés , szépen középen áll a mutató, nem is pörgi agyon magát a venti, szóval ez a rész rendben van.

Köszönöm,

Üdv.
Gergő
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Herczeg


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 15.
Hozzászólások: 149


HozzászólásElküldve: 2011.11.26 22:05:32  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 33
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

Ma munkából hazafelé felforrt a hűtővizem, a mutató nagyon gyorsan a "tiltott" sávba ugrott, majd elkezdett világítani a hűtőrendszer figyelmeztető (fogaskerék) és utána kicsivel a motorhiba visszajelző is.. egyből félreálltam.
A kiegyenlítőből folyt a víz, lecsavartam a kupakot és kiömlött vagy 1 liter. Vártam amíg visszahűl a motor, hogy hazáig (kb 3km) eljussak legalább. Beindítottam a kocsit, a vízfokjelző középen állt, de a motorhiba visszajelző továbbra is világított és el sem aludt. Hazafelé 20-30 km/h-s sebességgel tudtam csak közlekedni, mert különben egyből elkezdett felkúszni a mutató (a ventilátor maxon nyomta a meleget).
Sajnos nem néztem meg, hogy a felső cső hideg e, ami a termosztát meghibásodására utalna, de szerintetek lehet az a baja?
Vagy ennél komolyabb problémával számoljak?

Köszi
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attis34


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 18.
Hozzászólások: 89


HozzászólásElküldve: 2011.11.27 06:56:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 34
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Herczeg írta:
Sziasztok!

Ma munkából hazafelé felforrt a hűtővizem, a mutató nagyon gyorsan a "tiltott" sávba ugrott, majd elkezdett világítani a hűtőrendszer figyelmeztető (fogaskerék) és utána kicsivel a motorhiba visszajelző is.. egyből félreálltam.
A kiegyenlítőből folyt a víz, lecsavartam a kupakot és kiömlött vagy 1 liter. Vártam amíg visszahűl a motor, hogy hazáig (kb 3km) eljussak legalább. Beindítottam a kocsit, a vízfokjelző középen állt, de a motorhiba visszajelző továbbra is világított és el sem aludt. Hazafelé 20-30 km/h-s sebességgel tudtam csak közlekedni, mert különben egyből elkezdett felkúszni a mutató (a ventilátor maxon nyomta a meleget).
Sajnos nem néztem meg, hogy a felső cső hideg e, ami a termosztát meghibásodására utalna, de szerintetek lehet az a baja?
Vagy ennél komolyabb problémával számoljak?

Köszi


A hűtő ventilátorod nem kapcsolt be? Elviekbe lehet, hogy a termosztátod halt meg. Csak nem volt szerencséd, és pont zárt állapotba halt meg. Az autót beindítod, megvárod még a motor felmelegszik teljesen, és a hűtőt megnézed, hogy meleg-e. Ha nem meleg, akkor a termosztátod nem nyit ki, ha meleg és úgy forralja a vizet akkor ott más probléma lesz. Mielőtt beindítod az autót, előtte a hűtőfolyadékot pótold ami elfolyt.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Herczeg


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 15.
Hozzászólások: 149


HozzászólásElküldve: 2011.11.27 18:48:22  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 35
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attis34 írta:
Herczeg írta:
Sziasztok!

Ma munkából hazafelé felforrt a hűtővizem, a mutató nagyon gyorsan a "tiltott" sávba ugrott, majd elkezdett világítani a hűtőrendszer figyelmeztető (fogaskerék) és utána kicsivel a motorhiba visszajelző is.. egyből félreálltam.
A kiegyenlítőből folyt a víz, lecsavartam a kupakot és kiömlött vagy 1 liter. Vártam amíg visszahűl a motor, hogy hazáig (kb 3km) eljussak legalább. Beindítottam a kocsit, a vízfokjelző középen állt, de a motorhiba visszajelző továbbra is világított és el sem aludt. Hazafelé 20-30 km/h-s sebességgel tudtam csak közlekedni, mert különben egyből elkezdett felkúszni a mutató (a ventilátor maxon nyomta a meleget).
Sajnos nem néztem meg, hogy a felső cső hideg e, ami a termosztát meghibásodására utalna, de szerintetek lehet az a baja?
Vagy ennél komolyabb problémával számoljak?

Köszi


A hűtő ventilátorod nem kapcsolt be? Elviekbe lehet, hogy a termosztátod halt meg. Csak nem volt szerencséd, és pont zárt állapotba halt meg. Az autót beindítod, megvárod még a motor felmelegszik teljesen, és a hűtőt megnézed, hogy meleg-e. Ha nem meleg, akkor a termosztátod nem nyit ki, ha meleg és úgy forralja a vizet akkor ott más probléma lesz. Mielőtt beindítod az autót, előtte a hűtőfolyadékot pótold ami elfolyt.


Köszi!
Egyébként bekapcsolt a ventilátor.. pörgött ezerrel.
Kedden megnézem, addig az asszony autójával járok.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Herczeg


Offline
Csatlakozott:
2007. 12. 15.
Hozzászólások: 149


HozzászólásElküldve: 2011.12.07 20:55:38  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 36
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Valóban a termosztát adta fel.. Ma kicseréltettem egy volt ford márkaszervizessel. Az egész 11.000 Ft volt anyaggal és munkadíjjal. De a lényeg, hogy újra van kocsim! Very Happy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sastojas


Offline
Csatlakozott:
2012. 01. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2012.01.30 13:22:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 37
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv mindenkinek! Nem találtam választ a neten a kérdéseimre, ezért szeretném ha segítenétek. 1999-es Focusom van, néztem a kezelési útmutatót ott írja az alapjáratot, hogy 700. Nekem 1000 alá nem igazán megy, de azt hozzá kell tenni hogy nagyon nehezen melegszik fel a víz. Nem tudom van-e összefüggés, nem akarok hülyeséget írni, de azt látom hogy alig mozdul a vízhőfok. Így meg aztán vagy fogyasztás rendesen. Sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24875


HozzászólásElküldve: 2012.01.30 13:34:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 38
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

sastojas írta:
Üdv mindenkinek! Nem találtam választ a neten a kérdéseimre, ezért szeretném ha segítenétek. 1999-es Focusom van, néztem a kezelési útmutatót ott írja az alapjáratot, hogy 700. Nekem 1000 alá nem igazán megy, de azt hozzá kell tenni hogy nagyon nehezen melegszik fel a víz. Nem tudom van-e összefüggés, nem akarok hülyeséget írni, de azt látom hogy alig mozdul a vízhőfok. Így meg aztán vagy fogyasztás rendesen. Sad


Esetleg egy nyitott thermostat?
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sastojas


Offline
Csatlakozott:
2012. 01. 08.
Hozzászólások: 7


HozzászólásElküldve: 2012.01.30 14:29:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 39
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Attila64 írta:
sastojas írta:
Üdv mindenkinek! Nem találtam választ a neten a kérdéseimre, ezért szeretném ha segítenétek. 1999-es Focusom van, néztem a kezelési útmutatót ott írja az alapjáratot, hogy 700. Nekem 1000 alá nem igazán megy, de azt hozzá kell tenni hogy nagyon nehezen melegszik fel a víz. Nem tudom van-e összefüggés, nem akarok hülyeséget írni, de azt látom hogy alig mozdul a vízhőfok. Így meg aztán vagy fogyasztás rendesen. Sad


Esetleg egy nyitott thermostat?


köszi. volt egy halvány sejtésem, de gondoltam, csak megkérdem. viszem szerelőhöz, mert lezabálja a fejemet. Sad
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sanyi75


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 12.
Hozzászólások: 184


HozzászólásElküldve: 2012.01.31 12:59:06  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 40
 Hozzászólás témája: termosztátház
Hozzászólás az előzmény idézésével

Van tippetek arra, hogy a termosztátház mitől reped meg? Már a másodikat cserélem, gyári alkatrész lett berakva ami nem is olcsó. Először 3 éve nyáron repedt meg.
_________________
___________________________
Üdv.: Sanyi
(Ford Focus 2.0 Trend 2002-es évjárat 97000 km)
Sztár vagyok, elismerem!!!!!!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2012.01.31 13:02:25  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 41
 Hozzászólás témája: Re: termosztátház
Hozzászólás az előzmény idézésével

sanyi75 írta:
Van tippetek arra, hogy a termosztátház mitől reped meg? Már a másodikat cserélem, gyári alkatrész lett berakva ami nem is olcsó. Először 3 éve nyáron repedt meg.
Hol reped meg?
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  sanyi75


Offline
Csatlakozott:
2004. 01. 12.
Hozzászólások: 184


HozzászólásElküldve: 2012.01.31 13:23:53  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 42
 Hozzászólás témája: Re: termosztátház
Hozzászólás az előzmény idézésével

Lala írta:
sanyi75 írta:
Van tippetek arra, hogy a termosztátház mitől reped meg? Már a másodikat cserélem, gyári alkatrész lett berakva ami nem is olcsó. Először 3 éve nyáron repedt meg.
Hol reped meg?


Régebben ott repedt meg ahol rácsatlakozik a blokkra,elég szép repedés volt rajta, most még nem tudom, ha leszedték megnézem ez hol repedt meg.
_________________
___________________________
Üdv.: Sanyi
(Ford Focus 2.0 Trend 2002-es évjárat 97000 km)
Sztár vagyok, elismerem!!!!!!!!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  metalfej


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 25.
Hozzászólások: 23


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 11:28:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 43
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok, ha a hőfokmérő szerint meleg a víz, tehát középen áll a mutató de a termosztátból jövő vízcső hideg akkor mi lehet a hiba?A jobboldali vízcső meleg, hosszabb használat után is ez a helyzet.Nem nyit a termosztát?Akkor miért áll középen a műszer?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14350


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 13:01:11  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 44
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Sziasztok, ha a hőfokmérő szerint meleg a víz, tehát középen áll a mutató de a termosztátból jövő vízcső hideg akkor mi lehet a hiba?A jobboldali vízcső meleg, hosszabb használat után is ez a helyzet.Nem nyit a termosztát?Akkor miért áll középen a műszer?
Ilyen hidegben nem is szokott nyitni. Esetleg sok araszolással és forszírozott gyorsításokkal megoldható ez a kérdés Smile
Szerintem ez nem baj.
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  metalfej


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 25.
Hozzászólások: 23


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 13:36:08  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 45
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

percy írta:
metalfej írta:
Sziasztok, ha a hőfokmérő szerint meleg a víz, tehát középen áll a mutató de a termosztátból jövő vízcső hideg akkor mi lehet a hiba?A jobboldali vízcső meleg, hosszabb használat után is ez a helyzet.Nem nyit a termosztát?Akkor miért áll középen a műszer?
Ilyen hidegben nem is szokott nyitni. Esetleg sok araszolással és forszírozott gyorsításokkal megoldható ez a kérdés Smile
Szerintem ez nem baj.
Mondjuk tegnap +4-5 fok volt, ez is alacsonynak számít?!Akkor a hőfokmérő csak dísz lenne? Confused
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Bagoly600


Offline
Csatlakozott:
2009. 06. 18.
Hozzászólások: 5118


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 13:38:56  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 46
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Sziasztok, ha a hőfokmérő szerint meleg a víz, tehát középen áll a mutató de a termosztátból jövő vízcső hideg akkor mi lehet a hiba?A jobboldali vízcső meleg, hosszabb használat után is ez a helyzet.Nem nyit a termosztát?Akkor miért áll középen a műszer?

semmi
_________________
ESS Ford Focus szerviz www.essmotor.hu - Csere helyett gondolkodunk...
Van elég olvasatlan PM, ne szaporítsd Smile -> info@essmotor.hu
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 13:46:05  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 47
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Sziasztok, ha a hőfokmérő szerint meleg a víz, tehát középen áll a mutató de a termosztátból jövő vízcső hideg akkor mi lehet a hiba?A jobboldali vízcső meleg, hosszabb használat után is ez a helyzet.Nem nyit a termosztát?Akkor miért áll középen a műszer?
A műszer a belső kört méri. Wink
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 13:47:40  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 48
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Akkor a hőfokmérő csak dísz lenne? Confused
Ahogy Bagoly kolléga mondta volt: A sofőr megnyugtatására van benne. Azt mutatja amit látni szeretnél. A többi a gép dolga. Laughing
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  metalfej


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 25.
Hozzászólások: 23


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 20:18:12  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 49
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Azért nyugtassatok meg, ha elromlik a termosztát azt látni fogom a műszeren Wink
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Attila64
Területi képviselő


Online
Csatlakozott:
2005. 12. 30.
Hozzászólások: 24875


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 20:18:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 50
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Azért nyugtassatok meg, ha elromlik a termosztát azt látni fogom a műszeren Wink


Azt látni fogod.
Nekem mindig nyitott állapotban adta meg magát.
_________________
Peace and Love! (J.Lennon)



Ha matrica igényed van, akkor keress bátran!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  jszakolczai


Offline
Csatlakozott:
2011. 02. 26.
Hozzászólások: 517

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 20:42:28  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 51
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Azért nyugtassatok meg, ha elromlik a termosztát azt látni fogom a műszeren Wink

Ha sehogyan sem akar majd melegedni vagy éppen nagyon durván melegszik, akkor ráérsz aggódni. Wink
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  metalfej


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 25.
Hozzászólások: 23


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 21:01:09  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 52
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Ok, köszönöm!
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Lala
Területi képviselő
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2005. 11. 11.
Hozzászólások: 16094

Fogyasztás:


HozzászólásElküldve: 2012.02.19 21:14:26  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 53
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Azért nyugtassatok meg, ha elromlik a termosztát azt látni fogom a műszeren Wink
Ha nem melegszik azt a műszeren, ha meg túlon túl is, azt máshol is! Értem alatta a műszerfali visszajelzőt. Wink
_________________
Lala Lala Fókája

Klubkártyás partnercégek
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  metalfej


Offline
Csatlakozott:
2011. 11. 25.
Hozzászólások: 23


HozzászólásElküldve: 2012.02.21 18:37:54  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 54
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Úgy tűnt megszűnik az "aggódásom" Laughing de ma bekapcsolt a hűtőventillátor, tök hideg hűtőnél.Miért fújja a hideg levegőt a hideg hűtőre?
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  oktato


Offline
Csatlakozott:
2006. 12. 02.
Hozzászólások: 397


HozzászólásElküldve: 2012.02.22 16:48:00  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 55
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

metalfej írta:
Úgy tűnt megszűnik az "aggódásom" Laughing de ma bekapcsolt a hűtőventillátor, tök hideg hűtőnél.Miért fújja a hideg levegőt a hideg hűtőre?


Mert a motor meleg, de a termosztát zárva van. Mondjuk pont ezért meleg Exclamation
_________________
Ford Fiesta 1,4 TDCI
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  paramoci


Offline
Csatlakozott:
2012. 03. 04.
Hozzászólások: 1


HozzászólásElküldve: 2012.03.04 10:59:45  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 56
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv Fordosok Smile
Új vagyok a lapon, és segítséget kérnék.
Van egy 2007-es 1.8 tdci s-max kocsim. Tavaly nyáron elkezdett nagyobb terhelésnél ( érdi emelkedő) melegedni a víz.
A szerelő hengerfejtömítést cserélt, mert repedést nem találtak rajta (ha jól tudom röntgenezték).
Sajnos azóta is előjön a hiba, hogy nagyobb emelkedőn 6. fokozatban felmegy 110 fölé, de ha 5. fokozatba teszem, visszahűl.
Sokan mondták, hogy ne 6.-ban menjek és nem fog melegedni, de előtte ez nem volt gond. Volt már hűtőcsere, termosztátcsere. A hűtőfolyadék is szép lassan fogy a tartályból, 1-2 havonta után kell töltenem. Van valakinek esetleg javaslata?
Másik kérdésem: van tapasztalat a kettős-tömegű felújított lendkerékkel kapcsolatban? Cserélnem kéne, és találtam egy Ercsi céget aki 2 év garanciát ad rá.
Szép hétvégét.
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Nemtudom


Offline
Csatlakozott:
2012. 04. 27.
Hozzászólások: 41


HozzászólásElküldve: 2012.04.27 11:52:19  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 57
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hali,

Kb. egy órája olvasgatom ezt a topicot, illetve volt egy kb. 2005-ös topic, szintén hasonló témában, de számomra még nem egyértelmű, ami felmerült bennem:

Nálam is az a tapasztalat, hogy a hűtőventillátor hideg motornál néha bekapcsol és megy folyamatosan, de van olyan is amikor egy-egy út során nem kapcsol egyáltalán;
Decemberben vettem az autót; 2005ös, Focus ii-t, 1,4 benzin. Amikor februárban voltak mínusz 10-15 fokok, már akkor is hallottam, hogy az autóban bekapcsolt a hűvőventi, és nem is állt le, csak amikor leállítottam az autót.
A héten vittem el szerelőhöz, kicserélte a hőgombát; feltette műszerre és úgy melegítette fel utána a gépet; elmondása szerint minden remekül működik, időben kapcsol és nyit; illetve azt mondta hogy nagyságrendileg olyan 35-40 fok körül bekapcsol a ventillátor egy alapforgáson,- ami szerinte normális a fordoknál - , aztán amikor már 90-95 fok körül van a víz (nem emlékszem már pontosan milyen értéket mondott), akkor kapcsol a venti egy magasabb sebességre, hogy hűtse nyilván amit kell. Meg persze akkor is kapcsol egy magasabb sebességre, ha a légkondit bekapcsolom.

Természetesen víz forrás, túlmelegedés vagy hűtővíz folyás nincsen.

A kérdésem az lenne összességében, hogy tényleg normális, hogy a venti állandóan megy egy alapforgáson? Sose hallottam még erről. Viszont a korábbi topic-ban többen ugyanezt írták.

Köszönöm előre is a segítséget!
_________________
Zsótti
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  simgeri


Offline
Csatlakozott:
2004. 02. 26.
Hozzászólások: 3833


HozzászólásElküldve: 2012.04.27 21:39:10  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 58
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Nemtudom írta:
Hali,

Kb. egy órája olvasgatom ezt a topicot, illetve volt egy kb. 2005-ös topic, szintén hasonló témában, de számomra még nem egyértelmű, ami felmerült bennem:

Nálam is az a tapasztalat, hogy a hűtőventillátor hideg motornál néha bekapcsol és megy folyamatosan, de van olyan is amikor egy-egy út során nem kapcsol egyáltalán;
Decemberben vettem az autót; 2005ös, Focus ii-t, 1,4 benzin. Amikor februárban voltak mínusz 10-15 fokok, már akkor is hallottam, hogy az autóban bekapcsolt a hűvőventi, és nem is állt le, csak amikor leállítottam az autót.
A héten vittem el szerelőhöz, kicserélte a hőgombát; feltette műszerre és úgy melegítette fel utána a gépet; elmondása szerint minden remekül működik, időben kapcsol és nyit; illetve azt mondta hogy nagyságrendileg olyan 35-40 fok körül bekapcsol a ventillátor egy alapforgáson,- ami szerinte normális a fordoknál - , aztán amikor már 90-95 fok körül van a víz (nem emlékszem már pontosan milyen értéket mondott), akkor kapcsol a venti egy magasabb sebességre, hogy hűtse nyilván amit kell. Meg persze akkor is kapcsol egy magasabb sebességre, ha a légkondit bekapcsolom.

Természetesen víz forrás, túlmelegedés vagy hűtővíz folyás nincsen.

A kérdésem az lenne összességében, hogy tényleg normális, hogy a venti állandóan megy egy alapforgáson? Sose hallottam még erről. Viszont a korábbi topic-ban többen ugyanezt írták.

Köszönöm előre is a segítséget!

H a jól rémlik akkor a szélvédő páramentesítéssel és klímával függöt össze a hidegen való ventillátor menése..... és a klímahűtű venti megy..... valami ilyesmit próbálgass... ne a szélvédő párátlanításra tedd és akkor valószínűleg nem indul el hidegen.....
_________________
Üdv. SimgeriNekem is jár Foka Móka(Ford Focus 1,6 Comfort Safety 2003)
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  percy
Moderátor

Érvényes: 2030.12.31.

Offline
Csatlakozott:
2003. 09. 22.
Hozzászólások: 14350


HozzászólásElküldve: 2012.04.27 21:58:55  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 59
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

simgeri írta:
H a jól rémlik akkor a szélvédő páramentesítéssel és klímával függöt össze a hidegen való ventillátor menése..... és a klímahűtű venti megy..... valami ilyesmit próbálgass... ne a szélvédő párátlanításra tedd és akkor valószínűleg nem indul el hidegen.....
Ennek ellentmond, hogy a kollegának télen -10-15 fokban is ez volt a tapasztalata, amikor a klímának nem szabadna elindulnia.
Ettől függetlenül érdemes a Simgeri által említett klíma elindulás dolgot is leellenőrizni.
_________________
"Ott a totózó, szólt poroltót toló Tóth Ottó, holott ott lottózó volt ottan."
Netikett <<---- alapmű
Új tagoknak <<---- ezt is illik elolvasni

percy
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Nemtudom


Offline
Csatlakozott:
2012. 04. 27.
Hozzászólások: 41


HozzászólásElküldve: 2012.04.28 08:03:36  
 Hozzászólás sorszáma a témában: 60
 Hozzászólás témája:
Hozzászólás az előzmény idézésével

Hali

Azt olvastam a kézikönyvben én is , hogy a páramentesítéssel együtt indul a légkondi. Itt nem erről van szó.
Az a lényeg , hogy amikor beindítom az autót, és nincs a páramentesítésre kapcsolva az irányfújó, nem is indul be a venti. Amikor a - állítólag - a toroknál a hőfok eléri a 35-40 fokot, akkor indul be a venti és megy állandóan egy alapjáraton. ezt ki is mérte a szerelőm. A kérdés az, hogy a fordoknál valóban van egy ilyen állandó alapjárat a ventinek, vagy csak azért mondta a szerelőm mert nem tudja ő sem mi lehet a gond?
A -15 fokos venti beindulást okozhatta a rossz hőgomba is, ami most ki lett cserélve. Vagy nem?
_________________
Zsótti
 
  Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
   
     
  Vissza az elejére
Hozzászólások megtekintése elölről:   
 
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések -> Hütési gondok
Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Következő
Ugrás:   

2 / 12 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Forums ©

Oldalkészítés: 0.22 másodperc